Novinky

Zpět na článek

Drahý benzin nahrává výrobcům aut s pohonem na LPG. Jejich prodej roste

130 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
To je chytrá statistika která shrnuje do jednoho čísla montáže i demontáže. Na to by jeden vopravdu nepřišel. To chce velikého fištróna.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
LPG se dělá z větší části z ropy, s klasickým zemním plynem to nemá nic společného....To je CNG a tam sou ceny nesmysl. To už se dneska vůbec nevyplatí.

Cena LPG je u nás 14,20, benzín 33,90.

U předražené Benzíny LPG 17,50 a benzín 37,50, takže LPG se stále vyplatí 😄 😄 😄 :yes: :yes:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
LPG dneska rozhodně ano.

S V8 jezdíš na náklady R4 2,0 😄 😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
S každým ujetým kilometrem vypustí LPG automobil o 29 gramů CO2 méně než benzínový motor. Při ročním nájezdu 30 000 km to dělá 72,5 kilogramů uhlíku za rok. Výrobci přitom již zahájili dodávky bioLPG. Toto obnovitelné palivo dokáže snížit emise CO2 až o 90 % ve srovnání se stávajícím LPG.

LPG se ve stále větší míře využívá v kombinaci s elektromotorem pro pohon hybridních vozidel. Toto spojení využívá nejlepší kombinaci spalovacího motoru s elektromotorem.
ryccardo
Myslíš, že tohle jako Hamuna pochopí neřkuli, že se mu to bude zdát být dobré řešení? Jinak souhlas LPG nebo CNG je výborná alternativa. Doufám, že se do budoucna v autech snad rozšíří. Má to potenciál.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Aha a teď mi jistě vysvětlíš proč je BIOLPG dobrá věc co potřebujeme a naopak CNG a LPG je špatné a musí skončit. Mě totiž uniká důvod proč by to tak mělo být a proč je špatná cesta jezdit na CNG. Díky za vysvětlení.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Klasika. Vysvětlit to neumíš jen standardní plky.
wlken
BioLPG je momentálně asi nejlepší cesta k ekologickému provozu automobilů a je naprosto trestuhodné, jak málo se prosazuje a tlačí politicky😒
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Aby ses dovzdělal co je vlastně LPG https😐/calpg.cz/lpg/
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Já už sem tebe opravil asi 70x vid trojcestny karburátore 😄 😄
Perly o Lotus vs Toyota a dlaší tvoje bludy si tady pamatují všichni...

Tak až půjdeš navštivit souseda frantu co má chatičku v zahrádkářské kolonii někde na slapech či u berounky, kde není proud a ohřeje ti tam buřta na vařiči, tak to je taky LPG víš. Abys veděl. A když tu plynovou bombu nafouknoneš u stojanu na LPG , tak to v pohodě funguje taky (akorát se to ofiko nesmí plnit bomby) a stejně tak na to jede krásně elektrocentrála a milion dalších věcí víš.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Plynu je při současné spotřebě cca na 300 let, že vám sem batuška Putin nechce nic poslat je věc druhá, proč by to dělal - když na nej uvalujete sankce, vyhrožujete mu a navíc si potřebuje naplnit rozpočet zisky z drahého plynu, ropy a dalších nerostných surovin 😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Pokud by se na plyn POUZE JEZDILO (ideálně v kombinaci se syntetickými palivy) a nikoliv se s ním topilo - topit se má elektrikou vyrobenou z kombinace Jádro, FVE a Větrníky (max 40😖 a kde to nejde (sibiř apod), tak uhlím a dřevem!!!

