Elektromobilita
Přihlásit pro přidání komentáře
Horst Fuchs
5
Vypadá to samozřejmě jako správná cesta, ale masovou elektromobilitu to stejně neřeší. Protože kolik těch baterií lze zároveň nabíjet? Aby to mělo efekt, muselo by jich být řádově stovky. O modularitě a standardizaci baterií nemluvě.
Anonym
není to tak úplně super jak by se mohlo zdát. Ale toto řešení by se mohlo vylepšit. Baterie by byly unifikované do všech EV a existovala by škála kapacit. Když vím, že budu týden jezdit po městě, tak si nechám naložit nějakou 20cítku 😄. Když někam pojedu dál, tak si naložím větší a pak ji zase vrátím. Taky bych mohl mít jednu doma na nabíječce a druhou v autě. Ten vyměňovací mechanismus může být stejně náročný jako hever na kola a můžu ho mít v garáži.
S takovým systémem by mohla taky baterie přežít auto. Samozřejmě že obvykle nikoli, ale někdy jo.
A rozhodně by to pomohlo trhu s ojetými EV.
S takovým systémem by mohla taky baterie přežít auto. Samozřejmě že obvykle nikoli, ale někdy jo.
A rozhodně by to pomohlo trhu s ojetými EV.
Mít jednu doma....Při ceně bat. je asi úvaha vlastnit dvě na jedno auto neekonomická. A já bych ani kolo měnit nechtěl nejen ob den, ale ani jednou týdně. Vopruz s manipulací, montáží, nabíjením, skladováním.......
Veľkým problémom by bola manipulácia s baterkou. Asi vieš, že baterky okolo 100 kWh vážia aj 500 kg, že?
Tak to by se dalo vyřešit modularitou, kdy by tam bylo baterek třeba 5 jako tužkovek v autíčku na ovládání. Jenže tak nebo tak bude velkou nevýhodou výměnýho řešení fakt, že konkurence bude ty batterypacky používat jako strukturální díl auta, zatimco tyhle baterky budou jenom mrtvá váha.
takze ti z toho vyjde 20 ruznych baterek romiku, z nichz vetsina bude nezamenna, takze stejne skoncis na nabijecce, protoze ty "tvoji" mit zrovna nebudou
a neverim, ze to bude bezproblemove fungovat tisickrat meneny v jednom a tom samym aute
a neverim, ze to bude bezproblemove fungovat tisickrat meneny v jednom a tom samym aute
Rezna
Systém je perfektní a má své výhody.
+ Auta by se prodávali za polovic ceny bez baterií
+ Baterii by vlastnila nabíjecí společnost a zákazník si ji pouze pronajímá s každou výměnou (pro zákazníka neztrácí na hodnotě)
+ Nabíjení 5 min (výměna baterie)
+ Cena baterie by byla v pronájmu za vyčerpanou energii
+ Cena pronájmu by mohla být variabilní podle kapacity (opotřebovanosti) baterie
+ Elektrická síť by se nemusela posilovat celá, ale pouze vybudovat k pár stovkám výměnných stanic
+ Baterie by mohly být konstruované a nabíjené na maximální životnost
- nešlo by nabíjet doma (každý vůz by musel mít výměnný mini-akumulator pro nouzové dojetí)
- výměnné stanice by musely být dost veliké kuli skladování baterií
- omezení konstrukcí na 1, max 3 společný systém baterií
Myslím že v tomto případě by elektrifikace osobní přepravy byla velmi vhodná
Proč to nejde?
- někdo by musel přemýšlet a protlačit to 😄 Je fakt že centralizace výroby a dobíjení není v čistě demokraticky- kapitalistických zemí reálná, v tomhle má čína výhodu.
