Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Audi A6 2,4 Quattro - Očekávání splněna

90 komentářů

Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
Divné že se ta fyzika neprojeví třeba na sněhu. S touhle koncepcí jsem jezdil několik let (a zim) a když to klouzalo, nikdy mě nikdo nedojel. Nikdy. Nejsem žádný vyjímečný řidič, tak myslím že to s těma jízdníma vlastnostma tak špatné asi nebude.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
A neměly by se špatné jízdní vlastnosti projevit právě za horších podmínek ? Přece nemá moc logiku aby to na sněhu jezdilo dobře a na asfaltu ne ? Myslím že bych si všiml kdyby to nechtělo zatáčet
Mig_35
Když jsem po dvou A6kach presednul do zadokolky, razem jsem pochopil, co to znamená nedotáčivost - a hlavně motor vepredu, které tyhle auta měly na tom měl lví podíl…
Ale mělo to šestiválec takže co 😐
kesumb
tadle a6 jezdila v ramci porovnani s konkurenci snad nejhur. Ale mela 2,7T a to bylo uplne bozi! Roztomilej turboefekt ale na tu dobu to jelo...
webpaja
Ano, tahle A6 rozhodně nebyla třídním etalonem. Jen je potřeba napsat, že nijak neprémiově nevyznívala. Pokud pominu základní verze, tak plnohodnotné Quattro, které dovolilo na sněhu auto vodit přes zadek hezky bokem, motory V6 a V8.
Měl jsem ji jako Allroad I.gen a na zimu nebo do bláta se vždy těšil.
Mig_35
A na sněhu Quattro samozřejmě funguje - jen takových dnů je v roce asi pět
Othello
Možná, pokud žiješ v tropech. Anebo v Praze ale z ní vyjíždíš jen autobusem.
Mig_35
jak často se u nás setkáš se na cestě s nepřerušovanou sněhovou pokrývkou? nezpochybňuju, že třeba Jeseníky to mají třeba jinak...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
Zažil jsem zimu kdy jsme měli sníh v nížině pět měsíců v kuse, tuším to byl rok 2005 nebo tak nějak. To se jezdilo parádně - žádné plné čáry, a se 4x4 byl člověk na cestě králem

Souhlas že v posledních letech to už tak veselé není, ale i tak se občas nějaká kalamita vydaří a to je pak paráda.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Adminisrator
Adminisrator
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Adminisrator
Adminisrator
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Hosanku svet neni jen Praha 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Záleží jak kde, ale běžně v Jablonci od půlky prosince do konce února někdy i déle a občas i dříve. Minulé 3 zimy byly teda na sníh trošku slabší, ale i tak to bylo daleko víc než 5 dní co máte v Práglu.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Jen bych tě rád upozornil, že Jablonec leží v nadmořské výšce 510 metrů nad mořem (přehrada) až cca 660 metrů (periferie města) 475 metrů to ses trošku netrefil. Ano prosinec až konec února někdy déle a někdy i dříve. 10 let zpátky napadlo už v půlce října a vydrželo to skoro do dubna. To je fakt síla, to máš pravdu. Někdy je to už fakt nekonečný a vyhlížíme od ledna jaro 😁 Neměl jsem 4x4. Ségra má. Dá se ale žít i bez toho. Základem jsou kvalitní zimní gumy a umět jezdit autem. Pravda, když sem přijedou paka jako ty na celoročních bez řidičských zkušeností na sněhu a zapadnou hned na prvním kruháči, tak bývá celkem legrace jak se všechno ucpe 😁 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
https😐/cs.wikipedia.org/…n%C3%A1dr%C5%BE)

