Fiat nástup elektromobility zaspal, nyní ale přichází s povedeným dílem. Elektrický Fiat 500 ukazuje, že by si na něj jiná elektroauta měla dávat pozor.
Tak to si asi v žádné Fabii nejel, viď? Já jezdil s každou generací a nikdy mě z ní záda ve městě nebolela 😉 Natož abych musel k ortopedovi… navíc s tou Fábií můžu jet kamkoliv na výlet a hlavně tam dojedu :yes:
EV má emise v Číně, Rusku, Jižní Americe, Africe a na oceánech kde se přepravují ty miliony tun nmateriálu, z kterých se v číně, v koreii a dalších banánovkách vyráběj baterky, wallboxy, nabíječky, chipy, komponenty atd atd
a pak v komínech uhlených elektráren po celém světě, co vyrábí proud jak pro anbíjeí, tak po chod těch asijských továren :-):-):-)
Píšu o základe za 629.900,-, ktorý hoci s nižším výkonom a menším dojazdom môže mnohým vyhovovať. Je to už podstatne iné číslo ako 931, aj keď je to stále priveľa.
K čemu to pak je? Dáš 629tis za auto, co dojede 120km? Když můžeš mít za 350tis Kč auto, co bez tankování ujede 700km? Kdyby cena základního F500e modelu byla o 50-70tis výše, tj 400-420tis Kč, rozumněl bych tomu. TOP EV výbava za 500tis, pak bych ŕekl ANO, tohle už smysl dává… za 629/931tin prostě NE.
Tobě to nedava smysl. Já si rád připlatim za čistý a zdravý vzduch. Někteří arogantní si radsi koupi v té ceně 2 auta na jízdu po městě a budou otravovat vzduch.
A to ti nevadí, jak planeta dostala zabrat při těžbě a výrobě lithia, kadmia, a tak?
A jak dostane zabrat až ty baterky chcípnou.. což bude vlastně zanedlouho? :-(
A tebe nevadí, jak dostáva planéta vo veľkom zabrať ťažbou ropy, výrobou palív a ich spaľovaním? A sú mnohonásobné množstvá a dopady voči tvojim obľúbeným ťažkým kovom. Tých je v baterkách pomerne malé množstvo, benzínu alebo nafty prejde každým autom aspoň tona, ale zväčša oveľa viac. A všetko skončí vo vzduchu ktorý dýchame, ale tie baterky sa dajú recyklovať. Varíš ako vždy z vody.
A tobě nevadí, jak planeta dostává zabrat nelegálním kácením Sibiře, amazonských a asijských lesů a pralesů, miliony tun plastů jedů, chemií a jaderného , kovového dopadu v ocenách a mořích, táním permaforstu a uvolnováním metanu, váním solí, písků a pesticidů z Aralu do himalájí a táním tamních ledovců, a co letecká, lodní doprava, co těžba lithia, mědi, niklu, kobaltu, vzáných kovů, křemíku, co výroba cementu na základy pro vaše větrníky....a miliony dalších věcí.
Cena je nastavená tak, aby boli dotácie. A keďže u vás a momentálne ani u nás nie sú, tak to nedáva zmysel. Ale keď od štátu dostaneš zľavu 8000€ , odpustenie daní a diaľničnej známky, tak to začne hneď vyzerať inak že?
Podle mého názoru je koupě nové EV za české ceny vhodná pouze pro lidi, kteří mají velké přebytky peněz a je jim jedno, že občas nějaká větší částka "foukne komínem". Stačí si připomenou první mobilní telefony https://www.sberatel.info/investice-do-sberatelstvi/v-planovanem-muzeu-mobilnich-telefonu-najdete-i-model-nokia-talkman-ktery-stal-250-000-korun/ . Něco takového měl můj bratr, protože to byl opravdu velký podnikatel, ale pro normální lidi to rozhodně nebylo. Osbně si myslím, že je dobré počkat, protože ceny čínských EV jsou od 90 tisíc do 150 tisíc za miniauto na přibližování okolo baráku, malý nákup a cestu do práce (ne moc daleko). Z 630 tisíc za nový Fiat 500e bude za 4 rok ojetina za 300 tisíc a asi bude problém to prodat, protože nové modely už (možná) budou méně podobné prvním mobilům a cenám prvních mobilů.
To porovnanie súčasných EV k prvým mobilom mi celkom sedí z viacerých hľadísk (vysoká cena a spotreba, rýchle technologické starnutie kvôli rýchlemu vývoju).
Ako sa niekde vyjadril Gordon Murray (legendárny dizajnér monopostov F1 a športových áut):
„Na to, aby elektrické autá začali dávať zmysel, sa musia udiať dve veci. Prvou je nová generácia batérií s lepšou energetickou hustotou, ktorá však pravdepodobne nepríde ďalších 5 až 10 rokov. A ďalej musíme vyriešiť otázku životného cyklu batérií.
Díky za komentář. Jenom zopakuju, že pokud někdo (mermomocí) si chce EV koupit, může se kouknout na mobile po mírně ojetém přibližovadle. Oni mají (v Německu) dotaci na vůz 9 tisíc Eur, takže když to prodávají (po 3 letech) tak většinou už je cena trochu akceptovatelnější.
Nižší výkon budiž. Ale ta kapacita baterie, to je dost velký rozdíl... a přitom rozdíl v ceně "jen" 100t vč. vyššího výbavového stupně... když už, tak mi ta verze aspoň za 730 přijde zajímavější, než dát 630 za 21kWh.
Tak namátkou - mizerný reálný dojezd, příliš dlouhá doba nabíjení, výrazně vyšší hmotnost, nemožnost táhnout karavan a když ano, spotřeba brutálně stoupá, box nebo kola na střeše, pokud to vůbec jde, to samé spotřeba dálnici - 25kWh a více a to jen při 130kmh, omezená maximální rychlost, zůstatková hodnota starého auta (kondice baterií), i při malé nehodě to může být totálka, což bude zvedat ostatním ceny za pojištění, o teoretické ekologičnosti asi mluvit ani nebudeme… no je toho dost ;-)
Městské auto, dojezde přes 200km naprosto v pohodě, nabito přes noc, taky v pohodě. Vyšší hmotnost je irelevantní, kdyz po meste lidi jezdi v 2T SUV, neznám nikoho, kdo tahá karavan z jednoho konce města na druhý. Kde se ve městě jezdi 130?
Michas jablka a hrušky, tohle je městské auto.
To jsou celkově nevýhody elektromobilu ;-) V ceně tohoto mrňouse má normální česká rodina 2 normální auta a ještě zbyde na dovolenou. Dost pochybuju, že by si koupili jen elektromobil na ježdění po městě. Proto nedává normální rodině smysl…
Ano, souhlasím s tebou, že pokud chceš (a máš na to fondy), tak jako čistě auto do města tahle F500 vyhoví…
Tohle není univerzální auto. Cenove to ještě není ideál, ale rozhodne v kategorii EV je to docela dobré. A nevím co je normální rodina, ale věřím, že pro většinu to neni rozumna volba, zatím.
A sme zase pri tom. Suma-sumárum ako som písal, cena je vpodstate jedinou nevýhodou tohto auta. Vlastnosťami, ktoré má, mestskej prevádzke plne vyhovuje. Dobre, keď chceš, áno, človek z paneláku nemá kde doma nabíjať, to je stále vec na riešenie.
