Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
sorpersa
3
No neverím, že to píšem, ale u mňa jednoznačne nová Fabia je favoritom, potom i20 a Clio... Enem či Scala nebude mať tým pádom problém...
traveldrive
2
Favoritom na čo? Na kúpu? Alebo sa ti len najviac páči?
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
sorpersa
0
Ja mám nové- FIAT... ale z porovnávaných aút.. keď to tak chceš, sa mi najviac páči..
Anonym
Tak jsem si takhle jednou říkal, co vlastně od auta potřebuju😒br />
1. V zimě: Ideálně přijít do vyhřátého auta s odmraženými skly a zrcátky. V základní výbavě, kdo to má? Nebo alespoň dálkové startování, což by dokázalo splnit skoro stejnou funkci?
2 V létě: Přijít do vychlazeného auta. Opět, kdo to má v základní výbavě? Prakticky nikdo.
Ale nesmyslných blbostí, které nemají praktický význam, těch je...
Mlhovky, na co mlhovky? Ty já mám od harrachovského policajta zakázáno používat, jsou mi k ničemu. Přitom je na obou autech mám. Někdy se s nimi potěším na parkovišti, jak svítí.
2 V létě: Přijít do vychlazeného auta. Opět, kdo to má v základní výbavě? Prakticky nikdo.
Ale nesmyslných blbostí, které nemají praktický význam, těch je...
Mlhovky, na co mlhovky? Ty já mám od harrachovského policajta zakázáno používat, jsou mi k ničemu. Přitom je na obou autech mám. Někdy se s nimi potěším na parkovišti, jak svítí.
Dalkove ovladani klimy v zakladni vybave ma asi jenom Tesla (a mozna uz nejake dalsi EV jako Ioniq , z baterky neni problem to pohanet), z klasiky mozna nejaka S-class?
Mlhovky souhlas, kdyz je jednou za rok zapnu, tak je stejne takova mlha ze to nepomuze.
Mlhovky souhlas, kdyz je jednou za rok zapnu, tak je stejne takova mlha ze to nepomuze.
Ja na hmlovky nedám dopustiť. Potrebujem ich síce zriedka, ale už som zažil dosť situácií, kde mi veľmi pomohli. To štartovanie, kúrenia a klíma na diaľkové, to je len tvoja pohodlnosť. Nič, bez čoho by som sa nezaobišiel. Od auta potrebujem hlavne to, aby ma spoľahlivo a čo najbezpečnejšie odviezlo tam, kde potrebujem. Potom sa môžeme baviť o ergonómii a pohodlí a ostatných veciach.
Jestli jsi dobře četl, tak mlhovky bych rád používal, ale nesmím, mám zákaz. Výbava je u mě především o pohodlí.
Tak se pochlub, jak si je používal? Hezky v koloně, aby z toho něco měla i auta před tebou? 😁
Nebo za jasně noci?
Nebo za jasně noci?
Velmi hustě pršelo, automatika stěračů běžela na max. Stačí?
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tedy ve stylu "podle sebe soudím tebe" mě považuješ za ultimativního blba, který si nechá po suchém skle běhat stěrače řízené pomatenou automatikou naplno. Stačí.
Pokud si pálil mlhovkama do auta před sebou, tak se nedivím, taky bych ti nebyl vděčný... Pokud vím, tak prapůvodní záměr přední mlhovky je, aby ti osvěcovala vozovku, protože v husté mlze či dešti můžeš snadno ztratit i orientaci, kam silnice vede, ale když jede auto před tebou, tato starost odpadá a ve výsledku řidič za tebou má tvé mlhovky přímo ve zpětných zrcátkách.
Stejně tak se nemá používat zadní mlhovka v koloně, která svítí mnohem více a nepříjeměji, když za takovým "b.l.b.e.m." stojíš. Ta zase slouží, aby si za husté mlhy byl vidět z větší dálky.
Stejně tak se nemá používat zadní mlhovka v koloně, která svítí mnohem více a nepříjeměji, když za takovým "b.l.b.e.m." stojíš. Ta zase slouží, aby si za husté mlhy byl vidět z větší dálky.
