Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Norové porovnali dojezd 21 elektromobilů, rozdíly se začínají smazávat

46 komentářů

Mig_35
A za druhy světový byli s Hitlerem :yes:
😄 😄 😄
sir
Přesně tohle mě chybí. Všude mají EV menší reálný dojezd než se uvádí a dtto je u spalovacích motorů. A tady najednou je to naopak......
A ano....na okreskách mají 80 km/h a na dálnici 90km/h (občasné zvýšení na 90 a 100)

Tak, že ideální podmínky pro EV ...pomala plynulá jízda 🙈
Avantime
To je síce super, že zobrali všetky autá naraz, takže mali rovnaké podmienky, ale nedozvedeli sme sa akou priemernou rýchlosťou išli alebo ideálne aj jednotlivo, že koľko na diaľnici, okreskách a akú časť strávili v mestskej premávke. Je to škoda, celkom by ma to zaujímalo. Oni tam totiž ani nemajú 130 na diaľnici a je možné, že ani nešli maximálkou. V každom prípade trasu Bratislava-Praha som dal s Enyaqom 80 v pohode po diaľnici na jedno nabitie, ale radšej som išiel celý čas len 125, ale aj s klímou.
Avatar - Emel
Emel
Jako třeba naučit se nejezdit v zimě 😉?
Rasto
Lebo nemá na výber?
Avatar - kari.laz
kari.laz
Nemá auto sloužit mě? Když chci přidat, tak přidám, když chci jet, jak chci jet, tak tak jedu. Ale pokud elektromobilisti přizpůsobují celou jízdu autu, nedivím se, že po rovině na ně doráží hov*nocucová 815 a v levém je problikává naložený kládovůz.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Elektrovůz nemá se skromností ani pokorou vůbec nic společného, spíše naopak 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Kvůli těm 5 km dojezdu získaných za slunečného dne se to nevyplatí.
Avantime
No tá nabíjacia sieť je u vás hádam ešte horšia ako ako na Slovensku, to jednoznačne súhlas. So státím v kolónach som problém nemal, ale ak by to bolo moje auto, rozhodne si do elektromobilu NIKDY nedám presklenú strechu. Pridáva to kilá navyše a pečie aj cez kryciu clonu, čiže viac klímy. A čierny elektromobil je tiež blbosť.
Rasto
Alebo preto, že by inak došiel tak 200km a musel nabíjať? Ako nič proti EV a keby bolo za rozumnú cenu, viem si ho predstaviť ako druhé auto do rodiny, ale neviem, či to niekedy bude na diaľnicu. Vzhľadom na to, že odpor rastie s mocninou rýchlosti aby som mohol ísť 140-150 po diaľnici auto by muselo mať nezmyselné veľkú baterku.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Pri dlhých cestách v zime sa ti zmazáva rozdiel aj u auta len so spaľovacím motorom. Najhoršia kombinácia pre spotrebu je zima, mesto, krátke trasy. Hybrid možno trpí a spapá
o niečo menej.
Avantime
Okej, na auto.sme je v článku aj nejaké to upresnenie😒br />
Úplne presný priebeh výletu 21 elektromobilov nepoznáme. Autá vyrážali nezahriate z Osla v smere na lyžiarske stredisko Lygna, odtiaľ do dedinky Dombås a ďalej cez Hjerkinn a Folldal dole k Ringebu.

Aj keď na trase boli dva horské priechody (stúpania 620 m a takmer 1000 m), autá išli nižšou rýchlosťou na akú sme u nás zvyknutí. Tá sa pohybovala len v rozmedzí 60 až 110 km/h mimo obcí. Najčastejšie sa v Nórsku mimo obcí jazdí 80 km/h a na diaľnici 110 km/h.

