Pan Vaculík nezohlednil rychlostní limity na západ od nás.
S výjimkou Německa, které má ale všude možně omezení na 80/100/110 je v západních zemí 120 na dálnici max. Ve skutečnosti lidi jezdí ještě o něco pomaleji takže to nevadí.
V Rakousku mají celou jednu dálnici zastropovanou na 100. Na státních silnicích mají Němci 100, v Evropě je většinou 90, často i 80.
A lidi kteří si kupují takové auto ani netouží jezdit 130 a víc.
Je to triesnivé, ale je to tak. Čím ďalej tým viac obmedzení, v letnom období opravy diaľnic, kedy sa sotva nájde plynulý úsek kde sa dá ísť normálne...
Práve naopak, aj Renault v pohode vyprodukuje auto, ktoré je na diaľnici hlučné. Zaujímavé, v i30 to vadí, pri renaultoch nie. Tam napíšu, že svist okolo zrkadiel :-) Ináč aj Citigo nie je najtichšie, ale tam sa nejak predpokladá, že to nebude jazdiť dlho rýchlo a 130ka je tam maximálna rýchlosť.
Přijeď někdy do Prahé, svezu tě v obstarožním Meganu, budeš čučet, jak umí být na dálnici tichý a slyšíš jen maximálně vytočený motor, když ho budeš točit :)
Jedine na Scenicu, aby kazdy videl na vlastne oci, aky otras to na dialnici je. Hlukovo. Toto bolo velke sklamanie, nechapem, ako tie auta mozu predavat bez vystrahy.
Dobře, já ti za to půjčím Renaulta, kterému nehučí zrcátka, za deště je z něj vidět a má druhý nejlepší vynálež francouzského lidu hned po šampaňském - motor F4R ;)
Francouzi jsou vůbec skvělí inženýři. Divím se, že Eiffelovka dosud nespadla. Výměna katalyzátoru svépomocí (před barákem) pro mě 10 odpolední. Výměna levého předního blatníku 2 odpoledne. Výměna pravého blatníku 3 odpoledne. Myslíte, že jsem nešika? Nikoli. Francouzi nepřemýšlejí. Netuší zřejmě o namáhání šroubů korozí. Víte co udělá šroub v dešti? No zkoroduje vy šmejdi.
Oni to robia naschvál, nie žeby to nevedeli urobiť, ale je to filozofia automobilky urobiť veci čo najhoršie opravitelné. Viac si potom môžu účtovať servisy a hlúpi ľudia to znova kupujú namiesto servisu. Rozumný človek si to znova nekúpi.
Nene v tomhle má pravdu. Francouzi obecně některé věc neřeší. Prostě to do auta nějak poskládat a hotovo. Ještě za časů normálních motorů bez spousty příslšenství byla v cliu výměna žárovky světla nadlidský úkol (což ubohužel je dnes problém většiny aut). Nebo kdysi televize thomson, neskutečný menu a neskutečný způsob ladění který vedl k tomu že člověk naladěné stanice třikrát smazal než se podařilo uložit.
Už som to písal 100x, pred kúpou za ten jeden či 2 dní nepršalo a na diaľnice som to tiež nehnal nelegálnymi rýchlosťami, keďže to nebolo moje auto. A ešte som presadal z 208ky, ktorá tiež bola hlučná. Ale to kedysi bežali tie rozprávky, že auto do mesta má byť hlučné, že v ňom nikto na diaľnicu nepôjde a podobné hlúposti.
Tak nevalné pověst je hlavně elektrika. To leda že by měl aktivní potlačení hluku :-[]
A utlumeni, resp tlumící hmoty, snad nejak neztrácí své vlastnosti.
Ty lžeš a ještě ti tleskají? Rakousko jsem projel z větší části rychlosti 130kph, Itálie taky. Německo dramatizuješ. A pakliže žiješ na západ od nás, pak to řeš. Mě to zajímá povětšinou v ČR/SR.
