Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Arese
...bych doporučil jen svému největšímu nepříteli! 😒] S oběma těmito Rumuny jsem měl tu "čest" se svézt a bylo to opravdové automobilové peklo. Solenza už ale přece jen byla o něco lepší. 😁 😁 😁 To pak teprve člověk zpětně plně docenil, jak parádně již od roku 1988 jezdil Favorit! 😄
Nemal som cest vyskusat tieto exoticke modely, ale kedysi som musel prejst kratsi usek na Oltcite, a myslim ze horsie auto na svete neexistuje. Ten rumunsky bazmek sa skoro so mnou prevratil v prvej zakrute...
Pritom prvé Oltcity, ktoré boli vyrobené z francúzskych dielov a pod francúzskou taktovkou neboli zlé autá. Ale že sa ti skoro prevrátil v zákrute nebola chyba auta, ale chyba majiteľa, že ho mal v takom stave.
Moc nechápu tuhle diskuzi. Pro Dacii byl revoluční model Logan. Naše Felicia si myslím že není o nic lepší než taková Solenza. Hnije, ale je jednoduchá, spolehlivá a motor vydřží věčně. Argument že zmizely ze silnic? Vždyť až Logan byl hojně rozšířený na našich cestách a jezdí jich fakt spousty, tak jak někdo může psát že zmizely ze sinlic, když tady hojně nejezdily. Solenza byla prodána v pár stovkách KS. V Rumunsku jsou to jedny z nejrozšířenějších aut. A na Dacia pikniku jsem byl ze svým modrým Loganem první gen. A bylo jich tam spousty, Supernova pouze jedna a Solenzy dvě.
Aký argument? Konštatovanie. Predávali sa tu, aj tu jazdili. Neboli ich plné cesty, to je pravda. Dnes ich vidíš iba ak náhodou. Ale pokiaľ je Dacia tvoja srdcovka, jasne, vidíš to inak.
Dacia byla vzdy vyrabena s ohledem na cenu. Srot to urcite neni a rozhodne preferuji novou Dacii pred 15ti letou jezdenkou. Vzdyt to auto ma na trhu sve misto. Spousta lidí ma najezdy treba jen kolem 10tis za rok a nekdy ani to ne.Tak proc by si na to dojizdeni do prace meli kupovat 15let stare mene spolehlive auto, byt hodnotnejsi znacky.. Kazde auto je vyrabeno za nejakym učelem. Urcite si nekoupim Dacii, kdyz bude denne pendlovat Praha-Brno. Naopak, proc kupovat Passata, kdyz jezdim 8km pres mesto do prace..
Dnešná Dacia a Solenza alebo Nova nemajú okrem miesta vzniku nič spoločné. Mimochodom, aj na 8 km do práce chcem spoľahlivé a bezpečné auto, a to Dacie neboli.
Stejsn
v roce 2005 jsem byl služebně v Bukurešti s spoustou těchhle v té době nových aut jsem se svezl jako pasažér místních taxislužeb. Ty auta byly v otřesným stavu, prostě katastrofální. Upadávaly jim madla, tapecíra, dveře a kufr nešly často zavřít, dost často to nebrzdilo (křižovatky na červenou s nohou taxikáře na nadoraz sešlápnutém brzdovém pedálu mě děsí dodnes)... opravdu šílené křápy, dozvuk agónie socialistické éry a Renault tu automobilku zachránil fakt za pět dvanáct.
caliban
Je to bezcenné a opravy se finančně nevyplatí, znám mnoho případů. Prostě se s tím jezdí, dokud neupadnou kola a pak se to pošle na vrakoviště.
A to platí v jakémkoliv odvětví.
Pred dvoma rokmi som sa bol pozrieť na slovenskom Dacia Pikniku pri Liptovskej Mare, lebo som bol práve kúsok odtiaľ. Nejak naivne som si myslel, že na zraze uvidím aj naleštené Dacie 1300, nebodaj rumunský Renault 8 alebo aspoň nejakú Solenzu a SuperNovu v peknom stave.
Nič také, Najstaršie auto tam bola prvá generácia Loganu s hnijúcimi blatníkmi. Akcia ako taká to však bola milá.