Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
hugino
Za mňa super auto a mne by úplne stačilo s výkonom 140 kw.Shooting Break je niečo medzi lift a combi a tento štýl karosérie sa mi páči a je aj praktický.Na to že je to redaktorov sen tak tam chýba 1/2 hviezdičky. :yes:
Emel
"Přestože vás při koupi nepochybně bude hlodat myšlenka, proč za tu cenu nemá Arteon R šestiválec (údajně by s ním byl těžkopádný)"
Tak... skoro je mi trapně to psát, ale s jakým šestiválcem by byl těžkopádný? Je všeobecně známé, že koncern žádný vhodný šestiválec pro příčnou zástavbu nemá...
Tak... skoro je mi trapně to psát, ale s jakým šestiválcem by byl těžkopádný? Je všeobecně známé, že koncern žádný vhodný šestiválec pro příčnou zástavbu nemá...
Ja by som to otočil inak: je tento štvorvalec nejak ľahký, že by bol taký citeľný prínos oproti (síce teoretickému, neexistujúcemu, ale predsa) výkonnejšiemu šesťvalcu? Už tento dvojliter má 1,8 tony (!), takže o nejakom ľahkonohom aute, ktoré profituje z menšieho a ľahšieho motora sa moc nedá hovoriť.
Mě vůbec zaráží ta věta...On snad VW tvrdí, že tam šestiválec nedává kvůli hmotnosti? Nebo kde je ten zdroj informace?
Jinak... 340 Touring má 1,880 a je o 15cm kratší a o 5 užší, takže ta hmotnost asi není taková trága.
Jinak... 340 Touring má 1,880 a je o 15cm kratší a o 5 užší, takže ta hmotnost asi není taková trága.
Ale má... ve VW Talagon je 2.5 VR6 TSI: https😐/www.auto.cz/…nekoupite-138863
V Atlasu je 3.6 VR6: https😐/www.auto.cz/…-v-evrope-130983
Pro Arteon R byla původně uvažována 3.0 VR6 se 400k: https😐/www.carthrottle.com/…hp-vr6-arteon-r/
V Atlasu je 3.6 VR6: https😐/www.auto.cz/…-v-evrope-130983
Pro Arteon R byla původně uvažována 3.0 VR6 se 400k: https😐/www.carthrottle.com/…hp-vr6-arteon-r/
Hm hm... to je zajímavé... ta 2.5 sice není pro Evropu, ale nepřekonatelný problém by to teda asi nebyl. 3.6 atmo cca. 200kW vypadá jako nějaká evoluce toho, co bylo v Superbu nebo Passatu, tudy asi cesta nevede.
Volkswagen má pořád svoji "VR6" nabízenou v americkém Atlasu nebo čínském Teramontu. Loni tu přitom byly zprávy, že právě tento šestiválec byl testován i v Arteonu R.
Aha, tak ty zprávy šly nějak mimo mě, já měl za to, že to byly tak maximálně spekulace diskutérů... ok, díky.
iudex
Odpoveď na otázku v závere je jasná: radšej prémiu, takéto peniaze na mainstream sú z môjho pohľadu neobhájiteľné. Takže buď šesťvalec, alebo prémiu, ideálne šesťvalcovú prémiu. 😁
Je jasné, že M340i touring je na papieri ešte drahší, ale reálne zľavy tie ceny priblížia tak, že Arteon stráca opodstatnenie. V prípade liftbacku by som zase uprednostnil kórejský "supermainstream" či "poloprémiu" v podobe Stingera, V6 + RWD platforma, ergonomický interiér a k tomu exotickejší vzhľad.
A napokon neulietavam na výzore shooting braku na rozdiel od autora; ako píše kolega vyššie, ten kufor a zadná časť sú trochu nasilu. Takže buď by som rovnakú techniku zvolil v lacnejšom Golfe kombi, alebo naopak Arteon preskočil a išiel rovno do prémie.