Wine ty se 100 jsou v A jenom u měst jinak samozřejmě se brzdí na 130 u radarů.Na to že Vaculík pořád povídal to bylo slyšet dost.Mozna by se to dalo dodatečně odhlucnit
Jsem myslel že má doma LC :D Ane Fabii :-)
Jinak jsem zvědav na závěr za rok...a tahání vuzka. Tož hlučný výfuk přidáním izolace na podlahu! Dodělat lze ale většina kupců to řešit asi nebude
Za servisní plán plusové body pro Hyundai. K autu z koncernu VW z roku 2017 není nic. Servisní knížka, servisní plán, podmínky záruky, prostě nic. Neví to ani importér, ani autorizovaný servis. Vše je v nějaké online databázi koncernu VW a tam je to utajeno přede všemi.
Tažné zařízení? Za 20 si to koupí asi málokdo. Za polovinu je klasické neodnímatelné a není potřeba nic montovat. I když teda nevím, jak se to pak řeší s parkovacími senzory.
Všiml jsem si, že hodně novinářů komentuje spotřebu s tím, že auto se teprve zajíždí. Já jsem na autě žádný pokles spotřeby nezaznamenal. Hned od prvních kilometrů byla ustálená. Ono taky s těmi optimalizovanými motory a superřídkými oleji, tam se snad ani nemá co o sebe třít, brzdný moment motoru je prakticky nulový.
Jinak škoda, že to neudělali jako šestnáctistovku, nebo rovnou dvoulitr. Každé deci objemu by to pokropilo živou vodou.
V edici FAMILY SMART, výjde tažné na cca 7,5 + cca 4,5 za práci. A hlavně co mohl Vaculík zmínit, že 1,5T-GDI MHEV (s víceprvkem) výjde jen o 35kKč dráž než SMART s DPI. DCT je pak za přípatek jen 25kKč.
Tak on ten test je zaměřený právě na ty, co nechtějí mít doma nic se zkratkami T-GDI, CRDi, DCT, MHEV atd, chtějí prostě jednoduchou techniku.
Že Hyundai tu atmosféru nedává do akčního ceníku a že tuto motorizaci v "neakčním" ceníku krátce po představení zdražil o 10 tisíc, to je věc druhá. Konkurence nic takového nenabízí a proto si to může dovolit.
Mám na autě tažné napevno, na parkovací senzory to nemá vliv, jen se musí počítat s tím tažným, že když senzor už souvisle píská, tak tam nemáš rezervu třeba 10 cm ale zmenšenou o to tažné. No a kdybych tahal vlek, tak mám na palubce čudlík na vypnutí senzorů.
Edit: už jsem to pochopil (nebudu psát do diskuse před dokouáním videa :-) ) ještě jsem to tažné nepooužil, tak nevím jestli to umí odpojovat samo
Ak si rozoberiem požiadavky autora na rodinné mestké približovadlo s občasným použitím na diaľnici (pár krát za rok výlet, alebo tá jedna dovolenka) , tak mu asi tú hlučnosť pri 130 km/h odpustím a nebudem to nejako extra riešiť. Najmä pokiaľ v ostatných disciplínach auto nesklame / nenasi€r@ Nasadzovanie "gule" - ak to robím často,asi zvolím pevné ťažné (pokiaľ nemá výrobca v katalógu výklopné), ak to robím sem tam, tak to prežijem aj keď áno, systém kedy môže byť vytiahnutý kľúč keď nie je korektne zaistené je docela veľký prúser
Práveže nie, aj občasné výlety po diaľnici vedia znepríjemniť dojem z auta. Ale zase za tú cenu asi nič lepšie nebude. Horšie, keď si to človek kúpi ako bežné rodinné auto.
Já mám jeden takový poznatek z poslední doby a tím je vlečená zadní náprava. Každý si na to stěžuje, že víceprvek je lepší ale opravdu je ta náprava tak špatná, když si toho ani novináři hned nevšimnou ?
Jasně, když bych mohl a věděl o tom, taky vezmu víceprvek ale řekl bych, že se ta obyčejná vlečená náprava trochu démonizuje a tak strašné to není.
Ta koule je blbá ale dá se s tím žít. Člověk o tom ví a dá si pozor. Že to ale neodpojí ty senzory, to je fakt fail a to by mě teda taky hodně vytáčelo :-)
Jo a někdo tu psal, že hlučnost ve 110 je ok a že to vlastně v západní evropě stačí. No to tedy nevím ale když jsem jel posledně z Berlína a ve 175 mě předjížděl Yaris a Corsa, tak mě to jen utvrdilo v tom, že i ty slabý auta občas jezdí rychle a není výmluva něco zanedbat jen proto, že je to auto primárně na město a okolí.
V testu mi chybělo řazení. Tak jako měl pan Vaculík pravdu s těmi vysokootáčkovými starty, tak opomněl dodat, že ti japonci mají většinou daleko lepší manuální převodovky, které mají přesné a krátké dráhy. Tady mi to přišlo takové klasické gumové a dlouhé ale třeba se pletu.
Vlečka se ti většinou projeví v zatáčkovitém úseku, kde je typická česká rozbitá okreska. Zadek má pak tendenci odskakovat. Je fuk, jestli je to dvacetiletej krám, nebo zánovní auto. Na hezké silnici to moc nepoznáš, když je to auto dobře postavené.
Co jsem jel s Octavii nebo Scalou s vleckou, tak mi to neprislo tak hrozne ani kdyz jsem jel rychle na okresce. Ta Scala se teda dost naklanela ale jinak pohoda. Prijde mi, ze vetsina lidi ani nikdy nepojede tak rychle aby se nad tim vubec zamysleli :)
O rychlost ani nejde, spíš, že to není příjemné, jasně, že to auto to většinou nakonec udrží. Mám jedno staré s vlečkou, když se popereš s volantem, zatáčí skvěle, tedy na poměry toho auta. Ten rozdíl poznáš, když přesedneš z auta s multilinkem a zajedeš si stejnou trasu.
Že to polovina lidí nepozná? Jo... to se asi stát může :)
Vlečená - kliková zadní náprava je geniálně jednoduchý prvek. Záleží na konstrukci a vyladění. Více prvkové zavěšení je složité a také záleží na konstrukci a nastavení. Obecně platí: hůř udělaný více-prvek je horší než lépe udělaná klika. U obojího se dají propočítat křivky postavení kol, pasivní přiřizování kol atd.
Pozn.: první více-prvek měl Mercedes, kdy detailně německy kontroloval postavení kola při každé úhlové minutě propérování.
Od doby, kdy i Octavia přišla o zadní víceprvek je torzka vzadu již glorifikována a nikomu z novinářů nevadí.
Jinak platí stále to stejné - víceprvek vzadu není prvoplánovitě o nějaké dynamice a rychlosti, ale o pohodlí. Čím horší cesta a čím vyšší rychlost, tím se nůžky mezi torzkou a víceprvkem rozevírají víc. Každý si musí zvážit sám. Kdo jezdí běžným stylem po běžných cestách, torzka vždy splní funkci.
Vaculík se rozplývá taky nad jinou značkou, než nad Škodovkou. Vůbec by nebylo od věci takto otestovat více aut od různých výrobců, konečně mu jsou ty znalosti k něčemu, když jen nežere škodovácké chlebíčky a nebásní o dálničních stihačkách s motory 1.0TSI....
Takže vesnický chlap s nadváhou na jeden nádych bude mať problém s namontovaním ťažného zariadenia.To bolo dosť dobré.Čo sa týka auta je to taká volba z rozumu kde ide hlavne o peniaze a človek nie je ochotný alebo schopný dať viac peňazí za asi aj kvalitnejšie auto / a nemyslím tým len koncern /.Ale aspoň je z čoho pri výbere nového auta vyberať. :-)
Tady naprosto souhlas. Ta hláška byla super a základní i30 je především volba rozumu, resp. ekonomická. Dostatečně velké, bezpečné a snad spolehlive auto, které si na nic nehraje.
