Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Renault Clio 1.3 TCe (103 kW) – Hot hatch to není, ale jezdí výtečně
136 komentářů
Ada je zase tady
nic jiného rendlík neumí
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Elektro_Pygus
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
California_KNIGHT
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Elektro_Pygus
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
WesternDigital
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
California_KNIGHT
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Elektro_Pygus
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
hugino
Nehovorím že je škaredé ale mám min. tri autá ktoré sú za mňa minimálne vyrovnané ak nie lepšie.Za 536 000 kč čo stojí toto Clio mám s 1.5 tsi 150 k Ibizu,novú Fabiu a s tým motorom by malo byť aj Polo.Vzadu budú tieto tri autá určite priestranejšie ako Clio a to je jeden z hlavných parametrov u B segmentu a podvozkovo tiež si myslím že autá s MQB A0 sú na tom lepšie ako výbehový Renault.Predáva sa dobre ale tento jediný model automobilku asi nezachráni.Takže ak budú testovať novú Fábiu tak redakcia musí pridať hviezdičky.Jazdil som na Renaulte 8 rokov / Laguna III 2.0 16 V/ a po skúsenostiach Renaultom nikdy viac.
A nebo někdo tvoje starosti nemá a zkrátka si koupí, co se mu líbí... A že to Clio je šik prdítko...
Kolik si toho projel s novým cliem, že víš jaký má podvozek?
Vo všetkých testoch na Clio / však je na trhu 3 roky / ho skôr považujú za priemerný a aj tu je písane že je dosť velký hluk od podvozku.Ja pokiaľ nekupujem auto tak nechodím otravovať predajcov o skúšobnú jazdu ale idem sa na predajňu staticky popozerať keď výjde novinka aku vyzerá to auto vreále a hlavne priestorovo a technické údaje sú predsa na nete.Momentálne sa mi najviac páčia Formentor,Qashqai a pôjdem pozrieť aj novú Fábiu.Hawk
Takze hluk od podvozku značí, že je podvozek horší? Ok, dík za nové info. A staticky to taky zjistím na prodejně, co je lepší. Výkony jsou všude napsané, ale nějak tam napíšou, jak se to chová v reálném provozu. F4 už jsem si prohlidnul. Staticky nevypadá zle, uvidíme co právě ten podvozek a celkově sladění v provozu
Minimálne vyrovnané som napísal a v teste na ACZ 5 hviezdičiek nedostali a pri tom aj motoricky s 1.5 tsi 150 k budú dynamickejší a majú aj lepšiu spotrebu / Ibiza zrýchlenie 8.2 vs Clio 9.4,Maximálka Ibiza 216 vs Clio 205 / .Priestor v B segmente je kľúčový lebo niekto to má na 10 a viac rokov ako rodinné auto a to Clio je vzadu voči Ibize aj Polu aj i20 maličké.Takže za mňa Clio je pekné aj sa dobre predáva / jediný Renault/ ale za tie prachy sú podľa mňa aj lepšie autá. 😄
Tento motor má k dobru že ho můžeš mít i ve výbavě intens s modrou metlou+vyhř sedačky/volant jen 453tisíc takže 430základ.Ten hluk od podvozku mají na svědomí hlavně použité pneu a jasně majitelé tdi to přes motor moc neslyší 😁 a kdyby nejhůř dá se odhlučnění.
Proboha co si provedl te Laguně, která je statisticky nadprumerne spolehliva i s motorem, který má minimum závad v průměru...? Špatnej kup? Už asi chápu tvůj pokriveny názor na automobilový svět...