Tak je plynu na ježdění na hoooooodně dlouho. A výrazně klesne i CO2 😄
A věřím že se ještě najdou neobjevená naleziště.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Proč by byla syntetická paliva nesmysl???
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
traveldrive
Skoro každé palivo je nezmysel. 😉
argejev
na syntetické palivá je nutné mať dostatok relatívne čistého CO2 a zároveň vodík. Obe tieto chemikálie vyžadujú investične aj prevádzkovo náročne technológie - kde hlavný driver je elektrická energia. Ak tda vyrobíme EE s nejakou efektivitou a tú následne spotrebujeme na výrobu vodíka s nejakou efektivitou, zachytíme a prečistíme priemyselne vyrobený CO2 pri spotrebe EE, na to, aby sme vyrobili palivo, ktoré s nejakou efektivitou spálime v konvenčnom motore a CO2 opať vypustíme, tak v podsate je syntetické palivo extremne drahe bez pozitívneho EKO dopadu. Snáď to je napísané pochopiteľne.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
BEV jsou hlavně drtivě víc na hov-no, takže ano je to lepší jezdit na plyn než mít doma auto, kterýmu za pár let lehnou baterky a můžeš ho hodit do šrotu. Drtivý výkon na pár vteřin, než to elektronika omezí, málokoho zajímá. V principu je jedno jestli ho je na 300 let když se na něj nejezdí nebo na 200 let, když na něj začneme jezdit. Obojí je daleko za horizontem co nás zajíma, takže to můžeme brát jako nevyčerpatelný zdroj.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Víš o tom vůbec něco kašpare?


100% z obnovitelných zdrojů
Vyrobeno z jinak nevyužitelných zbytků jídla, odpadních olejů či rostlinných olejů. Uhlíková stopa je o 80% nižší než u fosilního LPG a o 90% nižší než u benzinu!

Je libovolně mísitelné s fosilním LPG, rozváží se ve směsi a za stejnou cenu jako klasické LPG

Pořád nesmysl dutohlave?

https😐/www.primagas.cz/bio-lpg?…
traveldrive
Never každému blábolu. O 90% nižšia uhlíková stopa ako u benzínu? Daj si mokrý uterák. Rozprávky.
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně.

Ono obyčejné fosilní LPG má o 25% nižší emise jak benzín a tady to bude 26% vid 😄 😄 😄 😄 😄 😄
cudzinec111
U nas to uz s LPG nie je take terno ako kedysi.

U nas je LPG od cca 0,7 do 0,78 EUR/liter, benzin do 1,5 EUR, cize zhruba polovicna cena LPG oproti benzinu.

Stale sa to oplati pri (starsich) autach s vysokou spotrebou a lacnou prestavbou.

Ale ak mas usporne auto so spotrebou (do) 6 litrov benzinu a novsim modernejsim motorom, tak ta uspora tam nie je az taka velka - kym sa vrati prestavba, castejsi servis ako sviecky, prehliadky, vela kratkych tras, a ak je nebodaj potrebny este privstrek benzinu...

Paradoxne sa LPG oplati u 1.8 HSD s nepriamym vstrekom, tam su tie naklady na jazdu fakt minimalne. To je ale asi jediny hybrid, kde LPG dava zmysel.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak LPG se vyplatí POUZE u aut s nepřímým vstřikem paliva, tj klasické MPI.

Naštěstí takové motory stále existují, Lada, UAZ, GAZ, ameriky s V8 a V6 Pentastary od Chrysleru.
Přestavby tady stojí cca 18 za R4, cca 24 za V6 a cca 33 V8, to se při dnešních cenách zaplatí během chvíle. Já už mam na Chargeru přestavbu na LPG zaplacenou a už jenom šetřím a to už asi 7 měsíců.
wlken
cena LPG je možná poloviční oproti benzínu,ale celkový provoz LPG auta určitě není na polovině ceny provozu na benzín,možná tak na dvou třetinách...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Záleží jak dobře je udělaná montáž.

