Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
ProchyToman
5
Dobry auta jeste jsou. Jako rodinne svezeni nepotrebuji a6ku a pod. A pokud nekdo bude tvrdit ze a4 potrebuje modernizaci aby ja nevim jako co, tak neboj prijde. Tablety, dotykace ala a6 a zas budem plakat ze chceme to stary dobry auto. Pane Vaculík, ne my nebudeme kupovat audi q7, na to nemame. My budem radi za a4, v 50ti letech, kterou nam vesnicani zdrbaji ze je stará a okoukana a jen vw s jinym odznackem. Zivot je fajn, muzes mit jeste naftu.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
s0va
0
Také se přidávám s poděkováním. Ve všech testech novou A4 chválí, tak už mám na jeden exemplář spadeno. Že jich na silnicích nevídáme moc beru jako plus, všichni nemusíme jezdit ve škodovkách. Ještě uvidíme jak se to vyvede s cenou 😄
GeekStar
"Automatická převodovka jej zbytečně nevytáčí, někdy jej drží možná až zbytečně nízko, což doprovázejí jemné vibrace spalovací jednotky."
Z toho bych chcíp, nechápu, že si to někdo může koupit, nota bene za prémiovou cenu. 😁
Z toho bych chcíp, nechápu, že si to někdo může koupit, nota bene za prémiovou cenu. 😁
Podtáčení je dlouhodobě problém celého koncernu a jak je vidět i jeho prémiové značky. Redaktor místo aby na plnou hubu napsal, že převodovka motor podtáčí se všemi negativními projevy, napíše "korektně" že zbytečně nevytáčí. Kdo jezdí s koncernovými automaty ten ví o čem mluvím. To je prostě peklo u auta za mega, abych za desítku přehrával software převodovky aby pracovala tak jak bych si představoval. Zlatý manuál.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Auto bez manuální převodovky je jen pro ty hlupáky, kteří řídit auto neumí.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
By som ti doprial stvrdnut raz v poriadnej kolone kdesi na dialnici! Ked sa par hodin budes hybat stylom "vyslapnut spojku, zaradit za jedna, pustit spojku, posunut sa par metrov, vyslapnut spojku, vyradit, zabrzdit, pustit spojku, a zase odznova", spomen si na to aku blbost si tu napisal...
Já mám manuál i v tahači, v dlouhých kolonách na dálnicích různě po evropě stojím velmi často a nijak mi manuál nepřekáží. Bohužel až dostanu nový tahač bude už s automatem, protože manuál už je v dnešní době v tahačích za příplatek..v osobním autě d segmentu mám manuál taky a automat nikdy nechci, protože mě prostě řazení baví 😉
Netýká se zdaleka jen VAG. Vyzkoušej MB, posílá to u většiny motorů k 1000rpm/m bez ohledu na situaci. Pořád pádluješ.
x3 30d to umi taky. Diky vyvazenymu motoru je to sice mnohem min otravny, ale je to tam....
To podtáčení je opravdu neskutečně otravné. Já to prostě chtěl zkusit, máme automat - dvouspojku spojenou s 2,0 TDi rok, ale půjde pryč. To systematické podtáčení mi přijde ještě otravnější než variátor u Toyoty na dálnici.
Ozzman
Tohle je demonstrace, jak ve střední třídě umí koncern udělat fakt slušné auto a také odhlučnění hodné tohoto segmentu. Jedině v Audi jsem zažil motor TDI slušně odhlučněn, stejně jako podvozek... škoda, že mnohem hezčí Superb nemůžou udělat takto dobrý.
Cena je fakt prémiová, ale moc nechápu nářek nad absencí 4x4, holt není v této motorizaci, ale A4 s 2.0 TDI ho přeci mít může, jen k motoru o výkonu 150kw.
Cena je fakt prémiová, ale moc nechápu nářek nad absencí 4x4, holt není v této motorizaci, ale A4 s 2.0 TDI ho přeci mít může, jen k motoru o výkonu 150kw.
To skutečně nemohou. Hlavní důvod je, že Superb je úplně jiná platforma, takže utlumit stejně nápravy, motor nebo převodovku nejde z principu věci. Auta s příčně uloženým motorem a se všemi nectnostmi této koncepce nikdy nemohou dosáhnout toho co prémie s podélně uloženými motory. Daní je samozřejmě podélný prostor, který je u prémie právě díky podélně uloženým motorům naopak menší. Jen jeden příklad, podívej se na přední nápravu A4
https😐/audimediacenter-a.akamaihd.net/system/production/media/80951/images/93b6cfbcf05e67d5f68e416211dbc1bc38e5f269/A198834_full.jpg?1582536982
Pěti prvková náprava, s pomocným rámem navíc všechno z lehkých slitin, přední náprava Superbu je mainstreamový McPherson, ta nejjednodušší tříprvková přední náprava navíc s řadou plechových výlisků, tak jak je v mainstreamu zvykem. To má samozřejmě vliv na přenos vibrací, hluku, vedení kolo při propérování a tisíc dalších věcí. I kdyby do Supa narvali deset metráků tlumících hmot, tak nikdy nedosáhnou téhož, protože platforma.
https😐/audimediacenter-a.akamaihd.net/system/production/media/80951/images/93b6cfbcf05e67d5f68e416211dbc1bc38e5f269/A198834_full.jpg?1582536982
Pěti prvková náprava, s pomocným rámem navíc všechno z lehkých slitin, přední náprava Superbu je mainstreamový McPherson, ta nejjednodušší tříprvková přední náprava navíc s řadou plechových výlisků, tak jak je v mainstreamu zvykem. To má samozřejmě vliv na přenos vibrací, hluku, vedení kolo při propérování a tisíc dalších věcí. I kdyby do Supa narvali deset metráků tlumících hmot, tak nikdy nedosáhnou téhož, protože platforma.
V tom co píšeš, máš samozřejmě pravdu, ale nabízí se otázka, proč konkurenční mainstreamoví výrobci to utlumení zvládnou ? Opel, Ford, nebo i PSA ? Určitě je to i koncepcí, ale myslím, že prostě i z koncernové politky nemuže být Škoda tak dobrá, už takhle jim leze do prodejů dražších modelů 😊
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Prd zvládnou, všichni konkurenční mainstreamoví výrobci mají konstrukci velice podobnou jako ten Sup, takže prémii nesahají ani po ventilky a mají hluk od podvozku, od kol, od aero podobný jako Sup, rozdíly zcela minimální.
