Elektrokoloběžky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNebezpečí elektrických koloběžek a kol: Invaze, která se vymkla kontrole!
179 komentářů
topten
to je to, na com sem si nejakou dobu zvykal.
predemnou babka na kole, satek na hlave ji vlaje, na nosici kosik s jabkama a povesena hulka. tak si rikam, ze ji pred zatackou vpohode predjedu. pridam abych mel rezervu a jak se blizim k ty zatacce, tak mi dochazi, ze to nevyjde, protoze babka s hulkou na nosici frci 25km/h misto aby se plouzila 10. brzdim docela zostra, protoze do zatacky neni videt a na uzoucky silnicce se stezi vyhnou 2 auta ...
manzelka ma horsky elektrokolo abychom obcas mohli spolu a je to fakt narez jak to jede. sice to pri 25 vypne, ale do ty doby nemam na normalnim kole sanci a to mam neco najeto. na druhou stranu to vazi asi 25kilo, takze proti normalnimu horskymu kolu vic jak 2x tezsi a na jizdnich vlastnostech hlavne v terenu skopce to je hodne znat. to co si dovolim na normalnim kole, tak s elektrokolem ani nahodou
predemnou babka na kole, satek na hlave ji vlaje, na nosici kosik s jabkama a povesena hulka. tak si rikam, ze ji pred zatackou vpohode predjedu. pridam abych mel rezervu a jak se blizim k ty zatacce, tak mi dochazi, ze to nevyjde, protoze babka s hulkou na nosici frci 25km/h misto aby se plouzila 10. brzdim docela zostra, protoze do zatacky neni videt a na uzoucky silnicce se stezi vyhnou 2 auta ...
manzelka ma horsky elektrokolo abychom obcas mohli spolu a je to fakt narez jak to jede. sice to pri 25 vypne, ale do ty doby nemam na normalnim kole sanci a to mam neco najeto. na druhou stranu to vazi asi 25kilo, takze proti normalnimu horskymu kolu vic jak 2x tezsi a na jizdnich vlastnostech hlavne v terenu skopce to je hodne znat. to co si dovolim na normalnim kole, tak s elektrokolem ani nahodou
a co kdyby jsi jí koupil ten čip, v terénu já ho taky vypínám a není to elektrokolo dobrý do kopce ze zdravotního hlediska? Nevyplazuješ jazyk a neděláš grimasy.
nejde o to, ze pri 25km/h konci podpora, ale o jizdni vlastnosti, zkus si s tim sjet nejakou prudkou pesinu, ktera je o hubu i na normalnim horskym. elektrokolo je proti tomu neovladatelnej parnik.
ja si ten kopec musim zaslouzit. je fakt, ze kopce, kde jsem driv cyklistu potkaval vyjimecne, je dnes precyklistovano. z meho pohledu to bylo lepsi
ze zdravotniho hlediska je podle me namaha dobra, aspon kdyz jsi zdravej, a fyzicka se hodi treba na lyzich ...
ja si ten kopec musim zaslouzit. je fakt, ze kopce, kde jsem driv cyklistu potkaval vyjimecne, je dnes precyklistovano. z meho pohledu to bylo lepsi
ze zdravotniho hlediska je podle me namaha dobra, aspon kdyz jsi zdravej, a fyzicka se hodi treba na lyzich ...
Mám bajk od KTM. Mám čip, bez limitu. Miluju ho, protože😒br />
- klidně se jedu projet v létě ve 30 stupních, jedu třeba 30-40 celou dobu a perfektně se ochladím tou vyšší rychlostí
- neprudím tolik auta, nezdržuju
- v terénu výjezdy do bláta, které bych neměl šanci...
- makat naplno můžeš pořád stejně i s dopomocí, to není pravda, že by ses flákal, když chceš, můžeš makat
- co mi vadí je, že bez dopomoci je to hovadsky těžké /s vybitou baterií/ a asi pořídím ještě jedno normální...
- neprudím tolik auta, nezdržuju
- v terénu výjezdy do bláta, které bych neměl šanci...
- makat naplno můžeš pořád stejně i s dopomocí, to není pravda, že by ses flákal, když chceš, můžeš makat
- co mi vadí je, že bez dopomoci je to hovadsky těžké /s vybitou baterií/ a asi pořídím ještě jedno normální...
ze to je tezky poznas i s nabitou baterkou. jestli jezdis silnice a cyklostezky, tak to je znat min, kdyz se dostanes na rozbitou lesni cestu, je to znat vic.
je to jako s autem. kdyz pojedes k mori do italie po dalnicich, multivan bude dobrej, ale kdyz to nazpatek vezmes pres grossglockner, zalitujes, ze jsi nevzal golfa gti
je to jako s autem. kdyz pojedes k mori do italie po dalnicich, multivan bude dobrej, ale kdyz to nazpatek vezmes pres grossglockner, zalitujes, ze jsi nevzal golfa gti
jezdím ještě s ostrým endurem co váží 100 kg, takže mi to pořád přijde v pohodě😊
ale sjezdy moc nemusím, to přiznávám, na motorku se navleču do chráničů ale na kolo se upřímně doznávám si neberu ani helmu😞 radši prostě zpomalím.
ale sjezdy moc nemusím, to přiznávám, na motorku se navleču do chráničů ale na kolo se upřímně doznávám si neberu ani helmu😞 radši prostě zpomalím.
No tak to by som sa stavil, ze cyklista iduci 30-40 v meste predstavuje vacsi problem pre dopravu, ako ked ide15-20. Jednako ho mas vacsi problem v premavke predbehnut (v meste) a najma ho 5 krat predbehnes a 5 krat ta na najblizsej krizovatke vezme sprava. Samozrejme bez nejakeho odstupu a ked to necakas.
Pochopitelne to zavisi ale od typu cesty a dopravy.
Pochopitelne to zavisi ale od typu cesty a dopravy.
Nejezdim do města na kole. Nevím co bych tam dělal,
Teplý Romane už si ty defektní kecy strc do zadku. Mas hnusnou starou hnusne auto hnusny život a spoustu komplexu ale bez si je léčit jinam :yes:
Teplý Romane už si ty defektní kecy strc do zadku. Mas hnusnou starou hnusne auto hnusny život a spoustu komplexu ale bez si je léčit jinam :yes:
petr petrumr
u nás policie neumí rozeznat nákladní vozidlo od osobního natož rozeznat koloběžku od kola, když vláda bude nechávat policii určité % z pokut a nezvýší počet dopravních policistů, tak tyhle články budou vždy utopií.
xxc
Skor vodici to nepoznaju a nepredvidaju. S akceleraciou je to zle aj u aut, ja som zvedavy, kedy ludom dojde, ze akceleracia z 0 na 100 za 3s nie je prave to bezpecne do mestskej premavky 😄 Ale obmedzovat to? Skor sirit osvetu a poucovat vodicov. Jednu hodinu v autoskole sa prejst najprv na bicykli, druhu na kolobezke, nech vedia, ake to je.
kdyz v 17 delas papiry na motorku a v 18 na auto, tak vis vsechno nejlip a nejaky rady te nezajimaj, potrebujes jen to razitko v ridicaku. az postupne zacnes metodou pokus-omyl prichazet na to kde jsou hranice za ktery se nesmis dostat, jestli chces prezit. a kdyz mas stesti a svoje teleci leta prezijes, muze z tebe mozna bejt dobrej ridic, kterej ma nejaky navyky, previdavost a schemata. a k tem schematum patri babka na kole co se sotva plouzi ...
KANKUNEN
Dnes koupíš koloběžku, která má rychlost větší, než je povolená v našem nejkratším a nejširším tunelu v Evropě. V tunelu můžeš 60, s kolobajdou na chodníku 70.
Koloběžka ani kolo nepatří na chodník, bez milosti tyhle kreteny shazovat. Nejhorší je, že je už potkávám na pěších stezkách a dokonce i na těch motorových kolobezkach... Ale jet za nima na motorce, to by se posr.. Ii
a chodcov zrazat z ciest, tiez podla mna na cesty nepatria 😄
Podľa mňa na cestu nepatríš napríklad ani ty. S vodou na sklách nevidíš do späťákov a taký poloslepý šofér, nervózny z vŕzgania sedadiel a nešťastný z neprítomnosti jedného isofixu je hrozbou pre všetkých.
Absolútny súhlas. S dodatkom, že elektrická kolobežka nepatrí ani na cestu - obvykle nie je nijak osvetlená a kolobežkár je schopný pri obchádzaní nerovnosti, ktorú s autom ignoruješ, urobiť rýchla manéver, ktorým ti vletí pod kolesá. Aby to bolo komplet, rovnako na ceste nemajú čo robiť korčuliari, ktorí sú podobne nepredvídateľní a naviac často zaberajú viac miesta ako auto, ako sa rozháňajú rukami, a málokedy sú ochotní sa prechádzajúcemu autu uhnúť.
