Elektromobily
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentáře761 koní a z nuly na sto za 3,4 sekundy. Mercedes představuje AMG EQS 53 4Matic+
59 komentářů
freferg
vypadá děsně. Proč by to auto nemohlo být bez masky? Opravdu to vypadá divně. Jinak design asi OK, ale automobilky dále pokračují v nepraktičnosti velkých dotykových displejů. Kdo sakra potřebuje tak velký displeje? Nejvíc se mi líbí Audi TT, kde je digitální přístrojový štít a to bohatě stačí.
MrBeranek
Nebo kosmická loď? To je displej jak se Startreku! 😊 A s takovým výkonem a točivým momentem bych čekal zrychlení pod 3 vteřiny. Inu, asi daň za hmotnost nosorožce.
Arese
...která je asi schopna párkrát potrápit krční páteře posádky (než si vyšťaví baterii), ale to je tak všechno. O žádné skutečné radosti z jízdy u takovýchto těžkých elektropřepravníků vůbec nelze hovořit! 😒 :no:
Já jen nechápu, proč to musíš vždycky komentovat. Dokážu pochopit, že tě elektromobily neberou (i když netuším proč a co ti udělaly), ale proč psát pod EV autem nějaký koment, který nemá hlavu ani patu? Mohl bys mi to objasnit? Jestli to je nějaký odboj nebo tak, pak je to úplně zbytečné a ztrácíš jen energii. Elektromobily se budou prodávat i kdyby tady bylo dvacet podobných příspěvků. Zbytečně si ničíš duševní zdraví… 😄
Proto😒br />https😐/zdechovsky.blog.idnes.cz/blog.aspx?…
Nevím, jestli majitel EV auta řeší ekologickou stopu svého vozu. Spíše ne.
V těch studiích je pokaždé zmíněno, že cesta by mohla být technicky a technologicky zlepšovat benzinové nebo naftové motory.
Jenže kdo se proboha chce vrátit k naftovému nebo benzinovému motoru? Vibrace, hluk, těžkopádnost při akceleraci, otravné škubání převodovky… toto už fakt nechci. Pro mě elektromobil představuje klid, relaxaci, pohodu a ticho a k tomu instantní reakci na pohyb pedálu “plynu”. Strávil jsem před několika dny 40 hodin v Ioniq5 a pak se vrátil do své SQ7 a fakt mi to auto vadilo. Bylo divné, hlučné a špatně akcelerovalo. Nenutím, jen mluvím o své zkušenosti.
V těch studiích je pokaždé zmíněno, že cesta by mohla být technicky a technologicky zlepšovat benzinové nebo naftové motory.
Jenže kdo se proboha chce vrátit k naftovému nebo benzinovému motoru? Vibrace, hluk, těžkopádnost při akceleraci, otravné škubání převodovky… toto už fakt nechci. Pro mě elektromobil představuje klid, relaxaci, pohodu a ticho a k tomu instantní reakci na pohyb pedálu “plynu”. Strávil jsem před několika dny 40 hodin v Ioniq5 a pak se vrátil do své SQ7 a fakt mi to auto vadilo. Bylo divné, hlučné a špatně akcelerovalo. Nenutím, jen mluvím o své zkušenosti.
Záleží co od daného druhu auta chceš, EV má pro mě výhody hlavně město a příměsto. Udělat test na jedno nabití, tak určitě ušetříš stříhání videa. 😉
Většina nectností EV se řeší slovy "až bude...". A to píšu s vědomím, že beru EV jako dobrou alternativu z některých pohledů, ne však jedinou možnost pro budoucnost.
Většina nectností EV se řeší slovy "až bude...". A to píšu s vědomím, že beru EV jako dobrou alternativu z některých pohledů, ne však jedinou možnost pro budoucnost.
Elektro by bylo super jako doplnek ke klasickemu pohonu. Pokud jezdis 20km do mesta do prace na nakupy super, pri dostatku nabijecek. Ale tlacit to jako jedinou variantu prepravy, kdy denne najezdis 200km a pak jeste cekas u nabijecky hodinu mi prijde jako zhovadilost.. Sorry
Mozna proto, ze ma pravdu.?
Má pravdu? Zkušenost mám velmi krátkou a ne s extra výkonným elektromobilem, ale že by to neprodukovalo emoce se rici nedá. Když jedes na horské draze a žaludek se ti opře o páteř, neprodukuje to emoce? U me rozhodne ano. A nijak to nesouvisí se zvukem. Zrychlení, přetížení - to rozhodne emoce vytváří.
Ač s Migem často nesouhlasím, tady mu dávám zapravdu. Třeba v hale s elektromotokárami si člověk užije taky pěkný adrenalin a vůbec nevadí že u toho neřvou výfuky
Ale Arese nejel ani na elektrokolobezce…
To s tebou souhlasim, v primce to bude legrace na kazdejch svetlech... Ale pak to nebude legrace v pneuservisu. Ale, ze by tohle tezky monstrum bylo hbity v zatackach a vyvolavalo emoce v nich tomu moc neverim. Fyziku neoje.bes...
Neojebeš. Jenže baterky už teď jsou hodně nízko a v budoucnosti budou tvořit šasi a půjdou ještě niz. Takže je dost možné, ze těžiště elektromobilu bude niz, než těžiště nějakého supersportu…
mimochodem, co pojede líp😒br /> - 150 kW/300 Nm turbobenzín
- nebo 120 kW/400 Nm turbodiesel ?
Postavim vedle sebe turbodiesel s nižším výkonem a vyšším točivým momentem a atmosféru benzin, auto s vyšším točivým momentem vyrazí rychleji a auto s vyšším výkonem ho dojede a předjede - o tom všem vypovídá točivý moment a výkon !
https😐/m.youtube.com/watch?…
Nic rozumnějšího nemáš ?
například Octavia TSI vs.TDI, oboje 6Q manuál😒br /> 1,5 TSI 110 kW/250 Nm
max.rychlost 231
zrychlení 8,2
2,0 TDI 85 kW/300Nm
max.rychlost 212
zrychlení 10,3
i když TSI asi bude trochu lehčí, ta čísla jsou dost výmluvná
krouťák je prd platný, o dynamice rozhoduje výkon
https😐/www.skoda-auto.cz/…/octavia/octavia
Plně souhlasím, výkon je to co hýbe autem. Moment je podružný, protože jeho vliv se mění zpřevodováním.
Trochu ti to trvalo ale už tomu snad rozumíš
Pro denní ježdění je vyšší točivý moment možná důležitější než výkon.
Tak si to ujasněme ať už přestaneš bloudit - neřešíme tady průběh výkonu který na průběhu krouťáku samozřejmě závisí, ale čistě význam maximálních hodnot. Abysme to zjednodušili, srovnejme dvě stejná auta s podobným průběhem výkonu, s těmito parametry😒br />
TB: moment 300 Nm/2000-4000 ot. - výkon 125 kW / 4000 - 5600 ot.
T😱 moment 350 Nm 1500-3000 ot. - výkon 110 kW / 3000 - 4200 ot.
které z nich pojede líp a proč ?
(neřeš jestli taková zrovna existují ani zaokrouhlování hodnot, otázka je teoretická a má zcela jasnou a jednoznačnou odppvěď)
A neodpověděl jsi na můj příklad
Jsem zvědavý co vymyslíš 😄
https😐/www.hyundai.cz/…na-ev-010818.pdf
Zopakuju otázky 😒br /> - které z obou aut z mého příkladu pojede lépe a proč ?
- Proč je 150 kW Kona rychlejší než 100 kW, když mají obě stejný krouťák a ty tvrdíš že hodnota krouťáku rozhoduje ?
Dokážeš konečně napsat jasnou logickou odpověď, nebo je to fakt nad tvoje síly ?
Proto když vedle sebe postavis elektromotor, přeplňovaný a atmosférický motor, se stejným výkonem, elektromotor vyrazí nejdřív, přeplňovaný druhy a atmosféra poslední, což nemusí znamenat, že elektromotor vyhraje…
PS nikdy jsem nepsal, ze točivý moment rozhoduje !!! Napsal jsem, ze rozhoduje o prubehu! Je to doplňující informace!
Správně ses vrátil k názoru že rozhoduje výkon, i tak ale nemáš plnou pravdu.. Z čeho podle tebe ten vyšší výkon vyplývá ? Moment mají motory stejný, proč si myslíš že se liší okamžitým výkonem (třeba při nějaké nízké rychlosti) ?
Správnou odpověď znám, ale ptám se jestli to víš i ty.
https😐/www.autoforum.cz/…v-nula-otackach/
To jen ty jsi tvrdil zcela nesmyslně že:, ocituju:
"Protože má nejvyšší točivý moment, výkon už od nuly. "
Jinak zůstávají ti nezodpovězené otázky co jsem ti dal.
- které z obou aut z mého příkladu pojede lépe a proč ?
- Z čeho podle tebe vyplývá vyšší výkon kony 150 kW při stejném momentu jako má slabší verze ?
Nemas, díky…
ale jestli se ptáš tak moment můžou mít oba motory klidně stejný. Třeba litr TSI má 200 Nm a 85 kW, stejně výkonný atmo dvoulitr bude mít těch 200 Nm taky. Zbytek až po tobě
odpovědi jsou přece velmi jednoduché, opravdu jsou nad tvé síly ?
Mimochodem, když pro tebe není "žádný parametr že je něco rychleji na stovce", proč jsi vůbec argumentoval tím drag race ?? Dokonce několikrát ? 😄
Ano, motor, který táhne odspodu je lepší a to je asi tak všechno.