Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeČeský trh s alternativními pohony v pololetí 2021: Bodují plug-in hybridy, růst hlásí LPG
60 komentářů
KANKUNEN
Schimanski ve svém zmatku už oWinil každého druhého. A ten druhý mamlas, ten zrušil diskuzi na autorevue, tak ať nedopadnete stejně.
... ty sis nevšiml že ten každý druhý je zase jen Schimansky a jeho rodinka "alter ego"?
Heslo toho pošuka je 1 nový nick každý den, někdy i více ... 😒]
Heslo toho pošuka je 1 nový nick každý den, někdy i více ... 😒]
pradeda777
Proto ANO sekta nechce pristoupit na euro. Aby mohli dal stat a nas zadluzovat.
Euro nemůže normální člověk chtít. Bylo zde výše vysvětleno, že vlastní měna je k nezaplacení a dává možnosti řešení ekonomických otřesů a problémů. Příkladů, kde EURO poškodilo stát, který jím platí, máme z nedávné minulosti dostatek. Ekonomická zombie Řecko, Slováci skládající se Řekům na důchody vyšší, než slovenské mzdy.
Na druhou stranu se přiživujeme na EU. Ta očekávala, že EU budou mít všichni, kdo splní podmínky. My jsme si třeba krizi vyčůraně řešili oslabováním/posilováním koruny dle libosti. Firmám to samozřejmě pomohlo. Dokonce i té mojí, ale představa, že jsem Slovák a mám firmu v SK, to by mě fakt žralo. V krizi jsme prakticky zničili 2 konkurenty v SK jen díky koruně a pouze díky ceně, za kterou jsme tam prodávali resp měnili vydělané eura na Kč.
Vstupem do EU jsem se zavázali, že se budeme snažit dělat všechno proto, aby jsme euro měli. Nahrajeme férovou hru.
Vstupem do EU jsem se zavázali, že se budeme snažit dělat všechno proto, aby jsme euro měli. Nahrajeme férovou hru.
Arese
...a doplňkové, to jen šílené vedení EU si usmyslelo takovou pitomost, že EV nařídí befelem všem! Euromarxističtí blázni a pseudozelení magoři bez jakéhokoliv technického vzdělání a zcela odtržení od každodenního života běžných lidí, kteří chtějí totálně znásilnit evropský automobilový trh. Výsledkem ale bude jen jeho zhroucení a statisíce lidí v automotive bez práce! 😲 😒 :no: :no: :no: Snad se i lidi v západní Evropě brzy probudí a poženou je svinským krokem od jejich přecpaných bruselských koryt!
hugino
Formentor ide.To auto sa mi neskutočne páči ale som dosť prekvapení že sa predáva tak dobre plug-in verzia.Za mńa jednoznačne 2.0 TSI 190 k.
Anonym
tak užívejte elektropelčky a hybridy a dehet 😄
LPG 11,90 😄
Benzín u rádobyznačkových pump typu Benzina, Shell, MOL, OMV cca 34,90, naftička 32,90
Takže průměrný šestiválcový uberwagen 9*32,90 = 296 penízků
Hemi 16x11,90 = 190.
Jezdíte sazometákem o kilo dráž jak já s V8 😄 😄
A hybrid? Srovnatelně těžký a velký hybrid by jezdil v průměru tak za 6,5. 6,5x34,90 = 227 Kč
furt dražší jak HEMI na LPG
Takže si milé hybridy a diesly nacpěte do zádele a užívejte si 😄
A EV plečky?
Ojetá EV s těmito parametry co má moje HEMI jde koupit akorát Tesla S, jenže ta stojí jak ojetina 2x tolik co Charger, než projedu půl mega v LPG, to je sakra kilometrů.
A co se týče nových, tam stojí jednou tolik, takže než se projede mega v LPG 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
LPG 11,90 😄
Benzín u rádobyznačkových pump typu Benzina, Shell, MOL, OMV cca 34,90, naftička 32,90
Takže průměrný šestiválcový uberwagen 9*32,90 = 296 penízků
Hemi 16x11,90 = 190.
