Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV vs. Seat Leon ST 1.5 TSI – Po čem běžný řidič touží?
154 komentářů
PowerHouse
Ve statistikách se mild uvádí zvlášť, porotože se sleduje ekologie.
A na dálnici bude ten rozdíl větší?
To je dobrý, mild rekuperuje i tam, kde by se vůbec rekuperovat nemělo.
A na dálnici bude ten rozdíl větší?
To je dobrý, mild rekuperuje i tam, kde by se vůbec rekuperovat nemělo.
Na dálnici postrádá rekuperace smysl.
Chyba ekologických statistik
Ale ještě bych dodal k těm eko statistikám.
Pro statistiky je výhodnější MILD
Ve skutečnosti má menší spotřebu TSI:
Chyba ekologických statistik
Ale ještě bych dodal k těm eko statistikám.
Pro statistiky je výhodnější MILD
Ve skutečnosti má menší spotřebu TSI:
Tzv. mild-hybridy, které nyní začínají prostupovat nabídkou aut na trzích EU, jsou něco podobného jako stop-start. Sníží spotřebu a emise při normovaném laboratorním cyklu, ale v reálu je jejich přínos minimální. Skutečně využít rekuperaci dokáží jen full hybridy.
V praxi je tedy i u tzv. mild-hybridů rozhodující účinnost motoru. A tu mají TSíčká vyšší než Eoboosty.
https😐/www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
V praxi je tedy i u tzv. mild-hybridů rozhodující účinnost motoru. A tu mají TSíčká vyšší než Eoboosty.
https😐/www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
Spotreba toho litra nie je žiadna hitparáda (vzhľadom k celkovej komplikovanosti) ale rekuperovať môžeš aj na diaľnici. Stačí zložiť nohu z plynu pri dojazde pomalšieho, alebo ísť dole z kopca atď
speedfred
Vyberať medzi týmito dvoma tak by som išiel asi do Focusu. Na živo sa mi hodne páči v ST line a podľa fotografií (nesedel som ani v jednom) mi príde aj interier lepší.
Jazdne podľa popisu znova Focus za :yes: a pri pohľade na cenu asi není o čom aj napriek tomu krypľovi pod kapotou so zbytočným elektrobalastom. R3 1.0L som skúsil na vlastnej koži vo Fieste a išlo hodne dobre a hlavne to bolo vcelku tiché.
Ideal by pre mňa ale bol Focus ST s 2.3EB.
Jazdne podľa popisu znova Focus za :yes: a pri pohľade na cenu asi není o čom aj napriek tomu krypľovi pod kapotou so zbytočným elektrobalastom. R3 1.0L som skúsil na vlastnej koži vo Fieste a išlo hodne dobre a hlavne to bolo vcelku tiché.
Ideal by pre mňa ale bol Focus ST s 2.3EB.
On se ale pořád nabízí i 1.5 110 a 134kw, jen u nás pouze s automatem, což u kombíku, takového toho normálního bych zkousl, namísto litru, který sice jede dobře, ale pořád je to litr 😁
1.5 benzín se všude prodává jen s automatem. Respektive všude ne, na některých trzích není k dispozici ani ta verze s automatem, tzn. k dispozici je jen tříválcový litr (pokud nebereme v potaz diesely a verzi ST).
Mr.Murphy
.... v tu chvíli může pomalu srovnávací test skončit, protože jedno z aut je nebezpečné a částečně nefunkční..... obrovská ostuda koncernu, že to stále neodladili.... dokud se to hoši nenaučí, nekoupím od nich nic. Takhle jednoduché to je 😄
U mňa ovládanie množstva často používaných funkcií do dotykového displeju vie rozhodnúť o kúpe či nekúpe vozidla. Zatiaľ som nenašiel jediné pozitívum inštálacia ovládania do týchto displejov, okrem toho, že sa s tým vieš pohrať a vyzerá to strašne cool moderne. Racionálny dôvod z pohľadu šoféra nevidím jeden jediný.
souhlasím.... navíc jedna věc je matlání po dotykáči a druhá, když ještě navíc zamrzá a je pomalý.... tohle fakt NIKDY.
Mám mnohem lepší, bezpečnější a uživatelsky příjemnější řešení - vrátit se k pořadným tlačítkům a osvědčenému kruhovému ovladači světel!
Ano tak to ví asi úplně všichni.... ale VW to zarputile tlačí přes dotykáče, aby ušetřil.... no ale pokud to i tak lidi kupují, tak holt to tak zůstane.... naštěstí se dá auto koupit i jinde než u VW....
Ginger Kyriakos
Pružné zrychlení horsi nez oturbene1.0?to je ta nova 1.5 vážně tak špatná?
Je potřeba brát v úvahu výrazně jiné zpřevodování, viz test - na šestku při 130kmh 2600ot. vs. 3100 ot.
Jo, zase tady narážíme na naprosto nicneříkající měření pružnost :no:
.... fascinující že tahle ultra-hovadina se v motoristických testech drží od nepaměti a patrně se jí nikdy nezbavíme.... snad až s definitivním koncem manuálních převodovek..... 😉
No počkej, já už viděl, že měřili tuhle hovadinu i s automatem a pak brečeli, že jim DSG nepodrželo kvalt 😁
U aut s manuální převodovkou to není hovadina. V praxi existují situace, kdy je pružné zrychlení důležitý údaj i pro řidiče, co chodí na auto.cz. A to nemluvím o řidičích a především řidičkách, jejichž auto NIKDY při svém provozu nedosáhne maximálního výkonu a tudíž ani maximálního zrychlení, jelikož vždy přeřazují na vyšší převod daleko před dosažením jmenovitého výkonu. U nich je pružné zrychlené ještě důležitější.
https😐/www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
https😐/www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
.... ano, pokud někdo neumí podřadit, je pro něj pružné zrychlení důležité.... Jenže zároveň tihle lidi asi těžko budou chápat jeho význam, dohledávat si jeho hodnoty a vybírat podle toho auto.... 😉 lidi co neumí ani řadit asi těžko hltají moto-testy a podrobné technické údaje....
To je pravda, těmto lidem údaj o zrychlení nebo výkon motoru vůbec nic neřekne 😄 Ale jak jsem řekl, je to důležitý údaj i pro nás znalejší, kde to není o tom, zda UMÍM podřadit, ale zda MUSÍM podřadit. Je komfortní a bezpečné, když člověk ví, že i na nejvyšší převod dokáže auto obstojně zrychlovat,
Jenže tento test je klasickou ukázkou toho, že ti na první pohled to srovnání pružnosti řekne, že pokud nejsi lama, tak s oběma auty budeš v reálném provoze jezdit úplně jinak s ohledem na jejich maximální výkonové parametry a zpřevodování. V Seatu bude tudíž běžné, že v rychlostech pod nějakých 90 kmh/ pojedeš standardně na nižší kvalt než ve Focusu, protože je to tak "přirozené", tzn. pojedeš na podobné otáčky (tudíž i zátah, dynamiku ...).
Třeba v tomto testu se měří pružnost na 6-ku od 1.600 ot. U přeplňovaného benzínu, omg. Ale na odepsání motoru kvůli LSPI ideální ...
Třeba v tomto testu se měří pružnost na 6-ku od 1.600 ot. U přeplňovaného benzínu, omg. Ale na odepsání motoru kvůli LSPI ideální ...
To ale prece uživatele nezajímá. Zajima ho,jak se v dnesni době zdůrazňuje, aby moh slapnout bez podrazeni na plyn a predjet auto ci se vrátit plynule na dalnicni rychlost. Osobně jsem zastáncem měření absolutní pružnosti, která ukazuje maximalni dynamicke vlastnosti vozu.Treba k tomu v SM taky nekdy dospějí,konkurecne uz to takhle měří.
Nevím, co koho zajímá nebo nezajímá, ale pokud mám manuál, řadím podle otáček motoru, nikoli podle rychlosti na tachometru. Takže mě by třeba ani nenapadlo při 80kmh a zařazené šestce dát plný plyn. Jsem si jistý, že podřazení a následný plný plyn bude v součtu účinější.
Každopádně - pokud mě zajímá pružnost motoru u manuálu, pak za relevantní považuju startovat z podobných otáček.
Co je absolutní pružnost?
Každopádně - pokud mě zajímá pružnost motoru u manuálu, pak za relevantní považuju startovat z podobných otáček.
Co je absolutní pružnost?
Prostě řadíš tak efektivně, aby si dosáhl požadovaného zrychlení, stejně jako by to udělal automat.
Přesně tak, zpřeveodování má ten Seat hodně dlouhé. Na druhou stranu když jede člověk po dálnici, tak se mu nechce pokaždé podřazovat, když ho přibrzdí kamion, a hodnota pružného zrychlení je pak docela vypovídající údaj.
https😐/www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
https😐/www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
Je to horší pružnost na šestku výměnou za lepší spotřebu na dálnici. Pokud bych chtěl manuál, pak by mi podřazení kvůli předjíždění nemělo tolik vadit, nebo můžeš jezdit na pětku. Ve Focusu s vysokými otáčkami na dálnici ale neuděláš nic.
