Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Robert Hlavaty
Dle mého, kromě Pumy, Mustangu a Bronca, zbytek vozů je zcela podprůměrný co se designu týká. Pokud se to nezmění, tak toho moc neprodají... Obzvláště Kuga je tedy hodně ošklivá...
suhlas.. aj mne sa paci prave puma bronco a mustang od fordu.. aj novy velky hranaty e😜lorer... ale uz zbytok portfolia ako focus kuga fiesta ci ecosport a pod... su des... a akoby ani nepatrili k tej istej znacke.... ked vidim e😜lorer vedla kugy fakt sa mi nechce verit ze oba su fordy... pride mi tu ze fordom je tu e😜lorer a kuga je uz len nejaky cinsko-globalny vehikl s modrym ovalom .... strasne odporny face... rovnako cely zaobleny bramborovy dizajn ... ved to vyzera jak zvacseny hach... zlaty tiguan ci ravka..
taketo nechutne vajcia s megatlamami a priblbym kukucom leteli za cias P207 a clia 3 niekedy okolo r 2008... pride mi ale ze toto je uz za nami.... ford pritom ale vie fakt aj pekne vozy... ved si zoberme bronco alebo e😜lorer... mna by zaujimalo preco napriklad kuga nevyzera skor ako zmenseny e😜lorer ale miesto toho vyzera ako zvacseny focus... cele zle.... inak cely ford tape... . ale ked vidim ich portdolio ani sa nedivim.... len jedno pekne auto pripadajuce na 10 modelov znacky je fakt malo na dosiahnutie nejakych slusnych ziskov.....
taketo nechutne vajcia s megatlamami a priblbym kukucom leteli za cias P207 a clia 3 niekedy okolo r 2008... pride mi ale ze toto je uz za nami.... ford pritom ale vie fakt aj pekne vozy... ved si zoberme bronco alebo e😜lorer... mna by zaujimalo preco napriklad kuga nevyzera skor ako zmenseny e😜lorer ale miesto toho vyzera ako zvacseny focus... cele zle.... inak cely ford tape... . ale ked vidim ich portdolio ani sa nedivim.... len jedno pekne auto pripadajuce na 10 modelov znacky je fakt malo na dosiahnutie nejakych slusnych ziskov.....
NAD
Mal som možnosť porovnať staršiu Kugu (poslednú verziu predchádzajúcej generácie) a túto novú. Výsledok? Volil by som tú staršiu. Interiér staršej je oveľa intuitívnejší, všetko po ruke, interiér v novej Kuge som zhodnotil ako neergonomický. Akoby ergonómiu obetovali dizajnu, ale ani ten ma príliš nenadchol. Posed... v staršej OK, nová - ako to povedať - proste divný. Jazdné vlastnosti - staršia super, nová akoby príliš ťažká na predok. Motor - starý diesel 2.0 Super., nový diesel sa mi zdal hlučnejší, traktorový (za studena viac ako starý) Exteriér - stará Kuga dozrievala ako víno. Nová stratila z chlapského výzoru. Akoby sa chcela viac zapáčiť všetkým. Možno, ale mne nie. A to všetko za vyššiu cenovku. Sorry, nová Kuga pre mňa sklamanie.
Ozzman
Mne to tedy kupodivu tak strašné nepříjde, tedy dle ceníku, hlavně v kontextu markantního zdražení všech aut. Máme poslední Kugu 2 před příchodem této nové s totožným motorem (tedy totožným, ten náš má 4 válce 😁, zatím 😁, ale MT + FWD a 110kw Ecoboost) a ve výbavě Titanium (a už nevím jestli titanium plus či nějaké podobné). Ceníková cena byla asi 717 tisíc kč v roce 2019 (září tuším) a když se podívám na konfiguraci tohoto auta, ten náš je chudý příbuzný. Chybí mu LED (má halogeny, stará Kuga měla jen xenon a LED denní), adaptivní tempomat, prémiový audiosystém a je na 17" Alu. Vše ostatní ve výbavě je stejné či podobné, jen sedadla titanium jsou polokůže, ale to je asi malý rozdíl. Takže auto sice v ceníkové ceně nepatrně dražší, ale také vybavenější.
Takže nevidím, že by Kuga byla nějak výrazně cenově přestřelená, byť reálná kupní cena u nás byla výrazně nižší za skladovku, ale ceníkově to tak hruzostrasně nevypadá.
Takže nevidím, že by Kuga byla nějak výrazně cenově přestřelená, byť reálná kupní cena u nás byla výrazně nižší za skladovku, ale ceníkově to tak hruzostrasně nevypadá.
Kuga má aktuálně slevy až 200 tisíc, tak jestli to nebude tím
https😐/www.ford.cz/…/PL-new_kuga.pdf
https😐/www.ford.cz/…/PL-new_kuga.pdf
Jo, tak to je docela jiná káva....
No hlavně ten původní ceník je takovej tradičně Fordovskej......na úvod to s velkým sebevědomím napálit....a pak stáhnout ocas. Za ty původní ceny by to snad nekoupil ani ten, kdo má modrej ovál vytetovanej i na pindíku. Tebe z toho nepodezřívám. 😒]
Já bych o jednom diskutérovi ale věděl 😁 Ford má tradičně výborný jemnocit pro cenotvorbu 😁
Jj, pozerám, že aj u nás dali akčný cenník s podstatne rozumnejšími cenami😒br />
https😐/fordcms.blob.core.windows.net/media/Slovakia/Pricelist/2021/Ak%C4%😁n%C3%BD%20cenn%C3%ADk%20KUGA%20Adventure%2021_03.pdf
Najsilnejší dízel v štvorkolke a s automatom za 30790 eur, to by šlo. Hlavne keď si to človek porovná s Tiguanom, kde je podobná verzia (TDI 147 kW DSG) o 10000 eur drahšia😒br /> file😐//C😐Users/Admin/AppData/Local/Temp/tiguan-pa-01-04-2021.pdf
Najsilnejší dízel v štvorkolke a s automatom za 30790 eur, to by šlo. Hlavne keď si to človek porovná s Tiguanom, kde je podobná verzia (TDI 147 kW DSG) o 10000 eur drahšia😒br /> file😐//C😐Users/Admin/AppData/Local/Temp/tiguan-pa-01-04-2021.pdf
Jo, já jsem si totiž nějak neuvědomil, že redakce dává do srovnání akční ceny 😁 Jestli se pak dá ještě něco dostat dolu nevím, my to brali jako skladovku na konci výrobního cyklu, takže cena byla z dnešního pohledu opravdu směšná a skoro ještě o 200 tisíc nižší proti ceníku.
James_Bond
Stara Kuga sa mi vzdy pacila. Toto je ale "oble" ako cinska hracka. :no: :no: :no:
Neboj sa, pán Q ti z toho nové služobné auto neurobí 🙂
Ale James jezdil v MK4 Mondeu 😁
Jj, prvý Daniel Craig. https😐/www.youtube.com/watch?… 😄
Jo, to auto vypadá pořád době v tom Titaniu S 😁
h.onzyk
Tak nějak mám dojem, že na Kugu, která to tady docela schytává za design, budeme ještě v dobrém vzpomínat. Tady https😐/www.autoforum.cz/…e-auto-nez-dnes/ je totiž špatně úplně všechno. Hmyzí předek po vzoru Citroenu a Hyundaie, interiér bez tlačítek s obrovským tabletem ... Proč Forde ? :no:
Toto by nemělo být Mondeo, ale Ford Evos, crossover pro ČÍnu... já pořád doufám 😊
Já taky, píšou že v Číně to začnou prodávat a uvidí se jak s prodejem v US a Evropě. Tak snad se dočkáme něčeho normálnějšího.
http😐/car-images.bauersecure.com/…_mondeo_2022.jpg
Mondeo Outback 😁 Hele, tohle proč ne, když to bude mít normální motorizace 😊
Mondeo Outback 😁 Hele, tohle proč ne, když to bude mít normální motorizace 😊
Ale ten render Mondeo 2022, je jen ale nástřel představeného Evose 😉
https😐/cdn.motor1.com/…ford-evos-cn.jpg
Spekuluje se, že to bude hybrid podobně jako Kuga, tedy HEV, PHEV s 2,5 l.
https😐/cdn.motor1.com/…ford-evos-cn.jpg
Spekuluje se, že to bude hybrid podobně jako Kuga, tedy HEV, PHEV s 2,5 l.
Ten pohon by mi asi u takového auta i vyhovoval, pomalé to nebude a tepreticky to má předpoklad spolehlivějšího pohonu a automatu, než dvouspojka 😊
Som zvedavý čo to bude naozaj ? 😉
Snad to vůbec bude 😁 Aby nevymřelo po meči...
