Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Tomogo
... rozhodně nebude 195 kW. Nevím, jak to počítají, ale předpokládám, že z maximálních hodnot obou motorů, které se nikdy v reálu nepotkají. Jinak by totiž takové auto nemohlo mít tak bídné zrychlení z 0-100 - 8.7 s.
Mám velmi podobné hodnoty u svého auta, jak hmotnost, tak výkon, a zrychlení mám 6.2 s z 0-100.
Mám velmi podobné hodnoty u svého auta, jak hmotnost, tak výkon, a zrychlení mám 6.2 s z 0-100.
A je to tiež štvorkolka, PHEV s podobnou hmotnosťou, výkonovými charakteristikami hnacích jednotiek, nastavením elektroniky a sprevodovaním?
Mám permanentní 4x4 narozdíl od tohoto připojitelného. A to ostatní je podružné a udělalo by to jen malý rozdíl, kdyby to auto mělo opravdu 195 kW.
Toto je už na hranici klamání zákazníka.
Toto je už na hranici klamání zákazníka.
Nepíš hlúposti. Keď postavíš vedľa seba dve autá s rovnakými číslami na papieri, v reáli môžu jazdiť úplne odlišne. Uvádzaný výkon je maximum za nejakých podmienok, nie permanentný výkon. Už si to sakra chlapi uvedomte. Je to marketingový, nie technický údaj. Pri hybride je to skreslené ešte viac, pretože sa kombinujú dve pohonné jednotky. Rozdiely v priebehoch momentov a výkonov, v nastavení elektroniky, prevodoch, hmotnosti - to nie je nič podružného. Zákazník, ktorý si myslí, že dve rôzne autá, ktoré budú mať na papieri rovnaký maximálny výkon, tak budú samozrejme aj rovnako rýchle a svižné, je blbec, ktorý si to klamanie zaslúži. Keď chceš kúpiť auto, a na dynamike ti záleží, tak sa pozrieš na uvádzané dynamické údaje a nie na číslo maximálneho výkonu, ktoré na rozdiel od tvojho tvrdenia je podružné. Pretože na výkony auta má výrazný vplyv oveľa viac faktorov ako toto jedno číslo. Keď ten voz postavíš na valce, budeš prekvapený, že uvádzaný výkon dosahuje, aj keď sa ti to nezdá. Hádať sa, či auto má alebo nemá uvádzaný výkon len na základe tvojho odhadu alebo laického porovnania? Neblázni.
Mě je jedno co si myslíš, klidně si kup auto s výkonem 195 kW a zrychlením 8.7 s, když se ti to zdá v pořádku.
Jen chci poukázat na to, že se tyto kombinované hodnoty musí brát s notnou dávkou rezervy.
Jen chci poukázat na to, že se tyto kombinované hodnoty musí brát s notnou dávkou rezervy.
To číslo je 195 je úplne irelevantné, pokiaľ auto nedosahuje parametre, ktoré chceš. To sa zase snažím povedať ja - výkonová špička o aute nehovorí takmer nič, je to číslo na marketingové účely. Porovnávať max. výkony áut je ako porovnávať si kto má väčšieho. Bez zmyslu. Ak chcem auto, ktoré jazdí svižne, so stovkou pod 7 sekúnd, tak sa budem pozerať po aute, ktorému udávajú stovku pod sedem sekúnd a nie ktoré má papierových 200 kW a potom sa čudovať, že to nedáva.
0-100 ale taky není univerzální metrika toho, jestli "auto jezdí svižně" - hodně dělá launch control a převodovka. Kdybych si měl vybrat, jestli se dívat jen na 0-100 nebo jen na výkon, tak se budu dívat radši na ten výkon.
Nič nie je čierne a biele. Ale zameral sa na to zrýchlenie voči kW, tak preto o tom píšem. Vždy je to súhrn vlastností a k zrýchleniu by som určite pribral aj pružné zrýchlenie a v kontexte s tým aj ďalšie parametre.
S výkonom sa dnes už tak operovať nedá, hlavne nie v prípade takéhoto hybridu, kde nevieš, akým podielom sa ktorá jednotka na jazde podieľa a s akými stratami v systéme treba počítať.
S výkonom sa dnes už tak operovať nedá, hlavne nie v prípade takéhoto hybridu, kde nevieš, akým podielom sa ktorá jednotka na jazde podieľa a s akými stratami v systéme treba počítať.