Keď ti auto počas cesty do práce z ničoho nič zastane / mám na to svedkov troch kolegov ktorý ma obchádzali /, pol hodiny ho štartuješ ,dokonca zastavia policajti usmerňujú premávku a riešia o 5 30 odťahovku / hamba jak ho..do / a po polhodine my z ničoho nič naštartuje, poobede idem do Renaultu na diagnostiku ktorá síce zaznamená že auto zastavilo ale nevedia príčinu a po dvoch dňoch začne strácať auto výkon začne signalizovať kontrolka motora po opätovnej návšteve Renaultu zistia že odišiel katalizátor ktorý v tomto servise v živote na benzínovom motore nemenili takže technik volal servisáka že ktorý má objednať a ten sa nevedel na 100 % rozhodnúť ktorý ale vedel že bude výmená stáť okolo 700 € takže pokus omyl tak potom som povedal dosť a asi vieš kde skončila.Toto bolo ináč už druhý raz prvý raz som ju nemohol naštartovať v OC.Takže aký by si mal vzťah k automobilke ktorej auto ti počas jazdy samo od seba zastane?Už som tu písal aj o kolegovi ktorý kúpil 2x Renault /Fluence,Megane obidva nové/ prvé predal po 2 rokoch a druhý po roku a 1/4 a teraz má O III a sám povedal že to je iný level.Ja sa nepotrebujem voziť na autách ktoré nechcemkupovať mne stačí staticky si auto pozrieť sadnuť a vidím že to auto je síce pekné ale vzadu nepoužitelné a čo sa týka podvozku stačí si prečítať pár testov a je to skôr taký priemer.Lagúna slúžila v poho / síce jazdila v priemere za 9 l/ dovtedy kým sa nezačala kaziť ale takým spôsobom že musela ísť preč.Ináč jazdí stále asi pred pol rokom som ju videl v jednom OC, síce na iných značkách ale jazdí tak asi vymenili ten katalizátor.Takže ešte raz sa pýtam.Aký by si mal dôveru k automobilke keď ťa ich auto nechá dva krát v štichu.Nechcel by si zažeť ten pocit keď ti auto počas jazdy prestane ísť a zastane / napr. pri výjazde na hlavnú keď sa blíži kamión /Clio je pekné ale určite nie tak dobré aby dostalo 5 hviezdičiek.
Já ti tvou důvěru nevymlouvam, jen Laguna 3 s tím motorem je statisticky proti konkurenci nadprumerne spolehlivě auto. Já ji nikdy neměl, proto mne to zajímá.
Clio je dobre na 5 hvězd dle autora testu, předpokládám že si ho nejbliz viděl někde na obrazovce, tak jak můžeš hodnotit na kolik je hvězd? Vím, že na mne nedáš, já v něm jel a souhlasím s testem hlavně za tu cenu
Clio je dobre na 5 hvězd dle autora testu, předpokládám že si ho nejbliz viděl někde na obrazovce, tak jak můžeš hodnotit na kolik je hvězd? Vím, že na mne nedáš, já v něm jel a souhlasím s testem hlavně za tu cenu
Však kvôli tomu som ju kupoval lebo bola práve s týmto motorom.Ten motor bol robený s Nissanom a fakt keď si mu šlápol na krk tak išiel /ale aj papal/ ale už ostatné veci ako torzka vzadu alebo vnútorný priestor už taká hitparáda nebola ale ten katalizátor ma fakt nasr.Mne sa Clio osobne tiež páči ale takisto ako všetci zdraželi / aj Megane/ a za tieto prachy po skúsenostiach s koncernom by som radšej išiel tam.Ale skôr ma prekvapuje že podľa tvojich slov to skôr vyzerá že preferuješ Clio pred trojvalcovou Fiestou.Za mňa skôr Clio ako Fiestu pritom kedysi boli Fiesty dosť vidieť ale túto poslednú som hádam už pol roka nevidel a ani u vás keď som cez leto najazdil po ČR takmer 1400 km.U vás ako aj u nás je na cestách tá koncernová "nuda " ale tunel Blanka je fakt dosť dobrý.
