Elektromobily
Zpět na článek
BMW i4 se odhaluje na prvních snímcích. Elektrické Gran Coupé dorazí s předstihem
37 komentářů
iudex
7
Ja som zase celkom rád, že to nie je ďalší bezpohlavný prerastený hatch alebo crossover. Hyundai Ioniq 5 a podobné mi prídu tak zameniteľné, že znesú akýkoľvek znak od Audi po Kiu. Toto aspoň na prvý pohľad identifikuješ ako BMW.
Přejít do diskuze
iudex
Ad prvá veta: a kde teda Ty vidíš revír strednotriedneho gran tourisma? Na zakrútených horských okreskách? Alebo medzi dvomi semafórmi v meste?
A inak nerozumiem, aký je teva tvoj postoj k tomu autu: je to zbytočnosť, lebo reálne sa 390 kW nedá využiť, alebo to má zmysel, lebo sú ľudia, ktorí si môžu dovoliť jazdiť aj s autom, ktorého potenciál nevyužijú?
Ja inak tie elektrokone vnímam vždy trochu s rezervou, proste EV s daným nominálnym výkonom nikdy nejde tak, ako rovnako výkonný spaľovák (lebo hmotnosť, lebo obmedzenia prevodovky atp.). Takže možno 390 kW elektro v reále bude zodpovedať dynamike M340i s 275 kW (namerané 4,0s na svovku). A to je plne využiteľný výkon a žiadny overkill.
A inak nerozumiem, aký je teva tvoj postoj k tomu autu: je to zbytočnosť, lebo reálne sa 390 kW nedá využiť, alebo to má zmysel, lebo sú ľudia, ktorí si môžu dovoliť jazdiť aj s autom, ktorého potenciál nevyužijú?
Ja inak tie elektrokone vnímam vždy trochu s rezervou, proste EV s daným nominálnym výkonom nikdy nejde tak, ako rovnako výkonný spaľovák (lebo hmotnosť, lebo obmedzenia prevodovky atp.). Takže možno 390 kW elektro v reále bude zodpovedať dynamike M340i s 275 kW (namerané 4,0s na svovku). A to je plne využiteľný výkon a žiadny overkill.
Modrý blesk
Jasně, že 340 km v hodině je velká rychlost, ale pořídit si gran turismo na ježdění kolem domu a nebo Kauflandu fakt není účel těchto aut. Pro informaci účelem gran turismo je cestovat na velké vzdálenosti rychle, tiše a pohodlně. A pokud BMW vyrobí elektrické GT, které pokud pojede 200 km/h po dálnici trvale, tak k čemu to je, když se to bude muset každou hodinu a půl dobíjet? To pokud pojedu s např. O3 i s zde v diskuzích vysmívaným tříválcem 81 kW, tak ve finále budu na 800 km trase třeba stejně v cíli nebo i dříve. Tak čemu potom takovéto auto? Na ježdění kolem domu je to drahé, těžké a na dálkovou trasu taky nevhodné...
Modrý blesk
Chce to větší rozhled. 😁 Co takhle např. německé dálnice, třeba z Mnichova do Brém?
Přece s takovýmto autem nebudete jezdit do Kauflandu a k doktorovi...
Přece s takovýmto autem nebudete jezdit do Kauflandu a k doktorovi...
Modrý blesk
Automobilky kývly na požadavky EU, ale ani nikdo z EU a automobilek přitom není schopen vyrobit EV s baterií o váze do 100 kg a reálným dojezdem 800 km. Jen EV s velkým výkonem, který když se bude v reálném provozu využívat, tak již celkem malý udávaný dojezd se smrskne na třetinu!!!
Othello
Blbé je že všechno v autě musí být dimenzované na ten prakticky nevyužitelný výkon a pro využívání pouhé desetiny je takový systém dost neekonomický
webpaja
Tu má bohužel i 4er kupé. Jinak za mě pohledné BMW, které primárně nevypadá jako spousta beztvarých buchet, které jsou poháněny elektromotorem.
3_diamanty
K comu tie bobrie zuby a kapota jak letisko ked je to elektrospotrebic ... koho s tym chcu odrbavat...