inteligentnimu dobijeni je fuk, jeslti jedes 3km nebo 300km .. baterku drzi porad na 12.1V za teplych dnu. Po startu tam pere 15V pak se to zase zkroti na 12.1V
Jde videt, jak u nas v CR jede propagace Hyundai na plné obrátky. Byl jsem na dovolene v Itálii a Rakousku a slavných Hnujdajů jsem tam napočítal na prstech jedné ruky. Holt to je tím, že Háčko je přece "naše", když se vyrábí v Nošovicích. Když si to shrneme, tak je to s tímto motorem auto, které moc nejede a na dálnici nesnesitelně hlučí již při 3500 otáčkách. i30 je normální běžné auto pro člověka, který od auta chce jediné, nějak se přepravit z bodu A do bodu B. No a k tomu klidně slouží Felicia manželky pana Vaculíka.Ta má ostatně nesmrtelný motor.
Tak tohle neni jedinej motor v nabidce :) A pokrok Hyundai se neda uprit. Ty auta jsou objektivne lepsi a lepsi kazdou generaci. Ty kvalitativni skoky jsou proste dost videt. Nerekl bych, ze na to ma tolik vliv marketing ani fakt, ze se delaj v Nosovicich. Ten marketing jim driv spis skodil bych rekl :D
Ginger, je jasné, že sa udiala nejaká ,,korupcia".
Pamätám si, keď na auto.cz nebolo o Hyundai ani Ň a redakcia sa vyhovárala, že to preto, lebo im nedávali autá na testy. :D:D:D
Mne by teda zajímalo, zda se při 4800 otáčkách nějak mění chování motoru. Případně mi, že to začne táhnout i řvát skokově víc. S hlukem při 150 žádný problém. To spíš mne udivuje řev na trojku, kdy to jde na plný plyn do vyšších otáček.
Tento hluk je od rezonančního kmitání výfukového potrubí, jak pan Vaculík říká, a přesněji bývá nejčastěji od špatně navrženého vlnovce. Tato strmá rezonance (v úzkém rozmezí otáček = málo tlumená, tj. - elektrikářsky řečeno - s vysokou kvalitou rezonančního "obvodu Q") bývá právě kolem 3,5 tisíce obrátek motoru.
Vlnovec je svým způsobem konstrukčně-výpočetní machrovina. Není tam až tak primárně kvůli vyrovnávání teplotní dilatace, ale právě kvůli likvidaci rezonance výfukového potrubí. Jeho náhrada v případě jeho poškození, proreznutí atp. musí být přesně stejným typem, nebo alespoň typem stejných rozměrů (délka, průměr, ...) a s respektováním opředení nebo bez něj - to vše podle originálu. Jeho parametry nejsou většinou od výrobce známé a hrozí, že i autorizovaný servis namontuje jakýkoliv vlnovec s ujištěním, že je od renovovaného výrobce výfukových systémů (tj. i moje vlastní zkušenost).
Jestli to nebude spíše záměr od Hyundai jak lidi donutit jezdit pomaleji. ;-)
Mám na dojetí i20 1,4 CVVT z roku 2009 a u té stoupá hlučnost od 80km/hod tak, že už ani nekupuji dálniční známku. A 95 je skutečné maximum. Nad to to trhá uši a po dálnici se dá jet snad jen s chrániči sluchu.
Díky Tobě good old boy, že jsem konečně pochopil proč mi Pažout 406 1,9 TD řval mezi 130 a 140.
Musel jsem jezdit buď 125 nebo přes 140 :-)
Jednou jsem testnul 406 2,1 TD a nic, krásně se to točilo bez jakýchkoli píků hlučnosti
Některé věci se nemění snad od počátku výroby automobilů :-)
U předchozí verze to bylo i zezadu pěkné auto. V této verzi to je důvod, proč to nekoupit. Ten kačení zobák se fakt nepovedl a vynikne to zejména, když člověk vidí stát obě verze vedle sebe.
Zamknuté auto po vystoupení z vozu s klíčkem uvnitř.
