Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

První solární obytňák vyrazí napříč Evropou. Za den si vyrobí energii na 730 km

9 komentářů

Avatar - Stejsn
Stejsn
"A dá se v tom...?" - "Dá. Přes blatník."
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
kopulovat? 😄
Othello
Dobře, tak kolik má výkon 1 čtvereční metr ? 200 wattů v maximu ? Krát 17,5 je 3,5 kW. Když bude nabíjet 10 hodin tímhle max. výkonem, získá 35 kWh, nepočítám ztráty. Na to ujedou 700 km ?

Pokud něco takového umí, nemusí ani vyrábět tuhle obludu se solárama, postačí když udělají běžně menší auto, které se 35 kWh pak ujede třeba 1000-1200 km. A budou v neskutečném balíku.

Osobně si myslím že kecají.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Osobně si myslím že máš pravdu. 😄
brk77
Možné to asi je. V Austrálii se každoročně jezdí nějaký závod solárních aut na 3020 km dlouhé trati. Tuším že v 2018 to vyhrál zrovna nějaký nizozemský vysokoškolský tým, kdy tu trať ujeli za 37 hodin čistého času jízdy. V noci se pochopitelně nejede. Průměrná rychlost byla cca 81km/h. O rok později to už bylo snad necelých 87 km/h.

Tahle věc taky nevypadá jako typický obytňák, ale spíš takový Veleorex. Trubkový rám olepený asi nějakým teňonkým plastem, ať to je co nejlehčí. Nechtěl bych v tom zažít nějaký byť malý ťukanec.
Othello
Snad. Ten australský závod jedou poměrně mrňavá vozítka, prý jsou ty malé rozměry důležité kvůli odporu vzduchu. Taky mají jen minimální akumulátory, tuším do 5kWh, předepsané je že 90% energie musí využít přímo, tj. bez akumulátorů. Asi to v poušti nebude moc problém, na rozdíl od zamračenější Evropy
brk77
Na druhou stranu pro fotovoltaiku by mělo být ideální tak kolem 20-25°C. Když už je venku 35°C, tak účinnost vlivem zahřátí panelů klesá o nějakých 15%.
Othello
Daleko horší jsou ty mraky. S ními padá výkon panelů o desítky procent
Matepet
se zvedne vítr, může to i popoletět. Křídla to už má...