Je jasné, že M340i touring je na papieri ešte drahší, ale reálne zľavy tie ceny priblížia tak, že Arteon stráca opodstatnenie. V prípade liftbacku by som zase uprednostnil kórejský "supermainstream" či "poloprémiu" v podobe Stingera, V6 + RWD platforma, ergonomický interiér a k tomu exotickejší vzhľad.
A napokon neulietavam na výzore shooting braku na rozdiel od autora; ako píše kolega vyššie, ten kufor a zadná časť sú trochu nasilu. Takže buď by som rovnakú techniku zvolil v lacnejšom Golfe kombi, alebo naopak Arteon preskočil a išiel rovno do prémie.
Za tie peniaze by hádam vyšlo aj na Golf R či? A ten je síce o triedu nižšie, ale kufor lepší, 4 to odvezie ...
Alfonz666
jako auto to je vcelku pěkný, z venku. Má pěknou barvu. na unifikovanej interiér vw začínám bejt alergickej. No ale nezlobte se na mě, ale testovanej kousek za 2 mio je mojí optikou o půl mega přestřelenej. Za Headup na sklíčko bych se styděl. Ale asi to pěkně jezdí a to je nejdůležitější.
Tak to je gól, ja som nevedel, že v dnešnej dobe ešte VW robí HUD touto lacnou formou, myslel som, že to už dávno robia na čelné sklo. A oni to dajú do "prémiového" Arteonu. 😒] 😒] 😒]
Je to vidět třeba tady.
https😐/www.auto.cz/…ake-muj-novy-sen?…
U Toyoty tak nějak clovke počítá, že je schopna 20 let používat stejná tlačítka, ale ze něco takového u VW, to bych nečekal.
https😐/www.auto.cz/…ake-muj-novy-sen?…
U Toyoty tak nějak clovke počítá, že je schopna 20 let používat stejná tlačítka, ale ze něco takového u VW, to bych nečekal.
TiaS1
Arteon R je za mě prostě ber nebo nech ležet. Zcela absentuje jakákoliv možnost individualizace. V českém konfigurátoru jsou dostupné vlastně 4 barvy - černá, bílá, šedivá a testovaná modrá. Interiér může být výlučně černý, na cokoliv jiného zapomeňte, kola jsou na výběr taky jen jedny základní 18ky, jedny 19ky a jedny 20ky.
Klasika u Rkových Volkswagenov, buď berieš typickú modrú lapiz, alebo máš smolu (rozumej b&w). 😒
Tohle je problem napric vsemi mainstream automobilkami. Dnes malokdo objednava auto do vyroby a dealeri objednavaji to, co se nejsnaz proda (rozumej seda mys).
A kdyz uz to teda je do vyroby a objednas si tam priplatky, budes za trest cekat 2-3x tak dlouho, takze i pri objednavani do vyroby se na to mnoho lidi vykasle.
Je to smutny, ale je to tak.
(dobre dneska je jina doba, dneska to objednas a mozna za pul roku to bude, pokud jim nahodou prijdou ty chipy a budes mit stesti)
A kdyz uz to teda je do vyroby a objednas si tam priplatky, budes za trest cekat 2-3x tak dlouho, takze i pri objednavani do vyroby se na to mnoho lidi vykasle.
Je to smutny, ale je to tak.
(dobre dneska je jina doba, dneska to objednas a mozna za pul roku to bude, pokud jim nahodou prijdou ty chipy a budes mit stesti)
Dealeři mají u výrobce STÁLE předobjednaný/zablokovaný určitý počet vozů. A ty se následně pouze doupravují dle přání zákazníka (barva, výbava, atd.) a až potom se vyrobí.
Tak to fungovalo, dokud bylo všeho dostatek.
Tak to fungovalo, dokud bylo všeho dostatek.
Takze rikas ze dealer ma napr. "zablokovany" Golf R a jen se ceka na zakaznika az prijde a rekne ze tam chce kozeny sedacky a az pak se to vyrobi?
At nad tim premyslim jak premyslim, to nedava absolutne vubec zadny smysl.
