Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Škoda Octavia Combi 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 – Nejlepší RS. Bohužel
69 komentářů
ptr078
6
Uz tradicne v rs vyber zo skaredych a este skaredsich diskov, mal som tu cest 30 minut v benzine dsg, interier fajn, lepsi ako golf 8, utlmenie neviem posudit, patlala patlala ovladanie hrozne, zvuk tsi oproti focusu st alebo 30i n bieda. A hlavne za tie peniaze sa daju realne kupit ovela lepsie auta
Lubo
1
Aké oveľa lepšie autá by si zvažoval za tie peniaze?
ptr078
2
Je to na dlhsie a zalezi kde sa nachadzas a co chces-tvoje preferencie, na Slovensku by som kupil focus kombi st, jazdi lepsie i ked je skaredsi. A bol lacnejsi/ teraz uz neexistuje cennik, aj s mazdou 6 alebo insigniou gsi sa vies dostat na zaujimavu cenu co su o triedu vatsie a kultivovanejsie auta. Ja polku roka travim v uk a jedna z poslednych ponuk co som mal v60 rdesign t5 za menej ako tato rs. Je to individualne, ale v tejto cenovej sa uz da vyberat
seminkoxxxl
Příspěvek podléhá schvalování.
WinDiesel
... ke kterému musí být k dispozici vypínání, aby člověk nezešílel
Tak tuto kabinovu uchylku v tejto triede nechapem, najviac mi to vadilo v proceed 1.6 benzin
U toho auta mi to tak nevadí, je to jakoby sportovní, má to i Yaris GR, ale když už si kupuju naftovou Ofci, tak sem sakra na to hrdej, ne? A nebudu chtít aby mi to znělo jako osmiválcovej benzín! 😁
Na ProCeede ti to vadilo? Fakt? Tam to podľa mňa znie dosť fajn, aj preto, že elektronicky riadenú klapku, teda aspoň GT. Ale také Cupry...Leon PHEV aj Formentor...Ach jaj.
Aj mne to vadilo a dosť, normálne som to nedokázal prežuť a to bol hlavný dôvod, prečo som o tom inak sympatickom a dobre jazdiaci aute prestal uvažovať.
Je pravda, že som s ProCeedom jazdil hlavne v meste, tak som si pri dobrzďovaní užíval ten zvuk pri manuálnom podraďovaní. Ak by mi to malo monotónne hučať na diaľnici, určite to vypnem. Aj pri plugin erese sme sa s kamošom chvíľu bavili na tom zvuku osemvalca a potom už boli z neho ohučaní a rýchlo ho vypli.
Ja nerozumiem prečo by bol taký problém ponúknuť viac zvukov na výber. Lebo ak argumentujú tým, že toto je ten pravý exkluzívny zvuk pre daný model, tak nech si ho strčia.
Ja nerozumiem prečo by bol taký problém ponúknuť viac zvukov na výber. Lebo ak argumentujú tým, že toto je ten pravý exkluzívny zvuk pre daný model, tak nech si ho strčia.
Popravde som nemal čas sa v tom babrať, či to ide nejak individuálne vypnúť, v športe to ale bolo automaticky no a šport chceš, kvôli reakciám motora, prevodovky atp.
Každopádne sú lepšie a horšie dofarbené zvuky a v Proceede GT to bol asi najhoršie spravený zvuk, čo som skúšal. Ako píšem, škoda, lebo inak to auto mi bolo a je sympatické. Aj keď som neskúšal hybridné koncernové hot-modely á la RS iV, to sa podľa ohlasov zdá, že titul najotrasnejšie znejúci fake zvuk si ukradli pre seba. 😒]
Každopádne sú lepšie a horšie dofarbené zvuky a v Proceede GT to bol asi najhoršie spravený zvuk, čo som skúšal. Ako píšem, škoda, lebo inak to auto mi bolo a je sympatické. Aj keď som neskúšal hybridné koncernové hot-modely á la RS iV, to sa podľa ohlasov zdá, že titul najotrasnejšie znejúci fake zvuk si ukradli pre seba. 😒]
V Proceedu nejde ten zvuk z repraku. Takze nabizet vic druhu ani nemuze. Je to pouze vibracni prvek, ktery prenasi vibrace motoru na spodni hranu ramu celniho skla a celni sklo funguje jako ozvucnice. Kazdopadne je ten zvuk fake a proto mam generator natvrdo odpojeny.