Passat, Sup, Mazda 6 s diesely,
Innengeräusch 80 km/h Passat 65 dB(A) Sup 64 dB(A) Mazda 64 dB(A)
Innengeräusch 100 km/h Passat 68 dB(A) Sup 67 dB(A) Mazda 67 dB(A)
Innengeräusch 130 km/h Passat 70 dB(A) Sup 71 dB(A) Mazda 70 dB(A)
Innengeräusch 160 km/h Passat 73 dB(A) Sup 73 dB(A) Mazda 73 dB(A)
Innengeräusch 180 km/h Passat 75 dB(A) Sup 74 dB(A) Mazda 77 dB(A)
https😐/www.auto-motor-und-sport.de/…echnische-daten/
508, Talisman, Sup s benzíny
Innengeräusch 80 km/h 508 64 dB(A) Talisman 62 dB(A) Sup 63 dB(A)
Innengeräusch 100 km/h 508 66 dB(A) Talisman 65 dB(A) Sup 65 dB(A)
Innengeräusch 130 km/h 508 68 dB(A) Talisman 68 dB(A) Sup 67 dB(A)
Innengeräusch 160 km/h 508 72 dB(A) Talisman 71 dB(A) Sup 69 dB(A)
Innengeräusch 180 km/h 508 73 dB(A) Talisman 74 dB(A) Sup 74 dB(A)
https😐/www.auto-motor-und-sport.de/…echnische-daten/
Jiný web Sup, Insignia, Passat s benzíny
Noise outside/idle/30/70mph Sup 69/44/63/72dB Insignia 69/42/69/74dB Passat 68/42/61/70dB
https😐/www.autoe😜ress.co.uk/skoda/superb/108604/skoda-superb-vs-volkswagen-passat-vs-vauxhall-insignia-grand-sport
Passat, Sup, Mazda 6 s diesely,
Innengeräusch 80 km/h Passat 65 dB(A) Sup 64 dB(A) Mazda 64 dB(A)
Innengeräusch 100 km/h Passat 68 dB(A) Sup 67 dB(A) Mazda 67 dB(A)
Innengeräusch 130 km/h Passat 70 dB(A) Sup 71 dB(A) Mazda 70 dB(A)
Innengeräusch 160 km/h Passat 73 dB(A) Sup 73 dB(A) Mazda 73 dB(A)
Innengeräusch 180 km/h Passat 75 dB(A) Sup 74 dB(A) Mazda 77 dB(A)
https😐/www.auto-motor-und-sport.de/…echnische-daten/
508, Talisman, Sup s benzíny
Innengeräusch 80 km/h 508 64 dB(A) Talisman 62 dB(A) Sup 63 dB(A)
Innengeräusch 100 km/h 508 66 dB(A) Talisman 65 dB(A) Sup 65 dB(A)
Innengeräusch 130 km/h 508 68 dB(A) Talisman 68 dB(A) Sup 67 dB(A)
Innengeräusch 160 km/h 508 72 dB(A) Talisman 71 dB(A) Sup 69 dB(A)
Innengeräusch 180 km/h 508 73 dB(A) Talisman 74 dB(A) Sup 74 dB(A)
https😐/www.auto-motor-und-sport.de/…echnische-daten/
Jiný web Sup, Insignia, Passat s benzíny
Noise outside/idle/30/70mph Sup 69/44/63/72dB Insignia 69/42/69/74dB Passat 68/42/61/70dB
https😐/www.autoe😜ress.co.uk/skoda/superb/108604/skoda-superb-vs-volkswagen-passat-vs-vauxhall-insignia-grand-sport
A kolik má ta A4? Abych viděl, jak moc je tam ten rozdíl díky koncepci ? Tohle je zajímavý, ale já měl na mysli spíše hluk na nerovnostech, ten asi neměřili, jak je ale velký rozdíl 2-3 db? Asi né moc na hladké silnici nepoznatelný, na rozbité docela dost. Zkrátka Superb nepatří mezi etalon, což říkají i tvá čísla a můžeme se vrátit k tomu, co jsem psal, že koncern ho nenechá postavit tak dobrý, jak by mohl být i s jeho koncepcí.
p.s. na hladké silnici není hlučný ani Rapid, nebo ASX :-!
p.s. na hladké silnici není hlučný ani Rapid, nebo ASX :-!
Porovnávaček mainstreamu s prémií je minimum a s měřením hluku jsem žádné nenašel. A co je etalon? 508 při 4 rychlostech horší, při jedné rychlosti o jeden dB(a) lepší, Talisman při 2 rychlostech horší, při jedné lepší a 2x plichta, Mazda při jedné rychlosti lepší, při jedné rychlosti horší a 3x plichta. Insignia při jedné rychlosti lepší, 2x horší, jedna plichta. Já žádný etalon v maistreamu nevidím. Ta auta jsou co se týče hlučnosti silně vyrovnaná, takže jej prostě postavili minimálně na stejné úrovni jako 508, Ma6, Insignie, Passat, Talisman a teorie o tom, jak koncern něco Škodovce nedovolil jsou jen teorie. Nedovolil jí použít platformu pro podélnou zástavbu, to je asi tak jediná pravdivá teorie nebo spíš ověřitelná skutečnost.
Má zkušenost je jiná, hlavně na nerovnostech, ale nerozporuji ta měření, na hladké silnici jsem opravdu nepozoroval větší rozdíl v běžných rychlostech ani mezi Sklasse a Passatem, samozřejmě až na zvuk motoru 😊 Tam právě byl ten propastný rozdíl vzduchového podvozku na rozbité okresce, který se přes nerovnosti jen přenesl...
Něco málo ohledně hluku je v tomhle krátkém testu, ale je to trochu nerovný souboj 😉
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
kazdy 3dB navic je dvojnasobek.
tedy 6dB je 4x vic, 9db 8x vic ...
takze rozdil u naftovyho supa 100km/h vs 180km/h je 7dB, tedy dejme tomu 5x vic, u benzinovyho 9dB, tedy 8x vetsi hluk.
to je i duvod, proc se zda byt naftak pri vyssich rychlostech tissi nez benzinak, protoze naftak dela velkej ramus uz pri nizsich rychlostech a tak si na ten ramus proste zvyknes.
ja dal jednou auto do servisu porotoze mi tam neco delalo ramus, kdyz mi to predavali, tak ze je vse vporadku. sednu do auta a porad ramus, tak sem se vratil, do auta posadili technika a ten ze nic neslysi. nakonec z nej vylezlo, ze v benzinaku snad jeste nesedel a tak mu to naopak prijde jako extremne tichy...
nakonec to byly loziska ...
tedy 6dB je 4x vic, 9db 8x vic ...
takze rozdil u naftovyho supa 100km/h vs 180km/h je 7dB, tedy dejme tomu 5x vic, u benzinovyho 9dB, tedy 8x vetsi hluk.
to je i duvod, proc se zda byt naftak pri vyssich rychlostech tissi nez benzinak, protoze naftak dela velkej ramus uz pri nizsich rychlostech a tak si na ten ramus proste zvyknes.
ja dal jednou auto do servisu porotoze mi tam neco delalo ramus, kdyz mi to predavali, tak ze je vse vporadku. sednu do auta a porad ramus, tak sem se vratil, do auta posadili technika a ten ze nic neslysi. nakonec z nej vylezlo, ze v benzinaku snad jeste nesedel a tak mu to naopak prijde jako extremne tichy...
nakonec to byly loziska ...
