Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Závěr dlouhodobého testu: Ford Kuga 2.0 EcoBlue (140 kW) AWD AT ST-Line X – Taková auta nám budou chybět

46 komentářů

Renoo
Za rozumný příplatek dává topení i koncern, protože ony i ty jejich diesly taky moc netopí. Fyzika se obejít nedá. Když chceš z nafty dostat co nejvíc energie do pohybu, tak holt zbývá míň jiné účely. Navíc řešení, které zahřívají přednostně motor, kradou teplo posádce.
Kuga je už fakt velké auto. A ten objem vytopit odpadním teplem z 2,0 není tak jednoduché. V zimě jsem jel v Kodiaqu cca 20 km a pořádně začal topit až když jsem parkoval.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Mám několikáté dieselové auto a všechna topila dostatečně, v žádném jsem nemrznul a zahřála se i při pomalé jízdě.
Ford škrtá elektrické vyhřívací články a doškrtá se k nulovým prodejům.
Soudruzi u Fordu se domnívají že se proškrtají ke krásné elektrické budoucnosti ale dříve se doškrtají ke krachu.
Renoo
Problém se vstřiky u Transitů s EcoBlue je pouze u motorů z roku 2019. Tam jsou údajně měněny za nové v rámci záruky.

Jako takový průser a ostudu bych to neviděl. Každý automobilka na něčem sem tam pohoří. Průser a ostuda je, když se k tomu nepostaví čelem, ale kličkuje a lže. Navíc on ten problém není nijak neřešitelný. Jsou motory, kde problém řešitelný není a je i problém pak auto prodat a těžce na tom netratit.
Avatar - idam.i
idam.i
Oceňujem snahu o pozitívny pohľad na auto s dieslom,no tých problémov pri tak nízkom nájazde je viac než dosť. 😒
jean192
To Curious: To auto váži 1700 kilo, spotreba 6L je úplne super. A nerozumim řeči tvého kmene, co znamená ekvivalent 60kW/100km energie?? Odkdy se energie měří ve wattech??
Avatar - Midlosek
Midlosek
Tak ona nafta nikdy nevynikala tím, že by topila dobře a hned. Jen ohřát ta kila litinového bloku, to chvíli trvá. No a pokud mrzne, tak se ten motor nemusí ohřát za celý den, to už jsem si v pořádném mrazu také vyzkoušel. A také to není žádná vlastnost moderních naftových motorů, tím trpěla i stará naftová atmosféra.
A za sebe musím říct, že cukání při rozjezdu je docela zásadní věc a těžko bych potom napsal, že je to auto příjemné.
Rezna
To je pravda, že MK3 na začátku mělo problém se vstřiky, ale od roku 2003-04 je změnili a motory jsou skoro nesmrtelné.
Michal220
Ozzy všechny nové tdi jsou háklivé na kvalitu nafty a pokud se jezdí krátké trasy v kombinaci klidná jízda ještě v automatu a neprobíhá italská údržba tak i po 50tkm je vymalováno i u Vw. Tetě u cadyyny 1.6d kolem 45tisících 2 vstřikovače a nemáš šanci jím to vysvětlit že je to jejich chyba.No co teď má 2008 tak zase bude benzín v oleji
Avatar - Anonym
Anonym
Podle tvých výpočtů patrně ovládáš technologii přeměny energie v naftě na kinetickou energii se 100 procentní účinností. Jestli nejsi už miliardář, tak děláš někde chybu. Ale vzhledem k tomu, že měříš energii v kW, tak to asi nebude na pořadu dne že?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Uz jsem toho videl hodne, ale "dokupte si priplatkove topeni, abyste nemrzli" je pro me novinka.

Jinak je to velmi prijemne auto - jezdili jsme pul dne s PHEV verzi a az na cukani pri rozjezdu z nuly a cenu mu v podstate nebylo co vytknout.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A stejně to dojede dvakrát dál než elektro. 😐
traveldrive
30 000 km alebo 2 roky = blbosť. Ak máš svoje auto a peňaženku rád, tak max. polovičný interval.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Za mě měla 2 chyby mimo tvaru karoserie, která dle mne neodpovídá dle mne SUV kategorii😒br />
1 - jiné ovládání na volantu, než ostatní Fordy (typické, mění to pořád)