Keď už sú všetci títo tu, treba im stavať cyklistické chodníky. Tam podľa mňa vzhľadom na dnešnú premávku bicykle, kolobežka aj tí korčuliari patria. Akurát vzhľadom na bezpečnosť by mali mať nižšiu rýchlosť - vratká kolobežka idúca dvadsiatkou je des. Myslím, že s rýchlosťou do 10 km/h by boli kolobežky oveľa prijateľnejšie.
Keď už sú všetci títo tu, treba im stavať cyklistické chodníky. Tam podľa mňa vzhľadom na dnešnú premávku bicykle, kolobežka aj tí korčuliari patria. Akurát vzhľadom na bezpečnosť by mali mať nižšiu rýchlosť - vratká kolobežka idúca dvadsiatkou je des. Myslím, že s rýchlosťou do 10 km/h by boli kolobežky oveľa prijateľnejšie.
Kamarád, který jezdí na běžném silničním kole ve sjezdech naměřil 85 km/h. Limit 25 km/h dopomoci je naprosto scestný, to jezdí i běžné kolo na rovině bez větší námahy. Koneckonců, každý kdo na tom někdy jel ví jak je příjemné, když se to pořád vypíná a zapíná...
Já mám bosch performance a ten vypíná pozvolně asi do 27,5km/hod a v případě zapnutí čipa tak po 54km/hod, ale to už neušlapeš a z kopce nešlapeš, mám převod spíše do pomala.
To čo píšeš,,je blbosť. Zjazd je zjazd a jazda po ceste,potažmo v meste a v cyklistických pruhoch, ktoré sú vyznačené často aj priamo vpruhoch pre motorové vozidlá, to je sakra rozdiel. Elektromotor je dopomoc, aby sa cyklista v stúpaniach toľko nenamakal, to neznamená, že má po rovine jazdiť ako šialenec. Cyklista je ľahko prehliadnuteľný, o to skôr, o čo rýchlejšie ide. Na bicykli sa bežne jazdí sprava aj zľava, cik-cak pomedzi autá, rýchlosť je v tomto prípade na škodu a proti bezpečnosti. U kolobežiek ešte zvlášť.
tak jinak, když spadneš ve 20km rychlosti na hlavu bez přilby, zabiješ se. správně by možná měla být přilba na kole povinná. až bude, budu to možná respektovat, možná budu radši jezdit mimo veřejné komunikace. ale ta rychlost je tam už jen třešnička na dortu.
Ešte raz a nejak zrozumiteľne, neviem, čo tým chceš povedať. Pre teba je zásadné, že musí byť niečo prikázané a až potom to budeš robiť?
naopak. něco může být zakázané a budu to dělat stejně. ačkoliv, když budu přistižen, podrobím se trestu.
Ale to nie je ten prípad s prilbou. Tú nenosíš, pretože to nie je prikázané, ak som správne pochopil.
U nás není zákonná norma pro přilbu na bicykel.
Nejezdim v přilbě protože je mi v ni horko. Nikoho s tím neotravuju.
Nosím roušku i když s tím nesouhlasím. Teda mám ji tam, kde napr zaměstnanci musí roušku nosit, bylo by mi to nepříjemné - chápal bych to jako povysovani.
Nejezdim v přilbě protože je mi v ni horko. Nikoho s tím neotravuju.
Nosím roušku i když s tím nesouhlasím. Teda mám ji tam, kde napr zaměstnanci musí roušku nosit, bylo by mi to nepříjemné - chápal bych to jako povysovani.
dej si facku a dvě, u nás už dávají značky na chodníky -C9 a já držím heslo s radnicí, kola, chodec, koloběžkář patří na chodník.
A o tom som písal - treba im znížiť rýchlosť, aby neboli nebezpeční okoliu. Prečo by mali pochodníkoch lietať ako splašení? Raz dom mňa na chodníku kolobežkár nabúral. Zosypal sa na zem a mal šťastie, že sa ospravedlnil. Iný maník tomu, ktorý mu neuhol, začal nadávať a nafasoval za to pekných pár faciek.
A proč tam nemůžu na motorce? Budu jezdit taky jen 25km/h co ty na to?
Veď v pohode na motorke, či motorka, či kolobežka, asi to už je jedno. Veď aj kolobežky sú zo sedadlami a vedia jazdiť rýchlo, nevidím dôvod na odlišovanie od motoriek.
No super, a kam dáme chodce? Jen by na chodníku prekazeli, co jim vybudovat jinou komunikaci, kam budou smět jen chodci? Jo.. Počkej... 😁
kozakm
Společný cíl? Cestovat pohodlně a bezpečně, neplýtvat energií ani časem! Nezakazujme auta – budujme prostředí, kde nejsou nepostradatelná.
Efektivní doprava uvnitř sídel i mezi nimi
– Odstraníme legislativní bariéry pro rozvoj bezmotorové i sdílené mobility. Obcím a krajům poskytneme maximální podporu v jejich snažení.
– Budeme sdílet zkušenosti měst, která s transformací již začala.
Efektivní doprava uvnitř sídel i mezi nimi
– Odstraníme legislativní bariéry pro rozvoj bezmotorové i sdílené mobility. Obcím a krajům poskytneme maximální podporu v jejich snažení.
– Budeme sdílet zkušenosti měst, která s transformací již začala.
Zatímco Bartoš jezdí v dvojkovej ofci TDI.... 😊 Neblazni a netahej to sem tyhle bludy, kdokoliv kdo vyhraje bude podporovat Elektromobilitu a snižování emisí že spalovak, protože to je teď prostě in...
Ty bludy jsou copy/paste z volebního programu PirSTAN
babis na domaci scene s chuti kope do greendealu, ale v bruselu ani nepip a podepsal ho.
a koblihy mu zerou, jak se rve az do roztrhani tela.
jo, rve, ale za sebe, protoze vi, ze mu hrozej teplaky
a koblihy mu zerou, jak se rve az do roztrhani tela.
jo, rve, ale za sebe, protoze vi, ze mu hrozej teplaky
ale jdi ty, jestli babiš nevyhraje, tak piráti a spol zruší dětcké, studenské a dělnické jízdné a poznáš slova piráta z prahy, že autem nemůže jezdit každý.
jako ironie slaby
jestli babis vyhraje, tak zvedne podil bioslozek v benzinu a nafte, v cemz mu pirati nedavno zabranili, tedy dalsi zdrazeni, a jeste vic greendealu proti kterymu u nas StBak tak vystupuje, ale v bruselu souhlasil.
tobe jako cyklistoj na baterky to bude asi jedno, ale kazdej kdo toci volantem za svy to v penezence pozna a to nejen pri tankovani
jestli babis vyhraje, tak zvedne podil bioslozek v benzinu a nafte, v cemz mu pirati nedavno zabranili, tedy dalsi zdrazeni, a jeste vic greendealu proti kterymu u nas StBak tak vystupuje, ale v bruselu souhlasil.
tobe jako cyklistoj na baterky to bude asi jedno, ale kazdej kdo toci volantem za svy to v penezence pozna a to nejen pri tankovani
gil54
.....bych omezoval své spoluobčany co nejméně.
-koloběžky bez motoru a jízdní kola by směly na chodník s maximálním respektováním a neomezováním chodců, na silnici také s dodržováním dopravních předpisů
-koloběžka s motorem, el.kolběžka a elektrokolo do 25km/h jen na silnici (ne chodník) stezky a terén, nutné denní svícení na silnici
-koloběžka s motorem el.koloběžka a elektrokolo nad 25km/h jen na silnici (ne chodník) stezky a terén, denní svícení na silnici, řidičský a technický průkaz, registrační značka, povinné ručení.
Vše co jede po silnici bez alkoholu, ostatní věci jako el. monokola-jednokolky-gyroboardy, el.skateboardy, segwaye, elektroboardy-kolonožky na silnici ne.
Ochranné prostředky (základní - brýle, přilba, rukavice) dobrovolné, v případě nehody a zranění však bez nich by nebylo ošetření hrazeno státem.
-koloběžky bez motoru a jízdní kola by směly na chodník s maximálním respektováním a neomezováním chodců, na silnici také s dodržováním dopravních předpisů
-koloběžka s motorem, el.kolběžka a elektrokolo do 25km/h jen na silnici (ne chodník) stezky a terén, nutné denní svícení na silnici
-koloběžka s motorem el.koloběžka a elektrokolo nad 25km/h jen na silnici (ne chodník) stezky a terén, denní svícení na silnici, řidičský a technický průkaz, registrační značka, povinné ručení.
Vše co jede po silnici bez alkoholu, ostatní věci jako el. monokola-jednokolky-gyroboardy, el.skateboardy, segwaye, elektroboardy-kolonožky na silnici ne.
Ochranné prostředky (základní - brýle, přilba, rukavice) dobrovolné, v případě nehody a zranění však bez nich by nebylo ošetření hrazeno státem.
Pokud mají neomezovat ostatní, už je omezuješ, tím si hned odporuješ.
Je to utopie co bys chtěl. Je potřeba nastavit přesná pravidla.
Je to utopie co bys chtěl. Je potřeba nastavit přesná pravidla.
Jistá omezení jsou nutná vždy, nebuď demagog. Ano, na chodníku tedy cyklista a koloběžkář omezení za to, že tam může jet, musí podstoupit.
Cyklista patří na stezku, když není ,tak na krajnici. Chodnik je od slova chodit.
Zajímavé jak nejvíce křičí cyklisté, co mají za práva a ostatní za povinnosti, z jiné skupiny to neslyším snad nikdy. Ale naopak své povinnosti naprosto prehlizeji. To mi přesně připomíná jednu českou etnickou minoritu. Úplně stejne chování.
Zajímavé jak nejvíce křičí cyklisté, co mají za práva a ostatní za povinnosti, z jiné skupiny to neslyším snad nikdy. Ale naopak své povinnosti naprosto prehlizeji. To mi přesně připomíná jednu českou etnickou minoritu. Úplně stejne chování.
Svůj pohled jen sděluji, nikomu ho nevnucuji. Uvážlivé užití chodníku cyklistou může mít pozitiva. Uvážlivé, to znamená, že jet na kole po chodníku, který je plný chodců vhodné není, ale je-li ten samý chodník prakticky prázdný, cyklista na něm je lepší variantou, než na souběžné silnici mezi auty.
Souhlasím. Ovšem bohužel potkavam častěji cyklistu mezi chodci než cyklistu na prázdném chodníku.
Jj. Tak za současné legislativy tam nemá dnes vůbec co dělat.
Pokud by to bylo podle mých představ, znamenalo by to se změnou pravidel také současnou poměrně masivní osvětovou kampaň.
Pokud by to bylo podle mých představ, znamenalo by to se změnou pravidel také současnou poměrně masivní osvětovou kampaň.
Vadilo by ti kdybych uvazlive jezdil na motorce po chodníku? A jestli jo, jaký je mezitím rozdíl, taky umí jet jen 10-20 za hodinu.
Přestože to považuji trochu za demagogii, odpovím. I při uvážlivé jízdě se může stát nepříjemnost, případně nehoda. Kolo má hmotnost asi tak od 9 do 15 kg. Při uvážlivé rychlosti okolo 10 km se toho snad nestane tolik, jako když na chodce spade motorka kolem 200kg. A také není tak obratná lehce ovladatelná zejména při té velmi nízké rychlosti.
Ale pokud je to pro tebe zásadní, ani tebe bych nenutil žít v mém státě. 😄
Ale pokud je to pro tebe zásadní, ani tebe bych nenutil žít v mém státě. 😄
Presne tak, ale stále sa nájdu ľudia, čo budú bojovať proti cyklistom na prázdnom chodníku a ešte by ich aj zhadzovali 😄
Na krajnici se jet na kole moc nedá. Díry, vykousané okraje, bordel, kameny, písek.....
někde ty krajnice ani nejsou a není ani 6m široká cesta, někde pod 5m a třeba autobus 2,55- odstup 1,5m od cyklisty šířky 1m a jsem v příkopě, uražené zrcátko ta deset a zničená přilba o druhé zrcátko.....cyklista na cestu nepatří.
Tam, kde na cestu cyklista nepatrí, je príslušná dopravná značka. Všade inde s tým musíš počítať. Akurát cyklista rútiaci sa 40-50 km/h v meste pomedzi autá v kolónach, to je fakt na hlavu.
Keď sa chce, výhovorka sa vždy nájde. Na bicykli som vždy jazdil po krajnici, keď tam bola jama, obzrel som sa, či niečo nejde a obišiel som ju. V meste je to horšie, ale tiež sa dá. Akurát tam sa s bicyklom alebo kolobežkou motať medzi autami na 3-4 pruhovej ceste, to chce už dávku masochizmu, prípadne to svedčí o slabšie pracujúcom mozgu.
Jj na ty ostatní musí být prisnost 😄
https😐/www.databazeknih.cz/knihy/***i-dost-bylo-***u-23268
Doporučena četba :yes:
https😐/www.databazeknih.cz/knihy/***i-dost-bylo-***u-23268
Doporučena četba :yes:
odkaz není funkční
kniha se jmenuje Dost bylo kktů. Je tam spoustu míst, kde se spousta z nás pozná. Např. je tam to, jak dotyčný kkt vymýšlí pravidla pro ostatní a pro sebe z těch pravidel výjimky.
Viz zde např. o tom, že bys neproplácel úrazy. Takoví podobní jedinci píšou na novinky.cz, že kdo nemá vakcínu, měl by si pobyt v nemocnici hradit sám. Když si platíš havarijní a způsobíš si škodu, tak ti pojišťovna řekne, že nemáš nárok, žes tu nehodu zavinil? No to je mi gól😊
výše píšeš, že jezdíš na obyčejném kole. neříkám, že je to tvůj případ, ale spousta pravověrných cyklistů vidí rudě někoho na elektrokole jenom proto, že na něho nedosáhnou... v silničním provozu můžeš čekat auta, která jedou pomalu, rychle, cyklisty, chodce, můžeš tam potkat traktor a můžeš tam potkat závodníka ve Ferrari a protože máš řidičské oprávnění, znamená to, že někdo vyhodnotil, že všechny tyto účastníky silničního provozu jsi schopen neomezovat a neohrožovat. jestli nejsi schopen, tak běž vrátit řidičák. řekni už je mi dost let a nějak ten provoz nestíhám a tady máte papíry zpátky.
Viz zde např. o tom, že bys neproplácel úrazy. Takoví podobní jedinci píšou na novinky.cz, že kdo nemá vakcínu, měl by si pobyt v nemocnici hradit sám. Když si platíš havarijní a způsobíš si škodu, tak ti pojišťovna řekne, že nemáš nárok, žes tu nehodu zavinil? No to je mi gól😊
výše píšeš, že jezdíš na obyčejném kole. neříkám, že je to tvůj případ, ale spousta pravověrných cyklistů vidí rudě někoho na elektrokole jenom proto, že na něho nedosáhnou... v silničním provozu můžeš čekat auta, která jedou pomalu, rychle, cyklisty, chodce, můžeš tam potkat traktor a můžeš tam potkat závodníka ve Ferrari a protože máš řidičské oprávnění, znamená to, že někdo vyhodnotil, že všechny tyto účastníky silničního provozu jsi schopen neomezovat a neohrožovat. jestli nejsi schopen, tak běž vrátit řidičák. řekni už je mi dost let a nějak ten provoz nestíhám a tady máte papíry zpátky.
Po dlouhé době se pokusím o diskuzi s tebou.
Nemám nic proti el.kolům, určitě jsou fajn, já ho nemám a nechci, nikoliv však z důvodu, že bych na něj nedosáhl.
V primárním příspěvku tohoto vlákna jsem napsal svůj pohled na téma článku, předpokládám, že řidič s průkazem umí vše řádně vyhodnotit.
Dobře uznávám, je pro tebe tedy lepší varianta povinné nošení přilby a brýlí na koloběžce s motorem a el. kole nad 25km/h pokud jede v silničním provozu, pak by bylo samozřejmě propláceno veškeré léčení ?
Není na místě, myslím, přirovnávat k Novinkám, vakcinaci, neproplacenému havarijnímu pojištění a psát "to je mi gól" se smajlíkem. Kvůli blbé přilbě a brýlím ?
Nemám nic proti el.kolům, určitě jsou fajn, já ho nemám a nechci, nikoliv však z důvodu, že bych na něj nedosáhl.
V primárním příspěvku tohoto vlákna jsem napsal svůj pohled na téma článku, předpokládám, že řidič s průkazem umí vše řádně vyhodnotit.
Dobře uznávám, je pro tebe tedy lepší varianta povinné nošení přilby a brýlí na koloběžce s motorem a el. kole nad 25km/h pokud jede v silničním provozu, pak by bylo samozřejmě propláceno veškeré léčení ?
