Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI (147 kW) – Nový tajný sen českého chalupáře?
311 komentářů
KANKUNEN
jediná konkurence by mohla být Mazda6 2,2 220 koní, ale japíci raději vymysleli 1,8ku k ničemu a nefunkční X. 2,2ku nechali dohnít se svou špatnou pověstí, namísto aby ji radikálně upravili na sky active D evo.
2,2 sky D proběhla před 2 lety úpravou a v dubnu jde do prodeje vylepšená verze
potom Mazda přidá diesel a benzín 6-válce
an věnovali příliš mnoho energie a peněz na diesel-nediesel / benzín-nebenzín / turbo-neturbo 1,8.
potom Mazda přidá diesel a benzín 6-válce
an věnovali příliš mnoho energie a peněz na diesel-nediesel / benzín-nebenzín / turbo-neturbo 1,8.
Jenže Mazda musí udělat kolem vylepšeného diesla haloooo, aby překonali tu hroznou pověst.
Já mám ve firmě 3 Mazdy a problém žádný.
Mám známého v Mazdě a reklamace 0. (ovšem prodej nízký takže to nemusí být relevantní)
Minulé roky jako kdyby diesel neexistoval, 100% komunikace byla k 1,8 benzo-diesel.
Já jsem spokojený a na duben jsem objednal další (s inovovaným motorem).
Já sám si brousím zuby na ten 6-válec.
Mám známého v Mazdě a reklamace 0. (ovšem prodej nízký takže to nemusí být relevantní)
Minulé roky jako kdyby diesel neexistoval, 100% komunikace byla k 1,8 benzo-diesel.
Já jsem spokojený a na duben jsem objednal další (s inovovaným motorem).
Já sám si brousím zuby na ten 6-válec.
Je tu domácí konkurence... Superb, Passat.
Mondeo má 140kW naftu, to je srovnatelný... Opel silnou naftu zařízl a je tam jen 128kW, to už je přece jen slabší.
Mondeo má 140kW naftu, to je srovnatelný... Opel silnou naftu zařízl a je tam jen 128kW, to už je přece jen slabší.
Akorát že to Mondeo pojede v reálu zhruba stejně jako Insi a to vlivem vyšší pohotovostní hmotnosti. Insi po faceliftu jsem sice ještě nejel, ale ten rozdíl v hmotnostech je teda řádný...
Neviem či dobre rozumiem, že podľa Teba je veľký rozdiel medzi Insigniou a Arteonom. Ale reálne je Arteon ťažší ako Insignia. Testovaný Arteon SB 2,0TDI DSG má 1650 kg. Porovnateľná Insignia ST 2,0CDTi A/T uvádza 1615 kg. Teda (aspoň papierovo) je Arteon ťažší, ako Insignia.
Mondeo pojede pomaleji do nějakých 150 ti, pak už pojede tak, jako auto s 190ti koňmi pokud nemá výrazně horší aerodynamický odpor. Vyzkoušeno. Někde dokonce na yt je srovnání (starší TDCi 180k vs 170k Insi) a zatímco do stovky jsou auta srovnatelná s tou slabší Insi, tak do 200 už Mondeo lehce ujíždí, protože ty koně má... Tak to platí o každém autě, ve vyšších rychlostech už váha hraje minimální roli oproti výkonu a aerodynamice.
Sorry, ale starý mondeo není konkurence. To je obyčejnej kombík, stylově arteona neviděl ani na okamžik. Superb to má velmi podobně, jen je trochu hezčí než ford.
Reálně je jediným přímým konkurentem Peogeot 5008. Ale to je v porovnání mikrocar.
Reálně je jediným přímým konkurentem Peogeot 5008. Ale to je v porovnání mikrocar.
Teď se v tom nějak ztrácím.
Superb má stejný hnací řetězec jako Arteon, za mě je možná i hezčí.
5008 je SUV/Crossover. To jsi asi myslel 508... ta ale nemá žádnou silnější naftu.
Mondeo má svoje roky, to jasně, myslel jsem spíš techniku.
Superb má stejný hnací řetězec jako Arteon, za mě je možná i hezčí.
5008 je SUV/Crossover. To jsi asi myslel 508... ta ale nemá žádnou silnější naftu.
Mondeo má svoje roky, to jasně, myslel jsem spíš techniku.
Anonym
Takhle to překládá google. Já tomu rozumím jako Střílející brzda. Akorát nevím, co tím chtěl básník říct?
Toršku poznať históriu automobilizmu by neškodilo. Termín shooting brake naozaj súvisí so strieľaním, keď takéto autá (a predtým vozy) sa používali na lov, kde sa dozadu nahádzali zbrane a lovecká výbava.
Děkuji, proto jsem se ptal, abych se něco dozvěděl.
Nemám čas googlit, ale myslím že bylo populární u britské smetánky jezdit dvoudvéřové GT s velkým kufrem do kterýho můžeš naložit střeleného jelena 😁
Aj tu v diskusiách sa objavujú brzdy, ktoré len tak strieľajú do vetra. 😊
Google je hloupý (což není zase tak divné), protože "brake" v tomto případě nemá vůbec nic společného s brzdou, nýbrž je to historický termín pro menší otevřený kočár. Typově by se tomu u nás blížila bryčka (dokonce má i společný slovní základ), ale není to zcela přesné.
Škoda, že ti za slušnou a vyčerpávající odpověď musím dát minus, černý čtverečku, ačkoli jsi se projednou projevil - světe div se - jako normální člověk. Minus máš prostě za to minus u mého slušného dotazu.
Nemůžu za to, že jsi všech k0kotů Roman...
Slušelo by ti už konečně zablokovat účet, protože jak zde vidíme, nedokážeš napsat názor bez osobní urážky. Netýká se to zdaleka jen mne, útočíš vulgárně často na kohokoli. Ale má to smysl? Samozřejmě nemá, protože obratem bys byl zpět třeba jako Rudá Íča.
To bys musel být zablokován první, Romčo. Sám jsi s osobními urážkami začal a je to tvá vlastní vizitka. 😉
Jasne, Google je hloupy a proto vyhodi tuto definifici😒br />
noun
noun: brake; plural noun: brakes
1. a device for slowing or stopping a moving vehicle, typically by applying pressure to the wheels.
"he slammed on his brakes"
a thing that slows or hinders a process.
"constrained resources will act as a brake on research"
2. another term for brake van.
A brake van neni zadny otevreny kocar, ale specificky typ zeleznicneho vagonu - Google ti dokonce zobrazi mraky obrazku, jak takovy vagon vypadal
Takze nemas pravdu. hloupy neni Google...
noun: brake; plural noun: brakes
1. a device for slowing or stopping a moving vehicle, typically by applying pressure to the wheels.
"he slammed on his brakes"
a thing that slows or hinders a process.
"constrained resources will act as a brake on research"
2. another term for brake van.
A brake van neni zadny otevreny kocar, ale specificky typ zeleznicneho vagonu - Google ti dokonce zobrazi mraky obrazku, jak takovy vagon vypadal
Takze nemas pravdu. hloupy neni Google...
Čtení s pochopením máš za pět, historii techniky za pět mínus. Dovzdělej se, hňupíku.
Onkel_Paul
Reprezentativní design, silný a úsporný diesel, k tomu reálný dojezd nad 1000 km a v neposlední řadě i jistá dávka praktičnosti.
Škoda jen toho infotainmentu a vysoké ceny. Překvapí i vyšší pohotovostní hmotnost, na chlup stejná s Insignií GSi liftback, která má však pohon 4x4. I přesto palec nahoru za toto "normální" auto.
Škoda jen toho infotainmentu a vysoké ceny. Překvapí i vyšší pohotovostní hmotnost, na chlup stejná s Insignií GSi liftback, která má však pohon 4x4. I přesto palec nahoru za toto "normální" auto.
José Feliciáno
Co tam vlastně furt tahá v tom kufru? :😉
3 basy plzne, labradora a muku na houskove knedliky.
Fuj, Plzeň... kdo to dneska pije?
Tak ne kazdy je nutne odkazany na Bruncvik za 7,50, osliku... 😉
Ač se považuji za zdatného konzumenta alkoholu, Plzeňské mi nikdy neuchvátilo taktéž...
Plzeň mi přijde taková bezcharakterní, prostě pivo na lemtání po půllitrech. Jako takhle, když se v létě u něčeho zapotím, tak na zchlazení Plzeň zvládnu, ale na vychutnávání jsou prostě jiný piva... já osobně jsem vysazenej na ejly a soury. 😄
Až mě jednoho dne naočkujou a zase pustěj do česka, tak by to chtělo udělat další sraz, odpolko na silnici (nějakou spanilou jízdu) a večer do hospy. 😁 Nebo třeba Auto.cz roadtrip někam na průsmyky? 😁
Fotka z loňskýho srpna 😁 https😐/postimg.cc/kRwmtqPc
Až mě jednoho dne naočkujou a zase pustěj do česka, tak by to chtělo udělat další sraz, odpolko na silnici (nějakou spanilou jízdu) a večer do hospy. 😁 Nebo třeba Auto.cz roadtrip někam na průsmyky? 😁
Fotka z loňskýho srpna 😁 https😐/postimg.cc/kRwmtqPc
No, já jsem pro 😁 Sice nemám auto na průsmyk, ale spanilou jízdu bych zvládl 😁
A k tomu lemtání, málokdo uvěří, dokud nezkusí, máme u nás v městečku hostinec původně z 16. století a tam točí takovej Starporamen, jakej nikde jinde a i ti největší fajnovky si ho tam chodí dávat z širokého okolí, takže za mne je to ideální pivko na žízeň, všude jinde už je spíš nic, než moc 😁 Ještě bych dodal, že si tam rád zajede třeba Olda Říha, který jeho slovy vždy pravil "tam je tak krásně zahulíno" 😁 Ale to už je minulost... bohužel 😁
A k tomu lemtání, málokdo uvěří, dokud nezkusí, máme u nás v městečku hostinec původně z 16. století a tam točí takovej Starporamen, jakej nikde jinde a i ti největší fajnovky si ho tam chodí dávat z širokého okolí, takže za mne je to ideální pivko na žízeň, všude jinde už je spíš nic, než moc 😁 Ještě bych dodal, že si tam rád zajede třeba Olda Říha, který jeho slovy vždy pravil "tam je tak krásně zahulíno" 😁 Ale to už je minulost... bohužel 😁
Já netvrdím, že je Plzeň nejlepší pivo na světě. Sám raději kupní pivo z malých pivovarů. Plzeň je příjemné pivo k posezení s kámoši, pije ho prakticky každý a nezpůsobuje problémy jako bolest hlavy nebo průjem, když se jich vypije víc. (Jako třeba Staropramen)
Reagoval jsem na to "fuj" od toho tupého dementa, jako kdyby Plzeň byla něco hnusného. To prostě může tvrdit jenom takový k0k0t jako on.