Šimpanz
Nemyslí, že modrý proužek na zadním difuzoru něčemu vadí, stejně tak zachování markanty značky v podobě naznačených ledvinek, které jsou ale zarovnané s povrchem karoserie a nijak neruší aerodynamiku. Pokud tomu autu lze něco vyčíst, tak je to vysoký ponton zkombinovaný s tvarem sedan/coupé, což vypadá odjakživa prapodivně i na ICE variantách modelů GT (vysoká masa plechu nad zadním kolem se mi silně nelíbí) a to, že by se mi více líbili staré ledvinky než ty bobří zuby vystrčené nad horní linii světel, ale to je opět stejný problém jako mají verze s ICE.
Jinak tebou citované modely mají přední masku také naznačenou a třeba Audi GT má vzadu těch výfuků pět (když v tom někdo ty výfuky z důvodu nějaké obsese chce hledat).
https😐/media.autoe😜ress.co.uk/image/private/s--4t6tMzHi--/f_auto,t_content-image-full-desktop@2/v1602848419/autoe😜ress/2020/10/Audi%20RS%20e-tron%20GT%20exclusive%20images-2.jpg
Jinak tebou citované modely mají přední masku také naznačenou a třeba Audi GT má vzadu těch výfuků pět (když v tom někdo ty výfuky z důvodu nějaké obsese chce hledat).
https😐/media.autoe😜ress.co.uk/image/private/s--4t6tMzHi--/f_auto,t_content-image-full-desktop@2/v1602848419/autoe😜ress/2020/10/Audi%20RS%20e-tron%20GT%20exclusive%20images-2.jpg
webpaja
Maska s charakteristickým tvarem snad k výrobcům patří a vzhledem k tomu, že se celková architektura nebude podle mě příliš lišit od 4GC je pak jasné proč kapota.
Jestli toužíš po ani bezpohlavních EV, pak jich bude na trhu určitě dost. 😉
Jestli toužíš po ani bezpohlavních EV, pak jich bude na trhu určitě dost. 😉
DonVito
Kdyz to ma obrovskej zaslepenej chladic, neni divu, ze na zadi jsou modre naznaceny vyfuky.
:no:
K tomu pro EV nesmyslne dlouha kapota pro elektromotor s vykonem tak minimalne 2000 koni...
Odvozovat EV od klasickych aut je spatne.
Taycan a Audi E-tron GT to delaji spravne.
Necekal jsem, ze prijde doba, kdy se mi koncernova (VW) auta budou libit vic nez BMW.
PS Fakt je ten, ze kdyby to melo ledvinky jako minula generace 3er, tak by mne to nijak zvlast nevadilo.
😄
:no:
K tomu pro EV nesmyslne dlouha kapota pro elektromotor s vykonem tak minimalne 2000 koni...
Odvozovat EV od klasickych aut je spatne.
Taycan a Audi E-tron GT to delaji spravne.
Necekal jsem, ze prijde doba, kdy se mi koncernova (VW) auta budou libit vic nez BMW.
PS Fakt je ten, ze kdyby to melo ledvinky jako minula generace 3er, tak by mne to nijak zvlast nevadilo.
😄
webpaja
Mě to příjemně překvapilo. vypadá to jako BMW a kupodivu mi tu ani ten bobr nevadí tak jako u 4er. Možná i kvůli relativně jednoduchému tvaru předního nárazníku.
pradeda777
sem četl, že BMW bude zdarma dodávat ke každému prodanému vozu 2 kanystry elektřiny a nouzový jump káblík zdarma. Zná někdo detaily této zajímavé nabídky? :-!
topten
prijde mi mnohem ekonomictejsi a energeticky efektivnejsi vyuzivat desetinu vykonu u elektromotoru nez u spalovaku...
ale jinak souhlas.
je to podobny, jako ze musim mit na aute gumy do 270, ale pritom se jen vyjimecne podivam ke 180
ale jinak souhlas.
je to podobny, jako ze musim mit na aute gumy do 270, ale pritom se jen vyjimecne podivam ke 180
iudex
1. Javí sa mi, že to auto je akési vysoké a robustné, zjavne bude vyššie, ako minulogeneračná 4GC. Neviem, či to bude rovnaké aj pre spaľovaciu 4GC, dúfam, že nie a že je to len špecifikum EV (daného zrejme baterkami v podlahe).
