Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeČeský trh v březnu 2021: Obří meziroční skok, Hyundai druhý, Mercedes čtvrtý
87 komentářů
Arese
... Renaultu by ještě před takovými 2 lety byl zcela nepředsravitelný... 😲 :no:
No, asi tak. Přitom Captur by měl být teoreticky prodejní trhák. Jenže motorová nabídka je hodně zvláštní a cena taky není právě úplně vstřícná. Pro příznivce LPG (jestli tedy ještě nějací zůstali) je to ale dobrá volba. Ale to evidentně nestačí.
No právě. Capturu chybí rozumný střed, nedá se koupit za rozumné peníze s rozumným benzínem.
Renault zdražil, kdo chtěl Clio, ten ho koupil když ho představili, bylo s 1.0 TCe a 1.33 TCe (na Renault klubu je jich fakt hodně nových), Captury taky nabrali, než se zdražilo a Megan bohužel poskočil. Na druhou stranu, pokud inovovali podvozek, jak se psalo u faceliftu, tak v kontextu zdražení nižší střední je to pořád velmi slušná nabídka za 500 tisíc s 1.33 Tce 140, to jde.
slyšel jsem že Renault s covidem zavřel kanceláře. Tak možná zapomněli zaměstnancům doma říct že tam mají makat. 😁
Kancelarie maju otvorene v pohode, len nacasovali zle zdrazenie, ked ludia pomaly zistuju, ake sroty predavali. Chceli predavat kvalitu za vyssiu cenu, mozno ju uz aj ponukaju, ale ludia im po skusenostiach neveria.
šofér
.. se chytl dobře, jak vidím. :yes:
To uvidíme za pár měsíců 😄 tady ještě budou mít velký vliv vozidla co šla k dealerům a navíc se už naváží první plugin hybridy k dealerům 😄 ale je pravda že na to v jakém málem městě žiju tak vím už o 5 vozidlech co si tady někdo koupil 😄
No já žiju na dědině co má 2 tis obyvatel a jsou tady už dva, sice nevím, v jaké specifikaci, ale i tak jsem překvapen.
Nový Tucson je příprava na FCL. Ty zajímavé diody měly být taky jako hlavní světla a ty vředy navíc. Zadní blinkry jsou žárovky v nárazníku a volant ve stylu Audi je odporný.
Co furt máte s těmi blinkry, co vám na nich vadí, že je má Tucson? A u ostatních i prémii je to OK, že? A volant ve stylu Audi, ach Bože!
Co třeba, že to vypadá odporně, levně a je to nesmysl? 😉
A u RR Sport či evoluqe(teď nevím přesně, který to je) to nevadí? Tam to levné není?? Fakt názor na palici!
Možná jsi tu první den, nevím, ale pokud se někomu něco nelíbí, tak se mu to většinou nelíbí jak na Hyundai, tak na té Audi. Já s volantem problém nemám, ani s interiérem, ale exteriér se nepovedl, jak to vypadalo na promofotkách zajímavě, na živo to vůbec nefunguje.
Kamoš si ho kúpil v čiernej farbe, popravde to auto potrebuje inú farbu, vtedy je viacmenej o.k. zas na druhú stranu nič z čoho by som padol na zadok.
A z kterého auta v mainstreamu padneš na zadek? Mě tedy osobně žádný nenapadá.
Z designového hlediska je ale Tucson dobrý počin. Nízko posazené hlavní světlomety oceňuji jako už asi starší řidič kombíku,nebo hatche.
Protože za tebou jedoucí vysoko posazená světla dodávek nebo suv jsou opravdu v noci výborné pro oči :no: .
Bez ohledu na subjektivní líbí, nelíbí, má to aspoň nějakou myšlenku :yes: , což se o jiných říci nedá.
Z designového hlediska je ale Tucson dobrý počin. Nízko posazené hlavní světlomety oceňuji jako už asi starší řidič kombíku,nebo hatche.
Protože za tebou jedoucí vysoko posazená světla dodávek nebo suv jsou opravdu v noci výborné pro oči :no: .
Bez ohledu na subjektivní líbí, nelíbí, má to aspoň nějakou myšlenku :yes: , což se o jiných říci nedá.