Jezdíte sazometákem o kilo dráž jak já s V8 😄 😄
A hybrid? Srovnatelně těžký a velký hybrid by jezdil v průměru tak za 6,5. 6,5x34,90 = 227 Kč
furt dražší jak HEMI na LPG
Takže si milé hybridy a diesly nacpěte do zádele a užívejte si 😄
A EV plečky?
Ojetá EV s těmito parametry co má moje HEMI jde koupit akorát Tesla S, jenže ta stojí jak ojetina 2x tolik co Charger, než projedu půl mega v LPG, to je sakra kilometrů.
A co se týče nových, tam stojí jednou tolik, takže než se projede mega v LPG 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Někteří šli ještě dál a dali si do hybridu LPG plus E85. Co ty na to?
E85 už nikde nenatankuješ, všude to zrušili.
A LPG do hybridu. Kolik hybridů není přímovstřik? A LPG do přímovstřiku nikdo nechce dělat nebo to neumí a nefunguje to jak má.Nehledě že je ta přestavba výrazně dražší. CCA 20-25 táců navrch
A LPG do hybridu. Kolik hybridů není přímovstřik? A LPG do přímovstřiku nikdo nechce dělat nebo to neumí a nefunguje to jak má.Nehledě že je ta přestavba výrazně dražší. CCA 20-25 táců navrch
ano polaci se dostali do počitače priusu a dali tam vstřikování lpg přímo na hybridní systém.
Tak poláci umí všechno, otázka je, jak moc je to spolehlivé a odzkoušené.
Kedze to vyuzivaju najma polski taxikári, co najazdia fakt vela, tak to bude spolahlive. Treba vsak dodat, ze je to vacsinou v corolle/priuse s 1.8 HSD nepriamym vstrekom. Jeden moj známy (Slovák) to tak urobil tiež na este aurise 1.8 HSD a nevie si vynachvalit.
Já bych si to do svého Priusu nikdy nedal. Důvodem je to, že jsem viděl jak težce škodil LPG mému Peugeotu. Kolik lamda sond jsem musel měnit, jak rychle vždy proreznul výfuk, jak byl zmatený kontrolér škrtící klapky atd. A taky jak solidně začal ten Peugeot jezdit poté, co mi LPG vymontovali. Za tu "úsporu" to týrání motoru nestojí.
musí to být dobře udělané. A taky ne akždý motor je na to vhodný. Známý na tom má nejto 150 tis a pořád mu to šlape.
jo, ale třeba toyotí hybrid má proti tvojemu hemi třetinové náklady. Kolik, že to má svíček a litrů oleje.
svíček 16, jedna stoji asi 110 kč. Olej si měním sám, vyjde mě to i s filtrem na cca 1500 kč.
kolik, že to má CO2 na 100km? Když to nastartuješ, tak celá zahrada se musí dát do nebezpečného odpadu.
😄 😄 😄 😄 Zahrada to přežívá v pohodě, lidi kolem cesty taky nepadaj do škarpy, těžká pohoda 😄
Plyn je levný jen díky spotřební dani.
Právě. Ona výrobní cena benzínu je 12 kč včetně distibuce k čerpačce. že si stát a pumpa vezmou dohromady další 23 Kč je další věc.
Nevím proč to podporovat. Akorát zlodějna.
v USA stojí benzín v přepočtu 14, v Rusku taky. Protože tam stát není zloděj.
Nevím proč to podporovat. Akorát zlodějna.
v USA stojí benzín v přepočtu 14, v Rusku taky. Protože tam stát není zloděj.
Mohu jen souhlasit! V průměru jezdím za osmičku LPG (12 Kč) plus minimum beneli. Na benzín by to jezdilo při mém stylu a časté dálnici kolem sedmi. Jako OSVČ navíc neplatím pár tisíc silniční daň. Při cca 30 tisíci km za rok neodvedu tomuto shnilému státu naproti klasickému palivu - rozdíl už si každý spočítá sám. Až ho dojezdím, tak to bude asi Amík, páč nic jiného s nepřímovstřikem na přestavbu a trochu solidním výkonem asi nebude k mání.. 😒
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
kesumb
Takze realne se Tuaregu v8 tdi neprodalo v nejuspesnejsim roce prodeje u nad vic jak 100, takze phev X5 ho s prehledem prekona. Tedy odpoved o co trh stoji a o co ne..
takze hura minusovat !!
takze hura minusovat !!