Reagoval jsem na to "fuj" od toho tupého dementa, jako kdyby Plzeň byla něco hnusného. To prostě může tvrdit jenom takový k0k0t jako on.
Jo, plzeňské je prostě bezcharakterní hnus, nudné a trapné tuctové pivo jako spousta jiných velkovýrob. Žije jen z tradice a zvyku lidí, ačkoli to dávno není ta kvalita, která bývala kdysi. Jsou mnohé lepší značky, a nádavkem s lepší cenou oproti Plzni.
Mne Plzeň chutná jen málokdy a málokde, Staráč od nás z hospody by ti chutnal a neměl by si ráno pocit, že si nafouklý a bolela hlava. Jinak já vždy rád takhle na popíjení spíš Kozla 11.
No, je fajn, že jsi nám řekl, co piješ. Na skutečnosti, že Plzeň je nepitelný hnus to ale nic nemění.
A ty máš odvahu někomu něco psát o čtení s porozuměním... 😁
hugino
V Top Speed ho Čabák vychválil a povedal že je to už prakticky prémia.To auto je designovo fakt super jedine čo ho za mňa momentálne predčí je nový Mercedes C. :yes: BTW😜án redaktor tam zabudol dať minimálne 1/2 hviezdičky.
Jednou přijde doba, kdy budou všechny auta jezdit na elektromotor a pak už bude těžké jednoznačně rozlišit. Ale do te doby, bude auto s motorem napříč a pohonem předních kol, proste lidový vůz...
Ja som už dosť dávno čítal že prémia sa vyznačuje tým že má vpredu motor a zadný náhon či to stále platí netuším.Ale radšej by som zobral Arteon ako napríklad A 4.
sella-bike
Je to pěkné auto, měl jsem na něj zálusk již od prvních skic (2017), ale nevydržel jsem čekat a tak je moda 3er.
Ale byl jsem se na něj podívat u místního dealera a již vím, že BYCH si jej koupit ani nemohl. Proč?
- nevím jestli už je v konfigurátoru jsem nenašel integrovanou kouli (kola)?
- ALE Tento Shooting brake (pro aktivní lidi) NEMÁ hagusy a díky bezrámovým oknům ani nelze implementovat příčníky. Takže s rodinou do ITA na lyže jedinně bez rakve a to pro mnohé bude problém, jako třeba pro mě).
- no a pak drobnost, že jako imagecar má výfukové atrapy😒
Ale krasavec to je o tom žádná
Ale byl jsem se na něj podívat u místního dealera a již vím, že BYCH si jej koupit ani nemohl. Proč?
- nevím jestli už je v konfigurátoru jsem nenašel integrovanou kouli (kola)?
- ALE Tento Shooting brake (pro aktivní lidi) NEMÁ hagusy a díky bezrámovým oknům ani nelze implementovat příčníky. Takže s rodinou do ITA na lyže jedinně bez rakve a to pro mnohé bude problém, jako třeba pro mě).
- no a pak drobnost, že jako imagecar má výfukové atrapy😒
Ale krasavec to je o tom žádná
Je mi záhadou, proč tento věcný příspěvek okamžitě schytal minus. No a pak vás vy minusující blbečkové má někdo brát vážně. Zamyslete se pokud aspoň malinkou trošku máte čím.
Už v predošlej diskusii som písal že tie bezrámové okná síce vyzerajú efektne ale tiež s nimi môže byť problém pri vyššej rýchlosti čo sa týka vibrácii alebo pri mrazoch či neprimŕzajú k tesneniu a tu je ďalší mínus nedajú sa namontovať priečniky.Ale vnútorný priestor bude asi väčší ako v BMW 3.Všeobecne aj BMW 3 aj 5 sú vo vnútri na dané segmenty dosť tesné a to sa im vytýka už vo viacerých generáciach.
Normálně jsou v nabídce hranoly i wingbary... zatím teda na lift, ale na SB budou taky.
https😐/www.stresninosicepraha.cz/…on-c1_2297_3.htm
https😐/www.reszlin.com/…-shooting-brake/
Dealer to asi myslel tak, že to je stylovka a tudíž nemá hagusy.
https😐/www.stresninosicepraha.cz/…on-c1_2297_3.htm
https😐/www.reszlin.com/…-shooting-brake/
Dealer to asi myslel tak, že to je stylovka a tudíž nemá hagusy.
Tohle bych si na nové auto nikdy nedal, možná je to jen můj dojem, ale bál bych se, že mi to poškrábe střechu a nebo s tím uletí i zahrádka 😁 . Zlaté hagusy.
Měl jsem 3 roky pre-FL Arteona a při vyšší rychlosti s nima problém nebyl, zkoušeno několikrát při 250 km/h při přesunu přes DE, díky těm akustickým oknům to bylo hlukově srovnatelné s BMW 5, takže tohle určitě není mínus Arteonu.
A taky se mi nestalo, že by někdy přimrzly, i při -20C s nimi nebyl problém, parkoval jsem ho celé 3 roky jen venku.
A taky se mi nestalo, že by někdy přimrzly, i při -20C s nimi nebyl problém, parkoval jsem ho celé 3 roky jen venku.
Tak to som rád že to niekto kto s tým má skúsenosti mohol vyvrátiť.Ináč bolo by to dosť divné veď tak isto to má aj A 7,Mercedes GT,BMW 8 aj ďalší.Vďaka za info.
To bude nějaká fáma... pro Arteon má Thule normálně nosič v nabídce, na A5 taky zahrádka normálně šla.
Nejsem si jistý. Dealer ve VW říkal na dotaz "a jak s rakví?"
něco ve smyslu: toto je ´imidžové´ auto s velikánským kufrem. Tudíž příčníky nejsou potřeba.
tak jsem odpověděl "hmm" a bylo po obhlídce.
Možná to je nová kategorie auta "coffee racer".
Asi i intimní výlety k lesu by s tím nebyly k zahození.
něco ve smyslu: toto je ´imidžové´ auto s velikánským kufrem. Tudíž příčníky nejsou potřeba.
tak jsem odpověděl "hmm" a bylo po obhlídce.
Možná to je nová kategorie auta "coffee racer".
Asi i intimní výlety k lesu by s tím nebyly k zahození.
Kdokoliv si může ověřit přímo v ceníku nebo v konfigurátoru, že píšeš nesmysly.
tažné 24 600,-
příčníky 8924,-
box 15336,-
nosič kol 3744,-
nosič lyží 3464,-
nosič kol na kouli 15 712,-
Na kouli utáhne 2200 kg
Na kouli unese 90 kg
Na střeše unese 100 kg
Myslím, že v mainstreamové střední třídě nenajdeš lepší parametry pro tažení přívěsů nebo náklad na střeše/kouli.
tažné 24 600,-
příčníky 8924,-
box 15336,-
nosič kol 3744,-
nosič lyží 3464,-
nosič kol na kouli 15 712,-
Na kouli utáhne 2200 kg
Na kouli unese 90 kg
Na střeše unese 100 kg
Myslím, že v mainstreamové střední třídě nenajdeš lepší parametry pro tažení přívěsů nebo náklad na střeše/kouli.
Tažné pochopitelně umí a stř. nosič přidělat lze. I když tomu systému bych asi nedůvěřoval na 100% i když je to Thule. Prodejci jsou obecně mimo a o autech ví cca 1/3 toho, co ví zájemce. Dodnes jsem neodhalil, jak je to možné.
SoudceTi
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
PavelK_
Opravil bych redakci, že se Arteon od Passatu neodlišuje, co se dotykového ovládání týká. Passat ho obdržel 6/2020.
No ale Passat má třeba pořád klimu na kolečka ne?
Právě že nemá, v tichosti o ně s modelovým rokem 21 přišel.
Hm, podle konfigurátoru máš pravdu... zajímavé :yes:
Kde? Ja som práve pozeral konfigurátor Passatu (nemecký) a tam sú kolečká klímy.
Český konfigurátor
https😐/static-ms-cc.porscheinformatik.com/media/cz/V/mc/CB53😱04/model/08.jpg?F=5K5K&P=TO&M=@$0U&size=L
https😐/static-ms-cc.porscheinformatik.com/media/cz/V/mc/CB53😱04/model/08.jpg?F=5K5K&P=TO&M=@$0U&size=L
Zaujímavé. Tak ste aktuálnejší ako Nemci. 😉
https😐/www.volkswagen.de/…ant/business.app?…
https😐/www.volkswagen.de/…ant/business.app?…
Aktuálnější ani ne, ty tam máš manuální jednozonovou klimu, která u nás naštěstí není a nikdy nebyla v nabídce. Pro D jsou schopni to narvat i do Arteonu 8-s
Zaujímavé, a to som dal vyššiu výbavu Business. To by mi ani vo sne nenapadlo, že Passat v nie základnej výbave za 42t eur nemá duálnu klímu. 😲
Máš postreh. :yes:
Máš postreh. :yes:
To je dlouholetá klasika, u nás je "climatronic" v základu od "nepaměti", na rozdíl třeba právě od Německa. Když chceš najít "sporák" v nějakém dražším autě (včetně prémie) musíš hledat u aut, která nejsou koupená v ČR.
Tak v tomto prípade menej je viacej, radšej základné kolečká než "lepšie a príplatkové" dotykové plochy.
Tak za mě teda rozhodně ne, než mít v autě sporák (předpotopní manuální klimu), to raději ten dotykový matlák. 😄
To nie je jednozónová automatická? Nechce sa mi po tom pátrať, ale fakt je zvláštne, že Passat v r. 2021 má len manuálnu klímu.
Inak fakt, že v Nemecku sú často väčšie holobyty (alebo jednoducho väčší rozptyl výbav) mi je známy, riešili sme to veľakrát, toto je ale celkom prekvapivé.