Prý to dělá jen Hiundai, ale mě to dělá BMW 335i e91 z roku 2007.... nenásnáším to když jdu jen do kufru a potřebuju se vrátit a odemknout tlačítkem nebo vyndat klíček :D
Re: Zamknuté auto po vystoupení z vozu s klíčkem uvnitř.
To záleží, jestli je nastartováno. Pokud používáš auto-lock, s vypnutím motoru by se mělo auto automaticky odemknout. V iDrivu lze potom nastavit, jestli jen dveře řidičovy, nebo všechny. U F34 mi to takto funguje, takže předpokládám, že E91 to nebude mít zásadně jinak. V nejhorším by to mělo jít dokódovat.
Tak jsem si to jel znovu projet a žádný hluk při 130 jsem nezjistil. Mám teda krátkou a na šestku pohoda. Boční vítr je v tom opravdu trochu problém, to jsem se až lekl.
To může být kratším výfukem, kterému jednotný vlnovec vyhovuje.
Poznámka:
Kdyby byl, byl by na všech rychlostních stupních, vždy na 3,5 tis. obrátkách. Čím nižší stupeň, tím je kratší dobu, protože se rezonanční obrátky rychleji přelezou, ale o to lépe znatelný (nerušený hlukem vozu při vyšší jeho rychlosti)..
O tom se ale pan Vaculík nezmiňoval,
toto co popisuješ už jsem někdy zažil.
Očekával bych že to zmíní, u vyšších kvaltů by to mělo být sice chvilku ale znát.
Pan Vaculík dal několik otázek "PROČ". A ta odpověď je naprosto jednoduchá - protože i30 stojí to co Fabia. Vůbec netvrdím, že i30 je špatné auto. Ale Octavia je cenově úplně mimo vody i30. A je jasné, že jestli je cenový rozdíl kolem možná min 20%, tak Octavia prostě musí mít některé věci dotaženější.
Že je příplatek za tažné podobný jako u Škody je sice krásné, ale základ je o jeden level výš.
Proto možná má i30 svým způsobem zbytečné chyby, které u jinak vydařeného vozu zamrzí. Ale s ohledem na cenu? I30 je dnes hodně jasnou volbou v téhle cenové hladině. Ať si pan Vaculík vedle postaví Škodovku za stejnou cenu a pak ať si srovnává! :-!
Myslím, že pan Vaculík to nehejtoval, prostě na to upozornil. Vše co zde uvádíte je mu asi jasné. Jde spíš o to, že když už si dám tu práci vyrobit auto, tak proč ho nakonec pokazit nějakou hloupou maličkostí. Přeci když dělám konkurenci pro mnohem drašší auto, tak to nemusím hned nesmyslně pokazit. Jo, je pravda, že ta koule je jen opruz a dá se s tím žít. Bohužel ten hluk naopak velice zamrzí. Už jen proto, že to opravdu vypdá na velice zajímavý (tím myslím spolehlivý, úsporný) motor. Když si na to nikdo nebude stěžovat, tak to těžko někdo změní a třeba to někdy v budoucnu vylepší.
Jenže vše má pár ale. Doporučuji každému v případě zájmu o auto nedat na testy , ale vyzkoušet. Nedalo mi to a dnes jsem si projel kombi s tímto motorem a s hlučností žádný problém.
Žádná skoková změna v hlučnosti. Celkem spíše nadšení z reakcí motoru a zvukového projevu
(atmosféricky příjemného).
Byl jsem zvědavý na spotřebu, jenže to není možné během krátké předváděcí jízdy úplně objektivně zjistit.
Ještě jednou apeluji, každý ať opravdu vyzkouší.
Auto s tímto motorem vlastním od května 2021,zatím naprostá spokojenost.Dovolená Chorvatsko plně naložené auto 4+ plný kufr.Vesměs cesta po dálnici tempomat nastavený na 115,dojezd 1000km a spotřeba 5l na 100km.Hluk v autě žádný.
Dík za info, myslím, že to je rozhodně zajímavější příspěvek, než většina zde přítomných. Synovec zvažuje i30 combi a já se mu snažím doporučit právě tento motor. Asi si to chce jet projet a zjistit, jestli se s tím dá žít, nebo vybrat raději něco jiného.
Ten motor je triedy kappa, ale so 1.4 kappou nema nic spolocne. Ide o uplne novy vyvoj a koncept. Je to moderny motor a komplexne riesi teplny mamazment a straty z trenia. Objem 1.5 je optimalny pre pomer vykon-tepelne straty. Inak je velmi lahucky, kompaktny a tichy i napriek tomu, ze ma rozvodovu retaz. Z pohladu spolahlivosti asi to najlepsie v dnesnej dobe od korejcov na temu benzinovy 4-valec. Asi jedina normalna volba pre ludi, co nechcu trpiet turbo.
Pokud jsou ty 3 km v jednom směru, tak mi to vychází 1500 km za rok. Za 20 let je to 30 tisíc. Fixní náklady tedy 15 Kč/km, benzín max 3 Kč/km, servis 5 Kč/km. Celkem tedy 23 Kč/km. Cesta do práce 69 Kč. Nebylo by lepší elektrokolo? Teoreticky by se ty 3km zvládly v podpadcích a sukni :D
auto ok, video ok, ale když vidím jak to auto trápí na 1000 otáček a jestě si lebedí že chudák motor neprotestuje tak no comment, starý škodovky se moc pěkně odvděčily zvukem ventilů, škoda že ten motor nemá dlouhou nohu.......
jinak jsme taky ze straý školy, a fíčury typu automatické stírání a tlačítko namísto startu mi zatím do auta nesmí, oboje už mě vypeklo a díky nechci.
Mám tohle auto déle jak půl roku, najeto zatím necelých 7.000 km. S tou hlučností mi to nepřijde tak dramatické. A zrovna při 130 km/h na dálnici už vůbec ne. Motor o sobě dává vědět při prudké akceleraci, což při rychlé dálniční jízdě už moc nehrozí. Paradoxně se tak spíš ozve při nižších rychlostních stupních u rozjezdů z křižovatek apod. Není to ale v tom smyslu, že by to trhalo uši, spíš jde o to, že jinak je ten motor až extrémně tichý (na volnoběh a při jízdě bez akcelerace ho opravdu skoro neslyšíte), tak vás při té akceleraci občas trochu překvapí. Tichý je navíc i podvozek, tak je to pak slyšet o to víc.
Pokud je ale pravda, že je to tak trochu zbytečné a výsledek by mohl být při troše snahy pánů konstruktérů ještě lepší, pak je to veliká škoda.
niektoré príspevky pripominajú vykvet intelignecie - vraj nevadí hluk , ked sa vlastne rychlejšie jazdiť neda..... za mna moja skusenosť:
kupil som fungl novú Kia ceed sw 2019 - surodenec i 30, a auto išlo po mesiaci na inzerať , ked mi povedali že oni s tou hlučnostou celého auta vlastne nič nevedia urobiť- citujem: "je to na *** urobené auto, čo od toho čakate....proste KIA....." a to som nenapísal to presné slovo , aké mi povedal technik. trvalo to síce 1/2 roka , ale som neskutočne rad , že som sa toho "akože" auta zbavil...... :yes:
neskutočný hluk od kolies prenasaný cez karosériu do interiéru, kupené najtichšie pneu, nebadatelné zlepšenie, znami oblepil protihlukovými materiálmi cely kufor, dvere, namontoval dalšie podblatníky, atd....nič.
Peugeot , Renault, Dacia!!!! VW group netreba ani spominať...., všetko na dialnici o vela tichšie- tiche autá - proste tu izoláciu tam majú......
ako tu bolo napísané , kto jazdil s normalnymi autami a skusil Kia/Hyundai, tak už znova taky omyl neurobí...., teda za svoje peniaze.
spominam len hluk - ostatné neriešitelné problémy čo tam ešte boli, tu rozoberať nechcem..., lebo mi to príde ako samoubližovanie.... :-)