Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nová Škoda Fabia už se vyrábí. Start produkce si vyžádal rozsáhlé investice

55 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Po yetine snáď druha najkrajšia škoda od čias novodobej feldy ... čakám obrovský úspech... navyše ako jediné auto B segmentu bude naďalej aj v kombiku.... myslim ze predražená scala to ma uz zratane... spolu s kamiqom ju zožerú aj s pneumatikami.... nova fabia nemá chybu :yes:
Avatar - iudex
iudex
V Škodovke sa už iste trasú, aby si Fabiu nevyhlásil za kráľa segmentu. To by bol "bozk smrti". 😁 😒] 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Přesně 😁 Tohle bych Fabii nepřál 😁
Avatar - sorpersa
sorpersa
Nie som škodovkár. Ale prečo by nemohla byť fabia aj kráľom segmentu??? O tom rozhodnú zákazníci. Keby nemci neboli silní patrioti, najpredávanejším autom by bola Octavia, podľa mňa...A to mám FIAT. Úplne v tomto súhlasím s 3 diamanty 😄
Avatar - iudex
iudex
To je pre tých, čo chápu súvislosti a poznajú Toppera. 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Protože co topper označí za krále segmentu, ma bídné prodeje. 😒]
Avatar - SKAY
SKAY
Stěmi dnešními cenami ,aby byly prodeje trošku poklikáš a půl mega hned 😐
Xylo
Tady v tom případě Peter čeká (jen) obrovský úspěch. Poměrně hodně chválil i svou oblíbenou třídiamantovou značku v případě SpaceStaru a je z toho (YTD) dělené páté místo ve své třídě :yes:
Michal220
Po Německu jezdím hodně a octa proti golfu s převahou na dálnicích vede.Fabiu v kombinaci kombi a 1.5tsi bude nejspíš podobný jev.I Vw polo má facelift tak uvidíme.
Dixik2
půjde objednat od půlky září a výroba začne ve 43KT/21.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Škoda, že ne i bez DSG. Cena by byla nižší a kdo by chtěl lepší motor, než 1.0R3 bude muset tučně připlatit.
jhamil
U koncernu a někdy i jinde logiku radši nehledat. Polo GTI manuál mělo, poměr manuál : DSG 1/3 : 2/3 - přesto manuál vyřadili úplně. Fiat Tipo 1,6 benzín taky jenom s automatem. Přičemž třeba 500X 1,6 benzín manuální převodovku měla. Jednu dobu silnější TSI u současné Fabie, byla taky jen s DSG. Mně osobně se příď Fabie, stejně jako u Scaly a Octavie 4 moc nelíbí. Určitě jich bude jezdit za chvilku dost, tak uvidím jak bude vypadat na živo. Cenově je mimo moje finanční možnosti už teď.
Avatar - SKAY
SKAY
Bo emise....
Avatar - iudex
iudex
Aké emisie? V Scale, ktorá má manuál aj automat, sú emisie manuálu 122 g/km a s automatom je to až 130 g/km. Takže argument, že s DSG sú nižšie emisie a preto sa manuál neponúka, nie je pravdivý. Je to čiste ekonomické rozhodnutie Škody, kto chce 1,5ku, musí si priplatiť aj automat, ktorý je drahší, ergo vyšší zisk.
Avatar - SKAY
SKAY
Tak to potom ano ale část příplatku beztak půjde na emise. Prostě nechcou ať se to prodává a zvyšuje flotilove emise .část síto rozmyslí kvůli příplatku část kvůli dsg...
Avatar - palix
palix
Čisto teoreticky ohľadne emisii... Dajme DSG a manuál vodičovi začiatočníkovi, ktorý nevie radiť a hneď má manuál vyššie emisie 😄 Ale čo je na papieri, to je pravda :-!
Politike s 1,5 + DSG celkom verím. Ináč by bolo možné kombinovať motor aj s manuálom.
Avatar - SKAY
SKAY