Designově třeba Mazda 3 sedan.
Trvá captur je taky hodně fajn. Ale mluvím skutečně jen o Design.
Trvá captur je taky hodně fajn. Ale mluvím skutečně jen o Design.
Tak se hlavně nevztekej jak malé děcko, chápu, že jsi asi fanda značky a pokud jsi se svou garáží spokojen tak je to dobře ne? Mě prostě zezadu Tucsoun připomíná nějaké odrazky z něčeho z 90sátek a nevim proč by měl blikat blinkr někde dole, kde to uvidím možná tak z kamionu.
A co? Každej máme svoje. Když mi lidi říkaj, že moje auto je ocucanej bombón tak taky respektuju jejich názor a volbu ostatních, zkus to někdy 😉
A co? Každej máme svoje. Když mi lidi říkaj, že moje auto je ocucanej bombón tak taky respektuju jejich názor a volbu ostatních, zkus to někdy 😉
Ne ty blinkry jsou hnusný u všech aut co to řešení používají. Volant nevím jestli je ve stylu Audi, ale nelíbí se mi. Tucson téhle generce opravdu není moje krevní skupina, už jsem měl možnost si jich pár docela zblízka prohlédnout a fakt ne, naživo je to ještě horší než na fotkách.
Tak přiznám se, že pro mě je nový Tucson v reálu taky zklamání. Na prvních fotkách to auto vypadalo fakt zajímavě, ale problémem je, že tento extrémistický styl designu se hrozně rychle okouká. Takže za mě ne, to auto mi designově prostě nesedí ani zvenčí, ani uvnitř. A nejde jen o ty ošklivě utopené zadní blinkry a hnusný volant. 😒
WinDiesel
Zdá se že není přímá úměra mezi velikostí ledvin a zájmem publika.
Němečtí soudruzi by se měli nad sebou zamyslet, kde asi udělali chybu, když jiní němečtí soudruzi uspěli ... 😄
Němečtí soudruzi by se měli nad sebou zamyslet, kde asi udělali chybu, když jiní němečtí soudruzi uspěli ... 😄
Já myslím, že je to sezónní záležitost, to přejde. Navíc, lidé to auto nekupují kvůli ledvinám, ale kvůli té vrtuli ve znaku :yes:
hlavně netáhne BMW 7, v luxusní třídě kraluje MB S takovým způsobem, že ostatní hrají jen roli statistů 😄
mrazik
Jak dlouho bude trvat, nez Skoda Auto procitne, ze zdrazeni Octavie nebylo uplne idealni ?
Pro rozšíření pohledu...
V Evropě má za 1-2 Octavia 28.500ks... i30 necelých 6.000ks. Focus 16.500ks, Golf 32.000ks. Což se obávám, že Škodovku k nějaké zásadní revizi cen nenutí... obzvlášť pokud na ní dopadnou problémy s dostupností čipů.
V Evropě má za 1-2 Octavia 28.500ks... i30 necelých 6.000ks. Focus 16.500ks, Golf 32.000ks. Což se obávám, že Škodovku k nějaké zásadní revizi cen nenutí... obzvlášť pokud na ní dopadnou problémy s dostupností čipů.
ale klid, octa jde hlavně do fleetů, tam jsou realizovány úplně jiné ceny
Záleží co myslíš fleetem. Pro běžné firmy tam aktuálně co jsem slyšel žádné zajímavé slevy nejsou. Ale flotily typu Policie ČR (tam teda berou teď Scalu) určitě mají jiné ceny.
To ale asi není pointa. Co jsem chtěl říct... pokud v českých číslech Octavia měla za 1-2 problémy, tak v evropských si vedla dobře.
PS: sloupeček nadepsaný Registrace 03/2021 [ks] je 1-3.
To ale asi není pointa. Co jsem chtěl říct... pokud v českých číslech Octavia měla za 1-2 problémy, tak v evropských si vedla dobře.
PS: sloupeček nadepsaný Registrace 03/2021 [ks] je 1-3.
