Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Octavia Combi Laurin & Klement 1,8T Automatic

48 komentářů

Avatar - Jenik3
Jenik3
Jaký automat se dělal do škodovek před 22 lety? V článku se píše tiptronic.
Co to přesně bylo?
kesumb
Hadam ZF5 ...
Xylo
Myslím, že v těhle Oktávkách byl 4-stupňový automat.
PavelK_
Mě by zajímalo, jak by si pan redaktor ten "systém ruční volby rychlostních stupňů" představoval. Jako že u toho historického čtyřkvaltu bude blokovat 1, 2 a 3? Prej Tiptronic 😁
Xylo
Nevím přesně, jak tenhle historický automat fungovat, ale má pod D(éčkem) ještě 3,2 a 1 ). Hádám, že místo cvakání kvaltů od/k sobě jako u modernějších systému (nebo na volantu tlačítkama) se asi dalo přecvaknutím k sobě podřazovat (a od sebe řadit vyšší kvalt).
Serveronaut
Tenhle automat neumožnoval manuální řazení ani žádný sportovní režim. Jen zablokovat 1,2,3. tj že řadil maximálně do 1,2 nebo 3. Byl to zastaralý a hloupý automat, který tenhle motor degradoval dynamicky někam k 1.6i
Xylo
Díky za informaci :yes:
PavelK_
Narážím na to, že autor testu nejen, že o tom autě věděl úplný ho..., ale že s ním snad ani nejel.
Xylo
S jedničkovou Oktávkou (novou) jsem najel asi 60 tisíc km, ale v automatu jsem jí nepotkal nikdy a tenhle systém (taky) neznám. První automat jsem měl v podobné době v Mercedesu, ale tam byla právě možnost řadit "manuálně" - myslím že to bylo do stran (k sobě se podřazovalo a od sebe dával vyšší kvalt), ale je to víc než dvacet let a mezitím jsem aut měl poměrně hodně.
Avatar - Anonym
Anonym
Tenhle systém mam v Chargeru. Pořád stejný systém, akorát já to nepoužívám, jezdím furt D. Nebudu mít automat abych v tom kvedlal jak nějakej zoufalec 😄
Xylo
Já to taky nepoužíval 😉 . Ve Smartu mám jen P, R a D a úplně mi to stačí.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
S tim v Chargeru jsme vyjizdeli na Mauna Kea (ano, vim, blba volba auta). Musel jsem ho omezit na dvojku a i tak se na tech deravych cestach ve velke nadmorske vysce skoro utrapil.
Avatar - Anonym
Anonym
Stejný typ automatu sem měl už ve Stratusu z 95. Byl to 4 stupnový automat s kulisou P,R,ND,3,L popř. byly verze 3,2,1. Na 3 to jelo jen na 3 kvalty, na 2 na dva a 1 na jeden, a přeradilo to až v omezovači, aby se nepřetočil motor....

Pozdější verze s označením Autostick, (obdoba tiprotonicu) měli, že se pákou dalo kvedlat ze strany na stranu a šlo řadit ty kvalty ručně.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele, ale k čemu to bylo vlastně dobré, když to stejně odřadilo ? Respektive v čem se to lišilo od kickdownu? Já mám také jedno auto s archaickým 4st hydroměničem a když dám kickdown, tak to točí právě do omezovače. Ten muj automat pak má i volbu sekvence, kdy dám volič k sobě a pak házím + či - , ale i tak nepodrží kvalt tak ,aby přetočil motor... to naopak umí dvouspojka v druhém autě, co mám.

Ale k čemu tedy byly dobré ty 3,2,1 ? Kdy se to využívá? Já právě myslel, že si tam dáš sám rychlost, třeba dvojku a brzdíš tak motorem ? To umí právě ta dvouspojka, ale HDM ne, ten nakonec odřadí, když to tam hodím manuálně..... díky za info 😊
gil54
Blokace 1., 2 . a 3. sloužila především k tomu, aby nedocházelo k neustálému automatickému řazení nahoru - dolů, když vozidlo jede v hraničním režimu dvou rychlostních stupňů. K takové situaci dochází hlavně při jízdě s velkým nákladem a těžkým přívěsem do kopce. V běžném provozu ne.
Edit - 1. stupeň se také blokuje třeba při "vyhrabávání" ze sněhu.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak, 1 byla hlavně na vyjíždění z nepzevněné komunikace nebo na sněhu a 3 byla na přívěs ne na kopcovité tratě 😄
Serveronaut
Motor to byl skvělý. Zde byl bohužel znásilněn prastarým čtyřstupňovým automatem, který ten motor totálně degradoval. Stovka za 10,7s? S manuálem tenhle motor dával stovku za 8,5s v kombíku. To je velký rozdíl...
Avatar - Anonym
Anonym
Problém je ten, že k 3 či 4 stupnovému automatu musí být motor, a ne vydechlá 1,6 😊

