Krasny exterier aj interier... paradny motor... neskutocna charizma a styl.... este aj ta farba auta tu pasuje vyborne... presne taketo plnotucne kusky amerike zavidim... nadalej iny svet... a nadalej normalny
PS: vyska auta isto nebude 1481mm opravte si tie tabulky ( zrejme malo byt 1841mm )
No, ale on to psal jakoby jediny problem byl, ze v USA se to poridit da a v EU ne...Coz neni pravda. Cena benzinu je separatni problem, tam je to o opici a bananech.
Tohle je krasny, ale kdo nekdy mel v8 a neprznil to plynem, tak vi ze to za chvili zacne ta spotreba vadit. Hlavne nepis jelito, ze ten motor plyn nepozna a ty na jizde taky ne. A ze jezdis okresky a mas to na vikend. Vemeno, daily car. Chapes? Rodinny tezky auto na kazdej den, prace, mesto, atd. Jestli nevyuzijes auto, tak chod pesky a o vikend jed treba tankem. Takze tohle je na zaver spalovacich motoru na pohoneni a spinkat.
Spotřeba vadit nemusí, protože to má stolitrovou nádrž, takže s tím najedeš stejně jako s normálními auty, akorát máš trochu vyšší cifru na účtence. Musíš pípnout kartou a na ty čísla se moc nekoukat, pak ti to bude jedno. :-)
Ja neviem a da sa to pri spotrebe 20+? To uz musi riesit snad kazdy vzhladom na cenu auta. Mali sme vo firme x5 4,8 is, zrala 15-20 l podla stylu jazdy a hmotnosti privesu a aj ked sme boli firma so slusnymi ziskami casom to zacalo vadit s sla do sveta.
Komu vadí spotřeba, má to na LPG. A stejně tak dojezd, vrzneš si tam budto toroid na 55 litrů pod auto nebo kdo to nepotřebuje mít pořád prádznej kufr, hodí si 100 litrový válec do kufru a máš rázem nádrže na 200 litrů paliva, a to už je hodně slušný dojezd.
Já mam nádrže na 165 litrů a bohatě mi to stačí :-)
Ja mam V8 (E63). Spotreba absolutne nevadi. Kdyz chces opici,musis mit na banany. A naopak:kdyz Ti vadi cena bananu,nemas na opici.
P.S. K plynu si to auto pricichne jedine tak od me zadnice:)
Za me koupit ameriku s velkym V8 benzinem a pak honem hledat kde by to kdo zbouchal na plyn abych nemohl parkovat v garazich a mel mensi kufr, ale usetril nejaky petnik je presne definice toho chtit opici a nemit na banany. ;-)
jj kufr se zmenší rapidně
https://lkauto.blob.core.windows.net/imagehandler/Media/ContentItems/68_00068/images/m_max__w_1200__h_1200__o/tn-zoom-obrazek-204.jpeg
a na banány potom nemá asi tak 70-80% populace v prémiových autech s dieselem...
Diesel v premii je za me trosicku jinej pribeh. Za 1) tam nemas omezeni, ktera jsem uz zminil, a za 2) velky benzin je za me ten hlavni prodejni tahak amerik. Neni to podvozek, neni to interier, mozna trochu aura (u nekterych), ale velky benzin. Prznit to plynem jde proti tomu jedinemu co to auto nabizi, nehlede teda na to ze vozit na zadku, kam uz to do me 2x nekdo napalil, plynovou lahev ve me nevzbuzuje zrovna pocity o ktere stojim.
Premie ti naproti tomu da image, pokud na to jsi, podvozek a technologie obecne, interier... to vse i v dieslu, i kdyz souhlasim, ze s benzinem by to bylo lepsi tak premie nema jedine lakadlo motor.
HEMI je sto let starý motor z náklaďáku. Spolehlivý, jednoduchý až primitivní. Nedělal bych z toho žádný zázrak. Ten zvuk je fajn, ale poslouchat ho každý den se téměř omrzí. Litrový výkon je podprůměrný, spolehlivost nadprůměrná.
Při dnešních cenách benzínu živit auto s 15litrovou spotřebou asi není úplně ideál. A vyhlídky do budoucna jsou nepěkné. Ameriky mají výhodu v tom, že jdou na plyn přestavit extrémně snadno.
A k tomu dalšímu jen tolik https://www.chcizit.cz/…ode-vybuch-5076/
"Velice důležité je vůz po nehodě nechat zkontrolovat, respektive prohlédnout celý systém pohonu LPG, zda někde nedošlo k proražení hadic a možným únikům plynu."