Je to tak. Jdou po spotřebě,tak natáhli převody. Z toho pak rezultuje ta "tragická" pružnost na měřené převodové stupně.
Vždycky je "něco za něco".
Na druhou stranu tyhle moderní motory mají velmi nízké tření a objemy, takže otáčky na dálnici ovlivňují spotřebu na dálnici ještě méně než kdysi. Myslím si, že koncern VW natahuje ten nejdelší převod zbytečně, respektive že ušetřil tak gram CO2 na km, ale to je pro běžného uživatele naprosto zanedbatelné. I s o něco kratšími převody by bylo TSíčko úspornější, protože má prostě vyšší termodynamickou účinnost než Ecoboost.
BTW Mám starší 1.4 TSI 92 kW v hatchbacku, které má šestku zpřevodovanou něco mezi tím TSI a Ecoboostem a pružné zrychlení z 80 na 120 je cca 12,5 s.
Na druhou stranu tyhle moderní motory mají velmi nízké tření a objemy, takže otáčky na dálnici ovlivňují spotřebu na dálnici ještě méně než kdysi. Myslím si, že koncern VW natahuje ten nejdelší převod zbytečně, respektive že ušetřil tak gram CO2 na km, ale to je pro běžného uživatele naprosto zanedbatelné. I s o něco kratšími převody by bylo TSíčko úspornější, protože má prostě vyšší termodynamickou účinnost než Ecoboost.
BTW Mám starší 1.4 TSI 92 kW v hatchbacku, které má šestku zpřevodovanou něco mezi tím TSI a Ecoboostem a pružné zrychlení z 80 na 120 je cca 12,5 s.
S tou 1.5 TSI 110 kW jezdím v O4, pocitově bych tu 6. rychlost snad i klidně ještě prodloužil. S pružností problém není, při normální jízdě ani není potřeba za kamionem podřazovat (pokud chci maximální dynamiku tak samozřejmě podřadím, proto tam ta převodovka je 😃. Ony jsou velmi dlouhé i 3/4/5, už na 4. se dá jet výrazně přes 200...
Zajímavostí je, že i když se jedná o "stejnou" převodovku MQ281, Octavia má narozdíl od Leonu větší kola (665 vs. 645) a dostala kvůli tomu i jiné zpřevodovaní.
Zajímavostí je, že i když se jedná o "stejnou" převodovku MQ281, Octavia má narozdíl od Leonu větší kola (665 vs. 645) a dostala kvůli tomu i jiné zpřevodovaní.
Osobně považuji dlouhé převody TSI taky za výhodu. Díky ploché křivce výkonu a krouťáku si to můžou dovolit. Nemá to charakter závoďáku, ale to mít ani nemá. Pro mě to byl argument proč ušetřit za automat, protože jsem bral auto jen na cesty mimo město tam si člověk vystačí s 6 v rozmezí 75-210+ km/h. Oceňoval jsem nízké otáčky v hodně vysokých rychlostech. Jezdil jsem řádově stovky km a když byl dobrej provoz, řadil jsem v podstatě jen na benzínce.
To je rozumný náhled na věc. Já s těma převodama ale pořád bojuju, dálnice zas tolik nejezdím a na okreskách mě to spíš se.re.
Je fakt, že třeba O4 liftback má velmi dobrou aerodynamiku, takže ty ultradlouhé převody jsou pro ni asi "normální".
Zase když vidíš, jak je ten motor "placatej" co do průběhu točivýho momentu, tak celkem není důvod ty kvalty nenatáhnout, přeskoky i tak nebudou problém a "pružnost na nejvyšší rychlost" tě trápit nemusí. Já mám teď u benzínu 2500 při 150 a je to balzám na duši... nejde jen o spotřebu, ale i o akustiku.
2500 při 150? Co to je za auto?
BTW Takové otáčky měl na nejvyšší převod míval v 90. letech například Mercedes S s motorem V12.
BTW Takové otáčky měl na nejvyšší převod míval v 90. letech například Mercedes S s motorem V12.
U mého předchozího auta jsem si pochvaloval, že točilo 3500 a bylo krásně tiché, takže 3100 v moderním kompaktu bych určitě přežil, výměnou za pružnost.
Focus je na 6ku porad rychlejsi nez leon na 5ku (11,7 vs. 12,3). A 2600 ot pri 130 neni zadny extrem. 1.0 TSI v O3 toci podobne a dosahuje podobne pruznosti jako testovany leon.
Ozzman
a ještě zvláštnější výsledek.
Že Fokus válcuje jízdnimi vlastnosti jsem čekal, samotný ho považuji za top ve třídě (s novým Golfem jsem nejel pro rýpaly 😁), ale že zválcuje litrový Ecoboost 1.5 TSI? To sem nečekal, ale po bližším přečtení textu to není tak horké.
Je dynamičtější, jenže v naprosto pošahaném a neobjektivním měření dynamiky. Cena je asi na dnešní poměry slušná. Co mne ale docela zaráží je nářek nad interiérem Fokusu zvláště v porovnání se Seatem, který byl z koncernové trojice vždy nejslabší a to i třeba co se týká odhlučnění. Takže tady se zapracovalo? Jestli ano, nevidím důvod jít do Oktávky či Golfa, pokud chci koncern, Leoši to sluší asi nejvíce 😊
Ideálnější srovnání by samozřejmě bylo vzít 1.5 EB 110kw, to by byl vyrovnanější boj. Já BYCH samozřejmě taky bral radši Fokuse a právě v ST line a 1.5 EB s automatem (jinak v ČR koupit už nejde). Do rodinného kombíku se tak nějak automat hodí, takže bych za větší objem vyměnil "šaltrpáku" 😁
Že Fokus válcuje jízdnimi vlastnosti jsem čekal, samotný ho považuji za top ve třídě (s novým Golfem jsem nejel pro rýpaly 😁), ale že zválcuje litrový Ecoboost 1.5 TSI? To sem nečekal, ale po bližším přečtení textu to není tak horké.
Je dynamičtější, jenže v naprosto pošahaném a neobjektivním měření dynamiky. Cena je asi na dnešní poměry slušná. Co mne ale docela zaráží je nářek nad interiérem Fokusu zvláště v porovnání se Seatem, který byl z koncernové trojice vždy nejslabší a to i třeba co se týká odhlučnění. Takže tady se zapracovalo? Jestli ano, nevidím důvod jít do Oktávky či Golfa, pokud chci koncern, Leoši to sluší asi nejvíce 😊
Ideálnější srovnání by samozřejmě bylo vzít 1.5 EB 110kw, to by byl vyrovnanější boj. Já BYCH samozřejmě taky bral radši Fokuse a právě v ST line a 1.5 EB s automatem (jinak v ČR koupit už nejde). Do rodinného kombíku se tak nějak automat hodí, takže bych za větší objem vyměnil "šaltrpáku" 😁
Já nářek nad interiérem Focusu sdílím, opravdu mi (z fotek) přijde designově bídný. Seat podle mě vypadá uvnitř líp, ale ergonomicky je to samozřejmě naopak, i kdyby Seatu fungovalo vše jak má.
Tak Fokus není žádný top, mne se líbí, co jsem tak zkoušel, byl i relativně kvalitní, respektive na C segmentu a poplatný době to patří pořád k tomu lepšímu, pak jsem zkusil Golf 8 highline v ceně za 1m (jen seděl a olízal plasty 😁) a ten pusobil luxusněji, nicméně je tu nářek nad kvalitou v kontextu srovnání se Seatem (s Golfem bych to chápal), co jsem měl možnost jet v předchozích generací Leonů, tak až na ten první to vždy bylo plastovější, výplně dveří tenčí a docela tam byl hluk od podvozku, zvláště na nerovnostech, proto to beru jako pozitivum, že se interiér Leonu zlepšil, jestli je to tak, jak píší.
Já to nemám ani oseďený, takže to hodnotím opravdu jen z hlediska designu. 😄
Chápu, já v novém Leonu taky neseděl 😊 Ono dnes v interiéru asi dokonalé auto není, každé má někde kousek něčeho, co vypadá levně, nebo to i levné je (plast, povrch, či nějaké řešení určitých prvků), pak se dočteš jednou, že měkčené plasty jsou nejlepší, v zápětí zase, že sice auto nemá měkčené plasty, ale má hezčí texturu a to je lepší a tak 😁
Já z toho co jsem jel, tak interiérem z C segmentu je nejhorší asi Tipo, nejhezčí asi Golf 8 (dojmem!), ale ten kompromis vidím právě v tom Fokusu, ať už je to ta ergonomie, ale i vzhedově mne neuráží.
Já z toho co jsem jel, tak interiérem z C segmentu je nejhorší asi Tipo, nejhezčí asi Golf 8 (dojmem!), ale ten kompromis vidím právě v tom Fokusu, ať už je to ta ergonomie, ale i vzhedově mne neuráží.
Nejhodnotneji pusobici interiér ma Mazda 3.
Interiér nového Leonu vyznívá hodně jinak z fotek a v reálu. Seat byl vždy ten chudý příbuzný v rámci koncernových sourozenců. Ale o současném Leonu už si to říct netroufám. Golf má stéle v něčem navrch, ale opravdu mírně. Leon na mě působí v materiálech plastů dokonce o něco líp než Octavia.
V reálu ty čisté plochy působí jinak než na fotkách a plasty jsou hezké, kvalitní. Stejně tak dobře vypadají dekorační lišty i potahy.
Jenže pak tu stejně máme tu pošahanou ergonomii, a ta je tragická u všech od VAG. Nicméně výchozí zobrazení na Seatu je podle mě asi tím nejmenším zlem z těch třech variant.
Celkově bych asi i kvůli interiéru Golf/Octavii/Leon nekoupil a nechtěl. Navíc tu máme novou 308 a tomu říkám výživné sousto :yes: :yes: Já bych počkal na novou 308 :-! Nebo vzal Mégane.
V reálu ty čisté plochy působí jinak než na fotkách a plasty jsou hezké, kvalitní. Stejně tak dobře vypadají dekorační lišty i potahy.
Jenže pak tu stejně máme tu pošahanou ergonomii, a ta je tragická u všech od VAG. Nicméně výchozí zobrazení na Seatu je podle mě asi tím nejmenším zlem z těch třech variant.
Celkově bych asi i kvůli interiéru Golf/Octavii/Leon nekoupil a nechtěl. Navíc tu máme novou 308 a tomu říkám výživné sousto :yes: :yes: Já bych počkal na novou 308 :-! Nebo vzal Mégane.
Nevím , jak moc inovovali podvozek Meganu s tím mírným faceliftem, ale místo olizovani plastu bych radši skvěle jezdící Fokus. Megan měl smysl, když stal 400 ve slušně výbavě a s 1,33 tce . To se mu dalo ledasco odpustit.
Ledacos odpustit? Nebylo ano co odpouštět. Ale je pravda, že zdražení je brutální. Z druhé strany pokud se člověk podívá na ceny reálných skladovek, tak tak hrozné to ještě není.
S temi interiery je to slozity. Dokud to nemas, tak nevis.
Napr. z minulych generaci mam nasledujici poznatky. Interier Golfu 6 o dost kvalitenejsi nez golf 7. A o tom skoro nikdo nemluvi. Mel lepsi materialy na dverich, mekci a lepe zvuk tlumici plasty (napr. dvere pod okny neporovnatelne lepsi Golf 6, v sedmicce je latkou potazeny plast tvrdy jak beton). Sestka byla tissi !!! (hlavne problem soucasne platformy MQB, proste duni ve vsech autech vcetne velkeho Passatu).
Porovnani Golf 7 vs Focus 3 - esteticky uplne jina liga. Kvalitativne materiealy samozrejme Golf lepsi, ale neni to tak horky, protoze ...
Focus 180k 1.6 EB a v podstate plna vybava az na kozeny sedadla (ktery stejne nechci) a po nejakych par letech zivota nastridacku Golf 7 a Focus 3 ani nevim, ktery z tech aut bylo interierem lepsi. Urcite Focus osklivejsi, infotainment skutecne podivnost nez si zvyknes ... ale jak si zvyknes, ono to mozna bylo na ovladani lepsi nez Golf. Lepsi radio. V anglictine jsem na to mohl mlvuit a poustelo mi to hudbu, kterou jsem prikazal, skoro bez chyb. Golf vubec nedaval. Co se nejakych pazvuku tyka, obe auta naprosto bez jedineho vrznuti, nemaji si co vycitat. Pokud jde o materialy, je to tak trochu plichta. Sice mel Focus nektere plasty leskle a tvrde a fakt nic moc, ale na co se saha, to bylo uplne v poradku a poctive mozna lepsi nez Golf. Ovladani tempomatu lepsi na Focusu. Ovladani udrzovani v pruhu lepsi na focusu. Chod pacek lepsi na Focusu. Chod tlacitek na volantu lepsi na focusu.
Ze podvozek a rizeni focusu nemelo ani cenu srovnavat s Golfem, to je snad jasny. To byla uplne jina planeta, Focus byl genialni. Na sportovnim podvozku na hodne rozbite silnici zbytecne tvrdy, ale rozhodne NIDKY nemlatil. Velmi dobre utlumene. Ve vsech ostatnich modech jizdy byl Focus lepsi. O dost lepsi.
Focus byl trochu hlucnejsi, do 100 tak nastejno, ale pri dalnicnich rychlostech to zacal byt rozdil.
Sedadla Focus naprosto v poradku, a to i na dlouhe cesty (jezdim CR-anglie) ovsem priplatkove ErgoActive v Golfu byly skutecne lepsi, to jsou velmi povedena sedadla.
A nemam zkusenost, ale ono to bude nejspis s temi interiery zase tak. Zase Focus vypada hur, zase ma nekde tvrde plasty, zase ma nektery veci reseny tak nejak nahrubo po americku. Ale neco mi rika, ze v beznem zivote to bude zase uplne jedno.
Nakonec kdo ho bude mit, bude temer jiste naprosto nadseny ze samotne jizdy, a to vynahradi nejaky tvrdy plast tam nebo jinde. V ergonomii ovladanu na tom dost mozna je ted dokonce lepe oproti VAG, kdyz tam maji tu podivnou generaci infotainmentu ...
Napr. z minulych generaci mam nasledujici poznatky. Interier Golfu 6 o dost kvalitenejsi nez golf 7. A o tom skoro nikdo nemluvi. Mel lepsi materialy na dverich, mekci a lepe zvuk tlumici plasty (napr. dvere pod okny neporovnatelne lepsi Golf 6, v sedmicce je latkou potazeny plast tvrdy jak beton). Sestka byla tissi !!! (hlavne problem soucasne platformy MQB, proste duni ve vsech autech vcetne velkeho Passatu).
Porovnani Golf 7 vs Focus 3 - esteticky uplne jina liga. Kvalitativne materiealy samozrejme Golf lepsi, ale neni to tak horky, protoze ...
Focus 180k 1.6 EB a v podstate plna vybava az na kozeny sedadla (ktery stejne nechci) a po nejakych par letech zivota nastridacku Golf 7 a Focus 3 ani nevim, ktery z tech aut bylo interierem lepsi. Urcite Focus osklivejsi, infotainment skutecne podivnost nez si zvyknes ... ale jak si zvyknes, ono to mozna bylo na ovladani lepsi nez Golf. Lepsi radio. V anglictine jsem na to mohl mlvuit a poustelo mi to hudbu, kterou jsem prikazal, skoro bez chyb. Golf vubec nedaval. Co se nejakych pazvuku tyka, obe auta naprosto bez jedineho vrznuti, nemaji si co vycitat. Pokud jde o materialy, je to tak trochu plichta. Sice mel Focus nektere plasty leskle a tvrde a fakt nic moc, ale na co se saha, to bylo uplne v poradku a poctive mozna lepsi nez Golf. Ovladani tempomatu lepsi na Focusu. Ovladani udrzovani v pruhu lepsi na focusu. Chod pacek lepsi na Focusu. Chod tlacitek na volantu lepsi na focusu.
Ze podvozek a rizeni focusu nemelo ani cenu srovnavat s Golfem, to je snad jasny. To byla uplne jina planeta, Focus byl genialni. Na sportovnim podvozku na hodne rozbite silnici zbytecne tvrdy, ale rozhodne NIDKY nemlatil. Velmi dobre utlumene. Ve vsech ostatnich modech jizdy byl Focus lepsi. O dost lepsi.
Focus byl trochu hlucnejsi, do 100 tak nastejno, ale pri dalnicnich rychlostech to zacal byt rozdil.
Sedadla Focus naprosto v poradku, a to i na dlouhe cesty (jezdim CR-anglie) ovsem priplatkove ErgoActive v Golfu byly skutecne lepsi, to jsou velmi povedena sedadla.
A nemam zkusenost, ale ono to bude nejspis s temi interiery zase tak. Zase Focus vypada hur, zase ma nekde tvrde plasty, zase ma nektery veci reseny tak nejak nahrubo po americku. Ale neco mi rika, ze v beznem zivote to bude zase uplne jedno.
Nakonec kdo ho bude mit, bude temer jiste naprosto nadseny ze samotne jizdy, a to vynahradi nejaky tvrdy plast tam nebo jinde. V ergonomii ovladanu na tom dost mozna je ted dokonce lepe oproti VAG, kdyz tam maji tu podivnou generaci infotainmentu ...
Jo, v podstatě souhlasím. Golf VI vs. Golf VII o tom jsem psal mnohokrát i já. Golf VI byl výrazně lepší, i když už na Vi se proti V v mnohém šetřilo. Ale VI byla přeci jen v některých věcech dotaženější. Měla třeba akustické čelní sklo, možná proto taky byla tišší než VII.
Proti současné generaci Focusu nemůžu nic říct. Snad kromě absence 4válce benzinu. Ale právě třeba ST line se mi celkem i líbí.
Proti současné generaci Focusu nemůžu nic říct. Snad kromě absence 4válce benzinu. Ale právě třeba ST line se mi celkem i líbí.
Mam golf 7 a na roznych vw forach bolo kopec materialu a poznatkov o zhorsenej kvalite mk7. Mozno to neprebehlo mediami, ale uzivatelia o tom otvorene hovorili
Ja jsem FOFO3 před FL poznal jen chvilkově, ale co bylo patrne po přesednuti do FL tak to pravě odhlučněni. Ono i před FL se da označit za dobře odhlučněne auto, ale u FL byl jasně znat pokrok a v tom ford nekecal, když se lepšim odhlučněnim chvastal. Rozdil bude i ve vybavach což u focusu platilo i u předchudcu. Každopadně FL dostal hrubši skla to čelni včetně akusticke folie, ale tu snad měl i předFL dale hrubši spodni koberce a zřejmě toho bylo vic. Každopadně odhlučňovaci materialy jsou u FL na mistech, kde bych je vubec nečekal byť někde jako v motorovem prostoru dost lajdacky instalovany. Ale třeba podběhy v autě vylepene plsti mě docela překvapili. Každopadně FOFO3FL je tižši než Golf6 nebo FOFO4, ale neznam Titanium či Vignale. Poznatek z praxe třeba to, že fokal lepe tlumy i dešť dopadajici na střechu než G6. Jen novy fokal je nepatrně lepe odhlučněn od podvozku což je při zaměřeni se znat u nižšich rychlosti, ale u těch nižšich vybavovych stupňu jde evidentně vice hluku přes karoserii takže s vyši rychlosti je 3FL utlumenějši.
Co je super a bylo to tušim i u předFL tak to je použiti zvukovodu a to zvlašť u 110kw motoru u 1.0EB bych jej raději vynechal, ktere maji opravdu pěkny sportovně rapčivy sound. Tohle jsem u jinych běžnych modelu nižši středni nepoznal. Takže focus ma diky tomu 2 tvaře, na jednu stranu je to opravdu tichy a kultivovany povoz při ustalenějši jizdě a na stranu druhou v pozitivnim smyslu tak trochu nevychovane hovado, když se na to vic šlape.
Každopadně tenhle model se fordu velice povedl a když ho srovnam pouze s auty, ktere jsem vlastnil (FOFO1 a G6) ty dalši nestoji za zminku tak FOFO3FL je povoz s kterym jsem s přehledem nejvic spokojeny.
Co je super a bylo to tušim i u předFL tak to je použiti zvukovodu a to zvlašť u 110kw motoru u 1.0EB bych jej raději vynechal, ktere maji opravdu pěkny sportovně rapčivy sound. Tohle jsem u jinych běžnych modelu nižši středni nepoznal. Takže focus ma diky tomu 2 tvaře, na jednu stranu je to opravdu tichy a kultivovany povoz při ustalenějši jizdě a na stranu druhou v pozitivnim smyslu tak trochu nevychovane hovado, když se na to vic šlape.
Každopadně tenhle model se fordu velice povedl a když ho srovnam pouze s auty, ktere jsem vlastnil (FOFO1 a G6) ty dalši nestoji za zminku tak FOFO3FL je povoz s kterym jsem s přehledem nejvic spokojeny.
Řídil si to auto ? Mluvím o jízdě , gumové řízení a řazení, odhlucneni na nerovnostech a i aerodynamický hluk (+ odskakování zadku na nerovnostech), do zatáček taky nic extra a v kontextu toho Fokuse to bylo výrazný rozdíl. Takže i kdyby měl sebelepší interiér , tak jen ten skvělý motor (TCE) by mu pro mne nestačil za dnešní ceny, dříve bych ho vzal na milost. A předsedal sem přímo z Fokusu, takže sem měl srovnání dost čerstvé . A to to říkám jako majitel Meganu , takže žádné negativa ke značce nemám 😊.
Vím že Mégane má své limity. Ale upřímně bavíme se o normálním ježdění v rámci rychlostních limitů. Mégane 4 najetý nemám ale nepochybuji že to bude lepší jak Mégane 3. Najetý mám Kadjar (jasně, základ Nissan...). A na rovinu říkám, že 1,33 TCe je natolik skvělý, že i kdyby měl Mégane naprosto průměrný jízdní vlastnosti na úrovni svého předchůdce, tak to stojí zato.
No asi takhle, mimo jedničky, kterou sem možná někdy řídil a nebo taky ne 😁 , nepamatuji si, znám všechny (2,3,4).
Trojka bude asi nejlepší, má dobrý interiér, dá se vybrat spolehlivý motor a je to prostě takovej francozskej Golf. Neurazí, nenadchne, ale zatáčí, tlumí, je to velmi slušné auto a ve všem funguje dobře, dnes jako ojetina to je dobrá volba, vlastnil jsem ho, ale velmi krátce.
Dvojka moc nezatáčí, ale dokud nenajedeš na nějaké větší hrboly, tak i slušně ta torzka tlumí a je třeba lépe odhlučněn, než nová Corolla HSD (měřili jsme 😁 Zdravím hybridisty, oni ví 😁), jinak je to auto odtažité do zatáček, výhoda je prostornost hlavně kufru, který má pravidelný tvar (provozujeme jako druhé auto jeden extra zachovalý kousek s legendárním F4R motorem 😊 )
Čtyřka vypadá skvěle, má slušný interiér, ale mne právě strašně zklamal. Odhlučnění mi příjde snad ještě na horší úrovni, než ta dvojka, gumovější řízení a řazení (já tedy měl M3 i to M2 v automatu, ale Renaulty znám a třeba nové Clio je jinde), podvozek nervozni (středočeská okreska), ale ten motor, jezdil jsem s TCe 140 a ten je fakt hodně parádní a jak už jsem tu tenkrát psal, stálo to podobně jako Fokus s 92kw Ecoboostem a strašně bych přemýšlel, jestli vzít horší auto (jízdně) s lepším motorem, nebo mnohem lépe jezdící celek s tříválcem a asi bych dal přednost tomu Fokusu, tak jsem ten rozdíl tenkrát vnímal.
Ale dle testů (zatím jen hybridní verze) by měl Megane po faceliftu mít předělaný podvozek, takže by se většina těch negativ mohla smazat, otázkou je, jestli to platí jen pro hybrid, nebo i pro ty běžné verze...
Trojka bude asi nejlepší, má dobrý interiér, dá se vybrat spolehlivý motor a je to prostě takovej francozskej Golf. Neurazí, nenadchne, ale zatáčí, tlumí, je to velmi slušné auto a ve všem funguje dobře, dnes jako ojetina to je dobrá volba, vlastnil jsem ho, ale velmi krátce.
Dvojka moc nezatáčí, ale dokud nenajedeš na nějaké větší hrboly, tak i slušně ta torzka tlumí a je třeba lépe odhlučněn, než nová Corolla HSD (měřili jsme 😁 Zdravím hybridisty, oni ví 😁), jinak je to auto odtažité do zatáček, výhoda je prostornost hlavně kufru, který má pravidelný tvar (provozujeme jako druhé auto jeden extra zachovalý kousek s legendárním F4R motorem 😊 )
Čtyřka vypadá skvěle, má slušný interiér, ale mne právě strašně zklamal. Odhlučnění mi příjde snad ještě na horší úrovni, než ta dvojka, gumovější řízení a řazení (já tedy měl M3 i to M2 v automatu, ale Renaulty znám a třeba nové Clio je jinde), podvozek nervozni (středočeská okreska), ale ten motor, jezdil jsem s TCe 140 a ten je fakt hodně parádní a jak už jsem tu tenkrát psal, stálo to podobně jako Fokus s 92kw Ecoboostem a strašně bych přemýšlel, jestli vzít horší auto (jízdně) s lepším motorem, nebo mnohem lépe jezdící celek s tříválcem a asi bych dal přednost tomu Fokusu, tak jsem ten rozdíl tenkrát vnímal.
Ale dle testů (zatím jen hybridní verze) by měl Megane po faceliftu mít předělaný podvozek, takže by se většina těch negativ mohla smazat, otázkou je, jestli to platí jen pro hybrid, nebo i pro ty běžné verze...
Trojka byla ve výběru do rodiny, nakonec se bohužel vybralo něco jiného a já to dodnes vnímám jako chybu 😁
Ale na druhou stranu - já s tím nejezdím, takže že jsem nebyl vyslyšen mě až tak netrápí 😉
Ale na druhou stranu - já s tím nejezdím, takže že jsem nebyl vyslyšen mě až tak netrápí 😉
Ja měl Megana 3 s EDC , což proste není ideální ojetina, proto jsem to vrátil a vzal megana 2 s HDM a atmosférou . Škoda, ze se nevyrabel trojkovy v této kombinaci. Buď edc či CvT.
Ford je v interiéru bida, to jsem tu psal jiz před dvema lety a byl za to ukamenovan.Ergonomicky taky nic moc,ta utopena klima u kolen je jak z jednickove Fobie. Fofrklacek, to je vyložená ostuda a ty budiky jsou jak z devadesatkovych fordackych amerik.Nic z toho ale neprebije ty nefunkční dotykové smejdy z VAG, ktere nejen ze svou nefunkcnosti vas donuti chtit prestat cokoliv ovladat, ale jsou navic velicr nebezpečné z duvodu dlouhotrvajicho odvadeni pozornosti od sledování silnicniho provozu.
Když se ti nelíbí klima u kolen, stačí si ji nastavit v infotainmentu, který je po ruce 😊 To je kouzlo fordu, mají to zdvojené. Jinak budiky mi asi tak neva, ale pořad mají horší grafiku, než Mondeo z roku 2015...holt striktně oddělení modelových rad a fordi management..
co se ti nelíbí na fofrklacku? Jezdil jsem s ST line a padne perfektně do ruky...
Leon😒br />http😐/t.cncenter.cz/…igin-6910391.jpg?…
Fokus😒br />http😐/t.cncenter.cz/…igin-6576894.jpg?…
a tebou chválená Mazda 3 😒br />http😐/www.auto.cz/…2-kw-awd-gt-plus?…
Nepřijde mi, že by byl "fofrklacek" Fokusu ostuda..
Edit: Koukal si na ty budiky do galerie ? Ja teď jo a beru zpět, má full digital a vypadá to dobře a lépe,než Mondeo. To musel dostat nově, ze začátku výroby to fokus 4 neměl.
co se ti nelíbí na fofrklacku? Jezdil jsem s ST line a padne perfektně do ruky...
Leon😒br />http😐/t.cncenter.cz/…igin-6910391.jpg?…
Fokus😒br />http😐/t.cncenter.cz/…igin-6576894.jpg?…
a tebou chválená Mazda 3 😒br />http😐/www.auto.cz/…2-kw-awd-gt-plus?…
Nepřijde mi, že by byl "fofrklacek" Fokusu ostuda..
Edit: Koukal si na ty budiky do galerie ? Ja teď jo a beru zpět, má full digital a vypadá to dobře a lépe,než Mondeo. To musel dostat nově, ze začátku výroby to fokus 4 neměl.
V dnešní době, kdy každý vymýšlí, jak interiérem co nejvíc vytočit a iritovat, je interiér Focusu oáza duševní pohody. Neměl bych s ním absolutně žádný problém, akorát budíky vypadají zastarale, což se dá teoreticky řešit virtual cockpitem, a infotainment by mohl být aktuálnější, což je taky napravitelné.
Focus je uvnitř spíš trochu old-fashioned než bídný. Pro mě osobně je to naopak docela útulný interiér, kde si jako řidič nemám moc na co stěžovat. A když shrnu Seat - působí na mě chladně, výškové nastavení pásů se pokud dobře vidím stále nekoná (viva Dacia !), už od dob legendárních výbav Ghia u Fordu strašlivě miluju plastový dřevodekory a ten hadr na sedačkách je nápadně podobný podložce pod koberec, co použili už v Tarracu. Přitom v předchozích testech byly hezký sesle. O ovládání prostřednictvím psa pana Foustky, ehm, tedy někdy funkčního systému, ani nemluvím.
Hadr v Seatu vypadá hrozně, ale přece jen mi ten interiér přijde jako z tohoto století a správnou konfigurací se to dá zlepšit. Budíky pořád vypadají jako budíky v autě, na rozdíl od Fordu. S ovládáním bych se jen opakoval - "velký špatný" jak dneska říká mládež. Focus - jo, jak píšeš, staromódní, ale pro mě až moc.
Co máte všichni s těmi budíky? Koukali jste se na testovaný auto? To má full Digital jako Seat 😊 Já taky zezacatku hodnotil ty budíky z roku 2019, ale dnes můžeš přikoupit to, co je v testu.
Být tam normální budíky, nestěžoval bych si. Ale co je proboha tohle?https😐/www.auto.cz/…ezny-ridic-touzi?…
Moje představa jak má vypadat budík - když už musí být nutně digi -https😐/www.auto.cz/…ezny-ridic-touzi?…
Moje představa jak má vypadat budík - když už musí být nutně digi -https😐/www.auto.cz/…ezny-ridic-touzi?…
Tak teoreticky se grafika bude dát změnit, bude to třeba jako u chytrých hodinek, jen vyměnís ciferník 😁
Ale mně nevadí ani jeden typ, holt 21. Století 😁
Ale mně nevadí ani jeden typ, holt 21. Století 😁
Možná, že tam mají i jiné zobrazení. V galerii není, a většinou tam dávají všechny možnosti, tak předpokládám, že jiné tam nejde.
To je jedno, sto lidí, sto chutí. 😄
To je jedno, sto lidí, sto chutí. 😄
Tak hledal jsem, hledal...a zobrazení se mění, to jo, ale spíš než lepší je to "prašť jako uhoď".
https😐/youtu.be/Z9_C82aSjzU
Takže jedině nepřiplácet za digitál, což by asi byla moje volba. Nebo ještě jinak...ty budíky by nepřebily jasnou dominanci Focusu v jízdních vlastnostech a sladění základních ovládacích prvků.
https😐/youtu.be/Z9_C82aSjzU
Takže jedině nepřiplácet za digitál, což by asi byla moje volba. Nebo ještě jinak...ty budíky by nepřebily jasnou dominanci Focusu v jízdních vlastnostech a sladění základních ovládacích prvků.
SEAT umí (už v minulém Leonu u analogu uměl) hezký font těch číslic... a ve finále to dělá strašně moc. SEATí budíky se mi taky líbí.
Ja bych taky mel poznamku k tem digitalnim budikum.
Mam ted mercedes E a tam jsou teda displaye jak krava. Jo vypada to nejak slusne, to jo.
Ale jak jsem cekal, je je to uplne jedno. Proste te zajima rychlost, mozna otacky, spotreba... mozna je dobry tam treba menit stanice radia, navigace nevim, ta je stejne lepsi na stredovem displayi ... takze celkove je to jen estetika. Funkcne je to podle me uuuuplne jedno jestli je kaplicka normalni nebo display.
V podstate mam vubec dojem, ze dnes by se dala komplet kaplicka nahratit head-up displayem na okne...
Mam ted mercedes E a tam jsou teda displaye jak krava. Jo vypada to nejak slusne, to jo.
Ale jak jsem cekal, je je to uplne jedno. Proste te zajima rychlost, mozna otacky, spotreba... mozna je dobry tam treba menit stanice radia, navigace nevim, ta je stejne lepsi na stredovem displayi ... takze celkove je to jen estetika. Funkcne je to podle me uuuuplne jedno jestli je kaplicka normalni nebo display.
V podstate mam vubec dojem, ze dnes by se dala komplet kaplicka nahratit head-up displayem na okne...
Test ukazuje, jaká je škoda, že Focus nemá lepší motor.
Já jsem známý milovník dlouhých kvaltů v rodinných autech, takže hnací řetězec jednoznačně 1.5TSI... a jestli žere o půl litru míň MHEV litr, tak je to příjemný bonus.
Naopak podvozek s torzkou u Octy a Leonu je otrava, obzvlášť u těhle už poměrně výkonnejch a drahejch variant (btw... Focus HB by měl s tím MHEV co?).
Designově je to plichta, ST-Line je pro Focus záchrana. Obě auta se mi o dost víc líbí v krátký verzi, kombíky jsou slabší... ale to ostatně platí i pro Golf nebo Astru, o (končící) 308 ani nemluvě. Jak je redaktor nadšený z toho LED pásu mezi světly u Leonu... no, to nadšení úplně nesdílím
https😐/t.cncenter.cz/…igin-6910412.jpg?…
Já jsem známý milovník dlouhých kvaltů v rodinných autech, takže hnací řetězec jednoznačně 1.5TSI... a jestli žere o půl litru míň MHEV litr, tak je to příjemný bonus.
Naopak podvozek s torzkou u Octy a Leonu je otrava, obzvlášť u těhle už poměrně výkonnejch a drahejch variant (btw... Focus HB by měl s tím MHEV co?).
Designově je to plichta, ST-Line je pro Focus záchrana. Obě auta se mi o dost víc líbí v krátký verzi, kombíky jsou slabší... ale to ostatně platí i pro Golf nebo Astru, o (končící) 308 ani nemluvě. Jak je redaktor nadšený z toho LED pásu mezi světly u Leonu... no, to nadšení úplně nesdílím
https😐/t.cncenter.cz/…igin-6910412.jpg?…
Však já bych taky volil jinou motorizaci, než R3 1.0 😊 A pás Leonu se mi docela líbí, už na USA autech z přelomu 80/90tek jsem to obdivoval 😁
jinak ten Fokus HB - nemá nad nějaký výkon taky multilink ?Ale měnili to
jinak ten Fokus HB - nemá nad nějaký výkon taky multilink ?Ale měnili to
Fofo 3 mel vzdy multilink.
Fofo 4 ma na kombi mutilink vzdy, ale na HB jen 1.5EB.
Muj tatka, vasnivy autickar, zkousel Fofo 4 HB 1.5 i 1.0 MHEV hned po sobe, kazdym ujel asi 150km a pry v podstate zadny rozdil.
Pro porovnani - u Golfu 7 to byl velky rozdil jestli je tam vlecka nebo multilink.
Fofo 4 ma na kombi mutilink vzdy, ale na HB jen 1.5EB.
Muj tatka, vasnivy autickar, zkousel Fofo 4 HB 1.5 i 1.0 MHEV hned po sobe, kazdym ujel asi 150km a pry v podstate zadny rozdil.
Pro porovnani - u Golfu 7 to byl velky rozdil jestli je tam vlecka nebo multilink.
Moc bych se nedivil, kdyby ten MHEV jako de facto nástupce 1.5 měl víceprvek taky... ale nevím.
EDIT: zkusil jsem to googlit... a sice našel pár stránek, kde tvrdí, že tam multilink je, ale nic důvěryhodného. Naopak jsem našel vlákno na fóru, kde si někdo stěžuje, že si koupil 1.5EB 110kW a dostal torzku, aniž by mu to někdo řekl.
https😐/www.fordownersclub.com/…rom-some-models/
An update to this Thread for anyone interested. I have finally had confirmation from Ford that they have dropped Multi-link Suspension from the 1.5 petrol model for MY2019.75 cars, except the Vignale and Active
EDIT: zkusil jsem to googlit... a sice našel pár stránek, kde tvrdí, že tam multilink je, ale nic důvěryhodného. Naopak jsem našel vlákno na fóru, kde si někdo stěžuje, že si koupil 1.5EB 110kW a dostal torzku, aniž by mu to někdo řekl.
https😐/www.fordownersclub.com/…rom-some-models/
An update to this Thread for anyone interested. I have finally had confirmation from Ford that they have dropped Multi-link Suspension from the 1.5 petrol model for MY2019.75 cars, except the Vignale and Active
Nechápu ty zmatky s multilinkem. Když to chtějí stále měnit (což mi přijde stupidní, protože s 1.5 prostě multilink chci), mají to uvádět někde v ceníku. Nedělám si iluze, že by aspoň prodejci byli dostatečně informovaní.
Nemyslím si, že je to nerovný souboj. Prostě dva kombík nižší střední třídy se stejně výkonným benzínovým motorem. Jasně, to měření dynamiky je špatně, když už, tak bych k tomu ještě udaval nejlepší možné pružné zrychlení při daných rychlostech. Nicméně tady je ten rozdíl už opravdu velký, vsimni si, že Focus je na 6tku rychlejší než Leon na 5tku při 80-120km/h. Ty převody jsou prostě jinak a zase z hlediska spotřeby to hraje ve prospěch Leonu. I když v diskuzi jsou borci, co si to pružné zrychlení na 5tku při takovýhle rychlostech i měří nebo ti, kteří mají O4 a na 4tku prý jedou hodně přes 200 a chtějí ty převody ještě delší.
Jinak budu muset tu 1.0R3 Mhev zkusit, zatím mám jen porovnání v ST-line s 1.5R4 a 1.5R3.
Interiér taky nechápu, popravdě s Focusem nemám problém. Naopak mi nevadí, když mám třeba obložení dveří tvrdým pláštěm, ale chci místa dotyku - volant, loketní opěrky s bohatým polstrováním. Když si třeba vzpomenu na poslední zkušenost s Passatem Altrack a jeho kovovou zkruží místo volantu. Vystouplé displeje jsou na obou autech, pro mě je prostě v tomhle ohledu nejhezci interiér v Giulii.
Je fakt šílené, jak stouply ceny těch aut, i když Focus se docela kupodivu drží. V posledním týdnu ale došlo k úpravě ceníku, zmizela verze Trend, ale hlavně klasická verze ST. Už je jen ST plus. Dřív jsem si nakonfiguroval ST za částku, kde teď ST plus teprve začíná. Samozřejmě u konkurence to není jiné. 😄
Jinak budu muset tu 1.0R3 Mhev zkusit, zatím mám jen porovnání v ST-line s 1.5R4 a 1.5R3.
Interiér taky nechápu, popravdě s Focusem nemám problém. Naopak mi nevadí, když mám třeba obložení dveří tvrdým pláštěm, ale chci místa dotyku - volant, loketní opěrky s bohatým polstrováním. Když si třeba vzpomenu na poslední zkušenost s Passatem Altrack a jeho kovovou zkruží místo volantu. Vystouplé displeje jsou na obou autech, pro mě je prostě v tomhle ohledu nejhezci interiér v Giulii.
Je fakt šílené, jak stouply ceny těch aut, i když Focus se docela kupodivu drží. V posledním týdnu ale došlo k úpravě ceníku, zmizela verze Trend, ale hlavně klasická verze ST. Už je jen ST plus. Dřív jsem si nakonfiguroval ST za částku, kde teď ST plus teprve začíná. Samozřejmě u konkurence to není jiné. 😄
Prosím tě můžeš nějak vysvětlit o jaké kovové skruži místo volantu u Passatu mluvíš? Já jsem nějak za posledních 20 let neregistroval na rozdíl od jiných problémů žádný problém s volanty. Vždycky normální kůže.
No, co jsem viděl tu fotku dna kufru testovaného nového Leona ST se zvednutým kobercem, tak Seat tak "zapracoval" na odhlučnění, že zrušil protihlukovou vložku mezi plechem podlahy a kobercem. Já ji ve svém ST 1.4 TSI ještě mám! :yes:
3_diamanty
Zasluzene vitazstvo focusu... mne sa z tejto dvojice viac paci leon... aj interierom aj exterierom.. aj ten 4valec je tu za mna fajn z hladiska kultury chodu a celkovej vyvazenosti ... avsak chcelo by to hatch.. tieto takmer 4,7m dlhe zirafy ozaj uz s klasickym kompaktnym c segmentom vhodnym do mesta zacinaju mat cim dalej tym menej spolocne.... inak face focusu s tymi dvakrat vacsimi svetlami jak leon aj s tou prisernou tlamou kapra prave vedla leonu brutalne svojou zrudnostou vynikne... pritom zozadu je ff aj docela pekne auto.... a zrovna konkurencny leon povazujem za najkrajsie auto c segmentu... za mna teda leon... hoc nema top dynamimu ani top spotrebu... ale v sucte toho co sa mi na nom paci je u mna voci tlustemu ff jasnou volbou a to o parnik... samozrejme obe auta su vyborne.... a kazdy ma svojho favorita a svoje priority.... takze za mna vyborne porovnanie... a gratulacia focusu :yes:
Kompakt není a asi ani nikdy nebyl určen primárně do města, na to máš B segment, kompakt je takové víceúčelové auto, které má převézt i po městě, tak pojmout rodinu na dovolenou, proto je to skvělý kompromis a také nejoblíbenější třída aut v Evropě.
Plně bych s tebou souhlasil, pokud by ovšem nový Leon nebyl sprasený tím ***ským dotykovým ovládáním skoro všeho... 😲 😒 :no: Ovšem Focus je pro mě nekoupitelný zase kvůli absenci čtyřválce 1. 5 Ecoboost s manuální převodovkou a nesed> mě ani jeho vnější design. .. 😒 😒 😒 :no:
Paradoxní je, že evidentně ten extrémní downsizing nevede k nižší spotřebě proti relativně normální čtyřválcové 1.5. Ačkoli mě by asi 1.0 vyloženě neodradil.
Tak to mě totálně. V B segmentu bych 3válec možná se skřípěním zubů zkousl, ale v nižší střední třídě ani omylem!
Jen dodam, ze Focus 1.5 EB uz je taky trivalec, dokonce nekdy dvouvalec protoze jeden vypina (stejne jako tento testovany litrovy mildhybrid). V teto chvili uz jde 1.5 jen s 8st automatem, to mi prijde teda docela skoda. Asi emise.
Onkel_Paul
Už to tu bylo řešeno mnohokrát, ale přesto je v testu zase uveden nesprávný objem nádrže u Leonu. Poněvadž nemá vzadu víceprvek, má jeho nádrž objem pouhých 45 litrů... což mimochodem znamená další plus pro Focuse :yes:
Jo, dobrá poznámka. Mrknul jsem do technikých údajů a Leon má pět různých nádrží: 55 (čtyřkolka), 50 (víceprvek), 45 (standard), 40 (hybrid) a 9 (nouzová pro CNG).
:yes:
Škoda, že si za větší nádrž nelze připlatit jako u prémie. Té 1.5 TSI by větší nádrž slušela, přeci jen na dálnici při ostřejším tempu umí i tento motor pěkně "papat".
Škoda, že si za větší nádrž nelze připlatit jako u prémie. Té 1.5 TSI by větší nádrž slušela, přeci jen na dálnici při ostřejším tempu umí i tento motor pěkně "papat".
