Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
DonVito
Ja vim, od ty doby co v teto discipline dominuji EV, to prestalo byt pro petrolheady zajimave.
Ale tenhle plaid bude sakra rychly i na okruhu.
Jenze chybi emoce a dojezd... 😁
To je totiz to, co zbylo sportovnim spalovacim autum. 😲
Jinymi slovy zvuk a obtiznejsi ovladani (razeni, spojka atd.) a to ze to dojede daleko (coz si nejsem jisty, zda je skutecne nejdulezitejsi parametry u sportovniho auta). 😄
PS Jj Dodge Chalenger, ten dominuje, mezi spalovacimi auty...
https😐/electrek.c👋2018/05/25/dodge-demon-ad-electric-vehicle-advertising/
Ale tenhle plaid bude sakra rychly i na okruhu.
Jenze chybi emoce a dojezd... 😁
To je totiz to, co zbylo sportovnim spalovacim autum. 😲
Jinymi slovy zvuk a obtiznejsi ovladani (razeni, spojka atd.) a to ze to dojede daleko (coz si nejsem jisty, zda je skutecne nejdulezitejsi parametry u sportovniho auta). 😄
PS Jj Dodge Chalenger, ten dominuje, mezi spalovacimi auty...
https😐/electrek.c👋2018/05/25/dodge-demon-ad-electric-vehicle-advertising/
Že by měli petrolheadi tak velké zastoupení v populaci? Já jen, že prodeje těch elektrik jsou tak mizerné, i když se dotují na úkor spalováků. Globálně to je mizérie, tudíž spalováky musejí mít i něco jiného než emoce a dojezd.
Zrovna vybírám sekačku a nakonec jsem aku verze zavrhl, cena akumulátorů urážlivá a to jsou jen 5 Ah, nabíječka navíc, klesající výkon, péče o aku, další elektroodpad navíc.....to raději kabel.
A i když má model S nádherný exteriér, tak kvůli interiéru, kvalitě a životnosti bych si ho taky nekoupil.
Zrovna vybírám sekačku a nakonec jsem aku verze zavrhl, cena akumulátorů urážlivá a to jsou jen 5 Ah, nabíječka navíc, klesající výkon, péče o aku, další elektroodpad navíc.....to raději kabel.
A i když má model S nádherný exteriér, tak kvůli interiéru, kvalitě a životnosti bych si ho taky nekoupil.
Jak souvisi parametry sportovniho auta s objemem prodeju?
Prodeje elektrik jsou mizerne... (ne)prekvapive kvuli cene? 😄
Proto ty dotace. 😉
Prodeje elektrik jsou mizerne... (ne)prekvapive kvuli cene? 😄
Proto ty dotace. 😉
CRASH-TEST-DUMMY
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
https😐/csve.cz/…ionu-usd-mmf/509
https😐/oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit
Spalováky mají především ZVYK (a strach z neznámého EV)
https😐/oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit
Spalováky mají především ZVYK (a strach z neznámého EV)
Nafta má nižší daňovou zátěž než benzín (to je v tom článku), ale i tak není při srovnání s EV dotována. Kdyby byla elektrika a cena elektromobilů stejně „dotovány" jako nafta, tak jsou úplně bez šance. A to je zde ještě více šikanovaný, ale stále dobře prodávaný zážehový motor-benzín.
