Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromotorky

Zpět na článek

BMW odhaluje elektrický skútr CE 04. Nabízí futuristický design a až 42 koní. Co cena?

39 komentářů

Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Proč je to tak drahé, když to ná tak malou baterčičku? To je pořád řečí, že 1 kWh baterií už stojí kolem 100 USD a pak přijde střet s realitou...
Othello
Koukám u BMW taky razí názor že elektrické vozidlo má být v prvé řadě škaredé ?

A proč vlastně má ta slabší verze kratší dojezd ? O nějakém menším akumulátoru se nic nepíše
gil54
.....231kg je větší, než u superbiků. 😐 Já vím, nízký těžiště...... 😄
Avatar - kari.laz
kari.laz
Velký, těžký, malý dojezd a předpokládám, že do 50 to zrychlí, ale pak bude elán prudce klesat. Ale zase to bude drahý a to se vyplatí 😒]
Xylo
Asi proto, že chlapci z této továrny vyrábějí jenom luxusní věcičky pro chlapce a holky, kteří luxus mají rádi a rádi za to zaplatí. Prodejní cena nemá nic společného s výrobními náklady, tady se platí na image a prestige.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
OK, tak to teda otočím. Proč to má za danou (přiměřeně vysokou) cenu tak malou kapacitu baterie a mizerný dojezd?
gil54
- - - - - - -
gil54
Superbiky nebo ta endura, co zmiňuješ, ve své kategorii za tu svojí hmotnost zpravidla něco dokážou předvést.
Tento bavorák v kategorii středních skútrů, kam asi patří, toho však moc předvést nedokáže. 231 kg, 315.000 Kč, V max. 120 km/h je prostě moc, moc a málo.
Třeba proti tomu Beverly 400, co tu bylo nedávno 195 kg, 166.000 Kč, 150 km/h.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Kdokoli na motorce seděl (pokud tak můžeme nazvat i skůtr) tak ví, že hmotnost je pro ní celkem zásadní.
gil54
- - - - - - -
ericn
No je vidět, že jak pro e-auta tak e-motorky dělají design ty stejní moulové, Zatím vše mimo mísu, je to humus :no:
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ty ale motáš do sebe několik aspektů, které jsou nesmysly. Za prvé ochrana proti větru nemá nic společného s hmotností. Stabilita určitou roli hraje, ale daleko více hraje celkové naladění a aerodinamika motorky. Hmotnost vždycky bude nepřítel a vždycky přinese jen negativa oproti pozitivům. U velkého endura zorhodně není hmostnost výhoda. Obzvláště advanture verze často opuští silnice a cestuje se na nich na dost špatných sectách a prát se tam s 300Kg, nebo s 250 už je podstatný rozdíl. GS je super univerzál, asi nejuniverzálnější velké neduro. KTM je rozhodně lepší v terénu. Jsem celkem zvědavý na Multistrada V4, ta by mohla být úplně skvělá.
ALE! Skůtr obratný do města nemůže mít rozměry toho GS a i jeho hmotnost. Skůtr má výhodu v tom, že se s ním protáhneš je to obratné jak nic podobného a tím ve městě jak štika vě vodě. Tohle je parametry hmotnosti a velikosti tak na cestování, ale ale tomu neodpovídá ani výkon, ani dojezd.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Jenže budou mít něco, co je k ničemu, na rozdíl od tebou zmiňovaných hodinek. Je to ideál do města, ale tam je to zbytečně velký a těžký a 125ccm skůtry tam budou proti tomu jak štiky. Mimo město k ničemu. Tak to i když je to imagemaker, tak by to mělo plnit svou funkci.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Jenež do města by měl být skůtr obratný a dejme tomu i praktický (což jsou všechny, mají místo pod sedačkou plus možnost batůžku). To znamené lehký a rozměrově "přijatelný". Na těchto obludách se tam protáhneš hůř, než na naháči. Čímž se výhoda skůtru ve městě značně zmenšuje. Velký skůtr alespoň má dostatečný výkon a schopnost uhánět dálničními rychlostmi, ačkoli bych si ho jako "cestovatelský" křižník stejně nezvolil.
Tohle je do města na nic, velké, těžké a mimo město slabé, pomalé s malým dojezdem.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Zkus si poposednout a možná ti dojde o čem se tu celou dobu bavíme.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Jsi vyloženě motocyklový znalec, to se pozná 😁 😁 😁
Pořád obhajuješ obludu za cenu vyšší než kdejaká "opravdová" a schopná motorka, s mizerným dojezdem, mizernými parametry a obrovskou hmotností. Tvé srovnání kulhá na obě nohy, na to nemá cenu ani reagovat.
Avatar - kari.laz
kari.laz
To samozřejmě nepopírám, to bylo jen tak mezi řečí. Také jsem psal, že to je jeden velký nesmysl.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Samozřejmě že v kontextu věci jsou. Pokud někdo nutně potřebuje skůtr a chce silný, tak na výběr nemá. Ale tohle jsou hmotnosti přesahujcí veškrá velká Endura a cesťáky (nepočítám-li vyloženě stroje jako Goldwing, ale to je úplně jiná třída) o naháčích a sporotvních motorkách nemluvě.
Pokud někomu vyhovuje posad jak na židli za stolem, široká sedačka a jízdní vlastnosti a zážitky jsou až někde vzadu, tak jim to asi nevadí.
Avatar - kari.laz
kari.laz
copak superbiků, ty se naopak pohybují spíše okolo 180-190 kilo s výkony i přes 200 koní.
Ta hmotnost je spíše na úrovni velkých endur ala Multistrada V4, Arvanture 1290 a podobně.
Avatar - SKAY
SKAY
Tak na C1 to nemá 😁
Líbí se mi , Ale jestli se v ČR prodá kolem10% aut bmv s baterkou nějakou ,tak kolik prodají tohodle ....
PowerHouse
Co když mám 182 cm a ještě chytnu protivítr?

Jak známo, na kole se nikdo s výškou nad 180 neproslavil.
Mig_35
Když si clovek dá tu práci a najde správný parametr, vyjde mu Yetti jako lepší auto než 911. Maximalka je u skútru do zásuvky zcela zásadním faktorem
Mig_35
samo srovnání se superbajky, které jsou výkladní skříní motocyklového průmyslu s poměrem hp/kg jedna ku jedné a lepším, ukazuje na ochablost svalu mozkového... to je jako napsat, že formule jedna váží 600 kilo a tudíž je Oktávka nepoužitelná :yes:
Avatar - kari.laz
kari.laz
Co na tom chceš vysvětlovat? Očekával bych, že s takovou zkušeností budeš věděť o čem je řeč.

Nebo chceš snad tvrdit, že supersporty jsou stabilní proto, že jsou těžké? Když patří k nejrychlejší kategorii? Nebo mi objasni, jakou kraje hmotnost vliv na ochraně proti větru.
Avatar - kari.laz
kari.laz
vždyť to je totálně k ničemu, proš si nekoupit normální skůtr, tohle snad nemyslíš vážně 😁

Parametry😒br />
- Motor: 2000 W

- Baterie kapacita: 20 Ah s indikací nabíjení a stavu baterie

- Baterie napětí: 60 V

- Baterie typ: Lithiová

- Baterie váha: 7,5Kg

- Stoupání: 20 stupňů

- Doba nabíjení: 5-6 hodin

- Hmotnost celková: 81 kg

- Nosnost: 150 kg

- Maximální rychlost: 45 km/h

- Dojez😜 50 km/1 baterie, 100 km/2 baterie

- Rozměry (d x š x v): 1870 x 770 x 1240

- Rozměry řídítka (š x v): 70 x 1040

- Sedlo (v): 780

- Počet osob: 2
Mig_35
je, že nejde v žádném případě o první elektrický skutr od BMW, to je totiž tento z roku snad 2014
https😐/www.idnes.cz/…0147_motorky_fdv
Mig_35
Protože je to BMW. Protože hledáš jeden pitomý parametr a podle jednoho pitomého parametru je tlačíková Nokia daleko lepší mobil, než poslední Iphone... protože vydrží bez nabíjení týden. mohli by udělat něco s větším dojezdem, ale moc by to vážilo. Mohli by udělat něco s větší maximálkou, ale pak by to daleko nedojelo.
V životě si neumím představit motorku na e😜edici do Afriky na baterky. Ale dost dobře si umím představit skutr do města na baterky. Jeden jsem měl, mohla na něm jezdit i mladá a plnil svoji funkci skvěle.
Mig_35
To není zkušenost, většina jich je pořád v garáži. A proto vím, že ta nejlehčí je super, když jde o nákup do večerky pro rohlíky, ale tisíc km bych s ní jet nechtěl.
Elektromobily mají těžší baterie, ale viz níže - E-tron rozseká RS6ku na kousky. Když se bude hledat správný parametr, vždycky si najdeš, proč je něco lepší. Přivedeš si domů Miss World a babička ti řekne, že to je nevěsta k ničemu, protože neumí segedín... já netvrdím, že je něco lepšího, je to prostě alternativa, ale když vybrakovaná makovice řekne, že u skutru je nejdůležitější hmotnost... na to neumím reagovat.
