Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autofun

Zpět na článek

Téměř 20 let starý Golf GTI s najetými 13 km už má nového majitele. Za kolik se vydražil?

23 komentářů

VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
DonVito
Jizdne tohle byla proste tragedie.

Ale motor, krome toho, ze jezdil za 18 a zral olej, byl fakt zabavnej. Klasicky velky odfukujici turbo. 😁

Vzhledove super.

5kovy Golf mel podvozek uplne jinde.
Avatar - lamal
lamal
Na vrchole bol dizajn a pocit kvality, slusna pasivna bezpecnost, dobre brzdy, ale jazdne to nebolo ono. Riadenie nic moc, mali sme ho doma.
Podvozok dost mlatil, nieco podobne ako 1ckova octavia, na vacsich zhupoch to plavalo a padalo na predok, na ostrych nerovnostiach to niekedy mlatilo a niekedy nie. Zadok sa vedel pytat von. Na zaplatanom povrchu ten podvozok robil desny ramus, na hladkom to bolo celkom tiche. Interier je presluly so schadzanim cierneho potisku na tlacidlach a celkom to vrzalo, hlavne hore pod palubkou pri napojeni na celne sklo bol nejaky spoj, kt sa s TDi pomerne rychlo uvolnil a furt to tam chrastilo a nikomu sa nechcelo sundavat celu palubku. Japonske auta boli jazdne o moc lepsie a myslim, ze aj Astra G.

Celkovo to nebolo zle auto, ale jeho popularita bola skor v dizajne a pocite kvality ako v jazdnych vlastnostiach.
traveldrive
Ja by som nepovedal, ale keď myslíš.
webpaja
Jasný, ale násobky spotřeby těch 22kw neudělá. Kdysi jsem zkoušel Octu RS s tímto motorem a nebyl to žádný přehnaný žrout.

Popis rozdílů😒br /> "Verze s výkonem 110 kW (tedy ta základní) si vystačila s mechanicky ovládanou škrticí klapkou, dokonce i pod diktátem Euro 3, stejně jako jen s jednou lambda sondou, což je zajímavé. Výkonnější variantou se 132 kW již potřebovala pro Euro 3 dvě lambda sondy. Navíc se lišila i jinak. Například elektricky ovládanou škrticí klapkou, kterou tato výkonová verze používá už od původní varianty Euro 2 (motor AJQ), kdy se poprvé objevila v Audi TT. Další změnou v porovnání se slabší verzí bylo odlišné sání s vířivým (tumble) efektem. Motor dále dostal jiné turbodmychadlo K03S (verze se 110 kW má K03), přičemž navenek je hlavní odlišností elektronické ovládání ventilu na výtlačné (sací) straně – tzv. pop-off ventil, který se otevírá při zavření škrticí klapky. U verze se 110 kW se ovládal výhradně podtlakem. K vyššímu výkonu přispěl rovněž odlišný program řídicí jednotky motoru."
DonVito
A jsme doma. 😄

Tim nerikam, ze ma zkusenost je statisticky relevantni.

Ale nemyslim si, ze 132kW motor byl usporny. Cilove skupine tohoto motoru vetsinove neslo o spotrebu..
132kW motor mel vetsi turbo a modifikovanou ridici jednotku.
webpaja
Ano, 110kw.
traveldrive
Štvorka teda nič extra, dvojliter synchro som pred tokmi preháňal po nemeckých diaľniciach a podvozok motoru nestíhal. To auto 200 tacho dalo, ale nad 170 už to plávalo a jazda nebola 2x príjemná a asi ani bezpečná. Pri bežných rýchlostiach to ešte šlo. Plus priestor, viac miesta vzadu mala snáď aj Felda.
DonVito
132kw nebo 110?

Tvuj popis odpovida spis tomu slabsimu...
DonVito
Heled, nevim, jestli to nebylo tuningem.

Ale auto kterym jsem jezdil, zralo klidne 23. Kdyz se s tim nekam jelo, tak jsi musel tankovat porad.
Ale pravda je, ze pomalu se s tim nejezdilo. 11 by takovym stylem nezralo ani usporny auto.

Podle popisu motoru pochybuju, ze byl identicky s timhle GTI. 😁

https😐/www.bar-tek-tuning.com/….8t-engine-codes
webpaja
To auto bylo tehdy těžší a z toho plynulo rozčarování. Jízdně se nejedná o žádnou tragédii a z pohledu dnešních aut samozřejmě pobaví.

Motor 1,8T chtěl pravidelný servis, ale byl skvělý. Syn ho měl v A4 IG. Naprosto tedy můžu dementovat spotřebu 18 litrů. V těžší A4 s pohonem Quattro byl dlouhodobý průměr 8litrů. Pod 7 se mu moc nechtělo, ale i při opravdu dynamické jízdě na silnicích (ne okruhu) to bylo spolehlivě do 11 litrů.
Jemný a vyrovnaný chod, skvěle táhnul a dokázal předvést i něco ve vyšších otáčkách.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To nerozporuji, ale 4 ka mi prisla jako vrchol Golfu, obrovska nabidka motorizaci a oproti tehdejsi konkurenci i bytelne interiery. Pak prisel rozporuplnmy 5tkovy a s dalsimi generacemi zacalo katování kostu. Bohuzel ty 4 ky semlel tuzing a koroze. Dnes jsem jednoho nezniceneho potkal a to auto se povedlo .
Avatar - lamal
lamal
Taka 2ka 16V by stala raz tolko... ideal aj na dnesne pomery by bola 5ka
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - white label
white label
G4 (obecně) byla evolucí oceňovaného G3 s tím, že G4 byl první Golf na velkých (obvodem) kolech. Prakticky stejně velké auto dostalo výrazně větší kola, což na jednu stranu způsobilo líbivost, na stranu druhou (na danou dobu a třídu) velmi malý prostor na zadních sedadlech, zejména pro nohy (sestřenice O1 by o tom taky mohla vyprávět).
Avatar - white label
white label
G4 měl VR6 2.8 i 3.2 (R32) i VR5 2.3.
Avatar - white label
white label
Musíš si nejdřív dobře rozmyslet, o čem chceš přesně diskutovat, jestli o generaci Golfu obecně, nebo konkrétně o verzi GTI (o které je článek). Jinak z toho je diskusní guláš... 😄
webpaja
190 dávala i 1,6 100HP a jako po kolejích. 😉
webpaja
VAG vyvinul jeden motor 1,8t 20v. Dával ho do modelů s podélným i příčným uložením. Syn to měl bez tuningu a zpomalení garážistou. První majitel na tom najel 220tkm. Obecně auto super. Repasovali jsme ihned po koupi turbo za 10tkč a dělali rozvody, Olej se měnil po 10tkm. Najeto do prodeje cca 40tkm. Prodáno za stejnou cenu jako koupeno.
Proti tomu motoru nemám ani písmenko.
webpaja
3,2 V6 měl určitě jako R32 s 4Motion tuším.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Petkovej Golf sedan, tedy Jettu jsme meli dost dlouho, bylo to fajn auto, ale vim ze lidi tuhe generaci moc nemusi.

Nemel G4 i 2.8 a 3.2 motory ?
Avatar - lamal
lamal
Vseobecne 3 a 4 boli najhorsie GTi, tak ako pisal VDC. Okrem toho nemali ani dobre riadenie a podvozok tiez za moc nestal.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jakto ? Mne se docela líbí, navic v CR jich moc neni