Pokud dobře, tak se těm mění akorát častěji svíčky.
wlken
Jak psal kolega přede mnou, hlavní položka navíc je benzín potřebný k jízdě za studena, kdy to auto žere několikrát víc než při další jízdě, potom taky benzín v případě že plyn dojde, dál servisní náklady na samotný LPG, náplň přimazávání, revize,emise, nebo třeba amortizace vstřiků, které mají životnost 100-150 tkm, to u delšího užívání taky udělá nějaký desetník na km jízdy. věci jako svíčky, benzínové vstřiky (z důvodu zanášení kvůli nepoužívání) nebo výfuk (z důvodu veliké kondenzace vody ve spalinách při provozu na LPG můžou taky ještě nějaké desetiny Kč/km udělat a ve finále člověk šetří tak tu korunu až korunu dvacet na kilometr jízdy. Tak mi to vyšlo u tří aut, která jsem na LPG provozoval posledních dvanáct let. PS: No a samozřejmě rozdílná měrná hmotnost benzínu a LPG, kdy na jednotku objemu je plynu potřeba o 15-20% víc nez benzínu.
Avatar - Anonym
Anonym
Na LPG se to přepíná cca 1 km po nastartování a to i v zimě v mrazech.

Přimazávání nemam, není potřeba.

Na benzín je to nutné občas protáhnout, to snad ví každej jouda. Jezdím na benzín pravidelně mimo město.

Ono záleží na autě. Čím větší a větší motor, tím šetříš víc.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, nejste daleko od pravdy.
Když jsem měl auto na LPG, tak jsem to pečlivě propočítával.
Při započtení rozdílné spotřebu benzínu a LPG (7 litrů benzínu je ekvivalentní 9 litrům LPG) a dále benzín spotřebovaný pro studené starty (roční průměr jsem měl 0,6 l benzínu na 100 km), tak čistě na palivu mi vycházela úspora 36 až 45 %, poměr ceny benzínu a LPG se v jednotlivých letech celkem dost lišil. O nějaké drobné to pak zhoršily mírně vyšší servisní náklady.
Já bych do LPG šel znovu, ale bohužel nebylo vhodné auto, do kterého se dá přestavba dát. Jde to vidět i na těch statistikách, jak strašně málo se přestaveb dělá.
Avatar - Anonym
Anonym
Kamarád , který ty přestavby opravdu má plný kalendář na 3 měsíce dopředu. Nestíhá.

Jezdí k němu celá republika.

50% jsou ameriky
Avatar - Anonym
Anonym
No jo, ale to je výjimka. Jestli se dělá 3000 přestaveb ročně, kolik vychází na jednu LPG dílnu? Pokud jich je 100, tak 30 na jednu, ani ne jedno auto týdně.
Avatar - Anonym
Anonym
Ono není co přestavovat, když většina moderních aut sou přímovstřiky.

Přestavují se ojetiny a nové ameriky a ruská auta. + dacie a fiaty se daj takto objednat přímo z výroby, zatím...

Taky kolik aut se přestavělo za těch 31 let a kolik aut s instalovaným lpg přijelo z ciziny jako ojetiny....
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, není co. Více než polovina ojetin jsou diesely, z té menší poloviny už je docela dost přímovstřiků. Některá moderní auta nemají místo pro rezervu, nebo jen hodně malé na dojezdovku, takže nejde kam dát nádrž. Výsledek jsou těch 3000 přestaveb ročně, kdysi toho muselo být násobně více.
Avatar - Anonym
Anonym
nádrž jde dát i pod auto nebo do kufru jako válec.

Horší sou ty přímovstřiky, to nikdo nechce dělat a když, ceny za přestavbu sou jinde a ještě to moc nefunguje.
Avatar - Anonym
Anonym
Já kupuju hatchbacky nebo kombíky a válec v kufru je pro mě nepřijatelný. Ale přímovstřiky to zabíjí víc, to je pravda. Ameriky, Lada Niva a Fabia 1.0 MPI to samy o sobě nevytrhnou a počet přestaveb bude dále klesat.