Asi Kodiak vzor ve stajlu jen 15" v základu 😲 k tučné kastli . Zbytek litáku za penízky 16" ,17" s aero deklama 😁.
Michal220
Skay že jsou 15" i u style je super.Líp to s menšími pneu i lehčím diskem jede(ne v zatáčkách)i míň žere a ty pneu oproti 16"-17" jsou o dost levnější na kus.Já bych si z výroby objednal zimní a na netu vybral sadu 16 na léto.
Avatar - palix
palix
Problém je, že základný model viacmenej zákazník ani nevidí. Všetky testované autá (v redakciách) sú vo vyšších výbavách, aj na predajni nebude testovacie auto v základe. A potom to kúp... Rozdiel medzi vyššou výbavou a nižšou je niekedy priepastný.
Avatar - Emel
Emel
Občas to problém být může... ale Fabií bude a) hodně b) bude začínat (v ČR) až na Ambition... tak by to nemělo být tak zlé.
PS: srovnávačka se Sanderem asi byl základ...
Th0r
Bude ho mit, skvele :yes:
Avatar - Warrual
Warrual
Nevíte proč se kombík začne vyrábět až za dva roky? Info mám z nějakého SK videa s F4.
Michal220
W možná kvůli scale aby jí nekonkuroval a až zmizí z nabídky dají kombi.
Avatar - iudex
iudex
Presne tak. Fabia svojím nárastom bude do určitej miery kanibalizovať Scalu, aj keď tá je stále o niečo väčšia. Ale keby bolo kombi, tak Scala nemá moc argumentov. Technicky identické auto, rovnaká platforma MQB A0, rovnaké motory, prevodovky, výbava a rovnaký priestor. Takže len dobojovať do konca životnosti generácie a potom koniec. A preto kombík od Fabie musí počkať.
Avatar - palix
palix
Pred časom som skúšal Scalu a sadol som si na predajni aj do Fabie (teraz končiaca generácia). Síce Scala nepôsobila celkom ako nižšia stredná trieda, oproti Fabii bola o kus ďalej - pocit priestoru, "luxusu"...
Zaujímavé bude sadnúť (previezť sa) si do novej Fabie a Scaly...š
Arese
A právě proto má Scala tu "výsadu", že 1.5 TSI nabízí i s manuálem. Pokud bych se já rozodoval mezi novou Fabií a Scalou, přesně z tohoto důvodu bych dal přednost té druhé. 😄
Avatar - ssaresak
ssaresak
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
simson33
Dotaz pro insidery: Je pravda, že facelift Kodiaqu znamená v případě DSG výměnu modelu DQ 500 za slabší DQ 381?? V technických údajích to mj. znamená snížení tažné síly z 2500 kg na 2300 kg. Zaznamenal jsem tenhle názor někde v diskusi na webu. Pokud je to pravda, tak bych čekal, že v článku o faceliftu Kodiaqu na ACZ o tom bude zmínka, byť by si to Škoda Auto nepřála prezentovat...
Avatar - palix
palix
Predpokladám, že väčšine zákazníkov to bude celkom jedno. Kto bude potrebovať silnejší výkon a väčšiu ťažnú silu, kúpi si napríklad iné auto.
Avatar - Emel
Emel
Četl jsem to u RS... a pokud nebude DQ500 v RS, tak už asi nebude nikde.
Předchozí RS ji mít muselo, krouťák BiTDI by DQ380 nedala... ale na benzín ten limit 420Nm bezpečně stačí a stačí i na 2.0TDI 200k. Vzletné řeči o naddimenzované technice asi vzaly za své.
simson33
To je logická úvaha, jestli DQ 500 nebude ani v RS, tak proč by ji dávali do "obyčejných" verzí, když DQ 381 zvládne až 420 Nm, což bezpečně stačí na všechny nabízené motory. Ovšem DQ 500 díky své naddimenzovanosti zaručovala právě i vyšší tažnou sílu a velice jemné řazení...
Navíc, pokud mám dobré informace, tak DQ 500 se vyrábí v Evropě, zatímco DQ 381 je Made in
China.