Tak to můj Leon ST 1.4 TSI má i s vlečkou poctivou nádrž s objemem 50 l. 😄 :yes: Čili další mezigenerační zhoršení pro nový Leon... 😲 😒 :no:
galerida
Fascinuje ma, ako dokážu automobilky ušetriť a namotať zákazníka na niečo, čo je horšie fungujúce, ale jednoduchšie na výrobu. Ideálny príklad je dotykový displej - čo by som osobne zakázal, lebo ak sa hrám s telefónom, je to vlastne to isté. Úžasné, ako sú ľudia schopní kúpiť si auto podľa rozlíšenia displeja, často absolútne neriešia jazdné vlastnosti a z toho plynúcu aktívnu bezpečnosť. Podobne je to s SUV, kde takmer za tie isté výrobné náklady si môžeš zapýtať za SUV viac, ako za kombík, lebo je to väčšie auto z vonku (z vnútra málokedy). A pritom horšie jazdné vlastnosti, vyššia spotreba - ale je to tak trendy (lebo automobilky to ma ju zrátané, že SUV im hodí viac ako kombík)... Mal som kedysi seata, teraz forda ... obe autá super, v globále rozhodnú pre kúpu iba priority jednotlivých majiteľov. Ja uprednostňujem ford, nakoľko podvozkovo je v triede topka a to topka absolútna - teda č.1 na trhu v triede.
ProchyToman
Libi se mi ta spotřeba. Doufam, že ty jelita co tady hejtili, že jezdim s 1,4 TSI 110kw za 5,5 se chytnou za rypák. Jinak, hoši teď mam 5,9 protoze jezdim kratky trasy. Babku do nemocnice, nakoupit a podobny jebačky. Ale chapes ze to normalne mam 5,5 kdyz jedu 120km kazdej den do prace a z prace? Plesk na ucho!
rohYpnol
Další důkaz absolutní nesmyslnosti a neefektivnosti moderních 3válců a MHEV technologií. Fungují jen na papíře a v normovaných měřicích cyklech.
Ve výsledku tak kvůli zkratomozkům je auto průmysl a zákazník tlačen k těmhle 3válcovým mrzákům, které nepřináší absolutně nic dobrého. Mizerný zvuk, mizerná kultura chodu, mizerná spotřeba, mizerný průběh výkonu a točivého momentu v nízkých otáčkách.
Je to tak a každý motorář nepochybně ví, že 4 válce jsou rozumný a nepodkročitelný základ. Bohužel, eurohujeři a zelenomozkomorové tohle nikdy nepochopí :-!
Ve výsledku tak kvůli zkratomozkům je auto průmysl a zákazník tlačen k těmhle 3válcovým mrzákům, které nepřináší absolutně nic dobrého. Mizerný zvuk, mizerná kultura chodu, mizerná spotřeba, mizerný průběh výkonu a točivého momentu v nízkých otáčkách.
Je to tak a každý motorář nepochybně ví, že 4 válce jsou rozumný a nepodkročitelný základ. Bohužel, eurohujeři a zelenomozkomorové tohle nikdy nepochopí :-!
Tesat do kamene! A aby ty hnusné tříválce měly alespoň trochu přijatelnou kultivovanost, musí být vybaveny drahým trojhmotovým setrvačníkem, který je později většinou třeba nákladně měnit! 😒 :no:
Fyzika nejde oklamat jako emisní tabulky. Spalovací motor je 4 dobý a na 4 doby prostě je minimum 4 válce.
Vy jste ale dva troubove.
Ta posledni veta je neuveritelne hloupa...
Wtf
Ty vase uvahy nemaji s fyzikou nic spolecnyho.
Trivalec je v mnoha smerech optimalni reseni.
Ne nadarmo se pouziva.
https😐/www.cars24.com/…cylinder-engine/
PS Co takovy R6? R6 rovnez prilis nekoresponduje se ctyrdobym cyklem... Taky spatne?
😁
Ta posledni veta je neuveritelne hloupa...
Wtf
Ty vase uvahy nemaji s fyzikou nic spolecnyho.
Trivalec je v mnoha smerech optimalni reseni.
Ne nadarmo se pouziva.
https😐/www.cars24.com/…cylinder-engine/
PS Co takovy R6? R6 rovnez prilis nekoresponduje se ctyrdobym cyklem... Taky spatne?
😁
kozakm
kazí jinak povedené boční siluety obou aut. Zepředu to vidím vyrovnané, ale zezadu jasně vede Seat - Ford zadní světla prostě neumí
Tak ako je na tom novy leon st zle si uvedomis az ked mas moznost pozriet hned vedla predoslej generacie. Autor sa snazil nepokazit podareny zaklad a vysledok je krc a pri kombi prapodivna hrana na 5tych dverach. Dat moderne svetla na predoslu generaciu a je to ovela lepsie ako novy leon
Přesně. A jako "bonus" u nového Leonu vymysleli skutečně trestuhodnou debilitu - spodek 5. dveří presně zařezává s okrajem nárazníku! Jeho ochranná funkce je proto nulová a sebemenší žďuchanec na zadek 5. dveře poškodí!!! 😲 😲 😲 :no: :no: :no: Jsem opravdu šťastný, že vlastním minulou generaci, kde zadní nárazník ještě 5. dveře svým předsunutím normálně a logicky chrání!
Sam sa trochu hnevam, vo vypredaji mi ponukali kombi fr za vybornu cenu, len som nezareagoval rychlo. Mam prelezene nove trojicky a ten interier je katastrofa/ ovladanie a funkcnost. Golf jazdi pekne, ale ho aj najviac osekali
miromen
Pro Focus je v nižši středni třidě jediny adekvatni soupeř Civic a je škoda, že se u nas toho ještě nikdo neujal tak aby tyhle dva kousky postavil proti sobě.
Noveho leona jsem si prošel akorat v kratkem tedy v HB provedeni a designově jednoznačně zklamani a jedině libivy mi přišel předek, ktery mě z uvodnich foto při představeni nezaujal. Tehdy mi přišla zadni čast zajimava a pohledna, ale v realu vypada i Golf lepe z bočniho profilu Leon taktež o ničem. Interier bez překvapeni a opět bida kdy i koncernovy golf byť při stejne či podobne architektuře pusoby vyrazněji lepe. Zavedena pozpohlavnost samotneho auta u seatu nepřekvapi to přišlo již s ibizou k tomu TSI, ktere bych dobrovolně pod kapotou nechtěl pokud to neni, alespoň 1.8. Zde se hodi i to progresivni řizeni, ktere koncern bohužel použiva i u sportovnějšich variant.
Focus jasně boduje vzhledem jak exterieru tak interieru a to jeho fanda rozhodně nejsem, ale oproti vykradenym, uklizenym a bezduchym kvartyrum je to ještě fajn. Ergonomie až na rozdělene ovladani audia na volantu na focus jak se sluši a patřči i v teto nove generaci stale přikladna jen bohužel jak jsem již několikrat psal tak ST-Line by si zasloužil opravdu sportovni sedadla. Motor by to chtělo vyborny 3 valcovy 1.5EB a ne nějaky byť zakladni hybrid, ale s manualni převodovkou a ne pouze s matem jak je v nabidce.
Každopadně, když už trpět tak z těhle dvou rozhodně s Focusem.
Noveho leona jsem si prošel akorat v kratkem tedy v HB provedeni a designově jednoznačně zklamani a jedině libivy mi přišel předek, ktery mě z uvodnich foto při představeni nezaujal. Tehdy mi přišla zadni čast zajimava a pohledna, ale v realu vypada i Golf lepe z bočniho profilu Leon taktež o ničem. Interier bez překvapeni a opět bida kdy i koncernovy golf byť při stejne či podobne architektuře pusoby vyrazněji lepe. Zavedena pozpohlavnost samotneho auta u seatu nepřekvapi to přišlo již s ibizou k tomu TSI, ktere bych dobrovolně pod kapotou nechtěl pokud to neni, alespoň 1.8. Zde se hodi i to progresivni řizeni, ktere koncern bohužel použiva i u sportovnějšich variant.
Focus jasně boduje vzhledem jak exterieru tak interieru a to jeho fanda rozhodně nejsem, ale oproti vykradenym, uklizenym a bezduchym kvartyrum je to ještě fajn. Ergonomie až na rozdělene ovladani audia na volantu na focus jak se sluši a patřči i v teto nove generaci stale přikladna jen bohužel jak jsem již několikrat psal tak ST-Line by si zasloužil opravdu sportovni sedadla. Motor by to chtělo vyborny 3 valcovy 1.5EB a ne nějaky byť zakladni hybrid, ale s manualni převodovkou a ne pouze s matem jak je v nabidce.
Každopadně, když už trpět tak z těhle dvou rozhodně s Focusem.
tak skoda, ze honda zanevrela na kombi, zvlast ked vypustili accorda. mohlo to byt s predajmi v eu lepsie
Jen by ten nový kombík od Civica nesměl být tak hnusný, jako ten odvozený od jeho minulé generace! 😲 :no:
Tak pre mna je momentalne honda mrtva, ak neratame nsx nespomeniem si na auto z ich portfolia, na ktore sa da pozerat, co je skoda, civic s 1.5 jazdi pekne
Jo, 1.5 jezdí pěkně... má to ale i svoje mouchy.
Třeba vejfuky na prostředku - zajímavá parádička u TypeR, ale u normálního auta... kouli tam nedáš a když mrkneš na auto zespoda, tak tam je moderní umění z trubek, kvůli kterýmu už se tam nevejde rezerva.