PŘÍSPĚVEK JAKO OBVYKLE S NULOVOU HODNOTOU
to že nafty točí o hodně nižší otáčky v dálničním režimu pro tebe wole nehraje roli
a nižší otáčky mohou točit, protože jsou to nafty
potom samozřejmě hluk zanikne, zatímco benzínové vrtačky kvílí víc a víc
to že nafty točí o hodně nižší otáčky v dálničním režimu pro tebe wole nehraje roli
a nižší otáčky mohou točit, protože jsou to nafty
potom samozřejmě hluk zanikne, zatímco benzínové vrtačky kvílí víc a víc
nemyslim si, ze by zvyseni otacek motoru o 12.5% ze 160km/h na 180km/h znamenalo zvyseni hlucnosti motoru o 5dB, tedy cca 3x.
a o tobe si myslim, ze ses uplnej technickej mimon zkrizenej s buranem, kterej nema vsech pet pohromade
a o tobe si myslim, ze ses uplnej technickej mimon zkrizenej s buranem, kterej nema vsech pet pohromade
Když už tady chceš házet čísla z akustiky, tak by bylo dobrý dodat i to B.
To první souhlasí, ALE! Jen v tom, že nárůst o 3dB znamená dvojnásobný akustický tlak, nebo i třeba nutné zvýšení výkonu zesilovače, aby vybudil reproduktor o 3dB více. Neznamená to však dvojnásobně vnímanou hlasitost. Ta se bere, jako nárůst o 6 až 10dB. Jde o tzv. SON Subjektivně vnímaná hlasitost.
Navíc existují křivky fyziologické slyšitelnosti, kdy jednak každý slyší a vnímá jinak, ale hlavně je nám dána nejvyšší citlivost okolo 3-5 kHz a naopak čím jsou tóny hlubší, tím méně je slyšíme. A ty nejvyšší taktéž. Rozdíly činí klidně 50dB.
V podstatě 1dB je nejmenší zaznamenatelný rozdíl v hlasitosti u zdravého sluchu v ideálním spektru. Ty 3dB už jsou slyšel lépe, ale dvojnásobný hluk opravdu vnímáme až někde mezi 6-10dB.
Takže v autě 2-3dB znamenají docela prd. Spíš hraje roli frekvence tohoto hluku a citlivost jedince na tuto frekvenci. Proto subjektivně tolik neshod a rozdílných názorů na stejně naměřené hladiny hluku.
To první souhlasí, ALE! Jen v tom, že nárůst o 3dB znamená dvojnásobný akustický tlak, nebo i třeba nutné zvýšení výkonu zesilovače, aby vybudil reproduktor o 3dB více. Neznamená to však dvojnásobně vnímanou hlasitost. Ta se bere, jako nárůst o 6 až 10dB. Jde o tzv. SON Subjektivně vnímaná hlasitost.
Navíc existují křivky fyziologické slyšitelnosti, kdy jednak každý slyší a vnímá jinak, ale hlavně je nám dána nejvyšší citlivost okolo 3-5 kHz a naopak čím jsou tóny hlubší, tím méně je slyšíme. A ty nejvyšší taktéž. Rozdíly činí klidně 50dB.
V podstatě 1dB je nejmenší zaznamenatelný rozdíl v hlasitosti u zdravého sluchu v ideálním spektru. Ty 3dB už jsou slyšel lépe, ale dvojnásobný hluk opravdu vnímáme až někde mezi 6-10dB.
Takže v autě 2-3dB znamenají docela prd. Spíš hraje roli frekvence tohoto hluku a citlivost jedince na tuto frekvenci. Proto subjektivně tolik neshod a rozdílných názorů na stejně naměřené hladiny hluku.
2db je pocitove strasne moc. Jestli to pri 130km/h ma 64 nebo 66 meni zasadne vnimani auta
a coz teprve sup ve 160 - naftak 73dB, benzinak 69dB, tedy rozdil dejme tomu 2.5x.
to je uplne jiny auto.
ve 180 se to smazava, asi aerodynamickej hluk.
superb tabulka.
chvalim opicaka
to je uplne jiny auto.
ve 180 se to smazava, asi aerodynamickej hluk.
superb tabulka.
chvalim opicaka
Nelze srovnávat zvuk a hluk.
Nebo dejte do té tabulky nějaké Maserati 😉
Nebo dejte do té tabulky nějaké Maserati 😉
a k automatické převodovce pro neřidiče... :no:
Ado, ty by si chtěl v naftovém kombíku řadit? To dělá plebs, tohle je Audi... 😉
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
hele za mě je tohle auto, které bych mohl mít.... nic by mi nechybělo.... ale ta cenovka s pár příplatky vyletí až nepříjemně vysoko, budiž.... ale měl bych fakt hrůzu z podtočeného TDI.... slyšel jsem na to kritiku od mnoha lidí a to bych fakt nedal.... 😢
no, teď mám na pár let klid se Supem a pak se uvidí....
no, teď mám na pár let klid se Supem a pak se uvidí....
No, cenovka je hruzostrašna, ja vim, že je to za testované auto, ale tak za 1,6M bych viděl aspon Spaket 😁
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
_Karel_
Pro mě asi nejhezčí kombi střední třídy, i když Allroad je ještě hezčí. Souhlas s Tomanem, není nutné dělat změny za každou cenu, nijak mě netrápí, že vypadá už druhou generaci pořád stejně. I interiér je ještě v pořádku, kéž to tak zůstane.
Na rozdíl od autora mi vzadu přijde hodně málo místa, ale to není nic nového. S velkými dětmi na delší cestu žádný luxus.