Viděl jsi někdy mlhovky svítit na P406ce? Jestli ti svítily do očí tak jsi musel jet vsedě na skejtu.
Nevybavuji si všechna auta, ale drtivá většina mlhovek oslnuje zpětné boční zrcátka, ale to je fuk, jestli zrovna p406 svítí někam do háje, jde o to, že v koloně či při souvislé jízdě více aut je používat nemáš, protože "mohou oslňovat", takže pan policajt z Harrachova měl asi důvod ti to zakázat 😊
Jediná "kolona" tam byla ta, kterou způsobili ti policajti. Sorry, že jsem si jich včas nevšimnul a neřešil okamžité vypínání mlhovek. Ale to nevadí, aspoň v nich teď už nemusím měnit žárovky.
Mimochodem, tato diskuse je v dnešní době "chytrých" dálkových světel už směšná. Dnes se oslňuje masově a brutálně, všechno v rámci homologace a všichni jsou happy v závodech ve zbrojení.
Mimochodem, tato diskuse je v dnešní době "chytrých" dálkových světel už směšná. Dnes se oslňuje masově a brutálně, všechno v rámci homologace a všichni jsou happy v závodech ve zbrojení.
To máš na jednu stranu pravdu, světelný smog je šílený, zvláště když třeba novému Golfu svítí celá maska, to je v mlze krása potkat, ale jde o to, že mlhovky nezapíná automatika a prostě si porušil nějaký předpis... stejně můžeš říct, že by si na té padesátce jel padesát, kdyby si viděl toho policajta 😁
Spíš vidím problém v tom, že lidi se spoléhají na automatiku, ale ta nepozná mlhu a pak je dálnice v husté mlze za dne plná šedivých Oktávek, které jedou na přední LED denní svícení, ale ze zadu je uvidíš až na dva metry...
Spíš vidím problém v tom, že lidi se spoléhají na automatiku, ale ta nepozná mlhu a pak je dálnice v husté mlze za dne plná šedivých Oktávek, které jedou na přední LED denní svícení, ale ze zadu je uvidíš až na dva metry...
Je to tak, zejména s tím LED denním svícením. Nicméně kdyby taková přísnost jako na moje mlhovky byla na všechny, tak je 2/3 lidí bez řidičáku. Čeho ten policajt dosáhnul? Asi ne toho, co chtěl.
To s tebou musím taky souhlasit, my kdysi dostali za mlhovky taky (já neřídil), ale kamarád svítil mlhovkama pořád, bylo to symbolické a myslím, že pak na chvíli přestal, nicméně já bych byl pro, aby PČR mimo rychlosti spíš řešila směrovky, protože tihle borci zapříčiní mnohem více rizikových situací, než ti, co jedou 60 na 50tce...
Mne sa v našich končinách ešte nepodarilo dostať pokutu za hmlovky, ale raz niekedy koncom 90tok ma drapli v Rumunsku na vjazde do Turdy. Inšpiroval som sa vtedy u miestnych borcov a je fakt že za tmy a dažďa bolo lepšie vidieť na ceste diery. Keď na mňa vysypal týpek sumu, tak som najprv zalapal po dychu, potom do rýchla prepočítal, potom s úsmevom zaplatil a frčal ďalej. 😄 každopádne najnižšia pokuta, ktorú som kedy dostal cca 5 USD 😄
Tak v zákoně nemáš řečeno, že je nemáš používat v koloně, prostě mají být zapnuté za stanovených podmínek. A přední mlhovky, když jsou seřízené, nikdy neoslňují do zrcátek. Spíš tipuji, že Roman v lehčím dešti pálil policajtům za sebou do očí, ale kdoví.
Jo tak to by mě taky zajímalo, potkávám hodně ko..tů co s nima jezdí naprosto bezdůvodně. Jinak v mlze je nemůže nikdo zakázat, to je prostě nesmysl.
Přední mlhovky jsou nejzbytečnější výbavou. Zadní při dnešní svítivosti zadních světel je diskutabilní. A hlavně zneužívána.
KANKUNEN
Kdo z vás si vzpomíná na Peugeot 206 a první Fábii. 206ka se mi líbila víc, ale rozdíl v kvalitě byl obrovský. Motor 1,4i byl špatně odladěný, spojka byla nakopávací a řazení to byl hnus. Plasty tvrdé a slícování špatné. Podvozek namísto pružin používal torzky. Fabia byla udělaná mnohem líp. VW byl lepší než francouzi, ale VW šel dolů a Peugeot hodně nahoru.
Tak bejvávalo. Pro mě co Peugeot dohnal technicky, to zase ztratil designově a marketingově. Pro mladý je OK, to ano. S těmi kůl kly se může mladý progresivista pověsit na fejs nebo na instáč. Jenom si všichni v Evropě ještě nevšimli, že z toho japonského vlaku už nevidí ani koncová světla.
Edit: Mám takový vtíravý pocit, že minusováním Evropa technické zpoždění nedožene. Ale zkuste se posnažit, třeba se pletu.
Edit: Mám takový vtíravý pocit, že minusováním Evropa technické zpoždění nedožene. Ale zkuste se posnažit, třeba se pletu.
Řekl bych, že je to právě naopak, síla japonských značek v EU totiž rok od roku povážlivě slábne (s čestnou výjimkou Toyoty).
No tak to si tak trochu vedle taky, jediné v čem mají japíci navrch je hybrid od Toyoty a Mazda celkově jako celá filozofie. Zbytek zahynul v devadesátkách, kdy měli techniku vysoko nad VW. Moje Corolla z roku 93 měla 1,6ku 114 koní, která jela i dole, skvělé řazení a víceprvek podvozek. A praštěný vodík nepočítej. Při výrobě vodíku jde 75% energie do vzduchu.
S tím vodíkem si mě pleteš, já ho nepropaguju. Mám rád Toyotu Prius, ale to neznamená, že jsem fyzikou nepolíbený eko fanatik. Takže přesně chápu, že vodík není eko vůbec.
:yes: , já s příchodem dvoulitru ten hybrid uznal jako řádný pohon.
Ja myslim ze i vtech hybridech je ostatni uz dohnali a predehnali. Napr. Toyota stale pouziva NiCd baterie, zatimco Hyundai uz ma Li-Pol
Laik si může myslet, že nahradit NiMH (ano, NiMH, ne NiCd jak píšeš) za Li-Pol je významný pokrok. On ale není. Důvodů pro NiMH je mnoho. V této konkrétní aplikaci, tedy celkem malá trakční baterie, NiMH přinejmensím není pozadu. Možná spíše vede.
NiCd sa nepouziva nikde uz aspon dekadu. Toyota pouziva NiMH, ktore maju mnoho vyhod oproti bateriam na baze Li. Napriklad nehrozi poziar, alebo lepsie znasaju vykyvy teplot. Nevyhoda je energeticka hustota. Ale tam kde potrebovali vacsiu energeticku hustotu pouzivali Li-Oin baterie uz davno. Prius Phev a Prius+. Dnes je to rozne podla modelov.
Ni-MH trpí na paměťový efekt, v autech nevýhoda.
Pozri LSD NiMH. NiMH baterie presli dlhu cestu a co sa samovybijania, nabijach cyklov a pamataveho efektu tyka, tak su na tom lepsie ako mnohe baterie postavene na Lithiu. Zaostavaju v energetickej hustote a asi aj v maximalnych prudoch pri vybijani.
Tak proc vsichni ostatni, co zacali s hybridy pozdeji, tam davaji lithiove? Spis si myslim, ze Toyota ma hodne proinvestovano do stare technologie a potrebuji to vyprodat, dokud to jde.
Na to ti neodpoviem. Ale viem, ze baterie pre Toyotu dodava Panasonic a ze Li baterie v aktualnej Corolle 1,8 HSD su lacnejsie ako doteraz pouzivane NiMH. Aktualne pouziva Toyota Li baterie v lacnejsich hybridoch, alebo v PHEV. Lexus a vykonnejsie Toyota hybridy stale vyuzivaju NiMH.
Protože hmotnost, možná i cena? Osobně vzhledem k výborným zkušenostem s NiMH v HSD nevidím důvod preferovat Li-ion.
