Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Volkswagen Golf IV (1997–2003): Pokračování ve stejném stylu

36 komentářů

starý_kluk
a s velmi malým podélným prostorem na zadních sedadlech. Při bočním pohledu je opět vše natlačené jakoby k zadní nápravě, takže na zadní dveře už nezbývá podélné místo - jsou u prahu velmi krátké.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
IV se povedla náramně. Ale ten přechod z malých na velké kola vzal hodně místa vzadu. A jak to auto bylo sešroubované 300 t na hrbu a nevrzalo.
starý_kluk
No, jeho jízdní vlastnosti byly dost špatné: v zatáčkám měl očividnou snahu zvedat vnitřní zadní kolo - napadal na vnější přední.

Z něj odvozená Jeta, jejíž délka byla utvořená jen delším zadním převisem, neměla se zadním zavěšením kol uděláno vůbec nic a její jízdní vlastnosti už byly proto až katastrofální.
Tady musíme pochválit Škodu Octavia, jejíž zadní převis byl sice ještě delší, než u Jety, ale zadní náprava byla v Ml. Boleslavi obdivuhodně naladěna a Octavia se nejen na rovině, ale i v zatáčkách chovala až překvapivě slušně (na suché vozovce - na mokré se malý rozvor nedal oklamat).
starý_kluk
VW dva rozvory neuměl. V době Golfu IV, ale už měl Fiat první variabilní plošiny (Stilo a Punto), na nichž mohl stavět typy s rozvorem o 10 cm většími a dostávat se o velikostní třídu výš, než byl základ. VW přišel o dost později až s plošinou modulární. I tady se však "bojí" rozvory natahovat - myslím, že to je dané jejími malými rejdy, které by neumožnily slušně malý stopový průměr zatáčení.
vanhoen
spíše chtěli sladit vzdušné proudy na zemi. Jetta/Jet Stream je vysoko v atmosféře 😄 Proto se jim ke Golfskému proudu a Pasátu nehodila.

https😐/www.auto.cz/…te-cekali-125633
Arese
Tak když nic jiného, tak se stala novým etalonem v minimalizaci a přesnosti spár mezi svými pohyblivými a pevnými díly karoserie. 😄 :yes:
Arese
Asi jo, pravděpodobně v odporném odstínu slonové kosti po nějakém taxikáři! 😒]
zlysoused
Třeba si kdysi koupil vylítaný a posvarovany Vento se kterým si užil spoustu trablů a já jsem mu to připomněl.
Arese
Částečně ano, ale koncern VW konečně v posledních letech přestal být rozvorovým skrblíkem. Sice hrozně pozdě, ale přece! :yes:
Arese
Proč ti za tuto naprosto pravdivou a zcela na místě uvedenou poznámku dal nějaký blb palec dolů, to opravdu nepochopím! 😒]
Arese
Naopak, o cca 40 mm se zvětšil, ale u nové platformy s výrazně zvětšenými koly to vůbec nebylo znát, podélných mm naopak ubylo.. A odnesla to i Octavia I, Toledo II/Leon I a Audi A3 a VW Bora. 2513 mm bylo v té době v C segmentu už opravdu ubohých, třeba tehdejší Astra i první Focus měly cca 2,6 m... :😉
Avatar - SKAY
SKAY
Názvy : nové vedení, marketing, nové platformy.... Konec starých časů.
Avatar - Anonym
Anonym
1. Jakmile se začal Golf/Jetta zaoblovat, přestával se mi líbít. Dvojkové jsou nejhezčí
2. Nepochopil jsem důvod toho šaškování s názvy identických modelů. Jetta se ničím neprotivila, tak proč do pr**dele Bora WTF? Podobně jako Toyota s Aurisem. Jako proč ne pořád Corolla?
zlysoused
Před Borou bylo ještě Vento, sedan na bázi trojkového Golfa.
starý_kluk
Dnes je téměř nadprůměrné podélné místo vzadu umožněno posunutím zadních sedaček mezi podběhy (asi o 10 cm); holt se všemi ostatními nevýhodami, které to přináší.
Horst Fuchs
No, hlavně se mezigeneračně oproti III rozvor zmenšil o více než 10 cm! A to je fakt dost. Místo pro nohy vzadu bylo poměrně tristní, pokud byly v autě sportovní sedačky tak víceméně žádné. Ale jinak to bylo solidní auto a hlavně mělo legendární rotačky TDI. Áda si už určitě chystá klávesnici, i když on je spíš fanouškem PD.
vanhoen
Autor článku se zjevně zamotal do značení tohoto motoru. 1.8 a 1.8T jsou 4válce, ovšem VW a Škoda je značily jako 20V a Audi jako 5V. VW počítalo všechny ventily dohromady, Audi počítalo ventily na válec 😉 Stejně tak je chyba u motoru 1.4, který dosahoval 55 kw a jen drobnost, ale i šestiválce byly VRka. Rozdíl mezi Golfem Variant a Borou variant není jen přední část vozu. Od roku 1999 (nebo 1998?) má Bora jinou palubní desku (i verze sedan) - perforovanou, nemá výřez na airbag na místě spolujezdce, výdechy ventilace se naklápí pomocí lamel, namísto celých výdechů a mají podsvícené ovládání. Co se motorů týče, tak i Golf Variant byl k dispozici s VR6 150 kw. Je jich sice jako šafránu, ale byly.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak aspoň už znáš, co je Toyota Kluger 😒]
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To je celkem bezna praxe, ze na ruznych kontinentech se auta jmenuji stejne. Na cestach po svete jsem si casto vstimnul, ze poznavam auto, ale ne nazev. Nebo naopak, pod stejnym nazvem bylo uplne jine auto.

Zvlast Jizni Amerika to mela proti nam "pomichane"
Avatar - Anonym
Anonym
Rozvory byly víceméně stejné, ty milimetrové rozdíly (hatch předokolka vs. kombík předokolka vs. čtyřkolky) lze zanedbat.
Avatar - Anonym
Anonym
Uměl nejen dva, ale rovnou tři. Audi TT mělo rozvor oproti Golfu IV zkrácený, VW Lavida byl naopak prodloužený. Dále platforma Golfu IV mohla mít předokolku a jednoduchou zadní nápravu, nebo čtyřkolku a víceprvkovou zadní nápravu.
Něco podobného bylo na větší platformě, kde byly tři rozvory pro Audi A4, Passat a Superb a opět dva druhy pohonů a zadních náprav.
Prostě modulární platformy byly už kdysi, akorát jim tak nikdo neříkal.
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže záleží na tom, s čím to srovnáváš. Golf IV byl dost stísněný. Předchozí Golf III byl prostornější, přestože byl kratší a měl i menší rozvor. S ním by to srovnání dopadlo jinak.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Golf 4 ma razvor na urovni fabie 3 ci mojho pola.... aj to je dokaz ako sa auta rokmi neustale zvacsuju a dnes aj male auta ( nova fabia nove polo nova corsa a pod ) uz su v kabine vacsie ako golf 4 z vtedajsieho C segmentu... sila... aneb dnesne male auta uz fakt nie su moc male... v praxi vobec... leda na papieri a ten znesie hocico...
Horst Fuchs
Pravda, špatná tabulka...
PavelK_
Ten rozdíl v rozvoru byl 4 mm, ne 4 cm.
PavelK_
Mezigeneračně se rozvor o 4 cm prodloužil, nikoliv o 10 cm zkrátil.
zlysoused
Já jsem před pár lety viděl Boru jako hatchback. 😄 Asi to byl nějakej bastl po bouračce Golfa.
vanhoen
je to jak říkáš, Bora byla vždy výbavou trochu výše než Golf, a to platilo tuším i pro pozdější Jetty. Rozdíl mezi Golfem Variant a Borou Variant byl jen v čumáku, který byl ovšem záměnný (maska, blatníky, kapota, světla). Rozvory měly obě auta stejné. Trochu opravím kolegu výše s těmi vlastnostmi Bory. Bora sedan měla naprosto ideální rozložení váhy, takže byla stabilnější než krátký Golf. Potom obecně Bora od roku tuším 1999 měla lepší interiér - perforovanou palubku, jiné výdechy ventilace (navíc oproti golfu podsvícené). Jinak to byly totožné auta. Motory měly taky stejné. Ač jich nebylo moc, tak Bora i Golf měly TDI PD 110 kw, 2.3 VR5 110 a 125 kw, 2.8 VR6 150 kw a to i ve verzích Variant.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano a byla vyrobena v Mexiku 😊
Horst Fuchs
Ono je to dané i výrobou. Sedan Bora na bázi Golfu IV se vyráběl v Americe a Mexiku a podával se tam pod názvem Jetta. Takže změn bylo víc. Kombík Bora se ale vyráběl ve Vlkohradě a byl v podstatě identický s původním kombíkovým čtyřkových Golfem a lišil se snad jen čumákem a lepší výbavou. Bylo to takové trochu zvláštní...
No, a další generace sedanu se i do Evropy dovážela jako Jetta.
Avatar - lamal
lamal
Dizajn bol prvotriedny, na konci 90tok vypadal brutalne. Zdanlivy pocit kvality bol tiez vyborny, ale vrzal a podvozkovo to bolo mizerne auto. Celkovo to bolo slusne spracovane auto, ale interier by som za nevrzavy a kvalitny neoznacil, dokazal sa na to len dokonale zahrat.
Avatar - Ozzman
Ozzman
My měli až Jettu tu druhou Evropskou (co vycházela z Golfu V) a tam už vše bylo stejné, stejný rozvor u všech tří karosérií. Z dnešního pohledu je skoro nemožné, aby automobilka vyráběla dva modely nižší střední třídy, které jsou skoro stejné 😁
Horst Fuchs
Co si pamatuju, Bora byla celkově luxusnější než Variant, ale platforma byla naprosto stejná. Měla lepší výbavy, dostala silnější PD TDI a právě mnohdy i ta sportovní sedadla. Dokonce jsem v ní kdysi jednou vzadu jel.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pockej, z IV Golfu Jetta a Bora byly vetsi auta ne ? Delala se i Bora kombi, cim se lisila od Golfu kombi ?

Edit : Bora mela o 2cm vetsi rozvor a Kombiky Bory i Golfu o 4 cm
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, to je zajimava otazka, proc se u VW a Toyoty menily nazvy u stejnych aut ? Chapal bych to u modelu, ktere byly pruser a to tyto nejsou
zlysoused
kterými G4 trpěl, jsem tuto generaci měl moc rád.