Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Alfa Romeo má 10 let na svůj rozvoj. Šéf koncernu potenciálu značky věří

70 komentářů

Avatar - sorpersa
sorpersa
No neviem či by nebolo lepšie nechať vstať z popola Lanciu, ja už nejak plánom AR neverím,,, na IT serveroch zverejnili aktuálne predaje AR, doslova bieda, v IT niečo cez 1000, Nemecko slabých 500, španielsko 100... toto je konečná a treba priznať, že reštart SM sa nevydaril, čo ja pripisujem vysokým cenám a zlému marketingu, Stelvio a GIU sú famózne autá, nádherné a spoľahlivé...Lancia mohla začať od 0, môže si dovoliť začat s akýmkoľvek typom karosérie, aj keď ani tu to nie je isté...pretože vlastnosť IT je na začiatku nabúchať strašnú cenu... viď aktuálne Tipo Cross...A hlavne,,,, urýchliť vývoj... je neskutočné, že Tonale bolo predstavené pored 2 rokmi a neviem či v 2022 ho uvidím naživo... to je tragédia... Fabiu predstavili minulý týždeň, na jeseň má byť v predaji.... kde je chyba???
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To je úvaha, zkusíme raději oživit mrtvého než uzdravovat tohoto nemocného. Historie Lancie je dávno mrtvé Integralle. Alfa stále žije.
chytrak1
Bohužel není. To je úvaha, která z těch dvou mrtvol se dá oživit. Podle mne se ale mrtvoly oživit nedají.
Avatar - sorpersa
sorpersa
Ono Alfa to ťažko dá, pretože sa dala na cestu prémie, priamo proti D3, kde sa dlhodobo bohvieko nedarí ani Jaguar a ani Volvu, jedine Lexus má šancu... možno Genesis, táto cesta je zarúbaná.Lancia má výhodu, že môže ponúknuť napríklad HB /3-5 dver/ plus kombi, resp. po umrtvení 124 cabrio a nemusí šlapať na prémiové ceny, ale ísť oproti Megane, Focusu, Golfu za porovnateľnú cenu s perfektným dizajnom interiéru a exteriéru, kde by som si pozval ja osobne Pinninfarinu...
Ota4
Můžeš mi vysvětlit proč by alfa nemohla nabídnout 3 nebo 5 dveř hatch a nebo kombi a Lancia ano????
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Asi nezná 147ku.
Avatar - sorpersa
sorpersa
TÚ sem nepleť, to je história a poznámu ju dobre, sestra ju mám... z posledných ;-\
Arese
Ale Giulietta 😲 skončila teprve před několika týdny, takže jakápak historie?!
Avatar - white label
white label
Někdy může být i těch pár týdnů historií...
Arese
Jen kecy v kleci, to není žádný argument!
ericn
Oživit Giuliettu by bylo fajn, ale musela by dostat slušný design předku alá Giulia, moderní platformu s multiprvkem vzadu, přiostřené motory, rozumnější cenu a hlavně marketing, co se jí bude věnovat 😉
Arese
Až nato, že nedávno zařízlá Giulietta parádní platformu měla! Není totiž vůbec pravda, že by to byla jen vylepšený základ z Brava, s tím se shodovaly jen malé kousky plechu pod p|edními sedačkami. Jinak šlo o platformu zcela novou, mnohem tuž#í, a přitom lehčí, s víceprvkovou zadní nápravou a mnohem lepším řízením s dokonalejší posilovačem atd., atd.!
