Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škodovácký návrat k luxusu: První generace Superbu se představila před 20 lety

80 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Vozidlo dělané přímo pro 90.kove hura zbohatlíky. Ani nevěděli jak se to jmenuje tak tomu říkali super béčko. Dnes už není co závidět, opravdu.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - fOE
fOE
Tak kdyz uz zacinas se zavisti pak zalezi, jestli se na to divas z pohledu kupce superbu, nebo z pohledu producenta superbu, skodovky.
Jestli byl superb auto na zavideni nebo ne nevim, ale co slo jednoznacne zavidet bylo co tohle auto znamenalo pro Skodovku jako znacku. Tohle ji definitivne nasmerovalo, tohle ji definitivne posunulo. Od tohoto bodu bylo jasne, ze neni odsouzena jen a pouze na to byt levnou masovkou pro nejchudsi trhy a kupce. Od tohoto bodu bylo jasne, ze skodovka miri i na stredni tridu (mysleno kupcu). Superb udelal ze skodovky vychodoevropsky unikat.
Jake to bylo auto je za me podruzne, to ze bylo je ale druhy nejzasadnejsi bod v novodobe historii skodovky, hned po akvizici volkswagnem.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Naladění podvozku špatné nebylo, problém naopak byl v motoru uloženém podélně daleko před přední nápravou a hlavně v zoufale kroutivé prodloužené podlaze. To pak škodovka v tichosti vyřešila vevařováním speciálních tyčí z vysokopevnostní oceli do prahů. Teprve pak mohla u Supu I. gen. začít nabízet sklopná zadní opěradla, do té doby se kastle kroutila tak, že by se jejich západky ani netrefily do svých otvorů v karoserii.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Souhlas. S tou první nevyztuženou verzí jsem kdysi jel přes Německo a byl to fakt děs běs. Od 140 km/h to auto ztrácelo jistotu a ve 160 km/h plavalo tak, že jsem se za volantem opravdu bál! 😒
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
No, označit ho za hit je hodně přehnané, ale prodejní neúpěch to rozhodně nebyl. A ohromně pomohl pozvednout image Škody Auto! 😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Ja ti nevim covece my meli v praci sluzebni 2.5 tdi rocnik tusim 2005 a sedelo to normalne. 230 se s tim dalo kulit po dalnici a nic se nekroutilo, ale mozna to delaly jen prvni rocniky.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak třeba to mělo tak přesný tachometr, že ukazoval 230, ale jel tak o 20 min.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
To je mozny. Kalibraci tachometru jsem tenkrat fakt neresil 😁 a od nejakyho roku 2007 sem v tom nejel. Nicmene proc myslite ze ten 120 kw motor neumi jet 230, kdyz ma i psanou ofiko maximalku 220? Podotykam ze to byl manual.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Teoreticky to mas nacteny vyborne, ale udaje deklarovany vyrobcem vetsinou nesedi u maximalky ani treba u spotreby paliva vis 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Jakože jsou rozdíly obou hodnot u většiny aut. U maximálky i spotřeby výrobci deklarují nižší hodnoty 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Na to si jeste neprisel 😁 ? ? co ty spotreby velkych hybridnich suv deklarovanych na 1.5 litru na sto a podobny nesmysly? S maximalni rychlosti je to stejny. Vyrobci uvadi maximalku s rezervou vis 😉 Ja jsem takovej blazen, kterej to u kazdyho auta, co mam v ruce, zkousim kdyz to jde, takze vim ze i blba Fabka HTP se umi rozjet na 190. Oktavka TDI na 210, Fabia 1.4 16V 74kw umela taky 210 a Superb 2.5 tdi 120 kw umel 230. Ty si o tom prectes a ja sem takovej magor ze to zkousim, ale ze mas tu drzost se se mnou jeste dohadovat je teda fascinujici.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Mikesus se domnívá. Já to mám vyzkoušený. Co chceš dál diskutovat? Já s těma autama co o nich píšu jel. Ty sis jen přečetl brožuru od výrobce.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Na jedné straně ano, východoevropští zbohatlíci nevěděli, že originál se jmenuje Shanghai-Volkswagen Passat a je určen pro vysoce postavené čínské soudruhy, kterým Passat B5 se standardním rozvorem asi nebyl dost nóbl.
Na druhou stranu pro Škodovku šlo o přelomový model. Ukázala, že umí vyrobit a prodat i auto střední třídy a dostala zelenou postavit už svou vlastní druhou generaci. Co dnes nabízejí ve střední třídě třeba francouzské automobilky?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak. Francouzi skončili tam, kde Škoda začínala. Pokoušejí se v Evropě prodávat auta originálně určená pro Čínu (dobře, u Renaultu je to spíše pro Koreu, ale to už na věci moc nemění).
Arese
Tak Talisman není špatné auto (ale prodává se mizerně), ovšem tahat do Evropy ten nový velký sedan DS je už opravová zoufalost (zejména s přihlédnutím k jeho motorizacím a cenám). Ani PSA nemůže věřit, že by se něco takového mohlo v Evropě prosadit! 😲 :no:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Jistě, Superb I byl ve své době mnohem atraktivnějším autem - za daleko lepší ceny a s velmi dobrou nabídkou benzinových i naftových motorizací (včetně manuálu, automatu a V6!). Proto (i díky líbivému designu a skvělé nabídce prostoru) měl prodejní úspěch. 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Nikoliv, Talisman nikdy neměl 6válec a zpočátku končil na ubohém objemu 1,6 l, teprve později se dopracoval k benzínu 1,8 l a naftě 2 l. A vždy má jen vlečku, stejně jako SUP I. (alternativní natáčení zadních kol není žádná výhra, spíše naopak). Ovšem na rozdíl od Supa I má Talisman kombík. No a to DS opravdu má jen tu 1,6, dobastlenou hnusnými elektromotory + kontroverzní design. A to vše za zcela nesmyslné ceny. Faj tajksl! 😲 😒 :no:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Ale jen výjimečně měli pětistupňový automat a vůbec neměli dieselový šestiválec. Zrovna v tomto Superb nezaostával.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Já už ti ale tady napsal, že ten problém s kroucením kastle pak škodováci vyřešili. No a na tu výraznou nedotáčivost na limitu tehdy trpěly třeba i všechny nequattrové Audiny (i ten Passat, co byl základem pro Superb), a jak se prodávaly! Pro tyhle dálniční křižníky to nebyl zásadní problém.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Jestli hrál první ligu, těžko říct. V každém případě Frantíci tehdy neměli žádný diesel nad 100 kW, natož šestiválec.
Že měl Szperb horší podvozek, to je věc druhá, hlavně měl horší tuhost karoserii. Jak už říkal Arese, prodloužená karoserie se kroutila. Čínským soudruhům to nevadilo, ale v Evropě to byl problém.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Motor roku? Ano, 2.2 HDi získal cenu ve své objemové kategorii. Jenže ve stejném roce získal ve své objemové kategorii cenu i motor VW jménem 1.4 TDI PD. Jednou jsem s tímto motorem roku jako spolujezdec jel a stačilo. Tím chci říct, že tyhle ceny vůbec neberu vážně.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ten 1.4TDI jsem měl ve fabii. Kromě toho, ze zněl jako Zetor a musel se držet nad 2000 otáčkami, jinak dunel tak hodně ( obzvlast v kombiku), že z toho pomalu praskaly bubínky, tak byl živý a úsporný. Samozřejmě to vyrábělo uhlí za sebou, jako každý diesel z te doby.
