Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeProč jsou nová auta tak drahá. A dlouho se na ně čeká. Nejde jen o čipy!
90 komentářů
vondry87
Pavel Jína, Škoda: "Časy dodání se pohybují od pěti týdnů po jednotky měsíců."
No kolegyně, která teď objednávala Kodiaqa s dodací lhůtou 38-40 týdnů, by asi nesouhlasila 😒] 😒] 😒] .
No kolegyně, která teď objednávala Kodiaqa s dodací lhůtou 38-40 týdnů, by asi nesouhlasila 😒] 😒] 😒] .
A proč jako, tvoje kolegyně není dělnice a manažéři musí tahat za stejný provaz, to lhaní se přeci učili na vysoké? Na co potřebuje Kodiaga, tohle by nás zajímalo více, když za méně peněz by měla RAV4 s automatem.
A není to jedno? Pointou příspěvku bylo sdělit, jak je to v reálu.
Ale pokud tě víc trápí pozadí příběhu, tak je to jak píše Xylo. Bohužel nejsme manažeři, to bychom volili mezi BMW 5 a Audi A6. Máme blíž k těm dělníkům, takže vybíráme mezi Superbem/Passatem/Kodiaqem. Ona k nám teď nastoupila jako nováček a dostala za úkol si vybrat auto. A protože jí je úplně ukradené, v čem jezdí, tak to donesla domů a manžel jí nakonfiguroval Kodiaq 4x4 DSG.
Stačí takto?
Ale pokud tě víc trápí pozadí příběhu, tak je to jak píše Xylo. Bohužel nejsme manažeři, to bychom volili mezi BMW 5 a Audi A6. Máme blíž k těm dělníkům, takže vybíráme mezi Superbem/Passatem/Kodiaqem. Ona k nám teď nastoupila jako nováček a dostala za úkol si vybrat auto. A protože jí je úplně ukradené, v čem jezdí, tak to donesla domů a manžel jí nakonfiguroval Kodiaq 4x4 DSG.
Stačí takto?
To na tom nejste nijak špatně. Bratr na střední manažerské funkci v jedné z světových BIG5 farmaceutických firem jezdil v Oktávce a teď u jiné si polepšil na Pasáta (ale zase "nedosáhl" na automat). Před pár lety u nás jezdili v A6 a BMW 5 jen ředitelé českých zastoupení (farmaceutických firem).
Já upřímně nevím. Já nejsem žádný manažer a podle Car policy volím mezi těmito vozy. Vyšší grade už volí mezi A6 a 5, tak jsem z toho usoudil, že manažeři volí mezi nimi. Ale samozřejmě je taky možné, že střední management je stejný job level jako já a mají stejnou volbu? To fakt nevím..
Každopádně oktávku mají u nás jen farm. reprezentanti.
P.S. Ono se to samozřejmě dost mění. Já bohužel vyfasoval auto po kolegyni, kterou jsem nahrazoval, a ta v roce 2018 dosáhla jen na Superba v manuálu. A dneska už se s tím aktuálním limitem dostanou na Kodiaqa 4x4 DSG. Takže brácha až bude měnit, třeba si taky polepší 😉. Stejně jako já, až budu měnit v 2023. Jen doufám, že už tou dobou bude nový Superb/Passat, ať to čekání za to alespoň stojí :-! :-! :-!
Každopádně oktávku mají u nás jen farm. reprezentanti.
P.S. Ono se to samozřejmě dost mění. Já bohužel vyfasoval auto po kolegyni, kterou jsem nahrazoval, a ta v roce 2018 dosáhla jen na Superba v manuálu. A dneska už se s tím aktuálním limitem dostanou na Kodiaqa 4x4 DSG. Takže brácha až bude měnit, třeba si taky polepší 😉. Stejně jako já, až budu měnit v 2023. Jen doufám, že už tou dobou bude nový Superb/Passat, ať to čekání za to alespoň stojí :-! :-! :-!
Brácha v Novartisu spíše (příště) čeká hybrida nebo už elektro 😉
Hybrid by mi nevadil, ale elektro jo. Nechci řešit dojezd nebo domácí dobíjení (i když mám kde dobíjet, pochybuju, že mi firma proplatí wallbox). A každý měsíc přeúčtovávat náklady na elektřinu.. prostě vopruz, zlatá palivová karta.
