Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Serveronaut
Motor to byl skvělý. Zde byl bohužel znásilněn prastarým čtyřstupňovým automatem, který ten motor totálně degradoval. Stovka za 10,7s? S manuálem tenhle motor dával stovku za 8,5s v kombíku. To je velký rozdíl...
Problém je ten, že k 3 či 4 stupnovému automatu musí být motor, a ne vydechlá 1,6 😊
Rolls to dává úplně v pohodě s 3 stupnovým automatem a brzda provozu to není, jenže to má krouták 450 Nm.
A Hemi žilo do 2014 taky se starým 5st automatem Mercedes, jenže to mělo dokonce 550 nm 😄
Objem ničím nehradíš, ono to pořád platí víš. Pak nemusíš mít 15 převodových stupnů nebo sazomet pod kapotou 😄 😄 😄
Rolls to dává úplně v pohodě s 3 stupnovým automatem a brzda provozu to není, jenže to má krouták 450 Nm.
A Hemi žilo do 2014 taky se starým 5st automatem Mercedes, jenže to mělo dokonce 550 nm 😄
Objem ničím nehradíš, ono to pořád platí víš. Pak nemusíš mít 15 převodových stupnů nebo sazomet pod kapotou 😄 😄 😄
Hm, a máš pocit že táto 1,8 T bola vydechlá?
Na to kolik vykonu se ztrati v tom automatu bohuzel motor nema dost vykonu. Ten propad ve zrychleni je fakt desivej.
Ham.
jak auta zlevňují, za skoro 800 tyček je dnes O IV s lepší dynamikou, lepším prostorem i výbavou a klidně třeba s 4x4. Přitom inflace za 22 let je darda, tehdy byl milion slušný peníz, dnes jsou to drobné.
A protože jsou auta tak levná, tak máme cim dal nižší průměrný věk vozového parku..a sakra, nemáme, naopak, rok od roku je průměrný věk aut vyšší a vyšší. Kde asi soudruzi z NDR udělali chybu???
Nynější průměrné stáří vozového parku je 15,3 roku. V roce, kdy původně vyšla tato recenze (1999) by tak auto, které dnes považujeme za průměrně staré, bylo vyrobeno v roce 1984. Tedy by zpravidla šlo o Škodovku s motorem vzadu, Žigulík, jiné východní auto nebo o vydechlou ojetinu ze Západu. Dnešní typické 15 let staré auto je třeba Škoda Oktávia II. generace, Fábie I. po faceliftu, Peugeot 407, Passat B6, nebo Citroën C6.
Takže "soudruzi" neudělali chybu, nýbrž materiálový a technologický pokrok. Auto z roku 2006 tak vydrží déle, než auto z roku 1984, proto zůstává déle v provozu a proto nám stoupá průměrné stáří vozového parku.
Takže "soudruzi" neudělali chybu, nýbrž materiálový a technologický pokrok. Auto z roku 2006 tak vydrží déle, než auto z roku 1984, proto zůstává déle v provozu a proto nám stoupá průměrné stáří vozového parku.
Protože jsou auta tak levná, tak v roce 90 jezdilo v ČR něco málo přes 2 mio. osobních aut a letos jich jezdí něco málo přes 6 mio. Tedy třikrát tolik. Že u toho zároveň stoupl i průměrný věk je logické, řada lidí, která před 30 roky nejezdila vůbec, protože neměla na nové ani ojeté auto má dnes alespoň nějakou vylítanou vránu a logicky tak zvyšuje průměrný věk vozového parku. Nicméně nic to nemění na tom, že automobilky jsou ty poslední, na které by si mohl soudný člověk stěžovat kvůli cenám. Ceny jiných komodit skutečně rostou (a některých raketově), zatímco auta více méně stagnují a když vezmu průměrný plat v době této octavie a dnešní průměrný plat a vztáhnu jej k ceně 800 tis. tak na dnešní octavii je potřeba zlomek měsíčních platů v porovnání s třeba s tím rokem 99. Takže soudruzi z NDR žádnou chybu neudělali, tu udělali skuteční soudruzi před rokem 89, kdy auto bylo pro velkou část populace nedosažitelné, dnes jsme skoro ve stavu jeden dospělý a řízení schopný obyvatel = jedno osobní auto.
Konkurence je dnes mnohem větší. Jen s tím rádoby automatem si to mohl koupit jen totální vymaštěnec. Tehdá to byla na silnici slušná raketa. Dnes šedý průměr.
California_KNIGHT
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
JJ, ten Saab Aero měl každý druhý a byla to tak skvělá auta, že Saab dnes vyrábí jako o život 😉
To se tezko porovnava...na kolik dnes vyjde octavia LK s automatem v benzinu a kombi? Nevim, jen tipuji, ze to bude k milionu a pravda je, ze pred 22 lety byly platy mensi. Zbytek je matematika...
No mame se lepe nez pred 22 lety.
No mame se lepe nez pred 22 lety.
Pokud máš kde bydlet (ve vlastním), tak se máš lépe jak v 99 i v 89. Pokud ne, tak si těžce v řiti, protože praha a velmi široké okolí 10 garsonka, větší kvartýr 12-16 měsíčně nebo hypotéčka....na tak 32-45 let 😊)))
Domeček s pozemkem aspo 700m2 tak 8-10,5 mega. Dřív 200 litrů. A neustále to zdražuje
Lehká matetika vid, 10 mega děleno 35 000 a 200 litrů děleno 3000 kčs. To zpočítá i dítě druhý třídě.
Holt komunista dotoval guláš a bydlení a neomarxista dotuje větrníky a LGBT a elktronesmysly 😄 😄
Domeček s pozemkem aspo 700m2 tak 8-10,5 mega. Dřív 200 litrů. A neustále to zdražuje
Lehká matetika vid, 10 mega děleno 35 000 a 200 litrů děleno 3000 kčs. To zpočítá i dítě druhý třídě.
Holt komunista dotoval guláš a bydlení a neomarxista dotuje větrníky a LGBT a elktronesmysly 😄 😄
ČSÚ publikoval statistiku, že v ČR 80% lidi bydlí ve svém(od Prahy po horní dolní). Pochopitelně, že ne všichni mají novostavbu 4kk v Praze. Někdo má 100 lety domek v jižních Čechách a žije v něm.
Takže problém v Praze mají hlavně naplaveniny (odkudkoli), kteří tam hledají zlatý dul a realitní fondy, ktere investují do tech nových a drahých bytu.
Zda se, že auta jsou cenově stále dostupnější.
Takže problém v Praze mají hlavně naplaveniny (odkudkoli), kteří tam hledají zlatý dul a realitní fondy, ktere investují do tech nových a drahých bytu.
Zda se, že auta jsou cenově stále dostupnější.
Tak to pěkně poskočilo. Ještě před 10 lety ve vlastním bydlelo jen 56% lidí
https😐/www.ceskovdatech.cz/…i-a-kde-pracuji/
https😐/www.ceskovdatech.cz/…i-a-kde-pracuji/
Ano dost lidí má vlastní, někdy jen papírově protože to vlastní je barák po babičce v horní lhotě, z roku 1935, tedy abych ti to volně přeložil, ruina s mokrými sklepy ještě před pár lety v hodnotě 2 mega, kde hlavní hodnota je ten pozemek 😄
Ale tím že je to někde 90 km od Prahy nebo v pohraničí to donedávna bylo neprodejný.
Další podobný v tom bydlí, ale sou rádi že jim neteče střechou a že maj nový plastový okna, na fasadáu už není a na odizolování mokrých základů taky ne....A tím jak nastoupaly ceny materiálů o 60-250% ani nebude....k tomu stoupá i cena práce.
Já těmi vesnicemi denně chodím a jezdím, vím jak to vypadá už 15 km za prahou, ty staré baráky.
Ale tím že je to někde 90 km od Prahy nebo v pohraničí to donedávna bylo neprodejný.
Další podobný v tom bydlí, ale sou rádi že jim neteče střechou a že maj nový plastový okna, na fasadáu už není a na odizolování mokrých základů taky ne....A tím jak nastoupaly ceny materiálů o 60-250% ani nebude....k tomu stoupá i cena práce.
Já těmi vesnicemi denně chodím a jezdím, vím jak to vypadá už 15 km za prahou, ty staré baráky.
Jak kde, já zase občas jezdím po Jižní Moravě a tam jsou některé venice přímo na rakouské úrovni! 😄 :yes:
685 skladovka s rakatovým enžajnem o výkonu 150 HP.....
https😐/www.sauto.cz/…octavia/19149947
pokud nestačí, tak RS za 850 https😐/www.sauto.cz/…octavia/19119701
Když to lehce nabušíš výbavičkou, seš v tom za 1,1 mega https😐/www.sauto.cz/…octavia/18966756
Za to má konkurence V6 s 300 HP
https😐/www.sauto.cz/…charger/19138052
nebo za to koupíš řidičsky mnohem zajímavější Alfu
https😐/www.sauto.cz/…giulia/147556502
https😐/www.sauto.cz/…octavia/19149947
pokud nestačí, tak RS za 850 https😐/www.sauto.cz/…octavia/19119701
Když to lehce nabušíš výbavičkou, seš v tom za 1,1 mega https😐/www.sauto.cz/…octavia/18966756
Za to má konkurence V6 s 300 HP
https😐/www.sauto.cz/…charger/19138052
nebo za to koupíš řidičsky mnohem zajímavější Alfu
https😐/www.sauto.cz/…giulia/147556502
Pěkný prehled. Je vidět, že se vyznas.
Nejsem cílová skupina těchto vozu.
Nejsem cílová skupina těchto vozu.
Umím hledat a mam základní přehled. VW nikdy k levným nepatřil, pamtuju Golfy a Transportéry, co stály raketu a mělo to kličky na okna a když si tam zaškrtal aby to aspon bylo v elektrice, s klimou a pár drobností, bylo o o 300 dražší 😄 😄 😄
Konkurence z japonska, koreje i usa to měla vše v základu 😄
Konkurence z japonska, koreje i usa to měla vše v základu 😄
Tak v zásade máš pravdu, autá v kontexte inflácie a výšky miezd sú dnes oveľa dostupnejšie a reálne lacnejšie ako pred 22 rokmi, o tom niet sporu.
Aj keď pre kontext môžeme ešte porovnať vtedajší vrchol, teda testované kombi 1,8T s automatom vo výbave L&K za 778t so súčasným vrcholom - kombi 2,0TDI 4x4 DSG vo výbave 120 let za 1,105M.
A ešte porovnanie s rokom 2014, kedy Octavia RS kombi 2,0TSI s automatom stála 734t a kombík Scout 4x4 DSG stál 743t.
Aj keď pre kontext môžeme ešte porovnať vtedajší vrchol, teda testované kombi 1,8T s automatom vo výbave L&K za 778t so súčasným vrcholom - kombi 2,0TDI 4x4 DSG vo výbave 120 let za 1,105M.
A ešte porovnanie s rokom 2014, kedy Octavia RS kombi 2,0TSI s automatom stála 734t a kombík Scout 4x4 DSG stál 743t.
Ada je zase tady
takové auto si koupí jen pomatenec :no:
a že těch pomatenců je Ado, v usa skoro celé státy vid 😄 😄 😄
A taky každej zbohatlík vid, protože Rolls a Bentley v sazometu nejsou (naštěstí) 😄
A taky každej zbohatlík vid, protože Rolls a Bentley v sazometu nejsou (naštěstí) 😄
California_KNIGHT
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Co to přesně bylo?
Pozdější verze s označením Autostick, (obdoba tiprotonicu) měli, že se pákou dalo kvedlat ze strany na stranu a šlo řadit ty kvalty ručně.
Ale k čemu tedy byly dobré ty 3,2,1 ? Kdy se to využívá? Já právě myslel, že si tam dáš sám rychlost, třeba dvojku a brzdíš tak motorem ? To umí právě ta dvouspojka, ale HDM ne, ten nakonec odřadí, když to tam hodím manuálně..... díky za info 😊
Edit - 1. stupeň se také blokuje třeba při "vyhrabávání" ze sněhu.