Příplatek za šestiválec mě hodně překvapil, měl jsem za to, že to bývá třeba 300t, 145t je paráda. Ne, že by v A4 byl šestiválec nutný, ale za ty peníze by byla škoda to nezaškrtnout, navíc s bonusem ZF8 proti DSG.
Na rozdíl od autora mi vzadu přijde hodně málo místa, ale to není nic nového. S velkými dětmi na delší cestu žádný luxus.
Příplatek za šestiválec mě hodně překvapil, měl jsem za to, že to bývá třeba 300t, 145t je paráda. Ne, že by v A4 byl šestiválec nutný, ale za ty peníze by byla škoda to nezaškrtnout, navíc s bonusem ZF8 proti DSG.
Ona A4 byla vždy tak trochu menší, než neprémiový D segment, 2x jsem měl nutkání ji vzít (jako lehce ojetou) a nikdy jsem se k tomu neodhodlal 😊
Jeste jsem chtel dodat, že dříve mne moc neoslovovaly interiéry, ale tato generace (A4/A6) má dle mne jeden z nejpříjemějších interiérů, co jsem zkoušel, takto za mne ano.
Jeste jsem chtel dodat, že dříve mne moc neoslovovaly interiéry, ale tato generace (A4/A6) má dle mne jeden z nejpříjemějších interiérů, co jsem zkoušel, takto za mne ano.
Jasně, to se týká celé prémie s motory podél. Já jednu měl, s nejhorším motorem i převodovkou, a i tak byla oproti mainstreamu super. Teda vlastně jsem měl čtyři kousky tří generací. A jestli myslíš "neodhodlal" z finančních důvodů, tak to ani proti Mondeu není žádný problém servisovat. Měl jsem samý ojetiny, často kolo 200tkm, a nikdy jsem nekrvácel. 😄
No spíš se mi to Mondeo víc líbilo 😁 Poprvé to byla nějaká generace kolem 2007 r.v. a upřímě bez S paketu to byla strašná šeď a nuda (byla šedá 😁) a interiér sice kvalitní, ale také šeď všude kam se podíváš, druhá byla 2015tka s DSG, tam sem se bál toho DSG a vlastně taky to byla střízlivější verze a Mondeo oproti ní vypadalo prostě jako kus auta 😁
Tahle testovaná taky není žádná pecka, s kterou by si lovil ženský v Pařížský, ale pak jsou tu A4/A6, které na to mají 😊
Tahle testovaná taky není žádná pecka, s kterou by si lovil ženský v Pařížský, ale pak jsou tu A4/A6, které na to mají 😊
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Spíš nechápu tebe 😊
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Aljaška už v Rusku dávno není.
Cicero žije v jiném století 😁
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Nedostaví, soudce Dredd to vyřeší.. počkej do voleb
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Spíš co si myslí Bajdn, protože ta Alijaška je tak nějak jeho, když jeho předchudci ji tenkrát prodalo carské Rusko, aby mělo na fet a alkohol...
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Osobne se mi a4 vic libila pred faceliftem, hezci svetla (hlavne vpredu) a ovladani joystickem, ... ale i po-fl neni spatna. Ale asi bych dneska volil spis 3er.
Mezi A4 pre-fl a BMW F30 jednoznacne Audi, ale s prichodem BMW 3er G20 je to zase jina story...
A btw ja vam to rikal, ze DSG umi bejt dobry, akorat asi musi byt v audine. 😒]
Mezi A4 pre-fl a BMW F30 jednoznacne Audi, ale s prichodem BMW 3er G20 je to zase jina story...
A btw ja vam to rikal, ze DSG umi bejt dobry, akorat asi musi byt v audine. 😒]
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ono to není tak úplně Audinou, ale tím, že má jinou platformu a jinou DSG (pro podélnou zástavbu). A v tom je ten fígl. U podélné zástavby má konstruktér daleko více prostoru (nemusí se i s motorem narvat mezi přední kola) a na výsledku je to znát. DSG v A3 se určitě nebude zásadně chovat jinak než v Golfu, protože oba musí použít dsg pro příčnou zástavbu. To stejné platí i pro HDM automaty, ZF8 pro podélnou zástavbu je nejlepší automat současnosti, ZF9 pro příčnou zástavbu je cukající a kopající zgarb první třídy.
ZF8 mají silnější 3.0 TDI? To jsem zkoušel a to bylo skvělý, na HDM neskutečně dobrá a rychlá převodovka, dvouspojka je proti tomu chudý příbuzný.
Myslis, ze v tech DSG bude az takovy rozdil (dq381 a dl382)? Priznam se, ze s tou podelnou nemam zkusenost. Ja jsem kazdopadne spokojeny i s tou DSG napric. Ale jde prave uz o 7q DQ381, ne ten stary 6q (dq250 tusim). Necuka a radi plynule i pod plnym plynem, jedinou nevyhodou je, ze pri 90km/h (tedy presne ceska okreskova rychlost) se obcas nemuze rozhodnout mezi 6 a 7... a kdyz mam nejaky tahlejsi stoupani, tak je dobry prepnout do sportu.
bych se trochu bal hmotnosti
je o 160kilo tezsi nez ta dvoulitrova ctyrkolka
a o 195kilo tezsi nez benzinova ctyrkolka (180kW)
jestli to je vsechno na predku ...
je o 160kilo tezsi nez ta dvoulitrova ctyrkolka
a o 195kilo tezsi nez benzinova ctyrkolka (180kW)
jestli to je vsechno na predku ...
Jo, ta váha na předku bude. Je to teda dost brutální rozdíl, ale i tak bych to bral. Je jasný, že to není pro milovníky rychlých zatáček.
dr.Remorey
Těžko říct, kde je problém, vsechno dělá dobře, ale konkurenti z Mnichova a Stuttgartu ho valcuji. Asi tam chybí ta jiskra, kterou člověk za ty prachy chce. Přitom například ten interiér je v minimálně v rámci audi pecka.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
A6 allroad je pro je jednoznačně nejlepší audi. Stejně, jako zvýšenej kombík je pro mě nejlepší koncepce rodinnyho auta.