Passat (nebo Superb) 200kW totálně deklasuje relevantní konkurenci (třeba 192kW Insignii) v čase 0-100 - primárně proto, že DSG umí odpálit z místa s launch kontrolem. Ve vyšších rychlostech se to celkem srovnává (je tam rozdíl třeba v řádu 10% ve prospěch VW).
Takže... záleží, jak moc je pro tebe to vypálení z místa důležitý.
Výkon je pořád výkon, u PHEV může být omezený časově nebo tak, ale z pohledu krátkodobý dynamiky by to mělo být jedno, jestli je z elektriky nebo spalováku.
Takže... záleží, jak moc je pro tebe to vypálení z místa důležitý.
Výkon je pořád výkon, u PHEV může být omezený časově nebo tak, ale z pohledu krátkodobý dynamiky by to mělo být jedno, jestli je z elektriky nebo spalováku.
No docela by mě to na brzdě zajímalo, Tomogo na to upozorňuje velmi správně.
Např. Toyotí hybridy nejsou laděné na výkon/rychlost a o třídu větší Highlander se slabším udávaným výkonem nebo podobně velká Rav4 s o 35kw méně to dají papírově výrazně rychleji.
Ten údaj je velmi podivný a nenapadá mě auto u kterého by si výkon s 0-100 tak moc neodpovídali…
Např. Toyotí hybridy nejsou laděné na výkon/rychlost a o třídu větší Highlander se slabším udávaným výkonem nebo podobně velká Rav4 s o 35kw méně to dají papírově výrazně rychleji.
Ten údaj je velmi podivný a nenapadá mě auto u kterého by si výkon s 0-100 tak moc neodpovídali…
travel: Říkáš tedy že zákazník, který věří oficiálním údajům výrobce, je blbec ?
Dnes je možné všetko. V dnešnej dobe klamlivých reklám a "chytrých" marketingových ťahov áno. Z uvádzaného výkonu nevyčítaš, ako to jazdí a ak si niekto myslí, že áno, mal by sa poradiť s niekým, kto má trochu pragmatickejší pohľad. Keď mi napíšu, že to má 200 kW, je mi to číslo ukradnuté, pretože ma zaujímajú iné údaje a aj cenu zvažujem s väčším ohľadom k nim ako k papierovému stádu, ktoré beztak poriadne nevyužijem. A možno si nakoniec kúpim auto, ktoré moje predstavy a dynamike splní, hoci bude mať napísaných o 30 kW menej...
CO to meleš? To jsou takové kecy, že v tom máš totální guláš a snažíš se do toho zamotat i ostatní. Nejvyšší výkon pohonu je jen jeden a to kdy oba motory dohromady dají společně nejvyšší výkon a jistě to není sečtení maximálního výkonu jednotlivých motorů.
A ja niečo o sčítavaní výkonov píšem? Motáš sa v tom teraz ty. Ja píšem o tom, že číslo udávajúce max. výkon nehovorí o dynamických schopnostiach auta veľa a že dve autá s rovnakým papierovým výkonom môžu byť úplne odlišné. Orientovať sa podľa udávanej špičky výkonu a potom sa diviť, že to nie je také dynamické ako som čakal? Fakt,neblázni. 😉
Kia to určitě nepočítá jako součet výkonů, to auto musí být schopné (aspoň na chvíli, určitě na dobu potřebnou k zrychlení 0-100) ten výkon na kola poslat. A jasně, 8,7s je nic moc hodnota.
Je možný, že je třeba plnej výkon k dispozici až na vyšší kvalty nebo nějaká podobná ojebávka.
Je možný, že je třeba plnej výkon k dispozici až na vyšší kvalty nebo nějaká podobná ojebávka.
KacerMartin
Je tady taky jeden koncern který jakmile použije pohon PHEV u aut střední třídy tak je odkázán pouze na pohon přední nápravy. Ještě že tu má alespoň někdo rozum. 👍
Mr.Murphy
.... to je pro mě dost zásadní fail... prostě když mám PHEV tak chci takto jezdit.... pokud to má někdo 20km do práce a koupí si PHEV, fakt nechce cestou 3x samovolně nastartovat studený ICE... zvlášť v zimě.... Za mě je tohle jasná diskvalifikace tohodle jinak asi povedeného auta....
