Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Dacia Duster Blue dCi 115 4x4 Prestige – Zase o něco atraktivnější

26 komentářů

webpaja
Díky švagrovi jsem vyzkoušel první generaci před i po FL a druhou jen před FL. U prvních sérií čpěla láce ze všeho možného, trochu se to zlepšilo po úpravě modelu. Vždy celkem fungovalo pohodlí, ale obecně byl v autě poměrně hluk, občas něco skříplo a přes konstrukční robustnost jsem se spíš bál, aby něco vyloženě neupadlo.
Druhá generace je však úplně jiné kafe. Pořád je cítit, že to je levné auto, ale mnohem líp mi sedlo. Celkově dotažené v rámci možností a dá se s ním bez odpírání jezdit jak v práci, tak na dovolenou.

Mě se Duster líbí. :yes:
TikTok
Jine kafe to jo .. ale porad je to z nouze ctnost .. Jihlavanka vs Lavazza, pet
webpaja
Nevím jestli zrovna JIhlavanka, ale za její cenu to je.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jsem rad, ze se najdou lidi, kteri jsou zvykli na mnohem lepsi a drazsi auta a dokazi objektivne posoudit i Dacii :yes:
fortik
Dacia přebírá štafetu nebo už jí dávno přebrala od Škodovky. Rozumné auto pro českého chalupáře. :yes:
planeta
Dacie v Euro NCAP (testy 2021) majú len 2* z piatich. Dnes keď autá sú silné a veľké, majú extrémne tuhé karosérie tak ja osobne by som sa bál výjsť s Daciou na cesty 😊)
gil54
Počet hvězdiček Euro NCAP už dávno neznamená, jen jak moc je v autě řidič ohrožen. Roli hraje ohrožení chodců, asistenční systémy (mnohdy nepotřebné) a jiné parametry, takže já bych se s Dachnou na cesty nebál.

Institut Euro NCAP je stále více složitější a nepřehlednější a nepřispívá k jednoduchému vyhodnocení bezpečnosti testovaného auta, jak by se mohlo zdát z prostého systému hodnocení 1 - 5 hvězdiček.

Extrémní tuhost karosérie vůbec neznamená automaticky bezpečné auto.
planeta
Euro NCAP má 4 kategórie ktoré hodnotí každé zvlášť - vodič, spolujazdec, chodci a asistenčné systémy - u všetkých má najnižšie hodnotenie za rok 2021, pre mňa to znamemá jedinú vec - je to najmenej bezpečné auto v súčastnosti ktoré sa vyrába
Avatar - speedfred
speedfred
Máš pravdu, mňa furt niekto ohrozuje na cestách tak som si kúpil pre istotu T72. Nevieš koľko to má hviezdičiek?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Asi jen 2, za ochranu posadky proti balistickym strelam, naopak ochrana chodcu je nulova a asistencni systemy taky zaostavaji, chybi nejmodernejsi zamerovaci technika a hlavne plni stezi euro 2 , takze se s tim za chvili nepodivas do centra mest, treba do Berlina je to problem, ale par let nazpet tam mohly i T34ky..
Avatar - wakantanka
wakantanka
Obávam sa že by nedostal ani tie dve hviezdičky za ochranu osadky proti strelám. Možno tak pol hviezdičky za odolnosť voči ručným zbraniam, ale hociktorý novší tank z tej T72 urobí rešeto na kilometer.
kyklop
Zaujímavá diskusia, pokiaľ niekto nahradí nejaký 10 ročný vylietaný buksus touto daciou, tak si v bezpečnosti len pomôže. Ono medzi testovanými za 2021 je väčšina vozidiel násobne drahšia ako táto dacia, ak si pozriete rok, alebo dva naspäť,keď sa testovalo úplne inou metodikou, možno by excelovala. Na low cost ani zďaleka nie zlé. Ako som to už spomenul, tu sa katovali percentá hlavne za asistenčné systémy, figuríny vyzerajú byť po samotnom náraze celkom ok., Ale chápem marketing je sviňa a momentálne slabším stačí vidieť hviezdičky
Avatar - Mikesus
Mikesus
Schválně jsem na to kouknul podrobněji. 70% se nezda špatně, ale figuríny jsou celé oranžové. Těžko srovnavat, kdyz je jiná metodika. Ale můj odhad je, že teď je na úrovni právě tak 10-15 let starých aut. Tedy O2 apod.
Avatar - Emel
Emel
O2 patřila ve své době ke slabším kouskům - už začínalo být standardem 5*, ale O2 měla ještě 4.
kyklop
Áno sú. Otázne je aké by boli výsledky,. ak by sme zobrali dvoj - troj ročné autá a postavili ich do súčasných testov. Myslím, že by sme našli veľa prekvapení alebo až malých katastrof...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jako určitě by ty překvapení byly, však víme na co se auta koncipují.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Samozrejme máš pravdu s tým hodnotením, ale minulý rok zahučal náš štátny tajomník aj so ženou v druhom novom Logane MCV potom čo ho trafil týpek v prvom polozhnitom Sorente. To má tiež určitú výpovednú hodnotu.
kyklop
Aj to polozhnité sorento je dvojtonový kolos a ešte ten bežný osobák triafa dosť vysoko. Na strane druhej tu máme tiež medializovanú zrážku starého logana s kamiónom - čelovka a šofér vyliezol po svojich. O tom ako havária dopadne rozhoduje dosť faktorov, takže asi tak
kyklop
Čoho sa bojíte je Vaša vec, pozrite si hodnotenie disciplín a zistíte, že najviac "vyfasovala" za ochranu chodcov a asistenčné systémy. V nárazoch si neviedla špatne (na pomery lowcostu). Zoberte si kľudne auto spred dvoch rokov a postavte ich do súčasných nárazových testov. Myslím, že by sa tu našlo dosť prekvapení
Avatar - Pink_Guy
Pink_Guy
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Muffik
Tady na fóru asi ne, ale když se rozhlédneš v Beskydských, JIzerských a jiných horských vesnicích, budeš koukat, kolik je tam Dacií a třeba Vitar. Protože kdo jiný nabídne dneska 4x4 za podobnou cenu?
fortik
Kdybych neměl za tu stejnou cenu Vitaru 2.4i (kupovaná nová za tu samou cenu 2014) tak já klidně.
Avatar - trumbera
trumbera
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Futurista
Za ctyrvalec v nafte, 4x4, a fungl novy auto s naprosto dostatecnou vybavou? Ja klidne. Ale pokud mi doporucis lepsi kup za podobny penize, pak si rad pockam. Cekam...
webpaja
Tenhe multinickový tro(t)ll ti toho moc nedoporučí 😉
nlsk
Najbižšie je cenou asi SsangYong Korando 1.6 e-😁I 100 kW / 320 Nm diesel 4x4 Style . Je to síce od 621 800 Kč (benzín 536 800Kč) ,ale je to o triedu väčšie auto . Škoda ,že už nie je v diesli aj menší Tivoli Grand . https😐/www.ssangyong.cz/cenik