O tom jsem prave psal, ze pri nehode muze dojit k prorazeni / uniku plynu.
"Stejně tak nechejte vůz pravidelně kontrolovat u specializovaných firem. Po deseti tisících kilometrech či jednom roce je potřeba zkontrolovat těsnost a pevnost držení plynové láhve a všech podstatných součástek."
To je taky super, pro ty z nas co toho najedou vic by to znamenalo kontrolovat tesnost treba 4-5x za rok. :yes:
První V8 Hemi vznikl v 60. letech a byl vyvinut jako závodní motor. Současný Hemi vznikl na začátku století a s tím půvdodním nemá společného nic a v důsledku to není Hemi, to je jen obchodní název. A už vůbec se nejedná o 100 let starý, primitivní motor z náklaďáku.
Co se týče spolehlivosti, tak tak je hlavně u 5.7l verze spíš podprůměrná. A koho omrzí poslouchaní V8 každý den, to má asi špatně nastavené, nebo mele stejné nesmysly, kterých je ten komentář plný...
Já nikoho nemusím hledat, já mam svoje kontakty a vím kdo ty LPG dělat umí, kdo zároven rozumí i amerikám a kam jezdí půlka republiky :-)
Pán má termín na přestavby, kdy si tam ted zavoláš - konec ledna :-):-):-)
Asi takhle.
A mohl by ses ho prosím příležitostně zeptat, zda-li by šlo předělat na LPG i 5.0 V8 Mustangu současné generace (ale samozřejmě předfacelift, který má tento motor ještě výhradně s nepřímým vstřikem)? :-)
Peace. Kazdemu, co vyhovuje. Z meho osobniho pohledu (a jen z meho osobniho pohledu!) je V8 v LPG hrani na neco, co neni. Neco jako znak AMG nebo ///M na aute, kde nema byt. Ale pokud to nekomu vyhovuje, proc ne - nikomu tim neublizuje.
Kolik koupíš v Evropě třeba full-size pick-upů? Co když někdo takové auto kupuje na práci? Tam ten plyn dává smysl víc, než kdekoliv jinde... Ošklíbal bych se třeba asi nad Camarem nebo Corvettou na plyn...
Jasne,tam to smysl dava,ale (1) takovych pripadu budou v Evrope promile a (2) zde se spise bavime o V8 do rodinneho auta,nikoliv do pracovniho nastroje.
Ja mam V8 kombi jako rodinne auto s najezdem cca 2 tis.mesicne. Takze zhruba vim,co to obnasi. A nikdy by me nenapadlo strkat tam plyn. Ani kdyby byl zdarma.
ale jo, aut fakt ubývá, aspon tam kde jezdím já. Jestli je to covidem neo cenou paliv těžko říct, ale oproti září chybí na semaforech leckde až 30 aut...
To už je docela rozdíl, být na světlech 36tý nebo 6tý :-)
Ne ten motor plyn nepozná. Tohle je poctivá americká kovadlina, kde když ten plyn dělá někdo, kdo těch přestaveb na hemi udělal už 300, tak když ti šášulo zavážu oči, nepoznáš kdy to jede na LPG a kdy na benzín. Pozná to akorát peněženka a ovzduší, na LPG sou emise o 25% nižší.
Většina amerických pikapů, suv, offroadů a sedanů s V8, mimo veterány, sou tady na LPG.
Camaro nebo Corvette nebo Mustang si na LPG moc lidí nedává, protože budto to maj jako víkendovku, nebo sou to starší týpci co sou těžce ve vatě a léčí si na tom krizi středního věku popř povolání synáček, dcerunka, takže tatík to solí.
ne každý, kdo chce rodinné suv a neřeší korunky, chce X5 nebo gle. je fajn, že ta možnost tu je. na druhou stranu. ano, v8, charakter a Petrohrad a tak, jenže takovej 3.0d v X5 bude mít dynamiku spíš lepší, tankovat bude člověk mnohem min často (i když by nešlo o prachy, mě to prostě otravuje) a navíc interiér je asi tak o 20 let jinde. totéž platí pro to GLE. takže to bude dál spíš rarita. ale respekt všem kupcum.
.... když se chceš vozit v něčem s V8 tak si kup na víkendy americké kupátko, případně teda sedan.... Pokud chceš po městě rozvážet děcka, tak si na to kup cokoliv normálního, co nežere 20 litrů a nevychrlí to teda do xichtů kolemjdoucích naprosto zbytečná kvanta spalin.... Tak prosté to je.
Naštěstí tohle je tak očividně nesmyslné auto, že netřeba žádná argumentace, nikdo si to nekoupí, to je celé.... těch pár bláznů české ovzduší ustojí.... :-! Šílené je to teda v USA, kde něčím podobným jezdí kdejaké vidle....
