Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD – To dobré zůstává

137 komentářů

Othello
Za mě je super když auto dobře jede a umí to dělat potichu
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mig_35
Priplatim 10-15% a mám 540i. Ani se nedivím, že jsem to auto ještě nepotkal, jinak než jako služební auto dealera…
RapNotDie
Já právě několik stingeru potkávám po Prostějově celkem částo. I dost jich bývá na tuning srazu vyškov.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
U nas mame jeden bordovy stinger.... a obcas ho vidim aj za nasim sidliskom ako je rucna autoumyvarka... uz parkrat som ho videl ako odtial vychadzal ked chodim z prace a pripajal sa na hlavnu.... ale tak keby som mal stingera tak asi tiez kazdy tyzden frcim na umyvarku a lestim ho... da sa to chapat .... v mojom pripade mne tam staci skocit 2 krat rocne 8-s ... niekedy aj to je vela
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Alfonz666
"Priplatim 10-15%" a nebo taky třeba milion "a mám 540i"
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mig_35
A u Kia nemají priplatkovou výbavu?
Alfonz666
Když si odmyslis střešní okno a lepší kůži, tak vlastně ani ne. Je to fullka
Mig_35
Dobře. Dejme tomu, že bych chtěl skutečně šestiválcovou Kiu.
Problémy: je to ošklivé. Druhý problém: je to drahé - dejme tomu 1,2M základ by tomu slušel víc. Za třetí: nemohli zachovat zadokolku? Za čtvrté: mohlo to být kupé, ale to už bych chtěli asi moc...
dr.Remorey
základ 1,2 má pomalu kdejakej vergl ze skupiny vw. se ctyrvalcem a bakelitem místo palubky. To přece nechceš srovnávat. ta kia je proti tomu exkluzivní prémiový zboží.
Mig_35
Anebo M240i.
Edit: stala v době uvedeni tolik, dnes je to víc.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
U nas vidim jeden bordovy stinger priamo na sidlisku ... ale je fakt ze povedzme arteon v podobnej cene je o inom... tych v okoli vidim hned niekolko... pripadne nejake X3ky X5 a pod .... ale stinger je o tom ze ho proste musis chciet... podobne ako aj nejaky forester alebo camry ci lexusy .... nie je to teda nejaka masovka.. je to masinka pre znalcov ktori presne taketo nieco chcu.... mne sa stinger paci.... ale otvorene priznavam ze u mna by vyhral arteon shootingbrake s 2.0tsi .... ak by som si mohol vybrat... kazdopadne som rad ze v eu stinger mame... zvlast po skonceni optimy je to defakto jedina 4 dverova sportovo-rodinna "limuzina" od kie v eu ( v amerike pritom maju este aj optimu aj cadenzu )
Avatar - xxc
xxc
Ved za rovnake peniaze je ev6, je to tiche, podobne vykonne, setrnejsie k zivotnemu prostrediu. Fakt by ma zaujimal dovod kupovat stinger. Rychle cesty do Ruska?
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Tak ten Stinger do toho Ruska narozdíl od EV6 dojed... 😒]
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
EV6 setrnejsi? Zadnej elektrovrak neni setrnejsi, jen se ta okologicka devastace deje tisice km od vasich oken, to je vse a spousta zlodeju si na tom masti kapsu..
Avatar - xxc
xxc
vraj to ekologickejsie je, dokonca aj lacnejsie a podla mna lepsie
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
Levnejsi? Ano, po zapocteni dotaci a odectu ano, ale jen do doby dokud se bude vybirat vypalne za nenahraditelne motory...
Avatar - Emel
Emel
Když jsem Stingera poptával (krátce po představení), tak byla s dealerem řeč jen o slevách v řádu jednotek procent. Pokud to tak zůstalo, tak ta ceníková cena vypadá líp, než jak to pak reálně je.
Avatar - fOE
fOE
Stejny stav platil pred rokem a znovu i pred par mesici.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
540i stojí o 20% víc v holobytu...
Mig_35
Bral jsem Stingera jako konkurenci pětky. Zdál se mi větší. Podle cm je to spis trojka.
Dívám se na základní cenu. Jestli mi někdo řekne, musíš zaplatit 1,6 ale budeš tam mít spoustu výbavy (o kterou nestojím) je mi fuk. Klidně budu mít auto bez výbavy, v aute me zajímá motor a podvozek.
Edit - u trojky je problem v tom, ze šestiválec musíš mít eM, v petce si ten motor můžeš dat do obyčejného auta
Avatar - Ozzman
Ozzman
M340i není Mko, ale jen vrcholná verze torjky ne? M3 má ještě o 100k víc.
Mig_35
Je to Mko. Existuje 540i, ale jen M340i a M440i. Proti běžnému 40i mají vyšší výkon. Ano, není to čisté M3/4. Ale ani bezne 40i.
Avatar - Dinar
Dinar
Stinger je rozměrově mezi 3er a 5er, uvnitř prostorem spíš k 3er, stejně jako kufrem. Každopádně podobně vybavená pětka bude o půl mega dražší.
Zajímavý je spíš rozdíl v dynamice, i akt. mildhybrid 540i je citelně rychlejší a umí to i s výrazně nižší spotřebou.
Za těch výše zmiňovaných 1,2 je to ale dobrá nabídka, stejně jako podobně přehlížené auto infi Q70 V6, v D se dá ještě najít i nějaká skladovka, a za milion.
ptr078
Neviem ako teraz, ale dva roky do zadu v kosiciach u valasa boli na stingera vyrazne zlavy.
Avatar - Anonym
Anonym
Připlatím si 100 tis a mam 500 HP V8 vid
https😐/www.sauto.cz/…charger/19005741
traveldrive
Autu by slušala slušnejšia cena. S pálkou "už od" 57500,-€ neviem koľko zákazníkov nájde. U nás pravdepodobne tak ako doteraz minimum. Dobre, trojliter, šesťvalec, zadokolka, ale na cenu vysoko cez 50 litrov treba zvučnejšie meno ako KIA, nech je akokoľvek dobrá.
Alfonz666
je to 4x4
Mig_35
Hele co to má a nemá - abych koupil nepremiovy sedan za prémiové peníze - to bych pochopil ještě třeba u Alfy, ale ne u korejce..:
Alfonz666
Hele, psal zadokolka, píšu ze je to 4x4. Kup si co chceš
Avatar - Katikakus
Katikakus
4x4. Poposedni si
Avatar - Ozzman
Ozzman
A minule ti nevadilo Subaru s premiovou cenu 750 tisíc a premiovou akceleraci....
Mig_35
Pisu někde, ze mi Stinger vadi? Pisu, ze má hodně sebevědomou cenu a to se odráží v mizernych prodejích…
Stinger má velmi podobnou cenovku jako M340i, X1 s motorem 16d stoji o 250 tisíc víc a nemá čtyřkolku… takže to moc premiova cena není
traveldrive
Máš pravdu, to mi ušlo. Vždy som toto auto vnímal ako zadokolku v mori predokoliek. Ale štvorkolka už nemá taký švih.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Viem o vystavnom kuse zo salónu čo sa predal nakoniec za nejakých 38 tisíc € zhruba takto pred rokom. Tiež GT v plnej poľnej. V takých cenách by ich predali ďaleko viac.
traveldrive
To rozhodne. Do ceny skrátka zahrnuli imidž, ktorý ešte značka nemá.
Avatar - Emel
Emel
"..případně napříč inzeráty vyhledat ojetého zadokolkového Stingera"? Já měl za to, že RWD V6 sice byla, ale ne... v ČR určitě ne, a nějak jsem myslel, že ani v Evropě...