Rolls to dává úplně v pohodě s 3 stupnovým automatem a brzda provozu to není, jenže to má krouták 450 Nm.
A Hemi žilo do 2014 taky se starým 5st automatem Mercedes, jenže to mělo dokonce 550 nm 😄

Objem ničím nehradíš, ono to pořád platí víš. Pak nemusíš mít 15 převodových stupnů nebo sazomet pod kapotou 😄 😄 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
Hm, a máš pocit že táto 1,8 T bola vydechlá?
ryccardo
Na to kolik vykonu se ztrati v tom automatu bohuzel motor nema dost vykonu. Ten propad ve zrychleni je fakt desivej.
Avatar - wakantanka
wakantanka
To je iná vec, motor samotný nebol a nieje vydechlá 1,6 😊
ryccardo
To samozřejmě ne. V takový RS Oktávce jede jako kule 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Jen díky turbu.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Oproti dieselu jistě
Avatar - Ham.
Ham.
jak auta zlevňují, za skoro 800 tyček je dnes O IV s lepší dynamikou, lepším prostorem i výbavou a klidně třeba s 4x4. Přitom inflace za 22 let je darda, tehdy byl milion slušný peníz, dnes jsou to drobné.
Ginger Kyriakos
A protože jsou auta tak levná, tak máme cim dal nižší průměrný věk vozového parku..a sakra, nemáme, naopak, rok od roku je průměrný věk aut vyšší a vyšší. Kde asi soudruzi z NDR udělali chybu???
JindraLne
Nynější průměrné stáří vozového parku je 15,3 roku. V roce, kdy původně vyšla tato recenze (1999) by tak auto, které dnes považujeme za průměrně staré, bylo vyrobeno v roce 1984. Tedy by zpravidla šlo o Škodovku s motorem vzadu, Žigulík, jiné východní auto nebo o vydechlou ojetinu ze Západu. Dnešní typické 15 let staré auto je třeba Škoda Oktávia II. generace, Fábie I. po faceliftu, Peugeot 407, Passat B6, nebo Citroën C6.

Takže "soudruzi" neudělali chybu, nýbrž materiálový a technologický pokrok. Auto z roku 2006 tak vydrží déle, než auto z roku 1984, proto zůstává déle v provozu a proto nám stoupá průměrné stáří vozového parku.
Avatar - Ham.
Ham.
Protože jsou auta tak levná, tak v roce 90 jezdilo v ČR něco málo přes 2 mio. osobních aut a letos jich jezdí něco málo přes 6 mio. Tedy třikrát tolik. Že u toho zároveň stoupl i průměrný věk je logické, řada lidí, která před 30 roky nejezdila vůbec, protože neměla na nové ani ojeté auto má dnes alespoň nějakou vylítanou vránu a logicky tak zvyšuje průměrný věk vozového parku. Nicméně nic to nemění na tom, že automobilky jsou ty poslední, na které by si mohl soudný člověk stěžovat kvůli cenám. Ceny jiných komodit skutečně rostou (a některých raketově), zatímco auta více méně stagnují a když vezmu průměrný plat v době této octavie a dnešní průměrný plat a vztáhnu jej k ceně 800 tis. tak na dnešní octavii je potřeba zlomek měsíčních platů v porovnání s třeba s tím rokem 99. Takže soudruzi z NDR žádnou chybu neudělali, tu udělali skuteční soudruzi před rokem 89, kdy auto bylo pro velkou část populace nedosažitelné, dnes jsme skoro ve stavu jeden dospělý a řízení schopný obyvatel = jedno osobní auto.
Avatar - caliban
caliban
Konkurence je dnes mnohem větší. Jen s tím rádoby automatem si to mohl koupit jen totální vymaštěnec. Tehdá to byla na silnici slušná raketa. Dnes šedý průměr.
Avatar - California_KNIGHT
California_KNIGHT
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
webpaja
JJ, ten Saab Aero měl každý druhý a byla to tak skvělá auta, že Saab dnes vyrábí jako o život 😉
Avatar - Jenik3
Jenik3
To se tezko porovnava...na kolik dnes vyjde octavia LK s automatem v benzinu a kombi? Nevim, jen tipuji, ze to bude k milionu a pravda je, ze pred 22 lety byly platy mensi. Zbytek je matematika...
No mame se lepe nez pred 22 lety.
Avatar - Anonym
Anonym
Pokud máš kde bydlet (ve vlastním), tak se máš lépe jak v 99 i v 89. Pokud ne, tak si těžce v řiti, protože praha a velmi široké okolí 10 garsonka, větší kvartýr 12-16 měsíčně nebo hypotéčka....na tak 32-45 let 😊)))

Domeček s pozemkem aspo 700m2 tak 8-10,5 mega. Dřív 200 litrů. A neustále to zdražuje

Lehká matetika vid, 10 mega děleno 35 000 a 200 litrů děleno 3000 kčs. To zpočítá i dítě druhý třídě.

Holt komunista dotoval guláš a bydlení a neomarxista dotuje větrníky a LGBT a elktronesmysly 😄 😄
Avatar - Jenik3
Jenik3
ČSÚ publikoval statistiku, že v ČR 80% lidi bydlí ve svém(od Prahy po horní dolní). Pochopitelně, že ne všichni mají novostavbu 4kk v Praze. Někdo má 100 lety domek v jižních Čechách a žije v něm.
Takže problém v Praze mají hlavně naplaveniny (odkudkoli), kteří tam hledají zlatý dul a realitní fondy, ktere investují do tech nových a drahých bytu.
Zda se, že auta jsou cenově stále dostupnější.
Othello
Tak to pěkně poskočilo. Ještě před 10 lety ve vlastním bydlelo jen 56% lidí

https😐/www.ceskovdatech.cz/…i-a-kde-pracuji/
Avatar - Anonym
Anonym
Ano dost lidí má vlastní, někdy jen papírově protože to vlastní je barák po babičce v horní lhotě, z roku 1935, tedy abych ti to volně přeložil, ruina s mokrými sklepy ještě před pár lety v hodnotě 2 mega, kde hlavní hodnota je ten pozemek 😄
Ale tím že je to někde 90 km od Prahy nebo v pohraničí to donedávna bylo neprodejný.

Další podobný v tom bydlí, ale sou rádi že jim neteče střechou a že maj nový plastový okna, na fasadáu už není a na odizolování mokrých základů taky ne....A tím jak nastoupaly ceny materiálů o 60-250% ani nebude....k tomu stoupá i cena práce.

Já těmi vesnicemi denně chodím a jezdím, vím jak to vypadá už 15 km za prahou, ty staré baráky.
Arese
Jak kde, já zase občas jezdím po Jižní Moravě a tam jsou některé venice přímo na rakouské úrovni! 😄 :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
685 skladovka s rakatovým enžajnem o výkonu 150 HP.....
https😐/www.sauto.cz/…octavia/19149947

pokud nestačí, tak RS za 850 https😐/www.sauto.cz/…octavia/19119701

Když to lehce nabušíš výbavičkou, seš v tom za 1,1 mega https😐/www.sauto.cz/…octavia/18966756

Za to má konkurence V6 s 300 HP
https😐/www.sauto.cz/…charger/19138052

nebo za to koupíš řidičsky mnohem zajímavější Alfu
https😐/www.sauto.cz/…giulia/147556502
Avatar - Jenik3
Jenik3
Pěkný prehled. Je vidět, že se vyznas.
Nejsem cílová skupina těchto vozu.
Avatar - Anonym
Anonym
Umím hledat a mam základní přehled. VW nikdy k levným nepatřil, pamtuju Golfy a Transportéry, co stály raketu a mělo to kličky na okna a když si tam zaškrtal aby to aspon bylo v elektrice, s klimou a pár drobností, bylo o o 300 dražší 😄 😄 😄

Konkurence z japonska, koreje i usa to měla vše v základu 😄
Avatar - iudex
iudex
Tak v zásade máš pravdu, autá v kontexte inflácie a výšky miezd sú dnes oveľa dostupnejšie a reálne lacnejšie ako pred 22 rokmi, o tom niet sporu.
Aj keď pre kontext môžeme ešte porovnať vtedajší vrchol, teda testované kombi 1,8T s automatom vo výbave L&K za 778t so súčasným vrcholom - kombi 2,0TDI 4x4 DSG vo výbave 120 let za 1,105M.
A ešte porovnanie s rokom 2014, kedy Octavia RS kombi 2,0TSI s automatom stála 734t a kombík Scout 4x4 DSG stál 743t.
Mig_35
a v kontextu toho, kolik stojí auta např. v USA jsou nehorázně drahá, byly nehorázně drahá a budou dražší😊
Arese
Jen se neboj, oni už se západoevropští neomarxisti brzy postarají, aby se auta zase stala luxusním zbožím pro horních 10 000! 😲 :no: :no: :no:
Avatar - Ham.
Ham.
double.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
takové auto si koupí jen pomatenec :no:
Avatar - Anonym
Anonym
a že těch pomatenců je Ado, v usa skoro celé státy vid 😄 😄 😄

A taky každej zbohatlík vid, protože Rolls a Bentley v sazometu nejsou (naštěstí) 😄
Avatar - California_KNIGHT
California_KNIGHT
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.