No, klid... Pokud bys byl potenciální soukromý zájemce o novu Octu, tak bys takto klidný rozhodně nebyl... 😒
Anonym
Cadillac - 1 ks
Dodge - 7 ks
GMC - 1
RAM - 12
Tesla - 27
E😜lorer - 5
Mustang - 11
Renegade - 16
Compass - 42
Wrangler - 8
Gladiator - 6
Jeep nezařazeno - 8
Dodge - 7 ks
GMC - 1
RAM - 12
Tesla - 27
E😜lorer - 5
Mustang - 11
Renegade - 16
Compass - 42
Wrangler - 8
Gladiator - 6
Jeep nezařazeno - 8
Vypadá to, že Tesla prodeje Jeepu brzy předstihne. Až je začnou bouchat tady vedle v dojčlandu... 😁 Samozřejmě Jeepu fandím, Trailhawky jsou krutý mašiny a V8 ve Wrangleru :yes: :yes:
78 vs 27 moc na předstihnutí nevypadá a to měla Tesla lepší měsíc, minul je porazilo i duo Dodge/RAM 😄 😄 😄
Anonym
Lada - 9
UAZ - 4
GAZ - 3
Ural moto - 1
UAZ - 4
GAZ - 3
Ural moto - 1
Jeden kousek Uralu, hmm, asi skalní fanoušek. Ceny od 450 výš... Asi nutně potřeboval sajdu.
Tak pan Kučera s těmi cenami přestřeluje už dlouho. ...
Když sme u motorek, Jawa loni 225 ks, letos zatím 70
Indie a čína evidentně šlapou 😄
Indie a čína evidentně šlapou 😄
Hmm, to je zajímavé. Jenom indických třístovek bylo loni dovezeno 200 ks a údajně se hned prodaly. To by na jiné modely moc nezbylo.
údajně...některé firmy je maj stále skladem a nabízí je k prodeji.
Jestli se prodalo 170, bude to hodně, takže 125 ks zbývá na RVM a číny typu 300 OHC/Scrambler/Special....
Jestli se prodalo 170, bude to hodně, takže 125 ks zbývá na RVM a číny typu 300 OHC/Scrambler/Special....
Víc než polovina "Indky", no, to asi v Týnci nepanuje úplně nadšení. Ono se taky říká, že se k 300CL chovají poměrně macešsky, nějaké doplňky nebo náhradní díly moc nehrozí. Jak je to s RVM fakt nevím.
hugino
Medveď v predajoch doslova valcuje BMW a o Audi už ani nehovoriac tá značka je v klinickej smrti.A to ešte teraz príde nové C takže A 4 a BMW 3 to môžu v tomto segmente rovno zabaliť.Mazda 3 alebo celkovo Mazda sa predáva minimálne na to aké sú to podľa niektorých diskutujúcich úžasné autá :no: Corolla so svojimi predajmi na najpredávanejšiu značku na svete je ako som už minule písal v Europe v podstate na smiech.Honda Civic tak to už je čistá katastrofa.Takže stále nič nové VW group dominoval a aj bude stále dominovať v predajoch v Europe aj napriek katastrofálnemu ovládaniu funkcii auta a infotainmentu.Pri +/- rovnakej cene prečo by som mal kupovať Corollu,Civic,Focus alebo Mazdu 3 keď za to môžem mať Golf !!!Logika ne. 😄
Mercedes ako jediny ostal pri stvorvalcoch - ocividne sa to vyplaca. Navyse je u drahych modelov stale vnimany ako najpremiovejsi.
Audi preslapuje uz roky, hlavne dizajnovo, plus technicky je to iba vw.
Honda v EU je tiez dlhorocne neporozumenie - cena, malo modelov, dizajn
Toyota nemusi v EU dominovat, ma ako snad jedina globalne predaje, pricom jej podiel v EU posledne roky rastie, podla mna su s EU predajmi velmi spokojni...
No a mazda je kapitola sama o sebe, vo fleete neexistuje a "sukromnici" ju obdivuju, ale po jej zdrazeni radsej kupia dostupnejsie H/K, Suzuki alebo nieco ine...
Audi preslapuje uz roky, hlavne dizajnovo, plus technicky je to iba vw.