Ota4
Ano stejné byly pouze plechy pod nohama řidiče a spolujezdce. Jinak proti bravu vše jinak. Platforma velice tuhá s hliníkovými díly a zadním viceprvkem. Kdo to dnes v C- segmentu má v základu ty "moderní" platformo?
ericn
Ano to je sice fakt, ale pod taktovkou Stellantisu dost pochybuji, že cokoliv z historie Fiatu by bylo použito 😉 Bojím se, že i kdyby byla Guilietta vzkříšna, tak na základě platformy PSA P308 s vlečkou a 3hrnky max 1.6THP + hybrid…
Ota4
Tak to samozřejmě bude na platformě PSA. Platforma C-Evo nejde předělat na baterie. Nicméně nevěřím že by si to alfa nepredelala. Určitě by tam dali viceprvek
Arese
A kdo by proboha chtěl Alfu s trakčníma baterkama?!! 😲 😲 😲
Ota4
Já tedy určitě ne. Ale bohužel taková je doba. Se spalovaky alfa nepřežije
Avatar - sorpersa
sorpersa
A Ty mne prečo ich doteraz neponúka?
Ota4
To nevím proč doteď. Ty ale mluvíš v budoucím čase
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
Integrale... historie značky Lancia zdaleka nestojí jen na nějaký Deltě Integrale, ta byla jen taková třešnička na dortu a našinec tady nic moc jinýho nezná. Historie celé značky je jinak hodně obsáhlá jak z pohledu dlouhověkosti (jedná se o jednu z nejstarších automobilek světa), tak z pohledu technických inovací (první auto se samonosnou karoserií, první auto s nezávislým zavěšením kol, první auto s vidlicovým šestiválcem, první auto se standardně montovanými zadními LED světly a tak dále...) a poté také i v motorsportu, kde zdaleka nezářila jen Delta Integrale, ale i modely Stratos, S4 a 037. Pokud mám správné informace, tak do dnešních dnů se žádné značce v rallye nepodařilo Lancii překonat v počtu za sebou vyhraných mistrovství světa a přitom se Lancia ze závodů stáhla už před 30 lety.

To, že je značka v jakési hibernaci neznamená, že by z historického pohledu byla bezcenná nebo nemohla mít potenciál do budoucna. Jak moc se to povede, to už bude záležet na konkrétních manažerských rozhodnutí.
Avatar - white label
white label
To je sice pravda, ale zrovna proti Alfě nejsou ty hlavní trumfy Lancie (tradice a historické úspěchy v motorsportu) příliš rozdílné.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Když se řekne Lancia, vybavím si luxusní italskou značku. Mohla by být takové DS v italském designu, bez ambicí na mezinárodní úspěchy.
ericn
Tím myslíš luxusní stylovku? Mě se při vyslovení Lancia vybaví automaticky Delta integrale, tedy sportovní náčiní… jenže to by aktuálneě neprošlo, tam má mířit Alfa…
Avatar - del42sa
del42sa
jako třeba tohle ? 😉

http😐/worldscoop.forumpro.fr/t13354-lancia-anthea
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
na zadek. I tak lepší než nic.
Moik
Jezdil jsem Giulií a nic nebyl problém..motor převodovka podvozek prostor...tak proč ji sakra nemám a jezdím v Mondeu? Vůbec mě to okolo té koupě nenapadlo. Asi se bojím porucchovosti a servisu.
Avatar - white label
white label
To jsou paradoxy, bojíš se poruchovosti a servisu a přitom jezdíš v Mondeu... 😁 😉
gil54
😁 ..já chcípnu... 😁 😁 😁
Avatar - white label
white label
Ještě "chvilku" vydrž... 😉 😄
Arese
😒] 😁 😒]
Arese
Elektrifikace rozhodně není to, po čem Alfisté touží!! 😲 😒 :no: P. S. V prvé řadě je třeba v rámci modernizace Giulie konečně nabídnout verzi 2.0/280 k s pohonem zadní nápravy a manuální převodovkou. A kromě sedanu taky kombi Sportwagon!
roubicek25
Myslim, že manuál je tak okrajova volba, že se jim nevyplati.