Durang, Jeepů GrandCheroke s HEMI, RAMek s HEMI nebo Fordů řady F, Chevy Silverado a GMC Sierra tady jezdí čím dál víc, dneska sem byl jen kolem komína a i tak sem viděl F150 + Durango, ve pátek zánovní GMC Sierra, předtím RAMku, prostě prakticky denně něco z toho potkávám na cestách....
Pro mě je zase šílené, když Evropská rodina jezdí v autě velikosti Fabie, nebo Golfu kam se sotva vleze a musí 10x přemýšlet co si zabalí na výlet/dovolenou, kam se sotva doplazí protože to má sotva 100 koní a na střeše rakev nebo kola a spotřebou se potom blíží tomu Durangu...
Amerika je holt velká země, proto mají velká auta a nemusí se omezovat.
neříkám aby rodiny jezdily ve Fábiích.... ale do kombi nižší střední se čtyřčlenná rodina musí naskládat úplně v pohodě včetně krámů.... a i s rakví takové combi v benzínu bude jezdit do 9 litrů i pokud pojedeš rychleji po dálnici....
Já jezdím v Superbu PHEV, dlouhodobou mám 3,5+elektriku a prostoru všude nadbytek.... OK, někdo potřebuje auto s 4x vyšší spotřebou, aby mu posloužilo úplně stejně, gratuluji.... :yes:
Naprosto přesné! Dokonce si myslím, že by Mr.Murphy měl mít pravomoc i něco zakázat, když mu ten Superb žere tak málo. Třeba velká auta. Jen aby mu do toho ale nespadl nakonec i ten Superb. Jsou totiž i tací, kteří si myslí, že individuální dopravu je třeba zcela eliminovat. Pro dobro nás všech, samozřejmě. Proto také na ty konference a do svých letních a zímních sídel a víkendových sídel atd. létají pro dobro nás všech ve svých private jet, že?
Karle pro mě je Hemi na denní ježdění něco na úrovni nafťáku s vykuchaným filtrem pevných částic.... máme svobodu, na druhou stranu proč mám ve městě fetovat smrad jen proto, že někomu se líbí jak bručí auto co žere 20?
.... jasně že když si tady 10 lidí ročně koupí Durango tak se *** stane. Stejně jako když se jeden člověk vychčije do bazénu kde se koupu. A stejně do bazénu nechčiju ;-)
Ale ty do toho bazénu chčiješ taky. Jen trochu míň, než jiní, protože sis předtím nedal kafe, chtěl jsi ušetřit. A teď máš falešný pocit morální převahy.
Ano, koupit si nové auto, jezdit za 3,5 a myslet si, že do bazénu nechčiješ - to je podle mě falešný pocit. Falešný nebude, až budeš chodit pěšky nebo na koni a vůbec přestaneš žít konzumním životem. ;-)
Ako pises Amerika je zeme velka, tam to auto dava z hladiska jeho rozmerov a nastavenia zmysel. V ČR nie. Co je spatne na Fabii so 100k ? Cele rodiny v tom uz nejazdia, malokedy/prilezitostne, to skor v Octavii a na dnesnu premavku je tych 100k vo Fabii uplne dostatocnych.
Mna by zaujimalo ako jazdis ty s rodinou, ked tych 100k vo Fabii nestaci. Na okreskach sa jazdi 80-90-100 na dialnici 110-130... teda aj 80, kedze je permanentne nieco v prestavbe.
Na 80% je vyuzivanie tychto mastodontov na daily pozerska statusova zalezitost, akysi pozostatok nutkania dokazovat ostatnym uber alles. Tych 20% by som nechal na fajnsmakkerov a tych kt. to skutocne potrebuju z hladiska fyz. parametrov celej rodiny.
Ono se v tom hlavně jinak jezdí, jinak sedí, než ve Fabii.
Zkus si to někdy.
V Chargeru je tolik místa a úhel otevírání dveří tkaový, že i já se 193 cm když sedím rovně, opřený zády v sedačce a dveře sou otevřený dokořán, nedokážu je zavřít, musím se naklonit.
To u Fabie fakt nehorzí. A neboj, jezdil sem v tom, jedničky a trojky, kámoš je má.
A ten prostro na nohy, kolena, prostě pohodlí a prostor.
Malý auto když je to motokára tak do města a kolem komína vymést okresky - super. Třeba jako mam ted Mini Cooper. Do Ostravy bych v tom ale fakt nejel, nejsem blázen.