V Proceedu, pokud clovek je v rezimu Normal, tak je generator vypnuty. Zapina se pouze v rezimu Sport. Navic se to da odpojit. Hodne majitelu vcetne me ma generator zvuku odpojeny.
ProchyToman
Unika mi smysl koupě sportovního auta, co neni na okruh, protože naftu z podstaty věci nechceš drtit nadoraz. Ano, fabia rs v naftě umí v Sosnový divy. Jenže tady jsi v těžkém kombiku. A za druhe máš na rodinné auto za milion. Uvnitř jsi z poloviny stále v Octavii 3, plasty ve dveřích, kolem panelu, kufr. Tvl, tady se hejtuje Ford Puma a její smysl, byť je ošklivá, ale funguje, ale nedotknutelná krabice co se fasuje a nebo kupuje na stáří za mega je cajk? Na picu
Není to sportovní auto.
Je to rodinnej kombík s 200k naftou a 4x4. Jasně, za milion... to - tím spíš v kontextu tříválcové Pumy - je dost dobrá cena. Není tajemství, že není problém na mega nakonfigurovat běžnou Octavii... tak tady máš aspoň silnej motor a čtyřkolku.
Fabia RS je v Sosnový těžce nedotáčivá, moc zábava s ní není.
Mrzí mě zklamání z benzínového RS... ale i to beru jako cesťák a ne jako sporťák a řekl bych, že to s benzínem musí být lepší... a pokud je trošku měkčí, tak to není úplně na škodu, trojkové RS je přece jen trošku tuhé.
Je to rodinnej kombík s 200k naftou a 4x4. Jasně, za milion... to - tím spíš v kontextu tříválcové Pumy - je dost dobrá cena. Není tajemství, že není problém na mega nakonfigurovat běžnou Octavii... tak tady máš aspoň silnej motor a čtyřkolku.
Fabia RS je v Sosnový těžce nedotáčivá, moc zábava s ní není.
Mrzí mě zklamání z benzínového RS... ale i to beru jako cesťák a ne jako sporťák a řekl bych, že to s benzínem musí být lepší... a pokud je trošku měkčí, tak to není úplně na škodu, trojkové RS je přece jen trošku tuhé.
Jo, jak nemám moc rád Škodovky a Oktávky obvzlášť, tak tohle je pro mne nejsmysluplnnější verze a asi bych se za ni nezlobil, bude jezdit dobře. Žádný sport od toho neočekávám, je to naftové kombi.
Vcelku súhlas, RS vypadá hodne dobre a aj v tejto farbe je to celkom pohľadné auto.
Celkovo tieto TDI evo budú asi hodne podarené motory. Kámoš zobral teraz na operák 2L-110kW dsg a hovoril mi že je celkom šokovaný zo spotreby 3.8-4.5L podla pp. Vraj to celkom ide a aj infotaiment zatial bez zakopnutia.
Celkovo tieto TDI evo budú asi hodne podarené motory. Kámoš zobral teraz na operák 2L-110kW dsg a hovoril mi že je celkom šokovaný zo spotreby 3.8-4.5L podla pp. Vraj to celkom ide a aj infotaiment zatial bez zakopnutia.
Jo, jako proč ne, asi hezčí, než Golf, mne se líbí tedy i Leon, jen s tím infotainmentem, příjde mi úsměvné a zároveň smutné, že mezi plusy je v testu pložka - fungující infotainment 😁
Já se tak ale nějak zřekl, že už je pro mne diesel nutnost a kdyby mi někdo dal na výběr takto výkonny turbodiesel a turbobenzín, tak už to asi nebude tak jasná volba a vzal bych to co líp jede a je spolehlivější (což nemusí být vždy benzin 😁)
Já se tak ale nějak zřekl, že už je pro mne diesel nutnost a kdyby mi někdo dal na výběr takto výkonny turbodiesel a turbobenzín, tak už to asi nebude tak jasná volba a vzal bych to co líp jede a je spolehlivější (což nemusí být vždy benzin 😁)
Barva teda není můj šálek čaje... a je to trošku oříšek, protože... černá maska je v sérii a úplně mi k ní nejde modrá... a zelená, která šla s černou dobře, už zase není v nabídce. Tak asi tu červenou... a nebo kousnout modrou a pokud by to vadilo, tak třeba pořešit rámeček.
Problém jsou i kola... tak jak u trojky byly ošklivý 17" a bylo potřeba sáhnout po 18", tady by to asi musely být 19". Pokud je ale O4RS hodně měkká, tak by to vadit nemuselo.
Problém jsou i kola... tak jak u trojky byly ošklivý 17" a bylo potřeba sáhnout po 18", tady by to asi musely být 19". Pokud je ale O4RS hodně měkká, tak by to vadit nemuselo.
Samozrejme keby som kupoval pre seba, tak by som venoval výberu farby a konfigurácii trocha času. Hore som iba konštatoval bo takéto RS som videl.
Já bych bral klidně tuhle šedou steel, nebo červenou.
Červená k té masce jde dobře.
http😐/d62-a.sdn.cz/…zr/4f6a2003.jpeg?…
Tu betonovou nesnáším. Moje oblíbená byla ta zelená, co o ní píše Emel.
http😐/d62-a.sdn.cz/…zr/4f6a2003.jpeg?…
Tu betonovou nesnáším. Moje oblíbená byla ta zelená, co o ní píše Emel.
A navíc evidentne s použitelným podvozkem, narozdil od běžných verzí.
beznejsie verzie su "pouzitelne" tiez, zase tieto kategoricke vyhlasenia...nestastna kombinacia je torzka + DCC + velke disky
Použitelný je i žebřiňák, když rezignuješ na komfort. Je to sice přehnané srovnání, ale Oktávky s torzkou se pohybují běžně v cenách atakujících 700-900 tisíc a tam to už je opravdu na pováženou. Vím, že ty si totální analfabet na podvozky, ale prostě a jednoduše tyč na zadní nápravě je poznat a u auta za skoro mlilon je to sakra kompromis..
zvlastne, ze sa tu analfabetmi obhana clovek, ktory nedokaze citat s porozumenim 😊 podvozkovy e😜ert
Narážím na tvé excesy z minulých diskuzí 😊
tie excesy sa nazyvaju iny nazor, mal by si sa naucit to trochu respektovat 😊 nie kazdy kto s tebou nesuhlasi je hned analfabet. ja s tymto nazorom o octavii problem nemam, ako pisem torzka + DCC je zla kombinacia. Torzka sama o sebe kompromis je, nie vsak az tak vyrazne do komfortu. Multilink uz jazdi dobre a ten sa predsa da zohnat aj k inym verziam okrem RS, vsetky verzie 4x4, verzia iV. Vyslovene ako problem vidim torzku u 2.0 TDI 110 kW, tam si to mohli odpustit, tie ceny su uz vysoke a clovek by tam cakal vyspelejsiu napravu
Promin, on je názor a pak to, že píšeš uplnou blbost (že torzka není ani tak kompromis do komfortu) , ale nebudu se dál dohadovat, někomu chutná i spálenej řízek....víš jak... Torzka prostě je ústupek právě do komfortu, u každé značky a výrobce, poznáš to na první rozbité cestě, já s těmi Oktávkami s torzkou něco najel, stejně jako se staršími verzemi, co mívali multilink. A ano, nemusíš kupovat hned RS, pokud už chceš Oktávku a multilink, jen a prostě drtivá většina Oktávek má už ve druhé generaci torzku a v ceně toho auta to je ústupek.
nepisem ze to nie je kompromis vobec, pisem ze nie az tak vyrazne do komfortu, ako sa casto prezentuje (bavime sa stale bez DCC). na rozbitej ceste skor ucitis, ako ten lahsi zadok poskakuje, a straca smerovu stabilitu v zatackach, ako by si mal trpiet za vyrazne znizeny komfort. za komfort su zodpovedne obe napravy + velku ulohu zohrava odhlucnenie, a to je u sucasnej generacie super
To odskakování není tak hrozné, respektive není tak časté, ale já tedy vnímám spíše ten snížený akustický komfort a to i nemusí být tak strašné silnici.
