Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVolkswageny Arteon a Arteon Shooting Brake v rychlé verzi R mají české ceny. Za kolik dají 320 koní?
79 komentářů
3_diamanty
Pre mna je arteon momentalne najkrajsim vw.. potom touareg a tak az dalsi... krasna syta tmavomodra... krasne disky... :yes:
Ta modrá Lapiz je sice fotogenická, ale v reálu je to spíš zklamání, hlavně když je pod mrakem, vypadá pak hrozně "lacině"...
Samo aj ta cervena je pecka.... obe sa mi pacia... a aj obe karosarske varianty.... pecka auto.... akurat sa obavam ci dostane aj nastupcu ... lebo bol by to rychly koniec inak paradneho auta... a v podstate aj naj vw sucasnosti po boku touaregu
Ta červená Kings Red na Arteonu SB naživo naprosté zklamání. Na slunci a pod světly salonu možná dobrý, ale reálně v provozu pod mrakem je to děs.
Jak to vypadá pod mrakem? Moc cihlově, nevýrazně?
Pod mrakem je to naprosto nevýrazná vínová. Na slunci už je to lepší, ale po tom, co jsem nakrmen propagačními fotkami od VW očekával pěknou barvu, jsem byl hodně zklamaný.
Ale ona vypadá atraktivně i (bez marketingu) tady v běžné galerii k testu😒br />https😐/www.auto.cz/…-dokonaly-138175
Asi zrovna nebylo pod mrakem.
Asi zrovna nebylo pod mrakem.
Zde jsem našel asi to co je nejbliže realu. Je jak ve stinu tak na ne uplně vyraznem světle což te barvě stači aby vynikla naplno. A jak je vidět tak časti karoserie pod jinym uhlem hraji jinym odstinem což je samozřejmě v realu ještě patrnějši.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Třeba zde už je ten odstin realu vzdalenějši...
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
Třeba zde už je ten odstin realu vzdalenějši...
https😐/www.youtube.com/watch?…
Na prvním videu na slunci vypadá O.K., na druhém pod mrakem už je sice o něco méně výrazná, ale pořád to jde.
Ale třeba tady jde dost do cihlového odstínu, a to se mi moc nelíbí😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…
Ale třeba tady jde dost do cihlového odstínu, a to se mi moc nelíbí😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…
No nic trochu jsem se rozepsal a přispěvek nikde...takže zkraceně, v reale až tak cihlova neni byť ten cihlovy odstin je tam krom jinych take patrny jak jsem psal. Je to takovy na oko trochu složitějši odstin a dva lide ji mužou vnimat ruzně.
A ještě bych dodal, že i ten nazev barvy je docela vystižny. Nejde o nějakou typickou sportovni barvu či odstin jako nějaka pastelově vyrazně červena, ale je to spiš takovy honosnějši či luxusnějši odstin. Takže, když ta barva bude na nějakem zakladnim vybavovem stupni tak podle mě to bude vypadat jak pěst na oko.
Tak pod mrakem nebo za šera zanika dost barev. I Kings red zanikne a vypada poměrně obyčejně, ale stači trochu světla a je jedno zda přirozeneho či uměleho a ta barva velmi vyleze, hraje vicero odstiny do červene, bronzove či cihlove a vypada velice dobře. Modra Lapiz by byl fajn odstin byt o něco světlejši, ale pořad lepši jak modra Atlantic.
Freddka
Wow to jsou ceny, ti se toho teda neboji.
Pridas 100 tisic a mas C 43AMG kombi se sestivalcem? Ja vim je mensi ale stejne 😄
Pridas 100 tisic a mas C 43AMG kombi se sestivalcem? Ja vim je mensi ale stejne 😄
Otázka je, proč by se toho měli bát. Letos se u nás ve střední mainstreamové třídě prodalo 995 Supů, 157 Pašíků, 87 Arteonů. Zbytek světa vlaje za Arteonem (508 31 ks, Mazda 6 25 ks, Mondeo 24 ks, Insignia 19 ks, Talisman 2 ks). Navíc Arteon je jenom doplněk Pašíka a přesto se prodává násobně lépe než konkurence. A srovnatelnou motorizaci v mainstreamu nenabízí vůbec nikdo, konkurence je ráda když uplácá 200 koní a to ještě řada modelů vypustila benzín a nabízí jen chrochtáky. Zbývá jedině prémie a třeba to Cčko prodalo 34 ks a určitě ve srovnatelné konfiguraci a výbavě bude rozdíl více než tvých 100k. Zákon nabídky a poptávky v praxi.