Tvoje parametre by mohli potrebam takehoto vozitka odpovedat, si v skupine s kt. som pocital.. ak mas rovnake deti a polovicku, tak o dovod viac.
Neodporujem tomu, ze je to z hladiska uzivatelskeho, jazdneho specificke a zaujimave vozenie. Akurat si nemyslim, ze je nedostatok aut, ktore maju vela priestoru a normalne motorizacie pre nase podmienky. (byt nie su tak reprezentativne a okazale)
Co poznam a vidam ludi, ktori si tieto auta kupuju, nemaju z pravidla viac ako 180cm a jazdi v pickupe s V8, ma tam vybombené audio, kvoli kt. je uplne hluchy a poriadne lacne vyfucky aby bolo kazdemu jasne, ze tam je V8. Netvrdim, ze vynimky neexistuju, z mojho pohladu je ich pramalo, hlavne ked sa s tym serú po meste.
Já jezdím právě tím osmiválcem. Žiju uprostřed skalistých hor a tak potřebuju velkou čtyřkolku, limity tu jsou dokonce 70-90-110. Jezdím sám s motorkou s bandou lidí a hromadou kol a nebo s manželkou. Když sme jeli teď na dva týdny kempovat a já zabalil kola, paddle board, dřevo na podpal, vodu, gril atd. tak byl truck plný...
Jasně mohl jsem si koupit Forester s dvoulitrovým turbem, ale proč bych to dělal, když můžu mít velkou V8 ve velkém autě a nemusím se omezovat...
A když si někdo chce koupit V8 coupé, sedan, nebo SUV tak ať si ho koupí, nevím proč pořád někoho kádrovat. V Evropě se teď rozmnožili i pickupy a klidně ať si lidi jezdí i vnich, když si nepřipadají jako blbci, když s tím jezdí jen do po dálnici a do města, za chvíli nás stejně zahubý ekomor, tak je potřeba si to užít!
Jo a taky má poladěný výfuk abych tu V8 slyšel, protože z výroby byla tak odhlučněná, že jsem si připadal že jezdí s elektromobilem a toho si v budoucnu bohužel užijem dost...
hele neříkám že bych musel zrovna Durango, to mi přijde takové fakt o ničem, MPV s V8 fakt nepotřebuju.... ale velké kupé s tímto motorem, nebo pick-up, to bych si klidně vyzkoušel.... ale JAK dlouho by tě takové auto bavilo? možná týden že to jako hezky vrčí a vypadá cool.... a pak by sis podle mě začal připadat jak šul*n že jedeš úplně stejně jak ostatní akorát máš 3x vyšší spotřebu a všude zacláníš.... ;-)
párkrát ročně na víkend proč ne.... jinak zbytečnost....
Chápu jak to myslíš, pro mne je to finančně mimo můj limit, ale čistě pro tu radost z velkého motoru by mne to uspokojilo, respektive, když už bych musel mít SUV (toto snad není MPV ne?), tak nějaké takové plnotučné :D Za mne je to jen BYCHařské.
Spousta velkých SUV z USA už má diesel, řadový šestiválec od Duramaxu, tedy totéž, co má např. BMW. Yukon, Tahoe, Escalade. Tam se to ale příliš neuchytilo:)
https://driving.ca/reviews/first-drive/first-drive-2021-gmc-yukon-xl-denali-3-0l-duramax-diesel
jj.... v dieselu na delší cesty proč ne pokud takovou krávu potřebuješ.... a nebo po městě jako PHEV, to taky dává smysl.... Čistý V8 už jen pro zábavu.... ;-)
Přesně můžu dělat machra, že mám 5x takový objem a skoro 3x tolik válců než někdo s Focusem :D . Jinak z 0-100 za 7s je u 2,5t vážící cihly solidní hodnota, kterou před pár lety neměli ani hot hatche o pružném zrychlení nemluvě...
Btw. v US/Kanadě je premiové palivo už Natural 95. Regular 87 gas má 91 evropských oktanů...
Mě se to líbí a cena taky docela dobrá.
Ale z těch amerik bych se nejraději viděl v novém Escalade, jasně cena je 2x tohle, no ale kdo by nechtěl kadilak že jo?
Test z Německa https://www.autozeitung.de/…ango-200165.html
Průměrná spotřeba plynu 18 litrů, na km tedy cca 2,50 Kč.
Za tolik dnes jezdí trilitrovy diesel (třeba ovšem připočítat močovinou, když se podaří na černém trhu sehnat).