Ano, preferuji, já nemám jednu značku v srdci. A ten f4r co si měl v lagune máme doma v meganu a až na spotřebu funguje perfektně a hlavně i velmi dobře jede. Je to škoda že máš tuto zkušenost, dle mne a lidi co znám je to jeden z nejlepších Motoru U Renaultu.. Dával se i do kstrach RS verzi
Ja som tam ale mal M4R 103 kw.Teraz som akurát čítal na Tipcars.com že im odchádzali katalyzátori tak nebol to ojedinelý prípad ale aby kvôli tomu auto zastavilo počas jazdy z ničoho nič ma pravdupovediac šokovalo.Ináč protikoróznu ochranu mala perfektnú.
Tak to je asi jiný motor, ten neznám. Nebudu tedy soudit.
F4R bol čisto Renaulťácky motor a M4R urobili spolu s Nissanom.A čo sa týka kvality tak Laguna III bola voči L II údajne o dosť kvalitnejšia čo písali aj v teste na ACZ.Tam je aj spomenutý ten motor.Uzavriem to tak že Clio je pekné auto ale či to je za 5 hviezdičiek tak o tom stále pochybujem.
Pochybovat můžeš, ale test i lidi, co to auto vyzkoušeli a dokonce i ty prodeje evropské, na které ty dáš, hovoří, že to prostě povedené auto je a je na vrcholu třídy. Napadá mne jen napsat - jdi se projet, ale pro hodnocení se fakt musíš odprostit od zkušeností se značkou, což ti občas chybí pro objektivní hodnocení.
O tom, že Renault na poslední tažení dal Laguně 3 jiný 16v 2.0 atmo jsem neměl páru, takže me komentáře jsou výhradně k f4r. Myslím, že Laguna 2.0t ale měla ještě f4rT což je pořád stejný motor. Ono se někdy poděla i statistický spolehlivý auto. Kamarád se takhle trápí s motorem, kterej je etalon spolehlivosti - 1.9tdi...taky mu to moc lidí nevěří.
O tom, že Renault na poslední tažení dal Laguně 3 jiný 16v 2.0 atmo jsem neměl páru, takže me komentáře jsou výhradně k f4r. Myslím, že Laguna 2.0t ale měla ještě f4rT což je pořád stejný motor. Ono se někdy poděla i statistický spolehlivý auto. Kamarád se takhle trápí s motorem, kterej je etalon spolehlivosti - 1.9tdi...taky mu to moc lidí nevěří.
Aj mne sa zdá že som čítal že ten 2.0 t bol ešte motor Renault rady F4R.Určite sa nepôjdem na Cliu previezť ale už som v ňom sedel a ako som už písal vzadu je voči napr.Ibize alebo i20 /majú ich kolegovia a čo myslíš kto odporučil a bol konfigurovať Ibizu FR s kolegyňou / o dosť menej miesta a za mňa priestor v tomto segmente B je kľúčová vlastnosť,pretože v mnohých rodinách toto auto stále slúži ako jediné v rodine a už len z tohto dôvodu nemal by dostať 5 hviezdičiek.A to nová Fabia ich podľa dostupných informácii vo vnútornom priestore všetkých prerastie a +/- za tie isté prachy.Buďte trocha patrioti.
Asi se shodneme, že nová Fabie bude větší, já už ji viděl naživo, není zlá, docela se mi i líbila, ale pro mne je B segment auto pro 2 a proto preferuji Clio.
Jo, hledal jsem to a to 2.0T v Lagunách či Meganech třetí generace je vždy F4RT... víno a benzinové motory umí francouzi dobře 😁
Jestli tě to potěší s tím patriotismem, služebně jezdím Oktávkou 3 po faceliftu a ... není to nic o čem bych psal domu rodičum 😁 Neříkám, že je špatná, ale taky to neni nic extra... Ford je Ford :-!
Jo, hledal jsem to a to 2.0T v Lagunách či Meganech třetí generace je vždy F4RT... víno a benzinové motory umí francouzi dobře 😁
Jestli tě to potěší s tím patriotismem, služebně jezdím Oktávkou 3 po faceliftu a ... není to nic o čem bych psal domu rodičum 😁 Neříkám, že je špatná, ale taky to neni nic extra... Ford je Ford :-!
To byl spíš problém s elektrikou. To zas tolik u Renaultu nepřekvapí.
U Laguny 3 už ano, tyhle modely nemají francouzskou elektriku, ale německou, proto jsou Laguny 3 a Megany 3 taky tak dobře umístované v statistikách ojetin 😊
Nějaká automobilka se z chyb poučí, některá neuzná ani reklamaci a označí za viníka uživatele či vlastnost vozidla 😁 ... nemusím tady říkat, která je z německa a která z francie, že ne 😁
Nějaká automobilka se z chyb poučí, některá neuzná ani reklamaci a označí za viníka uživatele či vlastnost vozidla 😁 ... nemusím tady říkat, která je z německa a která z francie, že ne 😁
Jako bys mluvil o VAG mi přijde. Kromě toho nevedeni ohledně náhradního dilu, tak presne takové zkusenosti mám s VAG, u VW, Škody i Seatu. A s Renaultem naposledy toto tak před 15 lety
Pár vozidiel značky na ktorú tu adoruješ ma nechali v štichu opakovane a na základe pár nepodarkov nebudem odsudzovať celú produkciu. Boli tam špásy ako vytiahneš kľúče zo zapalovania a motor beží ďalej, alebo ti na diaľnici pri zaradenej rýchlosti zhasne motor a celá palubovka, nejaké tie zadretia motorov, strata výkonu (ok to je príbeh 1,2 tsi ), neštartovanie nerátam, ale to nie je moc nebezpečné 😒] 😒] 😒] . A teraz si zober, že som kúpil súkromne v poradí tretí kosoštvorec (áno, má svoje muchy a je ich dosť, ale nič čo by nasieralo) a zatiaľ som problémy nemal. Mimochodom, moje autá dostávajú zabrať viac ako dostávali tie firemné , ktoré som fasoval predtým....
Ja nezatracujem celú ich produkciu ale pokiaľ si môžem za rovnakú cenu kúpiť nemecké auto aj keď zo slabšou výbavou radšej by som išiel do neho.Aj teraz keď predstavili nový Mégane tak som napísal že sa mi páči ale čo z toho keď bude len elektricý.Ja si myslím že takýmto postupom Renault pomaly ale isto bude mať vážny boj o prežitie lebo v reále dokážu predávať len autá segmentu B Clio a Captur.
Nemecký tovar nie je automaticky synonymom kvality, pretože je nemecký. Žiadny, nie iba autá. Je to zažité klišé, ktoré sa nezakladá na pravde.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Na tyhle klišé opět odkáži na speciál Ojetiny od SM.... Tam jsou rozebrány většiny běžných a zadaných aut od koncernu i konkurence a Německa auta rozhodně už nejsou synonymem kvality.
U toho Clia máš chybu.Je na nové platformě CMF-B a oproti předešlé generaci je tam 85% nových dilů.
a že jsi nic nenapsal k ceně nedávno testovaného golfu za 1,2 mio ...
Tá cena je neobhájitelná.Za 1.2 mám Arteon. 😄
ale jo, díky za reakci :yes:
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Alebo BMW 3 /od 33 000 €/.Aj keď som fanúšik Mercedesu ale v SK má Mercedes tak šialené ceny /kde Mercedes C začína od 47 000 € s 1.5 t BMW má 2.0 t/ takže jedine že by som ho išiel kúpiť do ČR. 😄
3 bavor začína v cenníku na 33000€, v konfigurátore za 2,0 benzín na 39000. A hneď ako tam doklikneš kolesá, lak, a nejaký bežný paket výbavy, držíš sa pri zemi, si na 45000€. Ceny sú šialené už asi všade a kúpiť za 30 bmw 3, alebo mb c pokiaľ to nie je úplne žebrácka zostava je už v tejto chvíli len želanie. Ale možno ma niekto, kto v tejto kategórií kupuje pravidelne opraví
Ale stále sa vmestíš do 1 200 000 kč tj. 47 000 € a máš bávo s benzínovým dvojlitrom a nie Golf.