To je česká kotlina. Skús sa na to pozrieť globálnejšie, v EU za 2020 sa predalo 13t Arteonov a mnohé tie autá, ktoré uvádzaš že "vlajú za Arteonom" (508, Mondeo, Insignia), sú v EU pred ním (508: 29t, Mondeo 21t, Insignia: 21t). A aj ten predajný prepadák Talisman nie je v rámci EU až tak za Arteonom (8t).
A že s tým VW asi nie je moc spokojný svedčí aj fakt, že Arteon nebude mať s najväčšou pravdepodobnosťou nástupcu a ako model skončí. Zákon dopytu a ponuky v praxi. 😉
A že s tým VW asi nie je moc spokojný svedčí aj fakt, že Arteon nebude mať s najväčšou pravdepodobnosťou nástupcu a ako model skončí. Zákon dopytu a ponuky v praxi. 😉
Jenže tady se bavíme o cenách a prodejích v ČR a o tom zda jsou nebo nejsou přiměřené. Takže co se prodá v EU a za jaké ceny je úplně jiná diskuze. A o tom zda Arteon skončí si povíme až skončí, zatím to nikdo nepotvrdil, takže mluvit o nejvyšší pravděpodobnosti je spíše tvé přání. A obávám se, že až skončí, tak na trhu zbyde maximálně Passat a Superb, protože ostatní už budou dávno v propadlišti dějin. Už současné generace Insignií, Mondeí, Talismanů přežívají jenom aby se neřeklo se zastaralými modely, často se silně redukovanou nabídkou motorů, což nevěští nic jiného než postupný konec, tady se evidentně vyplatí dát na trh 320 koňový benzín a to jistě nesvědčí o tom, že zítra vyhlásí konec modelu. Takže ano, jestliže se někomu vyplatí dát na trh takovýto silný benzín, tak asi má slušný dopyt. Jo a porovnávat Arteon s Modeem či Insignií jenom zvýrazňuje totální propad těchto modelů, protože ty by se měly porovnávat s Passatem a ne s jednou verzí Passatu, která má shodou okolností pouze samostatné jméno (není to tak dlouho, co to byl Passat CC, prostě jakési pseudokupé od Passatu).
Ja súhlasím, že klasické modely strednej triedy všeobecne idú dole, je to smutný fakt. Ale práve pre tento padajúci trh strednej triedy nevidím priestor na to, aby v rovnakej triede mal VW dva modely a aj to (popri nie veľkých predajoch Arteonu) mi logicky podporuje tie klebety o konci Arteonu.
Aby sme si rozumeli, mne sa Arteon páči, tvarmi, typom karosérie (liftbacky mám rád) aj motorizáciami (kto z mainstreamu má 300+ koní? Iba Stinger). Druhá vec je už cenovka, tá sa mi teda nepáči vôbec a v danej cenovej hladine by som sa už obzeral po prémii.
Aby sme si rozumeli, mne sa Arteon páči, tvarmi, typom karosérie (liftbacky mám rád) aj motorizáciami (kto z mainstreamu má 300+ koní? Iba Stinger). Druhá vec je už cenovka, tá sa mi teda nepáči vôbec a v danej cenovej hladine by som sa už obzeral po prémii.
No dva modely VW ve střední třídě má (A4 a hejno na MQB), ale Arteon je samostatný model jenom marketingově. Jinak je to 1:1 technika Passatu, takže "vydržování" takového modelu vyjde stejně draho jako vydržování provedení kombi nebo sedan nebo Supa, prostě pár lisovacích forem navíc pro jinak tvarované některé plechy. O nějakém rychlém konci Arteona mám pochyby už jenom vzhledem k informaci, že jej právě uvedli na čínský trh a to je daleko důležitější indikátor toho co bude nebo nebude, protože pochybuji, že by jej tam uváděli aby jej vzápětí zrušili..