Řeči o przneni motoru plynem, bez přímého vstřikování je to ten nejvhodnější kandidát…
Někomu by ovšem mohlo to kadlání chybět ;-)
MOhu potvrdit zkušenosti s Chargerem.....Mimo město to jezdí za 12-13 LPG, město podle toho jaké sou nebo nejsou kolony a provoz ccca 15-19 , Durango je těžší, to bude brátt o cca 2 litry víc.
pohodové auto, se silným motorem, skvělým zátahem, co si na volnoběh jen tak bublá a líně se převaluje a když zašlápnete pedál plynu do podlahy, vyrazí kupředu jako raketa.
Pohodlný interiér s dobrou výbavou, vše po ruce, přehledné, intuitivní, k tomu neotřelý , netuctový design, spolehlivost, neokoukanost, kvalitní a rychlá převodovka ZF, možnost doupravení asi miliardou doplnků a hlavně komu výkon nestačí, možnost volby ještě výkonnějších verzí.
A to vše za slušnou cenu, v EU verzi, plně homologované se zárukou.
Preto sa ich aj tolko preda, ako preda, lebo za rovnake alebo mensie peniaze je id4 gtx, s podobnym vykonom, podobnou hmotnostou, co nebrbla ani na volnobehu a zatah ma este lepsi :-) Ako je to rodinne, neviem, ale 3 isofixy to asi mat nebude na rozdiel od europskeho auta. A este prevadzkove naklady a ekologia su niekde inde.
Tak provozní náklady by mne zajímaly, ale pokud je to atmosféra, tak tam toho moc na pokažení nebude, a když už, tak spíše pichovny typu otevírání okýnka. A ID4 ve mne pocit ekologie nebudí, když se jen suroviny na výrobu baterií tahají přes celý svět. Co by mi u této ameriky asi vadilo je, že se mi nevleze do standartních vrat garáže :)
Musíš to brát takto: V8 je orchestr, EV je nepříjemné bzučení. Ekologické řešení je Rifter za 550 s 1,5 HDI, který jede 150 po dálnici a žere u toho 3x míň.
Zdá se ti to málo? No jak se to vezme. Dřív to byla jenda značka, než to FCA uměle rozdělilo, pikapy se jmenovaly Dodge RAM. Takže 250 ks. Tesla má 177 ks. Takže plakátový sen zelených diskutérů taky nikdo nekupuje vid.
K tomu ještě třeba 34 Chevroletů, 13 GMC a pak jsou tam ještě Jeepy, Cadillacy, Chryslery, Lincolny a fordy
2 litre benzínu alebo plynu? Ak benzín tak argument to je, ak plynu tak veľmi nie. Mňa by od takého R/T odradil ten menej komfortný podvozok a ten s Pentastarom asi nebude.
Ja to akože nikomu neberiem... každý má iný vkus ale za mňa (aj keď mam cez 190cm) bez ohľadu na parametre a cenu keby vyberám medzi novou Fabkou a týmto tak radšej ta Fabia... design tohto vozu je u mňa zúfalstvo... ale super je ze každý si môže vybrať čo chce... horšie že tak 95% z nás si to nemôže dovoliť... ani keby si to prerobíme na plyn... 🤷🏻♂️
Ale auto veľkosti octavia s týmto motorom a cenou 20tis € by sa mi asi páčilo... 😌
...co se na danou problematiku podivat jinak?
Durango je velke ci vetsi jak X5-X7.
Zkouknu vybavu, porovnam ceny a u BMW jsem na 2,5- 3 milionech....tady na 1,7.
Nez projedu ikdyby 1 mio v rozdilu nafta benzin.....Tak preci cenu za benzin neresim :)
Samozrejme jde jit vice do hloubky (uroven interieru, uroven jiznidch vlasnosti, technologicke vychytavky a jejich kvalita.
Za me kazdy z nich ma sveho zakaznika.
Svou velikosti trosku ano, ne kazdy american ma na takove auto. Staci se podivat o tam jezdi a co se prodava :)
A i u nas za 1,7 je kde jake pidi auto (elektro auto napriklad)
Ceny vzrostly obecne.
Jen porovnavam, ze nekomu vyhovuje neutracet za luxus(evropsky), ale chce mit velke auto se silnym motorem.
K tomu u nas alternativu z evropske produkce nenajdes.
Při vší obludnosti X7 se tohle snad nedá srovnávat. Vždyť v tom Durangu tady dotyčný vypadá jako totální pošuk. Design toho auta je infantilní až hrůza a čiší z toho i taková ta typická americká lowcostovost. Prostě jakože pro vidláka ze středozápadu :D:D:D .
Lowcost s V8, nappou, adaptivním tepomatem, 8st. automatem ZF co má prémie atd
Jasně.