Je to přesně ta věc, proc nemá smysl zde brát PHEV. To uz ten HEV tady je mnohem lepší.
To je otázka. mě by to asi dávalo spíš smysl u toho kickdownu přes pojistku.I když zase nepotřebuju vždy plnej výkon ale jen třeba půlku z ICE.
Jelikož mám odjeto s IONIQ PHEV a Santa Fe PHEV (stejné jak tady) dost, tak při troše kontroly a zkušeností a ano bohužel koukání na budík mohu využít plnej víkon EV motoru.
Zase nadruhou stranu abych v krizi nemohl využít 132kW ICE motoru, tak to radši tohle.
A celou trasu Praha-Kladno jsem schopnej odjet jen na EV. Trochu kontroly musím dát pozor u sjezdu z okruhu na karlovarku ale dá se.
Jelikož mám odjeto s IONIQ PHEV a Santa Fe PHEV (stejné jak tady) dost, tak při troše kontroly a zkušeností a ano bohužel koukání na budík mohu využít plnej víkon EV motoru.
Zase nadruhou stranu abych v krizi nemohl využít 132kW ICE motoru, tak to radši tohle.
A celou trasu Praha-Kladno jsem schopnej odjet jen na EV. Trochu kontroly musím dát pozor u sjezdu z okruhu na karlovarku ale dá se.
proč bys nemohl využít celej výkon? Připojí se u toho superbu přes pojistku, u Rav4 při vypnutí EV režimu. Nicméně ta RAV4 má větší výkon v EV režimu než tohle v kombinaci.
Ale u toho SantaFe pises o jizde bez topeni, ze? Pokud vim, tak SantaFe a Sorento PHEV neumi topit bez spalovaku. Nebo mam spatne informace?
100% souhlas. Tohle auto jsem nedavno koupil. Ale HEV, protoze PHEV, ktere si nastartuje motor kdy se mu zachce, by mi lezlo na nervy.
johny555
ale plug-in mi nedává smysl. Za 1,5 mega bych si raději pořídil EV6, za tu cenu je 4x4 verze se zrychlením 0-100 za 5s. Osobně by mě dost otravovalo hledat pomalou nabíječku každých 50 km, abych využíl výhodu pluginu. To už je lepší HEV anebo rovnou full elektro se všemi výhodami, dojezdem 500 km a ultrarychlým nabíjením.
Midlosek
Dá se to ještě pořídit i v naftě. Ford potichu zařízl ve střední i naftu, stačí se podívat na německé stránky. Na cz stránkách teď není v nabídce ani Mondeo. Brzy díky výpalnému které zatěžuje prodej spalováku nekoupíme nic jiného než hybrid nebo EV. Hroutí se to celé mnohem rychleji, než by si kdo přál 😒
Asi bych měl docela dilema. Spotřeba i výkon (zrychlení už tolik ne) tady vypadají dobře, obecně jsem fanda benzínu... ale intuitivně mi 1.6 přijde v takovém autě málo.
Nejlepší na tom je, že Ford ČR nemá z tria Mondeo, S-Max a Galaxy co prodávat. Doprodávají skladovky a ty jejich HEV budou najíždět až příští rok. Mondeo ale z českých stránek zmizelo úplně.
Pokud jde o tu 1.6 u Sorenta, tak si myslím, že to pojede tak akorát. Je to auto, se kterým asi nikdo primárně závodit neplánuje a extrémě velké to také není. Jen PHEV znamená nějaká kila navíc a SUV zase velkou čelní plochu, což je s posláním hybridů tak trochu v rozporu.
Když jsem se ptal českého zastoupení na dostupnost K5, tak mi dokonce bylo Sorento nabízeno jako ekvivalent 😒] Za ty peníze to moc velký prodejní trhák asi nebude.
S naftou jsem se najezdil dost ve služebních vozech a tak ani jedno z mých cca 10 aut nejezdilo na nic jiného, než na benzín.
Pokud jde o tu 1.6 u Sorenta, tak si myslím, že to pojede tak akorát. Je to auto, se kterým asi nikdo primárně závodit neplánuje a extrémě velké to také není. Jen PHEV znamená nějaká kila navíc a SUV zase velkou čelní plochu, což je s posláním hybridů tak trochu v rozporu.