Hm ale tu elektřinu potřebuješ = i k tomu abys jel na naftu/benzín = a OBROVSKÝ množství 😉
Skoro bez nadsázky auto jede BUĎ na elektřinu NEBO na tu(též) elekřinu PLUS ropu (a co všechno její těžba přeprava zpracování přeprava a tankování zase jen elektřinou znamená)
Nejde o prodeje = ty jsou daný PŘEDEVŠÍM tím zvykem (a strachem z nového neznámého). Rozhodující je vždycky ekonomika provozu = spotřeba EV je v převodu na palivo (ca třetinová účinnost spalovacího motoru vs elektromotoru = s bonusem obrovského rozdílu v poruchovosti) zhruba třetinová = to nakonec nepřebije nic
Prostě auto jede (v přepočtu) třeba za 2-3 litry nebo za 6-7 = přes to vlak nejede (i když se mu z neznalosti a nezkušenosti HODNĚ lidí brání = chvíle kdy jede auto JEN na elektřinu sou fakt parádu = ten okamžitý záběr zatím jsem se ani za roky nenabažil
Uvidíme co https😐/insideevs.com/…1000km-hydrogen/ zvlášť až se rozběhne svět na vodík
A místo toho dávat dotovat fosilní paliva 2 biliony dolarů ročně = to fakt radši http😐/www.enviweb.cz/83124
Skoro bez nadsázky auto jede BUĎ na elektřinu NEBO na tu(též) elekřinu PLUS ropu (a co všechno její těžba přeprava zpracování přeprava a tankování zase jen elektřinou znamená)
Nejde o prodeje = ty jsou daný PŘEDEVŠÍM tím zvykem (a strachem z nového neznámého). Rozhodující je vždycky ekonomika provozu = spotřeba EV je v převodu na palivo (ca třetinová účinnost spalovacího motoru vs elektromotoru = s bonusem obrovského rozdílu v poruchovosti) zhruba třetinová = to nakonec nepřebije nic
Prostě auto jede (v přepočtu) třeba za 2-3 litry nebo za 6-7 = přes to vlak nejede (i když se mu z neznalosti a nezkušenosti HODNĚ lidí brání = chvíle kdy jede auto JEN na elektřinu sou fakt parádu = ten okamžitý záběr zatím jsem se ani za roky nenabažil
Uvidíme co https😐/insideevs.com/…1000km-hydrogen/ zvlášť až se rozběhne svět na vodík
A místo toho dávat dotovat fosilní paliva 2 biliony dolarů ročně = to fakt radši http😐/www.enviweb.cz/83124
To mnozstvi elektriny neni az tak hrozne.
Jen dodavam, ze CEZ a EON se ji vyjazdrovali k elektrickym autum. Pokud bude v CR 2 miliony aut na baterky pri prumernem najezdu 45km denne, potom😒br />
- soucasna prenosova soustava nepotrebuje zadne upravy, je dimenzovana dostatecne
- neni treba zadnych novych elektraren, spotreba elektriny 2 milionu aut je nizsi, nez kolik nyni CR vyvazi elektriny do zahranici
Mimochodem proc vyrabime eketrinu pro jine zeme? Ja chapu, ze je to mozna nejaky peniz pro CEZ, ale to si jako prasime vlastni zemi aby jine zeme mely proud?
Jen dodavam, ze CEZ a EON se ji vyjazdrovali k elektrickym autum. Pokud bude v CR 2 miliony aut na baterky pri prumernem najezdu 45km denne, potom😒br />
- soucasna prenosova soustava nepotrebuje zadne upravy, je dimenzovana dostatecne
- neni treba zadnych novych elektraren, spotreba elektriny 2 milionu aut je nizsi, nez kolik nyni CR vyvazi elektriny do zahranici
Mimochodem proc vyrabime eketrinu pro jine zeme? Ja chapu, ze je to mozna nejaky peniz pro CEZ, ale to si jako prasime vlastni zemi aby jine zeme mely proud?