Není na místě, myslím, přirovnávat k Novinkám, vakcinaci, neproplacenému havarijnímu pojištění a psát "to je mi gól" se smajlíkem. Kvůli blbé přilbě a brýlím ?
proboha jak by se ti líbilo, kdyby ti někdo řekl, že si léčbu rakoviny budeš platit sám, protože tě soused viděl s panákem tvrdého, nebo že bypass ti neudělají, protože si dáš občas chleba se sádlem nebo bůček?
tak zdravotní pojištění snad platíme i kvůli takovým situacím?
nechápu, proč někdo, kdo se silně ohrazuje proti tomu, když ho chce evropská unie zregulovat na silném benzínovém autě, chce regulovat někoho dalšího? tak buď mám určitou empatii k ostatním, protože mám sám svým způsobem máslo na hlavě, nebo jsem přesně ten kkt, který vymýšlí pro ostatní drakonické tresty a sám pro sebe žádá amnestii...
tak zdravotní pojištění snad platíme i kvůli takovým situacím?
nechápu, proč někdo, kdo se silně ohrazuje proti tomu, když ho chce evropská unie zregulovat na silném benzínovém autě, chce regulovat někoho dalšího? tak buď mám určitou empatii k ostatním, protože mám sám svým způsobem máslo na hlavě, nebo jsem přesně ten kkt, který vymýšlí pro ostatní drakonické tresty a sám pro sebe žádá amnestii...
Nereaguješ na to, co jsem napsal, povinná přilba a brýle. Nevtahuj do toho bůček.
i na obyčejném kole dosáhnu bez obtíží rychlost 50-60 km/h. v čem je rozdíl proti tomu, jestli to jede na elektřinu nebo na nožní pohon?
Snad v tom, že na tom obyčejném kole to je poměrně výjimečné, ale na odblokovaném el.kole zcela běžné. Chtěl jsem ponechat co nejvíce svobody a volby na každém jedinci.
Tak je pro tebe tedy přijatelnější povinná přilba a brýle i na obyčejném kole ? (Já tak jezdím dobrovolně a nejsem rarita.)
Tak je pro tebe tedy přijatelnější povinná přilba a brýle i na obyčejném kole ? (Já tak jezdím dobrovolně a nejsem rarita.)
hele nepřijde ti zajímavý, že zatímco, když někdo škodí svému okolí a znečišťuje životní prostředí, pokládáš jakoukoliv regulaci za buzeraci, zatímco když škodí výlučně sám sobě - protože si - a teď napíšu téměř - neumím představit situaci, kdy elektrokoloběžkář někoho usmrtí tím, že si nevzal přilbu? tedy taková situace, kdy může uškodit sám sobě ti vadí natolik, že bys to řešil? není to zvláštní pohled na věc?
v některých státech USA se smí jezdit na motorce bez přilby. dřív to šlo třeba v Řecku a na ostrovech se to pořád děje, možná už ne tolik... já bych si na to třeba bez helmy asi nesednul, ale hazardovat se svým zdravím a životem je skoro bych řekl jedna ze základních lidských svobod /mírná nadsázka/
v některých státech USA se smí jezdit na motorce bez přilby. dřív to šlo třeba v Řecku a na ostrovech se to pořád děje, možná už ne tolik... já bych si na to třeba bez helmy asi nesednul, ale hazardovat se svým zdravím a životem je skoro bych řekl jedna ze základních lidských svobod /mírná nadsázka/
A jsme zpátky u svobod. Je to jistá ztráta svobody, proto jsem primárně navrhoval možnost volby, přilby a brýlí dobrovolně u motorových cajků, s rizikem platby ošetření, každého svobodná volba, každého svobodný hazard.
V mém státě bych nikoho nenutil žít, pokud by nesouhlasil s pravidly a nebo je nechtěl respektovat. Také mírná nadsázka.
V mém státě bych nikoho nenutil žít, pokud by nesouhlasil s pravidly a nebo je nechtěl respektovat. Také mírná nadsázka.
jakékoliv podmiňování zdravotní péče chováním je scestné. jesti je pravda co tvrdí někteří extrémisti, tak si prakticky za všechny zdravotní problémy můžeme sami. to by se potom pojišťovny smály ještě víc. a pokud vím, málokterá krachuje.
Rozdiel je napríklad v tom, že tých 50-60 km/h dosiahne pár vyšportovaných jedincov a máloktorý z nich dlhodobo. Bežná rýchlosť cyklistov (nemyslím tým trénujúcich športovcov) je 10-20 km/h. Rozdiel v pohone je preto zásadný. Na stálu rýchlosť 50-60 km/h už amatér na bicykli nemusí stačiť. gil54 má v tomto absolútnu pravdu.
já předpokládám určitou osobní zodpovědnost jedince. nebo zakážeme kouření, pití alkoholu, jezení mastného, hulení? my to s tebou myslíme dobře?
dobře, když někdo zodpovědný uzákonní, že se na cestu nemůže na kole bez přilby, budu to respektovat a budu jezdit už jen mimo veřejné komunikace. doposud se tak neděje a proto budu jezdit bez přilby. Ale aby mi někdo řekl, že jsem spadl z kola a tudíž nemám nárok na ošetření, to je hodně mimo mísu.
dobře, když někdo zodpovědný uzákonní, že se na cestu nemůže na kole bez přilby, budu to respektovat a budu jezdit už jen mimo veřejné komunikace. doposud se tak neděje a proto budu jezdit bez přilby. Ale aby mi někdo řekl, že jsem spadl z kola a tudíž nemám nárok na ošetření, to je hodně mimo mísu.
Pokiaľ svojim počínaním neohrozuješ alebo neobmedzuješ iných, je to tvoja vec. Toto rozhodne nie je taký prípad.
jízdou bez helmy na kole někoho ohrožuju?
Je jedno ako to nazveš. Ak sa nezabiješ, prinajmenšom sa môžeš vážnejšie zraniť, namiesto ošetrenia hrče potrebuješ záchranku a tým pádom je tvoja blbosť že nenosíš prilbu príťažou pre spoločnosť. Plus to stojí násobne viac peňazí z našich daní. Nestačí ti to ako dôvod?
zdravotní pojištění je daň? zajímavé, asi to máte na Slovensku jinak.
v tom případě platí, co jsem psal výše, nepít alkohol, nekouřit, neprochladnout, nebýt nemocný, nakazil ses covidem? to jsi asi neměl roušku a rukavice a nedal sis dezinfekci a bylo by vrcholnou drzostí chtít proplatit nemocenskou...
v tom případě platí, co jsem psal výše, nepít alkohol, nekouřit, neprochladnout, nebýt nemocný, nakazil ses covidem? to jsi asi neměl roušku a rukavice a nedal sis dezinfekci a bylo by vrcholnou drzostí chtít proplatit nemocenskou...
Nechytaj ma za slovíčka. Ako keby do zdravotníctva išlo len zdravotné poistenie... Skrátka blbec je pre spoločnosť drahý. Áno, ľudia s prechlastanou pečeňou a zadymenými pľúcami si za svoje choroby môžu sami, ale to je už čiastočne zohľadnené vo vyššom daňovom zaťažení alkoholu a cigariet. Tvoja blbosť sa zdaniť nedá, preto by si mal za ňu platiť. Čo na tom nechápeš?
nechápu na tom to, že se to neděje, když je to tak samozřejmé. žádné odstupňování zdravotního pojištění není. jak to, když je to tak samozřejmé? 😄
Čo to zase pletieš? Nikto o žiadnom odstupňovaní zdravotného poistenia nič nepísal. Len o tom, že blbec bez prilby alebo bez očkovania by si mal zdravotnú starostlivosť, ktorú potrebuje naviac, naviac aj uhradiť.
No toto už je moc. Spadnu na kole, přijede pro me sanitka, kterou platis ze svých daní a když jsem si nedal vakcínu, tak jsem blbec 😄 😄 😄 😉 😄
Je mi líto, tvoje naivní představy se neuskuteční. Zdravotní pojištění zůstává i nadále pro všechny stejné.
Je mi líto, tvoje naivní představy se neuskuteční. Zdravotní pojištění zůstává i nadále pro všechny stejné.
Fakticky to je daň.
Princip pojištění je, že čím víc platíš, tím víc (případně) dostaneš... to u zdravotního "pojištění" ale moc nefunguje. Taky v tom je silný princip solidarity.
Princip pojištění je, že čím víc platíš, tím víc (případně) dostaneš... to u zdravotního "pojištění" ale moc nefunguje. Taky v tom je silný princip solidarity.
Nárok na ošetření máš, ale pokud by to zranění ochranné pomůcky odvratily, sám si to zaplatíš.
To slyším poprvé. A nevěřím tomu.
Vieš ešte, o čom píšeš a argumentuješ? 😉
Špatně jsem pochopil Mikesuv text. Ano, souhlasím, nejvíce potrestas sám sebe. Proto nechápu, proč návrhy typu neproplacet zdravotní péči.
Ako k tomu prídu tí, ktorí si tú prilbu kúpia a použijú, a zbytočne sa nezrania? Platia pritom rovnako ako ty, čo na to kašleš. Vlastnú nedbalosť a by si si mal cvakať naviac.
"Když si platíš havarijní a způsobíš si škodu, tak ti pojišťovna řekne, že nemáš nárok, žes tu nehodu zavinil? No to je mi gól"
Ja to spis chapu tak, ze kdyz se zraní z důvodu nepoužití bezp.pásu. na nehody tu je to havarijko, ale ty máš možnost se nějak chránit vic a minimalizovat riziko. Nemáš ochranné pomůcky, proplacení se bude krátit třeba až na 0. S tím já nemám problém vůbec. To samé i když viník nejsi, nekdo udělal chybu, ale ty máš možnost se chránit.
Ja to spis chapu tak, ze kdyz se zraní z důvodu nepoužití bezp.pásu. na nehody tu je to havarijko, ale ty máš možnost se nějak chránit vic a minimalizovat riziko. Nemáš ochranné pomůcky, proplacení se bude krátit třeba až na 0. S tím já nemám problém vůbec. To samé i když viník nejsi, nekdo udělal chybu, ale ty máš možnost se chránit.
viz výše. jíš stoprocentně, běháš, nemáš nadváhu? všechny tyto situace by se daly touto logikou postihovat. tak snad je to pojištění... zakážeme motorky? budeme jezdit na kole po cestě v plné zbroji?
Vidíš. Zrovna do toho co jsi napsal se v pohodě vejdu. Mám dokonce takové stravovací návyky, že mám problém přibrat.
A souhlasím, u kuřáků, alkoholiků atd by s ero mělo dělat podobně. I kdzy oni dost už si to předplacejí ve spotřební daní.
A souhlasím, u kuřáků, alkoholiků atd by s ero mělo dělat podobně. I kdzy oni dost už si to předplacejí ve spotřební daní.
To som mu už písal, a nejak to nepadlo na úrodnú pôdu. Tomu, čo nechce pochopiť, holt nevysvetlíš.
A já jsem se ptal, proč - pokud je to tak samozřejmé a logické - proč se to v realu neděje? Neodpověděl jsi 😄 místo frontalniho útoku pliveš ze zálohy 😄
Zdravotní pojištění nedává smysl, je to forma solidarity. Jsi mladý a nemas problémy a platis stejně, jako když jsi stary a platis min, než cerpas…
Zdravotní pojištění nedává smysl, je to forma solidarity. Jsi mladý a nemas problémy a platis stejně, jako když jsi stary a platis min, než cerpas…
"Viz zde např. o tom, že bys neproplácel úrazy. Takoví podobní jedinci píšou na novinky.cz, že kdo nemá vakcínu, měl by si pobyt v nemocnici hradit sám. Když si platíš havarijní a způsobíš si škodu, tak ti pojišťovna řekne, že nemáš nárok, žes tu nehodu zavinil? No to je mi gól"
Sa v tom uz uplne zamotavas a pletu sa ti suvislosti. To platenie poistneho (ked uz si s tym zacal) sa da prirovnat k plateniu PZP.
Havarijne je preto Xnasobne drahsie, aby ti poistovanie nepovedala, ze nemas narok napriek svojej blbosti.
Cize ak skoncis (bezdovodne nezaockovany, bez zdravotnych dovodov na to nezaockovanie) v nemocnici, tam si dodatocne zaplatis spatne to "havarijne"... A to mas este vyhodu voci motoristom, ze platis, len, ked tam skoncis, lebo ti si platia vopred a nemusi sa ani nic autu stat.
Sa v tom uz uplne zamotavas a pletu sa ti suvislosti. To platenie poistneho (ked uz si s tym zacal) sa da prirovnat k plateniu PZP.
Havarijne je preto Xnasobne drahsie, aby ti poistovanie nepovedala, ze nemas narok napriek svojej blbosti.
Cize ak skoncis (bezdovodne nezaockovany, bez zdravotnych dovodov na to nezaockovanie) v nemocnici, tam si dodatocne zaplatis spatne to "havarijne"... A to mas este vyhodu voci motoristom, ze platis, len, ked tam skoncis, lebo ti si platia vopred a nemusi sa ani nic autu stat.
jenže zdravotní pojištění je jenom jedno. není nijak odstupňované.
a chápu to správně, že obhajuješ očkování? just curious😊
a chápu to správně, že obhajuješ očkování? just curious😊
A ty nie? Z akého dôvodu?
pojďme se zeptat jí, co na to řekne?
https😐/www.idnes.cz/…7_zahranicni_jhr
už asi nic😊
abychom si rozuměli, mluvím o covidových vakcínách, které zcela porušují zaběhnuté předpisy o schvalování léčiv...
https😐/www.idnes.cz/…7_zahranicni_jhr
už asi nic😊
abychom si rozuměli, mluvím o covidových vakcínách, které zcela porušují zaběhnuté předpisy o schvalování léčiv...
Aha, takže kvôli dodržaniu legislatívy, ktorá bola schválená keď ešte o Covide nemal nikto ani šajn, radšej na Covid chcípneš ? Riziko úmrtia na očkovanie Astrou je podľa čísiel v tom článku je 0,00033%, pokiaľ počítame, že tých 35 miliónov dávok vakcíny zobrala polovica ľudí - každý po dve. Trúfaš si tvrdiť, že po zhodnotení miery tohto rizika by vakcínu neschválili? Že sú všetky lieky na 100% bezpečné? Koľko ľudí by na Covid zomrelo, kým by vakcína prešla schvaľovaním podľa tých tvojich zabehnutých predpisov? Menej ako tých spomenutých 58?
Schválně jsem nepoužil argumenty, které bys mohl lehce shodit ze stolu. Schválně nepíšu o zkušenostech mojí známé z urgentního příjmu, kdy řeší denně embolie, mrtvice, nebo dokonce potrat její kolegyně doktorky, která byla k očkování donucena. Je toho daleko víc, tohle je špička ledovce, prokázaná i pitvou. V našich zemích se to řeší tak, že se řekne, že je to embolie a že to s očkováním nemusí souviset - souvislost není prokázaná. A potom se stane, že tvoje maminka dostane mrtvici za tři dny po očkování a doktor ti řekne, že je to náhoda.
Ne, všechny léky nejsou stoprocentně bezpečné, ale situace, kdy se schválí lék po roce od započetí prací na jeho vývoji je naprosto bezprecedentní. A proto je těch případů daleko víc, než to procento, které píšeš. To se napíše do novin, protože je obecné blaho mít proočkováno. Nezavrhuju očkování, sám jsem se neočkoval, deltu jsem prodělal před 14 dny a nebylo to nic přijemného. Ale mám svoji vlastní imunitu a na dalšího půl roku mám vystaráno.
A všechny tyto problémy jsou vakcínami jsou teď, akutní, daleko horší můžou být následky po několika letech. Nemusí. Ale můžou.
Ne, všechny léky nejsou stoprocentně bezpečné, ale situace, kdy se schválí lék po roce od započetí prací na jeho vývoji je naprosto bezprecedentní. A proto je těch případů daleko víc, než to procento, které píšeš. To se napíše do novin, protože je obecné blaho mít proočkováno. Nezavrhuju očkování, sám jsem se neočkoval, deltu jsem prodělal před 14 dny a nebylo to nic přijemného. Ale mám svoji vlastní imunitu a na dalšího půl roku mám vystaráno.
A všechny tyto problémy jsou vakcínami jsou teď, akutní, daleko horší můžou být následky po několika letech. Nemusí. Ale můžou.
Tak to by si nemal vyliezať ani z domu na ulicu. Pravdepodobnosť, že ťa zabije auto, je oveľa vyššia ako že ťa zabije očkovanie proti Covidu. 😉
šance, že by tě covid zabil je v tvojem věku asi tak stejná. proto, nechat se proti němu očkovat, vakcínou, která není pořádně vyzkoušená, to už musí být člověk opravdu fión 😒]
Skor by som povedal, ze mliet po vyse roku stale dokola davno vyvratene hoaxy je fakt bieda.
Pitvou potvrzené úmrtí je hoax? Bravo :yes:
napr. "vakcínou, která není pořádně vyzkoušená" atd atd atd.
Niekto popiera, ze sa vyskytlo aj umrtie po ockovani ? Ako aj po inych ?
