Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Kia Sorento 1.6 T-GDi PHEV 4x4 6AT Top – Jedno z mála

53 komentářů

Avatar - Emel
Emel
0-100 ale taky není univerzální metrika toho, jestli "auto jezdí svižně" - hodně dělá launch control a převodovka. Kdybych si měl vybrat, jestli se dívat jen na 0-100 nebo jen na výkon, tak se budu dívat radši na ten výkon.
johny555
ale plug-in mi nedává smysl. Za 1,5 mega bych si raději pořídil EV6, za tu cenu je 4x4 verze se zrychlením 0-100 za 5s. Osobně by mě dost otravovalo hledat pomalou nabíječku každých 50 km, abych využíl výhodu pluginu. To už je lepší HEV anebo rovnou full elektro se všemi výhodami, dojezdem 500 km a ultrarychlým nabíjením.
traveldrive
A je to tiež štvorkolka, PHEV s podobnou hmotnosťou, výkonovými charakteristikami hnacích jednotiek, nastavením elektroniky a sprevodovaním?
Avatar - Tomogo
Tomogo
Mě je jedno co si myslíš, klidně si kup auto s výkonem 195 kW a zrychlením 8.7 s, když se ti to zdá v pořádku.
Jen chci poukázat na to, že se tyto kombinované hodnoty musí brát s notnou dávkou rezervy.
Avatar - Emel
Emel
Kia to určitě nepočítá jako součet výkonů, to auto musí být schopné (aspoň na chvíli, určitě na dobu potřebnou k zrychlení 0-100) ten výkon na kola poslat. A jasně, 8,7s je nic moc hodnota.
Je možný, že je třeba plnej výkon k dispozici až na vyšší kvalty nebo nějaká podobná ojebávka.
Mr.Murphy
.... to je pro mě dost zásadní fail... prostě když mám PHEV tak chci takto jezdit.... pokud to má někdo 20km do práce a koupí si PHEV, fakt nechce cestou 3x samovolně nastartovat studený ICE... zvlášť v zimě.... Za mě je tohle jasná diskvalifikace tohodle jinak asi povedeného auta....
adamzprahy
No docela by mě to na brzdě zajímalo, Tomogo na to upozorňuje velmi správně.

Např. Toyotí hybridy nejsou laděné na výkon/rychlost a o třídu větší Highlander se slabším udávaným výkonem nebo podobně velká Rav4 s o 35kw méně to dají papírově výrazně rychleji.

Ten údaj je velmi podivný a nenapadá mě auto u kterého by si výkon s 0-100 tak moc neodpovídali…
KacerMartin
Škoda likvidace pěknýho auta elektrifikaci o snížený hmotnosti na kouli vím ale jestli se i užitečná smrskla na 400 kg tak je to auto na dvě věci. Mám Sorento rok 2017 a nedám na něj dopustit a nový se mi moc líbí. Ale asi to bude za pár let zase 2.2 CRDI
Othello
Dovnitř sedne pět lidí, nahážou bágly do velekufru s objemem 700 litrů a na tohle vše je k dispozici nosnost pouhých 400 kg ??? U auta co váží přes dvě tuny ? Není to nějak málo Antone Pavloviči ??