Inak fakt, že v Nemecku sú často väčšie holobyty (alebo jednoducho väčší rozptyl výbav) mi je známy, riešili sme to veľakrát, toto je ale celkom prekvapivé.
Konfigurátor jsem nesledoval, ale prostě to tak je. Např.😒a href="https😐/www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/passat/19047435" title="https😐/www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/passat/19047435" rel="nofollow" target="_blank">https😐/www.sauto.cz/…/passat/19047435
Přesně tak. Klima už je dávno dotyková i v Passatu. Naštěstí zůstal ale normální volant. Zatím. Jen tuším verze R-line má ten novej nesmysl.
Díky za upozornění! O této změně jsem vůbec netušil. Již jsem v článku upravil.
.... tak si rovnou opravte "DSG hladí rychle a hladce".... pokud se tedy nejedná o nějakou novou funkci..... 😉
Mně řadí dsg rychle a hladce už od r. 2007 až dodnes. 😉
Já se u DSG nestačím divit, co se u VW zase děje. Nejsem vlastník a nejvíc mám najeto se "starým dobrým mokrým šestikvaltem" . A vždy ke spokojenosti. Ale čerstvá zkušenost: zcela nová Scala 1,5. Hladké a logické řazení, podélné parkování v pohodě. A téměř nový Tiguan TDI 110 kW - všechno špatně, to auto mě vyloženě sr... . Takže oproti předpokladům naprosto opačný zážitek.
Zkusil jsi to dát do sportu? Před nějakou dobou začal koncern tuhle kombinaci ladit stylem "Opravdu se chcete rozjet?", takže to automat podtáčí a na plyn reaguje se zpožděním... ale v S mi to přišlo o dost lepší, bez nějakých negativních jevů (tohle byl Superb cca. 2017, jinak moc automatů najetých nemám).
Verny_2013
Po přečtení článku a diskuze pod ním, tak za mě jedno z nejzbytečnějších aut na trhu.
curwasportiva
Muze mi nekdo vysvetlit, proc toto combi porad oznacujete jako shooting brake?
Ze stejného důvodu jako Oktávka se jmenuje RS a čtyřdveřovému autu se říká čtyřdveřové kupé. Marketing.
Mr.Murphy
je to pěkný auto a asi i dobře jezdí..... má šmrnc a to už v mainstreamu skoro nikdo nenabízí.... ale prostě dotykové ovládání a zamrzání infotaimentu fakt ne..... :no:
Interier je alespoň pěkný..narozdíl od GOLFU !
Bohužel ty dotyky jsou katastrofa !! Díky nechci ... :no:
Bohužel ty dotyky jsou katastrofa !! Díky nechci ... :no:
Mr.Murphy
..... proboha co to je za deb*lní klišé psát o kombíku střední třídy a chalupářích? chalupáři dneska jezdí v lehce orezlých Dusterech, ti chudší v dvojkových Octáviích, rozhodně ne v kombících střední třídy..... a ani o nich nesní, protože taková auta nepotřebují a naopak jsou nadšení kolik peněz ušetřili koupí nějaké plečky..... 😉
kombíky střední třídy se kupují na lítání po služebkách, případně na cesty do Itálie na lyže.... :-!
kombíky střední třídy se kupují na lítání po služebkách, případně na cesty do Itálie na lyže.... :-!
V tomhle máš pravdu, i když nadpis chápu jako nadsázku, tak do zaměření auta se netrefil ani trochu.
ProchyToman
Ty vis kdo o jakym aute sni? Umis bejt nad veci? Porad co napsat do perexu. Rad si prectu “neco lepsiho”
vpravo nahoře u každého příspěvku je červeně napsáno "Reagovat".... když na to klikneš, odpovíš na daný příspěvek.... nauč se to, ať nevypadáš jak imbecil....
ProchyToman
Jak dlouho sem chodis? Ty nevis ze to na iPhone v aplikaci nefunguje? Vis co je zajimavy? Ze to vzdycky zminuji jeden a ten samej typ lidi. Upozornis je na jejich chybu, a oni nez aby mlceli a pobrali to a nebo o tom diskutovali, tak najdou nejaky podobny shit aby rychle prebrali vitezstvi a strhli pozornost na svoji stranu. heej chachaři!!! V aplikaci nefunguje na iphone reagovat uz dva roky!!!! Budes si to pamatovat? A ted vyrazim na chalupu a rad bych nez v uplakany oktavce jel v novem vw.
Jo, tohle je takový typický auto na chalupu, s Oktávkou 3 jsem projel takových cest, na které zdejší odborníci kupují Landcruisery... je pravda, že byla služební, tak mi to bylo fuk 😒]
... když ti mobil nedovolí smysluplně reagovat tak prostě reaguj až doma z pevného PC.... jinak jen zasí*áš diskusi.... a prosím, na tento můj post.... nereaguj.... 😉
Mokrous
Už jsem to tu jednou říkal, ale diskuze po jednom dni už asi zapadla prachem. Já třeba nedávno řešil Arteon SB vs Passat Variant a jednoznačně jsem vybral klasického Passata. Mimochodem tuto zdařilou motorizaci a pohon. Arteon je prostě jen stylovka zaměřená na lidi, kteří mají nutkavou potřebu se ukazovat. Naopak Variant je šedá myš, která do puntíku plní vše, co po ní uživatel chce. Každý řeší jiné priority, ale já našel během chvilky spoustu mínusů a ústupků u Arteona SB. Namátkou bezrámová skla (pro mne komplikace s přimrzáním i obsluhou a matláním), nízký strop - horší nastupování a výhled + díky tomu sklopené A sloupky, navíc dole bez mini okénka = horší výhled, SB má o hodně menší kufr, nemá pevnou podlahu, nemá variabilní podlahu, tzn. nejde dát do roviny s hranou kufru a sedadly, nemá sklápění sedadel z kufru, horší dělení sedadel, nemá praktické přihrádky a další, dále nemá možnost volby barvy stropu, nemá USB na stř. tunelu v předu, má pro mne více kolotočářské ambientní podsvícení, bohužel má tragické kapacitní ovládání na volantu, má vyšší hmotnost, větší poloměr otáčení, R-line má sedadla s pevnou opěrkou hlavy - za mne veliké mínus,... a takto se dá vypočítávat do nekonečna. Takže pro mne jasná volba - nenápadný kombík, kde neznalý ani nepozná, zda je nový, nebo 5 let ojetý... Jen ty ceny jsou děs. Ale dá se domluvit... IČO bonusy jsou na Passata zcela jinde, než u jiných modelů.
A tak pokud máš aktuální info... kolik je sleva na Passata 😄?
Slovy klasika: "My nesmíme ani naznačovat..." 😁
Standardně jsou bonusy na IČO 120 tisíc dolů + k tomu sleva dealera a dá se domluvit hezká, dále povinné ručení za 1,- Kč, veliká sleva na havarijním, servis na 5 let zdarma, zajímavý úrok při financování do 4 let atd. atd.
Takže kdo chce a zná a umí počítat, nakonec nevyjde tak zle. Ostatní křičí, že je za to BMW 5 a Audi A6 a podobně. Nesmysl. Tyhle auta po dorovnání výbavy stojí 2,5M. ceníkově.
Zatímco já jsem hrubě pod milionem bez daně a ještě servis zdarma. Takže budu lejt 5 let jen naftu a chcanky.
Standardně jsou bonusy na IČO 120 tisíc dolů + k tomu sleva dealera a dá se domluvit hezká, dále povinné ručení za 1,- Kč, veliká sleva na havarijním, servis na 5 let zdarma, zajímavý úrok při financování do 4 let atd. atd.
Takže kdo chce a zná a umí počítat, nakonec nevyjde tak zle. Ostatní křičí, že je za to BMW 5 a Audi A6 a podobně. Nesmysl. Tyhle auta po dorovnání výbavy stojí 2,5M. ceníkově.
Zatímco já jsem hrubě pod milionem bez daně a ještě servis zdarma. Takže budu lejt 5 let jen naftu a chcanky.
No počkej počkej... těch 120 dostaneš jak na nějakou základní konfiguraci za 800, tak na top za 1,3? Takže ze základního Passatu bys byl -15% + sleva dealera... kolik, řádově třeba 5%?
Nechci tady ventilovat detaily, ale určitě víc jak 5%. Každopádně prémie dávala víc. Ale co slyším, tak momentálně už to začíná být problém i u prémie. Zkrátka doba obřích slev pomalu končí.
Klidně napiš soukromou zprávu... u nás se teď za Covidu moc nejezdí, takže nový auta nebereme a nemám žádný aktuální info. Před nějakými třeba pěti lety jsme na Passat dostali něco jako -21% z ceníku, na Superb kolem -10%.
No mě to v rámci financování s úrokem 2,8% hodilo na všech bonusech včetně těch pojistných a servisních přes 300 tis. a společně s odečtem DPH dost přes 500. Když zbytek hodím do nákladů, jako optimalizaci, tak z toho lezou zajímavý čísla. Já jsem sám, takže "my" kupujeme, když se rozhodneme. V dnešní době je to na houno a trochu risk. Ale tak uvidí se, co bude... Třeba tak brutální inflace, že bude výhodné dlužit.
Tak to už si konkrétnejší, ale percento by bolo najlepšie, takto stále zostáva ako premenná pôvodná cena, z ktorej sa tých 300 odpočítalo.
Ale vychádza mi to zhruba na 1,3M, takže cca. 23% (?). To by už bola veľmi pekná zľava.
Ale vychádza mi to zhruba na 1,3M, takže cca. 23% (?). To by už bola veľmi pekná zľava.
😄 Auto bylo dražší, v konfigurátoru jsem se vyřádil 😄
Ale i tak to byla pěkná sleva. A hlavně 5 let 0 starostí. Teda krom splácení 😄
Ale i tak to byla pěkná sleva. A hlavně 5 let 0 starostí. Teda krom splácení 😄
Inak k tomu servisu na 5 rokov zadarmo. Tiež to mám, ale je v tom drobné ale... Servisný interval je 30t km alebo dva roky. 30t za rok nenajazdím ani za 2 roky, ale nie som prasa, aby som nechával olej 2 roky v motore. Mením po roku, teda každý druhý rok na vlastné náklady. Takže nie je to vždy "5 rokov bez starostí".