Niekto popiera, ze sa vyskytlo aj umrtie po ockovani ? Ako aj po inych ?
A ta vakcina je řádně vyzkoušená? Nepovidej :yes:
Doted se schvalovaly nové léky několik let, dvojité kontrolované studie apod teď z toho udělali několik měsíců a je to v poradku? To je hoax? Vyvrácený?
Doted se schvalovaly nové léky několik let, dvojité kontrolované studie apod teď z toho udělali několik měsíců a je to v poradku? To je hoax? Vyvrácený?
"šance, že by tě covid zabil je v tvojem věku asi tak stejná. proto, nechat se proti němu očkovat, vakcínou, která není pořádně vyzkoušená, to už musí být člověk opravdu fión " - všetci sú blázni, len ty si lietadlo. 😉
Jde o to připustit si, ze nemám dostatečné vzdělání a zkušenosti posoudit, co je a co není. Jeden kamarád doktor se naočkovat nechal, ta známá z urgentního příjmu je zase naprosto striktně proti. Je super, že jsou jedinci, kteří mají o uvádění novych léků na trh nulové podvědomí, ale jsou si jistí, že nic nehrozí. Tzn propaganda v mediich funguje aspoň na některé spolehlivě.
Na jednu stranu chápu, když bylo nejhůř vakcíny nebyly a dělaly se obrovské objednávky. Kdyby je politici neudělali, dostali by to sežrat. Teď mají plné sklady a nikdo to nechce, tak jim zase budou otloukat o hlavu plýtvání. Ale když čtu na internetu článek o tom, jak na smrtelné posteli pacienti prosí o vakcínu a doktor říká “teď už je pozdě”, to se opravdu musím smát😊
Na jednu stranu chápu, když bylo nejhůř vakcíny nebyly a dělaly se obrovské objednávky. Kdyby je politici neudělali, dostali by to sežrat. Teď mají plné sklady a nikdo to nechce, tak jim zase budou otloukat o hlavu plýtvání. Ale když čtu na internetu článek o tom, jak na smrtelné posteli pacienti prosí o vakcínu a doktor říká “teď už je pozdě”, to se opravdu musím smát😊
Potrat...hmmm už kolikrát bylo odborníky vysvětleno, že na potrat to očkování vliv nemá. Zase někdo chce být chytřejší než studie a odborníci. Spis ten její stres a psychosomatika.
Krevní sraženina ucpala přívod krve vyživujici plod. Vysvětleno bylo všechno. Nesouvisí. Náhoda. Vašemu otci bylo 75 let a zemřel do týdne po injekci? Ale to je úplná náhoda 😄 😄 😄
A proto sem dávám ten případ potvrzeny pitvou. Aby někdo neměl tyhle alibisticke řeči. Na Slovensku mladá učitelka do týdne po vakcinaci. Asi taky hoax. Záněty srdečního svalu u 30letych mužů. Taky hoax.
A proto sem dávám ten případ potvrzeny pitvou. Aby někdo neměl tyhle alibisticke řeči. Na Slovensku mladá učitelka do týdne po vakcinaci. Asi taky hoax. Záněty srdečního svalu u 30letych mužů. Taky hoax.
Ale stale je ockovanie statisticky bezpecnejsie, ako neockovanie a to niekolko tisic krat. Nic nie je 100 % bezpecne, ani to detske ockovanie a ludia davaju deti bezne ockovat.
z kratkodobeho jo, z dlouhodobeho to je otazka.
skoro to vypada, ze ockovanim muzes prijit o prirozenou imunitu, coz muze byt hodne velky problem, a budes se muset ockovat porad dokola.
vadi mi skoro az kriminalizace nas neockovanejch, pritom ockovanej muze cinskej virus nekontrolovane sirit, protoze nemusi bejt testovanej
skoro to vypada, ze ockovanim muzes prijit o prirozenou imunitu, coz muze byt hodne velky problem, a budes se muset ockovat porad dokola.
vadi mi skoro az kriminalizace nas neockovanejch, pritom ockovanej muze cinskej virus nekontrolovane sirit, protoze nemusi bejt testovanej
O prirodzenu imunitu clovek nepride, skor by som sa bal o nejaku autoimunitu. Mne zase vadi, ze mna ockovaneho vobec nekontroluju 😄 Kriminalizacia je skoro na mieste, ked hlavne neockovani zase zaplnia a paralyzuju nemocnice.
Za normálních podmínek by se ty neúčinné vakcíny nebo ty s vedlejšími účinky nedostaly ani na trh. Protože legislativní proces byl zjednodusen, dostaly se všechny.
Jestli se necha někdo dobrovolně očkovat neproverenou vakcinou, je to jeho rozhodnutí, když se tím podmiňuje možnost pracovat nebo cestovat, je to sviňárna.
Jestli se necha někdo dobrovolně očkovat neproverenou vakcinou, je to jeho rozhodnutí, když se tím podmiňuje možnost pracovat nebo cestovat, je to sviňárna.
Denne zomiera x000 ludi aj bez kovidu. Ze tam bude obcas prekryv s nejakou lehotou po ockovani daneho cloveka absolutne nic neznamena bez dokladneho preskumania priciny smrti.
Když mladý a zdravý jedinec týden po vakcine dostane embolii, jsou řeči typu “to spolu nemusí souviset” vážně legrační.
Asi taky zdravy ten jedinec nebol, ked po vakcine dostal emboliu. Zase miliony ludi nedostalo nic. Legislativa je dalsia vec, oni to schvaluju len na zaklade dat, ktore doda vyrobca vakciny. Uz aj Sputnik bude vraj za chvilu registrovany a ako sa kazdy bal, ze sa nemoze ockovat, lebo nebol schvaleny. Pritom ta ista vakcina bude. Rovnako neockuju deti, lebo to nie je schvalene, je z toho hysteria a zrazu to schvalia a budeme v pohode ockovat.
Každý? Já patřím do té rizikové skupiny na embolii a ani nikdo v mém okolí z této skupiny embolii nedostal. To jsou zase kecy.
Každý ? Kde jsem použil slovo “každý”?
Za normálních okolnosti by trval proces schvalování vakcíny mnohem déle. Někdo vyhodnotil poměr rizik👋přínos jako výhodný a přívěs zkrátil. Já nikomu nebráním, aby tomu uvěřil. Ale mělo by to být dobrovolné.
Pozor - bavíme se pořád o okamžitých nebo téměř okamžitých reakcích na vakcínu. Ale spousta léků, které byly velmi populární, skončily za par let jako zakázané kvůli dlouhodobým vedlejším účinkům😞
Za normálních okolnosti by trval proces schvalování vakcíny mnohem déle. Někdo vyhodnotil poměr rizik👋přínos jako výhodný a přívěs zkrátil. Já nikomu nebráním, aby tomu uvěřil. Ale mělo by to být dobrovolné.
Pozor - bavíme se pořád o okamžitých nebo téměř okamžitých reakcích na vakcínu. Ale spousta léků, které byly velmi populární, skončily za par let jako zakázané kvůli dlouhodobým vedlejším účinkům😞
FMach
Elektro kola a koloběžky je riziko hlavně pro ty co je používají a pak ty co se jejich chováním dostanou do problémů. Jelikož řidiči jsou svázáni zákonem a ti druzí ničím v podstatě a tak je to na zákonodárcích jak to zařídí, pokud to udělají jako s 1,5 m vzdáleností, pak raději nic nedělejte politici. Podotýkám, že tato invaze je zvládnutelná, ale ta migrační plná muslimů je sebevražda Evropských národů.
Beefcake
Podobnost s tu debatujucimi je cisto nahodna 😊
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
Autori ako vzdy celkom trafili pointu.
A tu je cely diel.
https😐/www.southparkstudios.com/…s-season-22-ep-5
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
Autori ako vzdy celkom trafili pointu.
A tu je cely diel.
https😐/www.southparkstudios.com/…s-season-22-ep-5
Anonym
zato největší hrůza sou el. skůtry a BeRider . ***i se vždycky na semaforu narvou dopředu před auta, maj raketovej odpich, ale prvních 8 metrů a konec, pak to musím objíždět a přejíždět, žijou v těžký iluzi že má každej tříválec a už je nedohoní , ale já s HEMI s prstem v nose a akorát mě to omezuje, blokuje, navíc ten *** ví, že si ho předjel a na dalších světlech se zas narve před tebe a ještě to předjíždí z pruhu do pruhu bez blinkrů, taky sem tuhle jednoho řádně vytroubil....
hele to má Praha fakt jinak a ty světla tam vůbec nefungujou? Brno nebo Zlín, vůbec nemá smysl jet jinak, než padesát, naopak, když tak jedeš, naprosto plynulý provoz... no to bych musel být asi úplná jitrnice abych jel osmdesát a pak stál na světlech a čekal abych zase vypálil a zase stál...
