Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Závěr dlouhodobého testu: Ford Kuga 2.0 EcoBlue (140 kW) AWD AT ST-Line X – Taková auta nám budou chybět
46 komentářů
JirkaVejrazka
Uz jsem toho videl hodne, ale "dokupte si priplatkove topeni, abyste nemrzli" je pro me novinka.
Jinak je to velmi prijemne auto - jezdili jsme pul dne s PHEV verzi a az na cukani pri rozjezdu z nuly a cenu mu v podstate nebylo co vytknout.
Jinak je to velmi prijemne auto - jezdili jsme pul dne s PHEV verzi a az na cukani pri rozjezdu z nuly a cenu mu v podstate nebylo co vytknout.
Za mě měla 2 chyby mimo tvaru karoserie, která dle mne neodpovídá dle mne SUV kategorii😒br />
1 - jiné ovládání na volantu, než ostatní Fordy (typické, mění to pořád)
2 - váha byla cítit, ale to je problém PHEV verze 😊
1 - jiné ovládání na volantu, než ostatní Fordy (typické, mění to pořád)
2 - váha byla cítit, ale to je problém PHEV verze 😊
Tak ona nafta nikdy nevynikala tím, že by topila dobře a hned. Jen ohřát ta kila litinového bloku, to chvíli trvá. No a pokud mrzne, tak se ten motor nemusí ohřát za celý den, to už jsem si v pořádném mrazu také vyzkoušel. A také to není žádná vlastnost moderních naftových motorů, tím trpěla i stará naftová atmosféra.
A za sebe musím říct, že cukání při rozjezdu je docela zásadní věc a těžko bych potom napsal, že je to auto příjemné.
A za sebe musím říct, že cukání při rozjezdu je docela zásadní věc a těžko bych potom napsal, že je to auto příjemné.
Mám několikáté dieselové auto a všechna topila dostatečně, v žádném jsem nemrznul a zahřála se i při pomalé jízdě.
Ford škrtá elektrické vyhřívací články a doškrtá se k nulovým prodejům.
Soudruzi u Fordu se domnívají že se proškrtají ke krásné elektrické budoucnosti ale dříve se doškrtají ke krachu.
Ford škrtá elektrické vyhřívací články a doškrtá se k nulovým prodejům.
Soudruzi u Fordu se domnívají že se proškrtají ke krásné elektrické budoucnosti ale dříve se doškrtají ke krachu.
Máme několikáty Ford, v benzínu i naftě a taky všechny topily a topí...
Asi tam máš PTC. Nepoužít ho u moderního dieselu je zvláštní.
Nemám tak účinný diesel, který má dost odpadního tepla, já mam a měl jen TDCi od PSA 😁
Ale s tím netopením jsem se setkal u O3 2.0TDI po fl, kdy jak byly ty obrovské mrazy v zimě (tedy na naše poměry), tak jsem ujel asi 20 km městem na samý okraj Prahy a auto pořád netopilo a byla mi tam zima a vůbec celou cestu po D1 to nebylo ono..
Ale s tím netopením jsem se setkal u O3 2.0TDI po fl, kdy jak byly ty obrovské mrazy v zimě (tedy na naše poměry), tak jsem ujel asi 20 km městem na samý okraj Prahy a auto pořád netopilo a byla mi tam zima a vůbec celou cestu po D1 to nebylo ono..
Kedysi nas golf 4 variant mal ohrev chladiacej kvapaliny s 1.9tdi rotačka.
Tak je ten motor asi hrozně účinný 😁
Fakt netuším, čím to bylo, bylo - 19 celý den, ale muj starý benzinový Renault, kterým jsem dojel k té oktávce topil hned a parádně 😁
Mne tohle příjde zvláštní, že by Ford něco takového ošulil, vždyť ta auta jezdí po celém světě, je to globální model, tak by na to asi přišli i dříve.
Fakt netuším, čím to bylo, bylo - 19 celý den, ale muj starý benzinový Renault, kterým jsem dojel k té oktávce topil hned a parádně 😁
Mne tohle příjde zvláštní, že by Ford něco takového ošulil, vždyť ta auta jezdí po celém světě, je to globální model, tak by na to asi přišli i dříve.
no tak si vyber, neosudil a je to tam, ale nefunguje to 😁
No, asi jo 😁 Neumím na to nic říct, neměl jsem tu zkušenost a nikdy se mi tohle v žádném jiném Fordu nestalo, ale vzhledem k tomu, že jim vytekl olej z čtyřkolky, tak u toho testovaného auta se asi není čemu divit 😁
Asi tak ako Subaru a niektore automobilky co maju problem s EU normami sa aj Ford tesi na EV... akurat ktovie co za baterie tam bude, este by som nekrical hop :-!
No každopádně ty hybridy umí fakt dobře, navíc potenciálně spolehlivé řešené ala Toyota je velká výhoda.... A kdo to nechce, Fokus se dá pořád koupit s 2.3 ecoboostem, to si myslim bude stačit 😁
Měl jsme několik naftových aut a většina topila příšerně. Vrcholem byl TDI ve fabii, který se v mrazech pod -10 stupňů snad ani nikdy nezahřál.
Za rozumný příplatek dává topení i koncern, protože ony i ty jejich diesly taky moc netopí. Fyzika se obejít nedá. Když chceš z nafty dostat co nejvíc energie do pohybu, tak holt zbývá míň jiné účely. Navíc řešení, které zahřívají přednostně motor, kradou teplo posádce.