Plavy jsou přes kopec někde úplně jinde. Podívej se na mapu. To už není Jablonec. Je to jak jsem ti napsal. Pata hráze 513 metrů a od přehrady je to vesměs všude do kopce. Jedno jestli jdeš směr na Janov do Jizerek nebo na druhou stranu na Černou Studnici a Petřín. Je to do kopce a o 100-150 metrů výš. Já bydlím třeba 600 m.n.m asi kilometr od centra a pořád můžeš jet i výš a jsi v Jablonci. Nejde o sníh někde nad městem mimo Jablonec. Tam to je ještě větší masakr když zachumelí. Myslím přímo v Jablonci. Nesolí se tam všechny cesty. Jen hlavní silnice, takže po zasněžených cestách se souvislou vrstvou sněhu tam jezdím celou zimu, než to na jaře roztaje. Může být, že budou teď teplý zimy a sněhu bude míň. O tom ale diskuze nešla ne? Šla o tom, že si myslíš, že zima trvá jen 5 dní kdy je na silnici sníh. Tak ti vysvětluju, že to co platí pro Prahu neplatí i pro jiný regiony a nic na tom nemění fakt, že se dá i v Jablonci zima odjezdit s pořádnýma gumama (ne tvoje úžasný celoročky) bez 4x4.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mig_35
Othello trefně poznamenal, že v roce 2003 pamatuje😊
Já pamatuju, že tady před cca pěti lety nasněžilo na Vánoce - po mnoha a mnoha letech. za našich mladých si naopak nepamatuju Vánoce, za kterých by nebyl sníh... a pamatuju zimy, kdy bývalo -27... dneska je mínus deset a všichni se hroutí...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
No je mi divné že i při té pomalé klidné jízdě předjíždím jedno auto za druhým a nikdo mě nedojede. Takže souhlas, poznal jsem i já že nějaký rozdíl v technice tam asi bude
Mig_35
Mechanický diferenciál typu Torsen je nezastupitelný např. v terénních autech. Pro běžné použití na asfaltu je připojitelná čtyřkolka vlastně lepší. Pokud tedy funguje😊
Othello
To mám jiný názor. Do terénních aut patří plná závěrka a torsen je vynikající na asfaltu. Připojitelná čtyřkolka je spíše nouzové řešení jak dodělat 4x4 do auta navrženého primárně s pohonem jedné nápravy. Případně když výrobce chce zdůraznit charakter RWD (BMW, případně některé supesportovní auta)
Mig_35
Stala trakce všech čtyř kol 100% času je zbytečná. Zvysuje spotřebu a zhoršuje jízdní vlastnosti. Zimni bunda je skvělá v zimě, ale v létě je její nošení spis na obtíž, ale muzu se zeptat bezdomovců😊
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
To je opravdu zajimave, kdyz 4x4 znamena pripojitelny pohon vsech kol a vsechny opravdove offroady maji v silnicnim modu hnanou jen jednu napravu…
Mig_35
Třeba evropský Wrangler má na asfalt pripojitelný pohon všech kol na rozdíl od US verze. Land Cruiser má Torsen - takže stala 4x4.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Wrangler JL má 4Hi Auto i v US verzi, tam je za přítlatek a do Evropy to vozí jako standardní výbavu.
Je fakt, že tady se ta hranice mezi AWD a 4x4 už trochu maže, ale stále je ten pohon řešený přes rozvodovku.
Vím že GM měl s Auto módem problémy a že to rychleji opotřebovávalo rozvodovky.
Ano je to dobré pro manželky a různé polovodiče, kteří "nutně" chtějí 4x4, já čtyřkolku řadím, jen když ji opravdu potřebuji i přesto, že AWD mód mám taky.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Je fakt než všechny, jsem měl napsat většina.
Mig_35
No ono je to naopak. Protože jestli se za off-road považuje auto s ramovou konstrukcí, tak to naopak většina má - Land Cruiser, Géčko, Wrangler. O moc víc off-roadu už na trhu není. Pick-up je něco jiného.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Já bych řekl že za off road se považuje auto na rámu a pohonem 4x4 čímž se rozumí připojitelný pohon všech kol, nebo alespoň to tak dřív bývalo, ale třeba nový Defender nemá ani jedno a za off road je mnohými považován.
Na druhou stranu většina pickupů tyhle podmínky splňuje, takže bych řekl že náležitě vybavené pickupy jsou off roady.
Ona existuje celá ktegorie "off road pickup trucks"