Trh stojí o statisícové subvence na pořízení. :😉
Který rok a máš konkrétní čísla? Nezapomínal bych na to, že X5 se obecně prodá víc, takže bych koukal na % z prodejů aby to bylo trochu relevantní. Ne že bych měl něco proti X5 45e, ale nevím zda je tohle zrovna měřítko.
2019 Tureg se u nás prodalo cca 800-1000 kusů, prodeje V8 tdi 4 - 8%. přesná čísla bohužel nemám. Koupit to reálně šlo až 3/2019 a do cca léta 2020
Pre zaujímavosť, v rebríčku 150 áut ADAC vyhodnotil plug-in hybrid BMW X5 45e ako úplne najmenej ekologické www.adac.de/…sauberste-autos/
Nie je čo oslavovať. Niekto si kúpi auto o 250 tis Kč drahšie, aby podľa EÚ tabuliek šetril prírodu a nakoniec to nie je také jednoznačné, prípadne naopak.
Pre zaujímavosť BMW 320d Touring čistejšie ako elektrický Nissan Leaf…
Nie je čo oslavovať. Niekto si kúpi auto o 250 tis Kč drahšie, aby podľa EÚ tabuliek šetril prírodu a nakoniec to nie je také jednoznačné, prípadne naopak.
Pre zaujímavosť BMW 320d Touring čistejšie ako elektrický Nissan Leaf…
s 320d sem se velmi tezko dostal na podobnou spotrebu (litry) jako u 45e (litry + cena odebrane elektriny vcetne ztrat nabijeni). V mrnavym aute co nejede... Tolik k nejakymu adac testu...
Holt, asi nie je všetko len o okamžitej spotrebe.
ADAC asi mal nejaké dôvody na toto hodnotenie.
Ja skutočne nepoznám pravdu, ale treba si priznať, že nevieme všetko a kľudne tieto elektro mánie môžu viac poškodiť planétu, ktovie. Vôbec ma to neteší, hádam sa nájde skutočne udržateľná alternatíva.
ADAC asi mal nejaké dôvody na toto hodnotenie.
Ja skutočne nepoznám pravdu, ale treba si priznať, že nevieme všetko a kľudne tieto elektro mánie môžu viac poškodiť planétu, ktovie. Vôbec ma to neteší, hádam sa nájde skutočne udržateľná alternatíva.
DonLabuznik
Taky si plánuji pořídit elektromobil. Po tom co jsem se na základě článku na https😐/www.duofinance.cz/…ver-nebo-leasing rozhodl pro leasing jsem si totiž počítal návratnoust takového kroku a rozhodně by se to vyplatilo. Jezdím totiž jen po městě, mám garáž s elektřinou, takže jsem na to dokonalý adept.
Co k tomu říci? Komentáře na východě a západě EU k EV se budou značně lišit.
Hier gibt es das Elektro-SUV Skoda Enyaq iV für günstige 22.393 Euro.
Bohužel, západ dotuje EV a ceny EV budou v EU umělé.
Cena baterií padá, např. i3 v roce 2014 mělo cenu 1 kWh necelých 470 dolarů a o 3 roky později už 250 dolarů, první Model 3 pak jen 163 dolarů v roce 2019. Musk se chce do roku 2023 dostat na 100 dolarů za kWh. Čím to, že ty elektromobily tak nějak nechtějí zlevnit? To nemusí platit desátek za CO2, kromě baterky je tam všechno levnější, výroba rychlejší (alespoň u Tesly).
Edit: to zásadní z celého rozhovoru je "Třetí možnost: Státní dluh může koupit ČNB, protože dluh je v korunách. Mimochodem, to třeba Řekové udělat nemůžou, protože nemají vlastní měnu."
Myslels to dobře ale koruna není dolar, ten zdá se přežije jakékoli i ty nejšílenější zásahy "demokratů" (kteří už jsou dnes spíše neomarxisty).
Edit: Ty eura za 3,5 bilionu Kč máme z období od listopadu 2013 do dubna 2017, kdy ČNB oslabovala kurz koruny (intervence) nákupem eur.