http😐/auto.sme.sk/…v-leto-2021.html
Avatar - Anonym
Anonym
Norsko a Švédsko (celkem nedávno ještě jedna země), má dohromady počet obyvatel jako Česko a Slovensko (celkem nedávno ještě taky jedna země). Rozlohou ovšem 4x větší.
Dokud tam nenapíchli ropu, tak to byla chudinká země. Teď pokrytecky machrují s elektromobily, tfuj.
Xylo
Každý to máme jinak. Já osobně nepotřebuju nikomu nic dokazovat (tím méně sobě). Mám dobrý pocit z toho, že doma šetřím elektřinu a stejné to mám i když používám elektřinu k dopravě. Asi se tomu kdysi říkalo skromnost a pokora.
Avatar - Anonym
Anonym
Tam jsou samí slušní lidé. Taky kradou děti, ale to nevadí. Jsou na Západě, takže jsou slušní, zatímco my jsme tady Ost buranský póvl.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Naopak by každé EV mělo mít možnost solárního dobíjení. Většina výrobců se to ale neobtěžuje nabízet.
Rasto
Tak ja som hovoril o vw id-3 proste autá, ktoré sa tvária, že sú použiteľné ako spaľovák, ale moc nie sú. Ako dôjsť v ideálnych podmienkach je skôr PR ako niečo zaujímavé. Moje auto má dojazd pri ideálnych podmienkach 1800km a je to absolútne nezaujímavý údaj... lebo ideálne podmienky väčšinou nie sú
Xylo
To bych neřekl, obzvlášť když ten luxusní EV je ojetý Smart ForTwo electric drive 😁
webpaja
Já si v Norsku snad nepamatuji na zácpu, v zásadě ani ve Švédsku ne. Problém vidím při hustotě dopravy a nedostatečnosti silniční sítě u nás. Když se zašprcneš několikrát v kolonách a nechceš se uvařit nebo prochladnout, už to takový zázrak nebude.
Avatar - SKAY
SKAY
V Norsku se jezdí slušně.
Xylo
Děkuji za informaci o tomto testování. S EV (stejně jako třeba s hybridem od Toyoty) je potřeba se "naučit" jezdit/přizpůsobit se, pak normované dojezdy fungují. Pokud do EV někdo skočí testovat stejně jako je/byl zvyklý na klasický pohon, pak většinou testér je zklamaný, protože baterka ubývá velmi rychle. Já osobně mám nabíjecí kartu pouze o EONu a ještě jsem si nepoužil, protože mé trasy jsou výhradně v okolí bez nebezpečí, že mi baterka "dojde". Pro člověka, který jezdí dlouhé trasy je bohužel pořizovací cena EV s "velkou" baterkou stále nepoměrně dražší než u aut vybaveného spalovacím motorem. Dobré je, že není kam spěchat, protože aut je všude spousta a není potřeba se koukat jen do ceníků oficiálních dovozců nebo výrobců. Zajímavé jsou třeba nabídky tzv. Tageszulassung (jednodenní registrace). Dovoz třeba z Německa je velmi snadný a není potřeba platit nějaké odborníky.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Dělá to Hyundai.
webpaja
Řekl bych, že to nebylo tak černobílé😒br /> "Když po vypuknutí druhé světové války hrozilo Norsku přepadení hitlerovským Německem, norský král Håkon VII. navázal prostřednictvím své anglické manželky kontakty s britskou vládou. Měl v úmyslu nechat umístit na území Norska britské oddíly, které by je chránily proti možnému přepadení. Tomu však wehrmacht předešel a obsadil rozhodující přístavy krátce předtím, než se mohli vylodit Britové. Potopení křižníku Blücher v Oslofjordu dne 9. dubna 1940 poskytlo norské vládě vítanou příležitost využít zdržení a odcestovat z Tromsø do Anglie a odvézt s sebou do bezpečí důležité dokumenty. Norská armáda sice mobilizovala a pokusila se o odpor, ale dokázala mobilizovat pouze 6 pěších divizí, z nichž část se vzdala bez boje nebo odešla do exilu ve Švédsku. Nejrozsáhlejší boje se rozpoutaly u Narviku, ale i tam byli Norové po stažení britských a francouzských e😜edičních sil přemoženi.

V Norsku převzal vládu vůdce fašistů Vidkun Quisling, který byl jenom loutkou v rukou okupantů. Král Håkon z Anglie organizoval proti fašistické vládě odpor. Protihitlerovských akcí se ochotně účastnily tisíce norských vlastenců; na druhé straně však část norského obyvatelstva s nacisty kolaborovala. Jako příklad uveďme básníka Knuta Hamsuna, kterého po válce uchránil před soudem jenom jeho vysoký věk a nucený pobyt v domovu pro přestárlé. Několik stovek norských dobrovolníků se účastnilo bojů v řadách SS na východní frontě, kde byla naprostá většina z nich zabita.