+ Auta by se prodávali za polovic ceny bez baterií
+ Baterii by vlastnila nabíjecí společnost a zákazník si ji pouze pronajímá s každou výměnou (pro zákazníka neztrácí na hodnotě)
+ Nabíjení 5 min (výměna baterie)
+ Cena baterie by byla v pronájmu za vyčerpanou energii
+ Cena pronájmu by mohla být variabilní podle kapacity (opotřebovanosti) baterie
+ Elektrická síť by se nemusela posilovat celá, ale pouze vybudovat k pár stovkám výměnných stanic
+ Baterie by mohly být konstruované a nabíjené na maximální životnost
- nešlo by nabíjet doma (každý vůz by musel mít výměnný mini-akumulator pro nouzové dojetí)
- výměnné stanice by musely být dost veliké kuli skladování baterií
- omezení konstrukcí na 1, max 3 společný systém baterií
Myslím že v tomto případě by elektrifikace osobní přepravy byla velmi vhodná
Proč to nejde?
- někdo by musel přemýšlet a protlačit to 😄 Je fakt že centralizace výroby a dobíjení není v čistě demokraticky- kapitalistických zemí reálná, v tomhle má čína výhodu.
JosefBrofsky
Tohle může fungovat pouze v rámci firemních flotil, či mhd. Ale ve svém autě bych původní baterii, kterou jsem zaplatil jako součást auta, a ke které bych se choval šetrně a pokud možno ji nenabíjel v rychlonabíječkách apod, určitě neměnil za nějakou anonymní, která může být těsně před smrtí ...
Jak říkal pan premiér, také nechci nic sdílet, mám rád svoje věci.
Jak říkal pan premiér, také nechci nic sdílet, mám rád svoje věci.
Tato věc by se dala řešit navrhovaným způsobem, kde by se vůz prodával bez baterie a společnost by zákazníkovi pronajímala plnou baterii, která by se zase podle potřeby měnila ve výměnné stanici za jinou nabitou. Co by to stálo?
V principu asi ano, ale kdyby se baterie neměnila po ujetí každých cca 300km ... přijde mi to jako kdysi s dostavníky, kdy cestou přepřahali koňské spřežení, zkrátka si myslím, že dnes je to strašně uživatelsky nepřívětivé, a že sami zákazníci to odmítnou svým nezájmem.
Tak s benziňákem je to podobné. Taky auto ujede nějakých 300-400km a musí k pumpě natankovat. Tady by se zajelo do výměnného boxu, kde by se vyměnila baterka. Jsou dnes baterky, které nabízí i delší dojezd. Já osobně vidím budoucnost ve vodíku.... :-!
... podobné, ale auto ujede mezi tankováním více než 300-400 km ... osobně vidím budoucnost také ve vodíku. Před časem (cca půl roku) byl na netu článek o nějaké německé firmě, která se pokouší vyrobit vodíkovou pastu, která by odstranila nevýhody vodíku při manipulaci, a pochopil jsem to tak, že v laboratorních podmínkách už jim to funguje.
a jednou narazis na novou baterku, ktrera ti vydrzi 500km a treba tejden jezdeni kolem komina a jindy na te vyjde sunt, kdy rano uz ani neodjedes, protoze se samovybije.
bez se podivat, co jsou nekteri schopni delat, kdyz vymenuji PB bombu treba do grilu a chtej tu peknou neotlucenou, ktera je zarovnana az tam vzadu. a to jde jenom o obal, vnitrek je stejnej
bez se podivat, co jsou nekteri schopni delat, kdyz vymenuji PB bombu treba do grilu a chtej tu peknou neotlucenou, ktera je zarovnana az tam vzadu. a to jde jenom o obal, vnitrek je stejnej
rtomas
Vôbec ste to nepochopili. Ak by ste sa pridali k tomuto systému, žiadna vaša batéria by neexistovala. Pri kúpe auta by ste za batériu neplatili a nabitú batériu, samozrejme s garanciou nejakého dojazdu by ste si v nabíjačke prenajímali. Samozrejme, životnosť auta by sa vám predĺžila pretože by nebola limitovaná životnosťou batérie.