Když jsem se ptal českého zastoupení na dostupnost K5, tak mi dokonce bylo Sorento nabízeno jako ekvivalent 😒] Za ty peníze to moc velký prodejní trhák asi nebude.
S naftou jsem se najezdil dost ve služebních vozech a tak ani jedno z mých cca 10 aut nejezdilo na nic jiného, než na benzín.
Ford to totálně packá, přitom ty jejich HEV jsou dost slušné a konkureceschopné Toyotám - stejný princip pohonu, ale nejsou auta, nejsou ani normální auta, ani Fokus nelze skoro sehnat. Myslím, že když s tím něco neudělají, vyklidí pozice úplně a né moc povedná Puma, která stojí 0,5m + či Kuga, která jezdí dobře, ale prostorově nenahradí rodinné auto... to moc nezachrání.
Noo... kdybych si měl jó vymejšlet, tak podle mě akorátní motorizace do podobně velkýho SUV je šestiválcová nafta. To jsme ale v jiný cenový.
Takže pro mainstream... nemám nic proti benzínu, klidně bych si koupil třeba Kodiaqa s 2.0TSI... a možná i s tou slabší 140kW verzí... ale kdo s tím chce jezdit hodně, tak asi bude pokukovat buď po hybridu, nebo po naftě.
1.6T - ani se tak moc nebojím, že by to nejelo... spíš mám obavu, jak bude ten motor dlouhodobě fungovat, pokud tomu bude člověk trošku dávat za uši, radši bych tu viděl dvoulitr.
Takže pro mainstream... nemám nic proti benzínu, klidně bych si koupil třeba Kodiaqa s 2.0TSI... a možná i s tou slabší 140kW verzí... ale kdo s tím chce jezdit hodně, tak asi bude pokukovat buď po hybridu, nebo po naftě.
1.6T - ani se tak moc nebojím, že by to nejelo... spíš mám obavu, jak bude ten motor dlouhodobě fungovat, pokud tomu bude člověk trošku dávat za uši, radši bych tu viděl dvoulitr.
Úplně mimo nejsi, podívej na cenu X5. 25d je sice taky jen R4, ale...
Ale?
Sorento 2.2CRDi 4x4 8AT Comfort 1,15M nebo Exclusive 1,2M
X5 25d 8AT 1,68M
Tj. v ceníkovce je tam půl mega, to je dost. Když už, tak už bych těch dalších 100t na 30d (1,79) někde vyškrábl, to už v měsíční splátce takovej rozdíl není. Pak se samozřejmě můžeme bavit o ochotě dávat slevy...
Sorento 2.2CRDi 4x4 8AT Comfort 1,15M nebo Exclusive 1,2M
X5 25d 8AT 1,68M
Tj. v ceníkovce je tam půl mega, to je dost. Když už, tak už bych těch dalších 100t na 30d (1,79) někde vyškrábl, to už v měsíční splátce takovej rozdíl není. Pak se samozřejmě můžeme bavit o ochotě dávat slevy...
Viděl bych to dle převážného způsobu použití. Pokud se auto používá na dlouhé, převážně dálniční trasy, jasně nafta. Pokud se auto používá na převážně krátké trasy se studeným motorem + okresky a 1x do roka na dlouhou trasu, jasně benzín (HEV).
webpaja
...ta je opravdu brutální. GLE 350de je dražší o 300k, BMW s R6 a bateriemi o 400k. A Lexus RX za 1,6M.
Opravdu masakr od Kie.
Opravdu masakr od Kie.
A proč tak nízká hmotnost přívěsu ? Fakt ty dvě stovky kW neutáhnou víc ?
https😐/www.kia.com/…isliste_Plus.pdf
strana 8
400 - 515
506 - 623
Jak to mají jinde jsem nestudoval
SK: 5 miestna verzia 1940-2055, 7 miestna verzia 1982-2099
Je tam rozdiel 75 kg, čo je zrejme s vodičom a bez neho. Tým pádom je uvádzané najvyššie zaťaženie 400 kg trochu zavádzajúce. V našich končinách sa hmotnosť vodiča do pohotovostnej hmotnosti nepočíta, takže ani v najhoršej variante by užitočné zaťaženie nemalo byť pod 475 kg.