Asi takhle, sou jisté úseky kde je to na druhé světla dost daleko, je to do kopce a když tomu naložíš, většinou stihneš zelenou na další křižovatce 😄 😄
A když nestihneš, minimálně levým co pak dál je jen odbočovací do leva dokážu předjet klidně 5-6 aut a aspon se na těch dalších světlech zařadit před ně.
Když to takhle uděláš na víc křižovatkách, dostneš se před 30 aut a když to občas vezmeš levým co přechází pak do autobusového, vyhrazeného pruhu, ale lidi se řadí už 200-300 metrů před tím, než ten autobusák začíná, tak se taky zadaří předjet klidně 60 aut za trasu domů 😄 😄 😄
A to už je znát na čase
A když nestihneš, minimálně levým co pak dál je jen odbočovací do leva dokážu předjet klidně 5-6 aut a aspon se na těch dalších světlech zařadit před ně.
Když to takhle uděláš na víc křižovatkách, dostneš se před 30 aut a když to občas vezmeš levým co přechází pak do autobusového, vyhrazeného pruhu, ale lidi se řadí už 200-300 metrů před tím, než ten autobusák začíná, tak se taky zadaří předjet klidně 60 aut za trasu domů 😄 😄 😄
A to už je znát na čase
po hlavnej ceste to asi funguje, ale aj u nas mame semafory, kde treba vyrazit naplno, aby sa dalsi stihol. alebo ist len pomaly, lebo sa aj tak bude cakat 😄
Tak předpoklad, ze to bude fungovat komplexně v celém městě je samozřejmě nesmyslný. Ale dlouhodobě mi spíše dává smysl to dodržovat.
Zriedka sa to podarí, ale tentoraz súhlas. Stáva sa to práve tak ako píšeš. S tým, že aj tým trojvalcom "rýchlici" na skútroch často prekážajú. S tým ale nespravíš nič. Chce to len trpezlivosť a ubrať trochu plyn. To je skrátka mesto.
Jo, souhlas, jako motorový skutrista je taky nemohu vystát, nemají zkušenosti a cpou se a klickuji, ale chybí jim výkon na takové manévry, i blbá 50tka jim ujede a každéj větší skútr a motorka je zadupe do země a i přesto se neupejpaji dojet k tobě na tom semaforu kde stojíš první a ještě se před tebe nacpou... Zadnej raketove odpich nemaj, mockrát sem s nima závodil Drag Race a na obyčejnou 125ccm ztratí po metrů a půl, za 10 metrů je rozdíl asi 3 aut.
Beefcake
Som cakal na kruhaci a daval som vlavo prednost autu, co po nom islo. A krasne som videl, ako sa mu tam z vonkajsieho pruhu kruhacu, poza oddelujuci ostrovcek(!) nadrbal kolobezkar.
a preto treba zakazat kolobezky? ale ked policajti meraju len rychlost, ine ich nezaujima 😄
A to je zase co za dedukciu? Viem, nema ani jeden isofix, ziadny kufor, ani rucnu brzdu, ale i tak by som ich nezakazoval.
To bola len ukazka aktualneho prasactva.
To bola len ukazka aktualneho prasactva.
Zaplatpanbuh, za volantem aut jsou vždycky ti slušní😊
Nie su ti uz som to pisal vyssie. Lenze tu ten magor zase raz ohrozil seba a pruser by spravil tomu vodicovi. Co tam mas dalej ?
Bohužel nejsou. Ale kolikrát jsi viděl auto se propletat mezi chodci na chodníku? Když měl červenou tak přejel na chodník a vzal to po přechodu? Místo silnice jel po souběžné cyklostezce? Nebo jedou 2 auta soubezne vedle sebe po dvouproudé silnici a povídají si z okna? A výčtem bych mohl pokračovat.
já už mám asi roky a víc tolerance. a když přede mnou jede cyklista, chvíli počkám, než je v protisměru opravdu volno. nestojí mi to za to, aby mi spadl pod kola. když jedou dva, počkám víceméně stejně, odstup 1,5 metru jsem nejspíš dodržoval ještě dávno předtím, než o tom někdo mluvil.
viděls někdy přecházet třeba romské spoluobčany přes přechod? schválně to dělají tak, aby zdrželi co nejvíc aut. no mám se rozčilovat a udělat jim radost?
viděls někdy přecházet třeba romské spoluobčany přes přechod? schválně to dělají tak, aby zdrželi co nejvíc aut. no mám se rozčilovat a udělat jim radost?
Ja ten 1.5m od krajnice tak dodržuji cca od autoškoly. Kdyz nejede cyklista u krajnice, jeho problém. Nemám problém počkat a nemám problém cyklistovi dát i víc, když vidím že i on se snaží. Někdy predjizdim jako by to bylo auto, celým levym pruhem. Ale těm arogantním ignorantům nic nedávám. Stejne tak když vidím, že za mnou pospicha auto, ale drží si vzdálenost, ukážu mu, klidně i zpomalim a sunu se na kraj. Kdyz se prizene a nalepit se mi na nárazník, zůstanu kde jsem a na tempomat ještě hodím o 10km min klidně.
Já na silnici nikoho nevychovávám. Ani auta, ani kola, ani koloběžky. Ani malým odstupem, ani ostřikovači, ani klaksonem, ani tempomatem nebo brzdovými světly.
Ja taky nevychovavam, ale dávám si prostor pro řešení jeho chyby. Kdyz bych vychovával, tak vybrzduju jako Roman.
Mě je fuk, jak jedou ostatní, ale pak nemusím brát ohled na ně, kdyz nedávají ohled na mne. To je vychovávají?
Mě je fuk, jak jedou ostatní, ale pak nemusím brát ohled na ně, kdyz nedávají ohled na mne. To je vychovávají?
Zvonik54
Co mám dělat jako řidič automobilu, když cyklista či koloběžkář mě svou pomalou jízdou úmyslně zbytečně zdržuje a má z toho legraci?
Kuba77
Takže na normálním kole cyklisti můžou jet klidně i přes 35 km/h, ale na ekole nebo ekoloběžce je to špatně a nesmí se to? Jaká v tom je logika? Na cyklostezce při jízdě na ekoloběžce 25-27 km/h kolem mě proletí cyklista na silničním kole a za chvíli zmizí v dáli... a řekl bych, že právě nejvíc tihle pak porušují předpisy ve městě, ignorují červené na semaforech, ale nikdo je omezovat nebude.
Naopak na (raději jen nesdílených) ekoloběžkách (a asi i ekolech) by se někdy hodila max. rychlost aspoň 30 km/h, možná i 35, třeba v užších úsecích silnic, kde auta dotyčného těžko předjedou, tak je těch 25 km/h zbytečná brzda provozu pro všechny okolo a vede to pak akorát k agresivnímu předjíždění aut s malým rozestupem, jakmile je to aspoň trochu možné. Samozřejmě pokud je dostatečně kvalitní vozovka a zkušený jezdec, na některých cestách se nedá jet ani víc než 20-22 km/h, prostě je nutné umět přizpůsobit jízdu okolnostem a nesouvisí to s omezením max. rychlosti.
Auta a motorky se taky neprodávají s omezovačem na 130 km/h s argumentem, že víc se stejně ani na dálnicích jet nesmí. Ať se tedy taky stanoví max. rychlost na cestách pro všechny(!) cyklisty a koloběžkáře třeba na 30 km/h, podobně jako je 50 km/h ve městě pro motorová vozidla a ne omezením v SW.
Naopak na (raději jen nesdílených) ekoloběžkách (a asi i ekolech) by se někdy hodila max. rychlost aspoň 30 km/h, možná i 35, třeba v užších úsecích silnic, kde auta dotyčného těžko předjedou, tak je těch 25 km/h zbytečná brzda provozu pro všechny okolo a vede to pak akorát k agresivnímu předjíždění aut s malým rozestupem, jakmile je to aspoň trochu možné. Samozřejmě pokud je dostatečně kvalitní vozovka a zkušený jezdec, na některých cestách se nedá jet ani víc než 20-22 km/h, prostě je nutné umět přizpůsobit jízdu okolnostem a nesouvisí to s omezením max. rychlosti.
Auta a motorky se taky neprodávají s omezovačem na 130 km/h s argumentem, že víc se stejně ani na dálnicích jet nesmí. Ať se tedy taky stanoví max. rychlost na cestách pro všechny(!) cyklisty a koloběžkáře třeba na 30 km/h, podobně jako je 50 km/h ve městě pro motorová vozidla a ne omezením v SW.
Přesněji, ono to legální elektrokolo nemá žádný omezovač, jen odpojuje cca v 25 km/h přípomoc elektromotoru. Šlapat do pedálů, jako na běžném kole, můžeš klidně dál a jet třeba 70 km/h, když na to máš fyzičku.
To vypínání přípomoci v této rychlosti je z důvodu bezpečnosti. Prý. Vysvětluje se to tak, že takové kolo (nad 25) spadá potom již do jiné kategorie - motorových vozidel - a bez ŘP by se na něm nemělo jezdit. Je dostupné všem, i třeba stařečkům bez zkušeností a snadné dosažení vysoké rychlosti by pro ně mohl být problém.
Že na normálním kole lze docílit vyšší rychlost než 25 km/h je pravda, ale jaksi to předpokládá alespoň trochu trénovaného jedince, který na kole zkušenosti s provozem nějaké má a rozhodně na něm nesedí poprvé, jako ten stařeček nebo třeba i člověk v produktivním věku, ambiciózní, ale líný, takže elektrokolo bude jeho možná i první kolo jen proto, že je to moderní a snadné. A hurá, hned z prodejny 70 km/h, když s bídou udrží rovnováhu, no nevím.....
Koloběžka ve vysoké rychlosti není úplný ideál jízdních vlastností (ono ostatně ani v těch legálních rychlostech), zvláště když se objeví nějaký fail na vozovce, brzdy, resp jejich účinnost mizerná, schopnosti a možnosti vyhýbacího manévru ve vyšší rychlosti se započítáním reakční doby značně omezené a přejet nerovnost nebo díru na férovku asi doporučit nelze. Rovně po hladkém by to uměl každý, ale zastavit to efektivně prostě nelze už z vlastní koncepce té koloběžky s jezdcem a malinkatými kolečky (např. při nenadálém vběhnutí dítěte, psa a pod.). Proto i zde to omezení rychlost je, myslím, na místě.
Jako řidiči auta mi cyklisté a koloběžkáři - ať již legální nebo i nelegální - nevadí, pokud nedělají v provozu 3,14čoviny a je docela fajn, když nejsou oblečení celí do černé nebo šedé a když za tmy mají světýlko.
To vypínání přípomoci v této rychlosti je z důvodu bezpečnosti. Prý. Vysvětluje se to tak, že takové kolo (nad 25) spadá potom již do jiné kategorie - motorových vozidel - a bez ŘP by se na něm nemělo jezdit. Je dostupné všem, i třeba stařečkům bez zkušeností a snadné dosažení vysoké rychlosti by pro ně mohl být problém.
Že na normálním kole lze docílit vyšší rychlost než 25 km/h je pravda, ale jaksi to předpokládá alespoň trochu trénovaného jedince, který na kole zkušenosti s provozem nějaké má a rozhodně na něm nesedí poprvé, jako ten stařeček nebo třeba i člověk v produktivním věku, ambiciózní, ale líný, takže elektrokolo bude jeho možná i první kolo jen proto, že je to moderní a snadné. A hurá, hned z prodejny 70 km/h, když s bídou udrží rovnováhu, no nevím.....
Koloběžka ve vysoké rychlosti není úplný ideál jízdních vlastností (ono ostatně ani v těch legálních rychlostech), zvláště když se objeví nějaký fail na vozovce, brzdy, resp jejich účinnost mizerná, schopnosti a možnosti vyhýbacího manévru ve vyšší rychlosti se započítáním reakční doby značně omezené a přejet nerovnost nebo díru na férovku asi doporučit nelze. Rovně po hladkém by to uměl každý, ale zastavit to efektivně prostě nelze už z vlastní koncepce té koloběžky s jezdcem a malinkatými kolečky (např. při nenadálém vběhnutí dítěte, psa a pod.). Proto i zde to omezení rychlost je, myslím, na místě.
Jako řidiči auta mi cyklisté a koloběžkáři - ať již legální nebo i nelegální - nevadí, pokud nedělají v provozu 3,14čoviny a je docela fajn, když nejsou oblečení celí do černé nebo šedé a když za tmy mají světýlko.
"rozhodně na něm nesedí poprvé, jako ten stařeček nebo třeba i člověk v produktivním věku, ambiciózní, ale líný, takže elektrokolo bude jeho možná i první kolo jen proto, že je to moderní a snadné."
Ale časem třeba ten člověk v produktivním věku nabere zkušenosti a pak ten argument o bezpečnosti padá. Na normálním kole kdo jezdí víc než 25 km/h trénovaný sice je, ale často bezohledný a myslící si, že má všude přednost.
U koloběžek mně tedy účinnost brzd mizerná nepřijde, i obyčejné Xiaomi mají solidní brzdu. A je to o zkušenostech, kdo jezdí pravidelně svých pár vybraných tras po městě a blízkém okolí, tak už ví, kde jet pomaleji a obezřetně (ať už kvůli možnému vběhnutí někoho nebo kvůli nekvalitní cestě atd.) a kde se to dá v pohodě rozjet (a max. rychlost dle zákona je tam zbytečně omezující), protože je tam solidní hladká silnice bez jakýchkoli záludností (děr, zvlnění apod.) a ani tam není výskyt lidí... některé ulice jsou úplně prázdné, ne každý jezdí pořád v přeplněném centru. Jinak ani stabilita není tak strašná, chce to jezdit s mírně pokrčenými nohami a hned je stabilita při přejíždění nerovností lepší. A zrovna takové silniční kolo s těmi tenkými pneu nevypadá příliš stabilně, přesto se u něj rychlost/bezpečnost neřeší...
Ale časem třeba ten člověk v produktivním věku nabere zkušenosti a pak ten argument o bezpečnosti padá. Na normálním kole kdo jezdí víc než 25 km/h trénovaný sice je, ale často bezohledný a myslící si, že má všude přednost.
U koloběžek mně tedy účinnost brzd mizerná nepřijde, i obyčejné Xiaomi mají solidní brzdu. A je to o zkušenostech, kdo jezdí pravidelně svých pár vybraných tras po městě a blízkém okolí, tak už ví, kde jet pomaleji a obezřetně (ať už kvůli možnému vběhnutí někoho nebo kvůli nekvalitní cestě atd.) a kde se to dá v pohodě rozjet (a max. rychlost dle zákona je tam zbytečně omezující), protože je tam solidní hladká silnice bez jakýchkoli záludností (děr, zvlnění apod.) a ani tam není výskyt lidí... některé ulice jsou úplně prázdné, ne každý jezdí pořád v přeplněném centru. Jinak ani stabilita není tak strašná, chce to jezdit s mírně pokrčenými nohami a hned je stabilita při přejíždění nerovností lepší. A zrovna takové silniční kolo s těmi tenkými pneu nevypadá příliš stabilně, přesto se u něj rychlost/bezpečnost neřeší...
O stabilite sa nerozpisuj, ako čítam tvoju poznámku o stabilite kolobežiek a cestného bicykla s tenkými kolesami, evidentne nevieš o nej nič.
Jen mám najeto několik tisíc km na ekoloběžce s 8,5" koly bez odpružení, tak vím jaká je či není její stabilita. Kolo mám raději horské.
Stalo se mi takhle, že stojíme na křižovatce na odbočení doleva na červené. Skočí zelená, rozjíždime se, jako první v řadě si kontroluji zda chodci mají červenou ( stojí u přechodu) a žádný blbec nejede proti na červenou. Najednou se po chodníku prizene na el.kolobezce cyklista bez ohledu na červené a chce projet těsně před námi. Rychle mu dochází, že to nemá šanci stihnout, kdyz se auta už rozjela, tak zastavi prudce na obrubníku, prelitne přes řídítka a rozplacne se na silnici. Bohužel jsme si ho vsimnul vcas a zastavil cca 20cm před jeho hlavou. Stačilo, kdyz by na druhé straně přechodu stala maminka s malým dítětem, nebo někde houkala sanitka a tím musel sledovat jinou situaci, tento nejtypictejsi uživatel kola/koloběžky v Praze by tu již nebyl.
Z velké většiny podobných příběhů vždy někdo udělal chybu, resp. porušil předpis. Ať ten či onen.
Já považuji za největší potřebu upravit předpisy tak, aby vyhovovaly současným podmínkám, byly účinné, co nejjednodušší a byly také snadno kontrolovatelné a kontrolovány.
Výčtem příběhů, sorry, nic ve zlém, se nikam moc neposuneme a to ani zde v diskuzi.
Kameru jsem mel v každém aute tak, ze jsem o ní nevěděl.