ericn
Manuál je svatý grál alfistů, jenže se nedá naprogramovat = nesplníš s výkonným motorem emise, takže proto jen automat… a ten Sportwagon chybí citelně, sedan v Evropě není zrovna nejoblíbenější karoserie…
Arese
Hmm, jak to tedy ten Ford dělá, emise s Mustangem s manuálem zjevně plní a dokonce nejen s 2.3 l čtyřválcem, ale i 5.0 V8!! A s automatem žerou větší motory dokonce víc, mají tedy i větší emise CO2! Takže věta, že se větší motor s manuálem "nedá naprogramovat" jsou úplná blbost - viz současná nadupaná Porsche s manuálem! 😲
ericn
Tak blbost to není, u Porsche se emisní pokuty do ceny schovají jak nic. Je to nejziskovější značka koncernu a nějakých 200k pokut nehraje roli, auto prostě zdraží, jestli máš 4m na auto, tak 4.2m tě štvát nebude 😉 Ford zas vyrábí mraky jiných modelů, tak Mustang nebo FF RS se do flotilových emisí vejde. Alfa má modely 2 a vše s cenou 1-1,5mil Kč, tam pokuty znát sakra budou 😉
Arese
Pokud by tvá teorie byla pravda, Alfa by si vůbec nemohla finančně dovolit Giulii a Stelvio s benzinovým motorem a čtyřkolkou Vždyť ta CO2 zvyšuje opravdu brutálně, cca o 20 g/km! 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ked aj tych dalsich 10 rokov pre.seru hore kominom ... ale ok.. az cas ukaze co a ako

Naopak navrat lancie by ma potesil ovela... ovela viac ako nejaka nekonecna zachrana vecne marnej alfy ...
st.paul
Alfa je aktuálne v podobnej situácii ako Jaguar. Všetci vieme, že ich autá sú krásne, aktuálne aj výborne spracované a ešte lepšie jazdiace, ale.....nikto ich nekupuje. Sused pracuje v ich manažmente, takže viem, o čom hovorím. Jaguár má aktuálne obrovské, ešte raz OBROVSKÉ problémy, veľa plánov sa stále mení a aktualizuje, nevedia ako ďalej. Najväčší problém AR je fakt, že je Talianska. Ich manažment by mal visieť na najvyšších vežiach vo Vatikáne. Od ohlásenia nového modelu trvá 3 – 4 roky, kým je na predajni! Samé reči, ale „skutek utek“. Matovič made in Italy. To, že Giulia a Stelvio sú výborné autá je objektívny a motoristický fakt, ale to dnes evidentne nestačí. Jazdné vlastnosti dnes zaujímajú možno 10 - 15% vodičov a z tých možno rovnakých 10 – 15 % je solventných dať za Giuliu 60 000 €. Bohužiaľ. Tonale malo byť na trhu už min. rok. Alfa potrebuje aut👋á, ktorého predá ročne aspoň 200 – 300 000 kusov a keď budú solventný, potom sa môžu hrať na piesočku a produkovať GTa. Už som to tu raz písal. Aký problém predstavuje postaviť dizajnovo originálne pojatú AR verziu Fiatu 500X s vycibreným podvozkom, špičkovým interiérom a trošku potentným motorom? 80% auta majú u Fiatu už hotovú.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jaguar je prakticky mrtvý. Alfa ne, ale přestávám vidět světlo na konci tunelu. Oživení Giulií a Stelviem nezvládli, na ten krátký hype uvedením aspoň toho Tonale nenavázali a teď zase budují strategii od začátku,
Arese
Hlavně je absolutní šílenství hodit jen pár let starou a za miliardy zcela nově vyvinutou skvělou zadokolkovou platformu Giorgo do kanálu!!! 😲 😲 😲 :no:
Ota4
Prosím nesirit nesmysly! Giorgio nekončí pro boha
Ota4
Projde pouze upravou pro uložení baterií. A s tím i přejmenování na Stal Large
Arese
Pouze?! Pokud do ní narvou hnusné těžké baterky, zabíjí její hlavní přednosti - nízkou hmotnost a ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy!
Ota4
Tak už to prostě bude. Tudy půjdou všichni.
Arese
Toto ale oficiálně nezaznělo...
