Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
kuk
1
Vodík je pro blbečky a naivky naprosto ideální. :-!
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Adamantium
Vodík je IMHO mnohem lepší volba než baterie, které mají své fyzikální limity..
Jak se to vezme. Vodík není levný a hlavně ho zatím ani není v ČR kde naplnit, pokud se nepletu.
Přesně tak, naivním hlupáků vodík naprosto vyhovuje. Honem běžte si ho koupit. 😉
Naivní hlupák jsi ty, pokud si myslíš, že celá energetická bezpečnost se bude řídit podle tvého skřehotání. Evropa se musí zbavit závislosti na dovozu energií a je jedno jestli to bude vodík, CNG, elektrika nebo kdo ví co ještě.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Upřímně řečeno, mezi těmito dvěma technologiemi je těžké vybrat si tu lepší. Problémy (a to mnohdy stejné) mají obě.
Oba mají blbě skladovatelné "palivo" (HEV dokonce dvě, vodík v nádrži a elektřinu ve stejné baterce jako BEV, naštěstí mnohem menší), obojí má velmi drahou součástku s omezenou životností (baterka v BEV, palivový článek v HEV)... Vodík se nevyrábí moc ekologicky, v podstatě je nejčistější, když je odpadem výroby něčeho jiného. Pokud bychom se bavili o elektrolýze, má zhruba 3krát větší nároky než BEV, takže zatímco pro osobní BEV bychom potřebovali tak 1,3-1,5 Temelína, pro HEV ekvivalent 4-5 Temelínů. Nejspíše se najdou jiné metody jeho výroby a efektivnější, ale i tam je otázkou, zda v tom procesu nefiguruje elektřina, která by šla použít přímo v BEV.
Takže ve výsledku se HEV rychle doplní, bude lehčí díky mnohem menší baterce (která je ekologickým dopadem největším problémem BEV), BEV zas lze nabít všude a patrně bude mít ekologičtější "palivo".
Oba mají blbě skladovatelné "palivo" (HEV dokonce dvě, vodík v nádrži a elektřinu ve stejné baterce jako BEV, naštěstí mnohem menší), obojí má velmi drahou součástku s omezenou životností (baterka v BEV, palivový článek v HEV)... Vodík se nevyrábí moc ekologicky, v podstatě je nejčistější, když je odpadem výroby něčeho jiného. Pokud bychom se bavili o elektrolýze, má zhruba 3krát větší nároky než BEV, takže zatímco pro osobní BEV bychom potřebovali tak 1,3-1,5 Temelína, pro HEV ekvivalent 4-5 Temelínů. Nejspíše se najdou jiné metody jeho výroby a efektivnější, ale i tam je otázkou, zda v tom procesu nefiguruje elektřina, která by šla použít přímo v BEV.
Takže ve výsledku se HEV rychle doplní, bude lehčí díky mnohem menší baterce (která je ekologickým dopadem největším problémem BEV), BEV zas lze nabít všude a patrně bude mít ekologičtější "palivo".
Pseudoekologie je každému fuk, prim bude hrát nejpraktičtější řešení.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak všetci sa hráme na to, že elektrina je / bude bezemisná. Tak trocha bezemisnej elektriny na výrobu vodíku nemôže nikomu uškodiť, či?
Pre mňa je hľadanie alternatív sympatické. Nejak si neviem predstaviť, že EV je to naj ekologické riešenie.
Pre mňa je hľadanie alternatív sympatické. Nejak si neviem predstaviť, že EV je to naj ekologické riešenie.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
kuk
Bude to skvělý! :-! :-! :-!
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Speed
Nedávno jsem mě možnost otestovat (v Německu) vodíkovou Mirai. A to včetně tankování. Moje postřehy, ne nutně podobné vodíkové X5😒br />
1) rychlost tankování v porovnání s elektrikou - H2 mnohem rychlejší
2) jízda a klid na palubě - srovnatelné s jiným elektromobilem
3) dojezd - stará Mirai má cca 350 km. Více najede po městě, méně po dálnici. Nádrž tuším na 4 kg H2
4) Cena za km je cca 2,5 kč což je 1kg vodíku = 10 EUR. Nic moc extra ale prý má jít cena dolů.
V porovnání s elektromobilem je tedy tankování mnohem rychlejší, nelze však "tankovat doma". Ale i to prý bude brzy možné.
Za mě tedy BMW bravo, jen se bojím českých reálií tzn. síť čerpacích stanic.
2) jízda a klid na palubě - srovnatelné s jiným elektromobilem
3) dojezd - stará Mirai má cca 350 km. Více najede po městě, méně po dálnici. Nádrž tuším na 4 kg H2
4) Cena za km je cca 2,5 kč což je 1kg vodíku = 10 EUR. Nic moc extra ale prý má jít cena dolů.
V porovnání s elektromobilem je tedy tankování mnohem rychlejší, nelze však "tankovat doma". Ale i to prý bude brzy možné.
Za mě tedy BMW bravo, jen se bojím českých reálií tzn. síť čerpacích stanic.
Ano rychlost tankování pokud jste 6. v řadě je vskutku blesková. Počkáte si jenom hodinu a půl. :-! :-! :-!
Ano čerpačky nebudou mít problém zásobit kvanta vodíkáčů. Myslím že tak 15 za den než budou prázdný. Té dobrý ne? :-! :-! :-!
Vodík je bomba!
Zde se můžete juknout kolik čerpaček je Kalifornii momentálně na dně bez vodíku. 😉 :-!
https😐/h2-ca.com/region?id=0
Ano čerpačky nebudou mít problém zásobit kvanta vodíkáčů. Myslím že tak 15 za den než budou prázdný. Té dobrý ne? :-! :-! :-!
Vodík je bomba!
Zde se můžete juknout kolik čerpaček je Kalifornii momentálně na dně bez vodíku. 😉 :-!
https😐/h2-ca.com/region?id=0
Tak třeba čerpací stanici, kterou jsem viděl já, úplně nebyla na 15 aut. Byly tam pistole i pro autobusy. Němci, když něco dělají, tak to má hlavu a patu. Kalifornský scénář nehrozí. Navíc stejná situace se může stát i s ropou.
Neříkám, že je vodík spása, ale pokud bude tlak na jeho zavedení, tak to bude čistě politický kalkul zbavit se závislosti na dovozu fosilních paliv z nestabilních zemí.
Neříkám, že je vodík spása, ale pokud bude tlak na jeho zavedení, tak to bude čistě politický kalkul zbavit se závislosti na dovozu fosilních paliv z nestabilních zemí.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Cena vodíkového auta.
Cena paliva.
Objem nádrží na vodík.
Bezpečnosť.
Ekológia.
Nie, nechcem. Dík.
Cena paliva.
Objem nádrží na vodík.
Bezpečnosť.
Ekológia.
Nie, nechcem. Dík.
KANKUNEN
Jako EV s účinností 25 %.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.