Videa
Zpět na článek
Mercedes EQC vs. GLE 350 de: Porovnali jsme spotřebu elektřiny ve městě i na dálnici
45 komentářů
JirkaVejrazka
6
Tak tedy dekujeme. Pro nas, co jeste umime cist, by ty vysledky k dispozici nebyly?
Přejít do diskuze
kesumb
EV vs PHEV je u tedlech dvou aut videt nejvic. Cena kolem 2-2,2mil.kc, EQC po dalnici neda ani Praha Brno, je o tridu mensi a stoji stejne. Oproti tomu gle ma skoro polovicni baterku, je o tridu vetsi a za cenu druhy poloviny baterie eqc dostanete spalovaci motor diky kterymu to nekam dojede.
Othello
Trochu mi chybí údaje o skutečné spotřebě ze zásuvky, té která se musí zaplatit. Prezentované hodnoty se týkají spotřeby z akumulátoru, ale nabječka musí dodat citelně víc. Nevíme o kolik víc, nevíme jestli jestli se v tomhle auta taky neliší
KANKUNEN
Chlape nešťastný, co si myslíš, že Mercedes nedokáže pracovat s elektřinou? Desítky let vývoje v průmyslu to dopiplali k dokonalosti. Jenže u EV strašně záleží na čelní ploše a jízdním stylu a to dělá ten rozdíl.
Mokrous
... po kterých všichni toužíme. Mít na dálnici průměrnou rychlost 53, resp. 55 km/h to je sen každého motoristy.
ericn
Přesně, hybrid je prostě použitelnější vozidlo na každodenní použití a pokud člověk jede třeba někam dál nemusí plánovat, kdy a kde kvůli nízkému dojezdu stráví hodinu tam či onde u kabelu 😉
Mikesus
A ještě k tomu při dalnicni rychlosti a vyprášili u toho kožich kdejaké 3er. 😒]
Anonym
I ty kecy jako "už to zase brzdí" a "on ani jinak než EV nemůže, chudak". Spotřeby otřesné, potvrdil jsem si svůj názor na Mercedes jako technologický naleštěné nic. Ubohost sama. Prostě se prosím namahejte napsat článek, děkuji.
Mikesus
Rozežraná auta? Když vezmu 30kWh, pri ne úplně ideálním tarifu to je 4kc/kwh, takže se započetím 10% ztrát to máme 1,32 Kč/km, což takto velké auto nezvládne ani v dieselu. A to nemluvím o vyhodnejsich tarifech na elektřinu
rozej
Je všeobecně známo, že EGC není zrovna povedené auto (asi ještě hůře než etron). Bohužel předěláním čistě spalovací platformy na elektro se zázraky udělat nedají.
Ale 27 kw ve městě? to je vážně DOST. (Enyaq mi jezdí po městě za 18 kw a to se nesnažím o nijak special eko jízdu)
Dost by mne zajímalo, jakýb vliv na tom v tomto případě mohl mít řidič
Ale 27 kw ve městě? to je vážně DOST. (Enyaq mi jezdí po městě za 18 kw a to se nesnažím o nijak special eko jízdu)
Dost by mne zajímalo, jakýb vliv na tom v tomto případě mohl mít řidič
Anonym
Hodnota 27kwh mluví více než výstižně a smutně. Snaží se zalibit obrovskou čelní plochou cílové skupině a tankoidni provedení se taky musí cílovce líbit. Tohle svinstvo jak si hrajeme na eko protlačováním antieko aut prachatym jaktorictslusne musí skončit.
WinDiesel
A nepřibývá ti náhodou elektřtina v bateriích když slyším ty tvoje pohádky?
Hodně mi to připomíná báchorky, jak Fkodofky jezdily za 2 litry nafty .....
Hodně mi to připomíná báchorky, jak Fkodofky jezdily za 2 litry nafty .....
rohYpnol
Není to tak černobílé.
Na ten výkon, dojezd a velikost auta je GLE 300 de senzační. Druhá věc ale je právě tohle vydávat za ekologii. Lítat každý víkend nízkoemisním tryskáčem přes Atlantik dívat se jak mizí amazonský prales a zahrát si u toho golf asi nemá s ekologií nic společného i kdyby ten tryskáč byl z bambusu.
Na ten výkon, dojezd a velikost auta je GLE 300 de senzační. Druhá věc ale je právě tohle vydávat za ekologii. Lítat každý víkend nízkoemisním tryskáčem přes Atlantik dívat se jak mizí amazonský prales a zahrát si u toho golf asi nemá s ekologií nic společného i kdyby ten tryskáč byl z bambusu.
rohYpnol
Já ti rozumím jak to myslíš. Ale říkám, tohle už mi přijde jako vyhnané do krajnosti. EV baterii potřebuje. EV spalovací motor nepotřebuje.
To už se můžeme bavit i o tom, jestli mělo GLE prázdnou nádrž nebo ne.
To už se můžeme bavit i o tom, jestli mělo GLE prázdnou nádrž nebo ne.
kesumb
vliv nejakych deseti dvaceti procent hmotnosti auta s rekuperaci na spotrebu je naprosto minimalni.
Vyrazny zvysovani spotreby je nesmysl. Proto i bez nabijeny vsechny phev jezdi ve vsech realnejch jizdnich rezimech uspornejc nez auta se stejnym spalovacim motorem bez elektriny
Vyrazny zvysovani spotreby je nesmysl. Proto i bez nabijeny vsechny phev jezdi ve vsech realnejch jizdnich rezimech uspornejc nez auta se stejnym spalovacim motorem bez elektriny
Zetti
Presne, kdyz se budu chtit kouknout na video, otevru si nejake profiky. Ja si chci cist a k tomu poslouchat muziku
Mikesus
bohužel je to SUV šílenství. Tam to zbytečně zvedá spotřebu. Na druhou stranu na tak velká a těžká auta je to super výsledek.
Kdyby to bylo v sedanu/hatchbacku, jsme ještě o znatelný kus dole
Kdyby to bylo v sedanu/hatchbacku, jsme ještě o znatelný kus dole
webpaja
Kam jsi zašil recenzi na svoje SUV? Dočtu až do konce, chci pochválit a už není kam?! 😉
Xylo
Mimo téma - od EONu jsem obdržel zprávu o snížení ceny za dobíjení (díky odpuštění DPH), takže od 1.11. je cena za kWh 4,96 Kč (AC) po dobu 8 hodin u EON stojanů a 2 hodin u PRE stanic. Ještě by mohli zrušit DPH pro nákup aut (i pro nepodnikatele). 😉
Zemjos
Pan kolega, který testoval GLE 350 de několikrát haněl automatickou rekuperaci s tím, že nejde vypnout. Proboha, proč si testující řidič nepřečte návod? Stačí v el. režimu zmáčknout pravou páku pod volantem a rekuperujete jen brzdovým pedálem. Mám toto auto už 1,5 roků.
Jediné objektivní testy tohoto auta mají na Slovensku.
Jediné objektivní testy tohoto auta mají na Slovensku.
Zemjos
Mám toto auto již 15 měsíců. Mám úplně jiné zkušenosti, než jsou zde předkládány. Čelní plocha ve městě nehraje takovou roli. Spotřebu zvyšuje ale hmotnost (moje váží 2655 kg) Pochopitelně rozjet tuto hmotnost na nějakou rychlost znamená mnohem vyšší spotřebu než třeba u Fabie. Jenže potom mám mnohem větší kynetickou energii. A stačí jen se jí naučit využívat. Řidič musí změnit svůj styl jízdy. Potom nebude jezdit po městě za víc než 30 KWh, ale okolo 25 KWh. (pochopitelně při běžné teplotě 16-20 st.C.)
Zemjos
Rozdíl závisí na rychlosti nabíjení. Při nabíjení v noci jednofázově 2,2 KW nebo dvoufázově 3,7 KW se aku skoro nemusí chladit. Takže se skoro žádná energie neproměňuje v teplo a čerpadlo chladícího systému nic nebere. Naopak při rychlonabíjení je ohřev aku značný a ztráty z nabíjení mohou přesáhnout i 10%.
Zemjos
Mám s tímto autem najeto 30 tis.km. Pokud dobíjím doma přes noc v rozmezí 3,7- 7,4 KW, jsou ztráty při dobíjení zanedbatelné. Příkla😜 spotřeboval jsem 25,5 KWh a dobil jsem 26 KWh.
Zemjos
Vlastním GLE De už 15 měsíců a mám najeto přes 30 tis. km. Panu redaktorovi bych doporučil si řádně přečíst návod. Jeho kritika na to, že v el. režimu nejde vypnout rekuperace je mylná. Stačí jen pohnout pravou páčkou pod volantem. Nejen, že auto přestane rekuperovat, ale umí i plachtit.Potom se ovšem ve městě při správném používání lze dostat dokonce i pod 25 KWh/100 km.
Na čistě el. režim ujedu v optimálních podmínkách (18-20 st, nesvítí sluníčko a jedu po okreskách) až 120 km se spotřebou okolo 20 KWh/100 km. Naopak při teplotách pod -10 st,C, ujedu pouze 65 km se spotřebou 40 KWh/100 km. Poměr ujetých km na el. ku km na naftu mám 3/1. Diesel hybrid je výhodnější používat se spalovacím motorem na dálnici. Proto je celkem k ničemu porovnání spotřeby s čistým elektromobilem. Při 130 km/hod mám spotřsbu okolo 7 l nafty. Takže náklady na energii při dálničním temtu a ceně za KWh u rychlonabíječek je skoro stejný.
Na čistě el. režim ujedu v optimálních podmínkách (18-20 st, nesvítí sluníčko a jedu po okreskách) až 120 km se spotřebou okolo 20 KWh/100 km. Naopak při teplotách pod -10 st,C, ujedu pouze 65 km se spotřebou 40 KWh/100 km. Poměr ujetých km na el. ku km na naftu mám 3/1. Diesel hybrid je výhodnější používat se spalovacím motorem na dálnici. Proto je celkem k ničemu porovnání spotřeby s čistým elektromobilem. Při 130 km/hod mám spotřsbu okolo 7 l nafty. Takže náklady na energii při dálničním temtu a ceně za KWh u rychlonabíječek je skoro stejný.
Mokrous
Tempy okolo 50-55 km/h jezdím mix okresek a vesnic a měst. Dříve to bývalo 70.
Dneska je všechno rozkopaný od března do prosince a jet se nedá nikde.
Na dálnici mám ale průměr vždy nad 100. Tady redakce předkládá spotřebu na dálnici a na displayi mají 53 km/h. Co si o tom myslet?
Dneska je všechno rozkopaný od března do prosince a jet se nedá nikde.
Na dálnici mám ale průměr vždy nad 100. Tady redakce předkládá spotřebu na dálnici a na displayi mají 53 km/h. Co si o tom myslet?
julo1979
Ja ze je to v ČR normálne tempo Praha-Brno 4 hodiny je ešte celkom slušný cas
Nekenieh
To si ani neověřili dobitím na nabíječce skutečnou spotřebu? To co reálně zaplatí?
rohYpnol
Rozměry GLE
4924 x 1947 x 1797
čelní plocha 3,50 e6 mm2 (+0,44 e6 mm2, tj. ca +12,5% plochy GLE)
32,4 kWh (+8 kWh, tj. +24,7😖
Rozměry EQC
1762 x 1884 x 1624
čelní plocha 3,06 e6 mm2
24,4 kWh
Rozměry Enyaq (pro diskusní kolegy co sem míchají spotřebu Enyaqu)
1649 x 1879 x 1616
čelní plocha 3,04 e6 mm2
Vzdušný odpor je lineárně závislý na čelní ploše.
A pak samozřejmě ta hmotnost že...
2,4t vs. 2,7t, což je cca 11% rozdílu z hmotnosti těžšího.
Tohle je třeba mít na paměti při porovnávání spotřeb. A je škoda, že toto redakce zcela pominula :-!
Takže co jsme testem zjistili? Že matematika funguje. Nic víc, nic míň. Efektivita pohonů obdobná :-!
4924 x 1947 x 1797
čelní plocha 3,50 e6 mm2 (+0,44 e6 mm2, tj. ca +12,5% plochy GLE)
32,4 kWh (+8 kWh, tj. +24,7😖
Rozměry EQC
1762 x 1884 x 1624
čelní plocha 3,06 e6 mm2
24,4 kWh
Rozměry Enyaq (pro diskusní kolegy co sem míchají spotřebu Enyaqu)
1649 x 1879 x 1616
čelní plocha 3,04 e6 mm2
Vzdušný odpor je lineárně závislý na čelní ploše.
A pak samozřejmě ta hmotnost že...
2,4t vs. 2,7t, což je cca 11% rozdílu z hmotnosti těžšího.
Tohle je třeba mít na paměti při porovnávání spotřeb. A je škoda, že toto redakce zcela pominula :-!
Takže co jsme testem zjistili? Že matematika funguje. Nic víc, nic míň. Efektivita pohonů obdobná :-!
Othello
proto jsem psal že "v důsledném zkoumání to tak úplně není "
GLE vezlo ten spalovák coby jistotu dojezdu a ze stejného důvodu si nadbytečné kilowatthodiny vezl i elektromobil
GLE vezlo ten spalovák coby jistotu dojezdu a ze stejného důvodu si nadbytečné kilowatthodiny vezl i elektromobil
rohYpnol
Ne. ty hovoříš o úplném opaku.
Toto byla úplně opačná úloha než vybitý PHEV. A tam se každé kilo počítá. Proto neplatí ryze přímá úměra čím větší baterie tím větší dojezd. V určité míře další zvyšování kapacity (a hmotnosti a velikosti) baterie znamená menší přínos na dojezd. Auto se stane prostě příliš těžké a neefektivní.
Toto byla úplně opačná úloha než vybitý PHEV. A tam se každé kilo počítá. Proto neplatí ryze přímá úměra čím větší baterie tím větší dojezd. V určité míře další zvyšování kapacity (a hmotnosti a velikosti) baterie znamená menší přínos na dojezd. Auto se stane prostě příliš těžké a neefektivní.
rohYpnol
Nemáš tak úplně pravdu. Nemuseli vyjet s plnou kapacitou. Navíc tu baterii jako díl prostě EQC potřebuje a bez baterie to nejde a nepůjde.
GLE ten spalovák nepotřebovalo a byl 100% nadbytečný.
GLE ten spalovák nepotřebovalo a byl 100% nadbytečný.
rohYpnol
Srovnání určitě nějaký smysl má. Ale není otázkou co je úspornější, ale jen o kolik je úspornější.
Zkusili jste GLE 350 de v režimu, pro který není primárně určený. Je jasné, že pokud jede jen EV, tak celý hlavní spalovací hnací agregát představuje mrtvou hmotu výrazně zvyšující spotřebu a snižující účinnost pohonu.
Naopak při hybridním režimu GLE 350 de bude využívat EV v době, kdy není efektivní diesel a naopak. Takže upřímně příliš vypovídací hodnotu v tomto zvoleném porovnání v čistě elektrickém režimu nevidím. Ano, kvantifikovali jste to, kolik ty kila navíc udělají na spotřebě.
Raději bych viděl EQC vs. GLE 350 de v hybridním režimu, a následné podrovnání spotřeb a nákladů a emisí v podmínkách českého energetického mixu, kdy většina elektřiny je z uhlí.
Zkusili jste GLE 350 de v režimu, pro který není primárně určený. Je jasné, že pokud jede jen EV, tak celý hlavní spalovací hnací agregát představuje mrtvou hmotu výrazně zvyšující spotřebu a snižující účinnost pohonu.
Naopak při hybridním režimu GLE 350 de bude využívat EV v době, kdy není efektivní diesel a naopak. Takže upřímně příliš vypovídací hodnotu v tomto zvoleném porovnání v čistě elektrickém režimu nevidím. Ano, kvantifikovali jste to, kolik ty kila navíc udělají na spotřebě.
Raději bych viděl EQC vs. GLE 350 de v hybridním režimu, a následné podrovnání spotřeb a nákladů a emisí v podmínkách českého energetického mixu, kdy většina elektřiny je z uhlí.
Mikesus
No mně to pobavilo. Ale vem si, ze kdyz měří na Mostě, tak to máš taky ve videu
Othello
Ta mrtvá hmota zvyšující spotřebu byla i u EQC. Při odebrání pouhých 24 kWh vezli plnou kapacitu baterie taky zbytečně.
Jo v důsledném zkoumání to tak úplně není, ale jde o princip
Jo v důsledném zkoumání to tak úplně není, ale jde o princip
PowerHouse
Dále k představě
Už tady bylo, že ta SUV mají v létě s klimou při záběru kolem 30kWh.
Jinak s Enyaqem jezdili Slováci za 21 kWh, takže tady jsme o něco výše.
Normální Čech si ale tak drahá a rozežraná auta asi nekupuje.
Už tady bylo, že ta SUV mají v létě s klimou při záběru kolem 30kWh.
Jinak s Enyaqem jezdili Slováci za 21 kWh, takže tady jsme o něco výše.
Normální Čech si ale tak drahá a rozežraná auta asi nekupuje.