2 - váha byla cítit, ale to je problém PHEV verze 😊
Avatar - lamal
lamal
no tak si vyber, neosudil a je to tam, ale nefunguje to 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo, měním rok/10-20 tisíc dle nájezdu konkrétního auta.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No jak to tak čtu, tak nové motory EcoBlue nejsou asi úplně výhra, jestli jsem to správně pochopil. Jestli je kritika na vstřikovače už z osobních Fordů a ne z Tranďáku, kde se vyskytují v jinych verzí a jezdí mnohem déle, tak je to super …

Kugu znám jen v hybridní verzi, jako auto je to na SUV proste výborně jezdící celek, nelibi se mi co se s ni stalo v případě použitelnosti ( z SUV crossover), ale jestli maji prohlematicke motory a AWD, jsem fakt rád, že mám ještě posledni TDCi od PSA a tu odolnější ctyrkolku haldexoveho typu.
Othello
..... Když zadní kola nejsou poháněna, mohou se poloosy protáčet volně a kardan stojí. Pokud je potřeba přenést výkon dozadu, nejdříve lamelová spojka připojí pravou poloosu, čímž se od kol roztočí kardan. A až srovná své otáčky s přední nápravou, připojí se vpředu zubová spojka a dojde k přenosu výkonu....


Možná je takové řešení oproti Haldexu nepatrně úspornější, je však asi jasné že bude mít podstatně pomalejší reakce. A pokud během připojování zrovna prokluzují přední kola, nemůže vůbec ani dojít ke zmírněnému srovnání otáček.
Já bych z tak špatně navrženého pohonu moc unešený asi nebyl.
Zlatý Haldex....
Avatar - Mikesus
Mikesus
Neboj. Taky na tebe dojde.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A tu naftu s jakou účinnosti?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Měl jsme několik naftových aut a většina topila příšerně. Vrcholem byl TDI ve fabii, který se v mrazech pod -10 stupňů snad ani nikdy nezahřál.
Avatar - Mikesus
Mikesus
6l nafty na 1700kilo jako super a bonus, že to vůbec netopí? Teď jezdím s 2,2t autem za podobnou spotřebu, jen benzínu.
https😐/www.spritmonitor.de/…ail/1268344.html
Ale jinak souhlas s jednotkami, měl tam mít kWh
Avatar - Ozzman
Ozzman
No každopádně ty hybridy umí fakt dobře, navíc potenciálně spolehlivé řešené ala Toyota je velká výhoda.... A kdo to nechce, Fokus se dá pořád koupit s 2.3 ecoboostem, to si myslim bude stačit 😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
E😜lorer ci bronco sú krásne... ale pri novej kuge sa Ford dizajnovo vrati kdesi do Číny na začiatku milenia ( netuším dôvod ) ... strasna ropucha .. to ešte aj ta úplne prva kuga dodnes lepšie vyzerá ako táto nafuknuta knedľa ...
curious
Tak vyzdvihovat nízkou spotřebu 6L/100km (ekvivalent 60kW/100km elektrické energie) s vysokou účinností dieselu je dobrá legrace. A i přes ty tepelné ztráty to ještě netopí, nekup to předpotopní auto.
Othello
V oblouku není až takový rozdíl otáček, ale pravdu určitě máš, otáčky se nesrovnají