To by totiz znamenalo jen to, ze prisel zakaznik a vyrobce zadal to auto do vyroby. Zadny "zablokovani" nebo "predobjednani" o kterem mluvis v tomto pripade neexistuje.
Treba si jen nerozumime, muzes to rozvest?
At nad tim premyslim jak premyslim, to nedava absolutne vubec zadny smysl.
To by totiz znamenalo jen to, ze prisel zakaznik a vyrobce zadal to auto do vyroby. Zadny "zablokovani" nebo "predobjednani" o kterem mluvis v tomto pripade neexistuje.
Treba si jen nerozumime, muzes to rozvest?
Mr.Murphy
..... dokud nebudu muset.... nehodlam za jizdy matlat po displejich a rozptylovat se takovyma hovadinama.... proste uzit si jizdu pro me znamena i to, ze se mi auto dobre obsluhuje, nemusim vypinat milion asistentu atd....
Co se tak pise tak treba BMW je v tomto ohledu OK a to by pro me byl jasny argument.... a klidne par kW obetuju.... nejaka mene vykonna 5er se asi za cenu vymazleneho Aertonu koupit uz da ne?
Co se tak pise tak treba BMW je v tomto ohledu OK a to by pro me byl jasny argument.... a klidne par kW obetuju.... nejaka mene vykonna 5er se asi za cenu vymazleneho Aertonu koupit uz da ne?
Dinar
arteonu, jezdí jich dost, je to úspěšné auto, ale jen díky tomu, že dostane výkonný motor, se premii nevyrovná. Švagr si min. týden pořídil R-line s tím slabším dvoulitrem, včera s tím byl u nás, tak jsem rád zkusil. A ne, opravdu ne, tím myslím srovnání s premií, někdo to nahoře porovnává s éčkem, ale sorry, to je jiný svět. Arteon jede hezky, jako každý passat, ale netlumí nerovnosti jako premie (nechápu p. Bureše, který tu kritizoval v min testu 5er a teď vychvaluje v tomto směru arteon, protože už na 19" je arteon výrazně tvrdší než 5er), není zdaleka tak dobře odhlučněný a ta kabina je prostě "moderní" mainstream. K tomu velmi syntetické řízení, slušná, ale opět v každé jednotlivosti horší převodovka (oproti MB 9g nebo ZF 8st). Dobré auto, ale ne premie, v ceně kolem dvou milionů jsou tu auta s lepšími jízními vlastnostmi a šestiválcem.
Tak sláva, Dinar sem do diskuze taky ještě chodí. Stejně tak webpaja, ozzy, emel, iduex a i ten přelétavec topper. Tak to je bezva.
Btw, docela hezky mluvil o S60. Já po zklamání z aktuální XC90 ještě do ničeho od Volva nevlezl.
Ale k tomuto stylovému Passatu...slušná výbava bude za 1,7M, to je bez diskuze teritorium prémie a nad ní bych vedle Arteonu vůbec neváhal. Za 10% navíc mám R6 v 5er, nebo pěkně vybavený kombík M340i. Nebo sice naftovou, ale V6 jako S4 Avant.
Ale k tomuto stylovému Passatu...slušná výbava bude za 1,7M, to je bez diskuze teritorium prémie a nad ní bych vedle Arteonu vůbec neváhal. Za 10% navíc mám R6 v 5er, nebo pěkně vybavený kombík M340i. Nebo sice naftovou, ale V6 jako S4 Avant.
Myslím že srovnání s éčkem je úplně mimo. tam arteon vůbec nemíří. je to alternativa k prémii BMW 4GC, Audi A5 SB atd. A Arteon SB přímého konkurenta nemá, ale pokud něco tak spíš MB SLA SB (který je ale menší a už se vlastně nedělá). Nicméně myslím že cílí právě na kombíky 3 a c třídy které mají prémivou image ale obyčejnější design, arteon zase stylový design s image lepší masovky. Ale při přestupu se člověk za to auto nestydí. A v tomhle srovnání je myslím konkurenceschopný. teda s adaptivním podvozkem. Za mne tedy :yes:
Napsals to za me.