Kuga je už fakt velké auto. A ten objem vytopit odpadním teplem z 2,0 není tak jednoduché. V zimě jsem jel v Kodiaqu cca 20 km a pořádně začal topit až když jsem parkoval.
Kuga je už fakt velké auto. A ten objem vytopit odpadním teplem z 2,0 není tak jednoduché. V zimě jsem jel v Kodiaqu cca 20 km a pořádně začal topit až když jsem parkoval.
traveldrive
30 000 km alebo 2 roky = blbosť. Ak máš svoje auto a peňaženku rád, tak max. polovičný interval.
To je prekliatie tejto doby: vyrobcovia pouzivaju kadejake long-life oleje, a predlzuju interval vymeny na nezmyselne dlhu dobu. Este "lepsie" je to u prevodoviek, kde sa niektori vyrobcovia tvaria, ze je tam dozivotna napln a netreba ju menit vobec.
curious
Tak vyzdvihovat nízkou spotřebu 6L/100km (ekvivalent 60kW/100km elektrické energie) s vysokou účinností dieselu je dobrá legrace. A i přes ty tepelné ztráty to ještě netopí, nekup to předpotopní auto.
Podle tvých výpočtů patrně ovládáš technologii přeměny energie v naftě na kinetickou energii se 100 procentní účinností. Jestli nejsi už miliardář, tak děláš někde chybu. Ale vzhledem k tomu, že měříš energii v kW, tak to asi nebude na pořadu dne že?
jean192
To Curious: To auto váži 1700 kilo, spotreba 6L je úplne super. A nerozumim řeči tvého kmene, co znamená ekvivalent 60kW/100km energie?? Odkdy se energie měří ve wattech??
6l nafty na 1700kilo jako super a bonus, že to vůbec netopí? Teď jezdím s 2,2t autem za podobnou spotřebu, jen benzínu.
https😐/www.spritmonitor.de/…ail/1268344.html
Ale jinak souhlas s jednotkami, měl tam mít kWh
https😐/www.spritmonitor.de/…ail/1268344.html
Ale jinak souhlas s jednotkami, měl tam mít kWh
3_diamanty
E😜lorer ci bronco sú krásne... ale pri novej kuge sa Ford dizajnovo vrati kdesi do Číny na začiatku milenia ( netuším dôvod ) ... strasna ropucha .. to ešte aj ta úplne prva kuga dodnes lepšie vyzerá ako táto nafuknuta knedľa ...
Ford Auto web
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
..... Když zadní kola nejsou poháněna, mohou se poloosy protáčet volně a kardan stojí. Pokud je potřeba přenést výkon dozadu, nejdříve lamelová spojka připojí pravou poloosu, čímž se od kol roztočí kardan. A až srovná své otáčky s přední nápravou, připojí se vpředu zubová spojka a dojde k přenosu výkonu....
Možná je takové řešení oproti Haldexu nepatrně úspornější, je však asi jasné že bude mít podstatně pomalejší reakce. A pokud během připojování zrovna prokluzují přední kola, nemůže vůbec ani dojít ke zmírněnému srovnání otáček.
Já bych z tak špatně navrženého pohonu moc unešený asi nebyl.
Zlatý Haldex....
Možná je takové řešení oproti Haldexu nepatrně úspornější, je však asi jasné že bude mít podstatně pomalejší reakce. A pokud během připojování zrovna prokluzují přední kola, nemůže vůbec ani dojít ke zmírněnému srovnání otáček.
Já bych z tak špatně navrženého pohonu moc unešený asi nebyl.
Zlatý Haldex....
Jj, snaha ušetři 0,001 g CO2 za každou cenu. Mimo jiné ke srovnání otáček nemůže dojít nejen při prokluzu předních kol, ale ani v oblouku, kdy přední a zadní kola opisují jiný poloměr.
V oblouku není až takový rozdíl otáček, ale pravdu určitě máš, otáčky se nesrovnají
Celý tenhle "moderní systém" je vlastně na způsob quattro ultra, akorát ještě horší
Celý tenhle "moderní systém" je vlastně na způsob quattro ultra, akorát ještě horší
Kugu znám jen v hybridní verzi, jako auto je to na SUV proste výborně jezdící celek, nelibi se mi co se s ni stalo v případě použitelnosti ( z SUV crossover), ale jestli maji prohlematicke motory a AWD, jsem fakt rád, že mám ještě posledni TDCi od PSA a tu odolnější ctyrkolku haldexoveho typu.
Jako takový průser a ostudu bych to neviděl. Každý automobilka na něčem sem tam pohoří. Průser a ostuda je, když se k tomu nepostaví čelem, ale kličkuje a lže. Navíc on ten problém není nijak neřešitelný. Jsou motory, kde problém řešitelný není a je i problém pak auto prodat a těžce na tom netratit.
Ford pak nejen kupoval motory od PSA, ale své vlastní motory prodával PSA, kde je montovali do dodávek Jumper/Boxer/Ducato.
Este horsie mi vsak pride to, ze sa nevie zahriat, dnes vodici nemaju chut cakat na zahriatie motora a tak ten diesel bude prakticky furt dostavat na studeno, co prevadzka v zime ? uch... s 2 rocnym olejom, alebo s olejom co ma 30 tis km, to si neodnesie len turbo, ale aj mechanika. Skoda no, za tychto podmienok to malo mat EL prihrev chladiacej kvapaliny, toto zase osudili vo Forde, neuveritelne.