Spolehlivost F1 byla tedy hrozná, a to i motoru, ale posloužila.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Francouzi v te dobe meli 607 a C6 coz byla obe lepsi auta…
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Papezja
Můžu poprosit fotku prodloužené B5 vyrobené před rokem 2005? Nikde jsem nic takového nenašel a Lingyu (světla Superb, maska podobna B6) se vyráběl až od roku 2005
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Bol to defakto predlzeny cinsky passat... v tej dobe vw vedel zrecyklovat snad vsetko... uz vtedy vedel ako usetrit a vytazit z minima maximum... ale inak prvy superb bolo vazne fajn auto... dodnes ziadana jazdenka az tomu nechapem vzhladom na vek vozu
Papezja
Nezačal se ten prodloužený čínský Passat vyrábět až ke konci výroby Superbu?
Xonik
Ne, to byl už facelift, kdy se původní kastle ze které vzniknul superb naopak obohatila o superbí prvky.
Papezja
Facelift byl až potom, kdy se naopak superbi prvky zrušily úplně. Neviděl jsem jedinou fotku prodloužené B5 - budu rád, pokud mě někdo přesvědčí o opaku
Xonik
Je to jak jsem napsal - původní kastle byla prodloužený passat (tedy samostatné okénko v c sloupku), to přišlo v roce 2000😒br />
auta5p.eu/katalog/shanghai-vw/passat_03.php

z této podlahové plošiny se udělal o rok později náš superb (okénko ve dveřích), a tuto kastli včetně dalších superbích věcí (přední světla, interové prvky atd) naopak převzal facelift čínského passatu, a vypadal v roce 2004 takto😒br />
https😐/auta5p.eu/katalog/shanghai-vw/passat_02.php
Papezja
Právě, že celý zadní sloupek a tvar dveří je u Superbu jiný, než u čínského Passatu - stejná byla jen platforma
Xonik
Dyť to píšu - původní čínskej passat je natažená evropská B5 (okénko v sloupku). Tato podlahová plošina se použila o rok později pro superb a změnila se zadní část (okénko ve dveřích). Pro facelift čínského passatu v roce 2004 je pak použit naopak superb (okénko ve dveřích).

Viz. ty odkazy.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Zavidet Superb muzou pouze lide mdleho rozumu a pochybne moralky…
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ta závist je spis o tom, ze ty lidi na něj měli. Ale pokud by se v něm svezli, přestali by chápat, proc ty peníze za něj dali.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Stejsn
Stejsn
ze které jsem po 500 kilometrech vystoupil a ne vyplazil se po čtyřech s hexenšusem.
topten
"nejslavnejsi" obeti prvniho superbu je Ivan Hlinka
mozna kdyby jel v audine, ani bychom se o te pripadne nehode nedozvedeli
skoda
budiz mu zeme lehka
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Bohužel měl kardinální smůlu, že ta Avie do něj narazila v tak nemožném úhlu... 😲 :no: Ale stejně je to zvláštní - první oběť Octavie I - L. Kalma, a oběť v Superbu I taky taková známá česká osobnost... 😲 Ale Dubček se zabil v BMW 535i...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
V případě Hlinky to prodloužení nemělo žádný negativní vliv - ten 10 cm pás plechu se do příčně rozříznutého výlisku podlahy vevařoval až mezi B a C sloupky (sám jsem to kdysi viděl při návštěvě kvasinské fabriky), zatímco Hlinka ten náraz schytal do A sloupku + do předních dveří.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
kesumb
a vedle toho desitky prodejne radove uspesnejsich (a vedle outbacku a camry taky mnohem rychlejsich) SUV...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
kesumb
drsnyho na tom nic neni, SUV maji nepopiratelny vyhody (dej za camry 3,5t platak s bagrem...) a lidi, kteri ridi pro radost je fakt malo. Navic ridicsky zajimavy auta mizi od zacatku elektrickejch posilovacu rizeni, pres brzdy by wire az po mhev systemy kazdym dnem. Posledni dobou si rikam, jestli neni cas na Z4 dokud nema mhev..