Keď odíde Mondeo a z 508ky a Insignie urobia niečo ako nová C5ka,tak neviem z čoho budem vybetať. 😒
Budem si to muset asi oba přiznat, nastane čas jít do C segmentu 😒] Já už se s tím nějak smiřuji a trénuji na simulátoru kompaktního kombíku a dá se to no 😁
Ono kompaktný kombík priestorovo plne uspokojí, už môj dvojkový Focus kombi postačoval na všetky rodinné dovolenky. Trošku problém bude s komfortom a odhlučnením, tam vidím hlavný prínos strednej triedy, keď som prešiel z Focusa na Mondeo, bolo to dramatické zlepšenie.
Otázkou je, jestli moderní Csegment je o tolik horší jako to starší Dčko bylo dríve a pokud nebude Mondeo, nebude s čím srovnávat 😁 Já teď taky jezdím s kompaktním kombíkem a díky pravidelnému kufru do něj dám možná i víc, než do toho Mondea kombi 😁
Momentálne mám doma segment C rok 2016 a segment D 2018 a rozdiel je značný.Navyše rázvor je rozmer,ktorý ma zaujíma viac ako litre v kufry.Tam to mám 2700 vs.2830 a to sa oplatí. 😉
Tak já Cčko 2008 vs Dčko 2015 a v odhlučnění je to jiná dimenze, ale pro to rodinné použití se dá naprosto s přehledem fungovat s tím Cčkem 2008 😊
iudex
Celkom ma prekvapuje prevládajúca kritika k dizajnu Kugy, za mňa je to naopak jedno z najvydarenejších kompaktných SUV, v červenej a v ST-line je to taký malý "Macan pre chudobných": https😐/ipravda.sk/…-nestandard1.jpg
Interiér je v podstate Focus, za mňa teda podstatné zlepšenie oproti preplácanému predchodcovi.
Jediný problém mám s motorizáciami, chýba mi silnejší benzín a možnosť kombinovať pohony/prevodovky. Uprednostňujem benzín, takže by som siahol po 1,5EB, aj keď R3 sa mi pre SUV nezdá úplne ideálny, chcelo by to niečo silnejšie, jednak je len ako predokolka a manuál. Ak by som chcel štvorkolku, tak je len 2,0TDCi, kde by som asi volil ten silnejší s povinnou štvorkolkou a automatom, čo už trochu navyšuje cenu. Ale v kontexte aktuálneho zdražovania je asi stále prijateľná: https😐/www.fordskladom.sk/…dition-st-line-3?…
Interiér je v podstate Focus, za mňa teda podstatné zlepšenie oproti preplácanému predchodcovi.
Jediný problém mám s motorizáciami, chýba mi silnejší benzín a možnosť kombinovať pohony/prevodovky. Uprednostňujem benzín, takže by som siahol po 1,5EB, aj keď R3 sa mi pre SUV nezdá úplne ideálny, chcelo by to niečo silnejšie, jednak je len ako predokolka a manuál. Ak by som chcel štvorkolku, tak je len 2,0TDCi, kde by som asi volil ten silnejší s povinnou štvorkolkou a automatom, čo už trochu navyšuje cenu. Ale v kontexte aktuálneho zdražovania je asi stále prijateľná: https😐/www.fordskladom.sk/…dition-st-line-3?…
Súhlasím.Mne sa nová Kuga (s Pumou,Focusom) tak isto veľmi páči a som celkom prekvapený kritikou za dizajn.Čo je na slušnú kritiku tak pohony tohoto modelu. :no:
Ford sa ale konečne aj zmátoril a nasadil vcelku normálne ceny.
Ford sa ale konečne aj zmátoril a nasadil vcelku normálne ceny.
Tak to jsem rád, že nejsem sám, komu se Kuga líbí. Naprosto souhlasím i s barvou. Nechápu, že na sport-look verzi dají stříbrnou, červená by byla super.
Coby SUV do města je asi klidně použitelná i tahle technika (R3, FWD), cena ujde, spotřeba taky.
Coby SUV do města je asi klidně použitelná i tahle technika (R3, FWD), cena ujde, spotřeba taky.
Jj, registrujem, že vkus máme dosť podobný. Ale ako písal woody, aj tak by som dal nakoniec prednosť klasike. Ako do mesta by som nemal vôbec problém s Kugou v predokolke a s R3, ale ako rodinný univerzál by som už mal trochu obavy. Kdežto nižší a ľahší Focus kombi je aj s 1,5 dostatočný aj na diaľnicu či naložený.
No neviem, ale tipujem že medzi Focusom kombi a Kugou veľký váhový rozdiel nebude. Tých pár cm do výšky tiež nejaký veľký rozdiel neurobí. Ak je tá 1,5 dostatočná vo Focuse bude dostatočná aj v Kuge za predpokladu, že kupec vie čo chce. 🙂
Nemusíš tipovať, stačí si pozrieť čísla a zistíš, že nemáš pravdu.
Testovaná Kuga 1,5 váži 1564 kg, kdežto Focus kombi s rovnakým motorom váži 1408 kg, to je značných 156 kíl rozdiel.
A tá nadváha sa (spolu s horšou aerodynamikou) podpisuje pod citeľne slabšiu dynamiku Kugy s týmto motorom (195 kmh a 9,7s vs 208 kmh a 9,0s). Teda dynamicky má Kuga 1,5 bližšie k Focusu 1,0 92 kW (198 kmh, 10,3s).
Testovaná Kuga 1,5 váži 1564 kg, kdežto Focus kombi s rovnakým motorom váži 1408 kg, to je značných 156 kíl rozdiel.
A tá nadváha sa (spolu s horšou aerodynamikou) podpisuje pod citeľne slabšiu dynamiku Kugy s týmto motorom (195 kmh a 9,7s vs 208 kmh a 9,0s). Teda dynamicky má Kuga 1,5 bližšie k Focusu 1,0 92 kW (198 kmh, 10,3s).
Při představení nové Kugy jsem s tebou co se týká vzhledu nesouhlasil. Taky se nemusíme shodnout na všem, že. 😉 Ale v reálu vypadá Kuga docela dobře, neměl bych s ní problém. A už vůbec bych ji nesrovnával s Pumou. Ta je hodně ulítlá a ten její retardovanej kukuč se ani ve skutečnosti nezlepší, možná právě naopak.
Akční ceník Fordu dostal ceny Kugy na celkem akceptovatelnou úroveň. Vzhledem ke všeobecnému zdražování. Ten původní ceník je nonsens. Tak či tak, tyhle moje úvahy stejně vždycky nakonec končí tím, že jako fajn, ale nevím proč, když mi stejně nejvíc vyhovují (a taky se mi nejvíc líbí) ty všední hatch/lift/fast/kombi backy. 😉
Akční ceník Fordu dostal ceny Kugy na celkem akceptovatelnou úroveň. Vzhledem ke všeobecnému zdražování. Ten původní ceník je nonsens. Tak či tak, tyhle moje úvahy stejně vždycky nakonec končí tím, že jako fajn, ale nevím proč, když mi stejně nejvíc vyhovují (a taky se mi nejvíc líbí) ty všední hatch/lift/fast/kombi backy. 😉
Ale zhodneme, ja to vnímam presne ako Ty, teda Kuga fajn, asi prvá voľba, ak by som kupoval kompaktné SUV... ale prečo by som to robil, ak je tu kopec klasických hatchov/liftov/kombi, ktoré mi sedia viac ako SUV? Takže stokrát radšej napr. Focus kombi ako Kuga; rovnaká technika, motory, interiér, vypracovanie, porovnateľný priestor, ale menšia hmotnosť, lepšia dynamika a agilita, väčší kufor a nižšia cena.
´´A už vůbec bych ji nesrovnával s Pumou. Ta je hodně ulítlá a ten její retardovanej kukuč ´´ :yes:
puma v real vyzera 100kx lepsia ako kuga.. jej dizajn sportoveho crossu funguje vyborne... zatial co nafuknuta knedla kuga a la zvacseny focus vizualne nefunguje vobec..
Za tie prachy radšej Cupra Formentor s 1.5 tsi 150 k s manuálom.Táto Kuga ma naživo dosť sklamala za mňa bola jednoznačne najkrajšia prvá generácia.Ford pomaly ale isto s tými špičkovými trojvalcami stráca klientelu ktorú kedysi mal.A to je škoda lebo mať len skvelé podvozky už asi nestačí.
A si si istý, že Formentor je za tie isté prachy? 😉
Kuga 1,5EB začína na 22990 €, kdežto Formentor na 26990 €, to máš 4t rozdiel.
Plus Formentor je o pol triedy menšie auto (d= 4,45m vs 4,61m, v=1,51m vs 1,66m).
Kuga 1,5EB začína na 22990 €, kdežto Formentor na 26990 €, to máš 4t rozdiel.
Plus Formentor je o pol triedy menšie auto (d= 4,45m vs 4,61m, v=1,51m vs 1,66m).
Vravím za tie prachy radšej Formentor a či to je o pol triedy menšie závisí hlavne na vnútornom priestore.Ale Formentor má za prvé štvorvalcový motor za druhé má prakticky plnú výbavu už v základe a hlavne vyzerá o dosť modernejšie a dynamickejšie ako nafúknutá Kuga.Ano momentálne dávajú na Kugu cca 8 000 € zľavu+šrotovné takže cena je o dosť lepšia ako pôvodná takže momentálne s tým výnimočným trojvalcom sa možno pre niekoho oplatí ale keď ju dovybavíš k Formentoru si prakticky na tej istej cene a hlavne ja som vychádzal z pôvodnej ceny ktorá bola od 30 190 €.Takže 23 000 € je to momentálne slušná cena.Museli ísť s cenou dole lebo im to za tie prachy čo za ňu pýtali nikto nekupoval a to je Kuga ne trhu už minimálne rok.Alebo môžem takisto zobrať Atecu FR skladovku za cca. 24-26 000 €.
Ja sa nehádam, pôvodná cena bola mimo reality, ale teraz po znížení je to už fajn. Formentor je teda aktuálne o dosť drahší, naviac je to z môjho pohľadu inak zamerané auto, to je crossover, taký zdvihnutý hatch a nie čisté SUV ako Kuga. Takže to sa prejaví v priestore a praktickosti. Kým Kuga poslúži ako rodinné auto a čiastočne môže nahradiť kombi, pri Formentore to už neplatí. Preto myslím, že reálne to nebudú alternatívy. Tú by som videl skôr v tej Atece, to je predsalen vyššie klasické SUV (aj keď tiež menšie). A súhlasím, že tá môže byť zaujímavou alternatívou, hlavne láka tým silnejším benzínom 2,0TSI.
Aj keby som dizajn zvládol,tak 3 válce nie. 😒 :no:
Tak ja som tiež v zásade odporca trojvalcov, ale po osobnej skúsenosti by som túto 1,5ku akceptoval (podobne ako bavorácky trojvalec 1,5). Netvrdím, že to vôbec nezistíš, pod plynom sa ten R3 zvukovo prejaví, ale nijak extra to nevadí a hlavne má dynamiku zodpovedajúcu papierovým údajom, ide to vskutku pekne.
Problém je, že vo Forde si povedali, že 1,5ku nám do Focusu netreba a stačí jednoliter, takže u nás sa už 1,5EB nepredáva (len dopredáva), do výroby jedine 1,0. 😒
A hlavne pri dileme, či R3 v nižšej strednej, alebo R4 v strednej za podobnú cenu (Insignia) nie je o čom rozmýšľať.
Problém je, že vo Forde si povedali, že 1,5ku nám do Focusu netreba a stačí jednoliter, takže u nás sa už 1,5EB nepredáva (len dopredáva), do výroby jedine 1,0. 😒
A hlavne pri dileme, či R3 v nižšej strednej, alebo R4 v strednej za podobnú cenu (Insignia) nie je o čom rozmýšľať.
Ani som nerozmýšlal. 😉
Ten 3válec 1,5 BMW som skúšal v Activ tourer a išlo to.No ten blok vo mne to neodbúralo. 😒
Ten 3válec 1,5 BMW som skúšal v Activ tourer a išlo to.No ten blok vo mne to neodbúralo. 😒
miromen
Hm tak i v nebarvě tedy střibře to kuze na těch "černobilich" fotkach velice sluši, designově prostě velice povedene.
Jen škoda, že ford nedava nejen pod jeji, ale předevšim pod kapotu focuse identickou 1.5EB z Fiesta/Puma ST v manualu, to bych měl hned jasno co pořidit.
Jen škoda, že ford nedava nejen pod jeji, ale předevšim pod kapotu focuse identickou 1.5EB z Fiesta/Puma ST v manualu, to bych měl hned jasno co pořidit.
R32
ale už by to chcelo test VW Golf 😒]
Ford Auto web
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
sir
..nedavno jsem sledoval souboj v Hybridech mezi Kugou a RAF4kou....Odkaz zde😒br />
https😐/www.youtube.com/watch?…
A byl jsem prekvapeny, ze Kuga vyhrala........
Musim zaroven pochvalit kvalitu testu.....velmi me to zaujalo.
https😐/www.youtube.com/watch?…
A byl jsem prekvapeny, ze Kuga vyhrala........
Musim zaroven pochvalit kvalitu testu.....velmi me to zaujalo.
A dizajnerom Fordu by uz mal niekto konecne vysvetlit, ze ak velka papula vyzera dobre na jednom aute, neznamena to, ze bude dobre vyzerat na vsetkych.