Ne, Toyota minimálně ve velké části svých hybridů používá Li-ion/Li-pol, protože jsou myslím lehčí. Jestli jsou lepší nebo horší, to se teprve ukáže. Nevýhody těchto baterií všichni známe.
Neda se to snadno dohledat, ale vetsina, ktere nejsou plug-in (napr. RAV4) ma NiMH
Nekde se to lisi i podle zeme a vybavovych stupnu. Do chladnejsich zemi davaji casteji NiMH. Taktez do levnejsich rad. Treba Prius v USA ma NiMH v zakladni vybave a Li-Ion ve vyssich. Predpokldadam, ze to je kvuli cene (v nizsi vybave) a vaze (aby lehci Li-Ion kompenzovaly narust vahy kvuli komponentam ve vyssich vybavach).
Az tak detailne to nastudovane nemam. Ale u nas Yaris Li, Corolla 1,8 Li, 2,0 NiMH. Rav4 Camry a CHR NiMH a ak sa nemylim, tak sj mnohe Lexusi maju NiMH
Mám pocit, že Corolla to měla podle karoserie a pak se to možná zase změnilo, každopádně nemá plošně NiMH a určitě bych netoužil po Li-Pol.
Lukes41
Vysvětlí mi racionálně někdo, proč bych měl koupit "srandovní" 1.0 TSI 81 kW v plné palbě za cca 650 tisíc a nezvolit Ceed 1.5 T-GDI 118 kW v plné palbě za cca 550? Nejsem příznivec Hyundai/Kia, nikdy jsem od nich auto neměl, ale tohle nejde opomenout při výběru vozu kolem 500 tisíc se slušnou výbavou. Chtěl jsem Fabii, ale Ceed je uvnitř větší, na šířku dospělé auto, přitom celkově stále žádné veliké auto, prostě akorát.. No a ten motor/kultura chodu/bezpečné předjíždění asi netřeba komentovat. Nikdy bych nevěřil, že to napíší, ale Kia je teď zajímavá, navíc "klasická" spojka oproti iMT u Hyundai.
Jen ten kdo prostě nechce větší vůz. Třeba taky bo škoda. Každý má nějaký důvod proč to či ono... Ne vždy rozhodují tabulky s čísly.
A Ceed je třeba pochválit i za zachování normálních bezpečných a uživatelsky přívětivých tlačítek. (Zejména ve srovnání s dotykovým šílenstvím v Octavii). :😉 :yes:
vlastnim Ceed 2020, hoci len 1.4mpi (atmo, bez turba) ale dalsiu koreu by som nechcel a hybrid koreu uz duplom nie. Som clenom FB skupin, a podla prispevkov tie nove 1.5tgdi hybridy ziadna slava. Uprimne, po 1roku uzivania Ceed by som ho rad vymenil za novu Fabiu, aj kebyze len s 1.0 motorom. Proste Kia ma sklamala nekvalitou.
Vies byt konkretnejsi? Poznam asi 5 ludi co to kupovali nove a nepoznaju slovo problem. Dostali co ocakavali a auta posluchaju.
tak aby som nebol velmi subjektivny, manzelka si ceedku velmi pochvaluje.
Takze co je pre mna fail: hlucny podvozok, vibrujuce riadenie, shitny lak, predne sklo je ako plexi a poskrabe sa od musky, plechy ako papier, sedacky vytahane, zadny bubon na vyfuku vibruje do interieru, a vela malickosti ktore mi dennodenne lezu a nervy. Celkova kultura jazdy je nizka, kvalita taktiez, proste brutal cost cutting v praxi.
Takze co je pre mna fail: hlucny podvozok, vibrujuce riadenie, shitny lak, predne sklo je ako plexi a poskrabe sa od musky, plechy ako papier, sedacky vytahane, zadny bubon na vyfuku vibruje do interieru, a vela malickosti ktore mi dennodenne lezu a nervy. Celkova kultura jazdy je nizka, kvalita taktiez, proste brutal cost cutting v praxi.