Negeneralizoval by som stylom ´´u každé značky a výrobce, poznáš to na první rozbité cestě´´ na 100% to nie je pravda.
S prehnanim by si mohol tvrdit, ze kazde auto s prednou napravou MC Pherson ma horsie riadenie a ovladatelnost predku oproti dvojitemu lichobezniku...
S prehnanim by si mohol tvrdit, ze kazde auto s prednou napravou MC Pherson ma horsie riadenie a ovladatelnost predku oproti dvojitemu lichobezniku...
Já ti nevím, kupovat Octu za meloun, asi nakonec skončím spíš u Scouta.
Proč ne. Scout vypadá dobře a pokud pro něj máš nějaké využití...
Musel bych si to projet, ale i po přečtení testu (a kontra od Ham.a) je můj favorit RS TSI MT.
Musel bych si to projet, ale i po přečtení testu (a kontra od Ham.a) je můj favorit RS TSI MT.
No tady jen planě kecám, Octa/Golf/Leon jsou pro mě no go kvůli interiéru, ale kdybych musel ... třeba v situaci, kdy člověk dostane rozpočet na služebák a musí to být škodovka. A u nás na Vysočině je Scout jako doma 😄 Docela fajn bylo tohle srovnání https😐/www.youtube.com/watch?…
Věřím Hamovi a garaz.cz. Myslím, že se tomu říká konfirmační zkreslení 😁
tiez sledujem uplne vsetko na garazi a precitam si aj autoweb, tento test je fajn, keby testoval obe auta na raz tj aj dieslove rso, ktovie aky by bol verdikt... je to petrolhead, takze by to dal znovu na benal, ale ale...
To chápu. Člověk se musí chránit před různými "Jungmanny". Jinak se dozví, že celkem slušné auto je v podstatě to nejhorší, co tady kdy bylo. 😒]
Jel jsem s TSI i TDI (oba v předohrabu) a přiznám se, že preferenci TDI testéra nerozumím. Jel jsem je na vlhku a VAQ je u benzínu sakra hodně znát v porovnání s dieselem a když obě auta vezmu jako rychlejší cestovní auta s preferencí komfortu, tak benzín vede na všech frontách vyjma samozřejmě spotřeby. TSI je daleko pružnější a lze využívat obrovský rozsah otáček (mimo jiné se u benzínu nemůže stát to, co popisuje autor u dieselu, že mu převodovka odřadí a motor spadne otáčkami do oblasti kde není maximální výkon, benzín díky tomu, že je silně podladěný, tak má nahoře stolovou horu a to podřazení je vždy do oblasti max. výkonu, takže z hlediska nabírání rychlosti se nic neděje, čímž nijak neomlouvám tu vlastnost automatického odřazování), je daleko rychlejší v přímce (někde nad 100 diesel deklasuje velkým rozdílem) a díky VAQ minimálně na mokru i v zatáčkách (a tím i komfortnější, protože se nekoná v pomalejších zatáčkách ratatata vnitřního prokluzujícího kola u dieselu), je daleko kultivovanější a to i za studena a třeba při kick-downu je benzín také nesrovnatelně rychlejší v reakci na povel pravou nohou, diesel má evidentní prodlevu, benzín prostě okamžitě zatahuje. Vzhledem k tomu, že si lze zobrazit na budíkách teplotu oleje v motoru, teplotu oleje v převodovce a teplotu chladící kapaliny, tak je velký rozdíl v zahřívání benzínového motoru, kterému lze velmi brzy začít nakládat, diesel se zahřívá daleko pomaleji a při kratších jízdách se nezahřeje vůbec (jezdil jsem v teplotách kolem nuly). A při opakovaném intenzivním brzdění na dálnici z maximálních rychlostí má benal lepší brzdy jak pocitově (při velkém záhulu vadnou později) tak i opticky při pohledu do loukotí kol, benzín má odhadem o palec větší disky. A pokud člověk není úplné poleno, tak určitě pozná lehčí předek u benzínu a lepší/rychlejší reakci na pokyny volantem než u zatíženého dieselu, který se jako každý diesel nejdříve "žvejkne" a pak zatáčí, benzín daleko lépe sedí k řízení s 2 otáčkami volantu a progresivním účinkem, u dieselu je to skoro zbytečná fíčura. Takže když vynechám ekonomiku (a i tam by se dalo diskutovat jak rychle se vrátí vyšší cena dieselu), tak na cestování bych volil jednoznačně benzín, jako cesťák je to velmi "hladké" auto. Pokud redaktor od benzínu čekal ostré práskání do výfuku, divoké škubání za volant od VAQ a nějaké ostré chování převodovky, tak chápu, že může být zklamaný, ale to není podle mě důvod říci, že diesel je lepší.
4X4 ma oproti VAQ obrovsku vyhodu, stale je to jedna hnana naprava na viac. Rozdiely, ktore popisujes zneju uveritelne aj logicky, akurat je to dost o pocitoch a ked ich benzinove RS nevie naplnit tak ako iny HH, je to trochu demotivujuce. Hlavne ked diesel s 4x4 nie je o triedu pomalsi, 200k a 400nm a o 5s horsi cas v moste na zimakoch mi pride na povazenie.
Preferenciu benalu kvitujem asi vzdy, no su tam ine dovody (vzduch okolo nas)... inak odpovedal som ti v diskusii o MX30 vs Kona 😉
Preferenciu benalu kvitujem asi vzdy, no su tam ine dovody (vzduch okolo nas)... inak odpovedal som ti v diskusii o MX30 vs Kona 😉
Tak rict o Octavii RS, ze je to sportovni auto mluvi za vse. Ne jen to normalni rodinne auto se silnejsim motorem, pohonem vsech kol a trochu sportovnejsim stylingem to je cele. Kdo v tom vidi, nebo si to kupuje jako sportovni auto je padly na hlavu, stejne jako ten kdo vidi sportovni auto v prizvednute fieste, bez pohonu vsech kol....
3_diamanty
jak je otrasny ten face.... bez ohladu na farbu kasne ci farbu masky je ten cumak neskutocne spackany... vyzera to jak uslintany buldog na predok... pritom superb je nadherny... neskutocne jak malo staci a razom moze byt vsetko inak ...
Ada je zase tady
Horší je ta absence manuální převodovky a ruční brzdy... :no: To je neodpustitelné!
_GTE_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jako normalni chlap bych vzal toyotu s motorem 1.6 valvematic...
https😐/www.auto.cz/…pokracuje-101050
https😐/www.auto.cz/…pokracuje-101050
Matúš Drábik
Příspěvek podléhá schvalování.
Jezdec667
Nafta snad už jen do kamen. A to nesmyslné a nehorázné daňové zvýhodnění oproti benzinu okamžitě zrušit.
Mokrous
Protože plná výbava vyjde přes 1.250.000,- a to se ještě vše zlevnilo díky paketům, které před časem nebyly.
Kdybych si to auto měl/chtěl kupovat, tak ten 3,14čokret.énský pazvuk, který se pokaždé zapne, by byl NO-GO. Někdo ve Škodovce by si měl vyndat hlavu z *** a odstranit ten nesmysl. Neznám nikoho, kdo by tuhle kri.plovinu ocenic.
A nakonec nechápu, proč by se motor nemohl vytočit? Při plném plynu motor kmitá cca do 4100 až 4200 ot./min. a v režimu manual klidně přes 4500 ot./min. Tak kde je problém?
https😐/www.youtube.com/watch?…
Kdybych si to auto měl/chtěl kupovat, tak ten 3,14čokret.énský pazvuk, který se pokaždé zapne, by byl NO-GO. Někdo ve Škodovce by si měl vyndat hlavu z *** a odstranit ten nesmysl. Neznám nikoho, kdo by tuhle kri.plovinu ocenic.