Hlavne tým chcem povedať, že EV ako rodinné auto, a EV ako prcek do mesta, sú dve dosť odlišné použitia. EV ako výhradne mestské auto a auto na krátke trasy je plne použiteľné. Tragédia, ktorú obvykle popisuje Arese alebo Ty, sa nekoná.
No tak to se trochu mýlíš, nepopisuju to jako tragédii. Jen mi vadí styl komunikace, že bateriová elektromobilita je ta jediná spravná cesta do budoucí mobility a hlavně, že si za to ještě navíc musím připlatit, abych byl moderně EKO.
Elektromobil by mi snad ani nevadil, kdyby to byla "user friendly" technologie a nijak mě neomezovala - nabíjením, dojezdem, pořizovací cenou atd. Prostě univerzál. Chyběl by mi zvuk, radost z jízdy, řazení (automat mě prostě nebaví). Zatím je to technologie pro pozéry a nadšence ;-)
Já mám auta rád a rád poslouchám motor, řadím a hlavně cestuju, když to šlo, jel jsem několikrát ročně dálky + každý týden cestuji na Vysočinu, Šumavu atd s rodinnou a proto je elektro prostě nevhodné. Proto říkám, že aktuální stav není pro mě... Nemám problém dát za auto i víc peněz, můj aktuální Touran taky nebyl za hubičku, ale je to value for money - každou korunu, co jsem do něj dal, se vyplatila ;-)
To u elektra bych říci nemohl, ikdyž třeba Enyaq by se mi líbil, ale ty parametry za tu cenu? Prostě ne... ;-)
Píšeš proti EV ako keby Ti vadili.
Ja nikde nepíšem, že je to jediná správna cesta. Ale je to cesta, ktorá je schodná a ktorej sa v konečnom dôsledku nevyhneme.
Že máme radi zvuk motora, že ho radi vytáčame, chceme dlhý dojazd a všeobecne to, na čo sme zvyknutí, to je len naše pohodlie. Akurát to má háčik, že sa aj pričinením tohto nášho pohodlia dusíme v špine a sami sebe spôsobujeme choroby a skracujeme život. Iste, je to len malý diel skladačky, ale obetovať niečo zo svojho pohodlia a zvyklostí za šancu na kúsok zdravia mi nepríde ako cena, ktorú sa zubami-nechtami budem brániť zaplatiť. ;-) Zatiaľ je to nad moje možnosti , a preto jazdím dieslom a benzínom - ale EV podporujem, aby stali dostupnými aj pre mňa. Zvuk motora oželiem, zrýchlenie môžu mať EV podstatne lepšie ako spaľováky, rýchlosť nabíjania sa stále zlepšuje a dojazd okolo 500 km je dostačujúci, nikdy som nejazdil ani nemienim jazdiť viac ako 4 hodiny v kuse, a po nich si tú hodinku pauzy doprajem tak či tak. Ako som písal - nemusí to platiť pre každého - ale pre mňa je cena EV posledná bariéra.
Však ok, keď už spaľováky nebudú, ja budem jazdiť na EV, a ty v MHD, na bicykli alebo pešo.... Do elektrovozidla nesadneš, tak hlboko určite neklesneš, že nie? A samozrejme si žiadne EV nikdy nekúpiš.
Áno, u mestského auta, ktoré slúži na premiestňovanie z bodu A do bodu B to je podružné. ;-) Jeden zvuk (zvuk vytáčaného motora) je nahradený iným, prečo by to mal byť mínus?
Pozitok moze sposobit jedine tichost, nejake vytacanie fakt prijemne nie je :-) A radost z riadenia tam nepochybne bude, chvalia to novinari. Taku ostru a presnu reakciu na plyn da maloktore auto so spalovacim motorom.
No, keď sa obzrieš do histórie, tak prvý rýchlostný rekord spravil elektromobil. ;-)
A keď to vezmem do dôsledku, keď spaľovacie autá celkom zrušia, prestaneš jazdiť? Však skús svoj pohľad trochu zreálniť. Ja momentálne jazdím s dieslom, ale časom si ho už proste nekúpim, lebo nebude. A pretože auto potrebovať budem, tak kúpim to, čo bude v ponuke. Trebárs aj to elektro.
Tak někdy přijeď do ty Prahy. Kdyz nejedeš v souvisle kolone, jedeš v prerusovane koloně. Ale to bys věděl, kdybys jezdil denně po te Praze. Obzvlast po konci nouzového stavu je to ještě horší než před ním
Po Praze jezdím velice často a mimo ranní a odpolední špičky lze slušně projet i jejím centrem. Brzy ráno, později večer a o sobotách a nedělích (mimo nedělní večer) se po ní nejezdí tak špatně - když tedy odhlédnu od chronicky rozbitého asfaltu a propadlých kanálů... Jsou mnohem, ale mnohem zacpanější metropole, než je Praha!
Ucpanejsi třeba která? Brno? No jelikož do Prahy jezdi i ti, kteří neví jak jezdit plynule, není den kdy by nebyla zavřená Blanka, takže zas tak často tam asi nejsi. Já v tom provozu kolem Blanky se snažím dostat každý den několikrát, I mimo špičku
1. Velmi se mílíte ÉQesko, již dlouhou řádku let jsem i Alfistou naprosto praktickým. :-)
2. Jezdil jsem s Nissanem Leaf, a byl to tak příšerný zážitek, že ho rozhodně nehodlám opakovat (ani s jiným zkratowozem). A z Tesly se mi obrací žaludek, jenom když do ní nahlédnu a vidím ten bakelitový interiér s tím odporným gigantickým displejem! :-)
Mýlíš se v tom nejzásadnějším - Tipo je pořádné auto se spalovacím motorem. A na rozdíl od Tesly své levné plasty omlouvá alespoň svoji příznivou cenou. :-):yes:
No. Aspon jsi přiznal, že ty plasty jsou příšerné. I s tím strašný smradem z nich. Ale cenou, v porovnani s teslou, je na tom Tipo určitě lepe. Ovšem dynamikou a technikou za teslou zaostává světelnými roky. Ovšem při porovnání Tipa s konkurenci že stejně třídy, je na tom stejně tragicky jako porovnani technologie s Teslou.
Tohle jsem četl. Zvenku vypadá tahle verze dobře, ale moc dobre vedeliproc interiér skoro nafotit. Přesně jsem si při tom pohledu dovnitř vzpomněl na ten smrad. No a jako bonus zastaralej diesel co jezdí za 4.5 na klobouka. To dne skládá i kdejakej benzin.
Píšeme o Fiate 500, teda malom mestskom EV.
-Dojazd je absolútne vpohode. Jazdíš snáď rýchle dlhé trasydookola po obchvate mesta ? Vozíš po meste na streche bicykle alebo box?
-Maximálka - ako rýchlo jazdíš po meste? 160?
-Teoretická ekologičnosť? Tebe v ten elektromobil v meste nejak škodí? Dýchaš nejaké výfukové plyny?
Vpodstate si nenapísal jediný relevantný argument. Jak sa spomenie EV, hneď ste podaktorí na zadných a prskáte okolo seba, pričom sa ani nesnažíte to nejako reálne zvážiť.