Ota4
Jestli je to reakce na mě tak tato zpráva ohledně Giorgia oficiálně zazněla
Avatar - Avanti
Avanti
Bolo tam dodatočné vysvetlenie, pretože Imparato to skutočne v prvom rozhovore nepovedal tak ako to myslel. Najprv teda prebehlo svetom, že Giorgio končí, ale v skutočnosti bude inovované do novej rady platforiem PSA konkrétne Large platforma.
Asi som mal reagovať na Areseho, ale nájdeme sa 😄
geoRG77
Confirming the news is a clarification of the CEO of Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato released to the magazine Quattroruote, regarding some of his statements in recent days that have been misinterpreted. Many sources had spoken of a definitive farewell to Giorgio.

This "new Giorgio", which could be integrated with technological solutions derived from the PSA group, will become the new Stellantis Large , that is the rear-wheel drive platform on which the group will build segment D and E models of the near future. These models will be able to count on electrified variants with PHEV and BEV solutions. This platform will be able to guarantee up to 800 kilometers of autonomy in zero-emission mode.
Arese
Zákazníci Alfy snesou maximálně mikrohybridizaci, a to ještě se skřípěním zubů. Alfa p|ece je o vytáčení krásně znějících motorů!!!! 😄 :yes: :yes: :yes: Bohužel, ty nové dvoulitry v Giulii a Stalviu už ten správný hluboký chraplák nevydávají... 😒 😒 😒 :no:
Ota4
Myslím si že na dnešní dobu ty 2.0 multiair zní dobře. Jistě dříve to bylo lepší
Arese
Podstatně lepší, vím o čem mluvím, mám to doma! 😁
Ota4
No vidíš my ji měli také doma. A teď už mám doma 2.0 206 kw. Takže já také vím i čem mluvím neboj
Avatar - Avanti
Avanti
Blahoželám, to auto považujem to za vrchol, ktorý človek môže za volantom zažiť :yes:
webpaja
V čem je Lancia méně marná než AR?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ypsilonka je fakt fajn auto.
I když přesně z opačného okraje spektra, než čím obvykle jezdíš...
😄
Avatar - lordlord
lordlord
chce to rozšířit dealerskou síť
Makovnik
Podobne ako AR bol na tom Seat. Mal byt zruseny alebo odpredany a zrazu ma take predaje, ze vytvoril samostatnu diviziu "sportovych" aut Cupra so smiesnym logom ako z Transformerov.
Pritom okrem dizajnu neponuka nic, nez prevarenu techniku z koncernu.
Co je vsak obrovsky rozdiel - je dynamika rastu ponuky. Z dvoch modelov, ktore znacku prezentovali, Ibiza a Leon, to rozpracovali na 8 modelov a vdaka unifikacii, zacina na prijatelnych cenach.
Za dobu, co Seat poslal do sveta 2.5x Leon +1x facelift , AR zvladlo za 10rokov iba 1x facelift. Potom ma zakaznik dojem, ze jazdi v "starom" aute, bez ohladu na to, ze ponuka ukrytu techniku, ktoru konkurencia dava do serie roky neskor, pripadne najlepsie jazdne vlastnosti.
Zakaznik chce cingrlatka a nezmysly, ako bezdrotove nabijanie telefonov a velky LCD panel pri ofukoch ventilacie.
Napr. Lancia Delta z 2008 ma v serii s programom ESC/ESP aj simulovany uzaver diferencialu. Vie o tom niekto? sotva. Ale o EDS/😁S sa jednu dobu vypisovalo v kazdej druhej recenzii, ako o niecom uzasnom, ktore z amaterov volantokruticov robi rally jazdov a moto novinari sa citili ako pretekari.
Problem AR je chybajuci marketing na technologie, ktore ponuka.
Chybajuci marketing nevychvali do neba skrabku na lad a dieru vo dverach na 1.5l PET flasu a pritom nepovie, ze zadne sedacky su neprijemne na dlhe sedenie, lebo su tvrde a nohy nie su poriadne podoprete kvoli nizkym sedakom.