OK, souhlas. I já si budu měnit v mezidobí vždycky jeden olej a filtr na svoje náklady. Ale ty budou výrazně nižší, než klasická garančka. Není to potřeba, ale kdybych si to auto chtěl náhodou nechat dýl, nebo prodat někomu z blízkých lidí, ale i udělat dobrý dojem na dalšího kupce, tak se to vyplatí.
Tak to si naozaj moc nepovedal. 120t dolu vyzerá fajn, ale záleží z akej ceny, pri cenách vybavenejšieho Passatu TDI 200k cca. 1,2M je to len 10% a zľava dílera asi nebude zďaleka podobná. Takže tipujem, že to bude okolo tých 15% ako u nás na IČO. Mýlim sa? Kľudne daj do SZ, ak nechceš verejne.
Už jsem výše psal, že je to víc jak 5% Ale to je každého boj. Místo plků v diskuzi si zajdu pro nabídku k dealerovi...
Nebuď citlivka, normálne diskutujeme. Mňa popravde prekvapuje, ako niektorí taja výšku zľavy, akoby ju dostali len oni a iní nedostanú.
Ja neobchádzam salóny len tak, iba keď vyberám auto a naposledy som vyberal minulý rok na jar, takže z tej doby mám info o zľavách (napr. ten Passat max. 15% na IČO). Takže sa rád dozviem aktuálne info od niekoho, kto má čerstvú skúsenosť.
Ja neobchádzam salóny len tak, iba keď vyberám auto a naposledy som vyberal minulý rok na jar, takže z tej doby mám info o zľavách (napr. ten Passat max. 15% na IČO). Takže sa rád dozviem aktuálne info od niekoho, kto má čerstvú skúsenosť.
Tak si napište v PM 😊 Já Mokrouse chápu, vím přesně co myslí. Taky mám problém to veřejně sdílet, respektuji druhou stranu a jejich veřejné nabídky. Nejsem si jistý zda lze vůbec legálně sdílet detaily obchodní dohody...ale to jen tak na okraj 😁
Ak to kupuješ ako spotrebiteľ, tak žiadna non-disclorure doložka ani nemôže byť. Ak to kupuješ do podnikania, teoreticky by mohla byť, ale právna opora je dosť vágna a neurčitá, zvykne sa to napchať pod obchodné tajomstvo, ale ani to nie je úplne kóšer. A naviac pri bežnej kúpnej zmluve na auto som to nevidel, aby bol zákaz zverejnenia zľavy a nejako sankcionovaný.
Ale keď to kupujúci proste nechce povedať ani do SZ, OK, rešpektujem to.
Ale keď to kupujúci proste nechce povedať ani do SZ, OK, rešpektujem to.
Ja som dopytoval auta na jeseň minulého roka a vyzeralo to nasledovene.
Passat do výroby 14%, skladovka Alltrack 18%, Mondeo do výroby 17%, Insignia do výroby 21%, Superb scout 10%. Vybral som Insigniu. Pre zaujímavosť kolega v AT začiatok 2020 BMW 5 do výroby 27%. Nechápem čo tu robíte drahoty.
Passat do výroby 14%, skladovka Alltrack 18%, Mondeo do výroby 17%, Insignia do výroby 21%, Superb scout 10%. Vybral som Insigniu. Pre zaujímavosť kolega v AT začiatok 2020 BMW 5 do výroby 27%. Nechápem čo tu robíte drahoty.
Mokrous: tak som pozrel nejaké skladovky BMW a zdá sa, že aj dnes sú zľavy cez 20% úplne bežné, v určitých prípadoch som našiel až 30%.
Napr. 320😜 24% zľava: https😐/bavariatt.sk/…090fh60529-21837
520😜 25% zľava: https😐/bmw-zilina.sk/…030cf58093-27399
520😜 30% zľava: https😐/bmw-groupm.sk/…080ww79261-24363
A to sú ceny pre každého. Je teda zrejmé, že v určitých situáciách (IČO, určitá profesia ako lekári či advokáti) to bude ešte viac.
Napr. 320😜 24% zľava: https😐/bavariatt.sk/…090fh60529-21837
520😜 25% zľava: https😐/bmw-zilina.sk/…030cf58093-27399
520😜 30% zľava: https😐/bmw-groupm.sk/…080ww79261-24363
A to sú ceny pre každého. Je teda zrejmé, že v určitých situáciách (IČO, určitá profesia ako lekári či advokáti) to bude ešte viac.
Jo, tak 30% už je pěkná sleva. Občas se něco objeví. Ale často ve špatnou dobu, nebo ve "špatné" konfiguraci... Kdybych chtěl sedan řady 5 co pěkně vypadá zvenčí a oželel hromadu výbavy, tak je toto určitě pěkná nabídka. Stále však mnohem dražší (cca 10 kEUR), než moje auto do výroby. Samozřejmě je jasné, že řada 5 je jízdně (podvozek, převodovka, odhlučnění) někde jinde, než Passat. Ale tak to prostě je. Každá sranda něco stojí. Já potřebuju a chci karoserii kombi a taky chci v autě určité prvky výbavy, abych se cítil dobře. A jsem v tom docela náročný. (Prémiové audio Harman, Matrix světla, výhřev čelního skla i volantu, kompletní asistenti včetně parkování a 360°kamer, DCC, nejvyšší infotainment, el. sedačky, ambientní 30 barev, černý strop, progresivní řízení, akustická skla, bezdotyk. kufr atd atd...) Zkrátka všechno přesně tak, jak chci já a ne nějaký manažer. A navíc 520d bych asi fakt nedal. Tam už jedině 530d Touring a v konfigurátoru jsem končil někde nad 100 000 EUR a to už je opravdu jinde. A nebo jsem si mohl koupit za 55% ceny našlapanou i30 kombi 1.5 TGDI s ventilovanými sedačkami. Vše je o preferenci...
Passat je pořád Passatem a za to :yes: Volil bych stejně, když bych musel vzít koncernovku.
Já bych si vzal Superba... akorát cenově vycházel (před pár lety) výrazně dráž než Passat.
Přesně tak. Sup nakonec vyjde dráž. A s financováním krutě dráž. Jen by mě zajímalo proč Sup. Krom vnějšího designu mne nic nenapadá.
Vnější design, vnitřní prostor, sympatičtější znáček na kapotě.
Osobně se mi i víc líbí budíky a palubní deska... naopak zase sedačky jsou lepší v tom Passatu.
Osobně se mi i víc líbí budíky a palubní deska... naopak zase sedačky jsou lepší v tom Passatu.
Tak znáček moc neřeším. Design už jsem psal, ten je zvenčí asi lepší i když i to je zcela individuální. Vnitřní prostor je lepší jen na kolena vzadu a krapet v kufru, ale praktičností je kufr v Passatu dál. Sup nemá ani boční kapsy/kastlíky...
Budíky mi přijdou hrozný právě u Škodovky obecně. Tam kde má VW 100-120-140 má Škoda 100-140 a divně to působí, ale hlavně mě iritují číslovky vzhůru nohama. To je snad unikum. Ale opět je to věc vkusu. Dále sedačky - souhlas. Passat o 100% lepší posaz. Dále Matrix světla. Sice za ranec, ale o hodně lepší jsou u VW, to samé příplatkové audio, tempomat na volantu vs páčce atd. atd. Každý si může vybrat co chce, ale já prostě prodeje Škody v ČR obecně nechápu. A to nejsem fanatický olizovač, nebo odpůrce. Ostatně dal jsem šanci i 508 a bohužel mne zklamala.
Budíky mi přijdou hrozný právě u Škodovky obecně. Tam kde má VW 100-120-140 má Škoda 100-140 a divně to působí, ale hlavně mě iritují číslovky vzhůru nohama. To je snad unikum. Ale opět je to věc vkusu. Dále sedačky - souhlas. Passat o 100% lepší posaz. Dále Matrix světla. Sice za ranec, ale o hodně lepší jsou u VW, to samé příplatkové audio, tempomat na volantu vs páčce atd. atd. Každý si může vybrat co chce, ale já prostě prodeje Škody v ČR obecně nechápu. A to nejsem fanatický olizovač, nebo odpůrce. Ostatně dal jsem šanci i 508 a bohužel mne zklamala.
Když jsem to porovnával já, tak byl Superb ještě s xenonama a Passat už měl LED... ale Superb svítil líp, u Passatu mi přišlo že se ty (obyč) LED hodně rychle ztrácej v takovejch těch podzimních počasíčkách.
Kufr je určitě pro Superb... samozřejmě lift proti sedanu je úplně jiná kategorie, ale i ty simply clever blbinky jsou fajn.
Budíky je fakt že záleží... mně se líbila ta klasika https😐/www.autoweb.cz/…vuj-interier.jpg ... takový ty se světlým podkladem už byly slabší.
Sedačky... v Superbu jsou to spíš takový široký křesla, což mi osobně moc nevyhovuje.
Tempomat je lepší na páčce nebo na volantu? Já osobně jsem za páčku... ale zvyknul jsem si i na volant, u jednoduchýho neadaptivu se to dá.
Kufr je určitě pro Superb... samozřejmě lift proti sedanu je úplně jiná kategorie, ale i ty simply clever blbinky jsou fajn.
Budíky je fakt že záleží... mně se líbila ta klasika https😐/www.autoweb.cz/…vuj-interier.jpg ... takový ty se světlým podkladem už byly slabší.
Sedačky... v Superbu jsou to spíš takový široký křesla, což mi osobně moc nevyhovuje.
Tempomat je lepší na páčce nebo na volantu? Já osobně jsem za páčku... ale zvyknul jsem si i na volant, u jednoduchýho neadaptivu se to dá.
Tak je fakt, že základní LED často svítí hůř, než bi-xenony. LED jsou proto, že to frčí a je to úsporný atd. a něco tam musí dát. Ale ty Matrixy, to je jiná liga.
Lift vs sedan je jasnej i když sedan je tužší, tišší atd. Ale kufr Variantu mi přijde mnohem praktičtější, vyjma naprostých extrémů, kde SUP o fous vítězí. Ta variabilita a okamžitá dostupnost přihrádek, případně jejich vybrání a rozšíření kufru je super. To SUP neumí. Něco za něco.
Lift vs sedan je jasnej i když sedan je tužší, tišší atd. Ale kufr Variantu mi přijde mnohem praktičtější, vyjma naprostých extrémů, kde SUP o fous vítězí. Ta variabilita a okamžitá dostupnost přihrádek, případně jejich vybrání a rozšíření kufru je super. To SUP neumí. Něco za něco.
Superb má za podběhy zavřené schránky na drobnosti, Passat tam má jen přihrádku (teda ten náš, nevím jestli to je nějak podle výbavy)... u Superbu samozřejmě můžeš taky dát ten dekl pryč, abys tam dal něco většího napříč
https😐/cdn.skoda-storyboard.com/…II-1440x1132.jpg
...a existuje i varianta s přihrádkou... za mě je ale ta zavřená schránka lepší
https😐/www.practicalcaravan.com/…03364-scaled.jpg
https😐/cdn.skoda-storyboard.com/…II-1440x1132.jpg
...a existuje i varianta s přihrádkou... za mě je ale ta zavřená schránka lepší
https😐/www.practicalcaravan.com/…03364-scaled.jpg
Aha, tak to potom jo. Já myslel, že je to jen nouzovka, třeba na lékárničku. Tak to jsem zase nevěděl já.
Ja by som mal v prospech Supa 2 zásadné argumenty. Prvým je dizajn, vnímam to ako Emel, že Sup je zvonku o dosť krajší ako Passat, a to ako pri lifte, tak pri kombi. Mne proste príde Passat ako prototyp dizajnovej sterility (najmä kombík je pre mňa úplná krabica). R line a veľké disky trochu pomôžu, ale napr. nemá ani len výraznú farbu, ktorá by tú fádnosť oživila (kdežto Sup má kopec zaujímavých farieb).
Druhým je praktickosť základných karosérií, liftback je neskutočne praktický a fakticky vylučuje potrebu kombi, kdežto sedan so svojím obmedzeným vstupným otvorom moc neposlúži, rodina potrebuje potom Passat kombi.
Ale ako píšete, v reále ten Sup je rovnako drahý, resp. drahší, pričom väčšinou ostatných kritérií (interiér, materiály, niektoré prvky výbavy a najmä image...) má Passat náskok.
Druhým je praktickosť základných karosérií, liftback je neskutočne praktický a fakticky vylučuje potrebu kombi, kdežto sedan so svojím obmedzeným vstupným otvorom moc neposlúži, rodina potrebuje potom Passat kombi.
Ale ako píšete, v reále ten Sup je rovnako drahý, resp. drahší, pričom väčšinou ostatných kritérií (interiér, materiály, niektoré prvky výbavy a najmä image...) má Passat náskok.
S tím souhlasím. Lift a design a barvy, tak v tom má SUP jasně navrch. Tím to pro mne ale končí.
Pritom stačí trochu zaujímavejšia farba a aj Passat prekukne, viď Passat Alltrack v tej peknej bottle green: https😐/i2-prod.dailyrecord.co.uk/incoming/article20182296.ece/ALTERNATES/s1200c/0_JS193615276.jpg
Ale i tak má Sup vo farbách značne navrch😒br />https😐/ipravda.sk/…-nestandard1.jpg
https😐/forum.skodahome.cz/…0d192355f8b.jpeg
https😐/forum.skodahome.cz/…90acbb9e5479.jpg
Ale i tak má Sup vo farbách značne navrch😒br />https😐/ipravda.sk/…-nestandard1.jpg
https😐/forum.skodahome.cz/…0d192355f8b.jpeg
https😐/forum.skodahome.cz/…90acbb9e5479.jpg
Upřímně mi to hlava nebere a je to škoda, že SUP může mít tolik krásných barev a Passat nic. Určitě by to oživilo jeho výzor. Na druhou stranu jde asi o úsporu nákladů a nenápadnost. Ostatně Passat je hlavní fleetový vůz v DE a nejvíc se tam prodávají základní verze v holobytu. To jen my, si to musíme vymazlit do bezvědomí.
Já má z Passatu pocit lepšího auta, hlavně v interiéru mi nepříjde tak šizený a i odhlučnění trochu lepší. Po faceliftu jsem v Superbu neseděl, ale mimo volnatu a sedaček mi třeba výplně dveří připomínají Oktávii a tak podobně a to i v LaK, Passat je dotaženější, on si to VW přeci nenechá postavit horší, než nějakou Škodovku 😁
Ja si tiež myslím že Passat je o málo kvalitnejšie auto ako Sup a takisto Golf je o niečo kvalitnejší ako Octa.Už len z princípu by Škoda nemala pri porovnatelnej cene kvalitnejšia ako VW oni si to postrážia.V jednim staršom videu Mišo Karpat porovnával presne Passat vs Superb a tiež povedal že hlavne kvalitou interiéru a podvozkom bol Passat lepší.A pokiaľ si môžem za rovnaké peniaze vybrať VW alebo Škodu tak moja volba by bola tiež jasná v prospech VW.Ja keď som ešte v roku 2003 kupoval nové Polo Comfortline 1.4 tak Škoda Fabia Elegance pri rovnakej výbave a motore bola o 14 000 sk drahšia a mne sa stále zdá že Škoda je pri niektorých modeloch drahšia ako ekvivalent od VW.
O tom už se popsala spousta papíru. V Německu je dost těch, co si myslí, že Škodovka dělá ta auta moc dobře a že tím škodí VW (typicky odboráři). Naposledy se řešilo srovnání G8 a O4, kdy německý časopis (myslím AutoBild) vypsal seznam věcí, ve kterých je Golf víc ošizený (jako že O4 má plynokapalinové vzpěry kapoty a G8 má drát). No... podle mě je potřeba, aby se v Německu přidalo a ne v ČR ubralo, protože žádný náskok před konkurencí už tu není.
Golf Variant jsem chtěl a čekal jsem na 8. generaci. Zklamal mě ve 2 rovinách. Za prvé klasicky tím imbecilním řešením infotainmentu spolu s jeho laciným zakomponováním do palubní desky. A za druhé zcela nesmyslným, trapným a ubohým šetřením na místech, která nic moc neušetří, ale jen nedůstojným způsobem degradují léty prověřené kvality Golfa. Vzpěry, přihrádky a schránky, čalounění, airbagy, u variantu dokonce likvidace kryté couvací kamery. To prostě nepochopíš. Vzít téměř dokonalý vůz své kategorie a takhle ho zmrzačit. Na druhou stranu stále myslím, že Golf je víc, než Octavia. Navzdory vzpěrám mají verze 110kW včetně víceprvek, mají lepší podvozek celkově, lepší odhlučnění, lepší audio a interiér celkově působí dotaženěji, alespoň na mne. Každopádně Octavia ve verzi s víceprvkem až na pár detailů rozdíl dotáhla a v něčem Golfa už předčí. Minimálně prostorem a ne tak nechutným šetřením. Nově příchozí z ulice, který prodá 20 let starej střep a sedne do G8 bude možná nadšenej. Ale kdo jezdil od G3 všechny řady a pak sedne do tohohle plastovýho cirkusu, tak to nedá...
Něco z toho je ale otázka konfigurace - jiný strop je třeba možný u řady Elegance, ty integrované sedačky nejsou podmínkou, já je v R-Line nemám a nebral jsem ani to ambientní osvětlení, protože je fakt kýčovité a extra světlo v kabině je v noci blbost. Ale cpou to teď do všech aut.
Jo, je to o prioritách, vždycky je něco za něco, takže za design se platí v praktičnosti. Ale to, že mám hezké auto, neznamená, že se musím předvádět, to už je tvoje zkratka.
Jo, je to o prioritách, vždycky je něco za něco, takže za design se platí v praktičnosti. Ale to, že mám hezké auto, neznamená, že se musím předvádět, to už je tvoje zkratka.
Uznávám, že se nemusíš předvádět a jen si užíváš ten design sám pro sebe. A pokud vím, tak Elegance neumožňuje černý strop.
"Arteon je prostě jen stylovka zaměřená na lidi, kteří mají nutkavou potřebu se ukazovat" - tohle je tak hloupý...
Koupit si auto, který se mi líbí, znamená potřebu machrovat? Nemýlím-li se, měl jsi donedávna P508? Koupil sis ho na machrování?
Koupit si auto, který se mi líbí, znamená potřebu machrovat? Nemýlím-li se, měl jsi donedávna P508? Koupil sis ho na machrování?
Ne, naopak mě to dost sr.alo, že se za mnou furt každej otáčel. A ani se mi po pravdě moc nelíbil. Chtěl jsem změnu a 508 se nevyrábí v rozumné verzi, narozdíl od dua Passat/Arteon. Kdyby se dělala 508 s normální výškou a okny a dalšími věcmi, jistě by byla lepší volbou. Navíc cena spolu s financováním nebyla vůbec špatná. 508 jsem chtěl hlavně kvůli dobrému HDI 130kW a převodovce 8st. Aisin, která si s ním skvěle rozuměla a fakt to jezdilo moc příjemně. Podvozek a odhlučnění taky fajn. Že jsem špatně změřil kufr byla moje blbost, ale neměl jsem tušení o tom, jak mě to auto bude v praxi štvát a kolik chyb a závad bude mít a jak neschopná je automobilka je řešit. Ten seznam by vydal na A4. Proto návrat zpět k VW a poslednímu jakžtakž normálnímu autu v nabídce.
A znova napíšu, že i-Cockpit nebyl vůbec na závadu. To bylo to poslední co mi na 508 vadilo.
A znova napíšu, že i-Cockpit nebyl vůbec na závadu. To bylo to poslední co mi na 508 vadilo.
Je jedno, co napíšeš. Sám sis koupil francouzského Arteona. Asi se ti líbil. Tohle hodnocení "proč ostatní kupují co kupují" je prostě hloupý. Někomu nejde o praktičnost, prostě se zamiluje... nestalo se ti to nikdy? 😉
OK, napíšu, že důvodem byla technika a že se mi moc nelíbil, ale ty víš, že se mi líbil. Takže to fakt nemá cenu dál rozebírat.
Ok, přehlídl jsem, že se nelíbil. Mění to něco na věci, žes napsal hloupost?
Já bych si nekoupil auto, co se mi nelíbí. Znamená to, že mám potřebu machrovat?
Velká spousta lidí kupuje auto očima. Podobně, jako boty, oděv, kuchyni,....skoro všechno.
