Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeCupra představuje koncept městského elektromobilu. Zrychluje jako supersport
54 komentářů
fOE
Koncepty obycejne nekomentuju, neb jsou to jen... koncepty, ale tady musim udelat vyjimku: tohle je za me jeden z nejhezcich (a protoze formu nasleduje i hruba sila) a nejlepsich konceptu za hodne dlouhou dobu. Kapesni raketa, u ktere (konecne alespon u neceho) EV dava smysl vic nez spalovak. Naprosta parada. :yes:
PS: jak by ta auta mohla vypadat krasne, kdyby se nemusela obtezovat s takovejma hloupostma jako treba kufr, prejezd jakekoliv nerovnosti atd. 😄
PS: jak by ta auta mohla vypadat krasne, kdyby se nemusela obtezovat s takovejma hloupostma jako treba kufr, prejezd jakekoliv nerovnosti atd. 😄
V čem konkrétně tady dává EV větší smysl než spalovák? V tom že tomu vnukli použití do města? To ano, malé el auto do města určitě patří (až na to že kdyby jich tam bylo víc, tak to zrovna v tom městěn nemají kde nabíjet), ale na co potřebuješ do města 250-320kW?
Když to pak vezmeš mimo město, jak velkou to asi bude mít baterii? Předpokládám, že ta moc velká kvůli svému určení nebude a pokud tam nějakou rozumnou nacpou, bude zase vysoká hmotnost.
Když to pak vezmeš mimo město, jak velkou to asi bude mít baterii? Předpokládám, že ta moc velká kvůli svému určení nebude a pokud tam nějakou rozumnou nacpou, bude zase vysoká hmotnost.
Ano, do ciste mestskeho auta mi EV dava nejvetsi smysl. Nabijeni jako problem spis nevidim, ten kdo ma na funglovku druhe auto do rodiny v cene nekde k milionu (minimalne tolik si za ten vykon budou moci rict) nebude bydlet v panelaku.
Vykon je pak druha cast kde, nevim jak ty, ale ja si nejvic uzivam zrychleni prave v mestskem / primestskem prostredi. Na dalnici leda z pripojovaku, okresky vecne plne a pomale... nakonec jsou to prave odpichy ze svetel, najezdy na okruhy, pripojovaky atd. kde ma clovek nohu na podlaze nejcasteji.
Zena ma primestske poskakovadlo. Za 7 let najeto 32tis km (z toho 10k v prvnim roce). To auto udela 5-10km denne ne jen v prumeru, ale zcela typicky. K tomu se to i na tech 10km alespon 4x tipne... jak to tomu autu svedci asi nemusim rozepisovat. Takze EV, proc ne. A proc 250kw+? Protoze sakra proc ne?! Navic pokud bude dojezd triciferny nevidim problem to na chvili vytahnout ani kus za mesto. Nakonec kolik lidi veme treba fiestu ST, jede s tim 100km nekam na okruh kde pulden blbne aby pak navecer jelo stejnych 100km zpet? Troufnu si tipnout ze spis mensina.
Vykon je pak druha cast kde, nevim jak ty, ale ja si nejvic uzivam zrychleni prave v mestskem / primestskem prostredi. Na dalnici leda z pripojovaku, okresky vecne plne a pomale... nakonec jsou to prave odpichy ze svetel, najezdy na okruhy, pripojovaky atd. kde ma clovek nohu na podlaze nejcasteji.
Zena ma primestske poskakovadlo. Za 7 let najeto 32tis km (z toho 10k v prvnim roce). To auto udela 5-10km denne ne jen v prumeru, ale zcela typicky. K tomu se to i na tech 10km alespon 4x tipne... jak to tomu autu svedci asi nemusim rozepisovat. Takze EV, proc ne. A proc 250kw+? Protoze sakra proc ne?! Navic pokud bude dojezd triciferny nevidim problem to na chvili vytahnout ani kus za mesto. Nakonec kolik lidi veme treba fiestu ST, jede s tim 100km nekam na okruh kde pulden blbne aby pak navecer jelo stejnych 100km zpet? Troufnu si tipnout ze spis mensina.
"ten kdo ma na funglovku druhe auto do rodiny v cene nekde k milionu (minimalne tolik si za ten vykon budou moci rict) nebude bydlet v panelaku."
viděl jsi kolik lidí například v praze bydlí v bytě? kolik bytů v praze v cenách klidně 10+milionů má garáž?
Myslíš že byty jsou jen paneláky?
viděl jsi kolik lidí například v praze bydlí v bytě? kolik bytů v praze v cenách klidně 10+milionů má garáž?
Myslíš že byty jsou jen paneláky?
Ja bydlim v byte v centru mesta, me vazne nemusis vysvetlovat, ze lidi bydli i v bytech. 😄
A proto prave pisu o PANELACICH (stare, levne zastavbe typicky s problemy s parkovanim ) a ne o bytech obecne. Panelak je i dnes nejlevnejsi forma mestskeho bydleni (samozrejme zalezi na ctvrti) a ten kdo bydli v nejlevnejsim bude mit zridka druhe auto do rodiny v cene milionu. Tu bude mit nekdo z domku za mestem, z domku z mesta nebo z bytu, ale ne panelakoveho, spis pekne prerobene stare zastavby, nebo z novostaveb.