Dnes třeba byla představena nová Tundra TRD Pro.
Mig_35
Jestli to správně chápu, tak u full size pick-upů je to spíše technicky nemožné kvůli rozvoru mít stálý 4x4. Někde to psali. Dávalo by to smysl, protože jak píšeš, tuhle fičuru žádný z nich nemá.
V Emirátech a jinde se stále prodává např. Pajero, které má ten zmiňovaný připojitelný pohon 4x4, tuším, že nový Rexton to má stejně. Což je jeden z posledních nových off-roadů.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Všichni američtí výrobci full size trucků už pár let nabízejí 4hi Auto mode. U Japonců si nejsem jistý, nová Tundra ho už asi bude mít taky, nechce se mi to teď dohledávat a taky byla představené teprve před pár hodinami, U Nissan Titan si taky nejsem jistý.
Proč by to bylo nemožné? Délka rozvoru na to nemá vliv, vše se odehrává v rozvodovce ke které se přidá spojka, která to reguluje, je to uplně stejný princip jako u toho Wrangleru.
Mig_35
Někde jsem to četl. Možná je to opravdu kravina.
edit: ty sice píšeš o polovodičích, ale kolega má staršího Rangera čistě na zadek a říkal, že se mu párkrát už ten zadek pěkně zpotil, když při nájezdu na dálnici ho začal ten zadek předbíhat... vodit takhle dlouhou zadokolku není úplně sranda.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Ty polovodiče jsem myslel ve spojení s tím AUTO módem. Protože pohon 4x4 s rozvodovkou by se měl používat na jen na kluzkém povrchu, jinak dochází k jeho namáhání/poškození, což hlavně v dnešní době už polovodiči neví, protože se o technickou stŕanku věci nezajímají, proto vznikl AUTO mód, aby si s tím nemuseli lámat hlavu.
Jinak právě dlouhá zadokolka je krásně čitelná v driftu dobře ovladatelná. Já mám předbíhání zadku rád a proto pohon všech kol zapínám, jen když to už dál nejede, nebo jedu delší cestu na sněhu/ledu a chci mít klid.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Mig_35
když ten drift očekáváš. ne, když jsi zamyšlený a ustřelí ti zadek... když jsi zvyklý na zadokolku.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Kdyz si zvykly na zadokolku, tak uz jednas reflexivne a mas to vzite. Taky me to kolikrat ustrelilo, kdyz sem to necekal. Ale prave proto zapinam 4x4 kdyz se nechci tolik soustredit na jizdu a resit prekvapeni.
Mig_35
stokrát opakované a prověřené - průměrná reakční doba řidiče je dvě sekundy. bohužel.
edit: ale od toho máme protiprokluz. a většinou spolehlivě funguje.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Mozna u prumerneho netrenovaneho ridice. A 2s je trochu moc ne? Ja nasel 0,4 az 1,5s. A ano proto je tu esp.
Mig_35
To nám tloukli do hlavy na škole smyku…
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
Dobový text ? Ocituju z článku😒br /> ....Meze adheze jsou u pohonu Quattro posunuty o dost výše než je běžné u klasického pohonu pření nebo zadní nápravy, přesto fyzikální zákony nelze obelstít a po jejich překročení se i Audi s pohonem všech kol začíná sunout vně ze zatáčky. Ocenit je nutno neutrální chování vozu právě v extrémních situacích...

Mi z toho nevplývá absolutně žádný hendikep, naopak chování auta v textu chválí. Auto se chová výborně a jeho limity jsou vysoko.Ty to snad chápeš nějak jinak ?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
všiml jsem si jen že VŠICHNI znamená ty a Mig.
A vysvětli tedy jak chápeš tu citaci z článku ?

mimochde, tvůj odkaz na autoweb popisuje FWD, které se samozřejmě chová úplně jinak. To jsi nevěděl ?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
A vysvětliš tedy jak chápeš tu citaci z článku ?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mig_35
Už jsem to psal drive - u A6ky to byl mimo jiné motor vepredu, co způsoboval mizerné jízdní vlastnosti. A od mechanického diferenciálu upouští i Audi kvůli emisím. Zároveň dodávám, ze jsem žádnou Audinou nejel už pár let, třeba jsou to dneska uz úplné štiky provozu
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
Amat: napsal jsi😒br /> "je celkem všeobecně známo = viz i dobový text "

dobový text zní😒br /> ....Meze adheze jsou u pohonu Quattro posunuty o dost výše než je běžné u klasického pohonu pření nebo zadní nápravy, přesto fyzikální zákony nelze obelstít a po jejich překročení se i Audi s pohonem všech kol začíná sunout vně ze zatáčky. Ocenit je nutno neutrální chování vozu právě v extrémních situacích...