Já bych si nekoupil auto, co se mi nelíbí. Znamená to, že mám potřebu machrovat?
Velká spousta lidí kupuje auto očima. Podobně, jako boty, oděv, kuchyni,....skoro všechno.
OK, uznávám, že část lidí se může do designu Arteonu zamilovat aniž by měla potřebu se ukazovat. To jsem možná přestřelil. Na druhou stranu je holý fakt, že většina lidí tu potřebu má, neustále machrovat a někomu ukazovat, že na to má. Plus čím větší kravina, tím víc se to prodává. Jak říkal Werich: "To je blbý, to se bude líbit."
Vem si jen jeden příklad. Chtěl jsem u dealera vyzkoušet novou 320/330 Touring na 17" kolech se standard podvozkem. Benzín a klidně i zadokolku, případně 😁rive. Prodejce si klepal na čelo, jestli jsem zešílel, že to by nikdy neprodali a důkazem bylo asi 50 skladovek 320d 😁rive samozřejmě v M-paketu, bez adaptivu a ideálně nejmíň na 19" kolech. A uvnitř holobyt. Tohle není pozeřina? Koupit si tvrdý auto, který okolo sebe řve: "dívej jakej jsem brutální "supersport" " a ve finále je to obyčejnej naftovej dvoulitr jako všechny okolo. Akorát tě to naklepe jako řízek na každý záplatě.
Já třeba chtěl Passata hned, ale nebyly v té době, kdy jsem objednával ani TDI EVO, ani TSI 140kW. Tak jsem koukal všude možně a nakonec jsem dal šanci technice 508. A vnitřek 508 na mě působil taky hodně dobře a útulně. Ale nakonec zklamání veliký. Teď jsem měl na stole Arteon a Passat a volba byla jasná. Passat. Nenápadnej, šedej na 17". Zmizí v davu jako nic. Ale uvnitř mám výbavu za nesmysl. Protože si to konfiguruju pro sebe a ne pro okolí.
Vem si jen jeden příklad. Chtěl jsem u dealera vyzkoušet novou 320/330 Touring na 17" kolech se standard podvozkem. Benzín a klidně i zadokolku, případně 😁rive. Prodejce si klepal na čelo, jestli jsem zešílel, že to by nikdy neprodali a důkazem bylo asi 50 skladovek 320d 😁rive samozřejmě v M-paketu, bez adaptivu a ideálně nejmíň na 19" kolech. A uvnitř holobyt. Tohle není pozeřina? Koupit si tvrdý auto, který okolo sebe řve: "dívej jakej jsem brutální "supersport" " a ve finále je to obyčejnej naftovej dvoulitr jako všechny okolo. Akorát tě to naklepe jako řízek na každý záplatě.
Já třeba chtěl Passata hned, ale nebyly v té době, kdy jsem objednával ani TDI EVO, ani TSI 140kW. Tak jsem koukal všude možně a nakonec jsem dal šanci technice 508. A vnitřek 508 na mě působil taky hodně dobře a útulně. Ale nakonec zklamání veliký. Teď jsem měl na stole Arteon a Passat a volba byla jasná. Passat. Nenápadnej, šedej na 17". Zmizí v davu jako nic. Ale uvnitř mám výbavu za nesmysl. Protože si to konfiguruju pro sebe a ne pro okolí.
Nepopírám, že jsou tací, kteří chtějí zejména zapůsobit na okolí.
To koukám, že byl ten pažout tak špatnej.
To koukám, že byl ten pažout tak špatnej.
On byl svým způsobem skvělej. Za daný prachy - reálně 1M včetně daně v plný výbavě krom střešního, tažnýho a nez. topení. V GT verzi se silnou naftou to nezní na dnešní zvrhlou dobu zle. Podvozek lepší jak Passat, odhlučnění fajn, audio fajn, design asi fajn, útulnost a materiály v kabině z 95% fajn. Převodovka moc fajn. Pak začneš jezdit a nestačíš se divit. Nejdřív ti přimrznou okna, když auto otevřeš, tak zjistíš, že do kufru nic nedáš i když má půdorys větší, než ten v Superbu. Bohužel je tak dokřivenej směrem nahoru, že je v praxi někdy horší jak krátkej Golf. Bez legrace. A bez přihrádek. Roletka prudí každej den znova a znova. Sedačky si z kufru sklopíš jako, protože se seknou o pás a tak musíš stejně do předu jako de.bil. Bočnice se ožvejká snad za tejden i při šetrným zacházení. V Golfu třeba po 4-5 letech stav nové sedačky. Zjistíš, že to krásný dřevo nedokážou ani po 2 letech betatestů nalepit rovně a zajistit, aby se kroucením nezvedalo. Pak zjistíš, že nemáš ani ukazatel hladiny ostřikovačů, pak zjistíš, že nezjistíš teplotu oleje z ukazatele teploty oleje, pak ti dojde, jak moc chybí režim individual, jak chybí auto-hold jak prudí klima v menu, jak světla svítí silně, ale křivě a nejde to seřídit, jak noční vidění hlásí těsně před kolizí, jak se v noci budíky zrcadlí v čelním skle, jak z auta vůbec není vidět ven, tak se spoléháš na kamery, ale v nich není ve tmě a nedej bože v noci nic vidět, vůbec nic, zato ti pálí světlo z blinkru v zrcátku do ksichtu, že oslepneš, do toho si všichni asistenti dělají co chtějí, hlasové ovládání taky, navigace taky (zamrzne, nebo nechce ukázat trasu, nebo ukazuje v budících jinam, než na středovým), média zamrzají, čtení značek si ukazuje co chce a zkrátka vše si žije vlastním životem a výrobce se k tomu není schopen nijak postavit, prostě buď neví, nebo čeká, nebo krčí rameny, že to a to je vlastnost. Chvíli se restartuje tohle, za chvíli zmrzne tamto, tuhle dálková světla nesvítí 7 km v totální tmě bez provozu v polích a pak zase jo. Rádio nepřepneš a když jo, tak chrčí a tak dále do nekonečna. Věřím, že z části šlo o vadný kus, ale ten přístup (až na zpětný výkup - díky bohu) byl velmi smutný. A mnohé byla asi bohužel vlastnost a ne závada. Moc jsem to auto chtěl, ale jsem rád, že je pryč a Passat i když jeho podvozek není hoden cenovky, především komfortem a jeho interiér je stroze tvrdý, tak v reálu umí prostě naprosto všechno a všechno je tam, kde to chceš mít. Jen doufám, že ten soft nedoje.bali příliš a půjde s tím žít. A že OTA aktualizace to nezabijou ještě víc... A příště? Kdo ví co bude... Krize z 30.let? Hlad a bída? Měna? Válka? Nebo rychlý restart a pak třeba Hyundai? Nebo zase Passat, tentokrát plug-in s 2.0 TSI a 150kW elektromotorem s dojezdem 100+ na jedno nabití za 15 minut? To by mi asi nevadilo...
Tohle až budou číst příznivci francouzských strojů, tak budou polykat slzy... 😁
Proč, když jsou se svými auty spokojeni? Mokrous měl smůlu na špatný kus (kolikrát se to použilo jako výmluva na průšvihové Škody, VW nebo tragický testovaný dlouhodobý kus u Audi), a na zjevně unáhlený výběr auta. Některé popisované problémy (kufr, ukazatele, sklápění sedadel) se dají snadno zjistit pouhým vyzkoušením auta.
Měl jsem tři francouzská auta a nějak se těch problémů stále nemůžu dohledat. 206 by nejspíš sloužila o mnoho déle, kdyby ji nezničili chybou v servisu. Clio jsem prodával z rozmaru, kdy jsem po osmi letech chtěl nové auto. U současného je po roce zatím brzy na hodnocení, ale nějak se té vrozené francouzské problémovosti ne a ne dočkat.
Měl jsem tři francouzská auta a nějak se těch problémů stále nemůžu dohledat. 206 by nejspíš sloužila o mnoho déle, kdyby ji nezničili chybou v servisu. Clio jsem prodával z rozmaru, kdy jsem po osmi letech chtěl nové auto. U současného je po roce zatím brzy na hodnocení, ale nějak se té vrozené francouzské problémovosti ne a ne dočkat.
Jsou majitelé - v nejčistší podobě ti, co si to auto koupí nové za svoje peníze.
Pak jsou příznivci - ti, co naprosto přesně vědí, co by si koupili
A pak jsou bohužel hateři...
(nebrat moc vážně 😃
Pak jsou příznivci - ti, co naprosto přesně vědí, co by si koupili
A pak jsou bohužel hateři...
(nebrat moc vážně 😃
No a někdo spojí vše dohromady. Za svoje si jde koupit auto, protože ví, co chce a ono to prostě ne a ne fungovat a tak se z něj stává nedobrovolný hater (nebrat příliš vážně - věřím, že časem to třeba vychytají, ale to už zase nebudou motory...)
já bych hlavně čekal že ten Aerton bude proti Pasátu prostě líp jezdit.... třeba precizněji nastavený podovzek, lepší řízení, nevím..... aby jízda ladila se vzhledem toho auta.... Superb je řidičsky zcela bezpohlavní auto, u Passata tak nějak čekám to samé.... u Aertona bych doufal v něco lepšího.... a navíc je to prostě hezký auto, tak proč mu nedat šanci. Samozřejmě, kdybych objevil objektivní chyby, jdu pryč.
Ja si myslím, že lepšie aj jazdí. Ako ťažko vynášať nejaké súdy bez priameho porovnania, ale subjektívne sa mi Arteon javil ako lepšie jazdiaci, bolo cítiť, že ide o nižšie auto s nižším ťažiskom, v zákrutách pôsobil o niečo stabilnejšie a istejšie. Samozrejme nie je to žiaden športovec, jazda je stále hlavne neutrálna a pocitovo pomerne odfiltrovaná, ale ten drobný rozdiel oproti Passatu tam je.