A proč tak nízká hmotnost přívěsu ? Fakt ty dvě stovky kW neutáhnou víc ?
traveldrive
Nepíš hlúposti. Keď postavíš vedľa seba dve autá s rovnakými číslami na papieri, v reáli môžu jazdiť úplne odlišne. Uvádzaný výkon je maximum za nejakých podmienok, nie permanentný výkon. Už si to sakra chlapi uvedomte. Je to marketingový, nie technický údaj. Pri hybride je to skreslené ešte viac, pretože sa kombinujú dve pohonné jednotky. Rozdiely v priebehoch momentov a výkonov, v nastavení elektroniky, prevodoch, hmotnosti - to nie je nič podružného. Zákazník, ktorý si myslí, že dve rôzne autá, ktoré budú mať na papieri rovnaký maximálny výkon, tak budú samozrejme aj rovnako rýchle a svižné, je blbec, ktorý si to klamanie zaslúži. Keď chceš kúpiť auto, a na dynamike ti záleží, tak sa pozrieš na uvádzané dynamické údaje a nie na číslo maximálneho výkonu, ktoré na rozdiel od tvojho tvrdenia je podružné. Pretože na výkony auta má výrazný vplyv oveľa viac faktorov ako toto jedno číslo. Keď ten voz postavíš na valce, budeš prekvapený, že uvádzaný výkon dosahuje, aj keď sa ti to nezdá. Hádať sa, či auto má alebo nemá uvádzaný výkon len na základe tvojho odhadu alebo laického porovnania? Neblázni.
Avatar - Tomogo
Tomogo
... rozhodně nebude 195 kW. Nevím, jak to počítají, ale předpokládám, že z maximálních hodnot obou motorů, které se nikdy v reálu nepotkají. Jinak by totiž takové auto nemohlo mít tak bídné zrychlení z 0-100 - 8.7 s.
Mám velmi podobné hodnoty u svého auta, jak hmotnost, tak výkon, a zrychlení mám 6.2 s z 0-100.
KacerMartin
Je tady taky jeden koncern který jakmile použije pohon PHEV u aut střední třídy tak je odkázán pouze na pohon přední nápravy. Ještě že tu má alespoň někdo rozum. 👍
Avatar - Tomogo
Tomogo
Mám permanentní 4x4 narozdíl od tohoto připojitelného. A to ostatní je podružné a udělalo by to jen malý rozdíl, kdyby to auto mělo opravdu 195 kW.
Toto je už na hranici klamání zákazníka.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Troufam si tvrdit, ze maloktery z majitelu PHEV hleda nabijecku kazdych 50 km (nebo co ujede jejich auto v el. rezimu) - proste pokud dojde baterka, jedes na benzin/naftu.
Avatar - Emel
Emel
Ale?
Sorento 2.2CRDi 4x4 8AT Comfort 1,15M nebo Exclusive 1,2M
X5 25d 8AT 1,68M

Tj. v ceníkovce je tam půl mega, to je dost. Když už, tak už bych těch dalších 100t na 30d (1,79) někde vyškrábl, to už v měsíční splátce takovej rozdíl není. Pak se samozřejmě můžeme bavit o ochotě dávat slevy...
webpaja
...ta je opravdu brutální. GLE 350de je dražší o 300k, BMW s R6 a bateriemi o 400k. A Lexus RX za 1,6M.

