Elektromobilita
Přihlásit pro přidání komentáře
Jerry.Gunman
Ještě, že se článek jmenuje JAK a ne PROČ koupit ojetý elektromobil.
To by byl patrně nejkratší článek v dějinách auto.cz - pouhá tři slova:
RACIONÁLNÍ DŮVOD NEEXISTUJE 😉 😉 😉
To by byl patrně nejkratší článek v dějinách auto.cz - pouhá tři slova:
RACIONÁLNÍ DŮVOD NEEXISTUJE 😉 😉 😉
rohYpnol
Rada číslo 1 zní - VYHNOUT SE ELEKTROMOBILU VELKÝM OBLOUKEM!!!
Rada číslo 2 zní - nikdy nevynechat a nezapomenout na radu číslo 1 :-!
Rada číslo 2 zní - nikdy nevynechat a nezapomenout na radu číslo 1 :-!
rohYpnol
Zásadní problém je v tom, že když budete muset kupovat novou baterii na 10 let starý EV vehikl, tak s největší pravděpodobností budete v pasti!!!
Baterie se totiž v průběhu času mění a ty, co byly před 10ti lety, už prostě dávno nekoupíte, protože nejsou k sehnání! Takže pokud zjistíte po koupi 10leté EV popelnice, že potřebujete novou baterii, tak rovnou víte, že jste vyhodili prachy do kanálu... Navíc za podobný prachy, jak by vás vyšla baterie, si rovnou můžete zkusit koupit další EV popelnici... Jenže i tam může být baterie KO...
EV auta prostě nejen že nedávají ekologický smysl v našich podmínkách, ale nedávají ani ekonomický smysl vyjma některých extrémů.
Baterie se totiž v průběhu času mění a ty, co byly před 10ti lety, už prostě dávno nekoupíte, protože nejsou k sehnání! Takže pokud zjistíte po koupi 10leté EV popelnice, že potřebujete novou baterii, tak rovnou víte, že jste vyhodili prachy do kanálu... Navíc za podobný prachy, jak by vás vyšla baterie, si rovnou můžete zkusit koupit další EV popelnici... Jenže i tam může být baterie KO...
EV auta prostě nejen že nedávají ekologický smysl v našich podmínkách, ale nedávají ani ekonomický smysl vyjma některých extrémů.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
No, podle posledních informací 20% všech majitelů Tesly používají do dvou let svůj vůz na protiúčet, při nákupu... tradičního auta se spalovacím motorem.
Takže to asi takovej masakr a sedmé nebe nebude.
A já jsem rozhodně pro progresy a přípravu dopředu!
Optimalizace spalovacího motoru, vývoj syntetického benzínu, a osvěta s cílem vyrábět a prodávat malá, úsporná auta, to je to, co mi přijde ekologické - ve smyslu skutečného přínosu pro tuhle těžce zkoušenou planetu.
Těžce zkoušenou přemnoženým živočišným druhem.
😒
Takže to asi takovej masakr a sedmé nebe nebude.
A já jsem rozhodně pro progresy a přípravu dopředu!
Optimalizace spalovacího motoru, vývoj syntetického benzínu, a osvěta s cílem vyrábět a prodávat malá, úsporná auta, to je to, co mi přijde ekologické - ve smyslu skutečného přínosu pro tuhle těžce zkoušenou planetu.
Těžce zkoušenou přemnoženým živočišným druhem.
😒
20% majitelů elektromobilu si další nekoupí. Přijde mi
to celkem přirozené. A vidět to optikou zbylých 80%, které si půjdou pro další.
to celkem přirozené. A vidět to optikou zbylých 80%, které si půjdou pro další.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
...který kdy na auto.cz vyšel. Proč by si proboha někdo s mozkem v hlavě kupovat ojetou zkratopopelnici?!! To nás mají zdejší redaktoři opravdu za blázny?! 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
To je prostě neutuchající masáž... ale po zkušenosti se obávám, že tak asi 30% populace se zmasírovat nechá.
A ten zbytek se rozpadne podle jiných kritérií - takže pořád těch 30% bude nejsilnější celistvá skupina.
😒
A to jsem si vždycky kladl otázku, jak mohla římská říše dopustit svůj rozpad, copak to NEVIDĚLA?!!