Jen sem vylezl z kanclu, tak sem viděl zánovní Ford F-150. BTW dneska už druhou. K tomu helmuty v RAM 1500 Laramie. Prostě nikdo ty lowcostové ameriky nekupuje.
Myslím, že Amerika se musí nad produkci z EU vyloženě bavit...
Jinak nevím kdo kdy přišel s tím že ameriky neumí interiéry. Stačí se podívat do historie a zatímco ameriky byly lépe vybavené než většina evropských domácností, tak u nás jsme zvládli max Š135, v Německu onanovali nad Golfem a ve Francii byl vrcholem všeho náhoda automobilového vývoje v podobě DS.
Amerika je prostě Amerika. Spotřeba se zdá děsivá jen kvůli daním z PHM nastaveným v EU.
Přiznám se hned na úvod. Nemám tenhle typ aut rád.
Proto mám dotaz co na něm vidíte dobrého. Chtěl bych pochopit důvod nákupu..
Z mého pohledu je to auto které nemá v ČR smysl. Potřebuju prostor který tu není připravený ať už jde o šířku silnic a nebo parkování.
Zároveň to není ani pracovní auto.. Ani sportovní.. Ani auto na dlouhé cestování.. Ani auto pro rodinu (manželka s tím asi nebude ráda parkovat)
Ps:nestojím a hejty, ale o to pochopit majitele které zatím totálně nechápu.
Mám auto jen o kousek menší. S velikostí nemám na silnici nejmenší problém, a při parkování většinou taky ne. Mám auto jako pracovní (hodně uveze uvnitř i na kouli, dojede "kamkoli"), jako rodinné, a z 50%na koníčka (rybaření) - opět-dojede kamkoli, uveze cokoli. Na dlouhé cestování je skvělé, lepší jsem neměl.
Věř nebo ne.
Jestli se nepletu mels Touarega? Ten je o vic nez 20cm kratsi, to uz je pomalu rozdil tridy. 5,1m tohohle duranga je bliz X7 nez X5 a parkovat to asi vazne nebude uplne idealni, to same zuzeni na dalnici a objeti kamionu atd. Jednoduse nejake limity tam budou.
Na druhou stranu chapu lidi co si velke auta koupi, komfort, odhlucneni, prostor, rezervy ve vsech smerech... to male auto nenabidne.
Zuzeni na dalnici by bylo v pohodě, kdyby tam stejně jako tu rychlost řešil někdo, že v levém pruhu se má dodržovat jízda vozidel do určité šíře (na D1 je to běžně 2,2m, ale viděl sem i 2m). Takže takový Tranzit tam nemá co dělat (a všechna auta tohoto typu) a kolikrát dochází k extrémním situacím, kdy se cpou a vytlačují auta do svodidel, aby předjeli.... ale to je jiná písnička.
K čemu je mi střídavá jízda? Já bych chtěl ve zúžení levým autem předjíždět a ideálně i kamiony, což se s úzkým Rapidem dalo docela dobře, ale se středním SUV už si to moc nelajsnu.
Neber si to osobně, nemířím tím zrovna na tebe.
Předjíždět v úzkých pruzích v dálničních zúženích kamiony chce dnes kde kdo. A pak vidím, že jede 10cm od betonového svodidla a 10cm od kamionu, kamion je málem v krajnici, jak mu uhýbá, vítr mu fouká do návěsu a háže s ním zprava do leva...
A pak se všichni vztekáme, že dálnice stojí.
Ty pruhy nikdy nebyly navrženy pro předjíždění, ale právě naopak pro souběžně jízdu.
Je to možná opruz vléct se za kamionem který jede o kilometr pomaleji než je limit. Na těch 10 km by ti co tak hrozně spěchají zsiakli možná tak 2 minuty. Kvůli těmto dvěma minutám pak stojí dálnice hodiny a hodiny.
Jo, turek. Mě těch 20cm délky přijde irelevantních, neřekl bych, že to reálně příliš poznáš, asi jen při parkování na přeplněných sídlištích, na silnici určitě ne. Ale nikomu to neberu, někde to omezení při parkování určitě bude.
Kamery, senzory... jo, clovek to chce mit a kdyz to ma to i vyuzije, ale uprimne taky z toho zakrni. S zadnym autem jsem uz nikdy neumel tak parkovat jako s poslednim, ktere bylo komplet bez senzoru a kamer. Tam clovek jen se zrcadky / odhadem zaparkoval klidne na 2-3cm od prekazky. Pravda, byla tam "ucici krivka" s nekolika sramy, ktera tomu predchazela, ale jinak... ? :-) To se pak cloveku hodi i pri jizde, nespolehat se pokazde na kamery a mit auto v oku. :yes:
Problém je na okreskách nižších tříd, kdy se musíš s tím autobusem poskládat do zatáčky a jakmile ti tam vylétne dodávka, už je to o zrcátka. Nemám takto veliké auto, ale malé také ne a ten problém vnímám docela často.
nesmí se jezdit prostředkem a když vidím že proti mě jede autobus, uklidím se na kraj a zpomalím....a hlavně to chce dodržovat přednosti v jízdě kde je zúžení, mě tehdá ometl traktor s obracečkou 300C, protože se na to vy*ral....tratr se vešel, obracečka se zemědělskou vůlí už ne...
Ale to je právě to, že do zatáčky nevidíš, né vždy je ta viditelnost ideální a hlavně i když ty jedeš u kraje, málokdy ti ostatní, to platí pro ty přednosti a tak... navíc málokdo zpomalí, já taky dupu na brzdu, když vidím, že se sotva vejdeme a jedu ke krajnici, ale né vždy to udělá ten druhý.
Neříkám, že se s tím nedá jezdit, ale nějaké cesty po okreskách i s D segmentovým autem dnešních rozměrů prostě nemusí být vždy zrovna med, natožpak s něčím větším.
Hodně záleží kde jezdíš a na co si zvyklý. Asi tak.
V horách je to třeba celkem mazec i s obyč středním SUV. Se modlíš aby do protisměru nejelo nic většího bez Panda :D No a pak tam stejně potkáš autobus nebo traktor a nějak se vyhneš :-[] A když tam jsi delší dobu tak si zvykneš a už ti to ani nepřijde.
Vesměs jsou nejhorší dodavkáři, největší zrůdy bývaly pošta a PPL a DHL. Ale teď bych řekl že vede rohlík. To ale není o autě ale o tom kdo sedí za volantem.
No jasně, že to není o autě, ale právě o těch lidech, jenže co ti je platné, že ty to dodržuješ, když ti tam vylétne ta dodávka a ty už nemáš kam uhnout, s malym autem je toto bezpečnější.
Taketo auta napr. v UK nedavaju racionalny zmysel. Cesty na okreskach su naozaj velmi uzke a vela krat sa nezmestia ani 2 osobaky. Londyn je dalsi problem naparkovane auta a uzke cesty , retardery, kamery, obmedzenia na 20 Mph, zapchy , palicky pre cyklistov a malo parkovneho. Dalsi problem je cena paliva okolo £1.40 za liter a sialenej spotrebe 8 valcov je to bolestive tankovanie, vysoke poistne bo objem je astronomicky, vysoky road tax, atd. Ano stretavam obcas Mustangy, super sporty, Range Rovery v 8 valcoch , ale osobne si myslim ze po Londyne tento mastodont vyzere kludne 20L a bohac alebo menej bohac bude caste krmenie na benzinkach nutne...V USA by som asi siahol po Dodge Charger tam je priestor kde to prevetrat aj benzin je kapanek lacnejsi... :-!
Preto to na tych dlhych strekach kde idu niekolko hodin ustalenou rychlostou okolo 60mph dava zmysel, V8 si lebedi hlboko pod 2tis ot a odjazdia to pod 8l/100... v CZ to je kravina.
Este taky detail. USA ma across okolo 5000 km a nechcel by som tam jazdit v male krabici. Nikdy som tam nejazdil. Najazdil som par tisic km v Kanade v BC a tie cesty sa nedaju porovnat s tymi v EU, dlhe siroke roviny a siroko daleko nic a zase nic...
Tu v Europe proste auta z Ameriky budu zastupene v mensich cislach aj ked Tesla sa dost snazi a predave pekne.
3l dizlak mas tiez hlboko pod 2 tis.otackach pri 130 km/h samozrejme ten zvuk 8 valca nenahradime...
či tu mám niečo napísať (toľko tu je odborníkov) ale skúsim.
Tento HEMI jazdím už necelé 3 mesiace ale v trochu väčšom aute a namotal som zatial 14.000km. Auto som kupoval hlavne ako pracanta aby som mohol ťahať 3.5t vlek (schválne koľko nových áut to môže ťahať?) a to parádne pohodlie je ako pridaná hodnota. Áno môžem to ťahať aj za dodávkou ale bez pohodlia a ticha čo ma už nebaví. No a na stavbách sa hodí aj 4x4 hlavne s vlekom, pár krát sme už museli vyťahovať valníka z rozmočeného terénu.
V8 je fajn a v kabíne je fakt krásne tichúčko a pohodlie aj pri max rýchlosti, keď tomu dáš ale napiť tak sa 8 kýbľov ozve a mne príde ten zvuk ale celkom nepíjemný. ZF vie tak isto občas "zakopnúť".
LPG v tom nemám ale silno nad tým uvažujem pretože som asi socka ako tu niektorý naznačujú. Jazdím hlavne dialnice a tam sa to motá 13-15L, s vlekom hodne naloženým to bolo k 19L, takže prečo neznížiť prevádzkové náklady? Ako bonus sa pri LPG neplatí cestná daň. Podzemné garáže ma nezaujímajú takže v LPG vidím iba výhody.
Co máš? RAM?
Fakt ti zvuk V8 přijde nepříjemný? Není to překlep?
Já teda na LPG v tomto (nesportovním) typu auta vidím jako ok, řeči o sockách jsou mimo ;-)
Áno je to RAM.
Až tak nepríjemné to není ale ide o to že máš v aute tichúčko a keď potrebuješ občas výkon tak prevodovka pošle motor k obmedzovaču a ten zvuk mi moc nelahodí. R6 či V6 mi príde zvukovo lepšia.
Jsi asi prvni co jsem nekde slysel/cetl co uprednostuje zvuk v6 pred v8. U r6 bych to jeste pochopil, ta zni proste jinak a je to vec vkusu, ale v6? Zvlastni ;-)
mne V6 a R6 zneju tiez lepsie ako niektore V8, na 6valce su usi v nasom v regione zvyknute viac, detto japanofilkovia... 1jz, VQ30DE, RB26, C30A, ale aj PRV atd.
Americke V8 maju velmi specificky zvuk, je fajny aj ten, no 6ka ma pre mna taky asi lahodnejsi fireorder
Ja mam doma 3.0 TSI (2019) a ta teda nema zvuk vubec zadnej. Kdyz jsem naposledy jezdil v pujcenym durangu hemi (cca 5-6 let zpatky), tak se mi libilo jak to krasne pobublava v tech nejnizsich otackach. Ale pravda, je x verzi a nevim jaka to byla.
tak využití k pracovním účelům je z mého pohledu jediné, co tomu autu dává smysl.... LPG bych vůbec neřešil a dal ho tam.... proboha vždyť to není Maserati ale obyčejná americká kovadlina, nechápu čemu by LPG mělo vadit a proč sypat peníze do kanálu.... ;-)
Diskuze dává zcela jasný signál v tom, proč z nabídky automobile v Evropě téměř vymizely velké benzíny, nikdo to nekupuje. Když to náhodou koupí, tak tam narve LPG. Pak jenom nechápu ten pláč petrolheadů, že nám někdo nutí trapně malé motory. Nikdo nám je nenutí, my ty velké nechceme :no:
Ne chlapče, to znamená, že nechci platit dph a spotřební dan 20 Kč z litru, tam kde stojí benzín litr 12-120 Kč dle aktuální ceny ropy tak to na LPG a CNG nikdo nedává. Divný co.
Nemaj tam nenažraný vlády, co dojí motoristy.
Ani nevahaj a chod do toho :yes:
Preco vyhadzovat zbytocne zarobene peniaze.
LPG je ekonomicke a ekologicke palivo.
Zeleny ta potom budu zboznovat,kedze budes vypustat menej CO2 a o 80% menej exhalatov.
Malokto vie,ze LPG ma vysoke oktanove cislo a stretavam sa aj s prestavbami v Evach kvoli jeho vysokemu oktanovemu cislu 110 co uz nie je na zahodenie pri uprave auta na vyssi vykon bez pouzitia zavodneho paliva.
P.S Vozit sa na novom RAM-e s LPG...tak takou "sockou" by chcel byt asi kazdy..aj zeleny z EU :-!;-)
Kto chcel vyssi vykon a nechcel pouzivat zavodny benzin,tak volil aj takuto alternativu.
Ci dobru,alebo zlu ja neriesim.
Aj v Cechach ste mali takych borcov...
Ako vyssi vykon ? Evo na 100okt benal nema problem dat 700k v extreme aj 900k, nechapem co by si tam dobrovolne riesil s plynom a suchymi ventilmi ked ide o skutocne maxima. Si myslis, ze tie ventilove sedla este maju chut na plyn ? :-)
Nemyslim si, ze plyn je spatna vec, naopak. V tejto diskusii sa skor riesi vyuzitelnost tychto aut a plyn ju sice zasadne zvysuje, len to casto nesedi s tymi recami, ze spotrebu riesia len socky a nejakou false nadradenostou.