Firemní auta by se měla nabíjet (převážně) v práci pro kancelářské. Enyaqa (s největší baterkou - 82kWh) dobiješ z nuly do plna tak za 7 hodin z 400V zásuvky. Pokud máš doma jen 230V zásuvky, pak to bude chtít dohodu s dodavatelem a Wallbox.
Tak nastává doba, kdy pojem "kancelář" v podstatě přestává existovat.. u nás byla kancelář po celou dobu COVIDu uzavřená a všichni pracují z domova. V nejbližší době se to asi měnit nebude a už se podstatně zredukovaly pronajaté prostory, nemá smysl platit nájem, když tam nikdo není. Takže ten trend home office bude určitě pokračovat a pochybuju, že někdo bude v garážích řešit dobíjecí stanice. Tím spíš, že obecně máme nedostatek parkovacích míst. Ale chápu, že každá firma to má jinak, jinde to třeba bude dávat smysl..
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
No já budu měnit v dubnu 2023 a tou dobou se bojím, že výroba ještě nepoběží, to se budou tak sbírat první objednávky.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
No o fous.. jestli je dodací doba 10 měsíců, tak to abych to konfiguroval v červnu 2022, aby to do dubna 2023 stihli vyrobit 😁 😁 .
Uvidíme, samozřejmě se pokusím se s nimi nějak dohodnout. Já poslední roky jezdím Passatem B8 a Superbem 3, takže už mě to auto trochu nudí a vyfasovat teď novýho Superba na další 4 roky bych opravdu nechtěl.. tím spíš, že novej model už je za rohem 😒 .
Uvidíme, samozřejmě se pokusím se s nimi nějak dohodnout. Já poslední roky jezdím Passatem B8 a Superbem 3, takže už mě to auto trochu nudí a vyfasovat teď novýho Superba na další 4 roky bych opravdu nechtěl.. tím spíš, že novej model už je za rohem 😒 .
Tom Pro
Na novy dlabejte, dobre uz bylo. Do euro 5 je to ideal. Rocniky do 2018 nejlepsi auta. A daji se sehnat s nizkym najezdem. Poridil jsem ted 6valec za super penize. Chce to hledat a vydrzet a nebrat hned neco co vypada hezky ale je to novy a bez motoru a nebo za silenou raketu. Porad je to jen auto, takze i tady to chce trochu premejslet. Tohle bude moje posledni auto s benzinem. Pak vezmu elektro na podzim zivota a nejak to dokvrdlam do duchodu
a proč sis nepořídil na přechod k elektru hybrid?
Nějak jim to tu blbne, jeden komentář se tu neobjevil vůbec a tento pro změnu ve špatném vlákně.. tedy edituji a prohlašuji za omyl.. :no: :no:
petr petrumr
Jak to vidím, tak v Turecku neprodlužují dodávky aut schválně jak EU. Článek je parádní a vypoví něco o mentalitě a prolhanosti manažérů automobilek. Doufám, že bude v dohlednu článek, proč škoda skladuje nad zásobišti pitné vody svoje auta na trávě, bez záchytných jímek a izolace. Proč ty auta vůbec vyráběla a kdo si je koupí, jaký budou mět rok výroby a co bude probíhat před předáním zákazníkem.
hugino
Momentálne by som bral skladovku lebo ak by som chcel kúpiť nové auto a mal by som čakať na výrobu 8 a viac mesiacov tak to sa mi zdá strašne dlho.Ja keď som objednával v 2018 tak mi bolo povedané do 12 týždňov a naštastie to tak aj bolo ale už aj to sa mi zdalo dosť dlho.Jasné že pri skladovke nemusí byť všetko podľa predstáv ale malé kompromisy niekedy treba urobiť a ešte je dosť reálne že pri skladovke máš lepšiu cenu ako cenníkovú.
Skladovkam odzvonilo, automobilky uz nebudu vyrabat tolko na sklad. Na vyrazne zlavy zabudni. Na zakladne vybavy tiez. Automobilkam sa dari velmi dobre, zazivaju zlate obdbie a v tomto trende budu pokracovat, predavat menej za viac s lepsimi marzami. Chod do vw a opytaj sa ze chces kupit zaklad golfu. Potom napis ako si obstal.
Prečo si spomenul Golf ?Však aj v článku bolo spomínané že momentálne ešte raz momentálne je dosť skladoviek a čo bude v budúcnosti je otázne.Ja som tiež písal že keby som si teraz vyberal auto tak by som išiel do skladovky a určite by som nečakal 8 a viac mesiacov.Ale prečo si spomenul Golf ? 😉
proč vzpomínáš koncern VW? Jsou jiné automobilky co vyrábí auta na sklad s výbavou v paketech. Na ten VW si musíš vše přikoupit a když zapomeneš na něco kliknout, tak třeba za 5 let budou tě děcka proklínat, že jsi jim dal auto bez závěsu.