Naopak to množství elektřiny je doslova gigantické https😐/edison.media/e-hub/so-viel-strom-brauchen-autos-mit-verbrennungsmotor/20826274.html
Až po milion stojanů kterými čerpáme naftu benzín i ty jedou na elektřinu
Když do toho přidáš ca třetinovou efektivitu spalovacího vs elektromotoru tj asi 3násobnou spotřebu v převodu na klasická paliva = vyjde ti furt to že auto jede
a) jen na elektřinu NEBO
b) na ropu PLUS tu elektřinu z a)
A to za b) znamená navíc nejen obří peníze ale i😒br />
- těžbu https😐/www.youtube.com/watch?…
- přepravu po vodě https😐/www.idnes.cz/…26_zahranicni_ad
- přepravu po souši https😐/ekolist.cz/…eraveho-ropovodu a https😐/zpravy.aktualne.cz/…e080025900fea04/
- zpracování https😐/www.novinky.cz/…mrtvych-40064266 a https😐/www.idnes.cz/…_zahranicni_luka
- opět přeprava tentokrát paliv na čerpací stanice = tisíce cisteren na frekventovaných čerpačkách i 3x denně
- výdej opět tou elektřinou
Když k tomu jsou data a fakta = je to dost JEDNODUCHÁ volba (dost lidí co ty data a fakta nemají neznají.. https://fdrive.cz/…ektromobily-6946 😉
Kdo ví a vyzkoušel rozdíl v dynamice elektromotoru vs i velmi výkonného spalovacího https://fdrive.cz/…atti-chiron-7108
Až po milion stojanů kterými čerpáme naftu benzín i ty jedou na elektřinu
Když do toho přidáš ca třetinovou efektivitu spalovacího vs elektromotoru tj asi 3násobnou spotřebu v převodu na klasická paliva = vyjde ti furt to že auto jede
a) jen na elektřinu NEBO
b) na ropu PLUS tu elektřinu z a)
A to za b) znamená navíc nejen obří peníze ale i😒br />
- těžbu https😐/www.youtube.com/watch?…
- přepravu po vodě https😐/www.idnes.cz/…26_zahranicni_ad
- přepravu po souši https😐/ekolist.cz/…eraveho-ropovodu a https😐/zpravy.aktualne.cz/…e080025900fea04/
- zpracování https😐/www.novinky.cz/…mrtvych-40064266 a https😐/www.idnes.cz/…_zahranicni_luka
- opět přeprava tentokrát paliv na čerpací stanice = tisíce cisteren na frekventovaných čerpačkách i 3x denně
- výdej opět tou elektřinou
Když k tomu jsou data a fakta = je to dost JEDNODUCHÁ volba (dost lidí co ty data a fakta nemají neznají.. https://fdrive.cz/…ektromobily-6946 😉
Kdo ví a vyzkoušel rozdíl v dynamice elektromotoru vs i velmi výkonného spalovacího https://fdrive.cz/…atti-chiron-7108
Ještě je potřeba elektřina na výrobu jedovatejch aditiv. :no:
Viz Freddka včera 10:25 první věta 😉
A dík za připomínku k dlouhému seznamu negativ spalovacího motoru patří i fakt že je VHODNÉ používat https😐/aditiva.heureka.cz/…n-aditiv-125-ml/?… :yes:
Radši levněš jezdit https😐/fdrive.cz/…co-sileneho-7146
A dík za připomínku k dlouhému seznamu negativ spalovacího motoru patří i fakt že je VHODNÉ používat https😐/aditiva.heureka.cz/…n-aditiv-125-ml/?… :yes:
Radši levněš jezdit https😐/fdrive.cz/…co-sileneho-7146
Freddka má pravdu. A vyvážíme, aby se manažer ČEZ mohl chlubit ziskem a zdůvodnit si těch víc jak 30 mil. ročně plat.
No vyvážíme protože máme přebytky = to s ústupem uhlí skončí
A docela HODNĚ jsme teď za dekádu od Rusnoka po Babiše (dekádu nezvykle dlouhé https😐/www.penize.cz/…vnik/konjunktura po minulé krizi) ZAOSTALI totálně naprosto zcela jí promrhali (jedno jestli ve stavbě https😐/ct24.ceskatelevize.cz/…hnou-varoval-nku nebo energetice). Nepřipravujeme v každém kraji SMR nestaví se něco v Dukovanech a TOTÁLNĚ NAPROSTO ZCELA jsme zaostali v OZE
Takže jednou časem = vyvážet PŘESTANEM
A docela HODNĚ jsme teď za dekádu od Rusnoka po Babiše (dekádu nezvykle dlouhé https😐/www.penize.cz/…vnik/konjunktura po minulé krizi) ZAOSTALI totálně naprosto zcela jí promrhali (jedno jestli ve stavbě https😐/ct24.ceskatelevize.cz/…hnou-varoval-nku nebo energetice). Nepřipravujeme v každém kraji SMR nestaví se něco v Dukovanech a TOTÁLNĚ NAPROSTO ZCELA jsme zaostali v OZE
Takže jednou časem = vyvážet PŘESTANEM
Viz já 13:59 a pro příklad v Německu dělá zvýhodnění nafty asi 9,5 mld. € ročně
německy https😐/www.wirtschaftsdienst.eu/inhalt/jahr/2018/heft/8/beitrag/das-ende-der-dieselsubvention-verteilungseffekte-einer-co2-basierten-energiesteuerreform.html
a
francouzsky https😐/www.lemonde.fr/planete/article/2013/03/01/les-moteurs-diesel-entre-subventions-et-dangerosite_1841303_3244.html
a
anglicky https😐/www.iisd.org/…lectric-vehicles
a
španělsky https😐/www.primicias.ec/noticias/economia/gobierno-reduccion-subsidio-diesel/
Dáš nějaké odkazy ty že není?
německy https😐/www.wirtschaftsdienst.eu/inhalt/jahr/2018/heft/8/beitrag/das-ende-der-dieselsubvention-verteilungseffekte-einer-co2-basierten-energiesteuerreform.html
a
francouzsky https😐/www.lemonde.fr/planete/article/2013/03/01/les-moteurs-diesel-entre-subventions-et-dangerosite_1841303_3244.html
a
anglicky https😐/www.iisd.org/…lectric-vehicles
a
španělsky https😐/www.primicias.ec/noticias/economia/gobierno-reduccion-subsidio-diesel/
Dáš nějaké odkazy ty že není?
Proč furt říkáš tu kravinu o dotování? Je to naopak = celý tvůj život jsou dotovaná fosilní paliva = drtivě NÁSOBNĚ VÍC než bezemisní a čisté technologie
https😐/www.iisd.org/…lectric-vehicles
Ročně se vyrábí (loňskou anomálii co pokkračuje do letoška nepočítáme) skoro 100 milionů aut SE SPALOVACÍMI MOTORY https😐/www.transportenvironment.org/…-%E2%80%93-study
No a PODSTATA je že auta můžou jet JEN na elektřinu nebo na tutéž elektřinu PLUS ropu = není o čem = viz já včera 13:59 doslova NENÍ o čem
https😐/www.iisd.org/…lectric-vehicles
Ročně se vyrábí (loňskou anomálii co pokkračuje do letoška nepočítáme) skoro 100 milionů aut SE SPALOVACÍMI MOTORY https😐/www.transportenvironment.org/…-%E2%80%93-study
No a PODSTATA je že auta můžou jet JEN na elektřinu nebo na tutéž elektřinu PLUS ropu = není o čem = viz já včera 13:59 doslova NENÍ o čem
kuk
Kulervoucí emoce Rimacu Nevěra :-! 😒] 😒]
https😐/youtu.be/A4orCB71BgY
https😐/youtu.be/A4orCB71BgY
EV mají z principu nejen drtivě levnější provoz a z principu nižší poruchovost ale i z principu lepší jízdní vlastnosti = nižší těžiště a lepší rozložení hmotnosti mezi nápravy https😐/www.automobilrevue.cz/…ousky_47564.html lepší než EV tuctový auto střední třídy je jen Supra, která je anomálie podle požadavků Toyoty má ideální (v reálu nezvyklý) poměr rozvoru a rozchodu
No i má oblíbená budoucnoucnost https😐/insideevs.com/…1000km-hydrogen/ má rozložení 50:50 :yes:
No i má oblíbená budoucnoucnost https😐/insideevs.com/…1000km-hydrogen/ má rozložení 50:50 :yes: