https://www.elespanol.com/…573193461_0.html
----Segment D v Európe sa posúva väčšinou smerom k zákazníkom vozového parku. Preto si myslíme, že až 75% z predaja tohto automobilu by bol predaj spoločnostiam, flotilám. A ako sme už zdôraznili, predaj motorovej nafty v tomto segmente sa zmenil z 80% na 15%.
Prívetivo na mňa nepôsobí zo žiadneho pohľadu, ani zvonka, ani zvnútra. Predok je vyslovene hnusný. Kde na ten dizajn v Citroene prišli? Veľká svetlá výška tomuto placatému typu karosérie nesedí vôbec, vyzerá to ako surf na kolieskach. Interiér je doslova nepekný. A tie Y-svetlá vzadu, tuším pre najbližší facelift vypálili Dacii rybík...
Snáď to naživo bude lepšie.
Kde vidíš, že nadávam? Nejak si pletieš pojmy a dojmy, kamoš.
A nie, nepáči sa mi. Je taká doba, nové autá sú málokedy pekné. Sú moderné, hýria výrazom, expresívnymi prvkami dizajnu - ale sympatie vo mne fakt vzbudzujú málokedy. Sorry, asi som ostal niekde v minulosti, že sa mi ten starší, uhladenejší a elegantnejší dizajn páči viac ako dnešné technokratické kreatúry. A to ti píše človek, čo má dva Citroeny doma. ;-) Nepochválim len preto, že dnes je takýto podivný dizajn moderný a všeobecne považovaný za pekný.
Mimochodom, kedy naposledy vyšlo auto, čo sa mi páči? Nájde sa, aj keď je to dnes fakt bieda. Naposledy to bolo asi nové Kangoo. A aj keď SUV nemusím, dosť dobre vyzerá napr. nová Kia Sorento, a tiež som chválil posledné Sandero. Ale Hyundai Alcazar sa snáď nepáči ani Tebe.
Tak v celom príspevku len presne potvrdzuješ moje slová, takže žiadne dojmy a pojmy. ;-) U nás na dedine sa tomu hovorí starý frfľoš.
A Kangoo... no, rešpektujem Tvoj vkus, ale máme ho zjavne dramaticky odlišný. ;-)
To zjavne ano. Ale aj tak si na omyle, frfloš je ten, čo sa mu nepáči nič, ja mám len voči tebe viac vyhranený vkus. ;-)
Kangoo je medzi užitkáčmi sympatické auto, páči sa mi viac ako Berlingo, ktorým jazdím. Jasne v porovnaní s osobnými autami to je a ostane dodávka.
Jsem příjemně překvapen :-) vypadá to dobře čekal jsem to o dost horší i interiér se povedl.
Určitě si to najde zákazníky, uvidíme co ten podvozek jestli budou alespoň ty dorazy hydraulické nebo ne..
"Jako první model pak použije aktivní podvozek Citroën Advanced Comfort. Ten nově kombinuje už dosud známé progresivní hydraulické dorazy s aktivním odpružením." :D
z jiného serveru :
"S uvedením C5 X mluví Citroën také o světové premiéře nového systému aktivního odpružení Citroën Advanced Comfort s progresivními hydraulickými polštáři (Progressive Hydraulic Cushions). Kromě možnosti trojice různých nastavení aktivního odpružení ale značka po stránce techniky v tuto chvíli nezachází více do detailu."
ne blbosti nepíšou ani v druhém článku, oni jen citujį oficiální informace od výrobce, to jen ty máš nějakou blbost v hlavě ...
"A genuine Citroën exclusive designed to recreate the magic carpet effect of iconic Citroën cars and to overcome all obstacles, potholes, kerbs, speed bumps and other road connections, the Citroën Advanced Comfort® suspension is naturally fitted to C5 X. On the plug-in hybrid version, C5 X takes control a step further with Citroën Advanced Comfort® active suspension. With a choice of three modes, the suspension control system enhances the effectiveness of the Progressive Hydraulic Cushions® by relaxing the suspension even more during driving phases to fly over the road and offer greater efficiency, particularly in corners."
"On plug-in hybrid versions, new C5 X takes this comfort and control a step further with Citroen Advanced Comfort Active suspension. Offering a choice of three modes, the suspension control system enhances the effectiveness of the Progressive Hydraulic Cushions by softening the suspension under certain conditions to create the sense that the car is ‘gliding’ over the road or sharpening the set-up for even greater control and precision when cornering"
Tak na prvý pohľad dobré, taký Subaru Legacy štýl, proporčne fajn, stále pomerne štíhle. Aj interiér na pohľad normálny, žiadne francúzske vymýšľanie kolesa nanovo. Len motoricky nečakám žiaden zázrak, ak je hybrid 165 kW top, tak ako základ vidím trojvalec 1,2.
Btw. takto nejako si predstavujem budúcnosť Mondea, resp. jeho nástupcu majúcu mať podobu crossoveru.
Já jsem spíš na klasiku, 508 SW je za mě o dost hezčí auto... ale pokud chtějí zkusit něco netradičního, no tak proč ne, velká kola to zachraňují. Přední světla jsou divný... podobně divný, jako u Kamiqu.
Interiér vesměs fajn... moc se mi nezdá ta dřevěná fošna na dveřích zakončená chromovanou linkou... a klika krčící se až pod tímto designovým skvostem... ale to je asi detail. https://img.cncenter.cz/…pbWc/6927128.jpg?…
takych pokusov o velke hb ala opel signum tu bol viac a skoncili fiaskom a tak skonci aj tato c5ka. ani suv ani kombi, predpokladam ze 4x4 to mat nebude a motorova paleta bieda. Uzitkova hodnota nula a predok skaredy. Uprimne nevidim nejaky velky rozdiel medzi c4 a tymto. Naco mat v dnesnej dobe v portfoliu dve podivne auta ;-\
Celé je to divné. Možno naživo to bude lepšie, ale po doterajších elegantných C5 (vyjmúc posledný crossover) je toto fakt divočina. Bez ohľadu na to, čo mi iudex napíše. :-D
Mám to přesně naopak, zezadu je to auto mnohem koukatelnější, předek vypadá divně. Navíc vypadá nachlup stejně jak u C4, aspoň trochu ta auta odlišit mohli.
V tom by som práve videl úmysel, je to predsa Citroen. Za mňa to mohlo mať zadok klasického kombi a bolo by to praktické zdvihnuté kombi á la Legacy Outback.
Škoda té nafty Hdi je dobrý motor..
Nejsem příznivce pluginů, buď nabíjet nebo tankovat a né oboje, ale třeba se to prodávat bude.
Jestli bude mít i odvětrávané sedačky tak to je zase velké plus :yes:
Tak ono asi hodně záleží na tom, kdy s daným typem karosérie přijdeš na trh, Signum přišlo na trh v době kdy se dobře prodávaly Vectry, Mondea, Passaty, Laguny, prostě klasika a vypadala mezi nimi jako totální exot. Dnes díky milionu crossoverů všech velikostí se tohle v podstatě ztratí v davu a to může být pro prodeje dobře. Uvidíme.
Já si to pamatuju tak, že Signum mělo být spíš jakousi náhradou za Omegu, podobně jako se Renault pokusil Vel Satisem nahradit Safrane... respektive pod tlakem prémiovek na vyšší střední udělat takový krok stranou a nekonkurovat jim napřímo. Tj. Signum nestálo proti Vectrám a Passatům a Lagunám, ale zkoušelo stát nad nima.
Dobre si to pamätáš, tak to aj bolo promované. Signum mal aj dlhší rázvor ako Vectra a teraz si nepamätám, či nebol dlhší, ak ale nie, tak len z titulu karosérie HB.
Kdyby se mi chtělo... jako že nechce... zkusil bych najít dobové ceníky Signum a Vectry. Podle mě by se ukázalo, že bylo Signum i cenově o level nad Vectrou - aspoň si to tak pamatuju.
Opely mám rád, ale si Signum byl osklivý omyl. C5X tedy taky není krasavec, ale asi lepší ten opel, a i ta ošklivá citroení tvář tomuto autu sluší víc než C4. Pro mne to stále není, ale snažili se. Uvidíme jak se tomu povede.
"typem karoserie mi to nejvíce připomíná Opel Signum"
spíš taková mnohem dizajnově vydařenější verze R. Velsatisu ala "cross country" ;-) Oproti Signumu i Renaultu o dost sympatičtější provedení té myšlenky.
klasické sedany tvoří vymírající kategorii v Evropě, tak uvidíme jak se povede zaujmout tímhle
Design jsem hodnotil v nadpisu, v té další větě jsem nehodnotil design, ale tvary a proporce a kam tento typ karoserie podle mě patří. Tedy HB o třídu výš než jsme zvyklí, stejně jako bylo Signum. Vel Satis nebyl HB, ale skutečný kočkopes, trochu MPV (o 10 cm vyšší než toto nebo Signum) s vystrčeným zadkem nezapadal do definice HB, takže to bylo těžko uchopitelné cosi. Tenhle Citroen je hezký velký HB.
ok je to tvůj názor, který ti nehodlám rozmlouvat. Většina automobilovych magazínů včetně výrobce samotného se shoduje na tom, že Vel Satis byl také HB stejně jako Signum nebo tento Citroen. Hlavní rozdil je v tom, že ty předchozí byly spíše exoti své doby, zatimco dnes je situace na trhu poněkud odlišná, jak jsi sám napsal výše.
"Vel Satis je zkratka pro Velocity and Satisfaction (česky "rychlost a uspokojení"). Prakticky jediným konkurentem byl pro Vel Satis Opel Signum, což je též hatchback vyšší střední třídy, ale na rozdíl od Vel Satisu, který byl samostatně vyvíjeným modelem, byl Signum hatchbackem odvozeným od sedanu Opel Vectra C."
To se nikde nepíše, ale celková výška je 148 cm, takže světlá výška bude maximálně někde kolem 15 cm, protože jinak by v kabině nebylo místo ve svislém směru.
Jj, bude to tak nejak, o čo je vyššia ako štandard, o to bude mať vyšší podvozok. Ak je povedzme Insignia ako typická stredná trieda vysoká 1,45m a podvozok má 12 cm svetlosť, tak C5 tie 3 pridané centimetre dala do vyššieho podvozka. Takže možno to bude vnútri priestorovo (na výšku) identické, príp. dokonca horšie ako bežné sedany/kombi strednej triedy.
Tak budou alespoň továrny využívat na export do Evropy.
Very smart :no: , velmi proevropské :no: . To je přesně to co si Čína přeje, tam se chechtají až se za hlavu popadají.
Akoby taky francuzsky outback... snad bude aj 4kolka :yes:
A jak sa mi nova beztvara buclata knedla c4 nepaci tak toto je razom ina liga... ma to linie tvary aj proporcie... ma to pekne rovne plochy na karoserii a nakoniec to ani nie je vo vysledku tak nechutne zaoblene ako ostatne citrony.... fakt podarene ... majestane elegantne auto... aky to rozdiel voci ostatnym modelom znacky....akoby c5 x ani nebola ich surodencom.... jednoznacne naj citron dnes :yes:
Jak jste pane přišel na to, že je mi 62 let? :-O:-[]:-[] To jste mi tedy sakra pořádných roků přidal! :D:D:D A to moje jméno jste taky vůbec netrefil... :-[]:no:
Citroen porada 2018:
pánové, podívejte se na to, jak celý svět kupuje SUV. Každý náš model bude podle toho vypadat.
Citroen porada 2020:
Šéfe, tady je nová C5.
Ale vždyť je to SUV!?!
Tak jsme se před dvěma lety rozhodli.
Položte ten model na zem...(šlápnutí nohou na střechu). Tak teď už to má normální výšku.
Ano šéfe...
Sorry, ale je to jako rozšláplé Burago. Podivný hmyzí předek tentokrát trumfuje ještě divnější záď hlavně z bočního a zadobočního pohledu. Prapodivný převis nevyvážila ani velká kola. Zatím jen zmínka o PHEV, uvidíme co další motorizace.
To není politika, to je čistá ekonomika. Pokud se všechno bude vyrábět v Číně, tak v Evropě nedobře dopadneme. Silně mi vadí, jak nenažranost korporátů probudila draka, který sežere úplně všechno a všechny. A už to nejspíš nejde zastavit.