Oficiálně norská vláda - pod tím pojmem rozumějme výhradně exilovou vládu v Londýně - nikdy Hitlerovi nekapitulovala. A tak se tedy rozumí, že po skončení německé okupace král Håkon VII. vstoupil na norskou půdu v Tromsø symbolicky na stejném místě, kde své království musel nedobrovolně opustit."
Avatar - Emel
Emel
Ne, tak samozřejmě v zimě jezdit můžeš, jenom ta tabulka ukazuje zkrácení dojezdu... řádově třeba o 1/4.
Avatar - SKAY
SKAY
Hlavně netopit či jen na řidiče :yes: 😁
Avatar - Emel
Emel
To zrovna z toho testu nevyplývá. Mustang má myslím 99kWh baterii a Enyaq 82kWh, takže pokud budeš počítat efektivitu, vyjde z toho Enyaq líp... a to i přesto, že má karoserii orientovanou víc na praktičnost než aerodynamiku.
Ford má ale lepší maximálku a dynamiku... určitě to není ani tak, že by potřeboval techniku VW.
Xylo
Moje EV je ojetý Smart ForTwo a má dojezd (normovaný) 159 km, takže 200 km asi nedojdu 😉 . Maximálku mám prý 130 (nezkoušel jsem), ale jezdím tak do 80 km/hod.
Xylo
To ještě nevím, příští jaro budu referovat 😉
Avatar - SKAY
SKAY
Tož mě byto stačilo. Do práce Lidlu do města to mám do 30km. Nějaký výlet byto též dalo :yes: kWh mám za pár korun doma.
Akorát ty ceny jenže normální autaC taky už stojí. Jenže rozdíl toje.
westeros
Proč chce Ford stavět EV na platformě VW, když je očividně jejich technika ve všem lepší?
Xylo
(Skoro) Každý normální EV řidič jezdí pomaleji (z těch co znám, nejsou to žádní závodníci). Zmiňoval jsi, že jsi s Enyaqem najel 600 km, můžu se zeptal, kde jsi dobíjel? Zkusil jsi 50 kW nabíječku ?
lazar33
Zajímavé srovnání. Musím uznat, že je velice zajímavé sledovat, jak se s každým rokem elektrická vozidla zdokonalují. Sám bych EV do budoucna také chtěl, ale přijde mi, že u nás na to pořád nejsou vhodné podmínky. Co vím, tak například právě v Norsku to mají skvěle podchycené, protože už mají pro elektrická auta vybudovanou infrastrukturu. U nás to stále tak nějak pokulhává. Například v mém okolí (a to nebydlím nikde na vesnici) žádná nabíjecí stanice není. Nejbližší je odtud snad 30 kilometrů. Na druhou stranu i u nás se pomalu začíná blýskat na lepší časy, viz například tento článek: https😐/www.evcars.cz/…c-na-dalnici-d5/
Pavell6
Pokusně už se fotovoltaické panely na auta montují. V létě mohou přidat na dojezdu až 40 km, což by hodně lidem stačilo na dojíždění do práce.
DarkshoCkZ
Solární panely na auta se nedávají, protože by kvůli malé ploše měly téměř nulový reálný přínos, který by byl dobrý tak možná pro udržování teploty v kabině při vypnutém autě.
DarkshoCkZ
Klimatizace s tepelným čerpadlem má odběr pár set wattů. Myslíte, že čekání pár hodin v koloně to s tou baterkou něco udělá, když má i 70 kWh?
DarkshoCkZ
Vy jste se té paní ptal, proč jezdí s EQC, že tam jistě víte, že to má kvůli image?
Xylo
To je jasné (že není tvoje). Já ho měl také půjčené asi před dvěma týdny. Pokud máš auto z fabriky tak musíš dobíjet na Ionity (pokud si to nechceš platit ze svého). 50kW je teoreticky nejvíc do baterky Enyaqu se dá cpát, takže nechápu tvou poznámku "načo by som sa zdržoval" ...
Avatar - Emel
Emel
To se kupodivu nedělá snad vůbec. Je otázka, jestli by baterky stavěné na velké nabíjecí proudy a voltáže vůbec dokázaly nějak efektivně spolupracovat s výstupem ze solárního panelu.
Avantime
Nemusia, ale načo by som sa zdržoval? A auto nie je moje btw.
sir
A nejen větší baterka....ale i o hodně větší výkon a rychlejší nabíjení...
Xylo
A jo já zapomněl, že se Škodovky musejí dobíjen jen na Ionity. 50 kW má ČEZ, EON i PRE.
Avantime
Nie, na Ionity som nabíjal. Tak nejak už tesne pred Prahou na Shellke a potom tiež ešte chvíľu Ionity pri Jihlave cestou nazad.
Avatar - Emel
Emel
Ano, přesně tak.
Ta větší baterie Mustangu je promítnutá v ceně, AWD Mustang 99kWh stojí 1.7 a AWD Enyaq 82kWh 1,36 (Sportline). U RWD je to 1,5M vs. 1,28M (Mustang má napevno svázané AWD s vyšší výbavou, jedno bez druhého nelze).
Je škoda, že v testu nebyl obyč Mustang se 76kWh baterkou... ten je za podobné peníze, jako Enyaq (1,3 RWD, 1,5M AWD).
Xylo
Protože je tak nastavený od přírody (genů, rodičů ....) a proto si asi pořídil EV. Samozřejmě jsou už i lidé, kteří mají EV jako image, například u nás jezdí manželka jednoho z místních oligarchů v Mercedesu EQC.
westeros
Máš pravdu. Ono v důsledku bude zákazníka zajímat poměr cena/výkon/dojezd a nebude řešit jestli toho dosáhl výrobce aerodynamikou, bateriemi, nebo jinými optimalizacemi.
Avatar - Anonym
Anonym
Dyť jo, na co mám asi kromě Toyoty winter car Peugeot? Ale vážně, s hybridem Toyoty (nevím jak u moderních, mluvím samozřejmě o P3), je zlom někde okolo 10 stupňů Celsia. To auto je laděné na Floridu (nebo do Kalifornie), kde s ním Toyota slavila komerční marketikgový úspěch, neboť se s ním vyfotila prakticky každá Hollywoodská hvězda (a hned potom přesedla do nějakého V12). Je i celkem jedno jestli topíš v kabině nebo ne. Žere to rapidně víc. Ale je to tak, že v létě jedeš za 4 a míň a v zimě za 6 a míň. Na dlouhých trasách se i v zimě rozdíl ztrácí a jedeš skoro jako v létě. Takže ten Peugeot mám proto, že nechci Priusku kočičku v zimě týrat. Stála na moje poměry dost peněz.