Lukes41
Ale všimnul jsem si, že teď od května dal Renault do Clia k dispozici čtyřválec 1.3 TCe v manuálu, za mě veliké překvapení za toto rozhodnutí. Těch 103 kW s ním musí jet hezky, taktéž zajímavá volba, kdo chce auto tohoto typu.. Co myslíte, že bude jízdně lepší? Tohle nebo Ceed 1.5 T-GDI? Máte zkušenosti někdo? 😄
Fakt!? No tak to tleskám, Clio 5 je výborné malé auto, jezdil jsem tedy jen s dnes už neprodávaným 1.0TCe 74kw, ale podvozek fungoval výborně, řazení i řízení super, ano, není extra prostorné pro zadní cestující, ale je to subkompakt, né stěhovák (tady bude mít Fabča navrch), interiér parádní, přehledný. Za mne volba value x money v B segmentu a s tímto motorem to bude i sranda, ten cvičí dobře i s Megánem.
Je to tak, mrkni na ceník. 😄 Nevěřil jsem svým očím! 😁 Za mě opravdu veliké plus mezi "prckama". Fabia, Polo, i20 atd., samá trojsekačka 😁, nebo automat. Kromě Clia jsem v této kategorii nenašel turbo čtyřválec a hlavně s manuálem!
Já bych ještě vzal na milost turbo tříválec ve Fiestě...ST 😁 Ale je pravda, že taková auta už vymírají, jsem zvědav, kolik takových Clií prodají, snad dost, aby se to chvíli udrželo v nabídce.
Tak hlavně, aby už nemělo ten debilní omezovač rychlosti na 160 km/h! 😲
Jako s tou value for money to taky není nijak žhavý. Tady se vzdychá nad 330t za novou Fabii 59kW, ale Clio je za 325 (akčních 315) s 49kW Zen... a jak říkáš, je to menší auto.
S příplatky se to zlepšuje, některý věci jsou u Fabky fakt drahý (kola, senzory)...
S příplatky se to zlepšuje, některý věci jsou u Fabky fakt drahý (kola, senzory)...
Dnes už je to trochu jiné, ale za 340 je akční ZEN s TCe 90 a za 410 pak Intens TCe140, to mi příjde na obecné zdražení docela fajn a já to value x money hlavně myslel v kontextu s Fiestou, která jezdí taky výborně, ale je drahá.
Jako jo, není to nejhorší... výhoda je, že i ten slabej TCe má šestikvalt. Za akčních 340... chybí tam třeba ta loketní opěrka, ale pokud to máš jako městský auto, tak to asi neva.
Ještě v loni za 340 bylo TCe 1.0 100k s Automatem 😊 No, holt to zdražuje.... Mne se to auto ale fakt moc líbilo, víš, že jsem na Fordy, ale tady by si podle mne Fiesta tu dražší cenu neobhájila ani u mne. Renault fakt zapracoval i na jízdních vlastnostech.
U městskýho auta taky nemám loketku. Ale jak píšeš, to neva. Stejně mám pazouru věčně na šaltpáce. 😉
Clio je levnější než Fabia. Záruka v ceně, alu kola v Intens, autoklima, LED Performance, hádám i renauťácký keyless, atd. Ve výsledku když si nakonfiguruješ rozumnou Fabii, tak jsi na ceně TCe 140 při možná lehce lepší výbavě, ale s TSI 70 kW. Nicméně, Fabia je určitě mnohem praktičtější.
AXLCOM
Skusil jsem nakonfigurovat fabii s nejsilnejsim motorem a v plne palbe a mame to za krasnych 700 tisic. Opel insignia ktery je o dve tridy vetsi auto nez fabia zacina na 650000 tisic??????Nekdo v Boleslavi musel tezce upadnout na hlavu..........
Dyť to je furt stejně základ za X plná za 2X malé vybavené či větší ,,bez výbavy,, jen dnes ty malé auta jsou dost drahší.
Kolik těch fabii v plné se vším v ceníku se prodá? Zatím u vwgrup furt dobrá komfiguratelnost vybereš výbavu dva tři příplatky ajedes.
Kolik těch fabii v plné se vším v ceníku se prodá? Zatím u vwgrup furt dobrá komfiguratelnost vybereš výbavu dva tři příplatky ajedes.
Když do fabie nakonfiguruješ hovadiny jako například ty různý kontroly slepého úhlu a podobný kraviny, dostaneš se na 500k, ale na hlavu jsi upadl zřejmě jen ty, protože za 700 se nedá nakonfigurovat ani Scala
twistedTSD
Nejzajímavější je teď fakt asi to Clio, ideálně s TCe 140. :yes: Ale děsí mě u něj ten špatný přístup do kufru a škoda tak drahého E-Tech.
Fabia není levná, musí se připlatit za záruku, větší kola nebo v základu za tempomat atd. Ale zase má bohaté možnosti příplatkové výbavy a je větší než většina konkurentů.
Se základním motorem není špatnou volbou i20/Rio (ale věci, které mají jiní v základu, jsou tu pouze v top výbavách).
208 mi při aktuálních cenách nedává smysl a má dotykovou klimu.
Corsa je podle mě zajímavá v holobytním Cool Edition, nebo naopak ve vrcholné specifikaci.
Fabia není levná, musí se připlatit za záruku, větší kola nebo v základu za tempomat atd. Ale zase má bohaté možnosti příplatkové výbavy a je větší než většina konkurentů.
Se základním motorem není špatnou volbou i20/Rio (ale věci, které mají jiní v základu, jsou tu pouze v top výbavách).
208 mi při aktuálních cenách nedává smysl a má dotykovou klimu.
Corsa je podle mě zajímavá v holobytním Cool Edition, nebo naopak ve vrcholné specifikaci.
Třeba dají do Fabie 1.5 TSI časem i manuál.. Vím, vtip dne! 😁 Už kvůli motoru mezi prckama jedině čtyřválec Clio TCe 140, jiné nemají smysl, samozřejmě myšleno pro ty, kteří se chtějí během jízdy lehce pobavit, mít manuál, i kultivovaný motor na dlouhé cesty na dálníci + neposlouchat sekačku ve vysokých otáčkách..
PJ164
Fábie v litru má mizerný krouťák, akceleraci a spoustu předražených doplňků. To jsou zásadní chyby zabíjející jinak hezké a snad i povedené a užitečné auto.
PJ164
Nová Fabie je hezká, ve své třídě snad i nejprostornější, ale jinak nenabízí nic co konkuŕence. A to jsem patriot. Rozhodně kdo chce větší kus auta, měl by se poohlédnout po nižší střední kdekoli jinde.
johny555
ale ze všeho mi stejně nejvýhodnější přijde o třídu vyšší i30.
Např. Hatchback 1,0 T-GDI Family 88/120 7st. DCT za 404 990 😒br /> 16" kola z lehké slitiny ●
LED denní světla a přední mlhové světlomety ●
Autonomní nouzové brzdění FCA s detekcí vozidel a chodců ●
Asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LKA, asistent pro sledování únavy řidiče DAW ●
Elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka ●
Tempomat s omezovačem rychlosti ●
Zadní parkovací senzory včetně parkovací kamery ●
Rádio s 8" dotykovým displejem, DAB, MP3, podporou Android Auto a Apple CarPlay
Navíc 5 let záruka bez omezení km. Nemá to navigaci, ale když je tam podpora AA, tak je zbytečná. Jako druhé auto pro manželku (je to automat 😄 ) asi nejvýhodnější.
Např. Hatchback 1,0 T-GDI Family 88/120 7st. DCT za 404 990 😒br /> 16" kola z lehké slitiny ●
LED denní světla a přední mlhové světlomety ●
Autonomní nouzové brzdění FCA s detekcí vozidel a chodců ●
Asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LKA, asistent pro sledování únavy řidiče DAW ●
Elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka ●
Tempomat s omezovačem rychlosti ●
Zadní parkovací senzory včetně parkovací kamery ●
Rádio s 8" dotykovým displejem, DAB, MP3, podporou Android Auto a Apple CarPlay
Navíc 5 let záruka bez omezení km. Nemá to navigaci, ale když je tam podpora AA, tak je zbytečná. Jako druhé auto pro manželku (je to automat 😄 ) asi nejvýhodnější.