Nevidim jediny duvod pro porizeni arteonu za nabizene penize. Jo kdyz na to byla pred tusim 2 lety sleva 37% a sel do firem poridit levneji nez passat, pak se muzeme zacit bavit, ale za aktualni penize bych tomu nedal prednost pred 3er, a uz tuplem ne pred vyssi stredni, ktera jak pises, za 2mil uz nebude hola.
Cena naprostej ulet, leda pro vw fanbojs.
Nevidim jediny duvod pro porizeni arteonu za nabizene penize. Jo kdyz na to byla pred tusim 2 lety sleva 37% a sel do firem poridit levneji nez passat, pak se muzeme zacit bavit, ale za aktualni penize bych tomu nedal prednost pred 3er, a uz tuplem ne pred vyssi stredni, ktera jak pises, za 2mil uz nebude hola.
Cena naprostej ulet, leda pro vw fanbojs.
... a to se nabavíme o jízdních vlastnostech, kdy se lepší vyvážení BMW (motor podél, blíž ke kabině) musí projevit jak na komfortu, tak na agilitě....
Arteonem jsem, přiznávám, nejel. Ale i kdyby byl opravdu hodně dobrý, kladu si otázku, o kolik by musel být reálně levnější, abych si ospravedlnil, že si nekoupím BMW, které dnes nabízí (při správné konfiguraci) opravdu skvěle dotažená auta, u nichž mám pocit, že vím, zač jsem zaplatil. A to nejsem žádný skalní fanoušek, měl jsem auta různých značek. Nemůžu se zbavit dojmu, že tenhle drahý Arteon si koupí jen někdo, kdo chce "ušetřit", protože tohle je jeho horní cenový limit a dalších 10% navíc "už je moc". A navíc musí milovat VW. Takovým lidem bych ale doporučil svézt se i něčím jiným a zjistit, zda by si třeba u BMW nedokázali domluvit lepší cenu. A ještě bych dodal, že zatímco BMW se dle mé zkušenosti ke každé záruční opravě postavilo čelem (i když to byl třeba prasklý xenon po 4,5 letech, půl roku před koncem záruky), s koncernem mám naopak zkušenost dost bídnou. Jsou schopni se handrkovat i o věci, které zjevně nedotáhli a kazí se masově, a přesto volí styl "zatloukat, zatloukat...". To se pak to "šetření" za neprémii může nepěkně prodražit.
teda ja u VW nebo Audi byl schopnej v ramci zaruky nebo kulance (auta hodne daleko najezdem za koncem zaruky) vyresit cokoliv. To se mi u MB fakt nestalo a BMW je kapitola sama pro sebe...
Na Bávo jsem slyšel taky spoustu špatnýho... dokonce jeden kolega přešel kvůli přístupu servisu od 4er právě k Arteonu (vysypala se převodovka nějak těsně po záruce). Ale možná to je spíš o lidech...
S tou převodovkou je to zajímavé. Kamarád, který je už dlouho vedoucím technikem autorizovaného BMW servisu, mi říkal, že s 8st. ZF automaty mají naprosté minimum problémů. Vzpomněl si na jediný, která selhal, a to po velkém nájezdu s častým taháním přívěsu. Tím spíš bych ale čekal, že to tvému kolegovi bez keců uznají přinejmenším jako pěknou kulanci.
Ne, tohle byl typickej služebák - delší trasy, hodně dálnice, občas rychlé... ale nic, co by mělo převodovku odrovnat. Můžu se poptat na detaily.
A pak jsem slyšel hodně problémů s motorama tak cca. generaci zpátky... ale zdá se, že ty poslední generace už jsou zase ok.
A pak jsem slyšel hodně problémů s motorama tak cca. generaci zpátky... ale zdá se, že ty poslední generace už jsou zase ok.