Si virtuálny kupujúci, naloženého golfa za 45000 si kúpi málokto. To isté platí o základnom bavorovi za 33000. Bežné konfigurácie sa pohybujú inde a porovnávanie cenníkovej ceny top verzie v nejakom segmente so základnou cenou o segment vyššie je nezmysel. Prečo si tu nekvíkal keď testovali napríklad O3 s turbolitrom za skoro 900000 korún?
To nie je virtuálne.Ak mám rozpočet 33-35 000 € určite by som išiel pozrieť aj BMW 3 v základe a vôbec by som nemal problém ho zobrať.Ja stále zastávam názor čím menej chu...ín v aute tým je menšie riziko že sa to pokazí a preto by som bral aj BMW v základe.Stará pravda je že kolesá robia auto a preto by som investoval radšej 1000 € do kolies ako dopĺňať výbavu jednotlivo alebo v paketoch ktorú v podstate ani nepotrebujem.Ja chcem auto ktoré šoférujem a nie ktoré mi furt niečo signalizuje a tým pádom do riadenia kecá.Takže keď má auto tempomat,kožený multifunkčný volant,okná v elektrike,auto klímu,zadné pípaky a trebárs sledovanie mŕtveho uhlu tak to mi úplne stačí.Nepotrebujem pič....tipu pripojenie na internet,hlasové ovládanie,šiber atď BMW 3 za 35 000 € je podľa mňa velmi dobrá cena.
Snad nechceš komentovat novinářskou výbavu. Srovnávej podobné výbavy a ne start od s verzí plnou příplatků.
Arese
Jenže ty tebou navrhovaná auta nemají MANUÁL, takže jsou absolutně o ničem! 😲 😒 😒 :no: :no: :no:
P.S. Za toto Clio má u mě Renault (po dlouhé době samých ekofašistických jobovek) obrovské plus! 😄 :yes: :yes: :yes:
P.S. Za toto Clio má u mě Renault (po dlouhé době samých ekofašistických jobovek) obrovské plus! 😄 :yes: :yes: :yes:
Elektro_Pygus
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak mít tu moc, okamžitě bych to automobilkám u segmentů A, B, C a D nařídil. 😄 :yes:
U segmentu D? Nesmysl úplný. u A a B to je jen důvod ekonomciky, jinak u tech aut automat je jasnej z důvodu zaměření tech aut. U C zalezi a u D je to zase manual jen ekonomická volba tech, co chtějí mít velké auto, ale už musí být v holobytu, protoze na opici sotva mají, ale na banány už ne. A u SUV už je manual úplný nesmysl, to se sportovni/zábavnou jízdou ma společného jako hodinky a holinky.
Já se popravdě od automatu vrátil k manuálu tuze rád, přece jen mám auto lépe pod kontrolou, zejména v zimě, na silničkách, kde se nesmí používat sůl či chemické postřiky (CHKO a pod.). Ale i za "normálního" počasí si raději auto na zatáčku či předjíždění raději připravím sám.
Co sekvence? Princip je stejný
spojka milej zlatej... spojka je cizelátor 😊 Když zrovna nechceš, aby ti šlo cokoliv do pohonu, tak použiješ spojku. Navíc sekvence se některým automatům nelíbí a prostě si nakonec zařadí jinak, než bys v tu chvíli chtěl...
To je pravda, ale nikdy se mi u automatu nestalo, aby mi odřadil v zatáčce při pomalé jízdě, jeden to neudělá ani v omezovači. Ale je to kus od kusu
Sekvence? Pokud nejsi v S modu většina odřadí a někteří i v něm 😉
A ti co neodřadí tak s ty uspokojí Areseho 😂
Ano, je to jak si napsal, ale v situaci, nezávodní, kdy jedeš na sněhu, stalo se ti někdy, že ti automat odřadil tak, aniž by si ho o to plynem nepožádal v automatickém režimu, aby ti auto nějak rozhodil? Já na sněhu jezdím docela opatrně tedy 😁 Tohle mi neudělá ani hloupej starej 4st hydroměnič
Ano, je to jak si napsal, ale v situaci, nezávodní, kdy jedeš na sněhu, stalo se ti někdy, že ti automat odřadil tak, aniž by si ho o to plynem nepožádal v automatickém režimu, aby ti auto nějak rozhodil? Já na sněhu jezdím docela opatrně tedy 😁 Tohle mi neudělá ani hloupej starej 4st hydroměnič
Taky bych se klidně vrátil... až na jednu věc - 2500 otáček při 150 na osmičku je balzám na duši.