Tak že Arteon je v podstate Passat a rozdiel vo výrobe je len pár lisovacích foriem na plech je také škôlkarske zjednodušenie. Arteon nemá s Passatom spoločný jediný plech, je to úplne odlišné auto. Dokonca ani podvozok nemajú rovnaký, Arteon stojí na predĺženej platforme MQB s väčším rázvorom a tuším aj rozchodom. Takže Arteon je podobný Passatu asi ako Superb či Octavia. Teda rámcovo rovnaká platforma (tiež MQB) a technika (tiež R4 naprieč), ale inak odlišné autá.
Ale ak to vnímaš veľmi zjednodušene tak, že Passat a Arteon sú v podstate technicky rovnaké autá, tak potom sú pre teba v podstate rovnaké aj Passat s Octaviou, Octavia s Karoqom atď.
Ale ak to vnímaš veľmi zjednodušene tak, že Passat a Arteon sú v podstate technicky rovnaké autá, tak potom sú pre teba v podstate rovnaké aj Passat s Octaviou, Octavia s Karoqom atď.
Existuje 5 verzí platformy MQB.
MQB I, MQB II A0, MQB II A1, MQB II A2 a MQB Evo. Passat, Superb i Arteon stojí na jedné a té samé platformě MQB první generace. Jestli má některý model širší rozchod nebo delší rozvor na platformě nic nemění, podstatné je, na které platformě auta stojí.
First generation MQB I (2012)
Audi A3 Mk3 (2013–2020)
Audi Q2 (2016–present)
Audi TT Mk3 (2014–present)
SEAT León Mk3 (2012–2020)
Škoda Octavia Mk3 (2012–2020)
Škoda Superb Mk3 (B😄 (2015–2020)
Volkswagen Arteon (2017–present)
Volkswagen Atlas/Teramont (2017–present)
Atlas Cross Sport/Teramont X (2019–present)
Volkswagen Golf Mk7 (2012–2020)
Volkswagen Golf SportsVan (2013–2020)
Volkswagen Lamando (2014–present)
Volkswagen Passat/Magotan (B😄 (2014–present)
Volkswagen Passat (China only) (2018–present)
Volkswagen Touran Mk2 (2015–present)
Second generation MQB II
MQB II A0
Audi A1 Mk2 (2018–present)
SEAT Arona (2017–present)
SEAT Ibiza Mk5 (2018–present)
Škoda Kamiq (global) (2019–present)
Škoda Scala (2019–present)
Volkswagen Nivus (2020–present)
Volkswagen Polo Mk6 (2017–present)
Volkswagen T-Cross/Tacqua (2019–present)
Volkswagen Virtus (2017–present)
Škoda Kushaq (2021–present)
Volkswagen Taigun (2021–present)
MQB II A1
Jetta VS5 (2019–present)
SEAT Ateca (2016–present)
Škoda Karoq (2017–present)
Volkswagen Bora Mk4 (2018–present)
Volkswagen Jetta/Sagitar/Vento (A7) (2018–present)
Volkswagen Lavida Mk3 (2018–present)
Volkswagen T-Roc (2017–present)
T-Roc Cabriolet (2020–present)
Volkswagen Taos/Tharu (2018–present)
MQB II A2
Audi Q3 Mk2 (2018–present)
Audi Q3 Sportback (2019–present)
Jetta VS7 (2020–present)
SEAT Tarraco (2018–present)
Škoda Kodiaq (2016–present)
Kodiaq GT (2018–present)
Volkswagen Tayron (2018–present)
Tayron X (2020–present)
Volkswagen Tiguan Mk2 (2016–present)
Tiguan Allspace/L (2017–present)
Tiguan X (2020–present)
Volkswagen Viloran (2020–present)
MQB Evo (2019)
Audi A3 Mk4 (2020–present)
Cupra Formentor (2020–present)
SEAT León Mk4 (2020–present)
Škoda Octavia Mk4 (2020–present)
Volkswagen Caddy Mk4 (2020–present)
Volkswagen Golf Mk8 (2019–present)
MQB I, MQB II A0, MQB II A1, MQB II A2 a MQB Evo. Passat, Superb i Arteon stojí na jedné a té samé platformě MQB první generace. Jestli má některý model širší rozchod nebo delší rozvor na platformě nic nemění, podstatné je, na které platformě auta stojí.