Chybajuca medialna masaz nepreda ani najlepsi produkt, a naopak, aj sunt sa preda za vela penazi, ak sa predstavi ako raketoplan na kolesach.
Avatar - caliban
caliban
Alfisti jen básní o 159,166 a podobných 15-25 let starých kraksnách, alě většina z nich si je koupila z bazáru za suchý z nosu. Kdo má dnes prachy na novou Alfu, tak si místo ní radši koupí olítaný BMW nebo Audi.
Arese
Naopak, na těžké platformě GM postavená a nepovedenými benzínovými motory na bázi GM zbastlená 159 byla totální průser! Vyrobeno jen 210 000 ks vs. 680 000 ks 156... 😲 😒 :no: (Nemluvě o ještě hůře prodejné Breře/Spideru, používající stejně nevhodnou techniku).
Avatar - Anonym
Anonym
Motory od GM byly Holdeny a nespolehlivé opravdu nejsou, leda vinou špatné údržby a olejů 😄
Arese
Nemluvím o nespolehlivosti, ale příšerné žravosti a ztrátě typického alfáckého hladu po otáčkách a zvuku. Zlaté Busso a Twin Spark!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Kdo má prachy na novou Alfu, může si koupit i nový BMW... to je vidět, že vůbec nevíš, o čem mluvíš.
A kdo vůbec uvažuje o Alfě, nebo BMW, ten si nikdy nekoupím Audi...

:-!
matho_
Tak mňa AR presvedčila a som spokojný. Zároveň priznávam, že ak by mi pred pol rokom niekto povedal, že skončím v Alfe, tak si "poklopkám prstom na čelo". A áno, za tie € čo stála, som pokojne mohol ísť k ľubovoľnému dealerovi D3.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jean-Philippe Imparato se nebál radikálních kroků. Příchod napjatě očekávaného SUV Tonale odsunul, protože nebyl spokojen s dosavadním vývojem...

Čti: chce, aby to zespoda byl Peugeot.
😒
Ota4
Lžeš. Není spokojen akorát s výkonem plug in hybridní verze. Od spodku to Peugeot být nemůže protože auto bude stát na vyztužené a odlehčené platformě B- Wide. Takže tady prosím neříkej nesmysly
Avatar - Avanti
Avanti
Linka sa už celkom dobre v Pomigliane cvičí na stavbu prototypov, platforma ostáva z Compassu.
Arese
Tak hlavně, ať se cvičí v kvalitě montáže! 😲
Avatar - Avanti
Avanti
Dúfam, že sa každým dňom iba zlepšujú, aby ma nesklamali, pretože moju Pandu mi ešte stále nevyrobili 😲 8-s
Arese
Ty máš objednanou Pandu? Tak to už má ten nový litr s mikrohybridem, že? Jezdil jsem s ním v modernizované 500 a nejelo to zas tak špatně a na krátké vzdálenosti má opravdu pěknou spotřebu. Jen to auto nesmí delší dobu stát, jinak se vy..ere ta pomocná baterie a to je pak hodně drahý špás! 😲
Avatar - Avanti
Avanti
Áno, čakám na to už pomerne dlhú dobu, ale viem, že nie som sám, tak to zatiaľ strpím, majú množstvo objednávok, chýbajú mikročipy a naše zastúpenie cez maďarov si tiež rado dá načas... prioritne je to do mesta a na zimu (paket zima s ohrevom skiel a sedadiel - na nezaplatenie), kedy nerád jazdím Alfou. Zobral som to zo spodku cenníka v crosse, tak sa celkom aj teším. Pomocná batéria stojí 600 eur, záruka na baterku je 10 rokov.. čo mám zatiaľ info, nebolo s tým problémy, po dlhšej odstávke sa najprv stane to, že nefunguje podpora rozjazdu, kým sa nedobije hlavná baterka..