Podle sebe soudím tebe?
To je tak strašně, strašně těžký pochopit, že někteří rádi aktivně řídí (a pro některé k tomu prostě to řazení a práce se spojkou patří...)
To je tak strašně, strašně těžký pochopit, že někdo ten manuál prostě chce a není to o penězích?
Proboha chlape, vím - Toyota, nejlepší kočár na světě. Hybrid s manuálem nekoupíš...
Ale sorry jako, vyplodit tohle na diskuzi fandů do aut?
To je tak strašně, strašně těžký pochopit, že někteří rádi aktivně řídí (a pro některé k tomu prostě to řazení a práce se spojkou patří...)
To je tak strašně, strašně těžký pochopit, že někdo ten manuál prostě chce a není to o penězích?
Proboha chlape, vím - Toyota, nejlepší kočár na světě. Hybrid s manuálem nekoupíš...
Ale sorry jako, vyplodit tohle na diskuzi fandů do aut?
Však toto .Za tú cenu máš v koncerne aj DSG.A keď už nechceš DSG lae manuál tak zoberiem Scalu s1.5 tsi je v dynamike,priestore aj spotrebe voči 1.33 tce 140 k na tom lepšie.
Tak si ju zober, porovnávaš neporovnateľné. Scala monte carlo s 1,5tsi je v cenníku za 22000 a viac bez dsg. A tradične, porovnávať cenníkovú cenu možno vrcholného prcka s cenou auta o triedu vyššie je nezmysel. To isté platí naprieč segmentami a automobilkami
Pozri český cenník Style 527 000 kč alebo 120 let Motorsport 547 000 kč a máš teda voči Cliu za 536 000 kč o dosť väčšie aj výkonnejšie auto.
Cliu v top výbavě, clio začíná v téhle konfiguraci o 100t méně, což odpovídá rozdílu třídy.
Chce to porovnávat porovnatelné. Scala začíná s tím motorem na 473 tisících za "chudobku" Ambition. Clio na 410 tisících, ale má bohatší výbavu Intense, kde vše důležité je. Výbava Motorsport za 548 tisíc je srovnatelná s R.S Line za 455 tisíc.
Scala je jiná třída ale je nejblíž protože má ještě k 1.5 manuál.Více výkonu,výrazně větší kabina(+-jak O3) o dost větší i kufr a když dorovnáš výbavu s Cliem tak i o zhruba 100tisíc dražší.
dr.Remorey
Malý auto se 103 kW a na stovku se to tahá pomalu 10s? to je nejakej renonc ne, dyt kolem desíti to dá i můj starej dvoutunovej tank, co má 180 koní a prehistorickej menicovej automat.
A pojede s emisemi v normě euro6?
nechci si vymyslet, ale mám pocit, že xc70 r2015, d4 awd splňuje euro 6d.
tak to zase není prehistorickej měnič. 😒]
Já si představil něco z devadesátek.
Já si představil něco z devadesátek.