Akorát ta cena... Jinak souhlasím, lepší víceúčelové auto jsem nikdy neřídil, na tom autě mimo ceny nebyla jediná chyba.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Až vyrosteš, třeba to zkusíš taky 😊
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
A6 Allroad je druhy nej auto podle me, prvni je Mercedes E Allterrain, ale hodne neprijemna cenovka, takze Audi.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tím jsem nejel, mne by stačil ten Allroad s 350k V6 TDI 😁
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
12 litru ve městě dám i s 135 koníky a možná i víc, když budu závodit s Hamunama na semaforech 😊
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Pro mě je posledně generace A6 allroad zklamání. Auto se řídí hůř než třeba X5. Není ochota zatáčet i přes AWS, strašně naladěná převodovka, co neustále odřazuje, řízení je blátivé...
Aneb, jak zprasit ikonu. ;-\
Aneb, jak zprasit ikonu. ;-\
naopak, je to navrat ke korenum! Prvni generace jezdila taky mimoradne spatne.
Má to všechny možné fičury a výsledkem je nedotáčivá mrcha s perfektním motorem, pohodlným podvozkem a otřesně naladěnou převodovkou.
mam doma c7 3,0tdi na vzduchu. Je to fakt pohodlny, motor jede a nezere a co to zvladne mimo silnici je fakt super (x3 treba bezmocne brabe kolem v rohu v kombinovanym uhlu a nehne se nikam, zvlastni je, ze x5 je uplne jina a to nemam offroadpaket). Ale ma to priserny rizeni a naprosto odtazitej pocit ze zatacek.
Na druhou stranu na dalnici presuny super auto. Akorat sjedes po 700km dalnic do italskejch okresek a pises inzerat na sauto...
Nemyslim si, ze by se pridanim 200kg (hadam z toho 100 na predku) u novy generace neco zmenilo...
Na druhou stranu na dalnici presuny super auto. Akorat sjedes po 700km dalnic do italskejch okresek a pises inzerat na sauto...
Nemyslim si, ze by se pridanim 200kg (hadam z toho 100 na predku) u novy generace neco zmenilo...
a mas vyzkoušenej i nekakej ten koncernovej V6 benzin? zajímalo by me, jisti je tam taky ta prodleva po kickdownu, která by me u auta za ty prachy asi dostala do Bohnic.
je, zkousel jsem to v touaregu. Auta modelovej rok 2019. 3,0tdi pri pomalym pridani cca 4s, benzinova v6 2 a x5 40i neco jako 1s. Kickdown v benzinu lepsi nez nafta urcite je, driv se to nadechne. Co me fakt vadilo je, ze ten benzinovej touareg nebyl ochotnej skoro vubec pridat v rejdu v malejch rychlostech. Vystrelit z kruhaku fakticky neslo. Ale za to jednoznacne muze esp a mapa pedalu plynu, na rovine to vubec nedelalo.
V jaké verzi si ho jel, v té nejsilnější s dieselem z S6, o které básnil Machy i Ozzman?
Ano, prodleva jak čekání na Godota. Bez pomocí pádel se neobejdeš a dost mě překvapilo, že velké Q jezdí líp na nízký Allroad.
Stejné auto (55 TDI) jako tu měl Machy a dal mu 5* a napsal, kde se to objednává?
Něco tu nehraje...
Něco tu nehraje...
Machiho A6 měla natáčecí zadní nápravu, možná proto?
To mohlo mít i webpajovo auto, ale to by stejně naladění převodovky neřešilo.
Machy to auto řadil celkově mezi svou "bestofku".
K převodovce tam píše😒br /> "Velká pochvala míří ke spojení s osmistupňovým automatem, přesněji řečeno, teď konečně převodovka pracuje tak, jak byste si zvlášť u prémiového produktu poměrně věhlasné značky představovali."
Machy to auto řadil celkově mezi svou "bestofku".
K převodovce tam píše😒br /> "Velká pochvala míří ke spojení s osmistupňovým automatem, přesněji řečeno, teď konečně převodovka pracuje tak, jak byste si zvlášť u prémiového produktu poměrně věhlasné značky představovali."
Mě převodovka (r.2020) podřazuje hned, jen až zbytečně často, i při mírném přidání plynu. Při kickdownu podřadí taky hned, ale jen o jeden stupeň, a až na podruhé o další 1-2 stupně. Zabere to celkově odhadem 2 sec. (při kickdownu).
Kickdown tedy není ok, ale není to tragédie, a mimo kickdown nevidím problém.
Kickdown tedy není ok, ale není to tragédie, a mimo kickdown nevidím problém.
Protože tam mas moc rychlosti ! 😁 jezdím na popojizdky s 4 stupněm a ten zase radit moc nechce, musíš ho hodně přemlouvat 😁 nicméně je to pohodlnne a hladké 😁
Ono to muže být i tím,ze Paja je zvyklý na jiný standard. Ja z jezdím mainstream a z těch moderních HDM jezdil jen v p508 a Fokusu (obojí 5st), hladké ale proti dvouspojkam trochu pomalejší a prodlevy na startu, ta Audi byla hladká a prodlevu jsem takovou nepozoroval, proste ideální kompromis mezi automaty. A ano, měla zataceni i zadní nápravy. Proste auto v kterém můžeš dojet až na konec světa v klidu a přitom potrápit nejeden suoersport z počátku 90let 😉
Zvyklý na jiný standard .... copak Machala nejezdí pravidelně i s bavoráky s ZF8? Musí mít srovnání.
Přesně tak, proto srovnávám hodnocení Machiho s webpajou.
Dohledal jsem jízdní video (viz odkaz dole) s hodnocením Ondry Chamily (ten stejný kus, jako měl Machi) a to koresponduje mnohem víc s hodnocením Machiho. Řeže tam s ním i zatáčku a žádná výraznější nedotáčivost se prostě nekoná. Navíc to auto ani nemělo příplatkový sport. dif., se kterým je na tom v tomto ohledu ještě o level líp. Bez natáčení ZN logicky naopak spíš hůř.
Takže kromě výrazně jiné konfigurace mě nic nenapadá.
Kdyby jel webpaja V6 benzín (s ultra! quattrem), tak tomu bych rozuměl.
https😐/www.garaz.cz/…nez-suv-21004053
Dohledal jsem jízdní video (viz odkaz dole) s hodnocením Ondry Chamily (ten stejný kus, jako měl Machi) a to koresponduje mnohem víc s hodnocením Machiho. Řeže tam s ním i zatáčku a žádná výraznější nedotáčivost se prostě nekoná. Navíc to auto ani nemělo příplatkový sport. dif., se kterým je na tom v tomto ohledu ještě o level líp. Bez natáčení ZN logicky naopak spíš hůř.
Takže kromě výrazně jiné konfigurace mě nic nenapadá.