Ty máš auto jen do města? Já ne, používám ho univerzálně a i to třetí do rodiny (C3), tj i s ním klidně jedu na 150km vzdálenou chalupu, jako třeba tenhle víkend. Z moderního benzinu nic necítíš, žádný smrad. Ano,box na něj nedávám, ani vozík za ním netáhnu, ale když budu chtít, tak můžu ;-)
Jedno auto mám rodinné a druhé druhé do mesta. Jedno je diesel, druhé benzín. Desať rokov to bol Yaris a Kangoo - za tú dobu Yaaris najazdil 60 tis. km, Kangoo 250. Nikdy Yaris viac 150 km za deň nespravil. Nebyť stále privysokej ceny, pokojne to mohlo byť elektrické auto. Teraz máme doma C3 a Berlingo a platí to detto. ;-)
Akorát, že to EV těch 150 ujede jen první rok, třetí rok už jen do 100... a po pětri letech je na vyhození.
A Yaris je v půlce prvního kola, protože i po těch 10 letech bude normálně sloužit...
Do teď mám jendo univerzální auto, kombik C segmentu, abychom se všichni vešli a zároveň v centru Prahy se dalo normálně zaparkovat. A jelikož děti rostou a moje lenost taky, tak mobtovani 3 sedaček už mne fakt nebaví. Takze kupuju jedno velké rodinné auto a druhé malé na ježdění po městě. Nepotrebuju 2 univerzální auta, celá rodina se vejdeme do jednoho a ještě napr naberu sousedovic deti
Presne tak, k Citigu pribudne pravdepodobne pribudne dodavka, ked raz budu peniaze. Zatial je favorit nieco od byvaleho PSA, pokial automobilky nepredstavia nieco lepsie.
vpodstate jo, mame auto na kazdy den, vlastne mame 3 auta na bezne jezdeni kazdy den, pak mame 2 auta na okruh, 4 auta na vystavy a srazy a pak par vraku na renovaci/restomod, a da se rici ze jedno ztech aut na bezne jezdeni jezdi jen mesto, nikdy vlastne dal nebylo 8-s
je to naživo zaujímavé, parametre v podstate k určeniu dostatočné, akurát tá základná cena mi zdvihla obočie. Toto bude v našich končinách predajné jedine s dotáciou podobnou tej poslednej na úrovni 8 tis.€ a aj to s veľkým otáznikom.
Áno, o to ide - pri 25 tisíc za najlacnejšiu verziu dáva dotácia 8000 € zmysel. Pri cene 35 tisíc za najvyššiu verziu je to prd. Dotačná politika mi príde absolútne mimo.
"...Tento styl brzdění pak zdůvodňuje, proč si 500 BEV vzadu podobně jako jiná elektroauta vystačí s kotoučovými brzdami..."
Poprosil by som autora, aby toto bud vysvetlil, alebo opravil v clanku. Sa mi zda, ze vzadu ma bubnove, nie? Ved ani neviem, co lepsieho ako kotucove brzdy by bezne auto mohlo mat...
Inak auticko chvalim. U maleho mestskeho "priblizovadla" dava elektrifikacia zmysel. Tam ani skromny dojazd nemusi byt problem. Akurat dobijanie by mohlo byt trochu rychlejsie, aby to clovek stihol aj z beznej zasuvky dobit za noc.
Tiež som sa pri tých brzdách pozastavil. Chlapci proste po sebe nečítajú, to je tu klasika.
Na aute by mne prekážala nemožnosť nastaviť mieru rekuperácie, inak fajn.
Je to škoda s tou rekuperací, ale zatím tohle auto řadím mezi ty nejsmysluplnější EV. Malé s dostatečným dojezdem a na poměry EV i relativně dobrou cenou.
Do mesta ako stvorené. Za mňa číslo dva po BMW i3. Ešte keby sa tieto vozítka na baterky dostali cenovo bližšie k našim peňaženkám. Aj keď má tento Fiat na dnešné pomery dobrú cenu, za malé auto do mesta si to proste nedovolím.
Mne se petistovky nikdy moc nelibily, hlavne vsechny derivaty co od toho Fiat nabouchal a se spalovakem bych si vybral vzdy radsi cokoliv jineho z konkurence, ale tady musim souhlasit a dokonce jako EV vypada fakt dobre, nelibi se mi uz tolik interier a nasilne zasazeni modernich technologii do retro stylu, asi by mu dle mne sedel modernejsi interier. Jenze tohle je presne auto, do ktereho je elektromotor vhodny, do mesta a okoli , male a sikovne auto na parkovani.
Tak me sa naopak f500 aj 500x pacia... chyba mi tu ale nadalej punto a aj nieco serioznejsie velkosti tipa ako konkurent golfu ci astry... inak ale dizajnovo to nie je vyslovrne spatne.... a napr ten outdoorovy tipo cross v oranzovej he nakoniec tiez celkom mnamka... skoda len ze vzhladom na cenu to hude okrajovy kusok ... celkovo dnes u fiatu uz nue je moc z coho vyberat ... zlate casy punta ci brava bravy aj marey su davno fuc... fiat proste uz zacina byt "stylovka" ... aj korejcov uz dnes na cestach vidim xy krat castejsie ako fiaty a kde pritom boli este pred 15 rokmi korejci vedla fiatu.... lenze fiat akoby tu poslednu dekadu uplne prespal... a neviem ci neprespi aj tu dalsiu ak konecne nezmeni svoj sucasny az takpovediac lezerny od merany pristup k autam
No... jako víš co, CitiGo bylo (uznávám, čas minulý) za 430, později někam k 500... ale s 36kWh baterkou.
A s pětidveřovou karoserií. Tohle... jako stylovka fajn, pro single slečnu co nevytáhne paty z města... ale na vožení dětí nic moc. Třeba ta 3+1 verze... což je ale dalších +50, což je zase
(akční) cena Kony.
Investícia cca 1200-1500,-€. S podporou dodávateľa energie podstatne menej. S kúpou EV by to bola automatická kúpa a myslím, že k tomu za pár rokov dospejem.
Jo, dávat to rovnou k autu může být motivace/konkurenční výhoda. Dodavatel energie, aspoň u nás, to dělá za zajímavou cenu celé na klíč, včetně administrativy. Prostě ví, že pak budou mít odběr.
U nás tiež, myslím, že ZSE. Zvažujem. Elektrobicykel, skúter, rotavátor, kosačka atď, keby sa jednej norme prispôsobili všetci, dávalo by to ešte väčší zmysel.
Ty si kúp čo chceš, tvoj názor mi je ukradnutý. Nechápem, prečo na moje príspevky vôbec reaguješ. Už som ti to párkrát písal, asi máš problém s chápaním.
Ja mam 400V i v byte. Vzdyt je to normal a indukční sporáky je potřebují. Já naopak neznám domácnost, kde by nebyla. Ale je pravda, ze ne každého každého se ptám.
To je asi najmenej si dat urobit. Ako pisu vyssie, nepoznam ani ja nikoho, kto by nemal. Aj ked do prichodu elektromobilu sa to vyuzivalo velmi sporadicky, snad iba na miesacku a cirkularku.
Konečně se mi rozsvítilo - třífázovou myslíš - no, tak tu nemám ani doma (stejně 4. patro), ani v garáži. Ale nějak se to udělat dá. (Mám zažitých 380V)
Řadové garáže, jedna zásuvka 220 teda 240. Ani nevím, jestli třeba není těch 400 v hlavním rozvaděči těch garáží, ale i kdyby, prakticky nedostupné řešení.