No tak samozřejmě, že Arteon jezdí jinak, než Passat. Je o cca 100kg těžší, je o dost nižší, má delší rozchod i rozvor a měkčeji naladěný podvozek, jelikož si to díky těžišti může dovolit. Navíc má sériově progresivní řízení, což je v Passatu za příplatek a velmi málo lidí ho v Passatu řeší. To přinese citelnou změnu. Auto reaguje na volant rychleji, ale zase je díky rozvoru vláčnější a méně agilní a nese se komfortněji, dokud netřísknou absurdně velká kola na větší záplatě/výmolu. Passat je oproti tomu tužší - musí být a taky chce být. Musí udržet stabilitu ve velké rychlosti a přitom být krabicí vyšší jak 1,5 metru a unést okolo 600 kg a to vše na kratším rozvoru a rozchodu. Inu fyziku neokecáš... Třeba zde: https😐/youtu.be/T_rHzrZWhyE
Muffik
.. takže snad můžu něco zplodit. Liftback R-Line TDI 147 kW 4x4.
Mínusy: ty integrovaný kožený sedačky v R-Line nemají ventilaci (proto jsem je nebral), HUD je tady stále na debilní plastový štítek a ne na sklo, fejkový výfuky jsou trapný, akcelerace z nižších rychlostí mohla být lepší (ladění převodovky, přesně jak je v recenzi). Z infotaimentu mně blbne pouze indukční nabíjení - někdy hlásí ať vyndám jiné předměty z přihrádky na mobil.
Výhody: je to prostě hezký auto, designově jiná liga proti Passatu, Superbu apod. Srovnávat to s D3 nelze, když dáte stejnou výbavu jste tam o 500k jinde, to ani slevy nemají šanci dohnat (vím o čem mluvím). Je to ideální GT s dojezdem skoro 1000 km, velmi dobře odhlučněné, velmi pohodlné, s plně dostačujícím motorem, velkým kufrem i místem uvnitř. Mimochodem měl jsem i obě předchozí CC s bezrámovými skly a NIKDY mi nepřimrzlo okno. U Arteonu už je díky dvojitému akustickému sklu uvnitř větší ticho. Superb Sportline by vyšel o 200k levněji, ale nelituju.
Mínusy: ty integrovaný kožený sedačky v R-Line nemají ventilaci (proto jsem je nebral), HUD je tady stále na debilní plastový štítek a ne na sklo, fejkový výfuky jsou trapný, akcelerace z nižších rychlostí mohla být lepší (ladění převodovky, přesně jak je v recenzi). Z infotaimentu mně blbne pouze indukční nabíjení - někdy hlásí ať vyndám jiné předměty z přihrádky na mobil.
Výhody: je to prostě hezký auto, designově jiná liga proti Passatu, Superbu apod. Srovnávat to s D3 nelze, když dáte stejnou výbavu jste tam o 500k jinde, to ani slevy nemají šanci dohnat (vím o čem mluvím). Je to ideální GT s dojezdem skoro 1000 km, velmi dobře odhlučněné, velmi pohodlné, s plně dostačujícím motorem, velkým kufrem i místem uvnitř. Mimochodem měl jsem i obě předchozí CC s bezrámovými skly a NIKDY mi nepřimrzlo okno. U Arteonu už je díky dvojitému akustickému sklu uvnitř větší ticho. Superb Sportline by vyšel o 200k levněji, ale nelituju.
Souhlas, pokud jde o design, pak ano. Pokud o praktičnost, tak to co jsem psal výše. Zamrzání oken se nemělo konat ani u nové 508 SW GT a zamrzly mi pokaždé. Takže už tomu prostě nevěřím...
Parkuju jen pod přístřeškem a nemám potřebu si vymýšlet, ale ani šanci tě přesvědčit 😊
Přesvědčovat nemusíš 😄 Já parkuju často venku a do Alp si přístřešky nevozím. 3x namrzlo mokro za gumou a 3x nešlo otevřít auto. To mi stačilo. Nezávislý jsem nechtěl, takže za mne tudy ne. Ale je možné, že Francouzi jen šetřili na motorcích.
Artenona náhodou nemám, ale Passata jo. S motorem 110 kW na cestování nemám žádný problém a silnější rozhodně není třeba. Zato styl arteonu mi chybí. A moc. Úááááá. 😄
No a teď si vem, že jsou tu druhořadi pod VW tedy Seat a Škoda. Seat se, alespoň na ty emoce snažil hrat což je však pase, ale škodovka ta byla a je bezpohlavnost. A to co dnes předvadi koncern VW v interierech se ergonomicky přibližilo PSA což ještě dejme tomu je kousnutelne, ale to součastne SW peklo s novym MiB3 i po vic než roce, kdy v součastne době neni snad nikdo kdo by byl na tom huře je tvoji řeči katastrofa.
K tým zľavám: pášeš, že ceny prémie pri rovnakých zľavách sú inde. Ale práve o tom to je, že tie zľavy u prémie, napr. BMW sú vyššie ako pri VW.
Viď môj príspevok z 15😁8, zľavy BMW pri vybraných modeloch môžu byť až 30%. No a keď pri VW dostaneš 20% a pri BMW 30%, tak to konečnou cenou dosť zahýbe.
Viď môj príspevok z 15😁8, zľavy BMW pri vybraných modeloch môžu byť až 30%. No a keď pri VW dostaneš 20% a pri BMW 30%, tak to konečnou cenou dosť zahýbe.
Arese
...předku Arteonu s těmi podivnými plasty přes světlomety jsem nikdy nepřišel na chuť, stejně jako navazující masce. Je to jakýsi podivný pokus o "italskou šmrcovnost", který je ale proveden s "německou toporností", takže vůbec nefunguje... 😲
P.S. Proč by Arteon neměl mít nástupce? Však se prodává docela dobře, ne? 😲
P.S. Proč by Arteon neměl mít nástupce? Však se prodává docela dobře, ne? 😲
Bude pouze Passat kombi, Passat sedan a oba Arteony mají smůlu.
Passat kombi se má posunout "výš" k D3, Superb si ponechá obě verze (liftback + kombi), ale už ne s top technikou, aby nekonkuroval Passatu.
Arteon je mrtvá větev úplně 😞
Zato ID. budou tři zadele.
Passat kombi se má posunout "výš" k D3, Superb si ponechá obě verze (liftback + kombi), ale už ne s top technikou, aby nekonkuroval Passatu.
Arteon je mrtvá větev úplně 😞
Zato ID. budou tři zadele.
To je fakt děs. Tak to aby si zájemci o pořádný Superb pospíšili. Hezčí už stejně nebude a technicky určitě taky ne... 😲
amerlock
Soudruzi ve Wolfsburgu prostě ukradli myšlenku z Panamery a dílo je hotovo 😊
Nechci ti kazit radost, ale je to tak nějak jedna automobilka....
To je fakt děs. Tak to aby si zájemci o pořádný Superb pospíšili. Hezčí už stejně nebude a technicky určitě taky ne... 😲 😒]
Pořadny Superb...vždyť to je škodovka. Ta auta nikdy nedělala a dodnes neděla, pro BFU či pro ty co jim je jedno do čeho sednou dejme tomu, ale pro ty co maji radi auta je to nezajimava "auto"mobilka za kterou by se musel akorat tak stydět.
Aj tak by som ale v tejto triede uprednostnil benzín, TSI je tiež veľmi úsporný.
Podľa Spritmonitoru má Arteon s 2,0TSI 140 kW priemer 7,85 l, kdežto TDI 140 kW má 6,48 l.
Já jezdil i bitdi a taky mi nepřišlo tak brutální, na to kolik má kW. Spíš asi ve vyšších rychlostech to mělo víc síly, než jednoturbove TDI.
"Golf GTD, se totiž pyšní hned dvěma filtry pevných částic..."
To ovšem samozřejmě ještě neznamená, že je to pravda (není). Pouze první SCR kat. funguje i jako dpf, nebo naopak, dpf funguje i jako první SCR kat.
Pod článkem je video jak twin dosing funguje😒br />https😐/www.autorevue.cz/…afere-dieselgate
Oni tomu rikaji stejny motor, stejna generace, ale neni to tak uplne pravda. Odhlucneni je jinde, ten motor je ulozeny podelne, prevodovka je jina ... je tam toho mnoho jinak. Mam zkusenost Golf vs Audi A3 ... tam je ta technika dokonce stejna, ale propastny rozdil. V Audi lepe odhlucneny, o dost cipernejsi, lepe fungujici DSG. Fakt nejde brat ze kdyz je 2.0 TDI v Audi A6 super, tak ze musi byt super i v Passatu nebo v Oktavce.
Prostorově jsem rád, že alespoň přirovnáváš k pětce a né trojce 😁 :yes:
Místa vevnitř bude třeba min - podélně uložený motor.
V Superbu bude místa víc, než v obou... ale to z něho nedělá lepsi auto. Porovnávám základní ceny. Pětka je dražší, trojka levnější. Doplňková vybava je mi ukradená.
Už tak dostanu víc asistentů, než bych chtěl...
Výhřev sedaček začne v opravdovém mrazu topit dávno potom, co mám prochlazený močák, takže podsedák z látky za stovku mu udělá lepší službu. Telefon naviguje lip (Waze), než všechny originální navigace. Head up display je mi vyloženě nepříjemný. Zkus mi říct, co opravdu užitečného do auta potrebuju.
Jo a podvozek mám radši pasivní...
Bluetooth na telefonování.
Nějaké audio s USB nebo SD vstupem a ovládáním na volantu.
Lepší světla, lepší sedačky.
Vyhřívaný volant, sedačky, případně sklo.
Couvací kamera je fajn u aut, ze kterých je prd vidět.
Laminovaná skla.
Klima, pokud možno automatická.
Tempomat.
Případně nějaké designové věci... barva, kola.
Bluetooth je snad v sérii i u té základní 520d?
Audio mi naprosto postačuje takové, jaké tam je. Stejně to nebude nikdy hrát jako indoor sestava. Tohle jsem vážně nikdy nepotřeboval. Většinu času poslouchám Radiožurnál, tam je šance, že se něco dozvíš.
Tempomat? Mám, nepoužívám, tendence k usnutí, navíc jsem ADHD-typ, ustálená rychlost mi nedělá dobře, baví mě řídit.
Kola kupuju zvlášť, ještě jsem neviděl asi žádné originální, které by byly tak zajímavé jako ty, která se dají dokoupit zvlášť.
Třeba tohle mi v BMW nenabídnou, kola z Rumunska😊
https😐/pasteboard.c👋JSLf97h.jpg
Základní čidla vzadu...
edit: projdi si konfigurátor, většina těch věcí je u 520d v základu...