Jinak - to dobré zůstává je fajn titulek, sice mě Stinger před lety úplně nenadchnul (spíš po té praktické stránce), ale konkurence spíše mizí než aby se objevovala, takže Stinger za 1,5 je asi lepší nabídka, než když se objevil.
Avatar - Katikakus
Katikakus
..se člověk sveze a zařve jediné..."Shut up and take my money...

Za ty peníze parádní kára...
Avatar - fOE
fOE
Cena vypada fajn (i kdyz nechapu proc sem nekdo vtahnul 5er, stinger je rozhodne bliz trojce, A5 atd nez vyssi stredni), ale jen na prvni dobrou.
Neochota dat slevu, plus o dost horsi zustatkova cena a nakonec i ta vyssi spotreba nez za co umi jezdit treba M340i udela z auta, ktere je v ceniku o 10-20tis E niz nez vybavena M340i auto, ktere nakonec majitele stoji vic. Leasingovky si tohle vedi spocitat, za kolik koupi, za kolik prodaj a co to sezere... a nakonec ten lakavej stingr po 4 letech vychazel v celkovych nakladech o 2-6tis E hur, nez M340i (zalezelo na parametrech leasingu, ale do minusu to bylo myslim vzdy).

No a takova cena vs. auto bez historie se znackem na kapote Kia? Jen pro tvrde fanouskovske jadro a dealery co z toho chtej mit nejdriv peknou prodejnovou dekoraci, a nekdy v budoucnu pekneho nejeteho vetetana. 😄
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Když pomineme poměr "síla značky"/cena, tak největší problém toho auta je imho design. 150 fejkových průduchů + zadní světla ala Mazda 626 z roku 1991 je prazvláštní kombinace. Absolutně netuším , kdo by zde měl být cílovka. Pošuci bažící po velkém výkonu za málo peněz půjdou do nějaké ameriky, normální lidi radši přihodí (a nebo sleví) a půjdou do prémie. Zákazníka této Kie za 1,5 mil bych teda fakt rád viděl.
Avatar - caliban
caliban
To auto má vše co by mělo mít, jen to nemá znak Audi/BMW/MB a pro tuto cílovou skupinu je KIA sprostá nadávka.
Pošuk si za tyhle prachy koupí třeba Dodge Charger, za kterým se otočí každý a na nic si nehraje.
webpaja
"Dodge Charger, za kterým se otočí každý a na nic si nehraje"...Charger si na nic nehraje nebo někdo kdo ho vlastní, ale kladem je, že se otočí každý?
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně že se otočí každý, protože to není tuctovka co potkáš na každým rohu jako Baktelitowe Motorowe Wozidlo 😄 😄 😄

Navíc za cenu lépe vybavené tuctovky je u Chargeru V8 😄 A tam už si otočí i za tím zvukem
Avatar - fOE
fOE
Za kolotoci se taky otoci kazdy, i po zvuku. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hlavně já se za takovou Amerikou rád otočím, ale drtivá většina jich jezdí v kolotocarkse, tedy po americku redneck edici s pruhy, barevnými koly a jinými hustokrutymi doplňky. To jim na vážnosti moc nepřidá.

Mne by stinger jako Daily car asi přišel lepší, než ta Amerika. Čekám že pro nezájem spadnou ceny ojetin, pak bych ozelel i kombík 😁 Ale zatím moc na ceně. Nepadaji..
Avatar - Anonym
Anonym
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…

Někteří sou hrdí na to že jsou redneci, ono k k americe patří 😄 😄

Až budeš chtít jezdit ve fraku, kup si Rolls https😐/www.sauto.cz/…ostatni/17900304
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo já vím.... Taky potkávám staré oktafky TDI se samolepkami Ortel a SPD...
Avatar - Tielman
Tielman
Jo, v Čestlicích u hypermarketu, když si jdou pro PribiNácek...
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, tak se běž svézt na Matějskou ke Kočkovi, wo*e 😄 😄 😄

A nezapomen vyrazit na vejltem s tříválcem 1,0 HTP 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Radost s jízdy jak cyp. Nebo chodíš pěšky, jako černo-zeleno-rudý bolševici?
https😐/ibb.c👋j33WBWS
Tom Pro
Chapu ze si blazen do amerik, ale v případě posměšků bakelitove vozidlo ve srovnani BMW vs Dodge, vychazi amerika hodně špatně co se týká kvality zpracovani. Jdes se podivat na noveho challengera a prodejce ti řekne, kdyz strkas prst do mezery predni kapoty, že to je amerika. Svět se točí dál i bez nás...
Avatar - Anonym
Anonym
Kolik stojí 500 HP BMW 5kový řady?

Znovu opakuju že Dodge není prémie, Dodge je ekvivalent Peugoetu, Renaultu, Fordu, Oplu v Evropě. Že tyhle značky už taková auta nedělaj není můj problém.

Dodge je dělá.

amerika inteiréry umí, ale za trošku jiný cenovky
https😐/www.sauto.cz/…calade/151548381
https😐/www.sauto.cz/…viator/150329175

Když chceš prémiový americký sedan co má výkon, tak Cadillac CT5-V Blackwing s 6,2 V8, ale jaksi nestojí 1,5 míče...
https😐/gmauthority.com/…s-and-materials/
jean192
No zrovna ten Escalade vyzerá jak ruský kolotoč krížený s pohrebákom. Niggas a oligarchovia musia chrochtať blahem. Dúfam, že nechýbajú lichobežníčky na poťahoch sedačiek... Áááá sú tam. Takže nigga kchár f plnce voe!
Avatar - Anonym
Anonym
Navíc pro fanatické evropské milovníky forklády - můžeš to mít i s fofrkládou, kdo to dneska má 😊
668 HP s forklackem https😐/www.youtube.com/watch?…

😄 😄 :yes: :yes:
Tom Pro
Ale tohle je test o vozidle KIA.
Avatar - Anonym
Anonym
Mě interiér Chargeru neuráží, navíc musíme vzít v potaz, že je to 13 let starý interiér, jen mírně modernizovaný,palubka a dveřní výplně atd sou stejný jako na prototypech z roku 2009 a jako na sériovce z roku 2011

Já sem si Charger aspon vylepšil sedačkami a madly dveří a loketkou z 300C Luxury Series/Thema Executive, bo nemam rád černý interiéry. (nappa od italské Poltrona Frau s vyhříváním a ventilací)
https😐/img4.auto.cz/…f3262704a7a2.jpg
https😐/img4.auto.cz/…f32627f2faf5.jpg
https😐/img4.auto.cz/…f326289afe4f.jpg

A jde to i bez kolotořářských pruhů
https😐/img4.auto.cz/…0674caae19c2.jpg
Avatar - Anonym
Anonym
Proti Stingeru nic nemam, ta cena nic moc akorát.

Jinak je dobře, že pořád existují sedany s V6 :yes: :yes: :yes:
Mig_35
Osobně jsem zvedav, jestli se dočkáme R6 RWD od Mazdy…
Bigfin Bigfin
Ty vaše fejkové "průduchy" jsou tam naznačené 4 (běžná design praxe i u "extra prémiovek") a ostatní jsou plně funkční. Albert Biermann odešel z Mnichova po 30i letech makat na tomto modelu kvůli upadající kvalitě v DE v důsledku tlaku na cenu. Kia se k vývoji tohoto modelu postavila tak, jak si dnes v důsledku nucených úspor v DE nedokáží už ani představit. Mimochodem design (hovořím o facelift verzi) je na tom tak, že kdyby odborník vaší kategorie viděl naživo tento model např. v černé metle s logem bmw, ani nezapochybuje. Pro technické upřesnění se jedná o 4x4 s předností zadku, kde má facelift ještě diferenciál.
DonLabuznik
Musím říct, že to auto vypadá za tu cenu vážně dost dobře. Ne že bych tolik peněz měl jen tak volných na účtě, ale s malou půjčkou by to nebyl problém. Na https😐/www.duofinance.cz/…ver-nebo-leasing jsem si o tom už něco přečetl a myslím, že leasing by to vyřešil naprosto dokonale ! 😊 Zítra zajdu zkusit auto projet a uvidíme 😊
Othello
Auto bych v dnešní době určitě nepořizoval přes leasing a kdyby přece, v žádném případě ne u duo finance
webpaja
Aaaa je to tu zpátky, reklamní agent s teplou vodou. Příště bude reklama na špr.cky?
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Kdo by si před dvaceti lety pomyslel, že Korejské auto dokáže zválcovat veškerou Evropskou neprémiovou konkurenci. Ano, samozřejmě že ne prodeji, ale provedením.
Nikdo z Evropských automobilek nedokáže nabídnout nic, co by se Stingeru byť jen vzdáleně přibližovalo.
Což je podle mě hodně smutná vizitka Evropského automotive...
Mig_35
Nerozumím. Alfa je prémie, nebo není? Giulia je zadokolka taky…
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Stinger je ctyrkolka, Alfa ma Sestivalec jen ve ctyrlistku…
Mig_35
Aha, takže už to není ani zadokolka. Ano, čtyřkolku se šestiválcem nikdo z neprémiových výrobců nenabízí. Někdo nabízí osmiválec ale s dvěma dveřma /Ford/, někdo nabízí šestiválec ve vrcholné verzi /Alfa/, pak je tu ještě Lexus, který někdo považuje za prémii a jiný zase tak moc ne...
Ano, časy, kdy byl šestiválec v Opelu a Renaultu už jsou pryč.
Avatar - Anonym
Anonym
zbývá už jen amerika s V6 duem 300C/Charger vid 😄 😄 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Proti těmto dvěma amerikám je stinger prémie, zpracováním, projevem.
Avatar - Anonym
Anonym
Taky jsou a půl mega levnější 😄 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Ani náhodou, všechny ty sedany s V6 kolem 1,5 mil., posledně jsi tu dával odkaz na nějakou dovoz. firmu, tak jsem si to prošel. 😉
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nie GT verzie sú štandardne RWD a AWD len niekde za príplatok. Porovnanie s Alfou celkom sedí, Stinger má ten 6 valec tiež len vo vrcholnej najdrahšej verzii.
Mig_35
v konfiguratoru je jen 4x4...
Avatar - Emel
Emel
U vás?
U nás myslím RWD šestiválec nikdy nebyl.
Avatar - wakantanka
wakantanka
No veď píšem, že vrchol je len V6 a AWD. U 2,0 T a 2,2 CRDi bol štandard RWD a dalo sa priplatiť za AWD, ale môžem sa mýliť.
Avatar - Anonym
Anonym
krom amerik a předražené německé prémie. Díky za takováto auta :yes: :yes: :yes:
Tom Pro
Ze se vzdy pod Stingerem strhne mela, že cokoli jineho je lepší? Jel v tom někdo? Já když ho pokaždý potkam tak si vzpomenu, jakej bourák to je a dam palec nahoru. Tady se hazi do placu bago 5ka, pak spekulace že radši trojka, a amerika v8. Mel sem od kazdyho doma a vsechny auta maji svoje. Stingera zas nepotkas na kazdym rohu. Kufr ok, prostor i pro rodinu. Amerika je špatná v kvalitě interiéru a slícování dílů, tam si s Kiou jinde. A ne každej chce bago 5 aby vypadal jak doktor a nebo s eMkovyma kolama jak chachar v kšiltovce co jede pochybny ksefty.
Avatar - Anonym
Anonym
Amerika taky už už umí interiéry, akorát Charger není luxusní prémiové auto. To musíš ke Cadillacu a Lincolnu popř sesterké 300C je aspon o trochu kvalitnější vevnitř.

Charger V8 je sportovní sedan, zejména cenově srovnatelný 6,4 V8 Scat Pack
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jezdil si toho stingera i? Málokdo z mudrců zde ano, tak by mne zajímalo, jestli to je fakt o tolik horší, než BMW a nebo ne, skladovky sou za 1.5m to je cena Arteonu s TDI, nepřijde mi, že by byl až tak mimo. Také se rád za takovým zahlédlim, fandím autům, které nejsou ve středu masového zájmu :yes:
Mig_35
Stovka za 5,4? Takhle jezdí většina konkurence s dvoulitrovým čtyřválcem 😞
Alfonz666
ta tvoje zmiňovaná 540i to má za 5,1 takže +-stejně.
adamzprahy
Já bych to nesrovnával. Když už, tak 540i je +14cm a nižší spotřeba, udávaný výkon je nižší než u Stingeru (245kw vs 269kw). Na druhou stranu BMW a MB jsou králové segmentu, takže to že proti nim korejský mainstream dokázal něco postavit si zaslouží respekt. Problém je, že na trhu se na nějaký respekt nehraje. Pokud nemají image, musí to dohnat cenou. Stinger neznám, ale z toho co jsem četl/viděl online, tak na kvality 5er nedosahuje, takže nízké prodeje jsou naprosto logické.
Mig_35
BMW má špičkový šestiválec, KIA má nějaký šestiválec. BMW má špičkový automat ZF, co má KIA? Jaky má pohon všech kol? Proste když dva dělají totéž, nemusí to být totéž😞
Avatar - Anonym
Anonym
Kia má 8 st. automat Hyundai, stejný má Gensis a Equus.

Jinak automat od ZF má i Charger 😄
Mig_35
Ano, stejně jako Rolls nebo Bentley. ZF jsou nejlepší převodovky vůbec.
Avatar - Anonym
Anonym
Měl sem 3 ZF. BMW 650 a Jaguar XJ SV8 a XF-R 3,0 D TT.

bmw a sv8 se 6st automaty a XF s 8st. + sem řídil 2017 300S taky s 8st ZF.

Seštistupně řadily hladce, ale rychlost žádný zázrak, 8st byla už někde jinde i co se týče rychlosti.
Ale všechno má dvě mince, a ta druhá je, že servis stojí raketu a když ti přijde z výroby křivá vana s filtrem, originál ZF, tak to moc prestiže nedodá.

Jinak RR bral do roku 97 3 a 4 st automaty od GM.
A jak si panstvo tehdá chrochtalo a vůbec jim nevadilo, že v tom maj stejnou almaru jako v Cadillacu co stojí 35-40% ceny RR 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Rozdíl půl sekundy u aut se zrychlením 11 a 11,5 s je opravdu nic, u hodnot kolem 5s je půlsekunda rozdíl třídy, ony se ty nůžky s rostoucí rychlostí dál rozevírají.
Nehledě na to, že z hlediska papírového výkonu by stinger měl stíhat ne 540i, ale 340i a tam je to rozdíl několika tříd. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
A za kolik to dává 550i? Umí to taky za 3,8 s ? 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Už to neber, píšeš pak úplně z cesty. Co má stinger vs 540i společného s 550i? 😒]
Alfonz666
Tak reálné tomu taky naměřili 5,05 jak u BMW nevím ale zrychlení kolem těch 5 ti sec je dle mě odpovídající výkonu a váze. Za kolik by to pak měli dávat auta s dvojnásobným výkonem?... a ta 340i je o kolik lehčí? O 300 kilo?
Avatar - Dinar
Dinar
Reálně má akt. stinger dvoustovku kolem 18,5s, to je čas 540i. Není to pomalé, ale 340i je na nějakých 15,5s, to je čas 991 carrery S, jiný svět. A váha 340i je akt. mldhyb. verze max. o 150kg nižší než u stingeru. Nic proti stingeru, jen říkám, že motor R6 bmw je prostě výrazně lepší, také ta auta více stojí.
Avatar - iudex
iudex
Pozrel som to zrýchlenie na YT, najčastejšie to na Autobahne merajú Automann-TV a AutoTop NL a tí namerali dvestovku😒br /> M340i za 16,05s
Stinger za 17,6s (Automann TV), resp. 17,4s (AutoTop NL)
330i za 22,5s
Giulia 2,0 za 22,2s.
Teda 340i je jasne rýchlejšia ako Stinger GT (proste B58 je fenomenálny motor), ale ten rozdiel nie je rozdiel triedy, je to pomerne blízke a tie čísla Stingeru sú stále slušné cifry primerané výkonu. Čísla dvojlitrov jasne ukazujú, kde je rozdiel triedy.
adamzprahy
S tím jak zdražují auta a mizí výkonné motory, tak už ta cenovka Stingeru dneska nevypadá až tak zle...ale na to už je stejně pozdě. Když Stinger přišel tak tu byl Arteon BiTDI nebo silnější 2.0 TSI s reálnou cenovkou olizující milion korun. Jak zde v diskusi zaznělo, tak Kia na Stinger nikdy slevy nedávala. Jasně Arteon nebyl tak výkonný a nebyl stavěn jako RWD, ale pokud někdo chtěl víc než mainstream, ale neměl (nebo nechtěl) na prémii, tak dostal hezké, stále rychlé a větší auto než Stinger a ještě zbylo i na Golfa pro manželku. A kdo chtěl víc tak připlatil a šel rovnou k prémii a nemělo smysl chodit na Stingera. Navíc D3 v té době hodně čarovala ceníkem stejně jako u toho Arteonu. Takže ono by se Kiou asi ani moc neušetřilo. Dnes je situace trochu jiná tím jak je vše výrazně dražší.
Mig_35
Stinger je velikostne přesně mezi trojkou a petkou. Představa, ze udělám auto na podobne bázi jako je prémie, lehce snizim cenu a bude o něho enormní zájem je naivní.
Chápu nadšeni všech fandů Stingera, ale nadšení auto nezaplatí😞
cudzinec111
je to zial tak, bmw-ckar si stingera nekupi a fandové tiez nie, ma to fakt velmi malu cielovku
Avatar - fOE
fOE
Tohle podle me neni o tom jestli nekdo je nebo neni bmwckar. Ja nechci rychle bmw, ja chci rychle auto a podminka je vicevalec. Logicky zacnu vybirat nejdriv u premie, kde je toho nejvic a kde maj tradici, jenze na benzinovy vicevalec od bmw nebo audi nedosahnu cenove, tak zacnu hledat alternativy a narazim na Kiu, ocekavam ale ze bude nalezite levnejsi, i v realu a ne jen na papire. Jenze alespon v mem pripade neni, resp. nebyla. Vychazela stejne nebo vic nez premie a pak tezko hledam duvody proc toho stingra vzit. Nakonec me napada asi jedinej, narozdil od A5 nebo baworaku tohle je raritni auto, i to ma nebo muze mit svou cenu. A na rozdil od premiovek si to nenese zadnou povest nebo stigma.
Jooo kdyz se nekdo dostane na ceny jako padlo nahore, predvadecka nebo skladovka kolem 40k E, pak neni o cem, ja se k tomu ale pri baveni se s prodejcem ani nepriblizil.
adamzprahy
Pak tedy opravdu nevím o co se Kia (alespoň u nás) pokouší...
adamzprahy
Přesně. Fascinující jak Stinger polarizuje diskuse. Přitom jich jezdí tak málo, takže není o čem...
Avatar - Emel
Emel
...a to je ještě poměrně slim-fit vevnitř - jak kufr, tak místo vzadu... pokud si řidič dá sedačku dolů, tak to vzadu s nohama není žádná sláva.
Avatar - iudex
iudex
Neviem, ako na tom bolo priestorovo 4GC, ale podľa tvarov usudzujem, že nie moc lepšie. Nie je úplne fér porovnávať Stinger so súčasnou 3er, priamym konkurentom bolo práve 4Gran Coupé. Ale inak áno, na danú dĺžku to miesto vnútri je také... prémiové. 😉
Avatar - Emel
Emel
Však já to ani nemyslím nějak relativně vůči BMW. Prostě jsem měl Stingera v širším výběru... ale na místě zjistil, že slevy minimální a prostorově to auto rozhodně neodpovídá vnějším rozměrům. Pro mě jako pragmatického kupce to byla konečná (tehdy)... ale pořád je to auto, které v tom širším výběru bylo a asi by tam klidně mohlo být znovu.
Tom Pro
Takze bmw 4 grand coupe.
Avatar - zaplosak
zaplosak
Co příspěvek to blábol - běž už rýt zahradu nebo něco dělat, tady si jen za deb.ila... :-!
Avatar - Beefcake
Beefcake
Opisal si to uplne presne.
fortik
Prodeje stingeru v EU hovoří jasně, není o to auto zájem. Bychaři bohužel pro KIU nejsou reální zákazníci.
Mig_35
Koukám na mobile.de a je tam plno novych skladovek okolo 1,2… takže to nebude tak horký… a poslední nové 440ix GC okolo 1,5… tohle už dává smysl…
Avatar - Anonym
Anonym
Celkem mě ta diskuze přestává bavit, takže trošku reality.
Nejlevnější skladovka BMW 5 je 540 za 2,25 mega, tj o 850 litrů dražší jak Stinger, to je nepatrný rozdíl, že
https😐/www.sauto.cz/…rada-5/149378881

Skladový Stinger je za 1,4
https😐/www.sauto.cz/…stinger/19034374

Ted pecka, ten Stinger s noname V6 má vyšší výkon jak slavné BMW 😊


550ka s 530 hp stojí dokonce 2,8 mega
https😐/www.sauto.cz/…/rada-5/18817788

Za to je Hellcat se 710 HP 😄 😄 😄
https😐/www.sauto.cz/…charger/18757598

A zbyde ti půl mega na benzín 😄 😄

PS: a jestli vám v diskuzi s sportovním sedanu nejde o výkon a jizdní výkony, ale čím je obšitá loketka a jak to žehlí silnici, tak za 3mega je 10 let starej Ghost, ten to i jako 10 let stará kára dá s 5x větší noblesou, není to tuctový bawo co potkáš na každým rohu a materiály sou tam taky někde jinde.
Asi takhle. Navíc je to V12 a taky od BMW. Nebo je za 2 mega 10 let starý Bentley Mulsanne s 6,7 V8. To to zvládá taky líp. (navíc tohle konkrétní má naprosto nádherný interiér)
https😐/www.sauto.cz/…e/ghost/19159124
https😐/carvago.com/…-mulsanne-377-kw
adamzprahy
Mě zas přestává bavit ohýbání faktů od lidí co nikdy nekupovali BMW. To co vidíš na sauto se vykašli. Tvůj link na m550i, kde je neautorizovaný prodejce prezentující jakési konfigurace za ceníkové ceny, je asi jen past na neználky co neví co s penězma. Obecně na sauto jsou nová auta především jen "volavky" a realita je úplně jinde.

Diskuse o 540i výše byla o tom, že za cenu Stingera je možné ji pořídit. Stinger bude mít lepší výbavu. Ale jak sám píšeš, jestli tuhle motorizaci hledá někdo kdo hledá dobré svezení, tak 540i má o 0.6s lepší zrychlení, nižší spotřebu, je větší a snad ve všem je lepším autem. Když dám konfigurátor BMW, dám tam 540i xdrive + M paket, tak je to ceníkově na 1.8M a z toho pokud se budeš snažit si odečti 20% a jsi na ceně Stingeru. Dá se ušetřit ještě na RWD verzi. Kolik peněz máš, tolik si vybereš výbavy.

Raději to shrnu 😁 BMW 540i můžeš mít od 1.69M (RWD) ceníkově a můžeš si konfigurovat libovolně 4x4, výbava, vzhled, podvozek, komfort / sport, kombík...a BMW stále dává výrazné slevy. Stinger máš jeden za 1.5M, a se štěstím se dostaneš tak na těch 1.4M jak posíláš. Proto se neprodává a proto se tu mnoho z nás podivuje nad tím kdo by to vlastně měl kupovat...
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, bych pohádka kde sá to dá sehnat jinak, levněji, známí, slevy, tajné nabídky pro VIP, blabla.

Když máš známý v usa, dostaneš slevu z ceníku, přivezeš si to auto sám a budeš si 2 měsíce k tomu sám oběhávat všechny papíry, jde ten hellcat přivéz taky za 2,1 , to už ti zbyde na benzín 700 ....

Stejný styl.

Když se budeš zajímat o to, kde to auto zítra koupíš skladem, tak to tak valné nebude ani u BMW, ani jinde.


Asi takhle.

BTW ten stinger jde přivézt z usa taky...https😐/www.kia.com/us/en/stinger
adamzprahy
Jaká bych pohádka? Běž se o 540i zajímat k autorizovanému prodejci... O Kiu jsem se nikdy nezajímal, ale dle této i předešlých diskusí tam s cenou očividně moc nehnou. Každopádně mě to je jedno. Stinger se neprodává, na rozdíl od BMW 5 a MB E, a asi to bude mít nějaký důvod..
Mig_35
Avatar - Anonym
Anonym
Stingeru se letos prodalo 18 ks, loni 17 ks, takže letos už překonal lonský rok.

Loni bylo v benzínu 15 ks Stingerů, letos všech 18 ks v benzínu.

Zajímalo by mě, kolik bylo v benzínu BMW 540 a 550 😄
adamzprahy
Víš co je vtipné? 😁 Když spočítám 40i v mém okolí v modelech M340i po 640i tak je to zrovna letos 6ks (= 1/3 všech Stingerů) a k tomu 40i běžně potkávám, takže osobně už jsem jich viděl víc než Stinger prodal za celý rok v celé ČR. Je fakt, že u 5er to drtí 530d a spousta je budget 520d.

Jsou to hodně prodávaná auta a jasně že 40i modelové prodeje netáhne, ale rozhodně to není žádná rarita jako Stinger.
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže BMW má x řad a KIA jednu.

A když vidím bmw, tak je to vše nafta a když je to benzín, je to trojka z roku nebreč a 5,6, a 7 z banglovy éry, což sou ojetiny za 5,50 dneska....
Mig_35
dobře abychom udělali nějaký závěr. co z toho vyplývá? Stinger je lepší než BMW? dobře.
fortik
V EU se prodalo za 4 roky 10 tisíc Stingerů, poslední rok jenom 1300. Je to naprostej propadák.
adamzprahy
A ještě subjektivní dodatek. Když se dívám na fotky interiéru Stingeru, nemůžu si pomoct, ale vidím Audi předchozích generací. A to při výběru opravdu plusové body nepřidá.
Mig_35
Tak se podívej na mobile.de truhlíku…
Avatar - iudex
iudex
Dve poznámky k distkusii. Je tu tendencia porovnávať Stinger s BMW 3er, dokonca aj s 5er. To samotné je skvelé vysvedčenie pre Kiu, že jej produkt sa vážne porovnáva s prémiovými najlepšími autami v triede. Lne poznámka k tej konkurencii: tou nie je ani 3er, ani 5er (to už vôbec), ale 4erGrand Coupé, teda športovo strihnutý liftback strednej triedy.
No a potom otázka ceny. Je objektívny fakt, že tá cena je vysoká a toľko peňazí za Kórejca bez imidžu, akokoľvek kvalitného a dobre jazdiaceho, dá málokto. Síce na západe sú tie cenové diferencie jasné a odstup od BMW daný😒br />https😐/suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
https😐/suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
problémik je, že tie papierové ceny dosť ovplyvní zľava a tá vie byť u BMW dosť zaujímavá, takže cenovo sa môže dostať Stinger na reálnu cenu toho bavoráku. A ceny lízingu sú ďalšia samostatná kategória, keď sa tam započíta strata hodnoty a predpokladaná zostatková cena, Stinger stráca ešte viac.
Teraz, keď všetko zdražuje, sa už cena Stingeru nejaví taká zlá, ale už je proste neskoro, Kia premeškala príležitosť preniknúť na trh tým, že by na začiatku nastavila agresívnu cenovku (ako to dokázal Hyundai s i30N). Za mňa škoda.
Avatar - xxc
xxc
Ved za presne taku cenu je zakladna i4, da si tam clovek este nejaku vybavu, dostane zlavu 20% a vyjde ho to lacnejsie, ako na nakladoch, tak i ekologickejsie. Mozno preto Kia ich ani nechce velmi predavat, lebo tie auta nedavaju uz zmysel.
Mig_35
pokud je něco velikostně mezi, tak se to poměřuje s tím i s tím. ale jestli chceš auto nachlup stejně dlouhé, se stejnou karosérií, potom tedy
https😐/i.ytimg.com/…axresdefault.jpg
a s BMW, Mercedesem nebo Alfou jsme poměřovali jen kvůli koncepci s pohonem zadní nápravy. která se mimo prémii moc nevyskytuje...
Avatar - fOE
fOE
Tak uz mame vic BMW na srovnani, 3er vs 5er vs 4er GC... 😄
Ja sem vtahnul BMW protoze mi vic chutna, ale ciste ve vztahu ke stingru bych nezminil jako nejlepe pasnouci prirovnani ani jedno z toho, za me mel stinger nejbliz k A5. Jak tvarem, tak mistem, tak vnitrkem i jizdou. adamzprahy ten vnitrek zminuje jako neco spatneho, ale pro Kiu to dle me je nejvetsi mozna pochvala, prirovnat jeji interier k interierum minulych audi. Ano, po usednuti to neni kvalitou materialu audi na sto procent, ale urcite to prekracuje co je bezne k dostani v mainstreamovy a k vyssi technice jsem mel pocit ze dostanu i vyssi interier. Sice vice analogovy a tedy na prvni dobrou zpatecnicky, ale za me o to cenejsi.

A shodneme se hlavne v tom poslednim odstavci.
Kdyz prisly prvni zpravy, ze neco jako stinger bude bylo tu nadseni. Premiova technika, zadokolka, za mainstream ceny?! Kdo by nechtel. Jen pak z RWD bylo v evrope vnucene AWD. Do toho cena, ktera byla nastavena tak, ze ber vsechno nebo nic a tim byla zbytecne vysoko, bez slev a defacto premiova... jednoduse promarnena prilezitost. Kia mohla mit imagemaker na kterem okamzite v EU neco prodela, ale v pristi generaci "uz tam mohla byt". Nakonec diky vaznoucim prodejum se vsadim ze Kia prodelala vic nez kdyby lehce zadotovala prodejni cenu a prodala vic kusu, a ani to "v pristi generaci..." se konat nebude.
Mela si vzit priklad z Mustangu. Ten taky neprisel s V8 do evropy "na pana" s cenovkou rovnajici se cene M3, RS5 atd. Tajemstvi jeho uspechu je taky v cenovce (podle me dokonce vic nez v technice).
Avatar - Anonym
Anonym
Mustang je legenda kterou každej zná
Má jen dvoje dveře a navíc je k mání kabrio
Má tu V8

Takže prostě nejde srovnávat se sedanem
Avatar - iudex
iudex
Áno, plne sa v tomto zhodujeme. Stinger mal ísť cestou Mustanga a situácia mohla vyzerať úplne inak.
Avatar - Emel
Emel
Upřímně si nejsem jistý, že by zadotování ceny přineslo nějaké zásadně vyšší prodeje. Mustang jasně, value for money je tam na úplně jiné úrovni... taky ale má trošku jiné image než Kia, pro kterou je tohle (minimálně z evropského pohledu) premiéra s jakýmkoli lepším autem.
Můj dojem z toho celého byl, že to Kia ani nijak moc prodávat nechce. Mají to jako imagemaker, může tím jezdit ředitel a můžou tím řidiči Ceedu machrovat na řidiče Scaly v hospodě. A co se dalších generací týče... no, však ty víš 😒
Avatar - iudex
iudex
Nemyslím si, že by to stroskotalo na image, myslím, že jediným problémom bola fakt tá cena. i30N tiež žiadny image predtým nemal (ani mať nemohol, lebo neexistoval) a za pol generácie si ho vytvoril. A vytvoril si ho preto, že sa vďaka výhodnej cene rýchlo rozšíril, proste v rámci hothečov dobrá cena vyvážila chýbajúcu históriu a image. A keď to auto bolo rozšírené, viac sa o ňom vedelo, viac ľudí sa zviezlo, proste jeho meno sa mohlo šíriť. A to mala i30N svoje objektívne nedostatky (ten interiér zodpovedal tej nízkej cene, neviem ako je to po facelifte), ale proste cena to spravila.
Samozrejme základom bol dobrý produkt, ale tým je aj Stinger, rovnako vydarený Biermanov výtvor, technika prémiová, jazdí tiež výborne, len to proste pri nacenení prehnali a zabudli, že napriek podobnej technike nie sú konkurenti D3 a nemôžu to naceniť podobne. Ak by to bolo ako u i30N, teda že nižší image kompenzuje o dosť nižšia cena (nielen oproti prémii, ale aj oproti ostatnému mainstreamu), určite by sa to predávalo lepšie a na cestách by sme ju videli častejšie. Lebo či dať za Audi 60t alebo za Kiu 45t, to by zavážilo. A ako pri i30N: viac by bola v povedomí, viac by sa o nej vedelo, viac ľudí by ju bralo na zreteľ pri výbere. Takto o nej mimo našej komunity nevie skoro nikto, tak o nej ani nemohli pri výbere uvažovať.
Ale dať za prémiu 60t alebo za Kiu 56t, to nie je motivačný rozdiel, to nestojí nikomu za to.
Avatar - Emel
Emel
1) na rozhraní střední a vyšší střední je to jiné než v kompaktech. V těhle vodách ani jiní mainstreamoví výrobci nedělají žádná extra zajímavá čísla, zatímco hothatche jsou z podstaty věci "value / money" kategorie
2) nadšenci i30N evidují... nicméně že bych je nějak hodně potkával, to teda nepotkávám. Takže jaký z toho je prodejní úspěch... by mě samotného zajímalo
Avatar - Anonym
Anonym
Já I30N občas vídám, má to pěkný zvuk, rozhodně to není tak utlumené jako Audi S3, tu sem řídil nedávno a zvukově je to hrozné, do 3500 otáček to žádný zvuk nemá, což je na sportovní hatch smutné.

Jinak Huyndai měl taky tuhle prémivou kategorii s Genesisem, taky se jich tolik neprodalo.
Avatar - fOE
fOE
i30N potkavam po rychlych golfech asi nejvic, urcite vic nez focusu, meganu, type R atd. Druhe misto si pujcilo prave od fordu, tipuju. Na hyundai vicemene HH prvotinu kloboucek.
Avatar - iudex
iudex
Ad 1: súhlasím, čím vyššia trieda, tým väčší význam image. Ale to, čo je v strednej image, je pri hothečoch renomé/tradícia a tú Hyundai nemal. A zmenil to jedným autom. A pre mňa by bol Stinger tiež value for money kúpa, proste podobne dobrá, ale lacnejšia alternatíva k A5SB, 4GC a pod. , resp. najlacnejší šesťvalec v triede. Ale práve to je ten problém, že najlacnejší reálne nebol a tým proste strácal na atraktívnosti a dôvodu ku kúpe.
Ad 2: vybehni niekedy na okruh, eNká tam v poslednej dobe pomerne dominujú. Ako to pár rokov dozadu boli Megany RS, tak ich aktuálne predbehli Nká. A aj na cestách ich vídam (aj keď je pravda, že kvôli tomu výraznému zvukovému sprievodu si ich viac všímam ako iné autá).
Avatar - Emel
Emel
Mám pocit, že si sám odporuješ... pokud jde u HH o tradici, tak jak to, že i30 uspěla na první dobrou s value/money? Podle mě právě proto, že HH je typicky value/money kategorie, ve který o tu tradici až tak moc nejde a kupci jsou ochotní vyměnit Megane za Civica, Cupru nebo za Hyundai, pokud se ten který ukáže v další generaci jako lepší - čas na NS, pár recenzí... mimo jiné proto, že ti kupci HH mají všechny ty recenze načtené (na rozdíl od kupců 4er... a koupě toho nejvíce řidičského posiluje jejich status pilota).
Avatar - iudex
iudex
Myslel som to tak, že i30N uspelo aj napriek absencii tradície, pretože to prebila (okrem objektívnych kvalít auta) cena. A takisto to mohlo byť pri Stingerovi, chýbajúci image mohla prebiť cena. Lebo recenzie boli všetky pozitívne. Lenže práve pri tej cene Kia zlyhala.
Proste ja stále vnímam Stinger ako paralelu k i30N, obe veľmi vydarené prvotiny, ale jedna sa vďaka cene presadila, druhá naopak pre prestrelenú cenu neuspela. Možno som v menšine, ktorá nehrá až tak na image ani v strednej triede a väčšine o to ide, ale napr. aj kolega fOE to tu písal rovnako, teda že nehľadal rýchle BMW, ale hľadal rýchle auto s viacvalcom a to Kia spĺňala, takže sa kvalifikovala do výberu (i napriek chýbajúcemu image). Z výberu ale vypadla pre cenu v konečnom efekte nevýhodnejšiu ako u BMW.
Ale mám pocit, že už sa opakujem, takže končím. 😉
Avatar - Emel
Emel
A já si myslím, že mezi kupci hothatchů jsou iudexové a foeové a emelové zastoupení více, než u prémiových šestiválcových sedanů... a tedy že by stejný recept - možná - nezabral. Ale - hádat se taky nemusím, jsou to jen takové hospodské řeči.
adamzprahy
To přirovnání k interiéru starší Audi má právě ten problém, že Stinger stojí jak nová Audi/BMW. A máš pravdu, že A5 by se dala označit asi jako nejbližší konkurent.

Jinak přesně souhlas cenami, prostě to přestřelili a nemůže to fungovat.
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Som to teraz nakonfiguroval a vyslo mi za bielu metalizu okolo £43 580. To sa mi zda dobra cena, moc ich tu tiez nestretavam...Jemne pouzita rok vyroby 2021 najazdene 81 mil predava dealer za £ 38 000, to uz je doslova lakava cena.
Avatar - iudex
iudex
Jj, je to celé o cene, ak je citeľná úspora oproti prémii, potom je to zaujímavé. Ak je to príliš blízko, zmysel to nemá.
Fake Vivi
Jo kdysi jsem v tom autě seděla ale teda ve starším modelu. A to auto se mi moc líbilo, jenom jsem ho tedy neřídila já. Takže nemohu hodnotit jízdní vlastnosti. Auto se mi po designové stránce moc líbilo. Ale asi dítě https😐/www.vyprodej-zbozi.cz/…rie/dite-011903/ bych do něj neposadila. Měla bych strach. Zas tak bezpečně na mě nepůsobilo.