Jinak Fiat s alternativními palivy víceméně končí, s LPG a CNG se dá koupit už jen Panda. Všechno to dnes táhne Dacia, uvidíme, zda se se větším měřítku přidá i mateřský Renault.
Michal220
🙂 já měl v kufru o octy subwoofer 50x30x30 a I ten mi tam překážel a to bylo duc duc I v nejslabším naladění-2týdny a vracel jsem ho
ryccardo
Proč se tady zase ztrapňuješ v diskuzi? Jaký je podle tebe důvod, že LPG do auta ne? A co CNG? Ten taky ne?
Avatar - Pac-Man
Pac-Man
je přechod na elektro. Ať se vám to líbí, nebo ne, změna přichází.
Avatar - Anonym
Anonym
Nepřichází, elektřina zdražuje taky a bude zdražovat neustále. Predikuju že ceny budou o 400% větší oproti roku 2020 do 7 let 😄
Avatar - Pac-Man
Pac-Man
Ano, Nostradamuse-Lysenko-Micurine. Lék na drahé elektro - hodit pěšky a ohřívat jídlo na kamenech 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně, kup si koloběžku a několik párů bot, taky nebudou a nakup zásoby WC papíru, taky nebude.

SSSR roku 1990 se vrací, tentokrát do celé Evropy ovšem 😄 😄 😄 😄

https😐/tn.nova.cz/…varuji-ekonomove
https😐/www.e15.cz/…lektrina-1384294
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ztráta času ..... ale není jim dobře, elektrozkratům. Tolik peněz do toho automobilky a vlády nastrkaly a najednou nic.
Prodeje EV (EZ) začnou padat ihned jak se prodají objednané elektrozkraty.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Hele Vaculíku, už ses dovzdělal že BN-800 je reaktor 4 generace? 😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Rus má 4. generaci postavenou, Bělojarská JE (BN-600 a BN-800, bude se stavět BN-1200); Čínan jí staví, CFR600, Xiapu a rus jim do toho bude dodávat palivo.

Že to komerčně nikomu neprodávaj je věc druhá. Ono je to oproti III+ poněkud dražší a taky v tom jde vyrábět plutonium, což se soudruhům z USA nelíbí, že.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Tupane, Rusko to má v komerčním provozu a ta elektrárna normálně dodává do sítě proud lidem.

Není to žádný e😜erimentální testovací reaktor, je to plnohodnotná elektrárna v běžném komerčním provozu!!!! dodvá proud do sítě už řadu let.

Je smutný že píšeš o věcech, o kterých absolutně nic nevíš!!!

https😐/oenergetice.cz/…-komercni-provoz
http😐/www.enviweb.cz/116501
https😐/www.3pol.cz/…-reaktoru-bn-800
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
auto co normálně jezdí a funguje a slouží svému účelu 50 let je prostě normální auto.

Milion stálo proto, že je to nová technologie, po zavedení do série by náklady kleskly, jako u všecho.

Když ted Intel představí zcela nový procesor, který nejlepší stvající překoná rozdílem třídy, tak bude ten 1 vyrobený procesor stát 10 milionů, až se zavede do série, bude stát 10 000 Kč 😄 😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Tupanovi roku, co neumí pochopit psaný text, lže, vymýšlí si a jen kopíruje za pomoci CTRL jak zaseklej gramofon nutno psát vše polopaticky.

Vědí Kohn? 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Daniel Ricciardo můj bratr není, to je Australan 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
blbokraviny tu spamuješ TY - za pomocí ctrl+c a ctrl+v, tupane bez hlubších informací. Vůbec nemáš přehled o technice a snažíš se tu o tom trapně diskutovat 😄

Jsi na úrovni mluvčí slovenských Greenpeace - Lubica Trubíniová totiž celou záležitost okomentovala následovně: "Elektřinu ke svému životu nepotřebuji, na televizi se klidně budu dívat při svíčkách." Vážení televizní diváci, přeji Vám dobrý obraz!

Zdroj: https😐/vejbor.blog.idnes.cz/blog.aspx?…
ryccardo
Všimni si ty troubo co se v tom článku všechno píše a pouč se z toho.

https😐/oenergetice.cz/…-komercni-provoz

Zejména je zajímavý konec článku. Tak tuhle technologii je potřeba rozvíjet.