Normalne je na sklade 9 zakladov golfu, s 3 motormi. Fakt sa automobilkam dari dobre a je to zbytocne strasenie. Aj v predajni som bol nedavno a normalne tam mali vystavene auta. A ze nie su cipy 😄 Cipy nie su na graficke karty, ktore su nedostupne, alebo za dvojnasobnu cenu, ale nie na auta.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Viem, čo je čipový hladomor, preto si nemyslím, že autá tým trpia, kým sú na sklade a plné parkoviska pred predajňami.
Z tehlech názoru vždycky rostu. Víš prd, ale viděl jsi pár aut na salonu a už víš, že je všeho dostatek. máme plný sklad výrobku. Na začátku roku, a vlastně ve všech posledních letech, byly dodávky z výroby 3 až 5 týdnů, teď 3 až 6 měsíců. Auta jsou v tomhle problémů jen marginální, ale viditelná, záležitost. Blbý ventilátory pro průmysl a tepelnou techniku mají dodávky 1,5 roku kvůli chybějícím dílům a není to jen o cipech. (Ano, i ventilátory mají čipy).
Ja viem, že veľa vecí nie je, ale vôbec nie je. Ale aj ten golf v základe sa ešte dá údajne kúpiť 😄 Ja som aj na Renault čakal niekoľko mesiacov, keď nejaká fabrika vyhorela.
Není to tak, že není vůbec nic. Je jen něco a v omezeném množství. Kdo chce něco konkrétního, tak si počká. Sranda je, že zákazník chtěl supr cenu když udělá jednorázovou obj. za 25M a výrobce mu sdělil, že by ji ani nepřijal. Ať si objedná postupně menší množství za odpovídající cenu.
Ty žiješ v nějakém jiném vesmíru, ne? Automobilky nevyrábí na sklad, protože momentálně mají problém vůbec vyrábět. Zlaté období jim každopádně skončilo, zatím to drtí malé japonské automobilky, zatímco zbytek se sdružuje do oligopolů.
Nevím kde bydlíš, ale škoda vyrábí na sklad, sice ti dám starou fotku, ale jak vidíš ten pozemek, tak je plný škodovek, je to teprve závos první várkou a jestli máš dobré zdraví a chceš znát pravdu o krachujícím výrobci co vyrábí neprodejná auta, tak hledej na netu škodovky na sklad. www.google.com/maps/@49.3067477,17.4763984,133m/data=!3m1!1e3
Tiez som kupoval sucasne auto ako skladovy voz... bol k dispozicii hned... tak to ma byt ( a vyhovoval mi po kazdej stranke... vykon vybava cena ... vsetko sa dalo akceptovat ) ... akurat kvoli bliziacim sa vianociam som musel 2 tyzdne pockat az do noveho roka a potom sa vsetko nachystalo aj vyplatilo a poriesilo ( uz so ho mal rezervovane ) ... ale na ziadne auto by som pol roka necakal... alebo 9 mesiacov... to je cisty blud.... kompromisy musis stejne robit vzdy... a natrepu ti tam stejne aj to co nechces a zacvakas si za to stejne ani o tom nevies ... idealne auta bez kdejskych kur vitok a bez blbosti vo vybave totiz uz davno zmizli ( zlate 90 roky su fuc ) ....