https😐/t.cncenter.cz/…igin-6883566.jpg?…
https😐/i.pinimg.com/…0350457c27e0.jpg
2. Zdá sa tiež, že GC príde o výklopné piate dvere a namiesto praktického liftbacku to bude menej praktický sedan. Ale to len odhadujem z tvaru spár okolo kufra, možno to nakoniec bude lift. Ak by ale nebol, bola by to strata a 4GC ako sedan by popri 3er sedane akosi strácala význam. Uvidíme.
https😐/t.cncenter.cz/…igin-6883566.jpg?…
https😐/i.pinimg.com/…0350457c27e0.jpg
2. Zdá sa tiež, že GC príde o výklopné piate dvere a namiesto praktického liftbacku to bude menej praktický sedan. Ale to len odhadujem z tvaru spár okolo kufra, možno to nakoniec bude lift. Ak by ale nebol, bola by to strata a 4GC ako sedan by popri 3er sedane akosi strácala význam. Uvidíme.
DonVito
Crossover nikdy nebude vypadat tak jako sedan.
Jsou to trochu jabka s hruskama.
Ja jen tvrdim, ze se mi libi.
Jsou to trochu jabka s hruskama.
Ja jen tvrdim, ze se mi libi.
iudex
Píšem to tiež nižšie, ten pontón sa javí ako vysoký a tá hmota karosérie vzadu ako veľká a robustná, je to vidieť pri priamom porovnaní s profilom minulej 4GC. Fejkové ľadvinky mi nevadia, tá maska síce pri EV praktický význam nemá, ale keď ju odstránime, stráca auto veľký kus svojej identity a zjavne to bavorskí nechceli. Ak sa to spraví, potom sa tie autá bez značky či nápisu v podstate nedajú identifikovať.
topten
ctyrkovej bavorak neni typicky auto na preletavani po nemeckych autobahnech.
tvrdit, ze pro jezdeni kolem komina to je drahy je dost odvazny.
pro nekoho je draha fabie s kterou se 3x za rok otoci na jadranu, jinej jezdi s porsakem 5km do prace a doma ma dalsich 5 aut...
neposuzuj co je pro koho dobry hloubkou svoji kapsy
PS: kdyz pojedes 200km/h, tak to pri aku 80kWh bude stezi na hodinu. ale je to podobny, jako se udavalo, ze veyron na maximalku je schopnej jet jen 10 minut nez vyjede nadrz, takze zavod berlin-mnichov by vyhralo lupo s maximalkou jen 160, ale dalo by to na jeden zatah, zatimco vejron by polovinu casu prostal u stojanu
tvrdit, ze pro jezdeni kolem komina to je drahy je dost odvazny.
pro nekoho je draha fabie s kterou se 3x za rok otoci na jadranu, jinej jezdi s porsakem 5km do prace a doma ma dalsich 5 aut...
neposuzuj co je pro koho dobry hloubkou svoji kapsy
PS: kdyz pojedes 200km/h, tak to pri aku 80kWh bude stezi na hodinu. ale je to podobny, jako se udavalo, ze veyron na maximalku je schopnej jet jen 10 minut nez vyjede nadrz, takze zavod berlin-mnichov by vyhralo lupo s maximalkou jen 160, ale dalo by to na jeden zatah, zatimco vejron by polovinu casu prostal u stojanu
topten
390kW odpovida maximalce 340km/h
bud pri zemi a zkus uvazovat aspon trochu racionalne
bud pri zemi a zkus uvazovat aspon trochu racionalne
topten
jak chces v realnym provozu vyuzivat 390kW?
u nas maximalne tak 6 sekund pri vyjezdu z pumpy na dalnici a pak ti staci desetina tyhle hodnoty, ve meste a na okreskach jeste mnohem min, jestli teda nechces prijit o papiry
u nas maximalne tak 6 sekund pri vyjezdu z pumpy na dalnici a pak ti staci desetina tyhle hodnoty, ve meste a na okreskach jeste mnohem min, jestli teda nechces prijit o papiry
stevosk
Podľa mňa tu viac menej vidím aj nové 4 GC - tam budú zmeny asi minimálne a presne ako píšete aj 4 coupe je tak trochu "hrubokrká" - ale nakoniec naživo v rozumnej farebnej konfigurácii je to celkom príťažlivé auto, ktoré je len akosi menej fotogenické - tu so 4 dverami a tým veľmi triezvym stylingom sa mi na fotkách pozdáva viac ako coupe.
Ja na to aj trochu čakám moja 3GT by mohla byť vymenená, aj keď ešte asi jednu genráciu budem živiť spaľovací motor 😊.