Podle GEH, komercionalizace technologie Prism může eventuálně vést ke zpracování všech druhů použitého jaderného paliva. Za předpokladu, že bude uvažováno všech 178 000 tun jaderného odpadu uloženého v dočasných úložištích a roční spotřeby jedné domácnosti 3 400 kWh, společnost uvádí, že dokáže pokrýt spotřebu všech domácností na 200 let využitím pouze použitého jaderného paliva.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Neuvěřitelný jaký jsi tupec 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Meleš jen prázdnou slámu 😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
viz já už v 8:59

chápu že se k TĚM FAKTŮM = v tvý pozici nic jinýho říct nedá = jen zkusit urazit
ryccardo
Je neuvěřitelný jak je Rusko v tomhle oboru daleko před světem a mrzí mě jak EU ukrutně zaostává. Rusáci si budují taková sofistikovaná zařízení a my si stavíme větrníky a lepíme po střechách solární panely. Zvláštní, že takovým Hamunům takové technologické zaostávání nevadí.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Mohl by si ale už trochu změnit rétoriku. Ty tvoje příspěvky jsou všechny na jedno brdo a všechny stejně trapný a bez obsahu. Klasickej trol.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Seš už malinko křeči nemyslíš 😁 😁 ??
Avatar - Anonym
Anonym
rusko je v jaderné oblasti naprostá svtová špička, to co maj oni nikdo nemá a neumí dělat.

Přepracování vyhořelého paliva, jeho reálné použití v elektrárnách, jaderné ledoborce, plovoucí jaderná elektrárna s SMR reaktory (Akademik Lomonosv), v komerčním provozu jaderná elektrárna s dvěma reaktory chlazenými sodíkem (4 generace) - Bělojarská JE a třetí se staví; ve vývoji rekator chlazený olovem,jaderné ponorky a raketové křižníky (třída Kirov), a desítky dalších projektů, navíc ty elektrárny staví po celém světě zahraničním zájemcům

😄
ryccardo
Já to vím. Mě to psát nemusíš. To ten pražskej křupan s Aurisem se to neustále snaží přehlížet a popírat 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Hammuna o jádru naprosto nic neví, jen si přečetl že budoucnost je SMR a papouškuje to jak mluvící papušek dokola za pomocí CTRL+C a CTRL+V.
Je to psychicky narušená osobnost bez hlubších znalostí 😄

Rusko a Čína na nic nečeká, oni ty SMR reálně staví a mají je reálně v provozu (Akademik Lomonosov, ponorky, ledoborce) - to vše sou SMR rekatory, ted se staví nový SMR u dolu kde budou těžit suroviny.
Krom toho staví rekatory 4 generace chlazené sodíkem, staví klasické 3+ generace VVEr a jejich oddobu (čína), staví všechno možné po celém světě maj desítky zákazníků od asie přes evropu, arábii, afriku po jižní ameriku 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Ty se neustále pleteš 😁 😁

Jako vážně TY TO fakt NEVÍŠ? 😁 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Neboj, ta zelená utopistická svoloč brzy zkrachuje
https😐/www.idnes.cz/…o-zahranicni_rie

až jim čína zvednce ceny všechno zboží co sem dodáva o 500%, přijde to 😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Čína dodává do Evropy 60% zboží, které si Evropa už není schopna sama vyprodukovat enbo koupit jinde.

Nějak podobně je na tom i USA 😄 😄
Ve wallmartu je skoro vše made i china 😄

Takže hádej kdo krachne.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Máš tam chybnou úvahu. Evropa je na Číně a zbytku Asie a na asijských, ruských a oběma zěměmi ovládaných afrických surovinách ZCELA ZAVISLA!!!
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
ADBlue 40-130 Kč 😄 😄 😄 😄

Krach přichází 😄 😄 😄
ryccardo
My jsme ovšem s tou zelenou utopistickou svoločí na jedný lodi, takže nás to zasáhne bohužel úplně stejně.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Proč by rusko někomu prodávalo svojí vrcholnou technologii? Prodali to akorát Číně, za těžké prachy. Ostatní na to nemaj, nebo si to nemohou z politických důvodů u rusů objednat.

A dávat to pod cenou aby si to okopírovali? Proč by to dělali?