Kdyby jel webpaja V6 benzín (s ultra! quattrem), tak tomu bych rozuměl.
https😐/www.garaz.cz/…nez-suv-21004053
Ne, byla to ta nejsilnější nafta a Q7/8 nebo X5 mi přijdou i řidičsky lepší. Auto mělo najeto kulový, takže to není ani kilometry. O tom, že by Audi dělalo každý kus jiný pochybuju.
Tahle generace mě jako Allroad poprvé v kontextu běžných A6 zklamala.
Machimu nebo Chamilovi jejich hodnocení neberu.
Tahle generace mě jako Allroad poprvé v kontextu běžných A6 zklamala.
Machimu nebo Chamilovi jejich hodnocení neberu.
Pracuje to tak, že přijedeš k zatáčce, snížíš rychlost, v apexu chceš přidat a nechá to nejvyšší možný kvalt, pak přemýšlí co tam dát... Tragéddie, která mezi D3 nemá obdoby.
Při potřebě předjíždění je nejlepší dát KD, ale silný motor pak vyrazí zbytečně prudce. Ten V6 je jinak fakt moc pěkně odladěný.
No a řízení ani nemá smysl zmiňovat. To spíš není než je.
Při potřebě předjíždění je nejlepší dát KD, ale silný motor pak vyrazí zbytečně prudce. Ten V6 je jinak fakt moc pěkně odladěný.
No a řízení ani nemá smysl zmiňovat. To spíš není než je.
presne, ta prevodovka je zumpa strasna. A dela to i PHEV pri jizde na elektrinu. nechapu to, ale v audi dokurvili i nastup elektromotoru...
nechapu to, ale ten dojem mam taky. Q7 (touareg..) ma podvozek podstatne lepsi. Ja si myslim,ze a6 nema ten vzduch vicekomorovej...
Othello
Taky moc nerozumím proč nenabízejí quattro automaticky ke všem motorům. Kór když podélně uložený motor je přímo předurčený k pohonu zadních nebo všech kol a jeho použití jen pro FWD je poměrně nevýhodné
Oni k dvoulitrovému TDI už Quattro nenabízí vůbec, ale pokud se nemýlím, tak je to jen Hladex, nebo něco tomu podobného, značí to Quattro ultra.
Pokud je s dvoulitrem pouze ultra, tak chápu proč to skoro nenabízejí. Nejspíš se za to stydí ...
Já to celé otočím jako majitel dobré čtyřkoly v zimě čekám na sníh a letos jsem byl jezdit 2x.A s takovým čtyřválcem jede kromě rozjezdu dvoukola živěji. No a proč TDI, to se včera ukázalo v Autosalónu, 5,3 k 8,6 TSI. A 2,0 TSI je velmi úsporný motor.
Dynamika je u čtyřkoly trochu nižší, ale kromě vylepšení jízdních vlastností za všech podmínek se i změní charakter auta z čistého FWD na AWD s preferenci zadku. Samozřejmě ne s tím ultra quattro, mluvím o pořádném fulltime
Kdybych si mel tipnout, tak zvysuje emise a tak by u slabsich dvoulitru (na kterych ma Audi mensi marzi nez na vykonnejsich variantach) musel byt za vyssi priplatek.
Ten vyšší příplatek by musel být určitě, Předpokládám že komplikované ultra bude výrobně o dost náročnější než plnohodnotné quattro
ironie?
Já bych řekl, že ne. Copak je diferenciál výrobně dražší, než Haldex?
taky myslím že haldex musí být dražší. Quattro je středový torsen nebo nevím jestli ještě dělají ten korunový dif. a zadek je klasika,možná taky samosvor ? A hotovo, nic dalšího
Ultra je lamelová mezinápravová spojka s elektronikou a servomechanismem, a zadek je úplný úlet s tou zubovou spojkou. Překomplikované, neobejde se to bez elektroniky a moc ani nevěřím že to něco vůbec šetří.
Ultra je lamelová mezinápravová spojka s elektronikou a servomechanismem, a zadek je úplný úlet s tou zubovou spojkou. Překomplikované, neobejde se to bez elektroniky a moc ani nevěřím že to něco vůbec šetří.
Není diferenciál jako diferenciál, ale nejde jen o něj
Proč by Audi u podélně uložených motorů částečně přecházelo k horšímu systému awd, aniž by přitom něco ušetřilo?
Proč by Audi u podélně uložených motorů částečně přecházelo k horšímu systému awd, aniž by přitom něco ušetřilo?
to mi už dlouho vrtá hlavou a odpověď jsem nenašel. Snad nějaký mililitr paliva a miligram CO2 v NEDC ....
To přece nemůže vyvážit ten těžký ústup v kvalitě 4x4
To přece nemůže vyvážit ten těžký ústup v kvalitě 4x4
Ušetřilo. Desetinky na emisích, když Ultra nejede pořád AWD.
Haldex taky nejede pořád AWD a rozdíl ve spotřebě je proti podélnému motoru s fulltime 4x4 minimální, možná žádný
Ano, je to odpojitelné a celkově o něco (asi 4,5 kg) lehčí.
Ale já myslel výrobní náklady. Kde berete přesvědčení, že lamelová spojka je dražší, než mezinápravový dif. typu Torsen a vše co s tím souvisí?
Haldex (byť pro příčnou zástavbu) je typické levnější mainstreamové řešení.
Navíc je to "ultra quattro" limitováno krouťákem, takže do vrcholných verzí se stejně nemá šanci dostat, a nedá se kombinovat se zadním sport. difem, což je taky poměrně zásadní problém.
Prostě "lacinější alternativa" awd pro slabší (hlavně krouťák) podélně uložené motory s možností odpojení zadní nápravy.
Ale já myslel výrobní náklady. Kde berete přesvědčení, že lamelová spojka je dražší, než mezinápravový dif. typu Torsen a vše co s tím souvisí?
Haldex (byť pro příčnou zástavbu) je typické levnější mainstreamové řešení.
Navíc je to "ultra quattro" limitováno krouťákem, takže do vrcholných verzí se stejně nemá šanci dostat, a nedá se kombinovat se zadním sport. difem, což je taky poměrně zásadní problém.
Prostě "lacinější alternativa" awd pro slabší (hlavně krouťák) podélně uložené motory s možností odpojení zadní nápravy.
Určitě bych neřekl, že lamelová spojka se montuje kvůli nižší ceny. Je komplikovaná, obsahuje spoustu dílů, servopohon, elektroniku, vyžaduje složité řízení a údržbu.....Proč by ji dávali třeba do A3 včetně drahých nejvýkonnějších verzí ? Kvůli ceny ?