Ještě jednou se ptám - co tak špatného z toho textu vyplývá ?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
aha, zahnal jsem tě do kouta ? 😄
fakt neumíš normálně odpovědět ??
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
neumíš odpovědět vlastními slovy bez miliónu odkazů na mou na jasnou a jednoduchou otázku ?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
takže neodpovíš. Ok končím, nepromrhám tady celou neděli
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
On neodpovida nikdy. Je to Zm*d kasli na nej. Me vyslovne odmitl uz nekolikrat odpovedet na uplne nicotny otazky. Jako treba, kolik plati za vymenu oleje v autorizaku nebo jakym zpusobem probiha mereni emisi u jeho hybridniho auta. Jede do me presne tuhle naucenou retoriku co ted vybaluje na tebe ubozak a pak si hraje na ukrivdenyho, kdyz ho v diskuzi poslu neomalene do hajzlu a hleda zastani u pitomcu co mu tu jeho hru zerou. Takze radim ti, nech ho plavat xindla. 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Výborně, takže jsem tě konečně dotlačil do kouta. Teď mi buď sdělíš kolik tě teda stojí na Auris pravidelná roční kontrola zahrnující výměnu oleje a rozhýbání zatuhlých brzd nebo mi zase neodpovíš a potvrdíš co jsem napsal. 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
Mig: Ano od mechanického diferenciálu audi upouští kvůli emisím. To ale nijak nevylučuje, že je torsen na asfaltu stále nejlepší.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
Proč je to blbý ? Tak si to prostě koupíš s tím 4x4. FWD tě nemusí zajímat

Koncernové 1,8 20V byly taky katastrofální motory a když do nich doplnili turbo rázem fugovaly perfektně
Mig_35
No ten odkaz na autoweb je velmi trefny :yes:
Takhle to vypadá bez růžových brejlí 😉
Othello
Ty si taky myslíš že FWD které je v tom odkazu a quattro se chovají na silnici stejně ? Jezdil jsi vůbec s quattrem nebo jsi měl taky jen ty předokolky ?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
Dobový test i celá diskuze se týká provedení quattro. Pokud to nejsi schopný pochopit, je další diskuze zbytečná
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
webpaja
Othello, ty jsi se nechal zlákat od Kylie, která plká bez špetky znalosti a zkušeností jeden nesmysl za druhým. Bude ti tu schopna odpřisáhnout, že jakákoli dobová C5 byla lepší. Argumenty nemá, ale to ani nikdy neměla a ty se tu ulopotíš 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ACE.
Mě se 130kou na sněhu taky nikdo nedojel 😁 😁 😁
ryccardo
Hamuna to ma perfektne vsechno nacteny a to je daleko vic nez nejaka tvoje osobni zkusenost. Proste na netu psali ze jsou jizdni vlastnosti spatny, tak to tak musi byt. Ne ze ty napises ze spatny nebyly, protoze si s tim autem roky jezdil. 😁
Mig_35
O nedotacivosti starých Audin ví snad úplně každý, kdo někdy četl nějaký test. Víš o nich i ty, ale kdo chce psa bit, hůl si najde.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
topten
sup3 2.0tsi 206kw 4x4😒br /> delka +67mm
sirka +54mm
vyska +46mm
vykon +85kW
zrychleni -3.9s
spotreba -0.7litru (podle spritmonitoru)
cena - 443100kc
vybavu neporovnavam

prumerny plat +cca 25000 (vic jak 3x tolik)
a pak ze auta zdrazujou ...
Mig_35
Asi by to chtělo srovnavat optikou třeba německého průměrného platu😊
Hendly
Plus ESP, 8x bag atd.
Auta jsou dnes levná jak nikdy.
Mig_35
https😐/m.youtube.com/watch?…

Plusem je především, ze se srovnává stejné auto, jednou se ctyrkolkou, jednou bez, v různých podmínkách - a vždy je ctyrkolka rychlejší -
Ale na suchem asfaltu opravdu jen o kousek a myslím, že kdyby bylo auto o těch bratru 70 kg lehčí, náskok by zmizel…
Xonik
To je logický že je čtyřkola rychlejší a to včetně asfaltu - je to plnohodnotný pohon, ne haldex a pod, takže jízdní vlastnosti vylepšuje kdekoliv.
Mig_35
Lol nic nepochopil nevadí
Tak za prve - M5 má “haldex”
Za druhé - na suchem asfaltu by to bylo nastejno ale spis by kvůli nadváze ctyrkolka prohrála
Za třetí - tenhle pohon všech kol bude proti běžnému xdrive v činnosti možná ještě méně
Xonik
Jo sorry, těžko předpokládat že u článku u konkrétního auta bude někdo řešit zcela jiné auto se zcela jiným systémem.
U C5 je to jak jsem napsal.
Mig_35
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Na suchu kromě odpichu na plný plyn vůbec a na mokru si netroufám pouštět auto k limitu. Nechci to poslat do stromu.
Mig_35
mrkni na tu M5, že ty rozdíly jsou samozřejmě člověk ví, ale že je to třeba na mokru tak brutální jakože plus pět sekund na stovku... zajímavé.