Rok 1986, nějaké družstvo, stavělo se svépomocí...Jsem šťastný, že jí mám a že je tam alespoň světlo a možnost si káru vyluxovat. Samostatná garáž v širším centru Prahy stojí štangli zlata.
Aha. Tak to jsi moc toho neviděl. Jak bych připojil tuhle varnou desku? https://www.mall.cz/…bosch-pvs645fb5e?…
Kdyz něčemu nerozumíš, tak o tom nepiš. To ze ty to nemáš, neznamená že to není normalni. Jasně, kdyz bydlíš v komunistické kralikarne, kde nikdo nesměl přemýšlet pro stavbě, tak ano. Ale to jsme už přes 30 let překonali.
Někdo chce moderní a úspornou techniku, nekdo jiny stále trvá na archaisticke technice jako ty.
A napíšu to klidně znovu. Tuhle minikáru pro dva zabíjí cena. Je mi u zadku, že na třídu elektroaut je asi ucházející. Ale za tu raketu stále koupím poctivé auto střední třídy. Takže si to vy ekozaslepenci laskavě strčte do pr.. za klobouk. A ty vaše případné dotace jsou vždy vyplácené z vysokých daní, které platíme MY všichni!!! Tak už si to laskavě uvědomte. Komoušskej socializmu hadr. 8-s8-s
Kdyby k tomu automobilky nikdo nenutil, tak tenhle krám nikdy nevznikne. Zatím je to pouze alternativa, kterou si zde koupí málokdo. Za pár let to ale bude jasný diktát socialistických pomatenců z Bruselu. A jasně, ze mi zbyteční a líní úředníci vadí. Přehršel úředníků je opět jen známka rozbujelého socialismu. A stejně tak mi vadí i socialistický systém dotací, který absolutně křiví trh.
A že polovica národa chcípa na rakovinu a ďalšie podagry spôsobené špinavým vzduchom a vodou, to ti neprekáža? Že v meste dýchaš smrady z výfukov a trpíš hlukom dopravy?
V tom případě zakážme v první řadě plasty, které kontaminuji vodu a vše, zakažme brzdy a pneumatiky, které se obrušují a jejich karcinogenní látky se šíří do okolí. Zakažme především postřiky, leteckou dopravu, velká pole, která způsobují erozi... Je toho hromoda, co vše můžeme zakázat. A jo, klidně zakážme vozidla v centru měst a zřiďme kvalitní MH, nemám problém.
No vzhledem k tomu, že se neustále prodlužuje věk dožití, tak mi to tak strašné nepřijde.
Navíc jak zjistili někde v Německu, tak horší než výfuk je jemný prach, který se uvolňuje otěrem pneumatik a z brzd. No a to elektromobil nevyřeší. Protože rekuperace při poskakování na semaforech, nebo brždění před zpomalovacími prahy moc fungovat nebude.
A upřímně - daleko víc než osobáky smrdí náklaďáky, autobusy a dodávky - a těch se to netýká
Městské busy už dost přecházejí na CNG nebo i BEV. Náklaďáky by se do center moc neměly pouštět, tam jinak alternativa zatím moc neni. A dodávky je taky kapitola sama pro sebe, I když u nás DPD jezdi s EV, takže tam se to taky posouvá k lepšímu.
To musíš nejdřív zrušit takové skvosty jako registr smluv atd, jen tahle pí*ovina zaměstnává v čr asi tak 9 000 lidí, co nedělaj od rána nic jiného, než tam buší smlouvy, objednávky na 50 litrů a upravují to a mazaj z toho údaje a podpisy atd
Jojo chudaci automobilky a proto se uz rozjizdi spekulace o kvotach do firem a nasledne spojene dotace ;) spalovak ma kazdy, ted nam musi orodat nove produkty a na hul neprijidou, neboj
:D:D:D už ses omyl ??? Asi ne co... Měl by si víc trénovat a ne plácat nesmysle na diskuzích. Jen ztrácíš čas a každej tu z TEBE má legraci. To tvému ego moc nepomůže... Ale když budeš opravdu hodně a poctivě trénovat místo mačkání písmenek, tak se třeba dostaneš i do médií a pak budeš konečně šťastný a nebudeš prudit okolí nesouvisejícími bláboly.
Nemáš na to, nekupuj. Tiež na EV ešte nemám. Ale nejak ma to neirituje. Tím čo to kúpia teraz, aj s tými dotáciami, napomáhajú tomu, že cena sa postupne k sume, ktorú si už dovolím.
Jestli to není přirozeně schopné tržní konkurence, nemá to zde co dělat. EV jsou násilně protlačováná na úkor všech a všeho. Automobilky je musí dotovat z všech stran, protože je k tomu nutí zelená pomatená legislativa, ne protože by chtěly.
Bože, aj tebe vytetovali tie tržné mechanizmy do mozgu? Vy ste z tých peňazí už vážne chorí, ľudia. Nie, to, čo hovorí trh nie je pre ľudí najlepšie riešenie. EV musia byť pretláčané silou, pretože ľuďom na to chýba rozum.
Cokoliv tlačené silou nakonec vede jen k sociálním nepokojům. A ano, potlačovat názoro lidu je tipicky socialistické... A samozřejmě pro většinovou společnost prospěšné. Tedy v před za lepšími zítřka!!!! Urrrrraaaaaa!!!!! Až svět dokáže zamezit např. masivnímu kácení deštných pralesů, tak přistoupím na nazor, ze EV jsou pro společnost spása....
Ty tvrdíš, ze to je většinový názor. Kdyz za něco bojuješ, argumenty jsou na tvé straně. Pokud nedáš odkaz, není možnost tvrdit, že tomu tak je. Já netvrdím ani jedno ani druhé, ty tvrdíš jen že to je většinový názor.
Pepku jsou horsi veci a zbytecnejsi nez tohle. Jel si nekdy v Mini cooperu? Chapes ze treba dva lidi bez deti to maji jako zabavny auto. Nekdo vozi litry v kifru kombi, jinej sedi vysoko protoze se mu to libi a jinej chce male auticko. A ted si vem, ze tlse na to auto jeste pokazdy tesis. Dojezd a cena nejlepsi. Takze hejt muze prijit leda tak na ostatni z teto tridy aut.
Jo, chápu, že se na to někdo může těšit. Budiš... Ale Minicooper pro dva, ani třeba matácký Aston Martin tu nejsou, protože by je někdo protlačoval. Nepotřebují se na nikom a ničem živit. Kdežto EV jsou jasný diktát.
No tak asi áno, dík za kompliment. Ty si toho za prvých 8 rokov svojho života zažil veľa... Celé dva roky oslovovať pani učiteľku "soudružka", to človeka poznačí na celý život...
Ono stačí naslouchat, co říkají starší a rozumnější s dobrou pamětí... Už jen to nucené oslovení soudružko je k zblití. Ale tobě by to určitě nevadilo. ;-)
Takže jedna pani povedala.Tak to sa musím pred takými relevantnými zážitkami skloniť...
Kamarát, zažil som zo socíku o pár rokov viac jak ty, a trúfam si povedať, že si z tej socialistickej reality vcelku dosť pamätám. Ty to vidíš dnešným pohľadom a podľa toho, čo si počul - takže sa nedivím, tvoje predstavy môžu byť od reality dosť daleko.
A co takové DDT, používáš ho doma? Nebo ho tvoji rodiče používali, kdyz jsi byl malý?
