Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST BMW M5 CS – Opravdu nejde šest hvězdiček?

48 komentářů

RD
Jsou zde lidi, kteří to jak to vážně myslíš webpajo nechápou 😁
Africkým dětem kopajícím kobalt zdar
webpaja
Normální, moderně smýšlející člověk ušetří peníze a vezme Teslu S Ludicrucifixus. S tím získá😒br /> - normální sedačky
- fantastické berany místo volantu
- vypráská M5 do 200kph jako nic (alespoň 2x za sebou)
- ujede 1000km
- dbá o zdravý životní styl majitele, kdy ho během čerpání energie nechá v klidu najíst
- má kufr i vpředu
- primárně nejezdí na zkapalněné dinosaury a přesličku
- bude mít jednou rekord na NS
- má těžiště extrémně nízko
- vyšší hmotnost ji tlačí lépe k silnici

Prostě M5 CS nemá co nabídnout. je to přehlídka zastaralého přístupu evropanů k cestování, takhle se na Měsíc nikdy nedostaneme. Lituji všechny, které M5 osloví a zbytek světa samozřejmě taky, neboť právě takoví zničí zbytek životního prostředí.
gil54
Jj, já auto, který se neumí samo od sebe zapálit, taky nechci.
Freddka
Normalni clovek si nekupuje BMW M5 CS, takze ho nejaka Tesla vubec nezajima :-!
Navic s timhle se machruje ve meste (Teslu ma kazdy, s tim moc neohromis) a blbne na okruhu (Tesla na okruhu nefunguje).

Kazdy ma sve zakazniky.
Avatar - praptak
praptak
Benzínový osmiválec je normální motor, žádná z nouze ctnost.
Avatar - Hubini
Hubini
Krásný auto a vrchol potravního řetězce. Krásnej nesmysl za neuvěřitelnej balík peněz. O to víc mě dostaly ty nesmyslný skořepiny. Už ty v nové M3 jsou velmi kritizovaný ze strany redaktorů a umím si to nepohodlný peklo představit. Jestli chci u týhle káry vychvalovat něco ve stylu "daily car" tak to jako fakt NE!!! Přitom z pohledu let strávených za volantem, dle mého skromného amatérského názoru jsou sedačky velmi důležité pro komfort každodenního cestování. A jestli skořepiny tak s pořádným vedením a s pětibodovým pásem. A šup s tím na okruhové blbnutí.
Tohle má bohužel navodit pocit závoďáckého auta a výsledkem je nepohodlný kompromis. Za to bych fakt 6 hvězd tedy nedal. I když věřím, že kdybych se s tím svezl, tak z toho budu vyplesklej jak malej Jarin, ale buďme realisti. Jako daily car fakt ne 😒 Naopak základní verzi M5 nebo M5 competition bych si v garáži rozhodně představit uměl 😄
Mig_35
Jen tak pro zajímavost - a ještě bych někde našel fotky - kolegovi M5 E60 shořela na dálnici jako papír 😉
Mig_35
Rozumíš auto na pět hvězd a bolí te zada po sto kilometrech - to me nebolí ani v tranzitu
Pardon vlastně na 6 😉
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
...velké jako kráva, přitom sedátka pomalu jako z Arielu Atom. Čekal bych, že takové auto bude kompromisem přinášejícím to lepší z obou světů. Tady mi připadá, že člověk dostane za 5 mega jakýsi komický mix, který je spíš zajímavou sběratelskou kuriozitou.
kesumb
Dostalo se mi do ruky M8C a po ty pachuti z 3er a 5er musim rict, ze M8 je doladeny a dotazeny auto. Neuveritelne naladenej pohodlnej a pritomu tuhej a presnej podvozek, velmi dobry rizeni, motor kterej je sice v normalu linek jak tdi audi ale v ostrym naladeni je jak britva. To auto mi opravilo nazor na BMW. Jo a co je treba prepinat za jizdy ma knoflik, ani by to display infotaimentu mit nemuselo.

Fakt super auto... Tuhle m5 bych moc rad zkusil
Avatar - trapid
trapid
Článek jsem jen povrchně přeletěl, ale zaujalo mě toto. Nejprve se dočtu, že pět hvězdiček je málo a pak čtu doslova několik odstavců o tragických sedačkách.
Nějak mi to nesedí ;-\
Xylo
Je to tak a platí to i naopak. Kdo má Teslu tak ho nějaké BMW vůbec nezajímá. A Teslu má každý 😁
Avatar - Emel
Emel
No protože je to už ixtý stupeň extrému. Víš jak...
Tohle auto je standard s třílitrovou naftou. Pragmaticky vzato ti dá dostatek dynamiky prakticky kdykoli a moc za to nechce.
Pokud jsi bohatý petrolhead, pak 550i je cesťák s pořádnou porcí výkonu pro zábavu navíc.
Už základní M5 je možná víc o statusu než o reálném přínosu.
No a CS... to má být nekompromisní jízdní zážitek. Hezky to ilustruje třeba ta chybějící schránka v loketce. Jo, jasně že reálně to nedává smysl...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
oni s tím nakonec jezdí pomalu. Pája :yes:.
Avatar - caliban
caliban
Ne, nejde. Na auto.cz jde pouze 4 a nebo 5 hvězd.
Tu šestou by jste nemuseli potřebovat, kdyby 5 hvězd nedostávala kdejaká tuctová popelnice.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Noo, skoro jako Octavia RS, ne 😒] 😉 ?
MrBeranek
Krása a navíc papírově podhodnocená. V reálu na brzdě a ve srovnání s papírově silnějšími auty spíš někde kolem 680-700 koní. Způsob, jakým např. v jednom srovnávaku CSo podrtilo RS7, vypovídal o všem. :yes:
Avatar - Emel
Emel
Na šest 😉
Posaz je důležitej. Pokud si v autě nesednu ke své spokojenosti, je to pro mě stopka. Naštěstí to s konfekční postavou nebývá problém... maximálně mi někde vadí, že se sedí zbytečně vysoko a tak.
Avatar - Tatort
Tatort
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Emel
Emel
"Už po první delší trase, zhruba sto kilometrů dlouhé, mě bolela záda. A opravdu jen ze sezení, jel jsem na pohodu a předpisově. Po ostřejší jízdě jsem pak cítil otlačené boky a stehna, to proto, že jsem bohužel musel řídit s nepřirozeně zkroucenýma nohama, opřenýma o tvrdé boční výstupky sedáku."

No... tohle je samozřejmě individuální, nevěřím, že by to bávo udělalo nějak univerzálně blbě. Pokud by mě ale sedačky v autě donutily napsat něco takového, tak bych to v závěru testu asi neodbyl tím, že bych se s tím naučil žít. Je hezký, že auto zkracuje vzdálenosti, ale pokud mě z něj mají po 100km bolet záda, tak mám takové podezření, že by se taková cesta do Alp nebo k moři spíš nepěkně protáhla 😄
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Auto bez normálního motoru, bez normální převodovky a bez normální ruční brzdy... navíc se zbytečnými softwarovými fíčurkami a nepohodlnými sedadly... já bych to tedy nechtěl ani zadarmo!
DonVito
V zavodech by byl problem s dojezdem, to je fakt...

https😐/youtu.be/2aY3uhARp0A

Ale jde o to, ze spalovaci auto uz nikdy nebude rychlejsi (na kratky vzdalenosti), viz Pikes peak.
Ctyrmotorovou elektrickou bestii neporazi nic s jednim spalovacim motorem. :-!
Uz kvuli pouziti torque-vectoring...

Takze mas vlastne pravdu. V maratonu ma spalovak porad jeste navrch. Ale ve sprintu?

Kdo ze je nejrychlejsi bezec planety?
Usain Bolt nebo Eliud Kipchoge?
😄

PS Jestli sledujes Formuli-E, tak vidis k jakymu dramatickymu pokroku v ni dochazi...
https😐/www.fiaformulae.com/…discover/history
Znas rozdil mezi Gen1 a Gen2 auty?
Kde asi bude Gen3? 😉
DonVito
Cho cho cho

https😐/fdrive.cz/…si-na-svete-7583

Hochu, na srazech veteranu budete moct s Dinarem vzpominat na doby, kdy byvaly spalovaky rychlejsi...
😁

PS Me vzdy vic oslovovalo spis M3. A dnes M2.
ptr078
Neviem, vsade tie karbonove sedacky chvalia, tusim ich teraz dali aj do m8.
Tom Pro
Chtel, ver mi
Avatar - Emel
Emel
Jsi fanda BMW, jezdíš na srazy, občas jezdíš na Autobahn a chceš být king of the road... ale zase tam netrávíš půlku času? Nevím, něco takovýho... pragmaticky vzato to smysl nedává.
Avatar - Emel
Emel
Tak určitě jsou klasické sedačky s přifukovacíma bočnicema a prodlužovacím sedákem a třeba zalomeným opěradlem univerzálnější, v tom smyslu, že si v nich pohodlně sednou piloti různých proporcí.

S tím volantem vs. pedály to zní pravděpodobně... něco by měl pokrýt podélně stavitelný volant (pokud tedy nepadl za oběť úsporám hmotnosti)... ale asi se postava redaktora dostala "mimo toleranci".
Avatar - fOE
fOE
Tenhle autoruv rozpor me taky zaujal. Tak bud me zada boli po 100km, resp. podle textu me neco boli hned po usednuti, anebo neboli = da se s tim zit, i kdyz to treba neni zcela optimalni (zadne skorepiny z principu nemohou byt univerzalni). Brat jako pravdivou tu cast v textu, tak to za me z 5 hvezdickoveho auta udela s klidem na dusi ne 6 all naopak 4 hvezdickove.
Posaz v aute je naprosto zasadni, a zadna extremni verze nebo efektni design tohle nezmekci.

PS: premyslim proc bych mel chtit tohle auto...? Kdybych provozoval Nurburgring-taxi tak jiste, ideal, ale jinak mu vazne nerozumim.
Avatar - Emel
Emel
Že poptávka převyšuje nabídku je daný spíš omezenou nabídkou... Tesla za Q2 vyrobila 200t aut - na EV a na Teslu dobrý, v globálním pohledu to je pořád málo. Konkurenti mají taky vyprodáno... pro změnu kvůli čipům.
Y - řeší prostor, řeší variabilitu (7 míst je bonus), bez zbytečných manýr typu racčí dveře - super.
V základu je o 400 dražší než TM3 a pokud se srovnají ekvivalentní LR, tak o 250 - to už je horší, cenově spíš proti Mustangu než Enyaqu (i dynamikou).
A interiér je furt stejný holobyt.
DonVito
Takovi zakaznici maji oznaceni: snob.
😉
DonVito
Enyaq, proc ne?

Nazivo vypada docela futuristicky. :yes😒br />
Konkurent Eniaqu bude Model Y...
Jsem zvedav na prodejni cisla v EU.
Myslim, ze to bude bestseller.
Proste nastavi cenu tak, aby bylo vyprodano. A konkurovat cenove VW neni s technologii Tesly problem. :-!

Tesla ma totiz tak nejak soustavne vyprodano. Resp. poptavka prevysuje nabidku. Proto taky ty vysoky ceny napr. v CR.
Avatar - Emel
Emel
Jo, možná... technikou určitě, akorát je to sedan a interiér jde hodně mimo můj vkus.
No a pak tu jsou nejasné zprávy o servisní náročnosti Tesly.
Jako rodinné auto mi vychází spíš ten Enyaq - celkem se mi to líbí uvnitř i venku, cena je ok (asi jako u té TM3), prostor a variabilita super... to omezení na 160km/h je možná trošku zbytečnej odrb.
DonVito
Zpet do reality.

Prvni elektromobil se srovnatelnou cenou se spalovakem je Tesla Model 3.

Jinak klasicky zavody taky nejsou zrovna levna zalezitost.

https😐/insideevs.com/…-parity-ice/amp/
Avatar - Emel
Emel
Já radši WRC nebo třeba LeMans... ale pokud byla diskuse o tom, co je "nejrychlejší", tak mě ta F1 napadne.
Třeba to ID.R je sympatickej počin... a jak jsem říkal, zajímalo by mě, za kolik by se takové nějaké auto dalo vyrobit bez kosmických technologií s rozumným budgetem.
DonVito
Ja nikde netvrdim, ze formule-E je zabavnejsi nebo rychlejsi nez F1. 😉
Ostatne me nebavi ani F1 a radsi jsem driv sledoval MotoGP...

No, s formuli jsi prisel ty...
Tak jsem kontroval zavody do vrchu. 😄

O elektrickych dragsterech jsem zatim moc neslysel.
Takze to znamena, ze tam (zatim) zrejme jeste dominujou spalovaky. I kdyz parametry elektrickyho dragsteru taky nejsou zly. 😁
https😐/insideevs.com/…364hp-australia/

They have slotted four of their new megawatt motors 😁 😁 😁 into a dragster chassis for a grand total of 4,000 kW or 5,364 horsepower. They estimate that it should be enough oomph to push it from naught to 200 km/h (120 mph) in 0.8 seconds and to 530 km/h (330 mph) in 3.7 seconds and they also want to beat the world record which currently stands at 612 km/h (380 mph).
:-!

PS Dobre se bavim diky nazvu tohoto vlakna. Pajo :yes:
Avatar - lamal
lamal
Svojim sposobom je to dokonaly nezmysel... dokonaly v podani maxima zo sucasnej BMW techniky, verim ze dokonaly jazdnymi vykonmi a k tomu umernemu pohodliu atd.
Nezmysel z pohladu vyuzitelnosti tych dynamickych schopnosti a rozmerov na tuzemskych cestach a v premavke. Cena samozrejme.

Ako uz bolo povedane, pre toho kto chce v tejto kategorii to najlepsie (az na sedacky) je to super volba.
Paci sa mi farba, dizajnovo by som sa obisiel bez tej ´´listy´´ na zadnom kufri.
Aj tak by som ako BYchar volil nieco na zabavu a nieco na cestovanie v sedane za tu cenu, ale to je taky obligatorizmus.
Avatar - lamal
lamal
Na to iste sa stazovali viaceri, myslim ze aj Honza Koubek mal nieco podobne v M4. Ked vidim tie bocnice a pozersky, trapny, nepochopitelny suspenzor verim tomu.
Avatar - Emel
Emel
Ty ale píšeš o závodech, o Pikes Peaku a o formuli... takže pokud chceš hledat "Bolta" v těhle vodách, tj. auto schopné nejrychleji sprintovat z místa na krátkou vzdálenost, no tak je to top fuel dragster.

Formule může být... s Gen 3 i s Mercedesem... vlastně ani nevím, kdo to Ečko jezdí, jen jsem zaznamenal zprávu o odchodu BMW a Audi. 350kW, to už jsou asi tak na půlce F1, ne?
DonVito
Jo, ale ne zhomologovany pro seriovou vyrobu. Takze ty tvy dragstery jsou jen nadopovana konkurence Bolta. 😄

Je se nebavim o ThrustSSC apod.
https😐/en.m.wikipedia.org/wiki/ThrustSSC

PS Gen 3 pristi rok s 350kW m. j. bez zakrytych kol?
https😐/the-race.com/…en-wheel-design/
Jinak s Gen 3 zrejme odchazi i Mercedes...
Skoda. Tak jako tak, future is electric.
GeekStar
Klasickou verzi jsem měl možnost projet a je to opravdu parádní stíhačka, která kombinuje vynikající komfort s až absurdním zrychlením.

Její sílu vidím právě v té kombinaci pohodlí a výkonu. Na nějaké sportovní dovádění po okreskách to úplně není, pět metrů a dvě tuny, s tím žádná podvozková magie nic nenadělá. Přejet za noc půl Evropy? Kdykoli. Motat se alpskými průsmyky? Ne, díky, na to radši M2.

Ergo kladívko - ty sedačky jsou nesmysl. Tohle auto musí bezpodmínečně mít pohodlná křesla, kde boční vedení sice podrží, ale netlačí.
Avatar - Emel
Emel
Kde bude Gen 3? Dost možná nikde. Formule E nikoho nezajímá, velcí hráči pomalu ztrácí zájem. Po této sezoně končí Audi a BMW.

Pokud chceš ekvivalent Bolta... nejrychlejší jsou dragstery se spalovacím motorem na alkohol, ne? Pokud si správně pamatuju, tak top třída je na čtvrtmíli hluboko pod 4s... ale i auta co vypadaj jako auta a maj normální motor (s veelkým turbem) jezděj časy cca. 7s.
TiaS1
Na 6 hvězd docela dost nářků co. Sedačky, ve kterých se nejen špatně sedí, ale ani jsem si v nich nenašel ideální pozici, malá nádrž, jen 4 místa... Až by jeden řekl, že vozům, které obdržely 4 hvězdy, se často dostalo méně kritiky.
Avatar - mrha
mrha
Stěžují si na ně i další recenzenti. Takže to nebude uplne subjektivní záležitost. Ale mého je to zcela zásadní věc u takového auta. Proto by rozhodně nemělo být hodnoceno s plným počtem hvězd.
Avatar - Emel
Emel
To pak jedině M8... ale někomu třeba víc sedne klasickej sedan, někdo třeba občas ty zadní místa využije.
Avatar - Emel
Emel
Že bychom třeba pustili Formule E a Formule 1 do jednoho závodu? 😄
Avatar - lyon667
lyon667
Když vezmu v úvahu, že na vytrvalostech se v jedné skořepině vystřídáme v pěti šesti lidech a vydržíme tam bez bolení zad sedět hodinu až hodinu a půl a jediným stavitelným prvkem je podélný posuv sedačky v kolejnici, s tou neuniverzálností skořepin bych si dovolil krapet nesouhlasit.

Spíš si myslím, že problém bude ve vzájemné poloze volantu a pedálů, kdy jako řidič zaražený do sedačky a přikurtovaný k opěradlu potřebuješ mít volant mnohem blíž, než u bežné série, zatímco M5 CS je má nastaveny úplně stejně, jako normální 520d. Ale neseděl jsem v tom.
Avatar - fOE
fOE
A na ty srazy jezdim ve 4 lidech? 😄
Na ten tvuj priklad mi prijdou vhodnejsi auta ze staje BMW, neco s 2 dverma treba, ale jinak si asi rozumime. 😉 Jednoduse mi to auto prijde jako super mentalni cviceni ze strany BMW, vyhnat M5 ad absurdum, predvest se. Kupec tedy za me jedine nejaka nika ala ten smyckovej taxi, anebo znovu na predvedeni => vystavit na prodejne nebo v soukrome sbirce, udat to na podnikani nejakemu upravci co to jeste posune a bude s tim objizdet ruzne akce ("objizdet", cti doveze to tam na podvalu, odveze to na podvalu). 😄
Avatar - lyon667
lyon667
Navíc ti zbyde i na pěknou rakev v duhových barvách, kterou s sebou můžes vozit pro případ selhání autopilota, ke kterému ale vůbec nikdy nedochází. 😄