Důvody pro její použití jsou technicko ekonomické, ne však kvůli její výrobní ceny ale je téměř nutná pro 4x4 s příčnými motory. To platí nejen pro VW,ale prakticky pro všechny další výrobce
U podélných motorů ale takové řešení postrádá nějaký zásadnější smysl a opravdu nerozumím co je k tomu vedlo
Důvody pro její použití jsou technicko ekonomické, ne však kvůli její výrobní ceny ale je téměř nutná pro 4x4 s příčnými motory. To platí nejen pro VW,ale prakticky pro všechny další výrobce
U podélných motorů ale takové řešení postrádá nějaký zásadnější smysl a opravdu nerozumím co je k tomu vedlo
"Proč by ji dávali třeba do A3 včetně drahých nejvýkonnějších verzí?"
To se ptáš vážně? Právě A3 je celá postavená na mainstreamové technice Golfu, včetně awd (je to Golf se čtyřmi kruhy), tak co jiného, než do Golfu (a jeho derivátů) by tam měli dávat? Taky proto je A3 výrazně levnější model, než A4 (včetně quattra).
To se ptáš vážně? Právě A3 je celá postavená na mainstreamové technice Golfu, včetně awd (je to Golf se čtyřmi kruhy), tak co jiného, než do Golfu (a jeho derivátů) by tam měli dávat? Taky proto je A3 výrazně levnější model, než A4 (včetně quattra).
Dobrý příklad - předpokládám že A3 je cenově výše než Golf, takže by tam klidně mohli použít lepší řešení i kdyby stálo víc. Ale nemůžou, to omezení má spojitost výhradně s polohou motoru a pro příčný motor je jediné řešení haldex a klony bez ohledu na výrobní cenu. Vyjímek je jak šafránu
A3 není nijak zásadně dražší, než Golf a lepší řešení awd pro příčnou zástavbu prostě nemají... a k vůli "pár" kouskům A3 s awd ho vyvíjet/dělat logicky nebudou.
Takže podle tebe je haldex (včetně "příčného") dražším awd, než klasické podélné quattro s mezinápravovým difem typu Torsen? Tak proč chce koncern po zákaznících za haldex připlatit méně peněz, než za klasické quattro? To ten haldex dotují, včetně Škody a Seatu? 😉
Takže podle tebe je haldex (včetně "příčného") dražším awd, než klasické podélné quattro s mezinápravovým difem typu Torsen? Tak proč chce koncern po zákaznících za haldex připlatit méně peněz, než za klasické quattro? To ten haldex dotují, včetně Škody a Seatu? 😉
Možná haldex nedotují, ale na torsenu se pěkně opeří. Účtované příplatky vůbec nemusí kopírovat skutečné výrobní náklady
Pamatuju kdysi chtěli u prvních A4 za torsen 180 tisíc a u Passatů B5 stál ten stejný torsen 45 tis. Čtyřikrát míň. ..
Samořejmě torsen není zadarmo, je to výsledek náročného přesného obrábění. Ale relativně pár jednoduchých mechanických součástek. Haldex je proti tomu jak orloj
Pamatuju kdysi chtěli u prvních A4 za torsen 180 tisíc a u Passatů B5 stál ten stejný torsen 45 tis. Čtyřikrát míň. ..
Samořejmě torsen není zadarmo, je to výsledek náročného přesného obrábění. Ale relativně pár jednoduchých mechanických součástek. Haldex je proti tomu jak orloj
Torsen rozděluje výkon mezi nápravy nonstop, mezinapravova spojka jen v případě prokluzu.
Což je důvodem, proč od stálého pohonu všech kol všichni ustupují. Permanentní 4x4 proste zere víc.
Což je důvodem, proč od stálého pohonu všech kol všichni ustupují. Permanentní 4x4 proste zere víc.
Myslím že to neplatí univerzálně, záleží právě na poloze motoru. U příčného je určitě velký rozdíl mezi připojeným a odpjeným pohonem zadku.
Ale u podélného motoru to může vyjít nastejno, tj trvalý pohon vs. odpojený zadek budou brát zhruba stejně
Ale u podélného motoru to může vyjít nastejno, tj trvalý pohon vs. odpojený zadek budou brát zhruba stejně
180 tis. Kč za quattro u A4/B5 je nesmysl...
A pokud chceš srovnávat s hodin(k)ami, pak haldex je jako quartz a torsen jako mechanické "automaty", chceš-li, "orloje". 😉
A pokud chceš srovnávat s hodin(k)ami, pak haldex je jako quartz a torsen jako mechanické "automaty", chceš-li, "orloje". 😉
Nepsal jsem 180 tis. Kč za quattro u A4/B5. Psal jsem 180 tis. u A4, ale u B5 za stejný systém jen 45 tis . Dnes už to asi neověříme ale tak to prostě bylo.
A ta příměra k hodinkám kulhá, Torsen je jako většina samosvorů tak jednoduchý, že bych ho přirovnal spíše ke slunečním hodinám. Ocelová tyč zaražená do zdi, přímočará konstrukce na kterou se můžeš spolehnout
A ta příměra k hodinkám kulhá, Torsen je jako většina samosvorů tak jednoduchý, že bych ho přirovnal spíše ke slunečním hodinám. Ocelová tyč zaražená do zdi, přímočará konstrukce na kterou se můžeš spolehnout
Dobové ceníky se dají dohledat.
Jestli chceš klasické quattro přirovnávat ke slunečním hodinám, pak haldex jsou maketa dětských hodinek k Lipu. 😉
Mezinápravový dif typu Torsen má bez diskuse větší hodnotu, než lamelová spojka a navíc to zdaleka není jen o o tom. Klasické quattro zvládá v pohodě i 1000 Nm (Q7 V12 TDI), o tom se nemůže té hračce s haldexem ani zdát. Ve verzi se sport difem vzadu jde pak o úplně jiný vesmír.
Jestli chceš klasické quattro přirovnávat ke slunečním hodinám, pak haldex jsou maketa dětských hodinek k Lipu. 😉
Mezinápravový dif typu Torsen má bez diskuse větší hodnotu, než lamelová spojka a navíc to zdaleka není jen o o tom. Klasické quattro zvládá v pohodě i 1000 Nm (Q7 V12 TDI), o tom se nemůže té hračce s haldexem ani zdát. Ve verzi se sport difem vzadu jde pak o úplně jiný vesmír.