Už je mi to ale jasné.
😒
A ten zbytek se rozpadne podle jiných kritérií - takže pořád těch 30% bude nejsilnější celistvá skupina.
😒
A to jsem si vždycky kladl otázku, jak mohla římská říše dopustit svůj rozpad, copak to NEVIDĚLA?!!
Už je mi to ale jasné.
😒
Neboj, ono, nechcem sa nikoho dotknúť a skutočne si vážim každého kto pracuje no tí najviac ovplyvniteľní sú zväčša nie príliš vzdelaní a inteligentní z čoho vyplýva že nie sú ani dostatočne majetní aby si tie elektrovehikly mohli dovoliť. Leda, že ich ukecajú v AAA na x ročný (super výhodný) úver...
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Opravdu hodně trapný vtip, kterému se zasměješ jen ty sám. Co tam máš dál? 😁
Dokud tu bude Humac a dalsi, tak Arese nema sanci ani na prvni desitku...
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avantime
Uf, ako to tu čítam, tak zas super nízka úroveň. Článok síce tiež za veľa nestojí (dve spojené PR správy od VW a ČSOB), ale ten toxický hejt elektromobilov od ľudí, ktorí si žiaden zrejme nikdy nevyskúšali, je trápny a nechutný.
Práve malé jazdené elektromobily mi dávajú najväčší zmysel v našich končinách. Je úplne pochopiteľné, že tu ľudia nemajú na novú e-208 za 30-tisíc eur, ale také jazdené Citigo-e iV alebo americký Fiat 500e (obe som si vyskúšal), by som za nejakých 10-12-tisíc uvítal ako druhé auto do rodiny.
Treba si uvedomiť, že to nie sú rozhodne autá, ktoré za 6 rokov najazdia 200-tisíc kilometrov pokiaľ neslúžili na kuriérske účely. V pohode sa tu dá zohnať 500e z Kalifornie, ktorá za 6 rokov najazdila 60-tisíc km. Ak sa to nabíjalo v priemere po každých 100 km, tak má batéria za sebou 600-700 nabíjacích cyklov a koncipovaná je na 4000 cyklov. Aj po 170-tis. km má batéria stačiť na 120 km dojazd.
V čase, keď najlacnejší nový elektromobil stojí cez 16-tisíc eur, je toto myslím celkom zaujímavé pre tých, čo si chcú zaobstarať svoj prvý elektromobil.
Ale beriem to tak, že sa tu prejavuje dookola stále zopár rovnakých odporcov elektromobilov a ostatní tvoria tichú väčšinu a nemusia mať s autom na baterky vôbec problém. Hlavne keď 52 perc. populácie býva na Slovensku v rodinných domoch, takže majú kde nabíjať. Ja netvrdím, že poďme si všetci kupovať elektromobily, ale to čo tu viacerí predvádzate je dosť úbohé. :no:
Práve malé jazdené elektromobily mi dávajú najväčší zmysel v našich končinách. Je úplne pochopiteľné, že tu ľudia nemajú na novú e-208 za 30-tisíc eur, ale také jazdené Citigo-e iV alebo americký Fiat 500e (obe som si vyskúšal), by som za nejakých 10-12-tisíc uvítal ako druhé auto do rodiny.
Treba si uvedomiť, že to nie sú rozhodne autá, ktoré za 6 rokov najazdia 200-tisíc kilometrov pokiaľ neslúžili na kuriérske účely. V pohode sa tu dá zohnať 500e z Kalifornie, ktorá za 6 rokov najazdila 60-tisíc km. Ak sa to nabíjalo v priemere po každých 100 km, tak má batéria za sebou 600-700 nabíjacích cyklov a koncipovaná je na 4000 cyklov. Aj po 170-tis. km má batéria stačiť na 120 km dojazd.
V čase, keď najlacnejší nový elektromobil stojí cez 16-tisíc eur, je toto myslím celkom zaujímavé pre tých, čo si chcú zaobstarať svoj prvý elektromobil.
Ale beriem to tak, že sa tu prejavuje dookola stále zopár rovnakých odporcov elektromobilov a ostatní tvoria tichú väčšinu a nemusia mať s autom na baterky vôbec problém. Hlavne keď 52 perc. populácie býva na Slovensku v rodinných domoch, takže majú kde nabíjať. Ja netvrdím, že poďme si všetci kupovať elektromobily, ale to čo tu viacerí predvádzate je dosť úbohé. :no:
Souhlasím naprosto; to, co zde předvádí partička zdejších orálních elektrofilů, to je vskutku ubohé.
Neustále se tu točí skupinka cca 10, možná 15 lidí, co hlasitě a furt-und-furt vyřvávají, jak je elektromobilita skvělá a užásná a vynikající - přičemž skorem nikdo ze zdejších hlasitých propagátorů elektromobility sám svůj elektromobil nevlastní 😁
Takže, Avantime, přestaň naplano mudrovat, jak "by si také jazdené Citigo-e iV alebo americký Fiat 500eza nejakých 10-12-tisíc eur uvítal ako druhé auto do rodiny" - a jdi si ho koupit 😁
Kdo ti brání?
Neustále se tu točí skupinka cca 10, možná 15 lidí, co hlasitě a furt-und-furt vyřvávají, jak je elektromobilita skvělá a užásná a vynikající - přičemž skorem nikdo ze zdejších hlasitých propagátorů elektromobility sám svůj elektromobil nevlastní 😁
Takže, Avantime, přestaň naplano mudrovat, jak "by si také jazdené Citigo-e iV alebo americký Fiat 500eza nejakých 10-12-tisíc eur uvítal ako druhé auto do rodiny" - a jdi si ho koupit 😁
Kdo ti brání?
Nemám rád ani jeden ani druhý extrém, tu sa teraz naplno prejavuje ten anti-elektro, tak som si dovolil sa k tomu vyjadriť.
Vyjadrenia typu "Proč by si proboha někdo s mozkem v hlavě kupovat ojetou zkratopopelnici" sú jednoducho dosť hlúpe, nemyslíš?
Ja nie som z tých, čo by zakázali dieselové autá, sám jedno vlastním a kým je v dobrom stave a nedymí, nevidím dôvod sa ho zbavovať. Faktom je, že s ním moc nejazdím, pretože mám služobné a to je aj dôvod, prečo v momentálnej situácii neplánujem žiadne ďalšie kupovať.
Prišlo mi len komické ako sa tu podaktorí boja elektromobilov ako čert kríža. Nikto ich nenúti to kupovať, tak neviem prečo nemôžu diskutovať k téme článku. :no:
Vyjadrenia typu "Proč by si proboha někdo s mozkem v hlavě kupovat ojetou zkratopopelnici" sú jednoducho dosť hlúpe, nemyslíš?
Ja nie som z tých, čo by zakázali dieselové autá, sám jedno vlastním a kým je v dobrom stave a nedymí, nevidím dôvod sa ho zbavovať. Faktom je, že s ním moc nejazdím, pretože mám služobné a to je aj dôvod, prečo v momentálnej situácii neplánujem žiadne ďalšie kupovať.
Prišlo mi len komické ako sa tu podaktorí boja elektromobilov ako čert kríža. Nikto ich nenúti to kupovať, tak neviem prečo nemôžu diskutovať k téme článku. :no:
:yes: Myslím si, že několik lidí se obává EV, protože mohou ovlivnit jejich zaměstnání nebo živnost (takže se jejich reakcím člověk nemůže divit). Podobné je to s autonomním řízením, to vyvolává taky velmi emocionální reakce.
Ono to beztak dopadne tak, jak to bylo před 20 lety s TDI. Tehdy byly diskuze plné "nafta patří do kamen", aby o pár let později tvrdili, jak jim nafta žere 4 litry na 100 na dálnici. O 10 let později downsizing fuj fuj, aby o pár let později spokojeně lítali v TSI ..
S tým autonómnym riadením by som bol opatrný - nemá hlavne technické ani legislatívne predpoklady dostať sa v dohľadnej dobe do praxe.
Plně autonomní vozidla snad budou, technicky BY se to SNAD dalo vyřešit, ale vidím to tak na nějakých minimáně 20 let ??? Přece jen těch "proměnných" je v běžném městském provozu tolik, že by s tím měl počítač asi dosti velký problém 😒
O právním náhledu na věc (Kdo ponese odpovědnost za škodu vzniklou při provozu autonomního vozidla? Majitel nebo výrobce?) ani nemluvě.
O právním náhledu na věc (Kdo ponese odpovědnost za škodu vzniklou při provozu autonomního vozidla? Majitel nebo výrobce?) ani nemluvě.
Už se něco trochu rýsuje : https😐/cnn.iprima.cz/…-dalnicich-24251
Vezmi si jak by to pomohlo v městech, když jsou zácpy a ve vztahu řidič cyklista.
Vezmi si jak by to pomohlo v městech, když jsou zácpy a ve vztahu řidič cyklista.
Právě nepředvídatelný cyklista je komplexní prvek, se kterým si dnešní technologie strojového učení neporadí. Takže ačkoliv aktuální vývoj směřuje k chytřejším implementacím Lane assist s adaptivním tempomatem pro dálniční použití, městský provoz plný chodců a cyklistů je problém, jehož řešení potrvá desítky let.
Zase zopakuju svou otázku - z jakých zdrojů čerpáte, zabýváte se autonomním řízení v práci nebo výzkumu? Jaké máte vzdělání? Není v tom nic osobního, jen chci vědět, zda mám informace od Vás brát vážně nebo jsou to jen "přání otcové myšlenek". Díky - já 52 let, VŠ farmacie a VŠ ekonomie, 20 let vyšší management farmaceutické firmy a lékárenské řetězce + podnikající 10 let. Posledních 9 let rentiér, studující všechno možné.
Chtel jsi se nam pochlubit, jak jsi chytrej ? To ze mas dve vysoka skoly z tebe nedela chytreho. Mnohdy je to spise naopak.
Pracuji jako programator a plne autonomniho se ani ja nedoziju. Pocitac neni a dlouho nebude schopen nahradit lidsky mozek. I kdyz se umi ucit, stale se musi spolehat na nedokonale senzory. Stale je odkazan na skripty ulozene v pameti.
Pracuji jako programator a plne autonomniho se ani ja nedoziju. Pocitac neni a dlouho nebude schopen nahradit lidsky mozek. I kdyz se umi ucit, stale se musi spolehat na nedokonale senzory. Stale je odkazan na skripty ulozene v pameti.
Je na sebe prostě pyšnej, minulý týden se úplně stejně chlubil taky 😁 😁
Akorát tentokrát nenapsal, že si koupil volítánýho eSmarta. 😄
Akorát tentokrát nenapsal, že si koupil volítánýho eSmarta. 😄
Nie som si istý, či majú rozumné argumenty v komunikácii s primitívmi zmysel. ;-\ Tiež som to opakovane skúšal, ale zrejme nemám dosť trpezlivosti.
Vidíš - a v tomhle se shodneme 😁 Když už člověk napíše daný argument po padesáté osmé a daný primitiv si stále pojede to své, že "elektromobilita je super" ...
Nepředpokládám, že by se zde kdokoli (jak píšeš) BÁL elektromobility...
Spíše je to naprosto přirozená reakce na to, jak často a intenzoivně zde exhibuje jistá malá leč velmi hlučná skupinka samozvaných spasitelů světa pomocí elektromobility
BTW, "za socíku" tě také "nikdo nenutil" koupit si auto z "tábora míru a socialismu", že 😁 Jenom byl systém nastaven tak, že jsi si sice mohl chtít koupit něco jiného - ale bylo ti to prd platné, protože soudruzi z UV sami rozhodli, co je pro tebe dobré.
No a dneska stejným způsobem rozhodují soudruzi z eurokomise.
Tobě to možná přijde fajn, ale věř tomu, že mnoha lidem se to příčí
Spíše je to naprosto přirozená reakce na to, jak často a intenzoivně zde exhibuje jistá malá leč velmi hlučná skupinka samozvaných spasitelů světa pomocí elektromobility
BTW, "za socíku" tě také "nikdo nenutil" koupit si auto z "tábora míru a socialismu", že 😁 Jenom byl systém nastaven tak, že jsi si sice mohl chtít koupit něco jiného - ale bylo ti to prd platné, protože soudruzi z UV sami rozhodli, co je pro tebe dobré.
No a dneska stejným způsobem rozhodují soudruzi z eurokomise.