Ja celkom seriozne uz zvazujem ze dalsie auto by som kupil uz nie nove ale jazdene... povedzme 4-5 rocne... s najazdom do 50 -70 tisic. uvidime... kazdopadne pripravujem sa uz teraz na to ze auta uz lacnejsie nebudu ... a tak co mozem odkladam a setrim bez hanby ... lebo auto mi do buducna bude aj nadalej treba aj napriek stale este malemu rocnemu najazdu... a vzhladom k tomu ze uz vyse roka sme uz traja a nie dvaja tak uz zvazujem nieco kusok vacsie ako mam teraz.... z jazdenych mozno nieco ako vitara.. asx ... rapid spaceback ( moze aj scout ) ...... no a z novych neviem... do 15 litrov by mohol byt snad aspon crossland... mozno zakladna scala ...pripadne arona ... neviem... este to nie je take horuce ale ked k tomu dojde chcem byt pripraveny
PS: pamatam ked ujo v 99tom cakal na polo asi 2 ci 3 mesiace... lebo chcel 1,4 44kw v bordovej farbe a s el oknami ... dodnes tomu nechapem ... navyse dnes je to uz stejne stary srot ( teraz ho ma otec ) ... no a tie dnesne auta starnu este ovela rychlejsie... necakal by som na nich ani mesiac
Ja celkom seriozne uz zvazujem ze dalsie auto by som kupil uz nie nove ale jazdene... povedzme 4-5 rocne... s najazdom do 50 -70 tisic. uvidime... kazdopadne pripravujem sa uz teraz na to ze auta uz lacnejsie nebudu ... a tak co mozem odkladam a setrim bez hanby ... lebo auto mi do buducna bude aj nadalej treba aj napriek stale este malemu rocnemu najazdu... a vzhladom k tomu ze uz vyse roka sme uz traja a nie dvaja tak uz zvazujem nieco kusok vacsie ako mam teraz.... z jazdenych mozno nieco ako vitara.. asx ... rapid spaceback ( moze aj scout ) ...... no a z novych neviem... do 15 litrov by mohol byt snad aspon crossland... mozno zakladna scala ...pripadne arona ... neviem... este to nie je take horuce ale ked k tomu dojde chcem byt pripraveny
PS: pamatam ked ujo v 99tom cakal na polo asi 2 ci 3 mesiace... lebo chcel 1,4 44kw v bordovej farbe a s el oknami ... dodnes tomu nechapem ... navyse dnes je to uz stejne stary srot ( teraz ho ma otec ) ... no a tie dnesne auta starnu este ovela rychlejsie... necakal by som na nich ani mesiac
Ja som autá objednal a normálne na ne počkal. A bez hlúposti a kompromisov. Ale 2 som myslím bral aj skladové.
Len je rozdiel cakat 2-3 tyzdne alebo 9 mesiacov ... pol roka by som ani na asx necakal... a to uz je co povedat u mna fakt 😒] 😉
Ja najblizsie bud kupim nieco jazdene alebo skladovku... pripadne jazdenu predvadzacku... cakat pol roka urcite nebudem... je stale dost aut z coho sa da vyberat...
Ja najblizsie bud kupim nieco jazdene alebo skladovku... pripadne jazdenu predvadzacku... cakat pol roka urcite nebudem... je stale dost aut z coho sa da vyberat...
Ale kompromisy môžu byť aj pri objednaní nového auta v tom že niektoré automobilky ti aj pri základnej výbave ponúknu na doplnenie výbavy jednotlivé položky / napr.hmlovky / a niektoré len celé pakety napr. za 600 € kde môžu byť veci ktoré ani nechceš alebo nepotrebuješ a dokonca niektoré ponúkajú /napr.automatickú klímu / až od vyššieho stupňa a hňeď si povedzme 1 200 € vyššie a keďže chceš dodržať rozpočet tak potom je to diléma.Takže pokiaľ máš daný rozpočet čo je asi hlavné kritérium pre človeka ktorý ide kupovať nové auto tak je to vždy aj o kompromisoch aká značka auta,motor,výbava,cena servisu atď...tak vtedy môže vo finále vyskočiť volaká skladovka o ktorej si v podstate ani neuvažoval lebo je na ňu zlava aj 4 000 €.Takto som poradil kolegovi keď chcel vymeniť Megana a nakoniec zobral skladovku z Košíc z Todosu O III po fl Team 1.5 tsi a ešte k tomu dostal 5 rokov servis grátis a zimné komplety 16" s gumami Bridgestone.Pôvodná cena 24 500 € on zaplatil 20 200 €.No nekúp to.
Ja mam take dilemy rad, tiez som rozmyslal ci priplatit za navigaciu alebo radsej elektricke sedacky. Takze som spravil kompromis, zobral navigaciu aj elektricke sedacky a este naviac masaz k tomu. Proste kompromis.
Tom Pro
Sorry, na iphone nefunguje v aplikaci reagovat. Nicmene, k hybridu. Chtel bych to zkusit, ale ja mel super nabidku a rikal si, ze na spotrebu jeste zatim nemusim jezdit. Zabty penize co sem dal bych mel podobne stary auto, ale vic najeto, mensi vykon a v neposledni rade mam v hlave, ze co neni v aute to se nepokazi. I presto ze mi vetsina lidi rekla ze hybeid funguje, tak stejnak jsem po vsech plusech a minusech vzal auto jen s motorem.
tak co není v autě tak se nepokazí ukážem na toyotu,ale chápu tě, já mám dvě auta a měl jsem malé, ale díky EU jsem ho musel dát po půl roce a 4500km pryč.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
bylo vyrobené v roce 2021, co2-87g/100km a závěs ačkoliv se výrábí, na autě je příprava tak ti ho namontují, ale potom nezapíší do TP a malá auta nebudou mět šanci uspět právě pro ten závěs třeba na blbý kolo. EU tedy schvaluje 5m auta, ale malá auta do města ne.
A to je jako problém EU, že automobilka neumi tažné na daný model?
Umí, aspoň u nás v čr to umí vyrobit 5 firem co jsem objel, potom polsko, německo, itálie..jinde jsem nehledal. Na autě jedna firma to měla namontované a musela ho odmontovat na popud EU neboť váha na kule 50kg by mohlo mít pro italského výrobce dohru u soudu. Prostě EU přikázala mě abych si koupil za malé auto crossover.
A nejde se na EU vykaslat a tu kouli si tam nechat namontovat a do TP ji vubec neuvadet? Stejne se ted delaji odmontovatelne koule, tak ji na technickou sundas nebo strcis technikoj 2 kila do kapsy aby ji nevidel 😉
Rozhodne bych si kvuli kouli nekupoval jiny auto.
Rozhodne bych si kvuli kouli nekupoval jiny auto.
Taky to mě někdo tak radil, na stk není problém to celé sundat-4 šrouby, ale co když někdo nedobrzdí nebo něco jiného, jezdím aji do zahraničí a za ty problémy to nestojí, akorát jsem šetřil na RAV4 a trochu jsem se uskromnil a koupil C-HR. Nejsi chatař a chalupář, auta mám na práci.
Tak ono by si tu kouli mel stejne sundavat nebo sklapet, kdyz ji nepouzivas ne? Takze i kdyz jedes do Nemec nebo to do tebe nekdo picne zezadu by nemelo vadit. Ja bych se na to vykaslal. Debilni narizeni z principu nerespektuju.
na citroenu kouli nesdělávám-je uchycena dvěma šrouby, na toyotě sundávám, je to bajonet, jenom otočíš růžicí. Na fábii jsem měl taky bajonet na ten pedál a na ex ostatních co jsem měl, tak se sundávat nemusela neboť nebránila třeba mlhovce , RZ atd. Otázka jestli do zahraničí nevezeš na té kouli něco, a když vezeš třeba loď nebo obyčejná dvě kola v hodnotě přes 100tkč, tak asi nechceš mět problémy.
Tom Pro
Hele, pisu do roku 2018 ty legendo. Kup si 2010, ale tam zas nemas nizkej najezd km zarucenej. Rozumime si? Muzes si koupit relativne novy auto a bez euro6.
No a euro5 diesel je v reálu tak euro1
A to nekoho zajima?
to je vtip?
Ne neni. Myslis ze to beznyho zakaznika zajima? Proste si koupi auto co ma oficialne homologaci, ma STK a jezdi. Na nejaky laboratorni kejkle zvysoka kasle.
Dizlov sa dnes uz kazdy zbavuje... chvalabohu
naštěstí. Ještě by to chtělo zavést nízkoemisní zóny ve městech a zakázat vjezd, nebo porádně zpoplatnit, všechny diesely do euro5
Tak ona ta auta prirozene odchazeji, takze tech cudicich euro3 a 4 uz potkavas cim dal tim min. Vsechno jsou to uz vetsinou moderni euro5 a 6 ktery jsou v pohode. Malokdy jedu na srotem, kterymu se dymi z vyfuku.
Všechno moderní euro5, který smrdí vic nez euro3. Je známo, že euro5 automobilky obchazeli, ale měli větší zisky a na emise kaslali. Takze z euro5 udělali normu, která nic nezakazuje a můžou v reálu vypouštět cokoliv. Právě že jen v laboratoři to splňují.
Narodnostne uvedomenie je faza ktorou si asi prejde kazde obyvatelstvo nejakej oblasti. Pocas tejto fazy sa v mene naroda spachaju pekne svinstva...pred tym v mene boha a potom v mene inej dogmy. Komunizmu, fasizmu...a pocas kazdej fazy sa prepisuju dejiny aby to tej ktorej dogme vyhovovalo...
Srbi sa nechali zatiahnut do situacie v ktorej si zasluzia drzat palce aby sa z nej co najskor dostali...