No pokazit se může určitě cokoli, i ZF 😊 Pokud jde o motory, hodně mě překvapilo, že jako nejspolehlivější se u BMW jevily třílitrové diesely. Naopak V8 byly velmi poruchové, může tam být ale i podíl špatného zacházení u silného motoru. Nicméně ta konstrukce "hot V" nebyla dobře zvládnutá.
V8 byly špatný... ale i 20d bylo celkem problematické. A ty malé benzíny taky - 116i, 118i. Můj dojem byl, že nejlepší bylo 3.0i. U 3.0d byly nějaké problémy v X5 (hlavně US), ale nevím přesně...
Respektuji tvou zkušenost, já jsem udělal opačnou (koncern versus BMW). Možná je to opravdu, jak píše Emel, hlavně o lidech, tedy o tom, co si autorizovaný servis dokáže domluvit a prosadit. Kdybych si ale myslel, že jsem v právu a oni mi nevyhověli, měli by starosti, protože by to dost rychle skončilo u právníka.
Jinak co píšeš o 520d je svým způsobem zajímavé, ale upřímně, já bych si základní motor do tohoto typu auta buď vůbec nedal nebo bych si musel předem udělat jasno v tom, co od toho auta přesně chci, abych pak nelitoval. Totéž se týká sedaček, ty jsou pro mně naprosto zásadní a ty komfortní od BMW mi vyhovují zatím nejlépe. Ale každopádně bych si každé auto před koupí důkladně projel v dané specifikaci. Pak už člověk, co trochu rozumí autům, přeci zásadní chybu udělat nemůže, ne?
Jinak co píšeš o 520d je svým způsobem zajímavé, ale upřímně, já bych si základní motor do tohoto typu auta buď vůbec nedal nebo bych si musel předem udělat jasno v tom, co od toho auta přesně chci, abych pak nelitoval. Totéž se týká sedaček, ty jsou pro mně naprosto zásadní a ty komfortní od BMW mi vyhovují zatím nejlépe. Ale každopádně bych si každé auto před koupí důkladně projel v dané specifikaci. Pak už člověk, co trochu rozumí autům, přeci zásadní chybu udělat nemůže, ne?
Je to o rozpoctu. Tohle je novinarsky auto za 1,9. Jezdil sem cca 7tis km s 520d v mpaketu s cenou tesne pod 2. Kuze tvrda bida, totalne nedotazenej mhev, vedle kteryho je dsg balzam ja dusi, sportovni rizeni v arteonu je urcite lepsi nez zaklad v 5er, sedacky ma arteon predpokladam vetrany a o tom jak odporne ta 520d nejela ani nemluve. Ja bych vzal rozhodne v tyhle volbe Arteon. Jo pokud je rozpocet 2,4 tak neni co resit. Jenze realne je arteon opravdu za jiny penize nez porovnatelne vybavena 540i. A jako mit 5er bez vetranejch sedacek, no to snad ne
520d za 2 mil, která nemá nic navíc (brzdy, řízení, větrané sicny), to je čistě ukázka neschopnosti toho, kdo auto konfiguroval, totální nonsens, 500 tis. extras vyhozených... za co?
to jsem presne rekl kdyz sem to vracel, prej to je nejprodavanejsi specifikace (mpaket, xdrive, 520d). Ja bych si vzal radsi superba/passata s motorem nez todle
520xd stojí teď, po zvýšení cen 1,49 mil, mpaket 147tis, ty mluvíš o dvou milionech, co tam bylo za těch 350tis., když to auto nemělo řízení, brzdy, adaptiv...? Co píšeš, prostě nedává smysl.
JanMicka
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
caliban
Kolega si to koupil před asi měsícem, má to teda v TDi a R packetem (jestli se to dá koupit). Je to fakt takový dlouhý a placatý banán. Ale jeho volba, já BYCH za tyhle prachy raději vzal Superba Scout v plný palbě.
3_diamanty
Uz dlhsiu dobu povazujem arteon za topku od VW spolu s touaregom... avsak oproti touaregu je arteon rozhodne este stylovejsi a emocionalnejsi... v tomto "kombiku" ... v tomto nadupanom R-ku... v tej modrej a na tych elektronoch ... nemam slov.. takto nejako vyzera dokonalost .. krasa... a ze vw nevie pekne auta... vie ked chce .... tu aj nejaka udajne premiova A4ka nema taku auru ani gule ... o to viac zamrzi fakt ze arteon uz do buducna zrejme nedostane nastupcu... a tak drzim palce nech tento sucasny ostane vo vyrobe co najdlhsie... lebo je fakt dokonaly... je to jedno z tych aut.. presne ako v nadpise... auto snov... a vobec nevadi ze to nie je z katogorie aut snov ako lambo alebo rolls.... uplne by mi v beznom zivote postacil .. vlastne posluzil by mi este ovela lepsie ako nejake v praxi nepouzitelne lambo alebo megaobrovsky rolls ... klobuk dole pred arteonom... bude mi hodne chybat ked raz skonci... neskutocne auto... toto sa vw fakt podarilo.... uz teraz je legendou a to hned v jeho prvej a jedinej generacii :yes:
´´vlastne posluzil by mi este ovela lepsie ako nejake v praxi nepouzitelne lambo alebo megaobrovsky rolls´´ co na to napisat, v pripade uvah bez skusenosti to moze takto fungovat, ale s realom to nema nic spolocne, arteon a lambo...
to sis celkem slušne zaprehanel. dat do jednoho prispevku 4valcovej vwagen s bakelitovym interierem a rolls 😁
Ji/Ri
... v tomto parametru neobstojí. Ham tu argumentuje slevama... ok, stejnou optikou jsem u prémie jen o fous výš a o parník více auta.
Auto je sice prodávané, ale není to náhodou tím, že jsou narvané všude na operák za 13500 měsíčně bez dph s nájezdem 25 nebo 30 ročně v plné ve 4kolce. To je ten důvod velkých prodejů. Tím neshazuju auto, to je výborné, ale ne za 1,9.... je to prostě pořád mainstream se 4 válcem, nic víc, nic míň. Pro mě cokoliv nad 1 za passata je nesmysl.
Arteon jako kára - nádhera. Cenový jemnocit je ale úplně v invalidním důchodu.
Auto je sice prodávané, ale není to náhodou tím, že jsou narvané všude na operák za 13500 měsíčně bez dph s nájezdem 25 nebo 30 ročně v plné ve 4kolce. To je ten důvod velkých prodejů. Tím neshazuju auto, to je výborné, ale ne za 1,9.... je to prostě pořád mainstream se 4 válcem, nic víc, nic míň. Pro mě cokoliv nad 1 za passata je nesmysl.
Arteon jako kára - nádhera. Cenový jemnocit je ale úplně v invalidním důchodu.
Pokud to tlačí na operák spíš než slevama... nevím sice proč by to dělali, ale možný to je... no tak je to svého druhu taky cenový jemnocit, ne?
PS: střední třída s motorem a nějakou výbavou za mega... bejvalo to v pohodě, ale v poslední době to bude asi tak tak
PS: střední třída s motorem a nějakou výbavou za mega... bejvalo to v pohodě, ale v poslední době to bude asi tak tak
U prémie jsi o fous výš v ceníku, ale v reálných cenách po slevě jsi u prémie u stejného výkonu a stejné výbavy o statisíce výš. A btw je mi úplně jedno jestli slevy dává prodejce na operák nebo napřímo, jediné co kupující zajímá je aby to vyšlo co nejlevněji v účetnictví firmy.
Fakt? Co jsem tak zaslechl, tak slevy u BMW jsou pořád hodně solidní, naopak u VW už je problém i to, co dříve bývalo běžné. Jinými slovy - měl jsem dojem, že ve slevách už se ty nůžky nerozevřou oproti ceníku.
