Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style – Všestranný svéráz

88 komentářů

Klouzan
Ale uvnitř, to ovládání nevím. Každopádně Korejci se toho nebojí 😄
Tom Pro
Ta spotřeba je děsivá. Nedavno jsem jel v x4 35i 306koni, r6 , xdrive, a klidnou jízdou za 8 litrů. Po dalnici 120, okresky 90. Potkavam hyundai cim dal vic, daji se sehnat se slevou, dobrej kup. Ale jestli omasti benzin, jak vykrikujou, tak aspon to chce mit poradnej motor, kdyz uz to má žrát
Avatar - Ozzman
Ozzman
Sám píšeš, že klidnou jízdou. Redakce jezdí většinou kolem Prahy a v Praze, tam prostě spotřeba roste, navíc je to jen jednašestka, co tahá 4x4 a s automatem. Asi je to spíš horší průměr, ale pořád nic extra neobvyklého na danou kategorii, BMW taky stojí dvojnásob, ale věřím, že v Praze a okolí by to taky za 8 nebylo, zvlášť kdyby si na to občas šlápl.
Tom Pro
Jasný, já jen že bych to nechtěl, neni na tom nic, co by tě nadchlo
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne to nadchlo na fotkách, když to představili, na živo je to spíš ošklivé, než hezké... tam bych asi začal a dál se šel podívat na jiné auto, které se mi líbí 😊
Tarsinion
Moje 3008 1.2 96 kW jezdí v průměru za 8.7 bez 4x4, takže spotřeba tě 1.6 je myslím v pohodě.
Avatar - palix
palix
Hyundai Tucson je celkom cenovo výhodné a pekné auto. Je moderné (veď je to SUV) a preto si to ľudia kupujú... Potom sa stane to čo kolegovi... Mal Mazdu 3 1,5 (Skyactive), vymenil ju za Tucson 1,6 TGDi (predošlý model)... povedal, že auto síce dobré, len spotreba strašná... Do takého auta by viac pasoval diesel, aj tak by nejazdilo za 5 až 6 litrov...
Rovnaké je to so Ssanyong-mi - "super" cena, lákavé auto (SUV)... len potom tá spotreba sa ukáže priveľká. Človek aby potom jazdil v pravom pruhu spolu s kamiónmi a elektro-autami 😉
traveldrive
To je tá dnešná móda SUV - valíme sa do práce, do obchodu, do školy pre deti úplne zbytočne veľkou a ťažkou hromadou železa. Úplne rovnakú službu, ktorú väčšina majiteľov SUV u svojho auta využíva, by spravil o pár metrákov ľahší kompaktný kombík alebo MPV.
Avatar - palix
palix
Len ono sa to ťažko niekomu vysvetľuje, že reálne ani veľmi nepotrebuje SUV... Väčšina ľudí sa správa "stádovito" (prosím o prepáčenie)... samozrejme niektorí majú aj dôvod... Zrazu sa nám tu rozšíril taký "nešvár", že väčšina z nás (aj veľmi mladí ľudia) má problém s chrbticou a kĺbmi a potrebujeme nasadať vysoko...
Úplným nezmyslom je už potom elektrické SUV, ktoré váži 3 tony... = EKOLÓGIA 😲

Pritom ak sa na to pozrieme triezvo - pre väčšinu z nás by malo "klasické" auto oveľa viac výhod ako SUV. Nič v zlom - kto potrebuje SUV, potrebuje...
Kto je to trochu starší ako 30 rokov, isto si pamätá na módu "šuštiakov" z 90-tých rokov :-!. Vtedy to tiež mala väčšina ľudí... Poniektorí sme nemali ani "šuštiaky" a dnes nemáme ani SUV (ak ich nepotrebujeme) :-!

Dúfam, že som nikoho neurazil. Ak áno, ospravedlňujem sa - môj príspevok sa určite netýkal práve Vás :yes:
kozakm
Doba, kdy jini presne vedeli, co lidi potrebuji, je nastesti jiz pryc.
webpaja
Tady jich je v diskuzích dost, kteří perfektně vědí co musí všem stačit. 😉
Renoo
Tak on přeplňované 1,6 v tak velkém autě se toho moc chtít nedá. Kdyby to byla HEV varianta, na kterou sází jako na hlavní tahák (u nás asi moc ne), tak je to o něčem jiným. Tam se podle testů dostávají tak nějak mezi 7,5 - 8,0 L.
Nicméně osobně bych bral jistou konkurenci (taky s HEV), která si vezme do 7 litrů a hlavně je hybrid o dost líp promyšlený a stojí stejně.
bonzour
Spotreby panu redaktoru neber moc vazne, oni jezdili i s hybridni ravkou za 10. Jak bych si tipnul ze tenhle tuscon bude realne jezdit tak za 8.5.
moan78
Ani nie, tato jednasestka je v tazsich autach uzrana
kozakm
Tahle jednašestka je nový motor, o kus úspornější
Avatar - Anonym
Anonym
..Tucson podle mě k posádce pouští až moc hluku od kol.
To iste plati aj pre Ceed. Pre mna osobne je to velke sklamanie, a dost to kazi dojem.
Renoo
To není u korejců a japonců nic vzácného. Třeba Subaru je taky dost hlučné a na můj vkus i Mazda je poměrně hlučná, byť prý poslední modernizace přinesly zlepšení.
Avatar - Anonym
Anonym
skoda no, popritom Subaru je moj tajny favorit, ale ja osobne ten hluk v aute neznasam. Ticho v kabine je prejavom luxusu. Prvykrat v zivote som kupil ryzu, ale asi sa vratim spat do europy.
Avatar - Romcigan
Romcigan
Tlačítka na dveřích pro ovládání paměti jsou za jízdy zablokovaná, protože existují ***i, kteří by si zvolili nastavení, kdy jim ujede sedačka a nedosáhnou na pedály......
Avatar - Ozzman
Ozzman
Co všichni ti ***i dělali v autech do teď , kde stačí vzít za páčku a sedačka za jízdy jede dozadu i dopředu.... viď ? 😁
webpaja
Já myslím, že by nemělo jít auto ani odemknout, někteří by ho mohli chtít řídit a to je nebezpečné! 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Už chůze k autu může být nebezpečná :-!
webpaja
V zásadě jakýkoliv pohyb! 😁
Freddka
A v tomto konkretnim pripade dokonce uz jen pohled na auto muze vyvolavat negativni stavy (neni pekne) :-!
webpaja
To souhlas. 😉 Už jsem to tu psal, předchozí generace byla líbivá, toho je nevzhledné.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja tobpotkavam v cerne a bílé. Ale v té červené, ty vlny kolem dokola vypadají ještě hůř.
Avatar - Mikesus
Mikesus
😒] 😒] :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Vyvolání paměti chápu, ono to dokáže i v opačném případě dost primacknout za pás. Ale tady jde o to, ze nelze ani uložit nastavení během jízdy, nikoliv ho vyvolat. Tzn ze ovládání sedačky funguje a nejakej *** ( asi mají s nimi zkušenosti v Hyundai mezi svými zákazníky dle tvého vyjadreni) stále si to sedadlo může odsunout, aby na pedály nedosáhnul. Co třeba zablokovat i to za jízdy?
webpaja
Neumím si představit, že bych neměl možnost si během jízdy lehce neupravit posez. To je ale kravina.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Uplne stejná, jako nemožnost si to nastavení ulozit.
To bylo ale myšleno na toho chtrolina nahoře, že prý uložení paměti a ovládání je zablokovane, aby si to někdo neodsunul, ale ovládání jako takové ma stále k dispozici.
Vždyť je to blbost to omezovat.mechanicky si to taky můžeš dělat kdykoliv.
Avatar - Beefcake
Beefcake
,preco je AWD uplne v clanku odignorovane, tak nemusi nic lutovat. Nestoji ani za rec.
https😐/www.youtube.com/watch?…
kozakm
Je to bída. Tucson porazil jen Kugu, RAV4 a Atecu.
https😐/youtu.be/etluZrWfq-s
Avatar - Beefcake
Beefcake
O to horsie pre tie ostatne auta.
Zhodou okolnosti pri Hyundai chlapik rozprava o blokovani (neexistujuceho) stredoveho diferencialu 😊
Ale ten "test" sa mi silne nezda aj po tom, co som videl nejake dalsie. Akoby niektore auta nevedeli, ako optimalne nastavit. Ani len zakladne veci, kedy vobec riesit kontrolu trakcie.
Aspon som si precvicil spanielcinu a naucil par novych sloviciek.
Avatar - hugino
hugino
Za tú cenu radšej x1 alebo GLB a to naschvál nepíšem o koncerne ako Tiguan alebo Tarraco.Naživo je za mňa Tucson strašne škaredý podľa mňa to korejci prekombinovali a minule keď som išiel za ním a pustil vzadu v nárazniku blinker so žiarovkou / auto od 22 500 € / a nie led tak to už bol vrchol.A to za chvíľu dorazý nový Sportage tak tam sa ešte viac vybláznili.
traveldrive
Douč sa aspoň pravopis, je hanebný aj na školáka, nie na dospelého človeka.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Má Golfa... je lepší člověk, nemusí umět pravopis 😉 😁
traveldrive
Aj palcovať vie "ostošesť"... 😁
dr.Remorey
glb a x1 za 40tis bude totální holota. když si do toho něco málo přidáš, ses na 50 plus, jen to hvizdne. a upřímně, tu x1 jsem si chtěl koupit a po zkušební jízdě jsem dal ruce pryč. nic extra za ty prachy.
webpaja
Co ti na X1 nesedělo?

Btw, GLB je slušně vybavené v základu. Není to rozhodně krasavec, ale jezdí a funguje perfektně. Nesrovnatelně vůči Tucsonu.
dr.Remorey
Ta X1.... hledal jsem auto, který mi mělo dát přidanou hodnotu radosti z jízdy + přiměřená praktičnost. a na te x1 mi vůbec nic nevadilo, ale radosti mi to neposkytlo ani o kousek víc, než megane, kterej jsem chtěl vyměnit. prostě úplně obyc auto z A do B. přišlo mi blbost priplacet jen za vrtulku na volantu. nakonec jsem zůstal u značky, ale šel o cca 10 cm blíž k silnici a jsem spokojenej 😁
webpaja
Pořád se bavíme o primárně FWD modelu. Manželka má X1 už dva roky a naprostá spokojenost. Mě vadí jen trochu nevyvážené řízení, ale prostor, zpracování, dvoulitrový benzín, komfort a obecně chování podvozku jsou moc fajn.
dr.Remorey
no, právě, manželka... ta moje by s tím taky v pohodě. je to fajn auto pro ženskou. já nakonec zvolil m135i xhatch, a přestože je to taky primárně predokolka, jezdí to trošičku jinak 😁
adamzprahy
Souhlas, stačí přihodit paket premium za asi 45k CZK a auto ma vše potřebné včetně keyless. Pokud by nutně člověk chtěl srovnávat výbavu a vše 1:1, tak samozřejmě GLB bude dražší, ale ono je taky o dost větší než Tucson, takže za mě jestli dát 1M za Tucson nebo 1.1M za GLB, mám jasno 😁 (nehledě na úpravu konfigurace podle rozpočtu).
webpaja
Bral jsem GLB před pár měsíci kolegovi a samotného mě překvapilo, jak je fajn. :yes:
Avatar - zaplosak
zaplosak
bych teď přemýšlel o novém autě této kategorie - počkal bych na novou sportage, jak bude vypadat v reálu, myslím že překvapí...
Avatar - palix
palix
Sportage bude technikou rovnaké auto. Za danú cenu si radšej vyberiem auto, ktoré má normálnu spotrebu. Pravdepodobne normálne nízke auto nižšej strednej triedy. Napríklad Corollu hybrid kombi. Pre mňa OVEĽA lepšie auto. Ale chápem - každý nech si kupuje čo sa mu páči 😉
Avatar - zaplosak
zaplosak
Já tak, však píšu že pokud bych přemýšlel o novém autě této kategorie... 😉
webpaja
Asi budu za konzervu, ale zřejmě bych si vybral Kodiaka...
kozakm
Kodiaq je ale o třídu výš
webpaja
Karoq zase menší, na to nehraju 😉
Avatar - Emel
Emel
Je to i o technice... konkurent pro Sportage je určitě spíš Karoq.
webpaja
Píšu níže, že to vnímám, ale reálný nákup bych řešil jinak.S touhle generací Tucsonu jsem se ještě nevezl. Ta minulá byla sice hezká, ale jízdně příšerná. Tady to vypadá na přehození. 😉
Avatar - Emel
Emel
Jo, já bych si vzal Focus ST Combi... 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jestli by ses dočkal... prý jsou na to obrovské čekačky, obecně na všechny konvenční Fordy co jsem tak slyšel...

Jedině snad Puma a Kuga je nabouchaná na sklad.
kozakm
Tak jinak. Podobně vybavený Kodiaq bude o dost dražší. Stejně vybavený Karoq je na tom cenově jako Tucson (ceník Sportage zatím neznám), ale zase je menší.
webpaja
Beru to, osobně bych za cca milion přidal nějaký desetitisíc a šel do většího Kodiaqa s 2,0TSI. I za cenu oželení nějaké výbavy navíc. 😉
kozakm
Je pravda, že milion za Tucsona už je hodně. To už bych se asi taky ohlížel jinde.
Avatar - Doktor_z_horor
Doktor_z_horor
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
...je vážně zvláštní - ono je to auto vlastně ošklivé, ovšem velmi stylovým způsobem - třeba tvar lemů blatníků je úplně stejný, jako měla Alfa 75! 😄 :yes: Taky design předních světlometů i zadních svítilen je nezaměnitelný. Taková stylovost je u Korejce vážně výjimečná. Ovšem co bych rozhodně nerozdýchal, jsou ty uživatelsky nepřívětivé ovládací prvky a doslova hnusný volant (ve srovnání s ním je ten nový, dvouramenný škodovácký ještě nádherný). A velkým zklamáním (vzhledem k té hybridizaci) je ta naměřená průměrná spotřeba 9,7 l/100 km. Já vím, čtyřkolka, výkon 132 kW - ale i tak je to dost. Vždyť náš předokolkový Karoq 1.5 TSI/110 kW má i bez pomocného elektonesmyslu dlouhodobý průměr 6,4 l/100 km, a to s ním poměrně často jezdíme i krátké trasy do města...
Avatar - California_KNIGHT
California_KNIGHT
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
webpaja
Ohledně toho suterénu jsi zřejmě mluvil o sobě... Psal hlavně o interiéru a užrané pohonné jednotce. Design je velmi subjektivní a ačkoliv Karoq není žádný extra krasavec, tak jeho problémem je spíš usedlost. Ne změť nesourodých patvarů jako u Tucsonu.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Pájo, ten Knight je zas nový nick, to bude zase ten otrava.
Avatar - Karlos_inzenyr
Karlos_inzenyr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Doktor_z_horor
Doktor_z_horor
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To je ( ! ), kolik lidí s tebou diskutuje. Jde to přepínat v jednom počítači nebo musíš jich mít víc? A proč zůstal California?
Avatar - Karlos_inzenyr
Karlos_inzenyr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - California_KNIGHT
California_KNIGHT
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Nemyslím si, já Karoq považuji za celkem pohledné auto, bez polarizujících extravagancí a hlavně s perfektní ergonomií ovládacích prvků. Proto je taky tak oblíbené. A ano, tvůj arogantní styl je skutečně suterén, tak -3. podlaží! 😒] :no:
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Za mne zcela nestravitelný design :no:, prostě ošklivé auto. Interier taky nic moc. Cena na korejce dost vysoká. Spotřeba taky není ok. Na předchozí generaci se dalo dívat.. Na tohle ne.
geoRG77
Mě ten design exteriéru přijde fajn, je to něco jiného a všechno to tak nějak zapadá do sebe. Ale pak jsem si sednul dovnitř a absolutně nechápal. Ten displej infotainmentu vypadá jako by ho objednali přímo z Alie😜ressu, příšerně levný plast, který je i v novém autě poškrábaný. Navíc ergonomie těch dotykových tlačítek je čistá nula, asi to jsem schopný pochopit u nejlevnější verze, ale koupit si ten dražší hybrid v nějaké rozumné výbavě, tak fakt nevím.
Avatar - Tielman
Tielman
Korejci prostě provokujou. Když facelift, tak brutální, když nová generace, tak všechno jakoby znovu. Ovšem faktem je, že ve zpětném zrcátku nemusíte ani vteřinu přemýšlet, co za Hyundai se vám lepí na zadek. To u jiných koncernů tak jednoznačné není.
webpaja
Mám raději cizelování vlastního designového jazyka než neustálou revoluci.
Avatar - Tielman
Tielman
No oni se pořád hledají, respektive jejich designéři podle mého dostávají opravdu velkou svobodu. Když se na to podíváš z hlediska asijského vnímání designu, tak jsou vlastně dost konzervativní 😊 Jinak bejvá asijskej vkus pro Evropana kýčovitej nevkus plnej blikátek a cingrlátek.
kozakm
"kýčovitej nevkus plnej blikátek a cingrlátek."
Jo, takovej mercedesovej 😊

Jinak prodeje zatím svědčí o tom, že se Tucson do vkusu Evropanů sakra trefil...
Avatar - Tielman
Tielman
tak mnohdy se trefil do ženských srdcí, jak jsem to tak sledoval. Pamatuji si na premiéru prvního Tuscona. To byl panečku WOW efekt. Současný model (jeho rozsvícenej face) mi připomíná tak trochu bakelitovej lampovej jukebox z americkejch šedesátek.
A s tím meďourem máš pravdu, ne všechny, ale některé výbavy a barvy interiéru jsou prostě... kýč.
Avatar - Emel
Emel
Kterýmu Tucsonu říkáš první Tucson? Fakt myslíš wow nad tímhle?
https😐/en.wikipedia.org/…i/Hyundai_Tucson#…
Avatar - Tielman
Tielman
ne, to určitě ne 😊 Předchozí, máš pravdu, moje blbost.
Avatar - Emel
Emel
Jo, to je teda asi třetí generace. Ta druhá byla obzvlášť ošklivá.
Trojka se mi taky líbila. Až takové wow to teda nebylo, protože hodně podobné tvary debutovaly už o pár let dřív na větším Santa Fe... ale možná měl ten Tucson i větší jiskru.
Avatar - Tielman
Tielman
No dnes má rozhodně tu jiskru současné Santa Fe. To je pro mne vůbec nejhezčí současný Hyundai.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tenhle byl na svou dobu hezkej. Nikdo takové auto z mainstreamu moc nedělal a nevypadalo to zle. Známí to měli a chválili si to tenkrát.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tucson je právě takový, první pokus vlastního designového jazyka. Kia měla svůj tygří nos a zcela nesmyslně od něj upustila a zahájila design stehýnková kost.
Avatar - Tielman
Tielman
To si úplně nemyslím, že je to první pokus. Spíše další pokus. Když pak porovnáš s jejich elektromobilními výtvory, tak je to zase všechno úplně jinak. Nicméně pro fanouška aut je vlastně sledování pokroku/úkroků Hyundai/KIA v posledních dvou dekádách veliká zábava.
S tou KIA čumákem máš pravdu.
freferg
U toho Nka to vypadá jako by někdo z toho ukradl lemy blatníků. U nižších verzích to je plast a vypadá to normálně. Opravdu tedy někdo tam nedal to oplastování nebo je jenom stříknutý do barvy karoserie?
Avatar - Emel
Emel
Jo, je to divný... a ta červená to obzvlášť vypíchne.
Jak moc nemusím šedou metlu, tak Tucsonu docela sekne... ta maska pak víc splyne s autem a na hezkých kolech je to celkem zajímavý.
PS: engine red - to je teda taky divná asociace. Jako že fire engine (hasičské auto)? 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dokud nerozsvítí ten hmyzi xicht, jak by řekl Áda 😁

Já už jsem to tady párkrát psal, když to vyšlo na PR renderech, vypadalo to fakt dobře, tedy spíš zajímavě, ale naživo v provozu už to tak hezky nepůsobí a některé konfigurace jsou spíše nevzhledné.
kozakm
Jak se mi N-linové modely ostatních Hyundai líbí, tak u Tucsonu je tomu přesně naopak. Právě ten chybějící kontrast mezi černým oplastováním a karoserií (nejvíc vynikne s bílou barvou) tomu chybí, stejně tak jako už příliš překombinované nárazníky.
Radek Kedar
Taky si dle fotek nejsem jisty, zda je ten paket N-line pro vzhled plus, mozna to chce videt nazivo a v jinych barvach.
Jinak ja mam zkusenost s timto motorem ve verzi 110 Kw bez elektriky, FWD + manual a za 5 tis km prumer 7,2...rozhodne bych motor neoznacil za uzrany, napr. ve srovnani s Proceedem GT kde jsem mel dlouhodobou 8,2 je vlastne hodne usporny s ohledem na velikost.
Michal220
Tenhle motor vč 4x4 a automatu už z výbavou stojí od 750 takže zbylých 300 tisíc je jen další výbava no a třeba MB glb 200i začíná od 1,1mio s chudší výbavou kde k dorovnání základního HYUNDAIE by ještě 100tisíc bylo třeba.