Honda v EU je tiez dlhorocne neporozumenie - cena, malo modelov, dizajn
Toyota nemusi v EU dominovat, ma ako snad jedina globalne predaje, pricom jej podiel v EU posledne roky rastie, podla mna su s EU predajmi velmi spokojni...
No a mazda je kapitola sama o sebe, vo fleete neexistuje a "sukromnici" ju obdivuju, ale po jej zdrazeni radsej kupia dostupnejsie H/K, Suzuki alebo nieco ine...
u Mazdy bych problém neviděl
oni si vybrali vyšší cenu a ziskovost tím pádem nižší prodeje
já mám ve fleetu 3 😄
ale byla to fuška, chtěli jsme diesel a on nebyl, nakonec byl u jiného dealera nalezen poslední diesel M6
to se potom nelze divit že nemají fleety
CX-5 si diesel udrží ale půl roku diesel nenabízeli, snad v dubnu (máme objednávku)
fleetovou slevu jsme dostali ... ale málem nebylo auto
jezdíme dálky, benzín je nesmysl
oni si vybrali vyšší cenu a ziskovost tím pádem nižší prodeje
já mám ve fleetu 3 😄
ale byla to fuška, chtěli jsme diesel a on nebyl, nakonec byl u jiného dealera nalezen poslední diesel M6
to se potom nelze divit že nemají fleety
CX-5 si diesel udrží ale půl roku diesel nenabízeli, snad v dubnu (máme objednávku)
fleetovou slevu jsme dostali ... ale málem nebylo auto
jezdíme dálky, benzín je nesmysl
Mazda má v ČR 23 prodejců a ti za 3 měsíce prodali 400 aut. To je v průměru necelých 6 aut na dealera na měsíc. Pokud máš zaplatit provoz salonu a třeba 4-5 lidí z 6 aut měsíčně... tak to musí být docela fuška.
Někdo žije ze servisu, někdo má víc značek...
Někdo žije ze servisu, někdo má víc značek...
Tož takové dizajnové přešlapování a "techniku vw" si nechám líbit http😐/www.audi.cz/…sign-a-filozofie 😒]
MB/BMW/Audi se pravidelně střídají a pořadí se přelívá. Nikdo výrazně neztrácí ani nezískává.
Vždy je to podle aktuální fáze jednotlivých modelů. MB má velmi dobře naceněné některé modely a je celkem dost zajímavý. Třeba GLB.
O tom, že by Sko bylo nějak víc prémiovější než Audi nebo 7er si můžeš nechat leda tak zdát. Nové Sko se teď opět odvázalo v interiéru, ale tahle novota naopak nemusí být každému po chuti.
Vždy je to podle aktuální fáze jednotlivých modelů. MB má velmi dobře naceněné některé modely a je celkem dost zajímavý. Třeba GLB.
O tom, že by Sko bylo nějak víc prémiovější než Audi nebo 7er si můžeš nechat leda tak zdát. Nové Sko se teď opět odvázalo v interiéru, ale tahle novota naopak nemusí být každému po chuti.
JosefBrofsky
Hyundai :yes: . Jsem rád, že my Češi podporujeme česká auta :yes: .
Ty jsi taky čech... Hyundai není české auto, říkat si můžeš co chceš. :-!
Úplně stejně jako Škodivka ... jenom není 1,5x předražený.
Právě že absolutně ne.
Škoda JE česká značka a proto Škodovky jsou čeká auta. Byť již dávno ne výrobou. Ale výroba dnes nehraje žádnou roli.
BMW řad X jsou taky dovoz ze zámoří a nikdo ani na chvíli nezapochybuje o tom, že X5 je německá prémie :-! Nikdo nikdy neřekl, že to je amerika.
Hyundaie jsou prostě korejský auta. Vyvíjené pro Evropu, prodávané v Evropě, ale pořád korejské auta :-!
Škoda JE česká značka a proto Škodovky jsou čeká auta. Byť již dávno ne výrobou. Ale výroba dnes nehraje žádnou roli.
BMW řad X jsou taky dovoz ze zámoří a nikdo ani na chvíli nezapochybuje o tom, že X5 je německá prémie :-! Nikdo nikdy neřekl, že to je amerika.
Hyundaie jsou prostě korejský auta. Vyvíjené pro Evropu, prodávané v Evropě, ale pořád korejské auta :-!
Co to meleš za lži? Ty fakt nevíš, že škodovka má v Boleslavi obrovské vývojové centrum? Vývoj evropských Hyundayů probíhá ve Frankfurtu, a ne v Nošivicích! Nemluvě o tom, jak dlouhou mají obě porovnávané značky tradici výroby! Nesrovnatelné! 😁
Uživatel_5445955
Dacia asi trpí na to, že najednou jim zmizely z nabídky 3 modely - Dokker, Lodgy a MCV. Duster stárne a podle mně facelift zásadně nepomůže, protože se nic extra nezmění a tipuju, že vzroste cena. Budou ho asi kupovat hlavně ti, co mermomocí chtějí jednoduché auto s obyčejnými motory. Dokker se přesunul k Renaultu. Spring to bez dotací asi nezachrání. Lodgy/MCV bude až za rok. Dost pomůže nové Sandero, ale není to málo, Antone Pavloviči?
Neviem ako v cr, ale problem je, ze niet co kupit a su dlhe cakacky. Maju naskladnene litrove dustre, taku 1.3ku ti predaju iba vo verzii n, cakacka pol roka, ked chces automaticku klimu, musis zadavat do vyroby. Na to, ze ide o lowcost prilis vela kompromisov
rohYpnol
Jediné co v článku sedí jsou čísla. Všechno ostatní jsou dezinterpretace a nesmysly hrubého zrna. Co je za nárůstem z jednoho měsíce těžko soudit, pravděpodobně odložená spotřeba. Dost možná i v kombinaci se snahou na poslední chvíli koupit něco aspoň trochu použitelného - protože po nástupu EV a brutálním zdražování už nebude možná co kupovat. A vzhledem k tomu, že i dodatečná odložená spotřeba nezvedla čísla na dřívější úroveň znamená jediné - na lepší časy se neblýská.
Ten neskutečný skok je bohapustá demagogie - z malých čísel se výrazný procentuální nárůst vždycky dělá snadno.
Mimochodem - v krizi se vždy daří těm nejlacinějším a těm nejdražším. :-!
Ten neskutečný skok je bohapustá demagogie - z malých čísel se výrazný procentuální nárůst vždycky dělá snadno.
Mimochodem - v krizi se vždy daří těm nejlacinějším a těm nejdražším. :-!
rohYpnol
Jen jelikož autor nejspíš netuší - Dacia v podstatě nemá co prodávat, protože má vyprodáno. Navíc Sandero přichází v nové generaci. A to NOVÁ generace zde má úplně jiný význam než u ostatních modelů a značek!!! Nepochybuji, že na nové Sandero si počkalo opravdu hodně zájemců.
EDIT: Propad Dacie je dán hlavně jediným - ukončením prodeje Loganu. Plus Dokker který je dnes hodně drahý/vyprodaný.
Jinak Duster +130, dokonce i Sandero ještě +82!!! Zkrátka Dacii se nebývale daří.
EDIT: Propad Dacie je dán hlavně jediným - ukončením prodeje Loganu. Plus Dokker který je dnes hodně drahý/vyprodaný.
Jinak Duster +130, dokonce i Sandero ještě +82!!! Zkrátka Dacii se nebývale daří.
chytrak1
Vzhledem k tomu kolik nových mercedesů a fordů vidím okolo sebe v porovnání s jejich konkurencí tak tipuji že tyto značky vyváží co se dá a kam se dá. Zejména forda kromě Kugy nevidím žádného.
U Fordu to je jejich specialita. Měsíční registrace a šup za hranice, dealer dostane bonus, centrála má registrace, všichni spokojeni.
Neříkám, že se to neděje i u MB, ale těch je kolem vidět překvapivě hodně, alespoň kolem Prahy.
Neříkám, že se to neděje i u MB, ale těch je kolem vidět překvapivě hodně, alespoň kolem Prahy.
rohYpnol
i30 +694
Tucson +203
Nedivím se. Za mě zaslouženě, auta to jsou povedená :yes: Je vidět, že tu máme hodně *und https😐/www.youtube.com/watch?… 😁 :-!
Tucson +203
Nedivím se. Za mě zaslouženě, auta to jsou povedená :yes: Je vidět, že tu máme hodně *und https😐/www.youtube.com/watch?… 😁 :-!
rohYpnol
Ioniq -2ks (celkem 5ks)
I-Pace -2ks (celkem 0ks)
Niro -4 ks (celkem 10 ks)
i3 -5ks (celkem 2ks)
EQA celkem 8 ks
EQC -1ks (celkem 3 ks)
EQV celkem 2 ks
Zoe celkem 12 ks
Enyaq celkem 58 ks
ID.3 celkem 14 ks
ID.4 celkem 25 ks
E-Tron -6ks (celkem 3 ks)
Tohle je ta úžasná poptávka po EV... Nikdo o ty předražené krámy nestojí!!! :-! Zkratomozci raději zalézají do díry 😒] 😒]
Jen pro srovnání cca 1300 ks Fabií, takže to vychází někde 1 zkratomobil na 10 prodaných Fabií... Přitom za existenci EV mobility platíme všichni neúměrnou cenu :-! :no:
I-Pace -2ks (celkem 0ks)
Niro -4 ks (celkem 10 ks)
i3 -5ks (celkem 2ks)
EQA celkem 8 ks
EQC -1ks (celkem 3 ks)
EQV celkem 2 ks
Zoe celkem 12 ks
Enyaq celkem 58 ks
ID.3 celkem 14 ks
ID.4 celkem 25 ks
E-Tron -6ks (celkem 3 ks)
Tohle je ta úžasná poptávka po EV... Nikdo o ty předražené krámy nestojí!!! :-! Zkratomozci raději zalézají do díry 😒] 😒]
Jen pro srovnání cca 1300 ks Fabií, takže to vychází někde 1 zkratomobil na 10 prodaných Fabií... Přitom za existenci EV mobility platíme všichni neúměrnou cenu :-! :no:
Třeba pro takový Fiat je velká ostuda, že není ani v TOP20. Njn, když chybí solidní nabídka modelů...
Ta třetina pro domácí značku je podle mě tak zdravá, národ by měl podporovat domácí produkci... což částečně je i Hyundai na druhém místě. A necelých 9% pro VW je spíš málo...
Nicméně iD.4 či Enyaq budou (až vyladí soft) velice konkurenceschopná auta. Už aby Stellantis přišel s něčím podobným. Ale Peugeoty mě kvůli i-Cockpitu nezajímají.
A5 Sportback... no fajn, ale podíl firemních aut je u té A5 ještě výrazně vyšší než u té Octavie, takže pak je otázka, jak to vlastně je s tím fasováním. To se tady tak říká, aby se devalvovaly firemní prodeje... ale reálně to nic moc neznamená. A samozřejmě je to úplně jiná cenová, i když bys bral srovnatelnou motorizaci... což pak trošku ztrácí smysl.
V běžných podmínkách má Audi 5-7% soukromých a Škodovka 15-20% (když se podíváš na čísla třeba 2014-19).
"Vítěz podílu" je titul k ničemu... Cadillac má za březen 100% soukromých (jedno auto 😃.
Pod firemní auto se toho schová strašně moc - služebák ve velkým fleetu, pracovní auto pro živnostníka, soukromé "daňově optimalizované" auto pro podnikatele, benefit pro zaměstnance, soukromé auto na operák.
Jiný svět jsou z toho jen ty velké fleety. Jestli kupuješ jedno auto jako živnostník na IČ nebo jako soukromá osoba je celkem fuk.
Mě by ta statistika taky zajímala... ale dokud se na firmu tlačí co jde kvůli (primárně) DPH, tak to nemá moc velkou vypovídací hodnotu. Čtyři zaměstnanci v dubnu nafasovali Lamborghini... 😄
Já myslel, že řešíme fungování trhu a zvýhodňování velkých zákazníků... což ale není tenhle případ. Prodejci je jedno, jestli si to jedno Lambo koupíš jako soukromá osoba Xylo nebo OSVČ Lafata, jestli odečteš DPH nebo ne... to je tvůj boj.