Slevy BMW jsou solidní, momentálně nejlepší z D3. To ale zdaleka neznamená, že jsou stejné jako u VW.
Operák máš cca. od 10500-18tis. To k těm výborným prodejům. Jinak dát za passata 1,9 je už úchylka. Prémie, např. 530i podobně vybavená, vyjde nastejno ceníkově. A se slevou jsi taky níž. Prostě tenhle Arteon, byt se mi moc líbí, je cenově úplně mimo. Samozřejmě, pokud je někdo velký fanda Passatu a nechce Passat jenom, tak se u tohohle pomodlí a jede. Proti tomu žádná. Osobně bych tak nevolil.
1.9 za Passata nikdo v reálu nedává, pokud někoho takového znáš, tak mu řekni, že je blázen a vyhazuje zbytečně prachy oknem. Kdyby to bylo s těmi slevami na 530i tak jak říkáš, tak se jich prodávají stovky měsíčně a o Arteona nikdo ani nezavadí. Protože realita je jiná, tak i reálné ceny jsou jiné než píšeš, řečeno polopaticky, Arteon těžko může být cenově mimo, když je to třetí nejprodávanější auto střední třídy, kupci nejsou úplní blbci a tuhle třídu z 90% kupují firmy a ty počítat umí.
No, očividně se bavíme o dvou rovinách😒br />
1. Normálně vybavený Arteon ... prostě mainstream konfigurace s cenou do 1mio včetně DPH. Tam ano, souhlasím s tebou.
2. Konfigurace a jeho cenová hladina v testu: tady je ten střet s např. 530kou tvrdý a dopředu prohraný.
Pro mě, pokud bych byl cílovka, je Arteon kolem 1mio parádní vůz a koupě a nad 1,2 už nesmysl a šel bych jinam. Natož nad 1,5... to už musí být ortodoxní a rodilý Vlkohraďan.
2. Konfigurace a jeho cenová hladina v testu: tady je ten střet s např. 530kou tvrdý a dopředu prohraný.
Pro mě, pokud bych byl cílovka, je Arteon kolem 1mio parádní vůz a koupě a nad 1,2 už nesmysl a šel bych jinam. Natož nad 1,5... to už musí být ortodoxní a rodilý Vlkohraďan.
Docela by mě zajímalo, kdo má jaké zkušenosti se slevami u různých značek. Jinak je to totiž dost akademická debata. Ale asi se o tom nikomu nebude chtít otevřeně mluvit. Za sebe řeknu jen tolik, že i u prémie si i soukromá osoba může domluvit velmi výraznou slevu. Je to otázka načasování, dostatku informací (jsou volně přístupné na webu), rozumné taktiky, komunikace apod., ale jde to a není to nic moc těžkého. Také je dobré nezapomínat, že auto za 1,9M se slevou 20% vyjde na 1,52M, a auto za 2,2M vyjde se slevou 20% na 1,76M. Z původního rozdílu 300 000 Kč je rázem 240 000 Kč. Rozpočítáno řekněme do osmi let užívání vozu je to 30 000 Kč ročně. Je to hodně za výborně vybavené (i motoricky) BMW 5 (MB...) místo Arteonu? Já bych tedy neřekl, ale je to na každém, že.
Nevím jak Arteon. Passaty jsme kupovali se slevou maximálně něco přes 20% a mám pocit, že dneska už bych to nedostal. U BMW jsem slyšel o slevách přes 30%, ale bylo potřeba víc hledat. Škodovka nám minule nabídla jen asi 10% (Superb), rozdíly mezi dealery malé. Opel s Insignií byl taky přes 20% (z běžných cen, akční ceny byly někde na půli cesty). Mazda se ještě třeba pět let zpátky tvářila, že 5% už nebudou mít děti co jíst... ale v poslední době se to asi trošku zlepšilo.
