Novinky
Zpět na článek
Kia EV6 odhaluje české ceny. Elektrický crossover chce být Stingerem nové doby
53 komentářů
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Přejít do diskuze
iudex
Tak som to pozrel a čísla si si trochu posunul😒br />
168 kW: 7,5s
239 kW: 5,4s
(to sú čísla z ofiko katalógu Kia).
125 kW u nás ani nie je, ale tipujem to obdobne ako Ioniq 5 s identickou technikou, t.j. 8,5s.
A v budúcnosti príde 430 kW, tá bude mať až zrýchlenie za 3,5s
239 kW: 5,4s
(to sú čísla z ofiko katalógu Kia).
125 kW u nás ani nie je, ale tipujem to obdobne ako Ioniq 5 s identickou technikou, t.j. 8,5s.
A v budúcnosti príde 430 kW, tá bude mať až zrýchlenie za 3,5s
Xylo
Asi by bylo dobré dodat, že základní verze by měla mít dojezd cca 400 km a nejvyšší GT line cca 500 km. To bude pro Enyak dost velká konkurence, vzhledem k poskytnutým bonusům a kabelům zdarma.
ProchyToman
Tak hlavne at to neni novodoby Stinger ve vsem. Visí to na netu za 800 po prvnim majiteli rok a nikdo to nechce. Teda krome BYCHkoupil.
_Karel_
Musím říct, že mi to vůbec nepřijde špatný. Vrcholné GT s pěkným výkonem a bohatou výbavou za 1,5M - kdybych toužil po EV, proč ne.
velitel mesta bugulmy
Vypadá to velmi slibně. Jak už to někdo naznačil, podle mě by se s EV mohla obrátit karta ve prospěch korejských automobilek. Myslím, že Korejci do toho šlápli dobře a může to definitivně spravit jejich image v očích mnoha kupců...
Z Evropy tomu může tak nějak konkurovat kdo - podle mě zatím jen koncern VW, a i ten toho má plné kecky. Zajímavou nabídku má v luxusním segmentu (taycan, RS e-tron GT), níž je to spíš bída... a další automobilky nic moc, ještě BMW se snad brzo přidá. Mercedes - nejsem si jistej, že na mě ten jejich start udělal dobrý dojem. Podle mě je klidně možné, že takhle začíná konec výroby mainstreamových aut v Evropě... zbyde pár luxusních značek - a pak, kdo ví... následky pro ekonomiku můžou být dost drsné. Oni i ti Korejci to budou vyrábět tady v Evropě, ale není jedno, komu fabrika říká pane...
Tohle je mmch. jeden z důvodů, proč EU tlačí skoro násilím přechod k elektrice - aby donutila evropské firmy hnout zadkem. Chápu, že většina obyvatelstva tenhle aspekt nedává... ale bude to ještě síla.
Z Evropy tomu může tak nějak konkurovat kdo - podle mě zatím jen koncern VW, a i ten toho má plné kecky. Zajímavou nabídku má v luxusním segmentu (taycan, RS e-tron GT), níž je to spíš bída... a další automobilky nic moc, ještě BMW se snad brzo přidá. Mercedes - nejsem si jistej, že na mě ten jejich start udělal dobrý dojem. Podle mě je klidně možné, že takhle začíná konec výroby mainstreamových aut v Evropě... zbyde pár luxusních značek - a pak, kdo ví... následky pro ekonomiku můžou být dost drsné. Oni i ti Korejci to budou vyrábět tady v Evropě, ale není jedno, komu fabrika říká pane...
Tohle je mmch. jeden z důvodů, proč EU tlačí skoro násilím přechod k elektrice - aby donutila evropské firmy hnout zadkem. Chápu, že většina obyvatelstva tenhle aspekt nedává... ale bude to ještě síla.
iudex
Veď aj vyjadrenia Kie boli také, že nečakajú predajné rekordy.
Avšak určitú odlišnosť od Stingeru vidím.
Stinger chcel mútiť prémiové vody a za ceny podobné nemeckej prémii a na to aj zakapal.
Ale dnešná situácia s EV je odlišná, tu už väčšina mainstreamových EV má prémiové ceny, malé autá segmentu B sú bežne za 30t, kompaktné za 40t, stredná trieda za 50t. V tomto kontexte už Kia nijak cenovo netrčí. Naviac pri jednoduchšej EV technike už nie sú také obmedzenia ako pri spaľovákoch, kde málokto z mainstreamu vedel/mohol vyrobiť 500-600k auto. Teraz Kia spraví skoro 600k auto, pretože je to elektro. Nová doba.
Avšak určitú odlišnosť od Stingeru vidím.
Stinger chcel mútiť prémiové vody a za ceny podobné nemeckej prémii a na to aj zakapal.
Ale dnešná situácia s EV je odlišná, tu už väčšina mainstreamových EV má prémiové ceny, malé autá segmentu B sú bežne za 30t, kompaktné za 40t, stredná trieda za 50t. V tomto kontexte už Kia nijak cenovo netrčí. Naviac pri jednoduchšej EV technike už nie sú také obmedzenia ako pri spaľovákoch, kde málokto z mainstreamu vedel/mohol vyrobiť 500-600k auto. Teraz Kia spraví skoro 600k auto, pretože je to elektro. Nová doba.
LORASI
v kazdom pripade, korejcania prechodom na EV eliminuju ich hlavnu slabinu a tou boli motory. kvalita spracovania a materialov isla prudko hore a su na urovni Volkswagenov pred par rokmi. ak sa vw nespamata, tak v pripade EV bude voci korejcanom "tahat za kratsi koniec". no a genesis bude zrejme kvalitou a technikou velmi blizko eu premie. nie nadarmo patri juzna korea medzi najlepsie krajiny z hladiska aplikacie novych technologii do praxe. H/K spolu s MB, BMW a Audi v oblasti EV ( zrejme ) pochovaju americku konkurenciu ...
DonVito
Myslim, ze Kia to dokaze diky firme Rimac.
Priblizit se vykonum Tesly neni takova samozrejmost.
Svymi papirove chabymi vykony to demonstruje jak EQS tak id.4 gtx...
Kia EV6 je uzasne auto.
Priblizit se vykonum Tesly neni takova samozrejmost.
Svymi papirove chabymi vykony to demonstruje jak EQS tak id.4 gtx...
Kia EV6 je uzasne auto.
mariov8
Jak daleko by v takovém tempu dojela? Mám vyzkoušené velice aerodynamické CLS, avšak s trvalým pohonem všech kol. Jeho telematika hlásila, že při ustálené rychlosti 200km/h dodává na rovině jeho motor cca 100kW, trvale. Když je v baterii 77kWh a zanedbáme-li účinnost, byť ani elektromotor a převodovka elektromobilu nejsou stroje beze ztrát... je to v takovém tempu tak na 75km. 😁
_Karel_
Taky bych řekl, že je to kravina. Vrchol vidím okolo 5-6 sec.
Dvoutunový základ se 125kw může dát stovku za 6,2 jedině ze skály.
Dvoutunový základ se 125kw může dát stovku za 6,2 jedině ze skály.
Freddka
Jo, korejci to s EV fakt roztocili a zaroven pochopili a soustredi se i na dobry dojezd a nabijeni :yes:
Treba VW (tj i Skoda) to je nemec, to je nejaka nemoc, asi to maji primo v genech, tam se za vsechno musi priplacet, jinak to proste nejde.
Takze rychle nabijeni +13.500 Kc, tepelne cerpadlo +30.500 Kc… :-!
A oboji je pro EV fakt dulezite. Kazdy, kdo to zapomene zaskrtnout, bude akorat tak nas***ej zakaznik a bude se akorat tak citit podvedeny.
Treba VW (tj i Skoda) to je nemec, to je nejaka nemoc, asi to maji primo v genech, tam se za vsechno musi priplacet, jinak to proste nejde.
Takze rychle nabijeni +13.500 Kc, tepelne cerpadlo +30.500 Kc… :-!
A oboji je pro EV fakt dulezite. Kazdy, kdo to zapomene zaskrtnout, bude akorat tak nas***ej zakaznik a bude se akorat tak citit podvedeny.
traveldrive
Toto čude je jedno z najkrajších áut za poslednú dobu. Dynamický a moderný dizajn, jednoduché tvary príjemné na oko, priestor a účel. Keď toto zvládajú Kórejčania, kde je sakra Európa?
3_diamanty
Dizajn e nira ci e soulu beriem ... ale toto cudo sa mi fakt nepaci ... ale inak korejci pekne zacinaju tlacit na pilu... fandime :yes:
iudex
Ja som to nemyslel ako kritiku Kie, len som dával veci na správnu mieru.
Každopádne samotný fakt, že Kórejci spravia takmer 600k auto, čo dá stovku za 3,5s bol donedávna nemysliteľný.
A kým nedávno sa tu predstavoval VW iD4 GTX ako športová verzia s 299k a stovkou za 6,2s, tak Kia EV6 má lepšie parametre ako výkonu, tak i zrýchlenia už v bežnej verzii (325k, 5,2s) a tá športová už má (bude mať) parametre superšportu. Respect. :yes:
Každopádne samotný fakt, že Kórejci spravia takmer 600k auto, čo dá stovku za 3,5s bol donedávna nemysliteľný.
A kým nedávno sa tu predstavoval VW iD4 GTX ako športová verzia s 299k a stovkou za 6,2s, tak Kia EV6 má lepšie parametre ako výkonu, tak i zrýchlenia už v bežnej verzii (325k, 5,2s) a tá športová už má (bude mať) parametre superšportu. Respect. :yes:
skejpa
Ještě tam v článku chybí zrychlení. Doplň si sám...
Základ 0-100 za 6,2s
77kwh dvoukolka za 5,2s
77kwh čtyčkolka za 3,5s
Bohužel jsem nenašel dojezdy jednotlivých verzí. Ta top verze má až 510km ale kolik mají ostatní, to netuším. Nicméně ta 77kwh verze dvoukolka za 1.28mil. bude jistě velmi zajímavá volba a zatím mi přijde papírově jako lepší nabídka proti Eniaqu.
Taky tam nikde není maximální rychlost nicméně ta top verze má maximálku 260km/h (o tom se tedy může Eniaqu jen zdát) nicméně je otázka jak daleko by ta Kia dojela 😁 Ale jestli i ta slabší verze dá třeba 200km/h, pak je to další zásadní výhoda proti Eniaqu.
Zatím dobrý Kia ! :yes:
Základ 0-100 za 6,2s
77kwh dvoukolka za 5,2s
77kwh čtyčkolka za 3,5s
Bohužel jsem nenašel dojezdy jednotlivých verzí. Ta top verze má až 510km ale kolik mají ostatní, to netuším. Nicméně ta 77kwh verze dvoukolka za 1.28mil. bude jistě velmi zajímavá volba a zatím mi přijde papírově jako lepší nabídka proti Eniaqu.
Taky tam nikde není maximální rychlost nicméně ta top verze má maximálku 260km/h (o tom se tedy může Eniaqu jen zdát) nicméně je otázka jak daleko by ta Kia dojela 😁 Ale jestli i ta slabší verze dá třeba 200km/h, pak je to další zásadní výhoda proti Eniaqu.
Zatím dobrý Kia ! :yes:
traveldrive
Až mi je ľúto, že na ňu nemám. 400 km dojazd, vpodstate veľkopriestorový rodinný voz, svieži nápaditý dizajn bez zbytočných e😜resívnych prvkov a zamračeného kukuču. Ešte nejaký parádny modrý, červený, zelený lak namiesto zaužívaných ponurých odtieňov, a bude to par excellence.
DonVito
Hlavni konkurent bude tak jako tak Model Y.
EV6 i Model Y maji vyborne parametry.
:yes:
EV6 i Model Y maji vyborne parametry.
:yes:
JindraLne
Taky je dobrý zohlednit, že elektromotor má točivý moment k dispozici od velmi malých otáček (v podstatě od nulových) a má mnohem širší spektrum efektivních otáček. Zato u spalovacího motoru je účinné pásmo otáček celkem úzké (tj. musí se řadit) a i v něm není točivý moment konstantní.
Proto bych té hodnotě i věřil, pokud mají vyladěné motory a regulaci výkonu při rozjezdu.
Proto bych té hodnotě i věřil, pokud mají vyladěné motory a regulaci výkonu při rozjezdu.
iudex
To sa mi nejak nezdá, základ 125 kW aby dal stovku za 6,2s? A 239 kW za 3,5s? To je úroveň superšportov s 500-600k.
DonVito
Presne, ujizdi nam vlak a troubove volaji po tom, nechat si ho ujet co nejdal.
Smutne nepochopeni reality a prelomu v automotive.
Ono to totiz neni o tom ZDA.
Je to jen o tom KDY.
Audi, Jaguar, Cadilac atd. vyhlasujou konec spalovaku v r. 2030.
Ja myslim, ze realita je predbehne.
https😐/www.visualcapitalist.com/…ery-prices-fall/
Smutne nepochopeni reality a prelomu v automotive.
Ono to totiz neni o tom ZDA.
Je to jen o tom KDY.
Audi, Jaguar, Cadilac atd. vyhlasujou konec spalovaku v r. 2030.
Ja myslim, ze realita je predbehne.
https😐/www.visualcapitalist.com/…ery-prices-fall/
traveldrive
Kde si nechal oči, to tvoje ID voči tomuto vyzerá jak mech zemiakov a vraj aj tak jazdí.
traveldrive
A koľkomyslíš, že zo 100 kW pri 5000 ot. vyletí výfukom ako teplo z moderného benzínu?
LORASI
aha, jasne ... chapem. vsetci sa mylia, len Ty si lietadlo 😄 Tvoj argument, ze si videl jednu Teslu z Ciny a na zaklade nej posudzujes kvalitu celej cinskej produkcie hovori sam za seba 😄 je mnozstvo Tesiel z US produkcie, ktore su bezchybne ... ale ovela vacsi pocit kusov s nejakymi defektami. presne take iste je to aj s cinskou produkciou. Ty si ako nas e😜remier 😄 😄 😄
Renoo
Vím o čem píšu moc moc moc dobře. Sám jsem tu Teslu viděl. Ze Šanghaje se vozí aktuálně asi jen standardní Model 3 - ten nejlevnější, který ale není nejběžnější. Boužel existuje hromada článků, kde jsou popsány chyby a fatální kvalita v čínské pobočce. Jenže to je systémové poškozování značky Tesla, protože vláda nedrží v této automobilce ani %. Ostatně aktuální tlak ze strany policie a nečekané kontroly na silnici jsou další pákou, jak znepříjemnit Tesle život. Vyšetřování zaměstnanců, kteří pracují v továrně a snaha získat informace o automobilce jsou denní rutinou. Čína před pár lety jako správňácký férový stát, kde se dá svobodně podnikat, přišla s novinkou, že už nepožaduje, aby většinový podíl automobilky v Číně patřil pod stát á la SAIC. Jenže všechny automobilky tam už dávno jsou a těch pár, které ne, jako Tesla, ty pak prostě zničí. Okomentuje to tak, že nedodržovaly kvalitu, že to je nebezpečné pro provoz apod. Prostě další lži a lži, které komoušskou Čínu prakticky definují.
LORASI
nie som si isty, ci vies o com pises, pretoze kvalita Tesiel z Ciny je hrozna. pri porovnavanich kusov z Ciny a z USA nevidiet skoro ziadny pokrok v kvalite
Tesla nema v europe sancu kvoli mizernej kvalite aut, mizernej kvalite servisu a mizernemu pristupu v oblasti zaruky. v cine zacina mat velke problemy a konkurencia ju tlaci s cenami vyrazne dole. teoreticky moze slusne fungovat v usa ... ale v zvysku sveta bude mat velke problemy, pokial vyrazne nepopracuje na kvalite a pristupe k zakaznikom.
Tesla nema v europe sancu kvoli mizernej kvalite aut, mizernej kvalite servisu a mizernemu pristupu v oblasti zaruky. v cine zacina mat velke problemy a konkurencia ju tlaci s cenami vyrazne dole. teoreticky moze slusne fungovat v usa ... ale v zvysku sveta bude mat velke problemy, pokial vyrazne nepopracuje na kvalite a pristupe k zakaznikom.
LORASI
neprekvapuje ma to. faktom ale je, ze aktualne G80 je uplne novy model, ale 5er ako aj E su "len" faceliftovane verzie. s prichodom novej generacie 5er a E sa situacia zmeni. genesis bude urcite na urovni europskych premiovych znaciek dlhodobo. co je zatial celkom problem, je prudky prepad ceny jazdenych / zanovnych aut od tejto znacky. v eu sa na genesis, zatial, pozeraju "cez prsty" . za mna GV70 druhe najkrajsie SUV vo svojej triede po Macane a na urovni X3. zial, zatial sa v eu nepredava ( tusim ) a obavam sa, ze ked zacne, tak nebude so 6 valcovym motorom. uvidime
chytrak1
Tak překryv tam samozřejmě je, zejména kůli tomu že zatím není na trhu dost podobných auta a tak budou kupci více cestovat mezi segmenty. Ale tahle kia je pro mne "klasický" crossover, stejně jako mustang. ID4 je SUV jak vyšitý.
Renoo
Ten chválí a nebo alespoň nehaní asi každé elektro. Už je poměrně spousta informací a testů, kdy je ID4 spíše zklamáním. Další tuctový elektromobil. Od WV se očekávala absolutní pecka, Teslakiller, alespoň podle toho, jak se VW věčně kasal, kterak bude nový a cenový přístupný onen elektromobil. Čekali jsme dost dlouho. Superbomba to není, levné to není. A o něčem jako 4680 si může VW nechat zdát leda vlhké sny.
Korejci jen tak mimochodem oznámili, že bude nová platforma pro elektro a suše vytáhli nový elektro model, jako kdyby to byla samozřejmost. A to se v Berlíně chystá Muskova Hvězda smrti. Pokud zachová kvalitu ze Šanghaje, tak má VW o další a zásadní problém víc. Teď maj štěstí, že z USA vozí ne úplně kvalitku a kvalitu ze Šanghaje ukousá clo a doprava. A to je cena kvalifikované práce v automobilce v USA vyšší.
Korejci jen tak mimochodem oznámili, že bude nová platforma pro elektro a suše vytáhli nový elektro model, jako kdyby to byla samozřejmost. A to se v Berlíně chystá Muskova Hvězda smrti. Pokud zachová kvalitu ze Šanghaje, tak má VW o další a zásadní problém víc. Teď maj štěstí, že z USA vozí ne úplně kvalitku a kvalitu ze Šanghaje ukousá clo a doprava. A to je cena kvalifikované práce v automobilce v USA vyšší.
kesumb
ID4 chvalil v testu i electrodad nebo jak si rika. Vyznelo to az prekvapive pozitivne a to vcetne dalnicni spotreby. A podvozek chvali snad vsichni..
traveldrive
Neviem presne, bol to len automatický preklad nejakých stránok, ale utkveli mi v pamäti poznámky o ťažkopádnosti ovládania a vnímaní veľkej váhy auta. Ale možno tomu prikladám veľkú váhu, pretože sa mi to auto veľmi nepáči. V porovnaní s touto Kiou ťahá u mňa za kratší koniec celkom jednoznačne, a to kórejské autá zrovna nemusím.
Tarsinion
V zahraničí hodnotí Genesis G80 kvalitou, jízdou za nelepší auto této premiove kategorie. Kvalita interiéru je třeba hodnocena nad BMW 5 nebo mercedes E
iudex
Tak iD4 je síce o pol triedy nižšie (4,58m, motory 109 až 220 kW, vs Kia 4,68m, motory 125 až 340 kW), ale prekryv tam je a konkurovať si budú (notabene keď konkurencia nie je taká bohatá a nejaké presné segmentovanie sa ešte nedá robiť).
Takže iD4 s výkonom 150 kW a baterkou 77 kWh bude konkurovať Kii so 168 kW a 77 kWh baterkou, obdobne iD4 GTX s 220 kW a 77 kWh bude konkurovať EV6 s 239 kW a 77 kWh.
Každopádne súhlasím, že Mach-e je bližší konkurent.
Takže iD4 s výkonom 150 kW a baterkou 77 kWh bude konkurovať Kii so 168 kW a 77 kWh baterkou, obdobne iD4 GTX s 220 kW a 77 kWh bude konkurovať EV6 s 239 kW a 77 kWh.
Každopádne súhlasím, že Mach-e je bližší konkurent.
chytrak1
VW se svým id4 je něco trochu jiného, ale mě by zajímalo co bude dělat ford se svým mach-e. toto mi přijde jako na míru ušitý konkurent. Ono obecně kia jde po fordu už nějakou dobu a docela úspěšně. Srovnávák bude zajímavý.
skejpa
https😐/youtu.be/LA7d1FmW0ZI
Taky se mi nechtělo věřít... Ale tak to prezentovali na zahraničních webech 😊 Samozřejmě může jít o nějaké jiné specifikace nebo mylné informace.
https😐/cleantechnica.com/…s-800v-charging/
Asi to bude ta GT verze se 430 KW 😶
Verze Baterie Pohon Výkon 0–100 km/h Dojezd
EV6 58 kWh RWD 170 k a 350 Nm N/A 380 km
EV6 AWD 235 k a 605 Nm 6,2 s N/A
EV6 77 kWh RWD 228 k a 350 Nm N/A N/A
EV6 AWD 325 k a 605 Nm 5,2 s 510 km
EV6 GT 77 kWh AWD 585 k a 740 Nm 3,5 s 405 km
Na garaz cz na to mají tabulku 😊
Taky se mi nechtělo věřít... Ale tak to prezentovali na zahraničních webech 😊 Samozřejmě může jít o nějaké jiné specifikace nebo mylné informace.
https😐/cleantechnica.com/…s-800v-charging/
Asi to bude ta GT verze se 430 KW 😶
Verze Baterie Pohon Výkon 0–100 km/h Dojezd
EV6 58 kWh RWD 170 k a 350 Nm N/A 380 km
EV6 AWD 235 k a 605 Nm 6,2 s N/A
EV6 77 kWh RWD 228 k a 350 Nm N/A N/A
EV6 AWD 325 k a 605 Nm 5,2 s 510 km
EV6 GT 77 kWh AWD 585 k a 740 Nm 3,5 s 405 km
Na garaz cz na to mají tabulku 😊
_Karel_
Podle mě je ID4 pěkný, i když EV6 se mi líbí víc (tedy ten zadek moc nedávám). A kde jsi četl, že ID jezdí špatně? Co jsem četl já, je velice komfortní.
DonVito
Ceny se tezko srovnavaji, dokud Model Y neni u nas...
Predpokladam, ze budou u obou velmi podobne.
Tesla bude technologicky dal.
Kia ma zase hezci interier.
https😐/www.gearbrain.com/…-2651253452.html
The Tesla Model Y is priced in the US from $49,990 for the Long Range and $60,990 for the Performance. Kia hasn't yet revealed the US prices for its EV6, but in the UK it is offered from £40,895 ($56,600) after tax, with the GT-Line priced at £43,895 and the flagship EV6 GT at a much steeper £58,295 ($80,700).
Predpokladam, ze budou u obou velmi podobne.
Tesla bude technologicky dal.
Kia ma zase hezci interier.
https😐/www.gearbrain.com/…-2651253452.html
The Tesla Model Y is priced in the US from $49,990 for the Long Range and $60,990 for the Performance. Kia hasn't yet revealed the US prices for its EV6, but in the UK it is offered from £40,895 ($56,600) after tax, with the GT-Line priced at £43,895 and the flagship EV6 GT at a much steeper £58,295 ($80,700).
traveldrive
Toho Stingera je škoda. Neviem, prečo ceny nestiahli nižšie, každopádne na jeho nízke predaje podľa mňa doplácajú viac, ako keby ho dávali lacnejšie a mali na ňom nižšie zisky.
traveldrive
Aké ceny má zodpovedajúci Y? Mám pocit, že ceny Kie sú bližšie skôr cenám Tesly 3. Ale schopnú konkurenciu treba vítať, stlačí ceny EV trochu nižšie.
traveldrive
Ktoré myslíš? Mohol si to napísať hneď a nie čakať, kým sa spýtam... 😉
3_diamanty
Ale za 50 mega za mna radsej id 4 gtx v 4kolke ktore asoon vyzera alo auto... toto ev 6 fakt moc krasy nepobralo... taky akoby ovalny bochnik s megarazvorom alebo zehlicka... zlate elektricke niro, enyaq ci id4