Vsichni tihle z te druhe / nepanelakove skupiny maji dobre sance na to mit kde nabijet. Nakonec, parkovaci stani resp. garaz by snad k novejm bytum mela byt standardem i v te Praze, nebo ne?
A proto prave pisu o PANELACICH (stare, levne zastavbe typicky s problemy s parkovanim ) a ne o bytech obecne. Panelak je i dnes nejlevnejsi forma mestskeho bydleni (samozrejme zalezi na ctvrti) a ten kdo bydli v nejlevnejsim bude mit zridka druhe auto do rodiny v cene milionu. Tu bude mit nekdo z domku za mestem, z domku z mesta nebo z bytu, ale ne panelakoveho, spis pekne prerobene stare zastavby, nebo z novostaveb.
Vsichni tihle z te druhe / nepanelakove skupiny maji dobre sance na to mit kde nabijet. Nakonec, parkovaci stani resp. garaz by snad k novejm bytum mela byt standardem i v te Praze, nebo ne?
A kde že budou nabíjet ti ze starých zástaveb bez garáží? A že takových je mraky.
Vidim ze ses toho EV chytnul, i kdyz to byla puvodne jen poznamka pod carou k jinak chvale designu, ale abych to zkratil: me je vazne putna kde kdo bude jak nabijet. Promin. 😁 Co je podstatne je, ze zadne auto nemusi sednout 100% populace. Ti co to nebudou mit kde parkovat / nabijet si to logicky nekoupi, stejne jako si jiz dnes dost mozna nekoupi ani spalovak (ne kvuli te casti o nabijeni, ale kvuli te casti o parkovani).
Takže situace je taková, že auta, která mohou provozovat lidé ve městě jim zakáží (spalovací). Sice by se pak nějaké malé elektro do města hodilo, ale to zase nebudou v tom městě moct provozovat, protože to nebude kde nabít a lidi si to tak nekoupí, i když by měli na několik těch aut. Paradox co.
Paradox je, že někdo situaci, která bude v roce 2050 vyhodnocuje očima z roku 2021.
Že se do te doby vyřeší infrastruktura, energeticky příznivější mix, dostupnost baterií i další detaily, to není podstatné. Důležité je panikařit :yes:
Že se do te doby vyřeší infrastruktura, energeticky příznivější mix, dostupnost baterií i další detaily, to není podstatné. Důležité je panikařit :yes:
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jerry.Gunman
K čemu je do města elektromobil s výkonem 250, resp. 320 kW a zrychlením 0-100 km za 4 sekundy, když se elektro-ekofašoš předhánějí, kdo ve kterém městě sníží maximálku na nižší rychlost a na větším území?
A jaký přítlak bude generovat to monstrózní zadní prkno při rychlosti 50 km/hod (městská maximálka) nebo 30 km/hod, která představuje vlhký sen všech omezených omezovačů mobility?
A jaký přítlak bude generovat to monstrózní zadní prkno při rychlosti 50 km/hod (městská maximálka) nebo 30 km/hod, která představuje vlhký sen všech omezených omezovačů mobility?
Uz si konecne uvedomte, ze to nie je problem auta, ale ***skeho marketingu, ktory tam bohvie preco zamontoval mesto. Asi kvoli velkosti
Diskuzni_roztleskavac
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
a zase ta Kylie, rozpolcená osobnost
Diskuzni_roztleskavac
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
JJ, že se jich tu ale urodilo 😁
Diskuzni_roztleskavac
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
„Tento závodní koncept nám dává představu o designovém jazyce budoucích městských vozů. “
Nevím jestli je na tohle nějaká konkrétní diagnóza ale pokud to myslí dotyčný pán opravdu vážně, je podle mě debil.
Nevím jestli je na tohle nějaká konkrétní diagnóza ale pokud to myslí dotyčný pán opravdu vážně, je podle mě debil.
Asi je potřeba se na tento vůz dívat španělskýma očima, kde všichni mladí jsou nadšení do závodních motorek a aut, nikoliv do dieselových kombíků, SUV nebo "amerických" pickupů dovybavených přívěsným vozíkem.