Vypadá to, že VW Tiguan si ponechal i po faceliftu DQ 500, stále má totiž uváděnu tažnou sílu 2500 kg
viz zde: https😐/www.auto-data.net/en/
Avatar - Emel
Emel
Předpokládám, že rostoucí tlak na emise přiměl plánovače tu naddimenzovanost opustit. A čekal bych, že Tiguan / Tarraco / Kodiaq na tom budou stejně. Možná eRko by mohlo zůstat u DQ500... ale kdo ví, Golf R je taky DQ380 myslím.

Na stránky typu auto-data, autoweek, zeperfs bych úplně nespoléhal... není v jejich silách to v té šíři uhlídat.
simson33
Já ty údaje proto chci ověřit!

Jen mě zaráží, že jsi taky četl o té změně převodovky a na auto.cz o tom nebylo nic! Přitom jeden celý článek o faceliftu Kodiaqu se věnuje třeba aerodynamickým krytům kol…
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To jako že v základu je to méně, ale lze si objednat větší?
Nebo jak je to...
😒

Jinak tohle se mi fakt líbí.
Doufám, že už se naučili dělat i sedačky.

Edit: tak fakt, už jsem to našel: základ 40 litrů, za příplatek 50. Ale za nedůležiou tisícovku, takže nemám problém.
Ale nejde to jinak, než s LED předními světly.
A ty nechci - takže zase nic.
Proč to nemůže být volba majitele? Proč za mě rozhoduje nějaký úředník?
😒
Avatar - SKAY
SKAY
A z tisícikory máme dvacet 😁 :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Co je špatného na LED?
Avatar - beibej
beibej
...cena?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Podle mě ty základní LED nebudou nijak drahé. Matrix LED je sice něco jiného, ale ty ani Fabia nenabízí.
Michal220
Ta nádrž stojí jen 1000kč a jak ambition tak style LED v základu.Možná "Já první 123" našel někde fabiu v active ale ta v CZ ceníku zatím není.
Já Prvni_1
Ja Prvni pise, ze to bez LED nejde.

Mozna jsem to napsal nesikovne - nejde to vubec, ne ze nejde priplatit za tu nadrz.
😒
Já Prvni_1
Viz nize - nejde ani tak o cenu pri porizeni, jako cenu pri oprave a v tomto pripade i nutne vymene po zestarnuti ledek.
5 let fakt utece jako voda.
Avatar - Emel
Emel
Chápu že třeba u auta do města nejsou LED světla moc potřeba... ale zatím kolem sebe nevidím "slepý" LEDky, asi bych se toho vůbec nebál.
Na Octavii 3 stojí originál světlo 15.5 (komplet vč. řídící jednotky), resp. 10t (bez řídící)... halogenový stojí 7.700. Samozřejmě žárovka je pár stovek. Fabka by měla být do 10t.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jak dlouho jezdí auta s LEd světlama?
Očekávaná životnost je 5 let. takže jinými slovy první stk na "novým autě" ještě projdeš, další, po 6 letech, už většinou ne... a budeš muset světla vyměnit.
Vím, že stk už řeší, jak svítivost měřit - zatím to nedělají, stačí, že to na regloskopu namaluje tu "hokejku".

O drobných kolizích ve městě ani nemluvě.
Avatar - Emel
Emel
Auta s nějakou formou LED světel možná 20 let, ale masivní nástup LED místo xenonů jo... cca. těch 5-6-7 let.
Životnost 5 let mi přijde nesmysl, já viděl někde odhad 15... ale samozřejmě s tím, že je to spíš o hodinách svícení (a chlazení) než o věku. A pak... Fabia nebude mít nějaký nájezd, v noci už vůbec ne... takže bych se toho opět nebál.

Kolize jasně... ale tam právě ten rozdíl v ceně není až tak řádový (LED bez řídící jednotky vs. halogenový světlomet).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To sice chápu, ale LED mohou vydržet déle. I s halogeny stačí, že umřou LED denní světla a kupuješ nové světlomety. A tohle nejsou žádné luxusní natáčecí LED s 50 segmenty a laserem.
Michal220
Twisted on jen šíří bludy.Chudáci co si koupí nové Sandero,clio a další auta s led světly už v nejnižší výbavě budou podle něj za 5let pomalu měnit celé auto
Michal220
Ty led světla jsou v základu a nádrž za 1000kč.Asi je pro některé tady těžké spustit Škoda konfigurátor.Svetla led líp většinou i svítí tak na srnku běžící z pole je o 1sec více času než s heligony
jhamil
Možná cena. Pokud někdo kupuje auto na celou jeho životnost, tak se mu ani nedivím. Už jsem slyšel, že ledky nevydrží a mění se celý světlomet. Např. světlomet u Mazdy za 50 000 asi žádného majitele nepotěší.
Avatar - SKAY
SKAY
U fabie toje kolem deseti což je i není hodně. a dost lidem s oční vadou nevyhovují ráno za šera mokrá cesta....
Já Prvni_1
Nejen s ocni vadou, staci, ze clovek starne.
A Fabie je z principu auto i pro starnouci lidi, ne?
A ne, zvyseni ceny pri nakupu auta mi vpodstate nevadi.
Omezena zivotnost a zejmena cena v pripade vymeny uz ano.
To uz fakt neni "za 10" .
😒
Já Prvni_1
Presne tak.
Delaji z aut jen predmet operativniho leasingu.
Proste po 5 letech zahodit.
Nechci takove auto.
Avatar - Emel
Emel
Zase... pro béčkový auto s litrem je 40l asi ok.
Já Prvni_1
Jo, 40 je "jeste akceptovatelnych" , ale 50 je rozhodne lepsich.

Vim jak brblam nad svymi 45 v Tipu.
A to porad ujede spolehlive 700+ km, pri delsich cestach i 800+.
Avatar - Emel
Emel
Jo, pokud je 50l za 1000Kč, tak není o čem. Taky tankuju nerad.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No a když jedeš dál, tak to fakt přidá na klidu... nemusíš tankování řešit.
5 litrů je při klidné jízdě na dálku klidně 100 km, no a 10 logicky dvojnásobek.
😄