Bude hůř. Až Čína nasytí svůj trh elektromobily, postaví montovny tady (aby se vyhnuli clům) a pak to bude fičák. Na to naše automobilky nenajdou odpověď, Číňani mají celé produkční řetězce, díky tomu vše levnější, hlavně baterie. Ale budeme si za to moct zase sami - naše automobilky jim všechny technologie přinesly na stříbrném podnosu. Oni je vylepšili a teď je použijí proti nim. Také si uvědomme, že Číňanů je 1,4 miliardy a mají nejvyšší průměrné IQ na světě. A tady v Evropě IQ vytrvale klesá...
Nadále platí, že Citroen jde totálně mimo mě. Protože tohle je asi nejošklivější výtvor segmentu za dlouhou dobu, a uniká mi jeho smysl. Největší no go je ale čínská výroba. Pochválit lze snad jen klimapanel.
"Zaujmout má také bohatým prostorem, konkrétně místo na zadních sedadlech má být jedno z největších v daném segmentu."
S tím rozvorem musí být docela kouzelníci...
Když už tedy chtěli odkazovat na auta z minulosti, tak to měli pojmenovat CX5. Takhle mi to připomíná název nějakého čínského plagiátu pár let zpátky. No, vlastně Čína to je a plagiát ne, takže jméno napůl vzdává hold historii Citroenu a napůl čínským plagiátům, pak tedy v pořádku :-)
Upřímně, tušil jsem, jak to i tentokrát u Citroenu dopadne, ale jak se říká, "Naděje umírá naposledy" ...
No a s představením tohoto kočkopsa jsem Citroen definitivně vyřadil z nákupu nového vozu. Tohle nemít dvojitý šíp, tak to nedokážu rozpoznat. ... Odpočívej v pokoji, starý dobrý designe Citroenu.
Tak sa mi to lubi.... inak ze zrovna dizlacky zavisly citron tu u takto velkeho auta vynechal dizel je fakt obdivuhodny tah... za mna teda parada auto :yes:
- Automobil... dosti specifického designu, který by mohl nést značku jakéhokoliv výrobce
- Citroen bez hydropneumatického pérování
- "francouzské auto" bez naftového motoru
- auto pro evropské zákazníky vyráběné v Číně
No, nějak nám ta západní část Evropy pod vedením štras-bsuselských socialistů směruje do hýzlu...
Ještě jednu-dvě "Lisabonské Strategie" https://cs.wikipedia.org/…%C3%A1_strategie a Eu ve světě už nebude ani pro smích :-(:-(
Vidím paralelu s Citroënom C6. Všetci užasli nad jedinečnosťou, pohodlím, avšak skoro nik ho nekúpil. Predaj začal v roku 2005 s predpokladom ročného predaja 20 000 vozidiel a za 7 rokov produkcie sa predalo iba 23 384 kusov a projekt skončil finančnou katastrofou!
Tohle si najde cílovku lépe. C6 byl luxusní limuzína, u takového auta kupec neřeší pár stovek tisíc a tak šel raději do německé prémie nebo třeba Volva či Lexusu.
Zahájení prodeje C6 ale bylo několik měsíců odloženo, protože si novináři stěžovali na nesnesitelný aerodynamický hluk od špatně navrženého těsnění bezrámových oken. Tak to museli předělat. :-(
C6 přišla s velkým zpoždením, prototypy auta měli hotové už v roce 2001 ale do prodeje se dostala defakto až v roce 2006 ;-\ nejvíce bylo to morální stáří vidět na té palubní desce a sdílených ovladacích prvcích z původní C5, z venku to auto vypadá pořád zajímavě i teď po těch letech....
Stejně byl C6 auto s nejlepším pérováním všech dob. Radar, snížení tlaku na nápravě podle výpočtu přesně v okamžiku, kdy se dostane třeba příčný práh pod kola. Neskutečně žehlí silnici.
osobně by mi sedla trochu uhlazenější příď a hlavně partie světel, ale počkám si na živo.
Z bočního a zadobočního pohledu bych to klidně tipnul na nějaké audi.
Až teda na ten kachní ocas, ale jestli je tam kvůli aerodynamické efektivnosti, tak ať tam je.
Je to opravdu prapodivný dost nepohledný kočkopes, který je vše a vlastně nic pořádně. Za mě tedy určitě ne, podle mého názoru se Citroën strefil úplně mimo terč a absencí turbodieselů to dorazil úplně! :-O:-(:no: