Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Fabia a cenové srovnání s konkurencí. Patří mezi to dražší na trhu

46 komentářů

Meky
Ja teda viem, ze v Cechach a na Morave sa jazdi pomalsie, ale osobne si neviem predstavit v dnesnej premavke jazdit autom so zrychlenim 15 a viac sekund - v idealnom pripade.

Ano, kedysi to bolo normalne, ale doba je uz inde.

BTW - nadrz bude 40 litorv ako POLO?

A aky je vlastne rozdiel medzi Ibizou, Polom a touto Fabiou? Mne sa to zda vsetko na jedno kopyto.
velitel mesta bugulmy
1. Nevím, jestli srovnáváš se Slovenskem, tam to pak možná platí. Ale jinak tě můžu ubezpečit, že v ČR se jezdí obecně spíš trochu rychleji než ve většině západních zemí... Zkus Holandsko, Belgii, budeš držet stabilních 120 km/h na dálnici a nepřekročíš ani o chlup... města to samý... Proto na západě víc letěj auta s celkem luxusní výbavou a (pro nás) slabými motory... Samozřejmě tím neříkám, že bych chtěl auto se zrychlením 0-100 za 15 s, ale jinde se z toho střílí míň než v super agresivně jezdícím Česku...

2. Nádrže jsou dvě, 40 a 50, je to volba myslím za úplně stejnou cenu, automobilka tím říká berte padesátku, čtyřicítka se tam dává proto, aby to procházelo emisními testy... tento trik kvůli legislativě teď dělá víc automobilek, kde příplatek ze větší nádrž je nula.

3. Tak rozdíl bude ve značce, Polo bude asi trošku dotaženější, líp odhlučněné, ale tahle situace je tady už asi 15 let, ne, už jsme si mohli zvyknout...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Omyl, na západě by také chtěli výkonné motory ale ty už jsou dávno brutálně zdaněny tak, že se skřípěním zubů jejich občané kupují verze se slabými motory.
Avatar - iudex
iudex
Presne, to nie je tým, že by mali radi slabé motory a silnejšie nepotrebovali, ale tými prevádzkovými nákladmi. Vedľa býva jeden Francúz, ktorý mal donedávna Clio 1,2, na ktorom prišiel z Francúzska a cena jeho poistky vo FR bola vyššia ako cena slovenskej poistky za 202 kW Superb.
Avatar - Emel
Emel
Tak napůl... třeba v tom Holandsku ti je ten silný motor vesměs k ničemu, není moc kde to protáhnout... velká hustota obyvatel, polovinu času jsi v obci, hodně cyklistů, dlouhý táhlý tam taky nejsou...
Avatar - iudex
iudex
OK, Holandsko, kde najvyšší kopec je piesková duna pri pláži, je špecifické (paradoxne odtiaľ sú moji obľúbení youtuberi AutoTopNL, ktorí testujú hlavne výkonné autá).
Ale pointa zostáva, rôzne registračné dane, poplatky a poistenie sú s rastúcim výkonom dramaticky drahšie a auto tak predražia, že si tam ľudia radšej kúpia slabučký motor, nie preto, že ho nechcú či nevyužijú. To slovenský registračný poplatok (inak pekné zderstvo) je oproti nákladom v Holandsku či Dánsku nič.
Zlatá ČR, kde nie ste nijak trestaní za výkonnejšie autá.
Avatar - iudex
iudex
Len pre zaujímavosť som pozrel holandskú registračnú daň a počíta sa podľa emisií CO2. Za moje auto by potom registračná daň bola 10.574 eur! 😲 A to by ma spoľahlivo odradilo od kúpy.
https😐/www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontenten/belastingdienst/individuals/cars/bpm/calculate_and_pay_bpm/bpm_tariff/bpm-tariff-passenger-car
ptr078
cez holandsko a belgicko zasadne v noci 😁
Avatar - poterienko
poterienko
To zrychlení a všeobecně výkon je sice hodně špatné, ale kromě 200kW mám doma ještě starou dobrou Fabii 1.2 HTP, co je ještě pomalejší a s provozem se s tím jezdit dá a nejsi brzda. Jasně, předjíždět kamion ve špičce moc nejde, ale traktor, co jede 40km/h u čáry, předjedeš v pohodě. Jen se s tím naučit pracovat.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Chtěl jsi tím říct že nejslabší Fábie stačí na přejetí traktoru? S tím souhlasím.
Avatar - iudex
iudex
Ja by som len dal do pozornosti fakt, že motor vo Fabii I vážiacej 1000 kg a spĺňajúci emisnú normu Euro 2 sa bude správať úplne inak ako emisne priškrtený motor plniaci Euro 6d a poháňajúci 1,2t auto, takže očakávania nastavené podľa starých 44 kW atmosfér (platí aj pre Punto Jáprvního) Fabia asi úplne nenaplní.
Osobne teda súhlasím s názorom, že 1,0MPI je v dnešnej dobe naozaj na hranici bezpečnosti.
Honza M.
No vidíte, a takový kloubový autobus za těch 15 sekund zrychlí na cca 40 km/h a taky v tom provozu funguje 😄
Avatar - Otrava
Otrava
Proč ne? Jako dálniční přepravník nejspíš sloužit nebude, ve městě se to ztratí a MPI nebude tak trpět jako ostatní přímovstřikové motory.
Avatar - Emel
Emel
MPI je taky přímovstřik, ne?
Avatar - Otrava
Otrava
Ne. Ostatně pak by to označení nedávalo smysl
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jezdím s autem se zrychlením téměř 15 sekund a není to žádný problém. Ve městě to stačí a za městem holt přizpůsobíš jízdu a často musíš jet na doraz.

Ne, je nádrž za příplatek 50litrová.

Ibiza a Polo jsou drahé.
velitel mesta bugulmy
Článek chválím, jsem rád, že to srovnání někdo udělal.

Zároveň musím říct, že někteří diskutující (neříkám redakce) maj nějakou nesmyslnou utkvělou představu, že škodovka by měla být relativně nejlevnější v každém segmentu.

Proč proboha? Jako značka už má celkem zvuk, auta jsou to dost uznávaná, a to po celé Evropě, produkt je to dobrej, je to kus auta, tak může mít odpovídající cenu. Když cenu přepálej, projeví se to na prodejích, pak to holt budou muset spravit. Ale zatím mi připadá, že Škoda celkově docela jede. Před 30 lety bych nevěřil, že Škoda bude v celkové prodejnosti v Evropě bojovat s velkými mainstream značkami a nechávat za sebou jména jako Fiat a tak.

Já po Škodě určitě nechci, aby byla nejlevnější. Naopak pro naši zemi bude dobře, když se u nás bude dělat jeden ze špičkových vozů segmentu, který taky bude mít odpovídající sebevědomé nacenění.

Taková ta představa, že Škodovka v ceně musí porazit low cost, je strašně naivní. Proč? Protože se dělá u nás, protože je "naše", protože jsme zvyklí ze socíku, že škoda má být levná? Kdyby ti samí lidi tu automobilku řídili, tak by myslím chápali, že se to dělá jinak...
Avatar - iudex
iudex
Tak myslím, že minimálne posledné generácie modelov (Superb III, Octavia III, o IV nehovoriac) sa už nevníma Škoda ako povinne najlacnejšia. Naopak, taká Octavia vie byť v pohode drahšia ako sesterský Golf (detto Superb) a ako badžetové voľby sú tu už dávnejšie vnímané iné značky (Fiat, Opel, Hyundai...). A je to iste aj želaný stav zo strany Škodovky, nebyť len voľbou peňaženky.
Takže sa ani nedalo očakávať, že Fabia bude patriť k najlacnejším a hoci úplne nezdieľam Emelove nadšenie z ceny, v kontexte tej konkurencie je úplne adekvátna.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No já mám spíš pocit že Škoda pokud není, tak bude brzy nejdražší.
Avatar - iudex
iudex
Ak to zoberieš tak, že Fabia je bezkonkurenčne najväčšie auto segmentu, veľkostne/priestorovo konkurujúce niektorým kompaktom, tak by sa dala obhájiť aj vtedy, ak by bola cena ešte vyššia, na úrovni 208 či Yarisu.
velitel mesta bugulmy
Souhlasim, vidim to stejne
šofér
mne více zajímají vnitřní rozměry, pohodlí a zavazadelník, i když chápu, že v tomto segemetnu bude cena alfou&omegou výběru. A u nové Fabie kvituji s povděkem, že se klima ovládá opět kolečky, ne tím plácáním po infotaimentu! Doufám, že tu zhovadilost opustí nakonec úplně všichni!
johny555
Tak přemýšlím, pro koho je to auto vhodné. Pro rodinu není, navíc za podobnou cenu (nemyslím totální základ za 330, který nikdo nekupuje) člověk dostane skutečně rodinné auto (Scala, i30, Ceed apod.). Pro mladé je to naprosto nezajímavé auto, pro důchodce moc nízké, pro manažery nepřijatelné, do firemních flotil nevím... Kupují se ještě Fábie do firem? Bude ještě schopna Škoda u auta s tak malou marží nabídnout rozumnou cenu?
mrazik
U nas si Fabii koupila pizzerie na rozvoz. Bohuzel jim ji pres noc ukradli. Ted uz nekolik let jezdi starym Opel Corsa v nafte .
Avatar - Otrava
Otrava
Rozměrově +- odpovídá starším golfům, komfort by mohl být slušný... a Golf je dlouhodobý bestseller... tak kde je problém?
Jasně, že některé modely z vyšší třídy jsou výhodnější, ale to jsou zpravidla už starší ročníky. Jakmile přijdou jejich nástupci, situace bude zase trochu jiná.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jsem mladý člověk, vyžaduji malé auto, které je mrštné a všude s ním zaparkuji, ale chci být schopen s ním třeba zajet na dovolenou, nebo v nouzi něco převézt. FIV je na to ideální.

Zajímalo by mě, jaké nové auto ti připadá zajímavé pro mladé, kteří primárně chtějí nenáročné auto s dobrým infotainmentem.

Fabia se do flotil kupuje, ale spíše kombi.
Avatar - xxc
xxc
Presne tak, konečne to môže slúžiť aj ako rodinné auto.
Gagarin235
Měl jsem už asi 7 fábií na operák 😁 Jsem zvědavý na jakou výbavu dosáhnu tu 😁 Byl bych rád za vyhřívané sklo, vyhřívaný volant, alespoň ten prostřední display, bezdrátový android auto. Ten digitální přístrojový panel nepotřebuju pokud nebude umět zrcadlit alespoň něco z android auto i když proti maxidotu by to pořád byl příjemný upgrade. Určitě bych měl zájem o ten motor 1.5 TSI ale dost mě mrzí, že je spárovaný jen s automatem. Mám zlé tušení, že Lane Assist se bude zapínat sám po každém startu jako u Scaly 😁
Michal Fof
To máte dobré tušení, musí to tak být. Jinak jak jste psal o tom bezdrátovém android auto, víte, že tuto funkci musí podporovat i telefon a zatím to moc telefonu neumí. Jinak nechápu, jak si někdo může koupit tak předražený auto, za tyto peníze koupíte o třídu větší auto .... 😁 😁
Gagarin235
Měly by to umět snad už všechny telefony s Androidem 11. Ale já mám Pixel, ty to uměly už snad s androidem 8 😁 Njn však já si to nekupuju, nemít možnost zaměstnaneckého operáku tak na to ani nesáhnu 😁 Za cenu dvou let toho operáku bych mohl mít ojetou dvojkovou fábii v perfektním stavu, za cenu 3 let už i trojkovou v dost slušném stavu (musím se přiznat že 1.2 TSI 81kW 6MP se všemi okny v elektrice a alespoň drátovým android auto by mi víc než stačilo - byl to výrazně lepší motor (1500 otáček na rovině pro něj ani nebylo podtáčení) .. ale tady už je to spíš o té pohodě míť pořád nové auto a absolutně nic neservisovat pokud možno 😁 Jo a někdo by měl škodovce říct, že Lane Assist je mimo dálnici doslova strašný a tam ho doporučuju zase mít zaplý jen v kombinaci s adaptivním tempomatem, ale to už není kvůli tomu že by se s člověkem tolik pral, ale že člověk snadno ztratí pozornost, když nemusí ani udržovat auto v pruzích ... adaptivní tempomat alespoň zpomalí daleko dřív (i když ne vždy z legitimního důvodu - např auto co už dávno odbočilo vedle do odbočovacího pruhu a logicky začlo zpomalovat a on začne brzdit jako by bylo pořád přímo před vámi a vybržďovalo vás ) než front assist co si to nechává na poslední chvíli.
Avatar - skejpa
skejpa
Nebo ještě hůř, za 16,7s v případě nejslabšího Sandera, to je fakt na palici 😁 A když si do toho sednou dva dospělí a daj tam nákup, tak to má z 0-100 za 2 roky 😁 Kdo tohle dobrovolně koupí, musí být svým způsobem nějak narušenej 😁
Avatar - iudex
iudex
Tiež nevidím moc reálne, že sa tie atmolitre budú predávať, drvivú prevahu predajov tipujem na TSI 70 kW, kde už je dostatočný výkon aj krútiak. Tam je ale veľká škoda, že je len 5st manuál. Práve kvôli šesťkvaltu by som silne zvažoval 81 kW verziu, aj na úkor nejakej výbavy.
Nedávno som išiel s O II s 5° manuálom a mimo mesto to bolo otravné počúvať.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak ten pětikvalt je zpřevodovaný tak, že mimo město nic poslouchat nebudeš. Akorát na dálnici bude točit o trochu víc, ale ne všichni po dálnici jezdí.
Avatar - xxc
xxc
Presne tak, radšej 5 stupňovú prevodovku, ako rovnako naskladanú 6 stupňovú.
Avatar - Emel
Emel
Čemu říkáš "rovnako naskládanú"? 6 je vždycky víc než 5, ne?
Avatar - xxc
xxc
Že to bude na diaľnici točiť rovnaké otáčky ako 6 stupňová. Zase viac stupňov je viac možností, ale nejaká zásadná výhoda to nie je. Mal som aj 5 stupňové aj 6 stupňové prevodovky.
Avatar - Emel
Emel
No... v principu to znamená, že máš u toho 5MT větší přeskoky.
U turbomotorů s placatejma křivkama to obvykle moc neva a taky bych bral radši menší otáčky na dálnici... u atmosféry je to ale horší.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jak píšeš, u atmosféry je to strašně cítit. Přeřadíš a ztratíš výkon. Turbo snese víc.
Daniel Matusek
Nevidím důvod proč by Fabia zvlašt combi nemohla být plnohodnotný rodinný vůz. Měl jsem Ibizu St což je v podstatě Fabia 3 combi. Pro 4 lidi jediná slabina ,místo před koleny vzadu.To u F4 zřejmě již nebude problém. V 90 letech se jezdilo favority kde je místa jak v Citigu a taky to šlo.To narustaní aut má své nevýhody,např podélné parkovací místo má dle normy prý 5,5 m.parkovací bloky u obchodních domů jsou taky celkem malá
Avatar - iudex
iudex
Súhlasím, kombi na podvozku novej Fabie by malo pri troche skromnosti 4-člennej rodine postačovať. Je celkom škoda, že subkompaktné kombíky vymierajú, u nás na cestách vídavam okrem Fabiie kombi často Clio kombi, tie malé kombíky boli celkom populárne.
traveldrive
Clio kombi je už tiež minulosť. Je to škoda. Vzhľadom na to, že u nás hatchbacky často kvôli cene plnia úlohu rodinných áut, tak sa vraj slabým predajom malých kombíkov divím. Krátke HB končia hneď za zadnými kolesami a ich kufor nepatrí k najpraktickejším.
sir
Favorit mel mista dost. To Octavie 1 mela zoufalou prostornost v zadu.
Avatar - Anonym
Anonym
Nás se do skvělého rodinného vozu Š125L vešlo 2 dospělí + 4 děti. Takže taky nevidím důvod, proč by pokračovatel skvělých Škodováckých technologíí, které i Japka umí jen smutně kopírovat 😄, New Phabia super extra plus quam perfectum non plus ultra, nemohla být sqělým rodinným vozemq.
traveldrive
"Měl jsem Ibizu St což je v podstatě Fabia 3 combi. Pro 4 lidi jediná slabina ,místo před koleny vzadu.To u F4 zřejmě již nebude problém." - Asi to bude to isté. V pozdĺžnom smere sa kabína podľa zverejnených čísiel nezväčšila.
PowerHouse
Slabinu vidím, že tam nedáš koleno u středového panelu. Tedy přední sedadlo musíš ve srovnání s předcházejícím modelem posunout o 10 cm dozadu. Totiž ta čísla v tom podélném směru klamou, pokud si uděláš místo pro koleno u středového panelu, tam se to neměří.
PowerHouse
Tak jsem porovnával vnitřní rozměry Fabia a Scala a jsou kromě kufru srovnatelné.

Tedy, prodeje Scaly silně poklesnou.