Celý tenhle "moderní systém" je vlastně na způsob quattro ultra, akorát ještě horší
Šimpanz
Jj, snaha ušetři 0,001 g CO2 za každou cenu. Mimo jiné ke srovnání otáček nemůže dojít nejen při prokluzu předních kol, ale ani v oblouku, kdy přední a zadní kola opisují jiný poloměr.
Ford Auto web
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - xxc
xxc
Mne 1.6 hdi funguje uz 45 000 km, prevadzka cisto mesto a kratke trasy. Ale vcera som siel tankovat a zahrial sa skoro. Ci to nebude len mytus a strasenie o dieseloch v meste.
_Teddy_
A tu elektricku energiu si vyrobil s akou ucinnostou?
_Teddy_
To je prekliatie tejto doby: vyrobcovia pouzivaju kadejake long-life oleje, a predlzuju interval vymeny na nezmyselne dlhu dobu. Este "lepsie" je to u prevodoviek, kde sa niektori vyrobcovia tvaria, ze je tam dozivotna napln a netreba ju menit vobec.
Avatar - Anonym
Anonym
V principu nevyhořel Ford, ale Delphi, který byl dodavatelem vstřikovacího systému common rail. Systém dokázal fungovat jen na kvalitní naftu s mazivostními přísadami.
Ford pak nejen kupoval motory od PSA, ale své vlastní motory prodával PSA, kde je montovali do dodávek Jumper/Boxer/Ducato.
Avatar - lamal
lamal
Asi tak ako Subaru a niektore automobilky co maju problem s EU normami sa aj Ford tesi na EV... akurat ktovie co za baterie tam bude, este by som nekrical hop :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vždyť 2003 teprve přešli z TDDi na TDCi naplno, četl jsem, že ty poslední 2006 a možná i 2005 jsou trochu lepší, ale HDI je HDI 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, asi jo 😁 Neumím na to nic říct, neměl jsem tu zkušenost a nikdy se mi tohle v žádném jiném Fordu nestalo, ale vzhledem k tomu, že jim vytekl olej z čtyřkolky, tak u toho testovaného auta se asi není čemu divit 😁
Avatar - lamal
lamal
Kedysi nas golf 4 variant mal ohrev chladiacej kvapaliny s 1.9tdi rotačka.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jde o to, že Ford vyhořel s nástupem jejich TDCi hned nazacatku u Mondea MK3, pak je radši zacali nakupovat od PSA. Ted se chlubily novymi svymi motory a ejhle. Tyka se to i osobnich aut ?
Avatar - lamal
lamal
Tranzit ponuka heavy duty verzie tychto motorov, kto vie co vsetko maju odolnejsie, mozu to byt aj vstrekovace. Spatne vstrekovace su celkom pruser, cena je sice OK, no nevis co sa moze poskodit pri prevadzke s vadnymi vstrekmi, moze to znizit mechanicku zivotnost.
Este horsie mi vsak pride to, ze sa nevie zahriat, dnes vodici nemaju chut cakat na zahriatie motora a tak ten diesel bude prakticky furt dostavat na studeno, co prevadzka v zime ? uch... s 2 rocnym olejom, alebo s olejom co ma 30 tis km, to si neodnesie len turbo, ale aj mechanika. Skoda no, za tychto podmienok to malo mat EL prihrev chladiacej kvapaliny, toto zase osudili vo Forde, neuveritelne.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No i blbý Rapid TDI měl PTC, takže je to zvláštní. Možná má nějaké podmínky spuštění.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nemám tak účinný diesel, který má dost odpadního tepla, já mam a měl jen TDCi od PSA 😁

Ale s tím netopením jsem se setkal u O3 2.0TDI po fl, kdy jak byly ty obrovské mrazy v zimě (tedy na naše poměry), tak jsem ujel asi 20 km městem na samý okraj Prahy a auto pořád netopilo a byla mi tam zima a vůbec celou cestu po D1 to nebylo ono..
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Asi tam máš PTC. Nepoužít ho u moderního dieselu je zvláštní.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Máme několikáty Ford, v benzínu i naftě a taky všechny topily a topí...
Avatar - Ozzman
Ozzman
To bezpochyby, otázkou je, jak to autor článku myslel, jestli se kazí ty diesly v Tranzitech, které od roku 2016 už mohou mít statisíce km na hrbu, mívají jiné výkonnostní verze a asi i ty motory budou trochu více odlišné (tam se to pak dá asi brát, že po určitých km dříve či později ty vstřiky stejně příjdou na výměnu, má to tak každý diesel), nebo se toto projevilo v osobních Fordech, kde je motor teprve druhým rokem a troufnu si říct, že aut nad 100 tisíc km nájezdu nebude moc, takže se to vše kazí už takto malých km ? To je fakt průser měnit vstřiky a ostuda Fordu.
Avatar - Anonym
Anonym
budeme milionáři.
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Proč v tom není manuální převodovka?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ja jako vlastni tdi nikdy neprovozoval, tak nemohu soudit 😊
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak je ten motor asi hrozně účinný 😁

Fakt netuším, čím to bylo, bylo - 19 celý den, ale muj starý benzinový Renault, kterým jsem dojel k té oktávce topil hned a parádně 😁

Mne tohle příjde zvláštní, že by Ford něco takového ošulil, vždyť ta auta jezdí po celém světě, je to globální model, tak by na to asi přišli i dříve.