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
kesumb
hele dnesni SUV realne nahrazujou maly dodavky a avie. Za velky SUV das v klidu 1a1/4 kubiku betonu na sklopnym vleku a bude se to s tim chovat lip nez transit. O tom, ze je lepsi mit pohodlny suv a drahej platak nez odtahovku asi neni treba polemizovat. Ty auta maj svoje.

Z4 ma pro me vyhodu hlavne v nabidkovy cene a navic je to kabrio. Supra prej lip hraje, ale to je asi tak vsecko. Cely to auto je BMW tak proc si to kupovat s logem toyoty...
webpaja
Proč? To nikdo neví, ale kdyby...to se kupuje jedna báseň. Hlavně u nekritických fandů značky s teorií, že Toyota ze Z4 udělala mnohem lepší a krásnější auto. 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mig_35
Tak rozdíl mezi karoserii kupé a kabrioletu a s nim spojené výhody snad není potřeba nikomu vysvětlovat. Že BMW verzi Z4 coupe přestalo dělat je jejich rozhodnutí. Ale pro určitou skupinu fanoušků to bylo to nejlepší sportovní auto od BMW. Teď ho má Toyota a moc práce s tím neměli.
kesumb
hele x5 s 3,0t vlekem se hrabe lesni cestou lip, nez oktavka 1,5 tsi prazdna. V tom si clovek uvedomi, kolik techniky v takovym aute je. Jakej smysl s tim ma jezdit po dalnici je vec druha, ale za a6 se fakt tahat neda o 5er ani nemluve, to na to proste nema. A pak k cemu mi jsou mirne lepsi vlastnosti kombi vyssi stredni, kdyz to neprojede bez poskozeni k domu kde bydlim..

Kazdopadne u z4 je HK audio podmineny koupi infotaiment systemu za 75 tis, takze budu radsi poslouchat motor.. Chtel bych nejlevnejsi variantu 40i, nechci z toho udelat nalozeny auto za mesmysl jako u x5
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze mluvíš o jedné specifické situaci. Tolik lidí, co musí tahat vlek po vyjezdene lesní cestě, potkavam deset na každém rohu.
Taky jsem skončil u SUV, protože dnes dostat 3 sedacky ,pohodlně, do běžného auta je nemožné. Ale nebudu tvrdit, že dnes každý má 3 deti a je líný tam ty sedačky usazovat půl hodiny, než se mu to povede a proto musí mit SUV.
Mig_35
No hlavně Land Cruiser tu práci zastane třikrát líp za menší peníze...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
kesumb
jenze prisel bych o dalsi vlastnosti. Chvíli jsem jezdil s ted uz nevyrabenou v8 a to byla v zatackach strasna pixla. S tim fakt jezdit nechci. I pres vzduch a stavitelnej podvozek je to auto do pouste a ne k nam. O tom za kolik mi jezdi 45e s jakou dynamikou vs ten linel LC ani nemluve. To je auto na Ukrajinu a ne k nam..
Mig_35
ne že bych to chtěl rozporovat, ale když vidím, na čem X5ky jezdí, když vím, jaký je x-drive a že vydrží v záběru chvilku a pak se odpojí - to mi chceš říct, že X5ka vytáhne vlek do zabláceného kopečka? nevsadil bych si na to ani pět korun...
Avatar - Mikesus
Mikesus
kazdej druhej vozi platak s bagrem ob den.to je tedy argument tohle.
kesumb
asi stejnej ze suv jsou ve vetsine vlastnosti horsi. Chtel sem tim rict, ze kazdej ma mix pozdavku jinej a to, ze se prodava cim dal tim vic suv je pouze znamka toho, ze to lidem vyhovuje
Xonik
Pláč nad absencí kombi je zbytečný - na perech designerů nebylo proto že by mělo jakkoliv ohrožovat passat variant (vzhledem k prodejům supa komická představa), ale proto že výchozí sedan se už tak díky narušení tuhosti kroutil jak had, otevřené kombi nebo i liftback nepřicházel v úvahu.