Mig_35
ty máš v palici vybagrováno. elektro maxi skutr je k ničemu, ukážu ti, že existují i malé skutry, zase je to k ničemu. přestaň se dívat na svět optikou svojí prázdné kapsy, jsou lidi, pro které není podstatné dostat ke guláši osm knedlíků... aby se to rentovalo...
Mig_35
Mig_35
Mig_35
těžší E-tron vs RS6
https😐/www.ceskatelevize.cz/…221562221400004/
od cca páté minuty
Mig_35
Když budu chtít motorku na motocross, budou kila důležité, na enduro taky. Na velkém cestovním enduru už kila zase hrajou v můj prospěch, těžší motorka je stabilnější, má větší ochranu proti větru apod. Do města jezdím s GS, je super mít skutra, který se všude nacpe, proti tomu stojí fakt, že taková motorka nemá žádný respekt a každý ti tam vjede, což se mi s třistakilovou motorkou nestává... Ve skutečnosti je důležitá ovladatelnost, která je třeba u GS daleko lepší než u všech konkurenčních motorek, i když je daleko těžší, má těžiště díky boxeru hodně nízko a do zatáček padá sama.

Pochopím, když někdo řeší kila u motorky na okruh, na trať, ale u skutru? Poposedni si ty, ve městě je úplně jedno, jestli má skutr o třicet kilo víc nebo míň...
Mig_35
Když srovnáš chronometr od Philippa Pateka s G-Shockama tak jenom blázen by si koupil hodinky, co se musí natahovat, datum si musíš jednou za měsíc opravovat a nevydrží víc než 2 dny bez natažení... logicky, ne?
Tohle je image-maker. Nejdou si ho kupovat lidi, co řeší jestli Beverly 400 nebo tohle. Řeší, že budou mít něco, na čem nejezdí poslíček s pizzou...
Mig_35
Tohle je skutr. Městské a příměstské vozítko. Nezávodí se na něm. Nedělají se "kolínka". Netrhají se rekordy. Nehledají se emoce. Tohle je skutr!
Proto je celkem irelevantní, jakou má maximálku, jak je obratný v zatáčkách, a celkově i dojezd nehraje až takovou roli, protože v okamžiku kdy vyjedeš za město a začneš jezdit rychle, brzo skončíš.
Respektuji rozhodnutí některých jedinců na maxiskutrech jezdit třeba na dovolené, mě by to nebavilo. Na skutru se stydím😊
Mig_35
Burgman 650 - 277 kg
Honda SW 600 - 250 kg
to znamená, že tyhle dva jsou naprosto k ničemu 😄 😄 😄
Tom Pro
Takhle ma vypadat budoucnost. Scifi pekny. Jen ten dojezd furt stejnej jako driv, to je podpasovka.
Mig_35
To je jako vydělit kila cenou u Dacie a BMW a divit se, že BMW asi kupuje dražší železo....
Mig_35
Maxi-skútry váží kolem 280 kg bezne. Sedel jsi někdy na motorce?