neuspelo to ani u Renaultu ktery prave baterie pronajimal treba u ZOE, zakaznici proste vymenu baterii odmitli a Renault ktery do mozne vymeny baterii na podobnych stanicich investoval nekolik miliard eur s tim skoncil pro nezajem
stejne tak Tesla, u ni to fungovalo v Kalifornii na prvnich modelech S, a vyuzilo to za mesic asi 5 zakazniku a pak to postupne zelo prazdnotou az to Tesla zavrela uplne, proste o to nebyl zajem
stejne tak Tesla, u ni to fungovalo v Kalifornii na prvnich modelech S, a vyuzilo to za mesic asi 5 zakazniku a pak to postupne zelo prazdnotou az to Tesla zavrela uplne, proste o to nebyl zajem
IPace
vsechny podobne pokusy nakonec skoncili neuspechem, pokouselo se o to hodne automobilek od Tesly az treba po Renault, a vesmes se to nedockalo uspechu ani to nedavalo ekonomicky smysl, a to u Renaultu i prestoi ze spousta ZOE byla prodana bez baterie a baterie byla na pronajem
mozna se to uchyti nekde v Cine kde to protlaci za pomoci tamni vlady s vidinou toho ze to zkusi dostat i do sveta jako jejich knowhow ikdys je to jen normalni kopirka, ale po svete je to neuchytitelne, museli by se dohodnout jak automobilky, tak samotni zakaznici ze to takto chteji, a to je proste rekneme nerealne
a ted si vemte jak to bude vypadat po treba 100 vymene baterie na konektorech a zavytech samotneho auta, aneb auta nejsou zespodu cista, obcas spodek auta schyta nejaky sutr nebo neco, a ted to prijede po 100 a vice na vymenu baterky co vazi X set kilo a ma ji drzet par sroubu co se jiz 100 a vicekrat museli vysroubovat a nasroubovat, vim jak vypadaj po sezone treba naboje kol po te co se na nich treba 10-15x za vejkend meni kola, takze za sezonu treba 100-200x, pokud by takto meli vypadat ty zavity a srouby na drzni baterky tak to bude dost tristni zalezitost a asi bych se bal ze me nekde baterka upadne 😒]
mozna se to uchyti nekde v Cine kde to protlaci za pomoci tamni vlady s vidinou toho ze to zkusi dostat i do sveta jako jejich knowhow ikdys je to jen normalni kopirka, ale po svete je to neuchytitelne, museli by se dohodnout jak automobilky, tak samotni zakaznici ze to takto chteji, a to je proste rekneme nerealne
a ted si vemte jak to bude vypadat po treba 100 vymene baterie na konektorech a zavytech samotneho auta, aneb auta nejsou zespodu cista, obcas spodek auta schyta nejaky sutr nebo neco, a ted to prijede po 100 a vice na vymenu baterky co vazi X set kilo a ma ji drzet par sroubu co se jiz 100 a vicekrat museli vysroubovat a nasroubovat, vim jak vypadaj po sezone treba naboje kol po te co se na nich treba 10-15x za vejkend meni kola, takze za sezonu treba 100-200x, pokud by takto meli vypadat ty zavity a srouby na drzni baterky tak to bude dost tristni zalezitost a asi bych se bal ze me nekde baterka upadne 😒]
presne tak
technicka vec je jedna vec, druha vec je, ze kazdej chce neco vlastnit., mit neco co je moje a ne se o to s nekym delit.
mozna to maj v cine po kulturni revoluci, kde komunisti zabili 60+milionu lidi, jinak, ale u nas ty bolsevicky cistky a vymyvani mozku tak dusledny nebylo
technicka vec je jedna vec, druha vec je, ze kazdej chce neco vlastnit., mit neco co je moje a ne se o to s nekym delit.
mozna to maj v cine po kulturni revoluci, kde komunisti zabili 60+milionu lidi, jinak, ale u nas ty bolsevicky cistky a vymyvani mozku tak dusledny nebylo
kuk
Přežitek z doby kdy neexistovalo rychlé nabíjení. Tesla už to dávno opustila a izrealskej startup s Renaultem už dávno krachnul.