Taky to bylo bezne dostupné a spotřební a dnes už to je zakázané. Prostě čas jde kupředu spolu s vědomostmi.
Tady padají tak hloupá prohlášení, že se mi argumentovat nechce.
Pokud někdo je schopen prohlásit, že zákaz prodeje aut se spalovacími motory neznamená, že mě někdo nutí si EV koupit, tak je jakákoliv argumentace zbytečná.
Ja to nevím jak je nucen. Napiš jeden argument. Zatimo tom jen píšete, ale ko krevní příklad nedáváte. EURO7 stále není, ICE se stále dá koupit, s ICE stále můžu kamkoliv.
Ale čo si. Spaľováky sú zakazované, obmedzované, zdražujú, dávajú do nich elektrické parkovacie brzdy, automatické prevodovky... Vodiči áut s benzínovými motormi a dieslami sú prenasledované na každom kroku a ty sa tváriš akože nič... :-[]
No přiznám se, že mám horší paměť. Takže příklad není, jak jsem očekával? Není nic snadnější než napsat, že už "to" ( ktere neni nijak definované) bylo napsáno nesčetněkrát
Nejseš ty rom? Teda jako cikán.
Ti prý mají problém s tím, že nedokáží rozlišit budoucnost. Řeší jen dneska.
Tak si třeba přečti článek o tom Norovi, co si koupil Camaro... a uvidíš budoucnost Evropy, pokud se Evropani neprobudí. Svět nezachrání, ale spáchají rituální sebevraždu.
A co bude v budoucnu? Vím, že s eplanuke Euro7, která ještě není definována, ze se uvažuje o zákazu prodeje ICE, ale nikdo neřekl co a jak bude. Jak si mám stěžovat na něco, co není ještě ani chvaleno? To si rovnou můžu začít stěžovat na 3.svetovou, protoze je možné že bude. A můžu proti ní začít bojovat.
Třeba tak, že automobilka zaplatí za benzínový dvoulitr (např. Superb 2.0TSI) řádově 95€x100g = 250t emisní pokuty, zatímco za Enyaq (Teslu, Mustang apod.) naopak dostane povolenky v hodnotě 1,66x95gx95€ = 400t.
K tomu je tu jasná deklarace úmyslu spalovací motory v dohledné době paušálně zakázat (bez jistoty, jestli bude existovat jakákoli cesta typu syntetická paliva), která automobilkám jasně říká, že investovat do vývoje spalovacích motorů nemá smysl.
Jo, Euro 7 je hezká ukázka... automobilky vůbec nemají jistotu, jestli bude technicky realizovatelná.
PS: jsou tu další drobné nesystémové ústrky typu parkování na modrých zónách...
Tak škodovka může udělat ten motor tak, aby splňoval požadované flotilove emise. Zvladne to toyota s Lexusem, proc by to nemohl zvládnout VW? To není o nastavených pravidlech, ale neschopnosti/neochote.
Pokud vím, toyota nemá žádné EV zatím, a phev dlouho jen prius a teď nově RAV4. Takze to lidé splnit bez odpustku EV. Ty odpustky tam jsou spíš právě kvůli evropským značkám. No a pokud někdo chce zbytečně vypouštět více emisí než je nutné, tak ať si připlatí, to je v pořádku. To je stejné s emisnimi povolenkami
No ale Toyota taky silný benzín ve střední třídě nenabízí. Mohl by tu být její šestiválec, ale není, jen nezajímavý hybrid s CVT. Mondeo už nemá benzín vůbec.
HEV je taky odpustek. Zatím to i VW s emisema nějak zvládal (a zatím je taky jediný, kdo ještě ty motory kolem 200kW v mainstreamové střední má), ale do velmi blízké budoucnosti je jasné, že to bez EV nepůjde.
Vypouštění emisí je zcela exaktně pokutovatelné (a pokutované) spotřební daní z paliva, tam opravdu platíš za každý reálně vypuštěný gram. Pokutování dle nějakých normovaných spotřeb je o ničem, to vůbec nepostihuje to, kdo jak a za kolik s autem jezdí.
No nic, holt vláda (Unie) přikazuje a firmy a občané plní... je zbytečné nad tím nějak dumat. To jen pokud bys měl pocit, že tu není žádný tlak. Já se s tím nějak popasuju... až budou děti trošku větší, asi se vrátím k nějaké RWD klasice s plamenama z výfuku ;-)
Supra je co? Gt86, yaris GR, plánovaná corolla GR (snad dorazí). Nasazovat motor V6, o kterém ví, že by koupilo malé množství lidí, se jim asi nevyplatí.
To jsou okrajové věci, kusovky. Je fajn že tu jsou, nic proti tomu... však to taky bylo třeba s GT-86 nahnuté. A je dost pravděpodobné, že to je (ve všech případech) poslední generace se spalovacím motorem. Ale já nechci kupé, já chci silné auto pro rodinu.
Jako fanoušek jistě vnímáš, jak Akio Toyoda stojí proti překotné elektrifikaci a naopak podporuje "řidičská" auta... a jak sílí napětí ve firmě, protože část vedení vnímá opatrný postoj jako riziko pro firmu (někde k tomu byl článek, ale teď ho nemůžu najít).
Ale to odbíháme od tématu - ptal ses, jak ti kdo nutí EV... a na to jsem ti odpověděl - dnes pomocí systému pokutování silných spalováků a bonifikace EV a PHEV, v budoucnu pomocí jasně deklarovaného plánu na další zásadní zpřísňování končící v horizontu 15 let absolutním zákazem.
Pokud někdo chce silnej spalovak, muze jen si připlatí za pokutu, slabší efektivnější jsou pořád k dispozici pro každého. To je jako když někdo potřebuje denně vykoupit 2 krabičky cigaret a jinému stačí 3 cigarety.
Takze pokud by byla otázka, jak se omezují silné motory, tak ano, ke to jak píšeš. Ale to není jak s eomezuji ICE obecně
Zatím může - teď je soumrak doby spalovákové, pořád ještě je vidět, ale čím dál hůř a noc je nevyhnutelná.
Lidí, co to koupí i s pokutou bude čím dál méně a automobilky, které přemýšlí minimálně dekádu dopředu, holt už do silných motorů investovat nebudou.
Pokud to nevidíš přicházet... povíme si třeba za dva roky.
PS: a co je nejhorší... někteří pak řeknou "stejně to nikdo nekupoval" :-)
Je to hezký, ale smysl to bude dávat s mild hybridem, tak asi 33 kW... a životnost aspoň 20 let a 600 tisíc km.
Pak řeknu jo, do města jako stvořené. :-)
Zrovna u 500 jsem viděl rozporuplné výsledky od mírného zlepšení po nějaký litr rozdílu proti předchozí verzi. Na papíře to v městském autě vypadá smysluplně.
Asi tak.
Mezi náma se mi ale moc líbí ta verze opravdu se dvěma motory... říkají tomu tuším 4xe, nebo tak nějak.
Jako že přední kola Ti pohání klasický spalovací, a na zadních kolech pomáhá elektro.
Tím pádem ale máš takovou jednoduchou, "vyprošťovací" čtyřkolku. :-)
Kvôli zníženiu spotreby a emisií, ktoré prakticky neznižuje. Akurát vláčiš (a platíš) elektromotor a kus baterky naviac. To už radšej len ten elektromotor a baterky, je to podstatne čistejšie ako tandem so spaľovákom.
A spotřebu a emise to snižuje... jasně, nejsou poloviční, proti atmosférické 1.2, zejména proto, že už ta 1.2 jezdí hodně lacino.
Teď jsem ujel se starým Puntem (188) jen tak z legrace asi 100 km fakt jako "na spotřebu"... a jel jsem za 3,8.
To se pak snižuje těžko.
To auto má najeto přes 200 tisíc km, a má 13 let.
Byla to cesta "na spotřebu". Nikoho jsem nezdržoval, ale pořád bych tak jezdit nechtěl.
Normálně jezdím kousek přes 5.
Je to rok 2008, takže už docela přísná euro 4.
Euro4 a přísná? Ano u benzinu je to dobrá norma, ale jako přísnou bych ji neoznacil.
Ja se v těch fiatich motorech nevyznám. Jaký to má výkon? Když to v reálu jezdi za víc než muj 180k euro6 benzin. Já mám při běžné jízdě 4.5-4.7, nad 5 se dostanu kdyz uz fakt dost pospicham, na spotřebu 3.5
Právě v tak malém autě mildhybrid funguje... jediný otazník je nad životností té baterky, zejména, pokud se s tím nebude jezdit denně.
Jinak je tam na místě.
Jo.
A za ještě lepší variantu považuju Pandu.
Kdybych se dokázal rozloučit s tím letitým Puntem, tak právě Pandu s tímhle motorem koupil, na "motání kolem komína".
.... konečně Sherpa, který je vyloženě určený pro co nejvyšší dojezd, když dále utlumí reakce na plyn, omezí maximální rychlost na 80 km/h (při překonání hranice se režim vypne)....
Nepochopil jsem k čemu je omezovač rychlosti který rychlost neomezuje ??
Podla mna to bude nieco na sposob Citiga, ktory ma obmedzenie na 90 km/h a pri plnom stlaceni plynu sa ten obmedzovac deaktivuje. Je to dost dolezite pre bezpecnost a ohladuplnost.
Nie, opacne, niekedy aj v meste treba rychlejsiemu uhnut rychlo, dostat sa pred kamion, ktory ide 89 a pod. Pisem skusenosti, lebo casto vyuzivam tento mod s obmedzenim na 90 km/h. Ten sherpa moze byt problem na okruhoch, kde je v meste dovolena 90ka. Tam si dam plny plyn a ide to 90kou, na Fiate by som zavadzal 80kou. Preto aj vyhlasenia, ze do mesta stacia slabe elektromobily, ktore maju napr. maximalku 90ku, pramenia z nedostatku skusenosti a teorie.
S dieselem by to bylo už úplně neprodejné. Takovej krám, obzvlášť do stylovky, fakt nikdo nechce. Z dálky stylové retro, přiblíží se a najednou zvuk traktoru a smrad vypalování filtru. Fakt super představa.
Pokud to má být "stylové retro" má to mít klasický benzínový motor - tak jako kdysi.
Já jako správný petrolhead diesely nemusím, ale když už bych si musel vybrat, tak bych radši jezdil s nafťákem s manuálem, než s elektrikou - je to pro mě větší zábava a větší jízdní zážitek. Připomíná to totiž mnohem víc jízdu s benzíňákem, než jízda s elektrikou - to už z principu elektromotor vs. spalovací motor.
A prečo by to malo mať benzín ako kedysi? Retro neznamená kópiu, len inšpiráciu. A štýl už vôbec nemusí reflektovať na pôvodný pohon. To by si musel chcieť, aby mal aj vzduchom chladený dvojvalec uložený vzadu.
Nejsem ve většině aspektů příznivcem e-trakce a vším, co je s ní spojené, má však i několik výhod, pokud mám předeslat můj osobní postoj.
Samotná jízda s dobrým "e", pro každodenní ježdění, tam, kde je jeho místo, co do zážitku z jízdy, mi vůbec nevadí, naopak, líbí se mi.
Přirovnal bych to vzdáleně k mému názoru, nikdy automat. Když jsem byl mladý. Je fakt, že tehdy byly k dispozici jen HDM tříkvalty s žalostnými vlastnostmi a účinkem a u nás jen většinou dovozy prakticky těsně před smrtí nebo právě v ní. Dnes jezdím s dobrým automatem a nechci už manuál.
Něco zcela jiného je s "e" nebo skoro se všemi automaty, když se chci "sportovně" vyřádit, nejlépe na okruhu. Pak si také rád manuálně zařadím v nějakém slušném benzínu s podvozkem na dobrých gumách.
Presne na to som myslel. Za polovicu ceny by som to manželke do mesta kúpil.
Ceny na mobile.de začínajú okolo 20 tis. Eur. Keby to bolo 15-17 za nové, tak fajn autíčko 😅.
Písal som to niekde hore v diskusii. Keby cena klesla pod 500 tis. Kč, predaje by šli hore. To by už dávalo zmysel. Mimochodom, na cenu 15-17 tis. € by si sa dostal s dotáciou 8000 tisíc, ktorú tiež vyššie spomína wakantanka. Ale neviem, či to tak reálne bude.
To bych řekl, že je dost neobvyklé. Statisticky... už těch, co vůbec mají jedno nové auto, je asi menšina. Co teprve druhé. A pak... 500t byla ještě nedávno částka, za kterou se reálně kupovaly solidně specifikované céčkové kombíky, takže jako cena za městské hopsadlo je to pořád... ne že by to bylo moc, ale je to víc, než je dneska obvyklé.
U EV je nějaké očekávání nižších provozních nákladů, takže se dá o něco víc akceptovat...
Tak ziju asi v jiné bublině. Většina z tech z mého okoli, co kupují nova auta, tak 500 za druhé auto bez problemu dávají. Ti co mají hlouběji do kapsy, tak ty auta mění třeba po 10-12 letech věku, místo obvyklých 5let, ale mění průběžně.
Sorry, ale věřím ti čím dál tím méně: měnit auto po 10 až 12 letech je úplně nejhorší a nesmyslné.
Pokud někdo chce auto "točit, tak ho mění po až 4 letech, dokud si ještě drží nějakou cenu.
Pak spadne. Takže jestli si auto necháš 12 let, tak už je lepší si ho nechat nafurt.
Průměrná mzda je nějakých 35 tisíc... fakt tvrdíš, že je obvyklé, aby rodiny dávaly 500 tisíc za druhé auto?!!
To bude na Nobelovu cenu za ekonomii. Takže měnit auto po 4 letech, kdy je propad ceny cca 60% je chytre a nechat si ho delší dobu, kdy automobil ztrácí cenu stále méně, třeba 80% - to je chytre rozhodnutí?
Uhm... tohle není tak černobílé.
Ty propady v prvních letech vypadají strašidelně, jenže spousta lidí srovnává ceníkovou pořizovačku vs. prodejní cenu po pár letech... a kdyby znali skutečnou kupní cenu, tak by to třeba tak dramatické nebylo.
Druhá věc je, že ty čtyři roky jsou oblíbená "firemní" doba, kdy nové auto odepíšu a většinou ještě nepotřebuje moc servisu krom běžné údržby... a ještě se nějak rozumně prodá.
I tak se samozřejmě vyplatí nechat si auto dýl, pokud s ním vyloženě nejsou nějaké problémy... a pro soukromé kupce aut s malým nájezdem vůbec není o čem diskutovat.
Víš, kdyz nekdo nemá na nové po 5 letech, ale je schopen našetrit za 10 na nove, proc by to nedělal. Každého věc, jak utrácí peníze. To ze to je nebo není ekonomický nesmysl, je na rozhodnutí daného kupujícího.
Nejsem nevychovaný, abychs enekoho dotazoval na jeho plat. To je na člověku samotném, jeslti mi to sám řekne, nebo ne. Takze nevím, jaký mají plat a nezajímá mne to. Můžu jen sledovat, jak se mění jejich auta, co a kdy by si chtěli koupit, kdyz se s nimi bavím. To ze ty mas jine myšlení, neznamená že ho mají všichni ostatní. Chováš se přesně jako arese. Vydavas svůj názor za fakt, který se skutečností ma pramálo společného.
Autoforum dnes, 2,5x vyšší náklady na servis e-zkratů
V případě elektřiny bude záležet, kde budete „tankovat”, někde vyjde i dráž než benzin, někde naopak - záleží na zdanění a zdrojích elektřiny. Jinou a v tomto případě i logickou domněnkou je, že elektromobily budou levnější na servis, protože zejména elektromotory jsou výrazně jednodušší a servisně méně náročnější než benziny nebo diesely. Jenže praxe nic takového neukazuje.
Nejnověji to ve své studii tvrdí firma We Predict, podle níž jsou průměrné servisní náklady na automobil v průběhu prvních 90 dnů vlastnictví v přepočtu 1 107 Kč u konvenčních aut, zatímco u těch elektrických je to 2 570 Kč. To je obrovský, skoro 2,5násobný rozdíl a dán je vyšší průměrnou cenou náhradních dílů (opět více jak dvojnásobný, 1 358 vs. 585 Kč) i práce (podobná píseň, 1 212 vs. 522 Kč). A pokud by někdo namítal, že elektromobily jsou obvykle auta vyšších tříd, ani pohled na vozy stejné třídy situaci nemění. V extrémech vlastně právě naopak - mezi obyčejnými modely najdeme na údržbu i extrémně levné modely, které mezi elektrickými alternativami neexistují.
Něco jsem k tomu našel na guideautoweb.com : "Zatímco náklady na údržbu jsou u elektromobilů nižší, náklady na náhradní díly a práci, opravy a servisní kampaně jsou vyšší, zdůrazňuje studie. Většina z top 10 servisovaných dílů na EV souvisí s baterií a nabíjením." (překlad Google Translate). Není v tom Tesla, protože tam nemají data. Uvádějí průměr 123 USD u EV. Nejnižší náklady v prvních 3 měsících má Honda ($21), Hyundai ($22), Buick ($24), Toyota ($24) a Subaru ($27). Nejvyšší GMC ($132) Chevrolet ($83) aFord ($55). Třeba Lexus má podle jejich údajů 30 USD.
Re: Autoforum dnes, 2,5x vyšší náklady na servis e-zkratů
Očakávať od EV úsporu celkových nákladov (vrátane kúpy auta) je samozrejme somarina. Asi mi bude oponovať zopár tunajších prispievateľov čo fandia EV, ale jazdia na spaľovákoch. Ale však od toho je tá diskusia 😉.
Len tie náklady na servis počas prvých 90 dní tiež nejaký zásadný ukazovateľ, že? To ako drahšia voda do ostrekovačov? 😅
Ale asi chápem, ide asi o priemerný náklad na záručné opravy počas prvých 3 mesiacov.
Re: Autoforum dnes, 2,5x vyšší náklady na servis e-zkratů
To sú také čísla, v ktorých sú započítané aj sila a smer vetra, čo pri tých opravách fúkal... Výpovedná hodnota nula, keď rovnaký štatistiku bude robiť niekto iný, pokojne mu môžu vyjsť celkom odlišné výsledky.
Náklady na kúpu EV sú samozrejme vysoké, prevádzkové náklady nízke. Pokiaľ spravíš mix, finančne sa EV s vysokou pravdepodobnosťou nevyplatí. Kto na to má, a má trochu zmysel pre ekológiu a čistý vzduch vo svojom bezprostrednom okolí, tak tú cenu zaplatí - a rozhodne preto nie je žiadny ekofašista ani šialenec zo slovníka podaktorých tunajších.
Mimochodom, čo je zlé na podpore EV, keď človek jazdí spaľovákom? Ak fandíš hokeju, musíš ho nutne hrať? ;-)
Pohotovostní hmotnost 1365 Kg... Zastaví vedle tohoto prťavého elektrického skvostu běžný kombík nižší střední třídy (třeba Octavia Kombi) a světě div se, tenhle tlustý trpaslík je těžší než ten kombík.
Re: A toto je výsledek idiotské EU antiautopolitiky!
Fór je ovšem v tom, že spoustu té výbavy v dnešních autech zákazníci ani nechtějí, ale výrobci ji tam musí cpát právě kvůli té stupidní EU legislativě. A totéž platí pro dowsizingové turbo tříválce, taky po nich zákazníci nevolali! Tak tady nemel zavádějící plky! :-)
P.S. Takže když sem někdo dá odkaz na článek s informacemi, které se ti nehodí do eurohujerovského krámu, tak je u tebe hned troll? Pozoruhodné uvažování! :-[]:-[]:-[]
Re: A toto je výsledek idiotské EU antiautopolitiky!
Chceš diskutovat? Nejspíš ne, cheš se hádat.
Jinak bys už přece tušil protiargumenty.
První druh výbav je z důvodu bezpečnosti - tady jde o to jestli zaujmeš kupce - koupí někdo auto se třema *?
Druhé jsou emise a tady narážíš na to, že je obrovský růst provozu a tudíž na nutnost emisních regulací (nehledě na to, že je to tlak na vývoj a tím i ochranu trhu před levnou konkurencí viz stav na trhu motorek kde jsou emisní limity méně přísné)
A třetí komfort - koupí snad někdo auto bez klimatizace, rádia co umí přehrávat MP3 a Spotify atd?
A nakonec motor - koupil by dnes někdo benzín s 80kW co žere 8 l/100km?
I přes to vše co píšeš ty je dnes automobil dosažitelnější než kdy dříve pro většinu občanů. Trh ojetin je tak přesycený, že lze najít auta doslova zadarmo.
Trollení je to, že tady stále jen dokola hlásáš jak je EU špatná. Diskutovat nechceš, argumenty nemáš a nebo jde případně o odkazy s populistickým obsahem.
proč to děláš a proč jsi pod každým článkem o EV? Opravdu věříš každému článku a nepřemýšlíš o tom? Není zas takové tajemstvím, že i tady v diskuzích jsou porfesionální přispěvatelé...
Re: A toto je výsledek idiotské EU antiautopolitiky!
Já jsem koupil auto s "nulou"... protože dnešní crash testy už ztratily kontakt s realitou, abodují se systémy a nálepky...
Ta výbava je k ničemu. Nikdo ji nechce, a všichni ji po nastartování vypínají... co k tomu dodat?
Nic. Evropa sešla z cesty. My jsme utekli z "totality", a Evropa se tam teď vrací, jen pod zelenou vlajkou, a ne rudou.
Základní principy ale zůstaly stejné.
Re: A toto je výsledek idiotské EU antiautopolitiky!
Všichni ji vypinaji, a proto znám minimalne 10 lidi, kteří ji nevypinaji. Stejne jako arese, tvoje domněnky jsou jen domněnky a s e skutečnosti bez položených argumentů nemají nic společného.
Re: A toto je výsledek idiotské EU antiautopolitiky!
S čím? Že vydavas svůj názor za fakt? Hoď sem nejakej aspoň průzkum, který říká, že to většina ( i kdyz píšete všichni) vypíná.
Do té doby je to jej tvůj vymysl a jen šíleně KECÁŠ
Re: A toto je výsledek idiotské EU antiautopolitiky!
Startstop krásně likviduje baterky a motory, ti co envypínaj maj služebáka, oepráky nebo sou to lidi, co tom absolutně nic neví a sou rádi, že ví, kudy se do toho leje benzín nebo nafta :-):-):-)
Re: A toto je výsledek idiotské EU antiautopolitiky!
Start stop ti ničí baterku i když ho vypnes. Protoze je tam inteligentni dobíjení, které tu baterku likviduje.
Ja jsem pochopil, že všichni vypinaji bezpečnostní asistenty, které se dávají povinne. SaS povinný není, tedy ho automobilky dávají dobrovolně
Re: A toto je výsledek idiotské EU antiautopolitiky!
To chytrý lidi samozřejmě taky odpojují, u kámoše sme to na trojkový Fabii 1,2 TSI odpojili hned co to koupil. Stačí se projet s voltmetrem se zapnutým int. dobíjeníma bez něj. Rozdíly sou brutální :-):-)
Re: A toto je výsledek idiotské EU antiautopolitiky!
Já starstop nemam, z bezp. asistentů mam akorát ABS, ESP, ASR, Hill assist, blind spot monitor a forward collision a vše jde vypnout krom ABS a ASR, a i to si umím zcela natvrdo vypnout krabičkou co mam z USA :-):-):-)
Re: A toto je výsledek idiotské EU antiautopolitiky!
Ne, to je prostě fakt.
A jestli je ty nevypínáš, tak jsi vyjímka potvrzující pravidlo.
Ale sorry jako, moc ti nevěřím.
Jestli je falt nevypínáš, znamená to, že máš auto, kde ještě nejsou. :-)
Re: A toto je výsledek idiotské EU antiautopolitiky!
A co bych měl vypínat? Osobně nevypinam nic, I když se to trvale dá. A jelikož mám auto z r.2019, ma už vše ceny ty asistenty. Ono by to chtělo nejdriv vyzkoušet u nějakého auta, kde to funguje, než nadávat, ze nefungují. A vím o dalších spoustu lidech, kteří nemají důvod je vypínat, protoze fungují a pri bezne jízdě je ani aute nepoznaji.
Re: A toto je výsledek idiotské EU antiautopolitiky!
Tak ano, leckteří automobiloví analfabeti a řidičští neználková asi skutečně zásahy elektronických asistentů do ovládání vozu nepostřehnou. To ovšem vůbec nedokazuje, že je tato burerující elektronika v moderních autech dobrá a žádoucí! :-)
Re: A toto je výsledek idiotské EU antiautopolitiky!
For je v tom, ze svůj názor vydavas za fakt. Hod sem nějaký průzkum, kde je výsledek, ze lidi tu výbavu nechtějí. Do té doby jen placas svůj názor a se skutečností to nemá nic společného.
Re: A toto je výsledek idiotské EU antiautopolitiky!
Já přešel ze základního motoru v civicu (1.4 66 kw) do základního motoru v golfu (1.0 81 kW). Spotřeba je minimálně o litr nižší, je rychlejší, v ustálených otáčkách mnohem tišší a na dálnici se dá zrychlovat i bez podřazení. Jo a ten golf byl jako nový cca o 10% dražší (inflace za tu dobu byla 27%).
Jestli za to může EU, tak díky moc! Je to rozhodně zlepšení. :)
Re: A toto je výsledek idiotské EU antiautopolitiky!
Výdrž motoru upřímně netuším, ty jo? Ta 1.4 měla něco přes 200k a už mlela z posledního, tak to asi zase takové terno taky nebude.
A ty si myslíš, že se ty tříválce dělají jenom pro tebe? Nebo jinak, ty by sis koupil nějaké evropské auto se základní 1.5 atmosférou?
Já jsem reagoval na to, že zákazníci po turbo tříválcích nevolali. Já po nich taky nevolal, ale upřímně si myslím, že to jsou lepší základní motory, než starší základní atmosféry - určitě se s nimi jezdí líp. Většina lidí v mém okolí, kteří reálně kupují nová auta a jsou cílovka právě těch tříválců, tak s nimi problém nemá. Ale vždycky v diskuzích vidím jenom samé pomluvy od lidí, kteří by si stejně buď nové auto nekoupili, nebo si kupují mnohem silnější auta (a často nejeli ani se staršími n/a motory, ani s těmi novými tříválci).
K té spotřebě super, no jsem rád, že je na světě spoustu lidí, kteří uvažují i trochu méně sebestředně.
Re: A toto je výsledek idiotské EU antiautopolitiky!
Takze jsme se dozvedeli, ze škodovka neumi udělat uspornej motor a proto musí zdrazovat. V roce 2004 jsme kupovali O2 2.0TDI 103kw elegance za 900tis. Dnes mám za 900tis výkonnější a vybavenejsi Octavii.
Takze to zdražení tma nevidím. A také by mne zajímalo, proč se srovnávají ceny jen koncernu.
Proč?
prošla mi jedna Tesla před očima... na servis jezdila do Vídně, účty byly neuvěřitelné = ještě před rokem věku byla vyměněna za ... benzínové Audi A8.
opět je ta recenze odfláklá.
Jaké to má topení? Přímotop, nebo tepelné čerpadlo?
Má to baterie s termomanagementem?
Je možné nastavit skrz PPC úroveň nabití baterie, nebo nabíjecí výkon?
Jakou rezervní kapacitu má baterie?
Je zavazadelník jen vzadu, nebo i vepředu?
Tažné, střešní příčníky ... je možno instalovat?
Je k tomu autu nějaká aplikační podpora? Dálkový předehřev baterií, interieru, notifikace dobití ...
občas mám pocit, že tyhle recenze nejsou určeny pro lidi, které zajímá motorismus, ale pro plebs, kterému je jedno, co koupí, hlavně, že to jede. S takovou recenzí bych byl spokojen snad jen v nějakém dámském deníku. Ale na motoristickém webu?
Pane kolego _EQS, i když jsem Vám na tyto otázky už jednou odpovídal, klidně to zopakuji - alfistou jsem již dlouhá léta i navýsost praktickým a kromě spousty normálních aut jsme se pro srovnání zkusil projet i s EV - Nissanem Leaf. Ujel jsem s ním cca 100 km (po Praze, po okreskách i po dálnici) a s plnou vážností říkám - EV nikdy více! :-O
Ahoj, přesně tohle krásné elektroauto máme doma! Jsem s ním maximálně spokojená! :-! Moc autům nerozumím, takže je pro mě důležité, že je hezké, jede, dobře se s ním parkuje a dětem se v něm nedělá blbě. To všechno tohle auto splňuje! Teď si s manželem kupujeme nové nabíječky na elektromobil: https://protech-e.cz/…abijeci-reseni/, tak jsem zvědavá, jak budou fungovat!