Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Audi A1 po této generaci oficiálně skončí

10 komentářů

Avatar - Ham.
Ham.
Kolik se dnes prodává Ayga je celkem putička (jasným leaderem mini je v EU 500 a Panda), podstatné bude, kolik se prodá Ayga a ostatních mini po zavedení euro 7. Většina automobilek odhaduje, že "úderem euro 7" tato kategorie v podstatě půjde do kytek.
Šimpanz
Je to zcela jinak než popisuješ. A1 se prodávala velmi dobře a nebýt euro 7, tak by v nabídce určitě zůstala (17 tis. prodaných aut za 1Q 2021 při vysokých cenách a tedy vysokých maržích je super výsledek pro automobilku). Euro 7 ovšem velmi zdraží všechna malá auta se spalovacím motorem tak, že budou neprodejná a to je důvod konce A1.
BMW i3, jako čisté EV ovšem skončí ještě dříve, nedožije ani konce letošního roku a bude bez nástupce. Důvodem je mizivý zájem klientů (něco přes 5000 prodaných kusů za 1Q 2021), kdy nikdo není ochotný vypláznout milion za mrňavé EV a BMW se nadále bude orientovat na větší a velká EV.
Jinak řečeno, malá auta s ICE budou se zavedením euro 7 tak drahá, že je nikdo nekoupí (důvod konce A1), kdežto malá EV jsou drahá již dnes a nikdo je nekupuje již dnes. Výsledkem bude postupný konec malých aut v Evropě. Audi určitě nebude dělat nějaké malé auto v EV variantě a BMW to po hořké zkušenosti s I3 již také ani nenapadne.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Úspěšné modely končí. Jeden za druhým. Passat, A1, ...

Evropa zamířila do zelené díry. Zbytek světa se bude jen smát... Evropa bude za největší pitomce na světě. Jediné politicko-ekonommické uskupení, které se zničí samo.

I když historicky není se čemu divit. Zásadní postavení mají Němci a ti jsou na průsery s celosvětovým dopadem naprosto geniální! Nikdo nikdy nedokáže Evropu více pos*at jak Němci!
Arese
Něco k uvedenému člànku by nebylo? Aha, ty máš ty mozkové buňky už odumřelé... 😒]
traveldrive
Nečítaj ten odpad, odumierajú ti po ňom mozgové bunky.
Avantime
Niektoré automobilky mohli z elektrifikácie pekne vyťažiť už skôr a Audi malo presne tento potenciál. Jednoducho prémiová nemecká značka s dobrým menom a zameraná na bohatšiu klientelu. Kým BMW v tejto triede má už pomaly 8 rokov i3, tak Audi stále len špekuluje, či oživí A2 v elektrickej forme.
A1 mi vo svojej druhej generácii nedávala vôbec zmysel, jednoducho prezlečené Polo a ani nemala veľmi čo viac ponúknuť. Aj keď ju u nás na cestách nevidno, predajmi bola na tom v Európe podobne, ako Seat Ibiza. Tá podľa mňa tiež končí, minimálne so spaľovacími motormi. VW Group príde o rok-dva s veľkou slávou s elektrickým B kompaktom. Zatiaľ bude ľuďom nútiť Enyaqa a spol. 😊
Avatar - JFK
JFK
Tak jak to čtu nevim, ještě si někdo myslí, že tahle malá platforma bez možnosti hybridu tu EU7 v roce 2026 přežije a že ten nový kombik na nějaké tři roky vznikne, když A1 a tedy zjevně i polo a ibiza nebudou mít kvůli EU7 nástupce?

Pětiletý cyklus u krátké fabie teda nic moc.. teď jsem zvědav na ten mediální jekot odboráře Povšíka, až se co nevidět probere.. doufám že pojede z MB ještěrkou v přímém přenosu demonstrovat do Bruselu, kde se potká i s lobbisty za EV z té samé skupiny... bylo by z toho dojemné video a dost by se proslavil 😊
Avatar - iudex
iudex
Len k tomu i3: v kontexte toho, ako drahé a škaredé to auto je, sú tie predaje (5t za kvartál, 23t za minulý rok) až prekvapivo dobré, je v top 10 elektroáut. Čo by za také predaje dali mainstreamové a lacnejšie elektromobily ako Hyundai Ioniq či Mazda MX-30. i3 sa predávala dokonca lepšie ako najlacnejší elektromobil e-Up.
Osobne nechápem, kto za takúto ohavnosť tie prachy dá.
Avatar - Anonym
Anonym
Něco mi říká, že Toyot Aygo se prodá hodně. Takže ono to jde. Jenom euro blbum to nějak zase skřípe.