Tobě to možná přijde fajn, ale věř tomu, že mnoha lidem se to příčí
Nevím jestli si tady zažil Kahrla antidiesela nebo jak se ten trotl označoval. Myslím si, že je tu opravdu málo lidí, kteří se snaží něco někomu nekriticky cpát. Někde v diskuzi zaznělo, že jsou parkoviště výrobců plná elektromobilů - myslíš, že pokud nebudou prodávat tak budou pořád vyrábět "na parkoviště" ?
JJ, Kharla jsem zažil 😁
Domnívám se, že pokud se elektro-plečky nebudou prodávat dle představ "vrchnosti", tak se budou dále zvyšovat pobídky pro koupi elektor-vehiklu a tlak na omezení "klasických" automobilů. To je bohužel nejsnazší a nejlevnější A protože auto je dneska pro velkou část lidí holá nezbytnost, nakonec se ten prodej nějak rozjede 😞
Vždyť se podívej, "jak krásně" se v DeDeRónii prodávaly Trabanty. Lidi na ně čekali dokonce i 14 let v pořadníku...
Domnívám se, že pokud se elektro-plečky nebudou prodávat dle představ "vrchnosti", tak se budou dále zvyšovat pobídky pro koupi elektor-vehiklu a tlak na omezení "klasických" automobilů. To je bohužel nejsnazší a nejlevnější A protože auto je dneska pro velkou část lidí holá nezbytnost, nakonec se ten prodej nějak rozjede 😞
Vždyť se podívej, "jak krásně" se v DeDeRónii prodávaly Trabanty. Lidi na ně čekali dokonce i 14 let v pořadníku...
Rozumím, ale co s tím chceš dělat? Já osobně si myslím, že přechod na elektro podrazí nohy evropským výrobcům a nahradí je čínské firmy. Taky si myslím, že všechny tyhle nesmysly ze strany vrchnosti jsou jen pokusem, jak odvrátit neodvratitelné, takže si nemyslím, že EU nebo komise je nějakým nepřítelem. Vždyť se podívej, kdo tam sedí - tady budu souhlasit s Babišem, oni nic v životě nepostavili a neví o čem život je ... Čas vrátit zpátky asi nepůjde, takže je potřeba se přizpůsobit novým podmínkám. První školení, které jsem zažil byl jeden supr týpek z IBM a ten nám vtloukal jednu zásadní myšlenku do hlavy - Jediná jistota je, že v budoucnosti bude vše jinak (ale neříkal že lépe, jako v SSSR 😊.
Nejde o to, co CHCEME, ale co s tím reálně udělat DOKÁŽEME
Jako malého kluka mne fascinovalo, jak mohli starý Řím (technologickou, vojenskou a ekonomickou velmoc starověku) barbaři TAK RYCHLE rozvrátit.
Pak mi to začalo docházet - a posledních +- 10 let mám pocit, že to dokonce i zažijeme...
BTW, jestliže nás "vláda" EU vede do ekonomické záhuby, pak JE škůdcem a nepřítelem, o tom není sporu
Jako malého kluka mne fascinovalo, jak mohli starý Řím (technologickou, vojenskou a ekonomickou velmoc starověku) barbaři TAK RYCHLE rozvrátit.
Pak mi to začalo docházet - a posledních +- 10 let mám pocit, že to dokonce i zažijeme...
BTW, jestliže nás "vláda" EU vede do ekonomické záhuby, pak JE škůdcem a nepřítelem, o tom není sporu
Můj bratr podnikal v fotokinu a zastihl ho přechod na digitál. Bylo to velmi rychlé, jak se ze superfungujícího odvětví stalo mrtvé. Všechny ty skvělé švýcarské fotolaby si mohl strčit tak za klobouk a najednou nikdo nechtěl krásné foťáky od Canonu ....
Chapu, ze pro bratra to bylo smutne, ale digitalni fotaky znamenali pro bezne lidi velky uzivatelsky komfort - nemusi nikam chodit a ve skrini mit desitky alb s upatlanyma fotkama. EV auta pro bezneho zakaznika nemaji co nabidnout navic oproti spalovaku.
uxauxa
elektro mobil je zadarmo drahý asi tak....
Ty tiež prídeš spoločnosť na nemalé peniaze a jak sa pozerám na tvoje príspevky, je to čistá strata.
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
elektrikar
BMW i3 po 6 letech každý den ve 22h nabito na 100% a odstaveno do rána na nabíječce. Po 6 letech a 130 tisících km kapacita akumulátoru 92%.
DonLabuznik
Díky za super tip, auto na elektřinu bych si totiž moc rád koupil, takže mi tento článek přišel opravdu vhod. Už jsem si na základě článku z https😐/www.duofinance.cz/…ver-nebo-leasing vybral, jak elektromobil budu financovat, takže teď už jenom stačí vybrat ten pravý.
- pokud bude auto stát déle než 12 hodin... takže pokud s autem nejezdíte opravdu denně, EV nemůžete mít
- kapacita baterií může stále ještě v záruce klesnout na 66%... Takže nové auto nechť má za ideálních podmínek dojezd 250 kilometrů.
Po pěti letech už jen 165.
A pokud je zrovna zima, tak třeba jen 80... to chcete?
Aha, ale životnosti baterky pomůžete, když budete nabíjet jen na 80%... takže všechno ještě dolů.
Nejčastěji omílaným argumentem o pokroku ve vývoji EV je rychlonabíjení - a ejhle, prý se ale nemá moc používat.
Copak, moje benzínový auta už mi vydrží "navěky", pokud mi je nějaký úřad nezakáže.
Chce to volit do evropského parlamentu opravdu s rozmyslem!
Absurdní a likvidační Euro7 lidi začnou řešit, až dojdou do autosalonu a budou chtít Polo za 300 a v salónu jim vpálí ID.3 na plecháčích za mega...
- benzín se bude postupně více upravovat, aby starší motory poškozoval
- tekutá paliva se budou více danit
- ve hře zůstává i nadále "daň z vlastnictví automobilu", odstupňovaná podle eko-třídy
atd atd atd
Á konto euro-volby se mi na mysl stále častěji tlačí hořký vtip, že kdyby volby měly šanci něco skutečně změnit, dávno už je zakážou 😒 😒 😒
To zdanění by mi vadilo nejméně - pokud by současně klesla daň ze mzdy.
pořád říkám, že danit se má spořeba a né práce.
Takže klidně ať alkohol, kouření, ale klidně i benzín zdraží... jasně, nafta se pálí při dopravě čehokoliv, ale jednak se u výrobě čehokoliv taky pracude, takže snížení daně ze mzdy by to mohloú mělo vývažit, a druhak by to mohlo vést k tomu, že se bude víc vyrábět v místě spotřeby = míň dopravy = další úleva této zkoušené planetě.
Nezastírá?
Ale znemožňují mně vlastnit a použít klasicky spalovací.
Jezdíš málo? Pak bude mít baterka nižší životnost... u baterek to funguje prostě jinak i v tomhle.
A není ti líto planety? Když už po 8 letech se na ni sesypou tuny nebezpečného odpadu, a současně se budou vyrábět miliony nových elektronesmyslů?
V té době dost nepochybně s menší baterkou, protože dojezd do 100 km přece stačí.
Což znamená před skončením "záriky" do cca 60 km... doma sedět budete!
Každou cestu bude muset povolit "uliční výbor" a po návratu odevzdáte data z té černé skříňky, pro výpočet pokuty... a někteří lidé ještě tleskají, místo aby se bránili.
já mám dokonce i Alfu 164, ale to pořád neznamená, že mi nikdo život nekomplikuje... zhoršení kvality benzínu, zákazy vjeydu do některých lokalit... zdanění vlastnictví takového auta, a zvlášť zdanění provozu... atd.
Prostě se svět mění, a mění se k horšímu. Komunisti to znovu zkoušejí, tentokrát pod vlajkou ekológie.
Víte, že už méně než za rok začne platit povinnost mít v autě "černou skříňku", adaptivní tempomat, a autonomní omezování rychlosti?
Prostě probíhá intenzivní útok na svobodu individuálního pohybu, ať už si to někdo uvědomuje, nebo ne.
Ten tvůj rozpočet platí jen pro konkrétní vzdálenost práce od domu, platí za předppokladu, že auto máš v garáži s elektřinou, že je stálé počasí atd, atd.
Ekologie je pro mě nevyrábět to, co nepotřebuji. Takže minimálně dvojnásobná efektivní životnost benzínového auta proti EV jako důvod, proč EV nepoužívat stačí sama o sobě.