+Sedačky, kryt kufru, absence výdechů ventilace vzadu... nakonec toho bylo víc, co mě docela zklamalo.
Třeba vejfuky na prostředku - zajímavá parádička u TypeR, ale u normálního auta... kouli tam nedáš a když mrkneš na auto zespoda, tak tam je moderní umění z trubek, kvůli kterýmu už se tam nevejde rezerva.
+Sedačky, kryt kufru, absence výdechů ventilace vzadu... nakonec toho bylo víc, co mě docela zklamalo.
ako tu uz niekto spominal, v c segmente je to momentalne o velkych kompromisoch a kupovat nieco zajtra neviem co by som si vybral.
Tak to záleží na budgetu. Focus ST Combi je slušný kompromis pro mě 😄
Už jsem ti to myslim psal pro mě by ST, ale v HB byl povoz prakticky bez kompromisu až bohužel na jednu vlastnost, o ktere vim jistě, že přes ni nejede vlak. A to, že je podvozkově přiliš nizke. Neberu to jako nějake negativum, ale je to čistě o preferencich a vim, že prostě a jednoduše ne. I přesto jsem si nechal udělat cenovou nabidku, ktera byla lakava a chodil jsem ode zdi ke zdi než jsem ji nakonec smetl ze stolu. Mi takhle zustal vlastně jediny kandidat a to Golf GTI, kde už těch kompromisu shledavam vice, ale je možnost, že se s nimi bude dat žit. Jen to se da zjistit jedině až s uživanim a tedy jit do rizika.
Na Slovensku st uz nie je v ponuke, neviem ci docasne alebo je to konecna. Pri tej prilezitosti som mrkol na novu stranku fordu na sk a ani som nezacal klikat a ford focus kombi 1.5 120 ps par drobnosti 28 000. Jednym okom pokukujem ci sa v Nemecku nenajde nejaka kobi st skladovka/predvadzacka za zaujimavu cenu. Uvidime
Možna mam slabši představivost, ale nějak si nedokažu po strance designu představit Civic 10G v kombiku. Ale jo vic karosařskych variant je určitě vyhodou byť ja jsem si "pohřebaky" zakazal.
Horní hrana střechy třeba nějak takhle...
http😐/www.hondaklub.cz/…_750x400_175.jpg
Ten zadní "kšilt" zmenšit, ten zub je úlet.
No, když byli schopní vypustit do světa 9G kombi, tak je laťka dost nízko 😁
http😐/www.hondaklub.cz/…_750x400_175.jpg
Ten zadní "kšilt" zmenšit, ten zub je úlet.
No, když byli schopní vypustit do světa 9G kombi, tak je laťka dost nízko 😁
rohYpnol
Zadní výplně dveří bohapustý plast, tedy vyjma malé části pod loketní opěrkou... Navíc zadní cestující nemají ani středový výdech klimy... Hodně smutné u auta za tuhle cenu.
Nicméně jako celek beru v interiéru raději Ford. I když ovládací prvky vypadají hůř jak na Dacii, tak vlastně díky bohu za to že tam ty ovládací prvky stále jsou. Klasická ergonomie u Fordu zůstala. A oceňuji ten pokrok, který Ford oproti sotva dostatečné předchozí generaci v interiéru udělal.
Nicméně jako celek beru v interiéru raději Ford. I když ovládací prvky vypadají hůř jak na Dacii, tak vlastně díky bohu za to že tam ty ovládací prvky stále jsou. Klasická ergonomie u Fordu zůstala. A oceňuji ten pokrok, který Ford oproti sotva dostatečné předchozí generaci v interiéru udělal.
Podle mě je u Focusu zdaleka nejdůležitějším mezigenerační zlepšením to, že konečně nabízí odpovídající vnitřní prostornost. Neodpustitelným mínusem je ovšem přechod 1.5 Ecoboost na tříválcovou konstrukci, navíc nyní nabízenou jen s automatem! To je nebetyčná pitomost, nemluvě o velmi nepovedeném "kapřím" designu.... 😒 :no:
KANKUNEN
0 na 100 není a pružnost měříte na jinak dlouhé kvalty. V dnešní době si koupit dobré auto v této kategorii ani nedá, buď máš třiválec nebo nefunkční infotainment. Takže do bazaru pro voňavku.
Ještě existuje Civic 1.5 (což brzy nebude), Mazda 3 (ale chybí jí 2.5), Ceed GT, snad zase i30 N, a toho Focuse bych určitě projel. Ale jestli je nová 308 ukázkou toho, co nás čeká, tak to jde pěkně do háje.
admin Fusion webu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Freddka
Ted asi pred 2 tydny jsme ten Focus s timto motorem objednali (rodice), kratkou verzi, nesehnali jsme zadny slusne vybaveny (chteji v podstate plnou vybavu), tak jsme objednali do vyroby. Udelali i celkem peknou cenu. Ze pry za 2 mesice.
No a za tyden nam volaji, ze prej nejsou chipy. Ze to vyrobi v zari nebo v rijnu (objednano v pulce brezna). Mozna. Nic neslibujeme. Neslibime vam ani to, ze to bude letos... 😄
Tak jsme to stornovali, zalohu nam samozrejme vratili ... oni jsou fer, taky je to mrzelo, ostatne se zname, my uz jsme par Fordu koupili ... no nic ... kupuje se neco jinyho.
Takze treba zase priste.
No a za tyden nam volaji, ze prej nejsou chipy. Ze to vyrobi v zari nebo v rijnu (objednano v pulce brezna). Mozna. Nic neslibujeme. Neslibime vam ani to, ze to bude letos... 😄
Tak jsme to stornovali, zalohu nam samozrejme vratili ... oni jsou fer, taky je to mrzelo, ostatne se zname, my uz jsme par Fordu koupili ... no nic ... kupuje se neco jinyho.
Takze treba zase priste.
A jaká náhrada vůbec přichází v úvahu? Snad jen někaká skladovka, protože čipy teď chybí všem značkám, ne? 😒
Jo, skladovky jsou ale v CR vetsinou dost mizerne vybaveny. Oni tam chteji to na co jsou zvykli, tj. adaptivni tempomat, udrzovani v pruhu, slusny svetla, parkovaci kameru ... a proste v CR je vetsina aut na sklade bez teto vybavy, cesi vetsinou nejsou ochotni platit za aktivni bezpecnost, ja nesoudim, tak to proste je. Dealer objednava to co se prodava.
Zatim neni rozhodnuto. Je to druhe auto, nechteji zbytecne dlouhe auto (to uz maji), mozna zkusi nejake SUVcko (puvodne sli po Pume, ale ta je mala a tvrda jak prkno, to pry nemaji ve svem veku zapotrebi), kouka se ted na Xceed, T-Roc, Karoq...
Dost mozna to bude Karoq, slibuji vyrobit do 2 mesicu, ale samozrejme to riziko tam je taky ... :-! A je o poznani drazsi nez Focus v te vybave.
Uvidime.
Zatim neni rozhodnuto. Je to druhe auto, nechteji zbytecne dlouhe auto (to uz maji), mozna zkusi nejake SUVcko (puvodne sli po Pume, ale ta je mala a tvrda jak prkno, to pry nemaji ve svem veku zapotrebi), kouka se ted na Xceed, T-Roc, Karoq...
Dost mozna to bude Karoq, slibuji vyrobit do 2 mesicu, ale samozrejme to riziko tam je taky ... :-! A je o poznani drazsi nez Focus v te vybave.
Uvidime.
Jeden kolega si tu nedávno chválil Jeepa.
Kdybych měl nadhodit něco netradičního, krom klasických Civiců apod.... co zkusit poptat A-Klasse?
Co se koncernových SUV týče... T-Roc mi nesedí, Karoq je celkem fajn, Ateca se mi líbí trošku víc... a kupodivu byl docela fajn i Kamiq (hezkej uvnitř a pohodlnej). Moc se mi nelíbí... ale za půl mega je slušně vybavená 1.5TSI.
Kdybych měl nadhodit něco netradičního, krom klasických Civiců apod.... co zkusit poptat A-Klasse?
Co se koncernových SUV týče... T-Roc mi nesedí, Karoq je celkem fajn, Ateca se mi líbí trošku víc... a kupodivu byl docela fajn i Kamiq (hezkej uvnitř a pohodlnej). Moc se mi nelíbí... ale za půl mega je slušně vybavená 1.5TSI.
Kamiq ma proti sourozencum trochu lépe rozvržený kufr, to vidím jako plus 😊
Mně se líbilo, jak to jezdí. Možná za to můžou trošku větší kola... 205/55 byla osvědčená klasika v R16, ale Kamiq to má v R17... fakt příjemný auto, i to dobře vypadá... nemám rád SUV s nízkoprofilama.
Iritujou mě přední světla.
Iritujou mě přední světla.
Já to jen prošmejdil, ale nejel jsem, jen když jsem vedle viděl dražší sourozence od VW, tak jsem pochopil, proč někdo upřednostní Škodovku 😊
Tak to bych si to "ne zcela kladné hodnocení" rád znovu přečetl.