Se španělskýma očima bych souhlasil, ale pokud je řeč o městském autě prezentovaném jako klíčový strategický projekt pro široké masy, tak to opravdu nemůže vypadat jako závodní vůz
Bude to sice (pokud bude) městský vůz, ale s "prémiově sportovní" značkou Cupra, takže asi není cílem dodat vůz pro široké masy.
v tom případě si pan generální ředitel sám protiřečí
Článek jsem nečetl, takže můj pohled/odhad může být mylný. Koukal jsem na ceník Cupry Leon a je u nás nabízen od 990 tisíc 😉
"Městský elektromobil je klíčovým strategickým projektem nejen pro naši značku, ale i celý koncern Volkswagen, protože v Martorellu chceme vyrábět více než 500.000 malých elektromobilů ročně pro různé značky skupiny,“ - toť citovaná slova jejich generálního direktora
A 1/2 mio elektromobilů ročně, aby byly malé a městské a zároveň prémiové a sportovní, to mi nějak nejde dohromady ;-\
A 1/2 mio elektromobilů ročně, aby byly malé a městské a zároveň prémiové a sportovní, to mi nějak nejde dohromady ;-\
Tak si to konecne precitaj a zistis, ze sa tam pise nieco ine.
To ani nemusím, je mi jasné, že tyhle plány jsou hloupost. Vyrábět malé auto na baterky se suprsportovním designem a myslet si, že to lidi budou kupovat za cenu přes milion kaček ve velkých počtech je nesmysl. Cílová skupina by měla být uživatelé dosluhujících jedničkových oktávek něčím za podobné peníze, byť samozřejmě menším, ne tak výkonným ...
kari.laz
Cupra UrbanRebel Concept je genderově neutrální závoďák
"Atletické linie a odvážný výraz jsou prý výsledkem genderově neutrálního přístupu"
https😐/www.autorevue.cz/…ykonem-az-320-kw
"Atletické linie a odvážný výraz jsou prý výsledkem genderově neutrálního přístupu"
https😐/www.autorevue.cz/…ykonem-az-320-kw
Urban REBEL je genderově neutrální závoďák
No TWL, Kylie/ Muňka/ Amater dnes našli svého přemožitele, protože takhle ***ský titulek by nezvládli ani oni - a že jsou na to tři 😁
No TWL, Kylie/ Muňka/ Amater dnes našli svého přemožitele, protože takhle ***ský titulek by nezvládli ani oni - a že jsou na to tři 😁
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ty, ty a ty. On ne.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Beefcake
No tak este k tomuto - tiez som skocil na spek redakcii, ktora zase spravila opat raz primitivny (a evidentne uspesny) flamebait, ako vidno na reakciach vsetkych. Co som si vsimol, az ked som si to precital druhykrat.
GR povedal:"Tento závodní koncept nám dává představu o DESIGNOVEM jazyce budoucích městských vozů.". Z coho jasne vyplyva, ze to je ZAVODNY koncept, cize logicky nie mestske auto. A vsetko, co je na tom mestske, je ten "dizajnovy jazyk".
Redakcia z toho vyrobila "Cupra představuje koncept městského elektromobilu.". 8-s
:no:
GR povedal:"Tento závodní koncept nám dává představu o DESIGNOVEM jazyce budoucích městských vozů.". Z coho jasne vyplyva, ze to je ZAVODNY koncept, cize logicky nie mestske auto. A vsetko, co je na tom mestske, je ten "dizajnovy jazyk".
Redakcia z toho vyrobila "Cupra představuje koncept městského elektromobilu.". 8-s
:no:
Městský elektromobil je klíčovým strategickým projektem nejen pro naši společnost, ale také pro koncern Volkswagen, protože naším cílem je vyrábět v Martorellu více než 500.000 městských elektromobilů ročně pro různé koncernové značky. Městský elektromobil bude demokratizovat elektromobilitu a zpřístupní ji širokým vrstvám motoristů,“ řekl Wayne Griffiths, předseda představenstva značky Cupra.
Šéfdesignér automobilky Jorge Diez zase dodává: „Cupra UrbanRebel Concept dodává závodnímu vozu vzhled známý z počítačových her, a je tak radikální interpretací městského elektromobilu Cupra. Každé křivce, linii a výrazně tvarované ploše vdechuje život barevný design, jehož kinetické částice uvádějí při přechodu světla povrch do pohybu.“
Šéfdesignér automobilky Jorge Diez zase dodává: „Cupra UrbanRebel Concept dodává závodnímu vozu vzhled známý z počítačových her, a je tak radikální interpretací městského elektromobilu Cupra. Každé křivce, linii a výrazně tvarované ploše vdechuje život barevný design, jehož kinetické částice uvádějí při přechodu světla povrch do pohybu.“
Každý normální člověk přeci ví, že do města je cokoli slabšího naprostý nesmysl. Zkusil se někdo rozjet například v Praze mezi semafory s nějakým 200kW zdechlinou? To prostě nejde. Už tohle bude tak tak na hraně na městské auto.
Minus sem ti nedal, ze to nevis za to nemuzes
MĚSTSKÉ AUTO 250-320kW.....opakuji a cituji jejich popis....MĚSTSKÉ AUTO.
Uz jsme se te jednou ptal co mi doporucujes za nahradu a nenasel jsi nic. Benzin atmosfera, 200 koni a vic, hledej. Novy, stary plecky nechci, strop 1,5 mice
jsi v koncich .....
Jsi blb s nulovou socialni inteligenci, budu si te ted uz pamatovat.
A nazov nerobi auto.