dr.Remorey
ten Arteon vypadá zvenkupríma, pojede to určite jak šlak, ale nedávno jsem prolezl v rámci výberu auta par aut od VW a ty interiéry fakt nemaj hodnotu 2mega. sorryjako
Jako motorizace super, žádnou konkurenci v takovém autě už dnes asi nemá (leda ve svých řadách), napadá mne leda Stinger, který je v EU spíše okrajový a navíc jen jako liftback (byť se mi líbí víc), ale pokud BYCH chtěl rychlé benzinové kombi a z nějakého důvodu bych sice měl rozpočet 2 miliony, ale nechtěl kdovíproč BMW či Audi či jinou prémiovku, tak Arteon mne osobně fakt neláká, liftback ještě dejme tomu, ale tenhle banán, bez ližin (jo mne se to prostě nelíbí)...nic moc... zlatej Passat Rline či Superb Sportline, to jsou proti tomu krásná auta.
Napr. vim z osobni zkusenosti, ze v Passatu je na zadnich sedadlech vic mista nez v Mercedesu E, ten ma zase o dost vetsi kufr.
Pro lidi, kteri nepotrebuji velikost Arteona, je to ale naprosto validni srovnani, to uznavam. Sam bych za ty penize asi jen velice obtizne odolal trojce / petce s trilitrovym benzinem, co si budeme povidat ... zvlast ted kdyz je to mozna predposledni nebo posledni generace, kdy je to vubec mozne, pak uz to bude vsechno elektricky 😄
Ja osobne velice vazne zvazuju jako sve dalsi auto prave benzinovy sestivalec... idealne radovy ... a hadej z kolika aut mas asi tak na vyber 😄
Proto jsem to taky daval do uvozovek. Jedna vec je kam se to radi na papire, jina vec je kde je to rozmery a realitou.
Ja mel na mysli rozmery. Kdyz jde nekdo pro auto velikosti passat / arteon kombi, ve vetsine pripadu (si myslim) ze mu trojka nebude svymi rozmery postacovat.
Formálně vzato je to prémiová a mainstreamová střední, jasně... ale já na nějaké formální třídy moc nedám a při srovnání main vs. prémie je potřeba to holt brát s rezervou - podle mě.
Ale tady se bavíme o autě, které nějaký ten výkon na rozdíl od mého auta má a na těch 180ti jsi hned, už jsem to tu párkrát psal, jezdil jsem s několika PHEV a když už tam jsou ty KW, na omezovači jsi hned, když máš plnou baterku a pak konec.. je to škoda 😁
Míval si MPS? Jakou ? Já nikdy rychlé auto neměl, třeba k tomu ještě dospěji, ale mne baví rychlost trochu jinak, spíše vytáčení motoru a zatáčky.
Proto taky zásadně bereš TDCi, žejo 😄
https😐/www.sauto.cz/…rada-3/150277734
Když jsem pak doma při opětovné montáži náhradních dílů do původní podoby přemýšlel, jestli mi to za to stojí a nemám zase koupit dodávku, dospěl jsem k závěru, že radši se trápit jen jednou za čas než pořád. Ostatně já jsem na "umění nějak to tam nacpat" už zvyklej a za mě tedy rozhodně ten Emelův tip.
Kdyz koupis vetsi auto, nepomuze ti to, proste je nezbytne potreba vic veci :-!
Mam Mercedes E kombi, sestra ma S-Max … a toto pravidlo stale plati :-! (pravda my se oba pohybujeme napric pres celou evropu s rodinami a na nekolik tydnu)
http😐/portal.sda-cia.cz/stat.php?n
Ale tak Leoš není zase tak marný s kufrem, co si pamatuji, jen já už si pobrečel v minulé recenzi pod Broncem, kočárek, postýlka, to už moc rozložit víc nejde 😐 Tak nějak až nám odroste ratolest, tak chci sedan a hezky si všichni zase zvyknou, že nemáme vozit blbosti !
a nebo koupim zase zahrádku no 😢 😒]
Asi mi to chybí 😒]
Ne, svá neštěstí si nedokumentuji. 😁
Nějak jsem si myslel, že se na mne vybodneš.