Mluvil tady někdo o prehistorickém měniči? 😁 😁
Mimochodem moje auto s blbými 135k a opravdu, ale opravdu prehistorickým měničem a váhou asi 1,4t tu stovku dle udaju na netu co to přeměřili kolem 10s taktéž (respektive asi z 10ti zdroju je to od 10-11,3s 😁), když ti nehrabou přední kola (s manuálem někde psali dokonce 9,2, ale tomu nevěřím).. nevím, jestli je to realita, ale píše se to, tak je to pravda! 😁
Mimochodem moje auto s blbými 135k a opravdu, ale opravdu prehistorickým měničem a váhou asi 1,4t tu stovku dle udaju na netu co to přeměřili kolem 10s taktéž (respektive asi z 10ti zdroju je to od 10-11,3s 😁), když ti nehrabou přední kola (s manuálem někde psali dokonce 9,2, ale tomu nevěřím).. nevím, jestli je to realita, ale píše se to, tak je to pravda! 😁
Taky mě to hned praštilo, jak je možný, že Golf Variant 1.4 TSI o 10 koní silnější, ale o víc jak 2 metráky těžší a o 10Nm slabší to dal o vteřinu rychleji. Někde asi udělali soudruzi chybu...
jako dnešní optikou, kdy i průměrně svižný auto to dává kolem 8s, bych slova jako warm nebo hot fakt nepoužil. snad aspoň pružnost bude slušná
Je to možné asi tak, že nejde o permanentný výkon a krútiaci moment ale len o ich špičky, maximum. Akosi všetci na tento fakt zabúdate - dve autá s rovnakým výkonom napr. 100 kW a rovnakým krútiacim momentom 180 Nm môžu jazdiť diametrálne odlišne. Okrem charakteristiky motorov do toho vstupuje napr. sprevodovanie, nastavenie elektroniky a tak ďalej.
Je to manuál a Renault evidentně počítá s tím, že řidiči už s ním pořádně neumí 😉
Něco na tom bude,
https😐/www.automobilrevue.cz/…a-ven_48475.html
Tady je měření slabšího 130TCE s EDC a mají to za 8,9s
Že by ten manuál pro ty pravé řidiče nebyl tak dobrý ? Respektive ti řidiči nejsou tak dobří ? 😁 Nééé, to přeci nemuže být pravda... kde jste pánové, Ado, Arese ... ? 😁
https😐/www.automobilrevue.cz/…a-ven_48475.html
Tady je měření slabšího 130TCE s EDC a mají to za 8,9s
Že by ten manuál pro ty pravé řidiče nebyl tak dobrý ? Respektive ti řidiči nejsou tak dobří ? 😁 Nééé, to přeci nemuže být pravda... kde jste pánové, Ado, Arese ... ? 😁
EDC bude mít pravděpodobně více nakrátko poskládané převody a měla by řadit bez prodlevy. Přijde mi logické, že v této disciplíně je o něco lepší.
BTW Rozdíl půl sekundy řidičský zážitek asi moc neovlivní. Možnost ovládat auto ano.
BTW2 Hybrid se systémovým výkonem 103 kW/140 koní a tou jejich speciální převodovkou s dvěma stupni pro elektromotor a čtyřmi pro spalovací motor má udávané zrychlení 9,9 s.
BTW Rozdíl půl sekundy řidičský zážitek asi moc neovlivní. Možnost ovládat auto ano.
BTW2 Hybrid se systémovým výkonem 103 kW/140 koní a tou jejich speciální převodovkou s dvěma stupni pro elektromotor a čtyřmi pro spalovací motor má udávané zrychlení 9,9 s.
Tak vždy je jednoduchšie pri dvojspojke zadupať plyn do podlahy a potom už len držať volant ako ručne radiť dvakrát do stovky. Trošku nepresné preradenie, maličké zadrhnutie a už si o sekundu za údajom výrobcu.
Za mně je tohle nejlepším zástupcem B segmentu, jezdil jsem RSline s 1.0TCe a vše v testu až na motor (který ale taky nebyl marný, bohužel mnou testovaný už nekoupíte s 74kw), co je napsáno, tak s tím souhlasím (motor jsem pak ve verzi TCE140 zkoušel v Meganu je výborný a na dnešní poměry i točivý).
Oproti pravověrnému RS je RS line rozhodně komfortnější, takže kdo hledá nějaké 5dv auto s R4 a MT, klidně bych se nebál jít ani z GolfClasse sem, za tyhle peníze je to super nabídka.
Zajímavé motory, které jsou i hodně spolehlivé a dobře jedou X ale taky naprosté motorové průsery
Spolehlivost některých modelů X Absolutně nevyzpytatelné elektroinstalace u jiných
Výborná antikorozní ochrana již řadu let
Už jsem to tu párkrát psal, poslední SM speciál ojetiny jsou Renaulti jako velmi doporučované ojetiny, i Vaculda se o tom zmínil v promo videích k tomuto speciálu.
Velkou část problému vychytali a i tu elektroinstalaci nakonec, takže občas sice zlobí nějaké prkotiny, ale vesměs ta auta fungují.
Inak kto vie poradit, v servise mi nezavreli nadrzku chladiacej kvapaliny. Trosku som s tym pojazdil, chladiaca kvapalina je mierne pod spodnou riskou. Netreba ju aspon vymenit, nekontaminovala sa?
Za mě je tohle jedno z top běžných B aut. Výkonný, povedený a přesto úsporný motor s manuální převodovkou. :yes:
Cena již od 465 tomu odpovídá a dynamické hodnoty (205km/h a 9.4s) jsou z mého pohledu trošku (trošku dost) za očekáváním, ale s tím se dnes nepotýká jen Renault.
Proč se uchylujeme k O2, což je dvě generace starý auto?
No jasně, protože současná Octavia 1.5TSI 110kW s MT má 0-100 za 8,5 a Vmax 231, 2.0TDI 110kW má 223 a 8,7. A u Octavie 3 byly ty hodnoty ještě lepší, tam bylo tuším 8,1s nebo tak něco. Fabia III 1.0TSI 81kW má 196 a 9,5s, Fa 4 1.0TSI má 9,7s.
A co takový Swift Sport, 1,4T 103kW? Ano, ten dával 8,1s (už nedává, vím).
Číli... Clio 1.3 překonává (větší) litrovou Fabii o 0,3s... to je asi nejlepší obrázek toho, jak dobré ty hodnoty jsou, abychom nesrovnávali jablka a hrušky.
Jo a kolik vážil Swift?
Podívej😒br /> Fabia 1.0TSI 81kW: 9,7s a 205, s DSG 9,5s a 205
Fabia 1.5TSI 110kW: 7,9s a 225 (jen DSG)
Scala 1.5TSI 110kW 8,3s a 219 MT
Clio 1.3TCe 103kW: 9,4s a 205
Tak mi napiš, jak ty hodnotíš ty technický údaje. Řekneš si, že to je jako 17 let stará naftová Octavia a je to dobrý? No fajn...
PS: a klidně to jinak může být příjemnej motor, nebo je třeba Renault zbytečně konzervativní... ale prostě říkám, že ty dynamický parametry nejsou nic moc. Howgh 😉
Pokud se týká SSS, jasně že v jeho případě je výhodou hmotnost. Ale i tak celkem s přehledem překonává tovární údaje. Původní se dostává snadno pod 8, ale ještě větší rozdíl oproti udávanému času má ten "jako" hybrid. Pod 8 už se nedostane ale z uváděných 9.1 stahuje skoro vteřinu.
Škodovky třeba zkrátili převodovku (na celkem rozumných cca. 3000 při 130 pokud se nepletu). Jak to má Clio jsem v testu neviděl - škoda.
Každopádně bych od Clia s takhle nadstandardní motorizací čekal řádově 8-8,5s a 220+, 9,4 a 205 je slabota.
Takže napriek podobným papierovým parametrom s litrovými Škodovkami som presvedčený, že v reále tam bude rozdiel v prospech Clia. A napokon subjektívny postoj: aj keby bola dynamnika rovnaká, tak určite uprednostním objemnejší štvorvalec pred litrovým trojvalcom (kultúra chodu, vibrácie, ťah od najnižších otáčok).
Naopak maximálka asi bude sedieť, Meganu 140k namerali 206 kmh a Cliu 130k 204 kmh.