Rusko ty plovoucí elektrárny s SMR bude pronajímat, už jednají s Indonésií a dalších zemích o dodávkách. Provozovat to bude Rosatom a těm zemím jen dodávat energii.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Elektřina z jádra vůbec levnější není, ale je to stabilní zdroj nezávislý na výkvech počasí, vyrábí když fouká i když nefouká, vyrábí i v noci, vyrábí i v mrazu.

Navíc ty reaktory chlazené sodíkem nepotřebují vodu. Takový nepatrný detail vid 😄 😄 😄

A životnost moderních reaktorů je až 80 let.
A dá se vnich používat přepracované vyhořelé palivo.

Takže mohou jet klidně dalších cca 400-600 let, kolik je do toho paliva
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
A co mi má vysvětlovat ty pablbe? Já netvrdím, že je nejlevnější, ale přesně jak píše Barik, je stabilní a nic lepšího nemáme, takže musíme používat to co je. A rozhodně není tak drahý, aby to decimovalo rodinné rozpočty a průmysl jako emisní povolenky. Jasně nejlevnější je pálit uhlí, ale chtělo by to jít trochu z dobou a nehulit z komínů, když to není nutný, takže prostě STÁT ZAFINANCUJE stavbu JE, abychom z toho my všichni a následujících několik generací mohlo těžit. Kolik to bude stát není důležitý. Prostě to potřebujeme, tak to musíme postavit. Taky si koupíš byt nebo postavíš dům, ačkoliv je to drahá sranda, ale prostě to potřebuješ k životu, tak nezbývá než do toho zainvestovat. S JE je to stejný. Že ty to nechápeš je čistě tvůj problém.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Tvrdím pořád to samý osle! Ty jsi bojovník proti jaderný energii.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Ty podporuješ jen SMR, protože ti Míl a Drábová řekli že je to budoucnost.Kdyby ti to neřekli, víš kulový.

Já se v jaderný branži pohybuju 20 let, takže i bez Míla a spol. toho mam načteného 50x tolik jak ty.

A než někdo bude dodávat komerčně SMR? tak ti chytří holt staví i klasiku nebo 4 generaci s rychlými neutrony, furt lepší jak větrník. Až budou blackouty, tak pak se teprve bude počítat, co vyjde výhodněji, šmoulo.

Jenom fanatici plácaj o tom, že je lepší mít nestabilní OZE než stabilní jádro 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Tvlj brách je Timmermans a Trofim Lysenko vid, zelená kedlubno 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
ryccardo
Bohužel zaostalá EU si tak maximálně může postavit větrník nebo solár. To jsme to díky tý zelený chátře teda dopracovali.
Avatar - Anonym
Anonym
Bělojarská JE je jedinou jadernou elektránou s reaktory 4.generace v provozu, která komerčně dodává elektřinu do sítě.

NIKDE NA SVETE NIC DALSIHO NENI. Čína to teprve staví.

To ostatní byly e😜erimentální reakatory, co nic do sítě nedodávaly!!!!! A už dávno nejsou v Provozu (zkoušelo to Japonsko a Francie a USA, všechny odstaveny, nefungují!!!)
https😐/cs.wikipedia.org/…hl%C3%BD_reaktor

Umíš pochopit psaný text? Pokud ne, vrat se na ZŠ, trotle 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Ty ubohá kreaturo, chápeš že e😜rimentální reaktor nikde jinde nedodal ani 1 Twh do sítě?

Tady dodává celá léta a ještě tu technologi prodali Číně, takže už maj prvního komerčního zákazaníka. Nebo kde myslíš že by asi čína k té technologii přišla? Vyvinul to Nung Ho, co obděláíval rýžvý pole vid. Je to ruský reaktor BN a Rosatom jim to pomáhá stavět a bude jim do toho dodávat palivo, pravděpodobně i ten přepracovaný MOX.

Rozdíl mezi BN rekatory a všemi západními je tedy jasný a pochopí to i žák prvního stupně základní školy. Nikdo jiný nedoával do sítě a nikdo jiný to komerčně nikomu neprodal, japoncům to dokonce vůbec nefungovalo a sodík jim unikal a nedokázali to opravit. A ten americký je prehistorie s minimálním výkonem, takže jediný komu to jakžtakž fungovalo byla Francie.

Ty na to evidentně nemáš to pochopit, zelený trotle. protože tomu vůbec nerozumíš
ryccardo
Hele ty joudo a když to ekonomicky nevychází, tak proč Rosatom tyhle moderní elektrárny 4. generace teda staví? A Čína jakbysmet?

https😐/www.globalconstructionreview.com/…generation-fast/

Myslíš, že jsou hloupí a měli by si spíš nechat poradit od tebe? Takový nuly 😁? Nebo spíš nehodlají zaostávat, jako zaostalá zelená EU, a prostě investují do budoucnosti?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Ty si musíš vole obhájit svůj názor a to nikdy neděláš. Jen plácáš. Samozřejmě, že to ekonomicky vychází. Jinak by do toho vlády neinvestovaly. Proč by to taky nemělo ekonomicky vycházet? Náklady na stavbu elektrárny amortizovaný do 60 let životnosti elektrárny nevychází na rok zase tak strašně plus nějaké fixní provozní náklady a údržba. Je to pořád nejlepší způsob jak získávat energii co lidstvo umí postavit.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Ano souhlas :yes:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Na venkov je LPG OK (když tedy pomineme, že ta úspora ani neporyje nezaplacenou daň z benzinu), ale do města to smysl nedává, nikde s tím nezaparkujete.
Avatar - Anonym
Anonym
Zatím sem zaparkoval všude kde sem potřeboval. 😄
Jezdím na LPG od ledna 2020 😄

A celý je to o tom, že sou developeři a majitelé nemovitostí lakomí...

https😐/calpg.cz/parkovani-lpg/
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale s tím, že jsou lakomí nic nenaděláš a stejně ti nezbude, než v té podzemní garáži neparkovat a máš smůlu.. pro mne nepoužitelný pohon.. to si radši připlatím za benzín, nebo vezmu diesel.
Avatar - Anonym
Anonym
Už sem parkoval i tam 😄
Avatar - fOE
fOE
Ze me to neprekvapuje.
Avatar - Ozzman
Ozzman
😒] 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Na to mi kontrolovat auto, na kterém nikdo nepozná že je na LPG má právo akorát Policie. Na plyn tma nejezdím, mam to při vjezdu vypnutý. Benga v podzemkách moc k vidění nejsou.

Asi takhle, když je někdo lakomý namontovat odvětrávání....
Avatar - Mikesus
Mikesus
To je vtipný jak se tu ohanis tim, ze je někdo lakomy. Oni to dělají že stejného důvodu jako ty, ušetří.
Buď jsi ty taky lakomý, nebo tak neoznacuj ostatní, kteří se snaží ušetřit stejne jako ty.
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže oni ušetří jednorázově pár kaček, já instlací LPG šetřím pořád a masivně 😄 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze jsi vic lakomej než oni tím chceš říct? 😒] 😒] 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Jo, to je pravda, najel jsem s LPG skoro 200 tkm a problém s parkováním jsem měl snad jen jednou nebo dvakrát. Ne v tom, že bych neměl kde zaparkovat, ale že značku zákazu někdy dávají až úplně před závoru parkovacího objektu a vycouvat reálně nejde.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Říkám si, tam bude Barik a je tu ! 😁 Nezklamals! 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Já jsem všude 😄
p1234
Zas "odborníci" co LPG v zivote nemeli... 😒] 😒] :no: :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Hlavně hammuna, to je odborník na všechno a o ničem nic neví.

O bio LPG ani ránu, o rychlých reaktorech 4 generace chlazených sodíkem tvrdí že je to druhá a podobné perly. Akorát papouškuje plky co napíšou jinde rádobykeonomové a brusleští úředníci a pavědci.

Je radost mít tu takové odborníky 😄 😄 😄 😄 😄