Pokud se bavíme o 5er, tak já celkem souhlasím, uměl bych to vzít v základu... 17" jsou trošku málo, MatrixLED bych si odpustil dost nerad, něco málo do sedaček, barva... ale do 100 bych se případně vešel.
Pokračovat se dá, ale asi nutně nemusí... na tu 5er jsem se díval a je to přesně to co píšeš - 27 za MatrixLED, 17 za sportovní sedačky a 7 za bederku, 20 za výhřev sedaček a volantu... pak případně něco do designu, 18" + metalíza...
Jo, zadní kamera... a když už máš kameru, tak to už je lepší ji vzít i se senzorama... a když už ji máš se senzorama, tak je škoda nepřiplatit za 360° view s nahráváním, aby člověk nemusel řešit kameru za sklo... a je v tom dalších 40t 😄
Srovnávat auto pro zábavu s autem pro život je ale nesmysl, to jsou úplně jiná zadání... rád bych se projel s Radicalem bez střechy a bez světel a beze všeho, ale u normálního auta to vyžaduju.
Mě jde hlavně o všelijaké serepetičky, které v reálu moc nefungují. Typicky ty sedačky a ventilace vs vyhřívání. Já mám podsedák na zimu, protože mám vyzkoušeno, že výhřev sedaček většinou funguje až tak po pěti minutách a to už mám na studené kůži jasno v tom, že za dvě-tři hodiny už budu běhat na záchod co deset minut. A ručník na léto, protože mi funguje líp, než všechny ventilace a nehrozí mi zánět ledvin/nebo že se nepohnu skrz záda.
edit: ale v příplatcích je k M-paketu zdarma samosvor a za příplatek natáčení zadní nápravy a tady už bych uvažoval😊
Jinak nevím, výhřev funguje v řádu vteřin, když vyjedu se studeným autem tak po kilometru už je sedačka teplá tak, že snižuju intenzitu...
Ale musím se Miga zastat, protože on zásadně nekupuje úplně nová auta, považuje to za vyhazování peněz oknem.
P.S. Vím o jednom případu, co má (měkčí) podsedáky v M140i, ale ze zcela jiného důvodu, k vůli nepohodlné tuhosti sedaček z výroby.
P.S. A nejen s ručníkem, s ručníkem v létě, s podložkou v zimě, ale kůže musí být.
A když jedu ve 30 stupnich v natelniku přes půl Evropy, klidně si dam pod sebe osušku. Vlastně jsem si ani nevšiml, ze by se nad tím někdo pozastavoval. A odkoukal jsem to od známého, který to používal i ve svém Bentley GT, přestože tam odvetravani měl, ale nedělalo mu to dobre. Jinak trojka ani čtyřka odvetravani nenabízí tuším...
A co je komu směšný... je mi dost u prde..😊
P.S. Jednou jsem řídil (na Elbě) z pláže (na opačné straně ostrova) na hotel bez trička, Seděl jsem na alcantaře a po stranách měl kůži. Na druhý den byly byly světlé mapky pouze na kůži, na alcantaře naopak nic. A mapy na kůži dokáže udělat i neutřená voda, ani to nemusí být agresivní pot.
Žádné viditelné mapy od potu na alcantaře ani látce také nemám. V zimě tyto potahy nestudí a v létě nepálí, takže řešit podložky ani ručníky nemusím. V autě používám klimatizaci, takže se mi v něm nestává, že by ze mě tekl pot tak, aby na sedačkách zůstávaly mapy. Nevětranou kůži už bych v autě opravdu nechtěl, měl jsem ji svého času v Corradu a jednou to bohatě stačilo.
Ručník, podsedák - jo já tomu všemu rozumím, nic proti.
Já to právě vidím jinak, když každý den couvám u obchodu nebo kanceláře, tak se rád podívám do kamery, na delší cestě si rád poslechnu hudbu lépe než z plechovky, ze sedaček nechci vycházet rozlámaný, ve tmě chci dobře vidět atd. Prostě těch pár věcí ocením, zbytek už uznávám že je méně potřebný. Každý to máme jinak a i to je fajn zjistit :yes:
Problém je, že automobilky (a prémia zvlásť) to majú vymyslené tak, aby chytili do "osídiel príplatkov" obe skupiny. Samozrejme ľahšie sa im chytá tá "Tvoja" skupina, ktorá má rada fičúrky, displeje a komfort. Ale ani "moja skupina" neunikne. Pre nás sú za príplatok veci ako samosvorný diferenciál, lepšie brzdy, paket s drift módom či launch controlom a pod. (príklady z mojich posledných konfigurácií 3er a Golfa R). Skutočne ťažko kúpiť "holobyt" a celé to prostredie je nastavené tiež tak, aby vytváralo aj určitý emocionálny tlak, proste aby si niečo zaklikal, nech nevyzeráš ako chudák. 😁
Labile, natoč se jak nasedáš do toho svojeho Golfíka. musí to vypadat, jak když se snaží vlézt slon do psí boudy. tvl dělová koule bude o někom říkat, jak je všem pro smích... udělej si selfíčko, pak se na sebe podívej a upřímně mi řekni: opravdu si takový buřt myslí, že může někoho kádrovat?
nikdy jsem tě neviděl, ale v paměti mi silně utkvělo vysvětlení, proč Labil nemůže na motokáry - prostě by ji rozsednul...
Ale ze je Arteon cenove na urovni trojky, to me proste moc neprekvapuje. Ani jedno z tech aut me teda nijak nepritahuje, aby bylo jasno, ale nepokladam to cenove srovnani za sokujici. Pokud vim, za cenu nejlepsiho superba se taky da nejaka trojka poridit... Je to divny pomysleni, skodovka vs. BMW? No, jak se to vezme...
Arteon je pořád klasická střední... technicky s mírným přesahem (235kW motor jinde v mainstreamu není a je to čím dál horší)... trošku větší, než Passat. Tohle je asi správná cesta, jen ceny jsou optimistické.
Loni 13t ks - to žádná hitparáda není, ale těžko říct, možná je VW s poměrem 10 Passatů na jeden Arteon spokojený...
Já za sebe v tom mám jasno... Touareg pronikl mezi prémiovky a je úspěšný, protože😒br /> 1) to technikou prémiovka je
2) se na image u SUV nehledí tolik, jako u limuzín v F segmentu
3) jeho odstup od zbytku VW není tak velký jako byl u Phaetonu
4) byl v první generaci nejhezčí ze všech koncernových sourozenců
Arteon technikou prémiovka není, je to jen hezky zabalený střední mainstream... proto trh bude akceptovat ceny kousek nad Passatem, ale za opravdu prémiové ceny se toho moc neprodá.
Arteon je čistý mainstream v trochu krajšom šate s trochu výkonnejšími motormi ako je mainstreamový štandard (aj to až teraz od predstavenie Rka, doteraz bol top rovnaký ako v Superbe a spol.).
Relatívne sa to predáva, lebo sa to ľuďom páči a objektívne je to celkom dobré auto, ale ani samotný VW zjavne nie je úplne spokojný s tými predajmi, keď sú reči o jeho konci.
Pri Arteone je ten problém, že to prekrytie je široké, teda aj relatívne základný Arteon je veľmi blízky základnému 3er.
Ja sám som odporcom kupovania prémie v holobyte, len aby som mal prémiový znak na kapote, pritom pod kapotou trojvalec, sedím v základných otrasných sedačkách, na základnom podvozku a klímu si nastavujem manuálne. Ale napr. 330i M Sport už nie je žiadne oholené hrkátko, stovka pod 6s, 18ky, autoklíma, športový podvozok a sedačky atp. A za cenu nižšiu ako Arteon TSI z videa.
Takže mi nabízejí auto téměř (říkám téměř) cenově srovnatelné s 3er, které má jednoznačně horší převodovku (DSG vs. ZF), motor, pohon předních kol, který jako Octavie RS bude prakticky neustále hrabat a software, který si dělá co chce. Super je, že to někdo ještě ohodnotí jako fantastickou nabídku...
Já s váma souhlasí, jen si na rozdíl od recenzenta nemyslím, že by ten 147kw diesel v Arteonu podával galaktické výkony, když to jiní zvládají výrazně lépe (už jsou videa s tím motorem běžně dostupná).
2.0 TDI nepodává galaktický výkony, ale mezi 2.0 jednoturbovejma dehtama je to momentální špička. Rozhodně je nejčistší, reálně úsporný, velmi kultivovaný a dobře tahá lineárně ve velkém rozsahu. YT je už plnej videí s tímto motorem. Motoring ho v testu přiblížil ke GTI, cizojazyčná videa ho testují třeba v Golfu GTD, kde dá 0-200 pod 30 sekund, což je pro 2.0 TDI krásný výsledek s ohledem na ztráty při rozjezdu.
Ale tohle není motor pro závodníky ani pro lidi, kteří jezdí 250 km/h. Tohle je motor pro lidi, kteří jezdí štreky a chtějí motor, který bez mučení poskytne nádherné hodnoty 60-100 okolo 4,5s, 80-120 okolo 5s a podobně a nesloží se pod zátěží pár set kg a vedle toho s nádrží 66 (reál až 70l) dá 1200 km s prstem v nose. Tohle není pro okreskové driftery...
Jediný v čem souhlasím, že ZF je jinde. To ví ale asi každej.
Zkus na to mokrý hadry, Mokrouši. 😉
Ten 2,0TDI nebyl Evo, věřím, že je Evo lepší, ale ten rozdíl je tak propastný, že to považuju za holý nesmysl. A vážně mi nejde o velebení vlastní garáže.
Velmi vypovídající.
Myslím to samozřejmě obecně, nevím o které auta se přete.
Takže třeba 120d vs Golf GT😱 0-100: 7,3 vs 7,1 s, a maximálka 231 vs 245 km/h. Obě hodnoty ve prospěch Golfu, takže tady se těch + 10PS nikde neztratilo.
A bohužel to má sem tam chybový úkon, což ale většina konkurence taky. Což je smutná realita dnešní doby. 😐
Tato zázračná vecicka hrabání prakticky eliminuje.
Důležité ale je, ze zatímco “hrabání” na předních kolech citis ve volantu, na zadních necitis prakticky nic...
Jo, pochopil bych to někde v klubu drifterů, ale u rodinných kombíků v naftě s náhonem na předek 😁
A kdo to nevypíná, ten není řidič, ale jen amatér... Chápeme?