Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠkoda Fabia a cenové srovnání s konkurencí. Patří mezi to dražší na trhu
46 komentářů
velitel mesta bugulmy
Článek chválím, jsem rád, že to srovnání někdo udělal.
Zároveň musím říct, že někteří diskutující (neříkám redakce) maj nějakou nesmyslnou utkvělou představu, že škodovka by měla být relativně nejlevnější v každém segmentu.
Proč proboha? Jako značka už má celkem zvuk, auta jsou to dost uznávaná, a to po celé Evropě, produkt je to dobrej, je to kus auta, tak může mít odpovídající cenu. Když cenu přepálej, projeví se to na prodejích, pak to holt budou muset spravit. Ale zatím mi připadá, že Škoda celkově docela jede. Před 30 lety bych nevěřil, že Škoda bude v celkové prodejnosti v Evropě bojovat s velkými mainstream značkami a nechávat za sebou jména jako Fiat a tak.
Já po Škodě určitě nechci, aby byla nejlevnější. Naopak pro naši zemi bude dobře, když se u nás bude dělat jeden ze špičkových vozů segmentu, který taky bude mít odpovídající sebevědomé nacenění.
Taková ta představa, že Škodovka v ceně musí porazit low cost, je strašně naivní. Proč? Protože se dělá u nás, protože je "naše", protože jsme zvyklí ze socíku, že škoda má být levná? Kdyby ti samí lidi tu automobilku řídili, tak by myslím chápali, že se to dělá jinak...
Zároveň musím říct, že někteří diskutující (neříkám redakce) maj nějakou nesmyslnou utkvělou představu, že škodovka by měla být relativně nejlevnější v každém segmentu.
Proč proboha? Jako značka už má celkem zvuk, auta jsou to dost uznávaná, a to po celé Evropě, produkt je to dobrej, je to kus auta, tak může mít odpovídající cenu. Když cenu přepálej, projeví se to na prodejích, pak to holt budou muset spravit. Ale zatím mi připadá, že Škoda celkově docela jede. Před 30 lety bych nevěřil, že Škoda bude v celkové prodejnosti v Evropě bojovat s velkými mainstream značkami a nechávat za sebou jména jako Fiat a tak.
Já po Škodě určitě nechci, aby byla nejlevnější. Naopak pro naši zemi bude dobře, když se u nás bude dělat jeden ze špičkových vozů segmentu, který taky bude mít odpovídající sebevědomé nacenění.
Taková ta představa, že Škodovka v ceně musí porazit low cost, je strašně naivní. Proč? Protože se dělá u nás, protože je "naše", protože jsme zvyklí ze socíku, že škoda má být levná? Kdyby ti samí lidi tu automobilku řídili, tak by myslím chápali, že se to dělá jinak...
Tak myslím, že minimálne posledné generácie modelov (Superb III, Octavia III, o IV nehovoriac) sa už nevníma Škoda ako povinne najlacnejšia. Naopak, taká Octavia vie byť v pohode drahšia ako sesterský Golf (detto Superb) a ako badžetové voľby sú tu už dávnejšie vnímané iné značky (Fiat, Opel, Hyundai...). A je to iste aj želaný stav zo strany Škodovky, nebyť len voľbou peňaženky.
Takže sa ani nedalo očakávať, že Fabia bude patriť k najlacnejším a hoci úplne nezdieľam Emelove nadšenie z ceny, v kontexte tej konkurencie je úplne adekvátna.
Takže sa ani nedalo očakávať, že Fabia bude patriť k najlacnejším a hoci úplne nezdieľam Emelove nadšenie z ceny, v kontexte tej konkurencie je úplne adekvátna.
No já mám spíš pocit že Škoda pokud není, tak bude brzy nejdražší.
šofér
mne více zajímají vnitřní rozměry, pohodlí a zavazadelník, i když chápu, že v tomto segemetnu bude cena alfou&omegou výběru. A u nové Fabie kvituji s povděkem, že se klima ovládá opět kolečky, ne tím plácáním po infotaimentu! Doufám, že tu zhovadilost opustí nakonec úplně všichni!
johny555
Tak přemýšlím, pro koho je to auto vhodné. Pro rodinu není, navíc za podobnou cenu (nemyslím totální základ za 330, který nikdo nekupuje) člověk dostane skutečně rodinné auto (Scala, i30, Ceed apod.). Pro mladé je to naprosto nezajímavé auto, pro důchodce moc nízké, pro manažery nepřijatelné, do firemních flotil nevím... Kupují se ještě Fábie do firem? Bude ještě schopna Škoda u auta s tak malou marží nabídnout rozumnou cenu?
U nas si Fabii koupila pizzerie na rozvoz. Bohuzel jim ji pres noc ukradli. Ted uz nekolik let jezdi starym Opel Corsa v nafte .
Rozměrově +- odpovídá starším golfům, komfort by mohl být slušný... a Golf je dlouhodobý bestseller... tak kde je problém?
Jasně, že některé modely z vyšší třídy jsou výhodnější, ale to jsou zpravidla už starší ročníky. Jakmile přijdou jejich nástupci, situace bude zase trochu jiná.
Jasně, že některé modely z vyšší třídy jsou výhodnější, ale to jsou zpravidla už starší ročníky. Jakmile přijdou jejich nástupci, situace bude zase trochu jiná.
Jsem mladý člověk, vyžaduji malé auto, které je mrštné a všude s ním zaparkuji, ale chci být schopen s ním třeba zajet na dovolenou, nebo v nouzi něco převézt. FIV je na to ideální.
Zajímalo by mě, jaké nové auto ti připadá zajímavé pro mladé, kteří primárně chtějí nenáročné auto s dobrým infotainmentem.
Fabia se do flotil kupuje, ale spíše kombi.
Zajímalo by mě, jaké nové auto ti připadá zajímavé pro mladé, kteří primárně chtějí nenáročné auto s dobrým infotainmentem.
Fabia se do flotil kupuje, ale spíše kombi.
Gagarin235
Měl jsem už asi 7 fábií na operák 😁 Jsem zvědavý na jakou výbavu dosáhnu tu 😁 Byl bych rád za vyhřívané sklo, vyhřívaný volant, alespoň ten prostřední display, bezdrátový android auto. Ten digitální přístrojový panel nepotřebuju pokud nebude umět zrcadlit alespoň něco z android auto i když proti maxidotu by to pořád byl příjemný upgrade. Určitě bych měl zájem o ten motor 1.5 TSI ale dost mě mrzí, že je spárovaný jen s automatem. Mám zlé tušení, že Lane Assist se bude zapínat sám po každém startu jako u Scaly 😁
To máte dobré tušení, musí to tak být. Jinak jak jste psal o tom bezdrátovém android auto, víte, že tuto funkci musí podporovat i telefon a zatím to moc telefonu neumí. Jinak nechápu, jak si někdo může koupit tak předražený auto, za tyto peníze koupíte o třídu větší auto .... 😁 😁
Měly by to umět snad už všechny telefony s Androidem 11. Ale já mám Pixel, ty to uměly už snad s androidem 8 😁 Njn však já si to nekupuju, nemít možnost zaměstnaneckého operáku tak na to ani nesáhnu 😁 Za cenu dvou let toho operáku bych mohl mít ojetou dvojkovou fábii v perfektním stavu, za cenu 3 let už i trojkovou v dost slušném stavu (musím se přiznat že 1.2 TSI 81kW 6MP se všemi okny v elektrice a alespoň drátovým android auto by mi víc než stačilo - byl to výrazně lepší motor (1500 otáček na rovině pro něj ani nebylo podtáčení) .. ale tady už je to spíš o té pohodě míť pořád nové auto a absolutně nic neservisovat pokud možno 😁 Jo a někdo by měl škodovce říct, že Lane Assist je mimo dálnici doslova strašný a tam ho doporučuju zase mít zaplý jen v kombinaci s adaptivním tempomatem, ale to už není kvůli tomu že by se s člověkem tolik pral, ale že člověk snadno ztratí pozornost, když nemusí ani udržovat auto v pruzích ... adaptivní tempomat alespoň zpomalí daleko dřív (i když ne vždy z legitimního důvodu - např auto co už dávno odbočilo vedle do odbočovacího pruhu a logicky začlo zpomalovat a on začne brzdit jako by bylo pořád přímo před vámi a vybržďovalo vás ) než front assist co si to nechává na poslední chvíli.
skejpa
Nebo ještě hůř, za 16,7s v případě nejslabšího Sandera, to je fakt na palici 😁 A když si do toho sednou dva dospělí a daj tam nákup, tak to má z 0-100 za 2 roky 😁 Kdo tohle dobrovolně koupí, musí být svým způsobem nějak narušenej 😁
Tiež nevidím moc reálne, že sa tie atmolitre budú predávať, drvivú prevahu predajov tipujem na TSI 70 kW, kde už je dostatočný výkon aj krútiak. Tam je ale veľká škoda, že je len 5st manuál. Práve kvôli šesťkvaltu by som silne zvažoval 81 kW verziu, aj na úkor nejakej výbavy.
Nedávno som išiel s O II s 5° manuálom a mimo mesto to bolo otravné počúvať.
Nedávno som išiel s O II s 5° manuálom a mimo mesto to bolo otravné počúvať.
Tak ten pětikvalt je zpřevodovaný tak, že mimo město nic poslouchat nebudeš. Akorát na dálnici bude točit o trochu víc, ale ne všichni po dálnici jezdí.
Presne tak, radšej 5 stupňovú prevodovku, ako rovnako naskladanú 6 stupňovú.
Čemu říkáš "rovnako naskládanú"? 6 je vždycky víc než 5, ne?
Že to bude na diaľnici točiť rovnaké otáčky ako 6 stupňová. Zase viac stupňov je viac možností, ale nejaká zásadná výhoda to nie je. Mal som aj 5 stupňové aj 6 stupňové prevodovky.
No... v principu to znamená, že máš u toho 5MT větší přeskoky.
U turbomotorů s placatejma křivkama to obvykle moc neva a taky bych bral radši menší otáčky na dálnici... u atmosféry je to ale horší.
U turbomotorů s placatejma křivkama to obvykle moc neva a taky bych bral radši menší otáčky na dálnici... u atmosféry je to ale horší.
Daniel Matusek
Nevidím důvod proč by Fabia zvlašt combi nemohla být plnohodnotný rodinný vůz. Měl jsem Ibizu St což je v podstatě Fabia 3 combi. Pro 4 lidi jediná slabina ,místo před koleny vzadu.To u F4 zřejmě již nebude problém. V 90 letech se jezdilo favority kde je místa jak v Citigu a taky to šlo.To narustaní aut má své nevýhody,např podélné parkovací místo má dle normy prý 5,5 m.parkovací bloky u obchodních domů jsou taky celkem malá
Súhlasím, kombi na podvozku novej Fabie by malo pri troche skromnosti 4-člennej rodine postačovať. Je celkom škoda, že subkompaktné kombíky vymierajú, u nás na cestách vídavam okrem Fabiie kombi často Clio kombi, tie malé kombíky boli celkom populárne.
Clio kombi je už tiež minulosť. Je to škoda. Vzhľadom na to, že u nás hatchbacky často kvôli cene plnia úlohu rodinných áut, tak sa vraj slabým predajom malých kombíkov divím. Krátke HB končia hneď za zadnými kolesami a ich kufor nepatrí k najpraktickejším.
Nás se do skvělého rodinného vozu Š125L vešlo 2 dospělí + 4 děti. Takže taky nevidím důvod, proč by pokračovatel skvělých Škodováckých technologíí, které i Japka umí jen smutně kopírovat 😄, New Phabia super extra plus quam perfectum non plus ultra, nemohla být sqělým rodinným vozemq.
"Měl jsem Ibizu St což je v podstatě Fabia 3 combi. Pro 4 lidi jediná slabina ,místo před koleny vzadu.To u F4 zřejmě již nebude problém." - Asi to bude to isté. V pozdĺžnom smere sa kabína podľa zverejnených čísiel nezväčšila.
Slabinu vidím, že tam nedáš koleno u středového panelu. Tedy přední sedadlo musíš ve srovnání s předcházejícím modelem posunout o 10 cm dozadu. Totiž ta čísla v tom podélném směru klamou, pokud si uděláš místo pro koleno u středového panelu, tam se to neměří.
PowerHouse
Tak jsem porovnával vnitřní rozměry Fabia a Scala a jsou kromě kufru srovnatelné.
Tedy, prodeje Scaly silně poklesnou.
Tedy, prodeje Scaly silně poklesnou.
Ano, kedysi to bolo normalne, ale doba je uz inde.
BTW - nadrz bude 40 litorv ako POLO?
A aky je vlastne rozdiel medzi Ibizou, Polom a touto Fabiou? Mne sa to zda vsetko na jedno kopyto.
2. Nádrže jsou dvě, 40 a 50, je to volba myslím za úplně stejnou cenu, automobilka tím říká berte padesátku, čtyřicítka se tam dává proto, aby to procházelo emisními testy... tento trik kvůli legislativě teď dělá víc automobilek, kde příplatek ze větší nádrž je nula.
3. Tak rozdíl bude ve značce, Polo bude asi trošku dotaženější, líp odhlučněné, ale tahle situace je tady už asi 15 let, ne, už jsme si mohli zvyknout...
Ale pointa zostáva, rôzne registračné dane, poplatky a poistenie sú s rastúcim výkonom dramaticky drahšie a auto tak predražia, že si tam ľudia radšej kúpia slabučký motor, nie preto, že ho nechcú či nevyužijú. To slovenský registračný poplatok (inak pekné zderstvo) je oproti nákladom v Holandsku či Dánsku nič.
Zlatá ČR, kde nie ste nijak trestaní za výkonnejšie autá.
https😐/www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontenten/belastingdienst/individuals/cars/bpm/calculate_and_pay_bpm/bpm_tariff/bpm-tariff-passenger-car
Osobne teda súhlasím s názorom, že 1,0MPI je v dnešnej dobe naozaj na hranici bezpečnosti.
Ne, je nádrž za příplatek 50litrová.
Ibiza a Polo jsou drahé.