Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Nedostatek čipů postihl jen některé. Toyota a Hyundai situaci relativně zvládají, VW a Stellantis mají problém

19 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak snad každý ví, jak se VW chová ke svým dodavatelům. A výrobci čipů nejsou na VW závislí.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
pravda - mám známého který pracuje pro dodavatele Mercedesu a Volkwagenu
říkal jak se Mercedes chová skvěle a VW jsou arogantní parchanti
traveldrive
Je to tak, vyskúšané na vlastnej koži. A že ide častokrát o úplne zbytočnú buzeráciu. Pamätám si, že sme kvôli VW museli vo výrobe hľadať miesto na nástenky, aby mali kde byť vystavené štatistiky a úspechy výroby pre VW... Socík jak lusk.
Krtek_no1
Já to zažil s Fiatem... To co stačilo Mercedesu a BMW bylo pro ně málo a muselo se vylepšovat. Holt čim větší aušus, tim větší šašky dělaj.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
fiat není aušus, je asi lepší tak o 40% jak koncern VW, tak asi o 20% jak mercedes a 10% jak bmw.
Krtek_no1
Možná poměrem cena / co dostanu bych souhlasil. Ale tam, kde Daimler používal Flexray, VW a spo CANbus, běžel Fiat na spínaných kontaktech.
šofér
no, pokud jel Fiat na spínaných kontaktech, tak se obešel bez čipů 😊 to je dnes pokrok!!!!
Avatar - Mikesus
Mikesus
A o kolik je lepší než RR nebo Bentley?
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
bentley umí vyrobit fire motor, který má náplň 2l oleje?
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Joo dobrá pravda o manažementu, že nechcou mět velký sklady na ty čipy. nevím tedy jak ty čipy velikostně kupuje škodovka, ale podle tych keců manažérů jsou asi velké jak autobus. Toyota si přiveze kontejner na rok a ještě prodá hyundai, subaru a mazdě.
Krtek_no1
Mě zaráží kam se světová diskuze o "čipech" zvrtla. Kdyby existoval jeden univerzální, co si kažý naprogramuje jak chce.... Vždyť každá řídící jednotka v autě jich má X a co kus, to originál. Setkal jsem se s "identickým" čipem ve stejné řídící jednotce a i když měly být, nebyly (vykrývalo se asi 10% nízkoobrátkové varianty jiným dodavatelem "stejného" procesoru). Svět se chová (a média to podávaji) jako kdyby stačilo vyrábět jednu omoditu. jenže čip neni rohlík... Kdyby krachllo AMD tak Intel svět nespasí (a naopak) když půlka desek má jiný patice, zapojení atd.
Renoo
Jo, jenže je levný čip za pár šlupek v led driveru a ještě levnější v regulaci ovládání oken a pak je sofistikovaný a drahý čip v hlavní řídící jednotce. Kdyby byl jeden univerzální, tak holt bude cca 30 mikročipů drahých jak prase a zbytečně předimenzovaných. Třeba Volkswagen Slovakia má resp před měsícem měl problém s čipy myslím do oken. Chyběly nejstupidnější čipy...
Renoo
Ono to není zase až tak jednoduché. Nikdo si nechce držet cokoliv skladem, protože si tam zazdí prachy. Čipy na rok pro Toyotu, to jsou miliardy Kč. Ale mít ty čipy na měsíc a nebo méně, tak je to 12 x méně a miliardy vydělávají jinde a neleží ve skladu. To platí v jakémkoli byznysu. Čím méně na skladu tím lépe. Já VW chápu, tohle nikdo nečekal a taková situace se naplánovat prostě nedá. Toyota by na tom, nebýt Fukušimy, byla zcela jistě stejně.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
zase to zásobování na rok je na vlnách ekologie, je rozdíl jestli do továrny jezdí deset kamionů nebo 200.
megacruiser
prostě nechali výrobce čipů ve štychu když se zasekla výroba aut. Chytří z Hyundai kupovali na sklad, nasmlouvané odběry dodrželi a udělali si zásoby. Hloupí prvně porušili dohody ale potom čipy chtěli. Výrobci už dělali pro jiné... Podobně to v koncernu VW dopadne po té současné odstávce s jinými komponenty - teď zase dodavatele hodili přes palubu, neodebrali nasmlouvaná množství a až potom budou chtít další komponenty, opět nastane problém. Část zkrachuje, část už bude vyrábět pro někoho jiného. Jsou tak hloupí nebo je to záměr?
Reco
Ak by si bol niekedy vo fabrike VW, pochopil by si aky je tam bordel vo vsetkom. Bordel v kompetenciach, bordel v standardoch, bordel v riadeni a kindermanazment strasne namyslenych, dolezitych neschopnych curacikov. Firmy vo firme, lebo netahaju za jeden povraz, ale "outsorcuju" to kolegom, ktori si fakturuju. V niektorych oblastiach ma vecsie slovo Siemens nez samotny VW. Najviac ta dojme, ked kazde ho...exkrement ma potrebu vyjadrit sa a davat poziadavky, ale ked chces potvrdene vyjadrenie, tak zrazu sa nevies z tych 20 ludi dopatrat kto to ma vlastne hlavne slovo.

Najlepsie su tie "forky", ked clovek pod VW pyta svojho dodavatela o info k nejakej veci, ktore im nechcu bud z DE alebo kludne ina diviza poslat.
šofér
Promiň, dělám v energetice a to je jako by jsi popisoval naši - nadnárodní společnost 😊 jsou schupni vypláznout miliony za nesmysly, ale věci za pár kaček, které potřebujeme k žití- "není to zahrnuté v plánu" ...se pak poser, operativní řešení-nula od nuly pošla!
Meky
hehe, to je bezne si vo vacsine velkych firiem.
Ale alibizmus ludi v automotive a arogantny pristup VW je vseobecne znamy.
stefan123
Tiež robíme automotiv a žiaľ aj VW. A nehanbia sa poslať pampflet že "doba je zla, sice nič neberieme, ale záväzky z vašej strany platia a keby ste nedajbože chceli niečo vo vyrobe zmeniť alebo zmeniť dodávateľa, je potrebné opätovne schválenie...." keketi, garantujes im ze mas pre nich rezervovane kapacity + 15%. Ale ked nic neberu tak pohoda, lebo ty ludia a stroje nestojia nic ked nevyrabaju.....