Ja na to aj trochu čakám moja 3GT by mohla byť vymenená, aj keď ešte asi jednu genráciu budem živiť spaľovací motor 😊.
DonVito
Model 3 Performance je pomerem cena vykon neporazitelny.
Cenove je srovnatelny s 330i, ale ve skutecnosti bude vetsinou rychlejsi i nez mnohem drazsi 340i.
Ocekavam ze sportovni verze tohoto BMW bude tak o 500.000Kc drazsi.
Cenove je srovnatelny s 330i, ale ve skutecnosti bude vetsinou rychlejsi i nez mnohem drazsi 340i.
Ocekavam ze sportovni verze tohoto BMW bude tak o 500.000Kc drazsi.
Mig_35
Včera jsem na ten Model 3 koukal. Láká mě na něm to, že to dokáže rozsekat v provedení Performance i Taycan Turbo S. Důvod je samozřejmě i to, že je to o kus menší auto. Ale cena je hodně zajímavá...
DonVito
Ioniq 5 a jeho odkaz na Pony mi prijde dobrej.
Vypada to velmi moderne, narozdil od Crossoveru i premiove konkurence.
A Kia EV6 je super.
Vypada to velmi moderne, narozdil od Crossoveru i premiove konkurence.
A Kia EV6 je super.
DonVito
Tohle bude Tesla killer tak mozna v Nemecku.
V USA ani nahodou.
Pomer cena vykon bude oproti Modelu 3 uplne jinde.
Tim nepopiram, ze si to sve kupce (snad) najde. Snad neskonci jako EQC...
V USA ani nahodou.
Pomer cena vykon bude oproti Modelu 3 uplne jinde.
Tim nepopiram, ze si to sve kupce (snad) najde. Snad neskonci jako EQC...
LORASI
nova / facelitovana Tesla S ma stale "predny grill" ... je to dizajnovo krajsie ako masa plechov, ktoru ma Tesla 3. rozdiel je v tom, ze riesenie Tesly 3 je najlacnejsie na vyrobu a instalaciu.
LORASI
ak bude v cenach blizko Tesly 3, tak pojde o tesla killera, minimalne v Europe. neskor pride C a A4 ... Tesla bude musiet v EU vyrazne popracovat na kvalite a predovsetkym na servise a pristupe ku klientom, ak si bude chciet uchovat rozumnu poziciu v europe. ohladom dizajnu ... je to proste to iste ako nova 4er. na moj vkus prilis azijska. dizajn 3er, alebo 5er mi je ovela blizsi. urcite ale pojde o zaujimave EV, len to bude chciet taky rok predaja aby sa vychytali "muchy" ( ako pri kazdom novom modely ) . v kazdom pripade som velmi zvedavy na cennik.
iudex
Ale ja auto ako také nekritizujem, v zásade vítam, že sa to na prvý pohľad dá identifikovať ako BMW. Len tá práca s hmotou nie je až tak vydarená ako pri predchodcovi, najmä nad zadným kolesom je tá väčšia masa viditeľná.
westeros
I Tesla model S mela ze zacatku naznaceno neco jako masku a v pozdejsich faceliftech zmizela. Je to takovy vizualni trik pro konzervativnejsi zakazniky. Podobne jako u Skoda Enyaq. Casem to pujde pryc.
Jeste me napadl jeden prikla😜 Kona electric - stara verze tam ma naznacene prolisy, nova verze uz ma hladkou prid.
Jeste me napadl jeden prikla😜 Kona electric - stara verze tam ma naznacene prolisy, nova verze uz ma hladkou prid.
DonVito
Bude to mit obrovsky frunk.
😁
Jestli se inzenyrum ze zapadniho Nemecka podari alespon to...
😁
Jestli se inzenyrum ze zapadniho Nemecka podari alespon to...
DonVito
No proto jsem taky napsal to PS.
Ty predni "vstupy vzduchu" jsou zhovadily i pro spalovaci motor. Natoz pak pro EV.
U Audi mne ty difuzory vyfuky fakt neevokujou.
Narozdil od BMW.
Ty predni "vstupy vzduchu" jsou zhovadily i pro spalovaci motor. Natoz pak pro EV.
U Audi mne ty difuzory vyfuky fakt neevokujou.
Narozdil od BMW.