Mám tady katalog 1997 😒br />
Audi 1,8 E turbo 947 110 Kč
Audi 1,8 E quattro turbo 1 072 240 Kč (rozdíl cca 125 tisíc)
A4 2,6 vs A4 2,6 quattro je 1,019 vs 1,144
A4 2,8 vs 2,8 quattro 1,182 vs 1,307
Passat B5 měl syncro u 2,8 a u nějaké silnější verze 1,9 TDI, ale tam nemám cenu.
Audi 1,8 E quattro turbo 1 072 240 Kč (rozdíl cca 125 tisíc)
A4 2,6 vs A4 2,6 quattro je 1,019 vs 1,144
A4 2,8 vs 2,8 quattro 1,182 vs 1,307
Passat B5 měl syncro u 2,8 a u nějaké silnější verze 1,9 TDI, ale tam nemám cenu.
Já to porovnával někdy po roce 2000, tuším 2002-3
ale i kdybychom se bavili jen o těch cca 120 tis. co jsi našel ty, pořád je to několikanásobek příplatku u B5
ale i kdybychom se bavili jen o těch cca 120 tis. co jsi našel ty, pořád je to několikanásobek příplatku u B5
2003 není problém😒br />
A4 1,9 TDI (96kW) 920 tis. s quattrem 1,052 mil (cca 130 tisíc)
1,8T 950 vs 1,07 mil (120 tisíc)
3,0 1,16 vs 1,29 (130 tisíc)
Passat má 4 motion jen u 2,3 V5, 2,8 V6 a W8 a Variant má u 1.9 TDI 96kW základ 748 tisíc a 4M navíc za 804 tisíc (56 tisíc rozdíl).
1,8T 950 vs 1,07 mil (120 tisíc)
3,0 1,16 vs 1,29 (130 tisíc)
Passat má 4 motion jen u 2,3 V5, 2,8 V6 a W8 a Variant má u 1.9 TDI 96kW základ 748 tisíc a 4M navíc za 804 tisíc (56 tisíc rozdíl).
Asi jsem tehdy viděl jiné ceníky, ale budiž ... I tak platí že za to stejné si čtyři kruhy účtovaly mnohem víc než VW, tj. prodejní cena nekopíruje výrobní náklady
Ano souhlasím, torsen je masivní a odolný. Nevyplývá z toho ale že by musel být i výrobně dražší než haldex, je to v podstatě jen pár opracovaných kusů železa
Železa určitě ne.
Zatímco lamelová spojka je náročný majstrštyk vyrobený z diamantů... 😒]
Zatímco lamelová spojka je náročný majstrštyk vyrobený z diamantů... 😒]
No železo má určitě rozhodující podíl. Ano, můžeme diskutovat že je to ve skutečnosti ocel a řešit obsah uhlíku a dalších příměsí, způsoby opracování, zušlechtění povrchu atd, ale to není tématem, tys mě chtěl asi jen chytit za slovíčko, že ? 😄
Nicméně sám asi uznáš, že řízená lamelová spojka je poněkud komplikovanější zařízení. Kromě soustavy lamel, vnějšího koše, vnitřních hřídelí atd. obsahuje přítlačný píst, pro který generuje tlak oleje hydraulické čerpadlo s elektromotorem, tlak ovládá i proporcionální ventil, je tam i filtr oleje a hlavně nezbytná elektronická ŘJ proojená s dalšími jednotkami v autě. Jen mechanických dílů a jednotlivých subsoučástek tam bude mnohonásobně víc než v torsenu a ještě k tomu elektronika. Opravdu se zdráhám vůbec začít uvažoat že by to mělo být výrobně levnější než mechanický diferenciál. Nevím, ovšem kolik stojí případné licenční poplatky torsenu, možná to hraje taky významnou roli.
https😐/upload.wikimedia.org/…_AWD_system.jpeg
https😐/www.autorevue.cz/…allery/show.aspx?…
Nicméně sám asi uznáš, že řízená lamelová spojka je poněkud komplikovanější zařízení. Kromě soustavy lamel, vnějšího koše, vnitřních hřídelí atd. obsahuje přítlačný píst, pro který generuje tlak oleje hydraulické čerpadlo s elektromotorem, tlak ovládá i proporcionální ventil, je tam i filtr oleje a hlavně nezbytná elektronická ŘJ proojená s dalšími jednotkami v autě. Jen mechanických dílů a jednotlivých subsoučástek tam bude mnohonásobně víc než v torsenu a ještě k tomu elektronika. Opravdu se zdráhám vůbec začít uvažoat že by to mělo být výrobně levnější než mechanický diferenciál. Nevím, ovšem kolik stojí případné licenční poplatky torsenu, možná to hraje taky významnou roli.
https😐/upload.wikimedia.org/…_AWD_system.jpeg
https😐/www.autorevue.cz/…allery/show.aspx?…
Ten nákres haldexu má být důkaz, že je to drahé "jaksviňa"? 😲 😁
Xylo píše, že u A4 tehdy chtěli za klasické quattro cca 125 tis. Kč.
Dnes u A4 chtějí za "ultra quattro" jen 65 tis, což je hodně podobná částka jakou chtějí i za příčné/haldexové quattro.
Není to na Audi nějak málo za (dle tebe!) dražší systém awd, než je podélná klasika od Audi? 😄
Xylo píše, že u A4 tehdy chtěli za klasické quattro cca 125 tis. Kč.
Dnes u A4 chtějí za "ultra quattro" jen 65 tis, což je hodně podobná částka jakou chtějí i za příčné/haldexové quattro.
Není to na Audi nějak málo za (dle tebe!) dražší systém awd, než je podélná klasika od Audi? 😄
JirkaVejrazka
Neco mi unika, nebo se v tom autor jen nevyzna?
Ji/Ri
Nemůžu si pomoct, ale, krom výborného 3.0TDI a quattra a to jen u některých modelů, už audi tahá za kratší konec vůči konkurenci. Zpracování, použité materíály, Kouknu na úplnou blbost - madlo ve dveřích... hnusný plast bez úrovně a to i u q7 .... kouknu třeba k bmw a ono to jde i jinak. A dalo by se pokračovat. Jak někdo psal výše, q7 ještě umí i jezdit, ale konkurence je ve všem buď na stejno nebo o parník dále. Interiéry jsou plastové, nic moc. Zvenku je to přešlapování na místě... a u nižších modelů je to spíše taková fleetovka, něco jako lepší vw.
Audi, pokud nevytvoří něco šmakozniho, tak už ne.
Audi, pokud nevytvoří něco šmakozniho, tak už ne.