First generation MQB I (2012)
Audi A3 Mk3 (2013–2020)
Audi Q2 (2016–present)
Audi TT Mk3 (2014–present)
SEAT León Mk3 (2012–2020)
Škoda Octavia Mk3 (2012–2020)
Škoda Superb Mk3 (B😄 (2015–2020)
Volkswagen Arteon (2017–present)
Volkswagen Atlas/Teramont (2017–present)
Atlas Cross Sport/Teramont X (2019–present)
Volkswagen Golf Mk7 (2012–2020)
Volkswagen Golf SportsVan (2013–2020)
Volkswagen Lamando (2014–present)
Volkswagen Passat/Magotan (B😄 (2014–present)
Volkswagen Passat (China only) (2018–present)
Volkswagen Touran Mk2 (2015–present)
Second generation MQB II
MQB II A0
Audi A1 Mk2 (2018–present)
SEAT Arona (2017–present)
SEAT Ibiza Mk5 (2018–present)
Škoda Kamiq (global) (2019–present)
Škoda Scala (2019–present)
Volkswagen Nivus (2020–present)
Volkswagen Polo Mk6 (2017–present)
Volkswagen T-Cross/Tacqua (2019–present)
Volkswagen Virtus (2017–present)
Škoda Kushaq (2021–present)
Volkswagen Taigun (2021–present)
MQB II A1
Jetta VS5 (2019–present)
SEAT Ateca (2016–present)
Škoda Karoq (2017–present)
Volkswagen Bora Mk4 (2018–present)
Volkswagen Jetta/Sagitar/Vento (A7) (2018–present)
Volkswagen Lavida Mk3 (2018–present)
Volkswagen T-Roc (2017–present)
T-Roc Cabriolet (2020–present)
Volkswagen Taos/Tharu (2018–present)
MQB II A2
Audi Q3 Mk2 (2018–present)
Audi Q3 Sportback (2019–present)
Jetta VS7 (2020–present)
SEAT Tarraco (2018–present)
Škoda Kodiaq (2016–present)
Kodiaq GT (2018–present)
Volkswagen Tayron (2018–present)
Tayron X (2020–present)
Volkswagen Tiguan Mk2 (2016–present)
Tiguan Allspace/L (2017–present)
Tiguan X (2020–present)
Volkswagen Viloran (2020–present)
MQB Evo (2019)
Audi A3 Mk4 (2020–present)
Cupra Formentor (2020–present)
SEAT León Mk4 (2020–present)
Škoda Octavia Mk4 (2020–present)
Volkswagen Caddy Mk4 (2020–present)
Volkswagen Golf Mk8 (2019–present)
Hlavně srovnatelný kombajn 330i je o třista levněji...
Srovnatelný čím? Prostorností, výkonem motoru (- 62PS) a výbavou v základu asi moc ne.
Ale nebude podtacat motor a bude ho mat pozdlzne s nahonom vzadu :-!
A keby aj z toho nic nemalo platit, podporim znacku, ktora si vyraba vlastne pohonne ustrojenstvo ako znacka, ktora dedi medzi znackami a ma skandaly kam sa pozrieme.
A keby aj z toho nic nemalo platit, podporim znacku, ktora si vyraba vlastne pohonne ustrojenstvo ako znacka, ktora dedi medzi znackami a ma skandaly kam sa pozrieme.
Tvoje svobodná volba...
Já si Arteon taky nepořídím, ale určitě ne k vůli nějakým údajným skandálům... 😄
Já si Arteon taky nepořídím, ale určitě ne k vůli nějakým údajným skandálům... 😄
Porovnateľný tým, že ide o auto rovnakej triedy/kategórie, rovnako s dvojlitrovým turbom, automatom a štvorkolkou (schopnou driftovať). Výkon Arteonu je samozrejme o dosť vyšší, ale na udávanej dynamike sa to až tak neprejavuje (rozdiel v zrýchlení na 100 len 0,7s a myslím, že aj v praxi to nebude nejak podstatný rozdiel). Beriem, že výkonovo je Arteon na polceste medzi 330i a M340i, ale parametrami (2,0 R4) je rozhodne skôr súperom pre 30i.
330i 😁rive M Sport stojí 1,35M, kdežto základný Arteon R je 1,54M. A to mi príde sakra veľa za mainstream.
330i 😁rive M Sport stojí 1,35M, kdežto základný Arteon R je 1,54M. A to mi príde sakra veľa za mainstream.
Ceny moc nesledujem pokial niečo nejdem kupovať ale fakt je taký rozdiel medzi 330i vs Artuš? 😮 Tak to ma po.ser čo si v tom VW myslia o svojom diele. 330i bude asi menšia ale inak vo všetkom lepšia.
myslím, že z určitých důvodů nechtějí dávat do trojky plnotučnou verzi dvoulitru, nicméně nějaký i značkový tuning na 300 koní bude otázkou pár set euro... takže rozdíl ve výkonu bych chápal jako nejmenší zlo. vnitřní prostor - neseděl jsem v Aertonu, ale v běžné Passatu a tam proti trojce o moc víc/míň místa není... a jinak samozřejmě, trojka je o světelné roky lepší auto než předokolka s motorem napříč...
A hlavne aj ten idrive je niekde inde ako to šmatlacie peklo v nových VW.
Jj, akosi zapadlo, že Arteon v rámci faceliftu tiež prešiel na dotykáč. Je to síce lacnejšie, ale zato horšie.
Jjm myslím, že B48 má dostatok potenciálu na ladenie, koniec koncov v 135i má 225 kW, takže dostať z 330i viac než sériových 190 kW by nebol nejaký problém.
Aj keď ja nie som moc priaznivec čiptuningu, internety sú plné sklamaných ľudí, najmä na Racechip som čítal kopec negatívnych recenzií. Aké si mal skúsenosti Ty? Ak si dobre pamätám dal si Racechip do jedného či dvoch áut.
Aj keď ja nie som moc priaznivec čiptuningu, internety sú plné sklamaných ľudí, najmä na Racechip som čítal kopec negatívnych recenzií. Aké si mal skúsenosti Ty? Ak si dobre pamätám dal si Racechip do jedného či dvoch áut.
V čem spočívá to zklamání? jede to jako prase a žere to o půl litru míň... u předchozího auta totéž. stačí krabičku přepojit na první úroveň výkonu a zřetelně to jede mnohem hůř...
Tak čítal som výhrady jednak k tomu navýšeniu výkonu, že nezodpovedalo proklamáciám, hlavne ale boli viaceré negatívne skúsenosti so spoľahlivosťou, spomínalo sa poškodenie motora vrátane úplného zadretia. Takže to trošku vzbudzuje obavy.
Koľko km si s tým najazdil ty?
Koľko km si s tým najazdil ty?
Migu, v Passatu je jednoznačně více místa po všech směrech. Zrovna mezi těmito auty jsem několikrát přesedal. Arteon je ještě větší, znám taky dobře.
V podélném směru nebo obecně?
Oproti 3er ve všech směrech. Nevím jak vychází šířka když se změří. Ale pocitově v kolenou je 3er těsnější (vpředu). Podélný směr je jasný, ale zase Passat i Arteon dohání k extrému využití prostor ala autobus. I Octavia má podle mě vzadu více místa na nohy než 3er. Nejsem si jistý rozdílem v šířce Passatu a Arteonu.
Naopak rozdil v realne dynamice bude v realu spis vyssi, kdyz Golf R s tim samym motorem jako Arteon konkurencni BMW m135, tj. vrcholny dvoulitr BMW, v dynamickych merenich doslova ponizi a zostudi. A to je papirove rozdil jen 10koni...
https😐/www.youtube.com/watch?…
330ix bude mit problemy i s obycejnym Arteonem 2.0 tsi 280.
Ale to asi neni moc prekvapenim, BMW se ten dvoulitr moc nepovedl. Dynamika prumer, dieselovy zvuk a vykonova charakteristika elektromotoru, ktery ale spaluje benzin...Jeden z nejhorsich turbomotoru dneska.
https😐/www.youtube.com/watch?…
330ix bude mit problemy i s obycejnym Arteonem 2.0 tsi 280.
Ale to asi neni moc prekvapenim, BMW se ten dvoulitr moc nepovedl. Dynamika prumer, dieselovy zvuk a vykonova charakteristika elektromotoru, ktery ale spaluje benzin...Jeden z nejhorsich turbomotoru dneska.
Je dosť ošemetné odhadovať dynamiku Arteonu podľa dynamiky Golfu.
GR čo do dynamiky boxuje mimo svojej ligy, jednak má zjavne špičkový launch control, (v čom BMW úplne nevyniká), preto v tejto jednej (trochu pubertálnej) kategórii drag race GR poráža konkurenciu. A tiež motor EA888 je špička, veľakrát overené, že dosahuje reálne vyššie než udávané parametre.
Dokonca GR sa v drag race držal tesne za A45AMG (o 100k výkonnejšej!).
Dvojliter B48 je "len" slušný motor, nestačí na 2,0TSI, ale to nestačí ani motor Mercedesu (A35AMG). V priamom porovnaní M135i vs. A35AMG (rovnaké parametre) sú tie autá úplne vyrovnané.
GR čo do dynamiky boxuje mimo svojej ligy, jednak má zjavne špičkový launch control, (v čom BMW úplne nevyniká), preto v tejto jednej (trochu pubertálnej) kategórii drag race GR poráža konkurenciu. A tiež motor EA888 je špička, veľakrát overené, že dosahuje reálne vyššie než udávané parametre.
Dokonca GR sa v drag race držal tesne za A45AMG (o 100k výkonnejšej!).
Dvojliter B48 je "len" slušný motor, nestačí na 2,0TSI, ale to nestačí ani motor Mercedesu (A35AMG). V priamom porovnaní M135i vs. A35AMG (rovnaké parametre) sú tie autá úplne vyrovnané.
Bylo to dokonce eSko (A45s).
Proč je ošemetné odhadovat podle G8R dynamiku ARteonu v přímce?
Shodná technika, rozdíl jen velikosti/rozvoru a hmotnosti, což papírově dělá 0,2 s u 0-100.
A s tím, že bude mít ARteon spíš víc, než 320PS (jako G8R), samozřejmě souhlasím.
Na tom DgRc s A45s bylo vidět, že větší zásluhu na té vyrovnanosti mělo spíš reálné naladění motoru, než samotný LC.
Proč je ošemetné odhadovat podle G8R dynamiku ARteonu v přímce?
Shodná technika, rozdíl jen velikosti/rozvoru a hmotnosti, což papírově dělá 0,2 s u 0-100.
A s tím, že bude mít ARteon spíš víc, než 320PS (jako G8R), samozřejmě souhlasím.
Na tom DgRc s A45s bylo vidět, že větší zásluhu na té vyrovnanosti mělo spíš reálné naladění motoru, než samotný LC.
Ano, papírově jde o stejnou (střední) třídu a oba mají benzínové 2L R4 turbo (Arteon o 62PS výkonnější).
A tím ta srovnatelnost prakticky končí. Prostorově je Arteon, třeba hlavně místem pro nohy vzadu, o třídu prostornější (má ještě delší rozvor, než Superb). Koncepce zcela rozdílná (včetně konstrukce automatu), klasika vs vše vpředu. A rozdíl v dynamice bude spíš v reálu větší, než ten papírový, viz drag race M135i vs G8R (se stejnou technikou jako ARteon).
Já bych se mezi těmito dvěma auty nerozhodoval, a kdo ví co chce, tak asi taky moc ne.
Že je ta cena ARteonu příliš vysoká, o tom žádná, VW chce zřejmě držet větší cenový rozdíl nejen od Passatu, ale v případě ARteonu i od GR. A pokud to trh nebude akceptovat, budou muset jít s cenou dolů, příp. dávat výrazné slevy.
A tím ta srovnatelnost prakticky končí. Prostorově je Arteon, třeba hlavně místem pro nohy vzadu, o třídu prostornější (má ještě delší rozvor, než Superb). Koncepce zcela rozdílná (včetně konstrukce automatu), klasika vs vše vpředu. A rozdíl v dynamice bude spíš v reálu větší, než ten papírový, viz drag race M135i vs G8R (se stejnou technikou jako ARteon).
Já bych se mezi těmito dvěma auty nerozhodoval, a kdo ví co chce, tak asi taky moc ne.
Že je ta cena ARteonu příliš vysoká, o tom žádná, VW chce zřejmě držet větší cenový rozdíl nejen od Passatu, ale v případě ARteonu i od GR. A pokud to trh nebude akceptovat, budou muset jít s cenou dolů, příp. dávat výrazné slevy.
Ako o dynamiku Arteonu R by som sa tiež neobával, určite bude viac ako dostatočná, hoci je to o triedu väčšie a ťažšie auto ako Golf, pri tom výkone a s rovnakou progresívnou štvorkolkou tie papierové údaje určite dosiahne.
Princíp je v tom, že je to stále "len" 2,0 R4 v kabáte mainstreamu a prémia s podobnou technikou je za nižšiu cenu. Ja som osobne presvedčený, že predaje tohto R modelu budú mizivé.
Pritom paradoxne je mi Arteon R veľmi sympatický, elegantný a praktický liftback s parádnym výkonom a technikou. To ale platí podobne (dokonca ešte vo väčšej miere) pre Stinger. Špičková technika (na rozdiel od Arteonu čisto prémiová) v peknom kabáte, ale za cenu, za ktorú už ľudia mainstream neakceptujú a idú radšej do prémie.
Princíp je v tom, že je to stále "len" 2,0 R4 v kabáte mainstreamu a prémia s podobnou technikou je za nižšiu cenu. Ja som osobne presvedčený, že predaje tohto R modelu budú mizivé.
Pritom paradoxne je mi Arteon R veľmi sympatický, elegantný a praktický liftback s parádnym výkonom a technikou. To ale platí podobne (dokonca ešte vo väčšej miere) pre Stinger. Špičková technika (na rozdiel od Arteonu čisto prémiová) v peknom kabáte, ale za cenu, za ktorú už ľudia mainstream neakceptujú a idú radšej do prémie.
Musím souhlasit s chlapci, trojka v kombíku v reálu prostorností nijak výrazně nezaostává, všude jen o kousek menší, ale rozhodně je to porovnatelné tak, aby mohla ta auta být soupeři. Co se dynamiky týká, tak 330xi umí v reálu stovku za 5,5s je to bmw, naopak u vw jsem k 4,9s arteonu trochu skeptický, ale možná se pletu. Každopádně, ta auta lze postavit proti sobě, a pak je to pro arteon problém, s tím letitým vnitřkem (myslím designově), patlačkou, horšími jízdními vlastnostmi a vyšší cenou. Nepochybuju, že se prodá i tahle R varianta, ale bude to okrajovka, jak psal někde výše Iudex, nastrojený arteon se 140kW dvoulitrem bude dávat cenově smysl, tohle erko je prostě drahé, a srovnání s 340i je úplně mimo mísu.
Hele já nevím, 3er touring a Arteon shooting break označit za stejnou třídu...to je jako hodit do jednoho pytle kombíky Fabie a Octavie. Arteon je reálně prostornější než 5er.
Ale chápu pointu, že spoustě lidem co by kupovali Arteon, tak může velikostně stačit 3er. Arteon R je s cenou na tenkém ledě, rozhodnou slevy. Ale je potřeba vzít v potaz, že ani M340i nemá v základu moc výbavy a ten Arteon je naopak dost naložený.
Jen aby bylo jasno, není pochyb že 3er je jízdně úplně jinde. Ale stále je menší a dražší.
Ale chápu pointu, že spoustě lidem co by kupovali Arteon, tak může velikostně stačit 3er. Arteon R je s cenou na tenkém ledě, rozhodnou slevy. Ale je potřeba vzít v potaz, že ani M340i nemá v základu moc výbavy a ten Arteon je naopak dost naložený.
Jen aby bylo jasno, není pochyb že 3er je jízdně úplně jinde. Ale stále je menší a dražší.
Měří se to délkou auta, ne? A Aerton není vyšší střední, i když už je blízko. Menší prostor je jednak koncepci motoru podélné, druhak záměrem (“jako oblíbená zimni bunda”)...
Arteon není vyšší střední, ani kdyby byl ještě o kousek delší.
U toho srovnání jde především o prostornost, ne o vnější délku.
U toho srovnání jde především o prostornost, ne o vnější délku.
Spíše jsem měl na mysli porovnání reálného prostoru a použitelnosti. Arteon je fakt velký a (můj názor) ve verzi R oprávněný vrchol mainstreamu velikostí i schopnostmi. Nikdo jiný než prémie nedělá takto univerzální, prostorné a výkonné auto. Aspoň v EU. Ta cenovka mě nijak nepřekvapila. Pro méně nadšené řidiče udělá lepší službu než to BMW 330i/340i právě kvůli praktičnosti a výbavě.
Je to rovnaká trieda, to je podstatné. Aj Superb svojimi vnútornými rozmermi poráža konkurenciu na nikto preto netvrdí, že to nie je stredná trieda alebo že by sa nemal porovnávať s trebárs 508 (a 3er tiež priestorovo predčí 50😄.
No a o tom, že 3er je vraj drahšia, píšem inde. Nie nevyhnutne, najmä nie po zohľadnení zľavy.
No a o tom, že 3er je vraj drahšia, píšem inde. Nie nevyhnutne, najmä nie po zohľadnení zľavy.
Tohle lpeni na tridni klasifikaci nechapu. Arteon ma podelne vzadu vic mista a obdobny kufr jako BMW 5. Ten, kdo ten prostor navic potrebuje, toho trojka proste neuspokoji a tridni zarazeni na tom nic nezmeni.
JInak ohledne slevy bych si spis vsadil na Arteon, casy 20, 25% slev u BMW do vyroby jsou alespon v CR na nejaky cas passe.
JInak ohledne slevy bych si spis vsadil na Arteon, casy 20, 25% slev u BMW do vyroby jsou alespon v CR na nejaky cas passe.
https😐/t.cncenter.cz/…igin-6407056.jpg?…
Ale třeba to někdo bude kupovat. 😉
A ceny poměrně rychle stoupají i u aut o kterých píšeš..., přesto bych taky dal přednost něčemu s více válci, i když rozdíl ceny by byl ve finále určitě větší, než těch cca 200 tis.
Takže abych byl fér, tak ve srovnatelný výbavě je to takhle😒br /> Arteon R = 1790
M340i = 2027
540i = 2236
Legrace začíná, když se započítají slevy, které jde běžně dostat - max 17% na VW a max 25% na BMW. Pak je to😒br /> Arteon R = 1485
M340i = 1520
540i = 1677
Ano, rozdíly tam jsou, ale jde mi i o to, že technika, na které je Arteon R postavený za mě hrubě neodpovídá cenovce.
A s tými zľavami si ešte optimista, o 17% na VW som v poslednej dobe nepočul, kdežto u BMW viem aj o viac ako 25%. Takže to môže byť aj tak, že VW -15% a BMW -28%, čo bude potom😒br /> Arteon: 1.521
M340i: 1,459
540i: 1,610
Ak by to ale bolo tak, že namiesto donedávna aj 25% je dnes len 10%, tak to samozrejme mení situáciu.
A dva majitele 340, jeden z SK co maji nějake kontakty na BMW tvrdi, že ty slevy již opravdu nejsou takove jako v době tedy v pruběhu minuleho roku, kdy je pořizovali. Zase je otazka jake jsou slevy na toho Arteona, protože to co plati pro jeden model nemusi platit pro jiny u teže značky.
Za mňa ideálny motor do Arteonu je 2,0TSI 140 kW, už dôstojný motor výkonom aj krútiakom. Vyššie motorizácie už sú cenovo v kategórii, že človek zvažuje skôr prémiu.
Na druhou stranu, je fajn, že VW dává živé barvy, za to jim dost fandím, pak jsou tu auta, která nutně potřebují černou a méně chromu... ehm.. lexus... ehm... 😁
A základní řada Arteonu (SB) jen černá, bílá, šedá, viz český konf.
http😐/www.sauto.cz/…/passat/19052909?…
tohle je za mne top barva na Passat
http😐/www.sauto.cz/…/passat/18979371?…
taky zajímavá
http😐/www.sauto.cz/…/arteon/18965387?…
http😐/www.sauto.cz/…en/golf/19011151?…
Asi bych si vybral 😊
Mně se líbil ten výraznější odstín červené co byl na Arteonu před fl.
Třeba zde na CS...
https😐/www.youtube.com/watch?…