A nakonec nechápu, proč by se motor nemohl vytočit? Při plném plynu motor kmitá cca do 4100 až 4200 ot./min. a v režimu manual klidně přes 4500 ot./min. Tak kde je problém?
https😐/www.youtube.com/watch?…
K vytáčení dieselu. Zaplať pánbůh, že škodovka konečně naladila SW DSGčka tak, aby zbytečně netočil motor až do omezovače. To byla jedna z věcí, co mě na nafťáku vadilo. Jde o to, že max. výkon nafty končí o hodně dříve než v červeném poli. V praxi to pak vypadá následovně. Chceš předjet kamion (jede 50-60), dáš plnej, DSG podřadí na 2 a auto vystřelí jak splašený. V momentě, kdy otáčky přelezou +- 4100, auto poleví ve zrychlování a další rychlost zařadí až když je otáčkoměr v červeném. Jedná se možná o tisíciny nebo desetiny vteřiny, ale pocitově je to opravdu na pikaču. Tento efekt je o to více nepřijemný o co více jsi naloženej.
A přitom stačí zařadit trojku o 200 otáček dříve a hned se v autě cítíš líp..
A přitom stačí zařadit trojku o 200 otáček dříve a hned se v autě cítíš líp..
Jo souhlas. Ale ne každej nafťák je naladěnej stejně. Zrovna tohle 147kW EVO má zajímavý křivky. A pokud je maximum krouťáku někde mezi 1800 až 3600 ot./min. a maximum výkonu někde mezi 3600 až 4200 ot./min. a v režimu S a kickdownu to odřazuje někde mezi 4050 až 4200, tak to považuju za rozumný řešení. Uvidím v praxi po zajetí, jak se to bude chovat. Na to občasný předjetí kamionu v kopci to vidím jako rozumnej pohon. Spíš jsem zvědavej na to podtáčení. Tím zase netrpělo HDI ve spojení s HDM Aisin. Tam to bylo moc fajn. Ale zase motor neměl špičku. Jen hutnej spodostřed. I když špička u dieselu asi zní srandovně 😄
Freddka
V pohode recenze nebo co to je. To je tady ponekud nezvykle, ze se o tom aute reknou veci jak jsou, tedy take nejaka negativa.
Jinak ja obecne nemam proti oktavce rs tdi 4x4 moc nic, pokud za to nekdo chce dat ty penize, at je da. Spatny auto to nebude, alternativ je za tu cenu doslova nespocet. Aspon to neni SUV a aspon to neni tvrdy jak motokara.
Jinak ja obecne nemam proti oktavce rs tdi 4x4 moc nic, pokud za to nekdo chce dat ty penize, at je da. Spatny auto to nebude, alternativ je za tu cenu doslova nespocet. Aspon to neni SUV a aspon to neni tvrdy jak motokara.
Alterativ? Jako že naftových kombíků s 200k naftou a 4x4 za Mega? Tak schválně pár napiš... klidně i o pár koní slabší...
Ne.
Jako ze si za to treba koupis Kodiaq nebo rocni BMW3 nebo jeste tisic jinych veci za cenu dost pres mega.
To vsechno jsou alternativy. Ne primi konkurenti, ale alternativy.
Jako ze si za to treba koupis Kodiaq nebo rocni BMW3 nebo jeste tisic jinych veci za cenu dost pres mega.
To vsechno jsou alternativy. Ne primi konkurenti, ale alternativy.
johny555
Tyhle RS verze kombíků jsou takové hračky pro tatínky, polosportovní rodinná auta. A vůbec sporťák v naftě, no já nevím, mně to nikdy nešlo k sobě. To mi sportovnější přijdou elektra, která mají okamžitou odezvu a fantastické zrychlení. Ale v dnešní době, za 1 mega nic lepšího asi nepůjde sehnat, obzvláště ne 4x4. Jenom je velká škoda jsou ty koncernové přešlapy v ergonomii (zrušení tlačítek a koleček). Třeba časem dojdou k rozumu.