Opravdu masakr od Kie.
johny555
No já nevím, nikdy jsem neslyšel, že by po bouračce někdo přeměřoval hmotnost všech osob a kufrů.... Akorát se v jakémsi článku psalo, že rakušáci prý na silnici kontrolují přetížená česká auta. Ono o rakušácích se toho píše.... V Rakousku jsem byl hodněkrát a v životě mě žádný policajt nezastavoval. Natož aby měřil okamžitou hmotnost nebo jiné blbosti, co se píšou.
traveldrive
A ja niečo o sčítavaní výkonov píšem? Motáš sa v tom teraz ty. Ja píšem o tom, že číslo udávajúce max. výkon nehovorí o dynamických schopnostiach auta veľa a že dve autá s rovnakým papierovým výkonom môžu byť úplne odlišné. Orientovať sa podľa udávanej špičky výkonu a potom sa diviť, že to nie je také dynamické ako som čakal? Fakt,neblázni. 😉
johny555
Viděl bych to dle převážného způsobu použití. Pokud se auto používá na dlouhé, převážně dálniční trasy, jasně nafta. Pokud se auto používá na převážně krátké trasy se studeným motorem + okresky a 1x do roka na dlouhou trasu, jasně benzín (HEV).
Avatar - Midlosek
Midlosek
Dá se to ještě pořídit i v naftě. Ford potichu zařízl ve střední i naftu, stačí se podívat na německé stránky. Na cz stránkách teď není v nabídce ani Mondeo. Brzy díky výpalnému které zatěžuje prodej spalováku nekoupíme nic jiného než hybrid nebo EV. Hroutí se to celé mnohem rychleji, než by si kdo přál 😒
Othello
Máš pravdu a vůbec nerozumím, jakto že se odborný redaktor nad čísly které tady prezentuje vůbec nepozastaví. Přece mu musí být okamžitě jasné že je tady něco špatně.
traveldrive
Podľa mňa je v článku opäť raz napísaná blbosť. Podľa výrobcom uvádzaných technických údajov napr. v Nemecku má tento model nosnosť, ak dobre čítam, 515 kg. Tiež to nie je extra terno, ale predsa len je to podstatne viac ako uvádzaných 400 kg.
https😐/www.kia.com/…isliste_Plus.pdf
strana 8
gil54
Asi ne, ale při bouračce......
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
CO to meleš? To jsou takové kecy, že v tom máš totální guláš a snažíš se do toho zamotat i ostatní. Nejvyšší výkon pohonu je jen jeden a to kdy oba motory dohromady dají společně nejvyšší výkon a jistě to není sečtení maximálního výkonu jednotlivých motorů.
Avatar - Jaros71
Jaros71
:no: CENA JE NA KOREJCE DĚSIVÁ...DÍKY NE ! 😄
KacerMartin
Stále jsou to ale ceny na kterých se začíná bez příplatků...
Možná Lexus bude vybavenej ale německá trojka na tom začíná
Avatar - Emel
Emel
Passat (nebo Superb) 200kW totálně deklasuje relevantní konkurenci (třeba 192kW Insignii) v čase 0-100 - primárně proto, že DSG umí odpálit z místa s launch kontrolem. Ve vyšších rychlostech se to celkem srovnává (je tam rozdíl třeba v řádu 10% ve prospěch VW).
Takže... záleží, jak moc je pro tebe to vypálení z místa důležitý.
Výkon je pořád výkon, u PHEV může být omezený časově nebo tak, ale z pohledu krátkodobý dynamiky by to mělo být jedno, jestli je z elektriky nebo spalováku.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ale u toho SantaFe pises o jizde bez topeni, ze? Pokud vim, tak SantaFe a Sorento PHEV neumi topit bez spalovaku. Nebo mam spatne informace?
traveldrive
Nič nie je čierne a biele. Ale zameral sa na to zrýchlenie voči kW, tak preto o tom píšem. Vždy je to súhrn vlastností a k zrýchleniu by som určite pribral aj pružné zrýchlenie a v kontexte s tým aj ďalšie parametre.
S výkonom sa dnes už tak operovať nedá, hlavne nie v prípade takéhoto hybridu, kde nevieš, akým podielom sa ktorá jednotka na jazde podieľa a s akými stratami v systéme treba počítať.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
100% souhlas. Tohle auto jsem nedavno koupil. Ale HEV, protoze PHEV, ktere si nastartuje motor kdy se mu zachce, by mi lezlo na nervy.
webpaja
Úplně mimo nejsi, podívej na cenu X5. 25d je sice taky jen R4, ale...
Avatar - Emel
Emel
Noo... kdybych si měl jó vymejšlet, tak podle mě akorátní motorizace do podobně velkýho SUV je šestiválcová nafta. To jsme ale v jiný cenový.
Takže pro mainstream... nemám nic proti benzínu, klidně bych si koupil třeba Kodiaqa s 2.0TSI... a možná i s tou slabší 140kW verzí... ale kdo s tím chce jezdit hodně, tak asi bude pokukovat buď po hybridu, nebo po naftě.
1.6T - ani se tak moc nebojím, že by to nejelo... spíš mám obavu, jak bude ten motor dlouhodobě fungovat, pokud tomu bude člověk trošku dávat za uši, radši bych tu viděl dvoulitr.
traveldrive
To číslo je 195 je úplne irelevantné, pokiaľ auto nedosahuje parametre, ktoré chceš. To sa zase snažím povedať ja - výkonová špička o aute nehovorí takmer nič, je to číslo na marketingové účely. Porovnávať max. výkony áut je ako porovnávať si kto má väčšieho. Bez zmyslu. Ak chcem auto, ktoré jazdí svižne, so stovkou pod 7 sekúnd, tak sa budem pozerať po aute, ktorému udávajú stovku pod sedem sekúnd a nie ktoré má papierových 200 kW a potom sa čudovať, že to nedáva.
traveldrive
Dnes je možné všetko. V dnešnej dobe klamlivých reklám a "chytrých" marketingových ťahov áno. Z uvádzaného výkonu nevyčítaš, ako to jazdí a ak si niekto myslí, že áno, mal by sa poradiť s niekým, kto má trochu pragmatickejší pohľad. Keď mi napíšu, že to má 200 kW, je mi to číslo ukradnuté, pretože ma zaujímajú iné údaje a aj cenu zvažujem s väčším ohľadom k nim ako k papierovému stádu, ktoré beztak poriadne nevyužijem. A možno si nakoniec kúpim auto, ktoré moje predstavy a dynamike splní, hoci bude mať napísaných o 30 kW menej...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ford to totálně packá, přitom ty jejich HEV jsou dost slušné a konkureceschopné Toyotám - stejný princip pohonu, ale nejsou auta, nejsou ani normální auta, ani Fokus nelze skoro sehnat. Myslím, že když s tím něco neudělají, vyklidí pozice úplně a né moc povedná Puma, která stojí 0,5m + či Kuga, která jezdí dobře, ale prostorově nenahradí rodinné auto... to moc nezachrání.
Avatar - Mikesus
Mikesus
proč bys nemohl využít celej výkon? Připojí se u toho superbu přes pojistku, u Rav4 při vypnutí EV režimu. Nicméně ta RAV4 má větší výkon v EV režimu než tohle v kombinaci.
Avatar - Midlosek
Midlosek
Nejlepší na tom je, že Ford ČR nemá z tria Mondeo, S-Max a Galaxy co prodávat. Doprodávají skladovky a ty jejich HEV budou najíždět až příští rok. Mondeo ale z českých stránek zmizelo úplně.
Pokud jde o tu 1.6 u Sorenta, tak si myslím, že to pojede tak akorát. Je to auto, se kterým asi nikdo primárně závodit neplánuje a extrémě velké to také není. Jen PHEV znamená nějaká kila navíc a SUV zase velkou čelní plochu, což je s posláním hybridů tak trochu v rozporu.
Když jsem se ptal českého zastoupení na dostupnost K5, tak mi dokonce bylo Sorento nabízeno jako ekvivalent 😒] Za ty peníze to moc velký prodejní trhák asi nebude.
S naftou jsem se najezdil dost ve služebních vozech a tak ani jedno z mých cca 10 aut nejezdilo na nic jiného, než na benzín.
File12
To je otázka. mě by to asi dávalo spíš smysl u toho kickdownu přes pojistku.I když zase nepotřebuju vždy plnej výkon ale jen třeba půlku z ICE.

Jelikož mám odjeto s IONIQ PHEV a Santa Fe PHEV (stejné jak tady) dost, tak při troše kontroly a zkušeností a ano bohužel koukání na budík mohu využít plnej víkon EV motoru.
Zase nadruhou stranu abych v krizi nemohl využít 132kW ICE motoru, tak to radši tohle.
A celou trasu Praha-Kladno jsem schopnej odjet jen na EV. Trochu kontroly musím dát pozor u sjezdu z okruhu na karlovarku ale dá se.
ryccardo
Taky mě zaráží tak malá nosnost. Je jasný, že je to jen nesmyslný údaj na papíře a při bouračce to nikdo řešit nebude. 5 dospělých a náklad to uvést normálně musí, takže 600 kg myslím nebude problém.
Avatar - Emel
Emel
Asi bych měl docela dilema. Spotřeba i výkon (zrychlení už tolik ne) tady vypadají dobře, obecně jsem fanda benzínu... ale intuitivně mi 1.6 přijde v takovém autě málo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
já vím, že to jde. i RAV4 tak funguje. A dokonce pod plným plynem v EV režimu nenastartuje.
KacerMartin
Něco na tom bude.
Za mě se EV 6 moc povedla.
Mr.Murphy
jj.... ale mě Superb iV prostě fakt nenastartuje, dokud o tom já nerozhodnu.... takže ono to jde...
Othello
travel: Říkáš tedy že zákazník, který věří oficiálním údajům výrobce, je blbec ?
traveldrive
Mám podobný názor. U tak veľkého auta sa mi to nezdalo, inak by som sa v tých údajoch ani nehrabal.
KacerMartin
500 kg je už přijatelné dva dospělí dvě děti plus bagaz na dovču ( výlet).
traveldrive
Je v tom trochu chaos - pohotovostná hmotnosť na slovenských a českých stránkach sa líši😒br /> CZ: 5 miestna verzia 2015-2130, 7 miestna verzia 2057-2174
SK: 5 miestna verzia 1940-2055, 7 miestna verzia 1982-2099
Je tam rozdiel 75 kg, čo je zrejme s vodičom a bez neho. Tým pádom je uvádzané najvyššie zaťaženie 400 kg trochu zavádzajúce. V našich končinách sa hmotnosť vodiča do pohotovostnej hmotnosti nepočíta, takže ani v najhoršej variante by užitočné zaťaženie nemalo byť pod 475 kg.
KacerMartin
Technické údaje Kia CZ
Jak to mají jinde jsem nestudoval
traveldrive
Možno na to nemá čas. Musí zbúchať článok a rýchle prejsť na ďalšiu prácu. Čo viem, tak ľudia od novín (a ďalších médií) sa bez ohľad na tému naháňajú všetci.
traveldrive
Ktorý web je podľa teba originálny? Ja som napr. na slovenských stránkach našiel trochu odlišné údaje ako na nemeckých a tuším v nich tiež preklep. Na nemeckom trhu by si také fau😜as asi nedovolili.
KacerMartin
5 míst vs.7 míst údaje z originál webu
400 - 515
506 - 623
Avatar - Emel
Emel
On to asi nikdo hlídat nebude...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je to přesně ta věc, proc nemá smysl zde brát PHEV. To uz ten HEV tady je mnohem lepší.