Veterán
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeGoliath GP 700 a GP 900 (1950–1957): Toto byl průkopník vstřikování paliva
2 komentáře
mariov8
Palivo se vstřikovalo opravdu přímo do válců. Vstřikovač byl umístěn téměř centrálně spolu se zapalovací svíčkou uprostřed spalovacího prostoru. Mazací olej se do motoru dostával sáním, podtlakem za klapkou. Vstřikovací pumpy odpovídali prvním mercedesům 220, neboli mechanickým řadovým vstřikovacím čerpadlům pro vznětové motory. Cíl byl jasný, optimalizovat u těchto malých dvoutaktů hospodaření s palivem, z principu ho běžně u karburátorových dvoutaktů skončí hodně ve výfuku. Zajímavá konstrukce.
U přímého vstřiku je důležité vyřešit spolehlivé mazání dvoudobého motoru. Škoda že autor článku nikde nezmiňuje jak to tehdy udělali